Ik had laatst een pak Teriyaki mix van Jumbo gehaald, voor 2 tot 3 personen staat er op zo`n doos maar er hadden wel 4 personen van kunnen eten. Moest ook 350 gram kipfilet of biefstuk door.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Over die Turkse Durum pakketten btw:
Kijk ook eens wat ze willen dat je toevoegt... 350 gram kipfilet voor 2 personen is best veel en dan tikken de kCals toch nog wel aan hoor. Wat op het pak staat, is enkel wat het spul dat in het pak zit, toevoegt per portie.
Xx
Wat is de reden dat je vegetarisch gehakt wilt gebruiken? Omdat je vegetarisch bent of omdat je geen vlees wilt gebruiken in verband met vetten?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:16 schreef Wildervankstertje het volgende:
Chili con carne met vegetarisch gehakt, zou dat een beetje lekker zijn? Ben van plan om morgen chili con carne te maken namelijk, maar dan ook niet met een kruidenmix uit een pakje maar gewoon zelf kruiden en dan gedroogde bonen (die je eerst 24u moet laten weken voor je het kookt) in plaats van blik/pot bonen erdoor.
Ik heb nog nooit vegetarisch gehakt gehad.
Ahja dat kan. Ik ben overdag al streng genoeg (regime van volkoren boterhammen, mager beleg en fruit) zodat ik vind dat ik 's avonds wel wat relaxter mag zijn. Dus, gewoon normaal en afwisselend eten dus en niet stressen over 100g kip of 125g kip bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:25 schreef Stormqueen het volgende:
@jarno, ligt er aan wat je eigen probleemgebied is denk ik. Mensen die overdag weinig snaaien maar 's avonds veel zooi wegbunkeren zullen daar eerder de focus op leggen.
Ja, maar die dingen heb ik dus niet gebruiktquote:Op dinsdag 6 maart 2012 07:43 schreef Tink89 het volgende:
Over die Turkse Durum pakketten btw:
Kijk ook eens wat ze willen dat je toevoegt... 350 gram kipfilet voor 2 personen is best veel en dan tikken de kCals toch nog wel aan hoor. Wat op het pak staat, is enkel wat het spul dat in het pak zit, toevoegt per portie.
Xx
Tartaar is weer wat duurder dan vegetarisch, vandaar dat ik eens vegetarisch gehakt wil proberen. Normaal gesproken gebruik ik extra mager gehakt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je vegetarisch gehakt wilt gebruiken? Omdat je vegetarisch bent of omdat je geen vlees wilt gebruiken in verband met vetten?
Als het op dat laatste gaat kun je ook tartaar gebruiken, daar zit een stuk minder vet in en is misschien wel lekkerder als vegetarisch gehakt!
Volgens dieet mag ik ook maar 35 gram rookworstquote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ahja dat kan. Ik ben overdag al streng genoeg (regime van volkoren boterhammen, mager beleg en fruit) zodat ik vind dat ik 's avonds wel wat relaxter mag zijn. Dus, gewoon normaal en afwisselend eten dus en niet stressen over 100g kip of 125g kip bijvoorbeeld.
Magere rookworst of de normale?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Volgens dieet mag ik ook maar 35 gram rookworstnou dan liever niet ....
Als je wil dat je vooruitgang in de OP te volgen is wel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:39 schreef Selestha het volgende:
Ik kan mn ticker niet updaten, moet ik nu een nieuwe maken?
Ok dan maak ik even een nieuwe aanquote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als je wil dat je vooruitgang in de OP te volgen is wel.
als het goed gekruid is proef je weinig verschil met gewoon gehakt. Tis wel ff wennen met bakken. het hoeft zeg maar niet bruin krokant gebakken te worden maar alleen opgewarmd, en met weinig vet of olie want dat trekt er helemaal in.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Tartaar is weer wat duurder dan vegetarisch, vandaar dat ik eens vegetarisch gehakt wil proberen. Normaal gesproken gebruik ik extra mager gehakt.
Done!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:09 schreef Lijnloos het volgende:
BE, als je toch bezig bent, wil je mij er dan ook in de OP zetten?
zo kook ik tegenwoordig 5 van de 7 dagenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben geen culi-snob, maar dit kan je nauwelijks een recept noemen toch?Er zit niks in!
Idd wel calorie-arm op die manier.
![]()
maar niet iets van n sausje ofzo. denk dat het vrij droog geheel wordt zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:38 schreef Wildervankstertje het volgende:
Kwam net een recept tegen op internet voor een kip-kerrie schotel.
De ingrediënten voor 2 personen:
200 gram rijst
200 gram kipfilet
2 teentjes knoflook
2 uiten
2 paprika`s
Kerriepoeder
2 eetlelels olie
Volgens mij best caloriearm.
Echt? Ik ga eigenlijk met BE mee in deze... Maar goed, ik kan mijn dochter natuurlijk niet 'straffen' voor het feit dat ik graag wil afvallen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zo kook ik tegenwoordig 5 van de 7 dagen
Zit weinig in, maar smaakt prima en is gezond
Valt best mee, paprika en ui bevatten veel vocht die het geheel toch best smeuiig makenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:43 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
maar niet iets van n sausje ofzo. denk dat het vrij droog geheel wordt zo.
Waarom is het straffen als je haar een gezonde maaltijd voor zet?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:44 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Echt? Ik ga eigenlijk met BE mee in deze... Maar goed, ik kan mijn dochter natuurlijk niet 'straffen' voor het feit dat ik graag wil afvallen.
Inderdaad en het is niet duur voor 2 personenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Valt best mee, paprika en ui bevatten veel vocht die het geheel toch best smeuiig maken
droge kip met paprika is straffen ja.. dat heeft niks met gezond of niet gezond te makenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom is het straffen als je haar een gezonde maaltijd voor zet?
Maar het is idd wel makkelijker als werkend stel zonder kinderen, dat geef ik meteen toe
oh, daar krijg ik altijd zo'n jeuk van. Zal in ieder geval een hoop schelen als ie dat laat staanquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:49 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Inderdaad en het is niet duur voor 2 personen![]()
Mijn vriend heeft besloten ook te gaan afvallen, hij wil 8 kilo eraf hebben. Zal hij denk ik meer moeite mee hebben dan ik.
Meestal als hij `s avonds nog zin in iets te eten heeft pakt hij de frituurpan en gaat mini kroketjes, bitterballen en dergelijke frituren. En dat soms wel 3/4 keer per week.
Mwah, zo "droog" pakt dat echt niet uit is mijn ervaring. Maar goed, niet elk kind houdt van paprika en ui, da's waar. Ik moest er als kind ook niks van hebbenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
droge kip met paprika is straffen ja.. dat heeft niks met gezond of niet gezond te maken
ik waarschuw je alvast dat verse aardbeien, zeker in deze tijd van het jaar, veeeeel duurder zijn dan ingevroren aardbeienquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Geen smoothie spullen in huis voor mn ontbijtjezometeen lekker naar de markt voor vers spul, eens kijken of ik zelf aardbeien enzo kan invriezen ipv die appie doosjes
scheelt vast veel geld
Het ging me ook niet om het feit dat het een gezonde maaltijd wasquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, daar krijg ik altijd zo'n jeuk van. Zal in ieder geval een hoop schelen als ie dat laat staan
[..]
Mwah, zo "droog" pakt dat echt niet uit is mijn ervaring. Maar goed, niet elk kind houdt van paprika en ui, da's waar. Ik moest er als kind ook niks van hebben
nee, dat begreep ikquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het ging me ook niet om het feit dat het een gezonde maaltijd wasMaar het is een echte volwassen maaltijd, smaaktechnisch.
Daarom even een succesrecept van hier...quote:
pehehehequote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daarom even een succesrecept van hier...
Ingredienten:
beetje (wok)olie
uitje
magere rookworst
gekookte spruitjes
rijst
sambal
ketjap
Bereiding:
Flikker op bovenstaande volgorde in de wok...
ow ja, recept meteen aangepastquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:06 schreef Brighteyes het volgende:
De rijst toch wel eerst even koken he?Anders is het best knapperig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alleen waarom ben ik altijd platter op de foto dan in het echt??
[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 06-03-2012 10:27:23 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
stom is datquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik waarschuw je alvast dat verse aardbeien, zeker in deze tijd van het jaar, veeeeel duurder zijn dan ingevroren aardbeien
Ik vind het prima smakenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 08:16 schreef Wildervankstertje het volgende:
Chili con carne met vegetarisch gehakt, zou dat een beetje lekker zijn? Ben van plan om morgen chili con carne te maken namelijk, maar dan ook niet met een kruidenmix uit een pakje maar gewoon zelf kruiden en dan gedroogde bonen (die je eerst 24u moet laten weken voor je het kookt) in plaats van blik/pot bonen erdoor.
Ik heb nog nooit vegetarisch gehakt gehad.
ik dikkerquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:24 schreef Myraela het volgende:
Nee, foto doet het nogsteeds niet. Ben wel benieuwd.
Ik zie er op de foto ook slanker uit, weet niet hoe dat komt.
dan ben je waaschijnlijk alleen dik tussen je orenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:24 schreef Myraela het volgende:
Nee, foto doet het nogsteeds niet. Ben wel benieuwd.
Ik zie er op de foto ook slanker uit, weet niet hoe dat komt.
QFTquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan ben je waaschijnlijk alleen dik tussen je oren
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
meestal schrik ik van mezelf op de foto, ik ben namelijk best slank tussen mijn oren
gewoon een bakje cherry tomaatjes, een komkommer of wat sellerie stengels in huis halen.. ..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff, ik heb gisteren echt een snoeperige dag gehad. Ik ben niet helemaal los gegaan maar netjes is anders. Mijn vriend kwam laat thuis, ik had vroeg geluncht en ik voelde steeds me zo flauw worden en zat tegen een hoofdpijn aan te hikken. Heb de eclairs weggegooid trouwens. Die dingen zijn gewoon te lekker, ik wil ze niet meer.
Gisteren, 1826 kcal:
O: Yoghurt, muesli
S: 1 mile met gewichten
T: 3 maiswafels, glas tomatensap
L: 2 wraps met salade en tzaziki van kwark
T: peer, opkikker 3 cafe noir, 6 eclairs, 1 smoothie
A: 1/2 pofaardappel, grieks gehakt, salade, tzaziki van kwark
T: geen idee 2 dropballen, 1 hap brownie
Vandaag lekker werken dus minder snaaimogelijkheden:
O: Yoghurt, muesli
T: Smoothie
L: 3 boterhammen met kaas en sandwichspread
T: 2 crackers met philadelphia, opkikker
A: doperwten/feta taart
T: geen idee
haha idd, hier komt geen snoepje meer in huisquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
gewoon een bakje cherry tomaatjes, een komkommer of wat sellerie stengels in huis halen.. ..
en DAT dan eten..
dat je uberhaupt cafe noir en eclairs in huis hebt![]()
en een pic!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Myraela, mag ik vragen wat je weegt en hoeveel je af wil vallen?
Oh ja, ik heb ooknog een halve komkommer opquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
gewoon een bakje cherry tomaatjes, een komkommer of wat sellerie stengels in huis halen.. ..
en DAT dan eten..
dat je uberhaupt cafe noir en eclairs in huis hebt![]()
Whehe same. Dan kijk ik in de spiegel en dan zie ik er heulegaar niet zo strak uit.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik schrik tegenwoordig altijd positief van foto's *sigaarrooksmiley*
En dan denk ik waarom kan ik er nakend niet zo uitzien...?
soms loop ik nakend door mijn huis en dan kijk ik in de spiegel naar mn bovenkant, ( tot ongeveer onder mn tetten zo) en dan denk ik" nah, best tofquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:51 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Whehe same. Dan kijk ik in de spiegel en dan zie ik er heulegaar niet zo strak uit.
Ik heb me al een poos niet meer gewogen, ik zit met een BMI van 27 en wil naar een BMI van 21/22. Afhankelijk van hoe ik er dan uit zie, want ik heb mezelf nog nooit met zo'n BMI gezien.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Myraela, mag ik vragen wat je weegt en hoeveel je af wil vallen?
Naar jezelf kijken ?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
als ik mezelf nakend zie wordt het er zo hard ingewreven dat ik ook dertig ben inmiddels. Dus doe ik het zo min mogelijk
Ik post mijn kleding wel eens in het "wat draag je nu" topic. Voor de rest vermijd ik foto's een beetje. Maar op die foto's zie je niet zoveel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en een pic!![]()
![]()
dan denken we er zelf wel 3 maten bij![]()
Dan is het tweede juist. Mijn weegschaal doet dat ook wel eensquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:27 schreef Isabeau het volgende:
Mijn weegschaal doet weer eens gek en deze is niet eens zo heel oud (juli vorig jaar of zo) en had ik gekocht omdat mijn vorige weegschaal zo gek deed
Als ik op mijn weegschaal stap weeg ik X. Als ik er dan afstap en er weer opstap weeg ik Y. En dat is gemiddeld 1,5 kg lichter. En dan elke keer als ik er weer opnieuw opstap krijg ik alleen exact Y te zien.
En dat gaat zo dus al een aantal ochtenden. Weegschaal staat op zelfde harde ondergrond en èlke keer ben ik de 2e keer lichter, maar blijf ook zo licht.
Apart... Misschien dat nieuwe batterijen helpt?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:27 schreef Isabeau het volgende:
Mijn weegschaal doet weer eens gek en deze is niet eens zo heel oud (juli vorig jaar of zo) en had ik gekocht omdat mijn vorige weegschaal zo gek deed
Als ik op mijn weegschaal stap weeg ik X. Als ik er dan afstap en er weer opstap weeg ik Y. En dat is gemiddeld 1,5 kg lichter. En dan elke keer als ik er weer opnieuw opstap krijg ik alleen exact Y te zien.
En dat gaat zo dus al een aantal ochtenden. Weegschaal staat op zelfde harde ondergrond en èlke keer ben ik de 2e keer lichter, maar blijf ook zo licht.
Leuk ding maar 140 euro best duur ?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:28 schreef Jarno het volgende:
Ik wil een Withings weegschaal. Gadgets ftw.
Ja dat.quote:
*sgop*quote:
Morgen is dat wel weer overquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:42 schreef deerntie het volgende:
[..]
Moet je even naar je voor/na foto's kijken.. Dan is het zo weer over!
ik weeg wel ff alleen bij de dietiste die heb ook een hip schaaltje waarbij je ook iets in je handen moet vasthouden voor de vetmeting enzo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |