abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108767979

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel
No-P

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
pi_108768089
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_108768168
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren. ^O^
pi_108768459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren. ^O^
Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.
pi_108768479
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.

trusten
Klopt, dat hoor ik vaker.
pi_108770780
morgen ga ik een zelfgemaakte geplande route rijden, zaterdag doe ik de wittekruis tourtocht en daarvan heb ik de route van de site gehaald. Is even afwachten maar ik verwacht dat eigenlijk geen problemen.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_108771833
Fiets mee naar kantoor, vanmiddag zon *O*
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_108772029
Lente! w/
pi_108772335
Lekker. Nu nog genoeg motivatie om echt de weg op te gaan. Heb echt nergens zin in de laatste tijd.
pi_108772406
Die GPS apparaten falen allemaal als ze zelf een route moeten berekenen tussen twee punten, daar moet je ze dus niet voor kopen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:33:50 #11
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_108772629
Om even terug te komen op dat zadelverhaal...op vakantie zit ik gemiddeld 8 uur in het zadel, zonder problemen, en ik ben geen kilomtervreter in vergelijking met veel mensen hier! Combinatie van goede fietsbroek, Brooks B-17 (ja, ik weet, niet sexie, lomp, te groot etc, maar het zit gewoon fantastisch) en elke dag insmeren van je onderstel met de daarvoor bedoelde lotions (Agu chamois lotion bv), of met dit spul

Ontsmet, verzacht, etc, verkoelt kleine iritaties voordat ze groter worden...ruijt alleen nogal sterk, denk Vaporub, maar fantastisch spul.Smeerde het vorig jaar ook op een schram op m'n kuit (duo pedaal, 1 kant met scherpe punten om je zool vast te houden, er is altijd 1 moment waarop je afstapt, of met de fiets loopt en je jezelf open haalt), genas heel snel en heel mooi. Op langere tochten moet je niet alleen je fiets onderhouden, maar ook het lijf!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_108774035
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.

Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden? :?
pi_108774068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.

Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden? :?
Kijk even naar buiten.
pi_108774108
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:35 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Kijk even naar buiten.
Of in de spiegel.
pi_108774171
@nogeenmaarten, daar heb je helemaal gelijk in, maar 's avonds is het niet meer zo prachtig buiten als dat het nu is. Helaas zit ik ook tot 5 uur op kantoor. Mijn doel is om in vorm te komen om met de fiets naar kantoor te kunnen weer (2x50km), maar daarvoor moet ik 's avonds weer de deur uit.

@KnutdeIJsbeer, dat kun je op twee manieren opvatten. 1) je bent een vetklep, ga sporten 2) met zo'n lijf zou ik de deur ook niet uitdurven ;)
pi_108774293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).
Heen onthoud ik dan Alphen ad Rijn, Ter Aar, Uithoorn en dan langs de Amstel A'dam in. En terug Bosbaan, langs Schiphol langs de ringvaart, Leiden en weer terug in Delft. In detail ga ik dat niet onthouden.
pi_108774350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:39 schreef Freddeh het volgende:
@KnutdeIJsbeer, dat kun je op twee manieren opvatten. 1) je bent een vetklep, ga sporten 2) met zo'n lijf zou ik de deur ook niet uitdurven ;)
Nee, je kan het maar op 1 manier opvatten: 1) ik zie er zoooo gesoigneerd uit dat het een misdaad is om deze aanblik de buitenwereld te onthouden.
pi_108774587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:43 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).
Heen onthoud ik dan Alphen ad Rijn, Ter Aar, Uithoorn en dan langs de Amstel A'dam in. En terug Bosbaan, langs Schiphol langs de ringvaart, Leiden en weer terug in Delft. In detail ga ik dat niet onthouden.
Ja precies, in Nederland lukt het mij ook wel om via steden/dorpen mijn rondjes te doen zonder kaart te gebruiken. Maar vaak ga je dan via de grotere wegen naar de steden/dorpen, de kleine mooie weggetjes laat je dan vaak links liggen. En dat zijn nou net de mooie wegen die je in het buitenland wilt mee pakken..
pi_108774641
Knooppuntennetwerk _O_

Alleen ff een papiertje met een rij cijfers maken en je fiets zo een route van 100+ km over de mooiste wegen.
pi_108774746
Freddeh: volgens mij kun je dan beter gaan spinnen ofzo. En dan in het ideale geval met iemand. Zodat je iedere week een afspraak hebt staan waar je je klote over voelt als je die laat schieten.
pi_108775019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Knooppuntennetwerk _O_

Alleen ff een papiertje met een rij cijfers maken en je fiets zo een route van 100+ km over de mooiste wegen.
Ja dat is ideaal, heb je hier in Friesland ook, met regelmatig een platte grond met alle knooppunten in dat gebied erop. Maar zoiets kwam ik in Duitsland niet tegen.

http://www.fietsersbond.n(...)veplanner/index.html
pi_108775062
Dat is het ook wel een beetje. Als ik met iemand zou gaan fietsen zou het zo opgelost zijn (maar dan moet die andere wel rekening houden met iemand die ernstig uit conditie is). Vond het vroeger veel makkelijker, toen fietste ik met een duidelijk doel.
pi_108775074
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:

De zon schijnt en de temperatuur is boven 0.

Tis net als met sex, in sommige dingen heb je gewoon snel zin. Of moet je vrouw jou altijd enorm motiveren?

:+
pi_108775114
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:11 schreef FJD het volgende:
Tis net als met sex, in sommige dingen heb je gewoon snel zin. Of moet je vrouw jou altijd enorm motiveren?
Nee, dat werkt andersom :')
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:24:52 #25
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108775450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 05:32 schreef kiekjesdief het volgende:
morgen ga ik een zelfgemaakte geplande route rijden, zaterdag doe ik de wittekruis tourtocht en daarvan heb ik de route van de site gehaald. Is even afwachten maar ik verwacht dat eigenlijk geen problemen.
Leuk, ik wilde 'm ook gaan rijden maar m'n "schoonmoeder" is op die dag jarig dus ik zit dan in het oosten van het land dus dat gaat het niet worden. Zie trouwens ook net dat het al vol is.. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Die GPS apparaten falen allemaal als ze zelf een route moeten berekenen tussen twee punten, daar moet je ze dus niet voor kopen.
Maar zelf een route tekenen en die volgen gaat prima toch? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:10 schreef Freddeh het volgende:
Dat is het ook wel een beetje. Als ik met iemand zou gaan fietsen zou het zo opgelost zijn (maar dan moet die andere wel rekening houden met iemand die ernstig uit conditie is). Vond het vroeger veel makkelijker, toen fietste ik met een duidelijk doel.
Snap precies wat je bedoelt. Ik ga ook elke week spinnen en dat doe ik trouw elke week omdat ik samen met iemand ga. Motivatie om alleen op de fiets te stappen begint nu wel een beetje te komen, maar heb tot nu toe de fiets nog niet aangeraakt.
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:26:58 #26
130803 Gripper
Get a grip
pi_108775497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Knooppuntennetwerk _O_

Zo doe ik het ook. Ik heb thuis knooppunten kaarten, en plak dan een stukje sporttape met daarop de volgorde van de nummers op mn bovenbuis.

We hebben ook wel gps'en in huis, maar ik heb niet altijd zin om die op mn stuur te zetten (doe ik voor de 300 van Ivo wel denk ik)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_108775990
Ik heb nooit problemen met motivatie om te fietsen. Het is een hobby die ik graag uitoefen, daar heb ik ook geen fietsmaatjes voor nodig. Zelfs geen gerichte doelen. Het is ontspannend, je maakt de kop leeg, verzet de zinnen, komt eens ergens anders, je krijgt er energie van, noem alle clichés maar op. Bovendien heb ik ervaren dat het niet vanzelfsprekend is dat ik kan fietsen wanneer ik dat wil, dat maakt ook dat ik de kans niet graag laat lopen als de gelegenheid (tijd/weersomstandigheden/lichamelijke gesteldheid) er wel is. Als ik twee weken niet gefietst heb heeft dat zeker zijn uitwerking op mijn humeur. Vind je het wel echt leuk om te fietsen Freddeh?
pi_108776115
En openstreetmap is je vriend. Fiets naar de rand van het gebied dat je kent en fiets dan door. Na een tijdje kom je weer op bekend terrein en achteraf bekijk je waar je geweest bent. Voortaan ken je daar ook de weg :)
pi_108776144
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb nooit problemen met motivatie om te fietsen. Het is een hobby die ik graag uitoefen, daar heb ik ook geen fietsmaatjes voor nodig. Bovendien heb ik ervaren dat het niet vanzelfsprekend is dat ik kan fietsen wanneer ik dat wil, dat maakt ook dat ik de kans niet graag laat lopen als de gelegenheid (tijd/weersomstandigheden/lichamelijke gesteldheid) er wel is. Als ik twee weken niet gefietst heb heeft dat zeker zijn uitwerking op mijn humeur. Vind je het wel echt leuk om te fietsen Freddeh?
Ik wou dit ook posten, maar bedacht me dat 's avonds gaan fietsen toch nog wel een stapje verder is. Ik ga graag fietsen en inderdaad vind ik het vervelend als dit niet lukt in het weekend, maar om op een doordeweekse avond op de Tacx te stappen moet ik toch wel ff een knop om zetten. Komt bij mij ook wel gedeeltelijk omdat ik toch al 2 avonden voetbal door de week en dus sowieso genoeg sport.
pi_108776223
Jawel, ik vind het enorm leuk om te doen. Ik heb nooit iets met sport gehad, maar heb eigenlijk in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om te gaan fietsen naar het werk. Dat bleek wel heel leuk te zijn, en zo ben ik er ingerold eigenlijk. Ik vond het altijd heerlijk om op de fiets naar kantoor te rijden, en helemaal wakker en fris aan de slag te gaan. Behalve dat deed ik er (incl douchen) net zo lang over als dat ik met het OV zou doen, en daarnaast kreeg ik gewoon reiskostenvergoeding wat een mooie bonus is als je nauwelijks geld uitgeeft aan transport.
Inmiddels zit ik sinds augustus vorig jaar (OkselFest/Theo de Rooij) al op m'n gat omdat ik een auto van de zaak heb en het fietsen ontwend ben. Vorige week maandag ben ik nog wezen fietsen en ik vond het aan de ene kant heerlijk om weer te doen, maar aan de andere kant was het zo ontzettend zwaar dat het me toch wel enige motivatie ontnam.

Trust me, fietsen vind ik fantastisch, maar ik kan me er gewoon ontzettend lastig toe zetten om erop te springen.
pi_108776264
Tacxen als hobby hebben gaat dan ook nog wel een stapje verder ;) 's Avonds in het donker buiten fietsen is een stuk leuker maar daarvoor is minder gelegenheid.
pi_108776336
ik stap ook gewoon op de fiets en rij richting een andere plaats onderweg bepaal ik wel waar ik afga. meestal komt dat wel goed met runkeeper kan ik dan zien waar ik ben geweest.
pi_108776503
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:50 schreef Freddeh het volgende:
Jawel, ik vind het enorm leuk om te doen. Ik heb nooit iets met sport gehad, maar heb eigenlijk in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om te gaan fietsen naar het werk. Dat bleek wel heel leuk te zijn, en zo ben ik er ingerold eigenlijk. Ik vond het altijd heerlijk om op de fiets naar kantoor te rijden, en helemaal wakker en fris aan de slag te gaan. Behalve dat deed ik er (incl douchen) net zo lang over als dat ik met het OV zou doen, en daarnaast kreeg ik gewoon reiskostenvergoeding wat een mooie bonus is als je nauwelijks geld uitgeeft aan transport.
Inmiddels zit ik sinds augustus vorig jaar (OkselFest/Theo de Rooij) al op m'n gat omdat ik een auto van de zaak heb en het fietsen ontwend ben. Vorige week maandag ben ik nog wezen fietsen en ik vond het aan de ene kant heerlijk om weer te doen, maar aan de andere kant was het zo ontzettend zwaar dat het me toch wel enige motivatie ontnam.

Trust me, fietsen vind ik fantastisch, maar ik kan me er gewoon ontzettend lastig toe zetten om erop te springen.
Koop dan die nieuwe fiets :P Als je er dan nog niet opspringt ben je gewoon een lambal ;)
pi_108776543
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Koop dan die nieuwe fiets :P Als je er dan nog niet opspringt ben je gewoon een lambal ;)
Dat ben ik sowieso, dat heeft niets met die mooie Merckx te maken O+ Maar ik denk eerlijk gezegd wel dat zo'n fiets onder je onderwangen je kan helpen in zo'n geval. Niet dat ik me schaam voor m'n huidige fiets hoor.
pi_108776927
Zonnetje komt hier lekker door in Fryslan. Zo maar ff lekker duur ritje maken.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:16:33 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108777066
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:50 schreef Freddeh het volgende:

Schrijf gewoon in je agenda, over 2 weken om 10 uur 's ochtends gaan fietsen. Dwing je zelf ertoe om het te doen, want zodra je van je fiets afstapt heb je een goed gevoel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:54 schreef mytec het volgende:
ik stap ook gewoon op de fiets en rij richting een andere plaats onderweg bepaal ik wel waar ik afga. meestal komt dat wel goed met runkeeper kan ik dan zien waar ik ben geweest.
Voeg me eens toe dan!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:50:06 #37
130803 Gripper
Get a grip
pi_108778311
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:12 schreef Patroon het volgende:
Zonnetje komt hier lekker door in Fryslan. Zo maar ff lekker duur ritje maken.
Een duur ritje? ben je van plan om onderweg te lunchen bij een 2 ** restaurant? ;)
Ik denk dat het al bijna lang genoeg licht is, zowel 's ochtends als 's middags om naar mn werk heen en weer te fietsen, dus dat gaat ook zeer binnenkort weer beginnen.

Mooi dat de eerste zonnestralen zometeen precies samenvallen met de badkamer die bijna af is. Ik weet een heel fijn ritueel om de nieuwe douche mee in te wijden... gladde poten!
Mijn foto's op Flickr!
pi_108778583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:50 schreef Gripper het volgende:

[..]

Een duur ritje? ben je van plan om onderweg te lunchen bij een 2 ** restaurant? ;)
Ik denk dat het al bijna lang genoeg licht is, zowel 's ochtends als 's middags om naar mn werk heen en weer te fietsen, dus dat gaat ook zeer binnenkort weer beginnen.

Mooi dat de eerste zonnestralen zometeen precies samenvallen met de badkamer die bijna af is. Ik weet een heel fijn ritueel om de nieuwe douche mee in te wijden... gladde poten!
Wie weet kan ik mezelf nog wat motiveren door eens een flinke ontharingskuur te ondergaan aan m'n stelten ;)
pi_108784306
Vrijdag maar eens proberen om te gaan fietsen naar het werk *O*

Lijkt een mooie dag te worden. Alleen 55 km wind tegen maar dat zul je toch wel houden op het traject Utrecht - Rotterdam. Word je sterk van!
pi_108784561
Moet ik ook vaker doen. Gewoon een weg inslaan die ik nog niet ken en zien waar ik uit kom. Meestal hou ik het bij een van mn vaste trainingsrondjes of kleine variaties daarop.

Knooppunten vind ik niks. Geen zin im steeds te moeten remmen om te kijken.wat er nou op staat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:22:24 #41
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_108786014
Ik fiets meestal ook op de bonnefooi.Maar zit er nu toch wel aan te denken om een garmin edge te kopen om is wat andere wegen te zien.
pi_108788465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:39 schreef marcodej het volgende:
Moet ik ook vaker doen. Gewoon een weg inslaan die ik nog niet ken en zien waar ik uit kom. Meestal hou ik het bij een van mn vaste trainingsrondjes of kleine variaties daarop.

Knooppunten vind ik niks. Geen zin im steeds te moeten remmen om te kijken.wat er nou op staat.
Proberen elke keer een stukje te rijden wat je nog nooit hebt gereden. Soms lastig, maar een leuke doelstelling.
sig verwijderd door FA
pi_108788667
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:33 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Proberen elke keer een stukje te rijden wat je nog nooit hebt gereden. Soms lastig, maar een leuke doelstelling.
Inderdaad, en daarbij helpt het om openstreetmap te gebruiken ipv de google kaart want dan zie je ook (fiets)paden waar je anders niet snel komt. Ik ben ze ook allemaal af gegaan in mijn omgeving.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:50:19 #44
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108788953
Ik blijf eigenlijk meestal op de wat grotere en bekendere wegen. Juist een GPS als een Edge 500 zou mij kunnen helpen meer kleine fietspaden te ontdekken door van te voren een route er over te plannen :)
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2012 @ 17:57:43 #45
73911 ultra_ivo
pi_108789211
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:50 schreef Narcotical het volgende:
Ik blijf eigenlijk meestal op de wat grotere en bekendere wegen. Juist een GPS als een Edge 500 zou mij kunnen helpen meer kleine fietspaden te ontdekken door van te voren een route er over te plannen :)
Dat is ook mijn ervaring. Ik heb een overzichtskaart in de computer met al m'n GPS tracks. Zo kan ik makkelijk zien waar ik nog niet gereden heb of niet vaak genoeg.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:03:59 #46
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108789399
Ik gebruik vaak routes van anderen als ik alleen ga fietsen. Van Wielracer bijvoorbeeld of zoek wat op gpsies.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_108789544
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:33 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Een nadeel. Ik heb het richtingsgevoel van een vrouw.
pi_108789868
Ik heb vaak globaal een route in mijn hoofd maar voeg daar altijd andere wegen aan toe tijdens het fietsen.
pi_108789895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Een nadeel. Ik heb het richtingsgevoel van een vrouw.
Dat is idd een groot nadeel. Ik fiets altijd puur op gevoel eigenlijk.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2012 @ 19:42:27 #50
73911 ultra_ivo
pi_108792948
Over routes gesproken, de GPS track en de routebeschrijving van mijn 200km brevet staan inmiddels op www.ern-ossendrecht.nl. Het aanmeldingsformulier staat onder de agenda.
pi_108795891
Over routes gesproken... Bedankt voor de motivatie jongens :)

http://www.gmap-pedometer.com/?r=5332587
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:48:11 #52
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108796411
Sei wachsam,
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:58:18 #53
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108796979
Godverdegodverdegdodverdgordver. Net de groep gemist (werk), dus maar ff zelf een uurtje frustratie (werk) eruit gefietst.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2012 @ 21:00:08 #54
73911 ultra_ivo
pi_108797072
Videoverslag van de 200 Rondom Aken van vorig jaar:

pi_108797128
ik maak te lange dagen om ook nog te fietsen, ben gewoon erg moe als ik zo ver ben dat ik zou kunnen fietsen. Zit in de middag met weemoed naar buiten te kijken als ik toch nog even iets moet regelen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:57:21 #56
130803 Gripper
Get a grip
pi_108800268
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Videoverslag van de 200 Rondom Aken van vorig jaar:

Dezelfde 200 die je ook volgende week zondag organiseert toch? Ik zit er sterk over na te denken (mits christelijk weer) om in dat weekend zomwel de joop zoetemelk als jouw tocht te doen. 350 km in een weekend :)
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2012 @ 22:40:20 #57
73911 ultra_ivo
pi_108802483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dezelfde 200 die je ook volgende week zondag organiseert toch? Ik zit er sterk over na te denken (mits christelijk weer) om in dat weekend zomwel de joop zoetemelk als jouw tocht te doen. 350 km in een weekend :)
Inderdaad, vrijwel hetzelfde parcours als op de 18e van deze maand. Inclusief de lange afdaling waar je de motorrijders kunt uitremmen >:)
pi_108809182
Wie twijfelde nou of hij zijn peperdure Cervelo mee naar buiten zou nemen en reed je gisterenmiddag toevallig rondom Numansdorp?

Wel mooi, ik kwam terug en was er heilig van overtuigd dat ik mn vriendin tegen kwam. Ik heel enthousiast zwaaien, loop ik mn huis in staat haar racefiets nog daar :')
pi_108809509
Ben net terug van 5 dagen fietsvakantie op Sardinië. Wel last gehad nog van mijn buikklachten, maar minder, en met fietsen werd het gelukkig nog beter ook.

Sardinië was echt fantastisch, al 18, 19 graden, onbewolkt, zegmaar zo'n weertje dat het nog fris is maar de sterke zuidelijke zon veel goedmaakt. Ik had daar een mountainbike gehuurd, volgende keer neem ik wel m'n eigen racefiets mee. Dat is vermoedelijk eind april, ga ik er 10 daagjes op uit. :)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_108810140
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 06:41 schreef FJD het volgende:
Wie twijfelde nou of hij zijn peperdure Cervelo mee naar buiten zou nemen en reed je gisterenmiddag toevallig rondom Numansdorp?

Wel mooi, ik kwam terug en was er heilig van overtuigd dat ik mn vriendin tegen kwam. Ik heel enthousiast zwaaien, loop ik mn huis in staat haar racefiets nog daar :')
:')
pi_108810249
diegene die hier een gps gebruiken... hebben die allemaal een dure Garmin of zijn er ook leuke (lees: betaalbare) alternatieven?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_108810433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:49 schreef the_critic het volgende:
diegene die hier een gps gebruiken... hebben die allemaal een dure Garmin of zijn er ook leuke (lees: betaalbare) alternatieven?!
Als je al een smartphone hebt kun je een gratis app downloaden, bijvoorbeeld Strava: http://www.strava.com/
pi_108810519
En die kan dan ook een garmin route van iemand anders inlezen, zodat je die kunt "narijden" ?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_108810581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:07 schreef the_critic het volgende:
En die kan dan ook een garmin route van iemand anders inlezen, zodat je die kunt "narijden" ?
Nee, dat kan niet. Er zijn wel programma's die dit kunnen maar daarvoor moet je uiteraard je Iphone op je stuur hebben gemonteerd. Spullen daarvoor heb ik niet dus nooit geprobeerd. De Iphone kennende kan je dan toch niet langer dan 10 km fietsen voordat de batterij leeg is.
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:13:25 #65
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108810627
Naafdynamo met iPhone lader!
pi_108810634
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:13 schreef Oksel het volgende:
Dat klinkt als Ivo :)
pi_108810697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:13 schreef Oksel het volgende:
Mja, zo zou het kunnen inderdaad. Maar als je al die dingen aan moet schaffen (naafdynamo, stuurhouder, hartslag/cadans sensoren) ben je alweer bijna net zoveel kwijt als bijvoorbeeld een bryton rider :)
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:19:38 #68
130803 Gripper
Get a grip
pi_108810748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Inderdaad, vrijwel hetzelfde parcours als op de 18e van deze maand. Inclusief de lange afdaling waar je de motorrijders kunt uitremmen >:)
Heerlijk, heb net nieuwe bandjes voor en achter :)

Hoe gaat dat eigenlijk qua navigatie, is er een papieren routeboek, deel je gps-tracks uit, of ga je heel veel bordjes ophangen?
En is er een website?

edit. al gevonden. Moet ik eigenlijk ERN of NTFU lid zijn?

[ Bericht 3% gewijzigd door Gripper op 07-03-2012 09:33:29 ]
Mijn foto's op Flickr!
pi_108811413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:37 schreef Freddeh het volgende:
Over routes gesproken... Bedankt voor de motivatie jongens :)

http://www.gmap-pedometer.com/?r=5332587
^O^ Lekker toch!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Er zijn wel programma's die dit kunnen maar daarvoor moet je uiteraard je Iphone op je stuur hebben gemonteerd. Spullen daarvoor heb ik niet dus nooit geprobeerd. De Iphone kennende kan je dan toch niet langer dan 10 km fietsen voordat de batterij leeg is.
Ding op je stuur of in een armband is behoorlijk onhandig natuurlijk. Maar met gesproken instructies kan het ook met een oortje, dan kan het scherm dus uitblijven. Bij een ingewikkeld wegennet gaat het regelmatig fout natuurlijk maar het is zeker bruikbaar. RunGPS is de (betaalde) app waarmee ik dit doe, schijnt ook te kunnen met OsmAnd.
pi_108811889
Was inderdaad lekker, maar was nog wel even blij dat ik overschoentjes aangetrokken had :)
pi_108814443
We hadden het hier een tijdje geleden over die sporttesten en omslagpunt bepalen. Ik kreeg toen de vraag hoeveel vermogen ik trapte bij het omslagpunt. Dit wist ik niet maar heb ik alsnog opgevraagd. Rond mijn omslagpunt trapte ik 250 watt. Ben benieuwd hoeveel dat over een jaar is, bij het afnemen van de test was ik ongetraind, fietste weer zo'n 3 maanden.

Hoeveel watt trapten jullie? Ik kan dat topic niet meer vinden..
pi_108814804
Ben daar ook wel benieuwd naar. Een vriend van me heeft een powertap, zal eens vragen of ik die mag lenen.
pi_108814980
Hoe zou Strava je wattage berekenen en zou dat in de buurt komen van de werkelijkheid?

Volgens Strava 306 iig :+
pi_108815211
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe zou Strava je wattage berekenen en zou dat in de buurt komen van de werkelijkheid?

Volgens Strava 306 iig :+
Nee daar klopt helemaal niks van. Volgens mij laten ze een formule los op de hellingshoek en snelheid. Voor of tegenwind en windsnelheid zijn al genoeg variabelen waardoor de uitkomst niet valide is.
pi_108815334
Heb deze bril besteld:

Heeft wel wat van de Oakley Jawbone, alleen nu betaalbaar voor een student :s)
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:03:10 #76
153506 Captain_Fabulous
pi_108815418
Mooie bril, merk en winkel graag :P

iets anders..een collega (vrouw) wil een hybride kopen, en nu heeft ze een model op oog met een geveerde zadelpen. En er staat bij, dat je dan een framemaat van 4cm kleiner moet nemen dan je binnenbeenmaat zegt. klinkt mij een beetje raar, iemnand ervaring hiermee?
pi_108815652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mooie bril, merk en winkel graag :P
Dankje!
Is een Ekoi Monstro
Te koop bij bikeparts4u
Momenteel maar 40 euro.

quote:
iets anders..een collega (vrouw) wil een hybride kopen, en nu heeft ze een model op oog met een geveerde zadelpen. En er staat bij, dat je dan een framemaat van 4cm kleiner moet nemen dan je binnenbeenmaat zegt. klinkt mij een beetje raar, iemnand ervaring hiermee?
Ik zou sowieso geen verende zadelpen nemen. Bij hoge snelheid (berg afwaarts) kan het frame onder je gaan schudden en daarmee oncontroleerbaar worden. Ook trap je je helemaal suf omdat er heel veel vermogen verloren gaat door het in veren.
pi_108815760
Best een leuk brilletje, laat maar weten hoe die bevalt.
pi_108816027
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:10 schreef eentwee het volgende:
Best een leuk brilletje, laat maar weten hoe die bevalt.
Dankje.

Hier wat actie foto's van de bril :P

De Fransen zijn ook zeer te spreken :D

posté le 2 Janvier 2012 par jyl
Zeer goede bril, kreeg gisteren (12.28.2011), getest vandaag (0 °). Het onderhoud is goed, zelfs zeer goed, zelfs voor een smal gezicht. De adequate ventilatie door middel van geperforeerde lenzen. De mist (heel licht) maar verscheen twee keer in het stoppen van de brand (die verloren een ster). De lenzen zijn uitstekend, niet te donkere kleur (een van mijn zorgen voor de aankoop). De verpakking is uitstekend, met een stofkap en case. Voor het ontwerp, zal iedereen merken haar. Voor mij, helemaal goed.

posté le 29 Decembre 2011 par cyclinaddict
Getest voor gisteren, 3:00 in de motregen en geen klachten, de desambuage werkt goed, het onderhouden van goede ogen niet nodig om elke 20 minuten passen, niet te donker glas. Een ander goed product Ekoi.

[ Bericht 38% gewijzigd door Patroon op 07-03-2012 12:22:56 ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:28:45 #80
153506 Captain_Fabulous
pi_108816589
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:07 schreef Patroon het volgende:
Ik zou sowieso geen verende zadelpen nemen. Bij hoge snelheid (berg afwaarts) kan het frame onder je gaan schudden en daarmee oncontroleerbaar worden. Ook trap je je helemaal suf omdat er heel veel vermogen verloren gaat door het in veren.
T'is voor een wat forse dame, die zeker niet bergaf gaat rijden, Groot-Amsterdam wordt meer het werkgebied van de fiets denk ik...ik heb haar al uitgelegd dat je harder moet trappen voor vering, maar dat vind ze niet erg.
pi_108816995
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

T'is voor een wat forse dame, die zeker niet bergaf gaat rijden, Groot-Amsterdam wordt meer het werkgebied van de fiets denk ik...ik heb haar al uitgelegd dat je harder moet trappen voor vering, maar dat vind ze niet erg.
Dat is voor een forse dame zeker niet erg :D
  FOK!fotograaf woensdag 7 maart 2012 @ 13:23:35 #82
73911 ultra_ivo
pi_108818502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 09:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Heerlijk, heb net nieuwe bandjes voor en achter :)

Hoe gaat dat eigenlijk qua navigatie, is er een papieren routeboek, deel je gps-tracks uit, of ga je heel veel bordjes ophangen?
En is er een website?

edit. al gevonden. Moet ik eigenlijk ERN of NTFU lid zijn?
Mag wel hoeft niet. NTFU leden krijgen korting, ERN leden meer korting.
Je krijgt een controlekaart, papieren roadbook en een gps track. PM me ff je E-mail dan stuur ik je ze op. Bordjes ophangen over 200km is een behoorlijk tijdrovende (en kostbare) zaak, dat ga ik dus niet doen.
pi_108821683
Welke remblokjes moet ik bestellen voor mijn Campagnolo Veloce 10s? De BR-RE700 op de site van Featherbike, voldoen die?
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:03:49 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_108822674
Dit weekend ook weer fietsen hopelijk, km of 50 zou mooi zijn :)
pi_108822954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:03 schreef Blik het volgende:
Dit weekend ook weer fietsen hopelijk, km of 50 zou mooi zijn :)
Met 50km ben je langer bezig met omkleden en fietspoetsen dan fietsen :D
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:12:44 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_108823032
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als het droog is niet, dan poets ik echt niet iedere keer mijn fiets. :)

En met een zwangere vriendin wordt het fietsen dit jaar waarschijnlijk wat minder ambitieus als voorgaande jaren. En met pas 30 km in de benen dit jaar ( :') ) is 50 een mooie volgende stap
pi_108823087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

pi_108823386
Jongens, mooie handel voor jullie!

http://link.marktplaats.nl/538313560
pi_108824056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Als het droog is niet, dan poets ik echt niet iedere keer mijn fiets. :)

En met een zwangere vriendin wordt het fietsen dit jaar waarschijnlijk wat minder ambitieus als voorgaande jaren. En met pas 30 km in de benen dit jaar ( :') ) is 50 een mooie volgende stap
Is blikchick zwanger? Gefeliciteerd!!

@Patroon: hoezo? Ik moet die onbetrouwbare Polar rommel niet :{w
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:37:40 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_108824112
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:36 schreef eentwee het volgende:

[..]

Is blikchick zwanger? Gefeliciteerd!!
yep, 15 weken alweer. Bedankt!

Dus hoogzwanger in de zomermaanden, wordt weinig fietsen dit jaar voor haar
pi_108824153
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:37 schreef Blik het volgende:

[..]

yep, 15 weken alweer. Bedankt!

Dus hoogzwanger in de zomermaanden, wordt weinig fietsen dit jaar voor haar

Gefeliciteerd!
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:38:43 #92
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108824157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:20 schreef Patroon het volgende:
Jongens, mooie handel voor jullie!

[ afbeelding ]
http://link.marktplaats.nl/538313560
'bieden vanaf 150e' _O- Succes met de verkoop
.
pi_108824181
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:37 schreef Patroon het volgende:
Hoeveel watt trapten jullie? Ik kan dat topic niet meer vinden..
Toen ik een aantal jaar geleden roeide trainde we in de winter door de week 's avonds op de concept2 ergometer (roeimachine). Ik trapte toen 1:48/ 500 m gedurende een uur, wat neerkomt op 277 watt.
pi_108824188
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Zakenmannetje hoor. Eerst ook al die Koga met 105 voor 1200 ¤ :')
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:42:15 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_108824281
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gefeliciteerd!
dat zal het wel worden :')
pi_108824303
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zakenmannetje hoor. Eerst ook al die Koga met 105 voor 1200 ¤ :')
Haha ach bij MP moet je je rommel wel hoog aanbieden, want ze bieden toch allemaal maar de helft :P
pi_108824329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha ach bij MP moet je je rommel wel hoog aanbieden, want ze bieden toch allemaal maar de helft :P
Eens, maar je zit hier niet op marktplaats :P
pi_108824467
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Eens, maar je zit hier niet op marktplaats :P
Ik wist ook wel dat ik het niet aan jullie ga slijten. Maar dacht ram die link hier ff neer.
pi_108825141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat is wel zo ja, vaak zelfs bij dingen die goed geprijsd zijn. Dan kun je beter gewoon mailen en zeggen dat je het koopt ipv in een bidwar terecht komen. Maar er zijn ook verkopers die onredelijke dingen verlangen. Als koper ben ik allergisch voor opmerkingen als:
*de echte kenner weet wat dit waard is
*onzinbiedingen worden verwijderd
*nieuwprijs ¤xxx (terwijl de internetnieuwprijs xxx/2 is)

Bij zulke advertenties denk ik al snel dat we het toch niet eens gaan worden. Ik bied soms ook laag wat iemand onzin kan vinden maar dat is gewoon een kwestie van niet echt hard nodig hebben en misschien toch uitkomen op een prijs waar beide partijen vrede mee hebben.
pi_108832562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:39 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Toen ik een aantal jaar geleden roeide trainde we in de winter door de week 's avonds op de concept2 ergometer (roeimachine). Ik trapte toen 1:48/ 500 m gedurende een uur, wat neerkomt op 277 watt.
Vanmorgen toevallig voor t eerst zo een test gedaan. Resultaten:
75,2kg
Vetpercentage 15,4%
Max Wattage 387 (hs 193)
5,16W/kg
Omslagpunt +-275W (voor zo snel ik t kon zien in de tabel, bij hs 167)
Vo2max 48,3 (dit viel wat tegen, ws een niet geheel goed werkende longfunctie)

Geen idee hoe ik dit moet zien. Sportarts vond de resultaten erg mooi, maar vond de vo2max wel aan de lage kant voor deze scores. Ben benieuwd hoe jullie dit zien! Zit overigens nu 2 jaar op de fiets waarvan +- een jaar herstellende van blessure. Nu drie kwart jaar aan t opbouwen qua intensiteit.

Verder vorige week voorjaarstocht Veenendaal gefietst. Schitterend begin vd route overigens!
pi_108832704
Oeps foutje
pi_108834547
@no_p ik heb raceversie podium werkt goed ook die andere raceversie werkt goed je kan ze via ism site op proef doen
Haters gonna hate.
pi_108834652
@fred ben nu aan t herstellen 2 weken mag ik niks 3e week als t bloed helder os mag ik weer rustig aan fietsen. Bloeddruk moet nu laag blijven anders schiet t open
Haters gonna hate.
pi_108834993
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:12 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Vanmorgen toevallig voor t eerst zo een test gedaan. Resultaten:
75,2kg
Vetpercentage 15,4%
Max Wattage 387 (hs 193)
5,16W/kg
Omslagpunt +-275W (voor zo snel ik t kon zien in de tabel, bij hs 167)
Vo2max 48,3 (dit viel wat tegen, ws een niet geheel goed werkende longfunctie)

Geen idee hoe ik dit moet zien. Sportarts vond de resultaten erg mooi, maar vond de vo2max wel aan de lage kant voor deze scores. Ben benieuwd hoe jullie dit zien! Zit overigens nu 2 jaar op de fiets waarvan +- een jaar herstellende van blessure. Nu drie kwart jaar aan t opbouwen qua intensiteit.

Verder vorige week voorjaarstocht Veenendaal gefietst. Schitterend begin vd route overigens!
Wat mij vooral op valt is het verschil tussen je omslagpunt en max hartslag. Hoe dicht deze twee punten bij elkaar liggen geeft de mate van getraindheid aan, zij mijn sportarts tegen mij. Bij jou zitten er 26 slagen tussen die twee punten, als voorbeeld bij mij zitten er 13 slagen, daarmee wil ik niet aangeven dat ik een top conditie heb trouwens, want toen ik de test afnam had ik nog maar amper getraind, er valt nog veel te verbeteren.

Vo2max is idd wat laag. Hoe hoog is je longinhoud en wat zei de arts over je vo2max?
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:42:09 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108837672
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik zie dat het inmiddels 125 euro geworden is. Maar wie wil er nu met een borstband rijden die 8 maanden bij Patroon onder z'n jopen gezeten heeft...... o|O
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_108837872
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:42 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik zie dat het inmiddels 125 euro geworden is. Maar wie wil er nu met een borstband rijden die 8 maanden bij Patroon onder z'n jopen gezeten heeft...... o|O
Haha ja kan het me ook niet voorstellen :P :')
pi_108838374
Dadelijk op ned 2 een item over wieltjezuigers. :)
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:06:27 #108
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108839065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:54 schreef nodisch18 het volgende:
Dadelijk op ned 2 een item over wieltjezuigers. :)
Mennnnn, daar ben ik in afgestudeerd. Je weet toch dat je altijd in het derde wiel moet zitten en dan gezien de wind ook nog eens aan de goede kant. En er nooit iemand tussen laten want voordat je het weet wordt je op de kant gezet of zwem je achteraan. Dus gewoon zuinig rijden en je pas laten zien als het echt omhoog gaat. Er zijn er tenslotte altijd wel een paar bij die altijd met de kop in de wind willen rijden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:07:55 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108839160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mennnnn, daar ben ik in afgestudeerd. Je weet toch dat je altijd in het derde wiel moet zitten en dan gezien de wind ook nog eens aan de goede kant. En er nooit iemand tussen laten want voordat je het weet wordt je op de kant gezet of zwem je achteraan. Dus gewoon zuinig rijden en je pas laten zien als het echt omhoog gaat. Er zijn er tenslotte altijd wel een paar bij die altijd met de kop in de wind willen rijden.
Derde wiel? Is dat net als de derde helft het reservewiel? Dat verklaart een hoop
pi_108839637
Op een na laatst, dat blijkt de efficientste positie te zijn in het peloton.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:16:49 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108839718
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef nodisch18 het volgende:
Ik rij in de kopgroep of ik koers niet.
ik koers niet
pi_108841356
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef nodisch18 het volgende:
Dat is de op een na slechtste positie. Laatste is de slechtste. Als je achterin zit, zit je al snel op het kantje te harken als de wind ongunstig is.

Plus dat je na bochten veel harder op moet trekken omdat de eersten sneller door de bocht kunnen. Op het moment dat jij door de bocht gaat, rijden de eersten al weer 45 in het uur en zul je dus harder op moeten trekken ;)

Dat is de paradox van het wielrennen; achterin het peloton wordt harder gereden dan voorin ;)
pi_108842641
Zo mensen, hebben jullie al mooie plannen voor fietsen in de zomer?

Vorige zomer ben ik in de Alpen geweest, deze zomer maar eens de Pyreneeën proberen dacht ik zo!

Verder wil ik met Pasen een dag of 4-5 weg, maar weet nog niet zeker of ik dan ga fietsen; hangt af van het weer! Vorig jaar was Pasen wat later, toen ben ik naar België gefietst, met prachtig weer.

Eind april wil ik graag 10 dagen in Italië fietsen, liefst bij Napels in de buurt en op Sardinië...zit nog wel te kijken hoe ik daar kom met mijn fiets. Mogelijker naar Rome vliegen en dan de boot.

Juli/augustus werk ik vrij weinig dus dan hoop ik in Frankrijk te zitten voor de Tour, en misschien wel in Spanje als er een mogelijkheid is. Heb daar nog nooit gefietst.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:06:31 #114
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108842832
Afgelopen dagen nog wel een leuk "klein" doel bedacht. Wil van de zomer een keer van huis op de fiets naar m'n vriendin. Is ong 170 tot 180 km, lijkt me mooi om er naartoe te werken zulke afstanden aan te kunnen :).

Verder geen specifiek groot doel, want ik moet mn afstuderen voor mn bachelor
pi_108849460
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Schrijf gewoon in je agenda, over 2 weken om 10 uur 's ochtends gaan fietsen. Dwing je zelf ertoe om het te doen, want zodra je van je fiets afstapt heb je een goed gevoel.

[..]

Voeg me eens toe dan!
kanovinnie als runkeeper?
pi_108853157
Doelen voor dit jaar:
Regelmatig een toertocht rijden, Alpe d'Huez, nog een kilo of 5 lichter worden, 7500 km rijden dit jaar.
pi_108854331
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat is de op een na slechtste positie. Laatste is de slechtste. Als je achterin zit, zit je al snel op het kantje te harken als de wind ongunstig is.

Plus dat je na bochten veel harder op moet trekken omdat de eersten sneller door de bocht kunnen. Op het moment dat jij door de bocht gaat, rijden de eersten al weer 45 in het uur en zul je dus harder op moeten trekken ;)

Dat is de paradox van het wielrennen; achterin het peloton wordt harder gereden dan voorin ;)
Dat kwam totaal niet aan de orde in het programma.. Werd met de nodige pretenties gebracht maar was niks vernieuwends. We gaan het wel zien in de Tour de France (de enige wielerwedstrijd) wie zo slim is om deze nieuwe inzichten te gebruiken en in de een na laatste positie van een groepje te gaan rijden :')
pi_108854606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat mij vooral op valt is het verschil tussen je omslagpunt en max hartslag. Hoe dicht deze twee punten bij elkaar liggen geeft de mate van getraindheid aan, zij mijn sportarts tegen mij. Bij jou zitten er 26 slagen tussen die twee punten, als voorbeeld bij mij zitten er 13 slagen, daarmee wil ik niet aangeven dat ik een top conditie heb trouwens, want toen ik de test afnam had ik nog maar amper getraind, er valt nog veel te verbeteren.

Vo2max is idd wat laag. Hoe hoog is je longinhoud en wat zei de arts over je vo2max?
Dank voor je reactie! Zie dat het omslagpunt op +-87% zit van mijn maximale hartslag bij de test. Op zich is dat redelijk toch? Wat ik her en der lees is dat ongetrainden op +-80% zitten en erg goed getrainden rond de +-90%. Dat betekend dat jou waarde uitstekend is! Bij mij valt overigens ook nog veel te verbeteren hoor. Test was meer bedoeld om hartslagzones beter te bepalen en mijn medische conditie eens te testen!

Vo2max viel hem tegen met deze scores. Hij had eerder rond of boven de de 50-52 verwacht. Maar mijn longinhoud was ook minder dan een normaal persoon op mijn leeftijd (volgens mij 5L ipv 6L), dus ben naar de longarts gestuurd.... Weet je jou VO2max nog?
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:50:02 #119
153506 Captain_Fabulous
pi_108854637
1ste week van mei : week fietsen in Beieren en/of Oostenrijk
Twee weekenden cusrsus fiets repareren, wielenbouwen etc. bij m-gineering in Kiel-Windeveer,
Half juni: weekje ergens fietskamperen afhankelijk van het weer, misschien kijken of ik in een week naar Parijs kan fietsen.
Begin augustus, weekje fietskamperen, waar het ook mooi weer is en je met de trein makkelijk komt.
Vattenfall Classic in Hamburg rijden, Jan Jansen Classic misschien, wat tourtochtjes van verenigingen rond Hilversum, Theo de Roooij Classic misschien, Dam tot Dam, Gerrie Kneeteman Classic hopelijk weer met VIP team meerijden.
Oh ja, afvallen natuurlijk... :+
pi_108855289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:48 schreef PipodeOoi het volgende:

[..]

Dank voor je reactie! Zie dat het omslagpunt op +-87% zit van mijn maximale hartslag bij de test. Op zich is dat redelijk toch? Wat ik her en der lees is dat ongetrainden op +-80% zitten en erg goed getrainden rond de +-90%. Dat betekend dat jou waarde uitstekend is! Bij mij valt overigens ook nog veel te verbeteren hoor. Test was meer bedoeld om hartslagzones beter te bepalen en mijn medische conditie eens te testen!

Vo2max viel hem tegen met deze scores. Hij had eerder rond of boven de de 50-52 verwacht. Maar mijn longinhoud was ook minder dan een normaal persoon op mijn leeftijd (volgens mij 5L ipv 6L), dus ben naar de longarts gestuurd.... Weet je jou VO2max nog?
Daar zijn die test ook voor bedoeld he! Weten waar je staat zodat je optimaal kunt trainen maar ook als APK voor je lichaam, altijd verstandig! Mensen geven bakken met geld uit aan duur materiaal maar het belangrijkste, je lichaam zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.

Mijn vo2max was 52,8ml en mijn longinhoud was 5900 ml.
pi_108856494
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Daar zijn die test ook voor bedoeld he! Weten waar je staat zodat je optimaal kunt trainen maar ook als APK voor je lichaam, altijd verstandig! Mensen geven bakken met geld uit aan duur materiaal maar het belangrijkste, je lichaam zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.

Ik wil ook nog ooit zo,n test hebben ik heb altijd het gevoel alsof mijn longinhoud tegenwoordig niet goed meer is. Bergopwaarts was ik helemaal aan het kapot gaan al ligt dat natuurlijk ook meer aan de conditie. Is zo,n test niet duur?
pi_108857150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:00 schreef mytec het volgende:

[..]

Ik wil ook nog ooit zo,n test hebben ik heb altijd het gevoel alsof mijn longinhoud tegenwoordig niet goed meer is. Bergopwaarts was ik helemaal aan het kapot gaan al ligt dat natuurlijk ook meer aan de conditie. Is zo,n test niet duur?
Hangt er vanaf hoe je verzekerd bent. De test die ik deed kostte 225 euro maar ik krijg per jaar tot 250 euro vergoed voor SMA door mijn zorgverzekeraar.
pi_108858144
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je verzekerd bent. De test die ik deed kostte 225 euro maar ik krijg per jaar tot 250 euro vergoed voor SMA door mijn zorgverzekeraar.
hmm bedankt voor de info wist niet dat dat vergoed kon worden, als het goed is heb ik een redelijk hoge dekking. maarja eerst maar na het ziekenhuis voor mogelijke epilepsie...
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:01:13 #124
153506 Captain_Fabulous
pi_108858524
pi_108859654
Is iemand hier wel eens in het Sauerland gaan fietsen? Aanrader?
pi_108860283
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nee ik niet. Maar wij gaan in het weekend van 24 maart deze route doen:
http://www.bikemap.net/route/339231
121km en 1950 hoogtemeters.
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:16:58 #127
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108860926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mooi gebied om te fietsen. Redelijk rustig voor fietsers, niet heel uitdagend.
Sei wachsam,
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:26:58 #128
130803 Gripper
Get a grip
pi_108861225
Heeft er nog iemand interesse om samen met mij volgend weekend 350 km te fietsen in 2 dagen?

Op zaterdag de Joop zoetemelk in Leiden, 150 km
Op zondag een 200 van Ivo, in Maastricht.

Als opwarmertje voor de 300 km rit van 8 april :)
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:32:02 #129
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108861367
Ik misschien wel Gripper.
Sei wachsam,
  donderdag 8 maart 2012 @ 13:37:25 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108861517
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:26 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand interesse om samen met mij volgend weekend 350 km te fietsen in 2 dagen?

Op zaterdag de Joop zoetemelk in Leiden, 150 km
Op zondag een 200 van Ivo, in Maastricht.

Als opwarmertje voor de 300 km rit van 8 april :)
Kan niet, heb al een trainingsweekend ;(
pi_108865858
Regel 1: Gehoorzaam de regels.

Regel 2: Het is verboden voor iemand die bekend is met de regels, een ander te helpen deze te breken of niet te volgen.

Regel 3: Het maakt niet uit hoe goed de reden is om de regels te breken. Het is nooit goed genoeg.

Regel 4: Het gaat absoluut, zonder twijfel, onvoorwaardelijk over de fiets. Iemand die anders beweerd is een twatwaffle.

Regel 5: Harden The Fuck Up.

Regel 6: Leeg je hoofd en je benen zullen volgen.

Regel 7: Bruinings randjes moeten onderhouden en vlijmscherp gehouden worden. Onder geen beding mogen mouwtjes en broeken opgerold worden om bruinings randjes te verdoezelen. Mouwloze shirts mogen onder geen enkele omstandigheid gedragen worden.

Regel 8: Zadels, Stuurlint en Banden:

Zadels en stuurlint moeten zwart of wit zijn, tenzij;
Het zadel matched met de kleur van het frame, bovenaan de zitbuis als het maar zwart of wit is.
Het stuurlint matched met de kleur van het frame, bovenaan de balhoofdbuis als het maar zwart of wit is.
Optioneel: match het zadel en het stuurlint met de kleur van de decals op je frame, als deze zwart of wit zijn.
Banden horen zwart te zijn tenzij;
Deze deze matchen met de kleur van het frame als het frame zwart is.
Resume: zwart, zwart, zwart, tenzij het zadel of stuurlint wit is.

Regel 9: Als je buiten traint in slecht weer, ben je een klasbak. Einde discussie

Regel 10: Het wordt nooit makkelijker, je gaat alleen sneller. In Greg Hendersons woorden: “Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”4

Regel 11: Familie komt niet eerst. De fiets wel.

Regel 12: Het correcte aantal fietsen dat je hoort te bezitten is n+1. n is het aantal fietsen wat je momenteel in je bezit hebt.

Regel 14: Bibshorts horen zwart te zijn, met uitzondering van de zijpanelen welke mogen matchen met het shirt.

Regel 15: Kampioensshirts of klassementsshirts moeten gedragen worden op een zwarte, of in ieder geval standaard teambibshort. In elk ander geval moet je accepteren dat je er niet uitziet.

Regel 16: Kampioensshirts of klassementsshirts mogen alleen gedragen worden als je het kampioensschap hebt gewonnen of het klassement aanvoert.

Regel 17: Het dragen van een teamkit is twijfelachtig als je er niet voor betaald wordt. Als je het nodig vind een teamkit te dragem, moeten alle stukken perfect matchen. Geen Team Sky shirt met een Rabobank broek en Garmin sokken. Zelfs als de kleding perfect is, is het verboden om een teamkit te dragen als deze niet overeenkomt met de fiets van het Pro team. Doe je dat wel, ben je simpelweg een loser.

Regel 18: Lange broeken, een vest, armwarmers, overschoenen en een pet onder je helm kunnen je eruit laten zien als een die-hard, als het weer het toelaat.

Regel 19: Een koerspetje kan gedragen worden onder een helm, maar nooit wanneer je niet fietst, ongeacht hoe cool je eruit denkt te zien. Dit bestempeld je als een nerd en zou moeten resulteren in het publiekelijk belachelijk maken of aftuigen. Om een statement te maken of schaamtegevoel voor je kapsel wanneer je niet op de fiets zit, zijn er podiumcaps.

Regel 20: Als het niet koud is of regent, terwijl je niet aan een tijdrit meedoet maar toch overschoenen draagt omdat je een watje bent, dan heet je waarschijnlijk George Hincapie.

Regel 21: Er is een optimale hoek voor de stand van je cranks wanneer je een foto neemt. De hoek is afhankelijk van wat je met de foto wilt zeggen en is ongeveer 30 graden. Nooit 90 of 180 graden.

Regel 22: Geen sokken dragen is not done. Net als enkelsokjes, welke alleen gedragen horen te worden door tennisspeelsters.

Regel 23: Sokken kunnen elke kleur zijn die je maar wilt. Wit is old school cool. Zwart is goed, maar hebben een slecht imago gekregen door een Texaan van wie ze te lang waren.

Regel 24: Zadeltasjes horen niet op een racefiets en worden alleen geaccepteerd op mountainbikes in extreme gevallen.

Regel 25: Dit geldt ook voor pompjes gemonteerd op het frame. C02 patronen of mini pompjes horen in een achterzakje van je shirt. De enige uitzondering op deze regel is het vast tapen van een mini pompje op je frame omdat er geen ruimte meer in je zakjes is. Echter, hou er rekening mee dat je aangehouden en ondervraagt kan worden en waarschijnlijk wordt verzocht je zakjes leeg te maken als bewijsvoering.

Regel 26: Reserve bandjes, multi-tools and reparatie kits horen in een achterzakje van je shirt of in een stukgesneden bidon in de bidonhouder.

Regel 27: Camelbacks of rugzakken mogen nooit gezien worden op een racefietsers lichaam. Hierover is geen discussie mogelijk.

Regel 28: Benen moeten ten alle tijden glad geschoren zijn. Als dit om een bepaalde reden niet gedaan is, overtuig jezelf er dan van dat je genoeg geschoren fietsers aan de pijn van het scheren kan herinneren of hou er rekening mee dat je bestempeld wordt als een geitenwollen sokken dragende hippie, onderweg naar een demonstratie.

Regel 29: Mountain bike schoenen en pedalen hebben een plek. Op een Mountain bike.

Regel 30: Race helmen kunnen gedragen worden op mountain bikes, maar nooit andersom. Als je last van de zon hebt, zie regel 31.

Regel 31: Brillen zijn specifiek voor fietsen. Geen Ray-bans of clip-on’s op je normale bril.

Regel 32: De pootjes van je bril horen altijd over je helmbandjes geplaatst te worden. Vraag niet waarom, het is eenmaal zo.

Regel 33: Banden horen gemonteerd te worden met het label recht tegenover het ventiel. Pro mechaniciens doen dit omdat dit het vinden van het ventiel makkelijker maakt. Jij doet dit omdat het de manier is zoals Pro mechaniciens het doen. Dit bespaard je tevens kostbare seconden als je op je dikke reet langs de kant van de weg zit te vechten met je Co2 patronen bij een lekke band.

Regel 34: En fietsrit/race wordt nooit vooraf gegaan door zwemmen en/of gevolgd door hardlopen.

Regel 35: Een wielrenners stuur moet lager staan dan het zadel. Het minimale getolereerde verschil is 4 cm. Er is geen maximum.

Regel 36: Een maximale hoogte van 2 cm aan spacers is toegestaan onder je stuurpen. Een enkele spacer van 5 mm mag boven de pen gemonteerd worden. Een “slammed down” montage van de stuurpen heeft de voorkeur, waarbij de stuurpen direct op de afdekring van de headset gemonteerd wordt.

Regel 37: Baard- en snorgroei behoort zorgvuldig onderhouden te worden. Geen volle baard, geen volle snor. Een Goatee is toegestaan als je naam begint met Marco en eindigt op Pantani, of als je hoofd opzettelijk of on-opzettelijk kaal is. Nooit scheren op de dag van een belangrijke race. Scheren tast de mannelijkheid aan, welke je nodig hebt om op kop van het peleton aan de boom te schudden.

Regel 38: Bij een afdaling, moet je eerst de berg opgefietst zijn. Het is verboden om ander vervoer te gebruiken alleen voor de sensatie van het afdalen. De enige uitzondering hierop is het parkeren van je auto bovenop de Alpe d’Huez of Tourmalet als je van plan bent een interval training te doen en 20x de betreffende berg op zal fietsen.

Regel 39: Als je fietskleding draagt en wilt genieten van een kopje koffie voor, na of in een pauze van een rit, is het alleen gepast om een espresso of cappuchino te drinken. Als de woorden koffie verkeerd of latte worden gehoord uit de mond van een renner, moet deze ceremoniaal afgetuigd worden met mini pompjes of multi-tools door andere renners van de groep.

Regel 40: Geen extra stickers op je frame. Het kan niemand een ruk schelen welke doelen je ondersteund, welke oorlog je afkeurd of welk merk onderdelen je koopt. Uitzondering is een naamsticker, voorzien van vlag. Uiteraard moeten de naam en vlag overeenkomen met hetgeen in je paspoort vermeld staat.

Regel 41: Blijf op je lijn.

Regel 42: Onder geen beding mag je ventieldopjes op je fiets monteren. Deze zijn bedoeld om de regelgeving voor transport en verpakking tegemoet te komen. Verder zijn ze nutteloos.

Regel 43: Je zal nooit met een Mp3 speler rijden wanneer je geen D1 training doet. D2 en D3 training is voor afzien en vooruitgang. Je hoeft geen Queen of Slayer te luisteren om af te zien.

Regel 44: Bochten snelheid neemt toe met ervaring en tijd. Dit patroon herhaalt zich tot plotseling het “behang eraf gaat”, beton eczeem.

Regel 45: Het doel van een race is om te winnen. Einde. Elke beredenering om dit niet als doel te zien moet onmiddelijk worden verwezen naar regel 5.

Regel 46: Rem- en schakelkabels moeten ingekort worden op een optimale lengte, waardoor een perfecte boog ontstaat. Een rechtershifterkabel hoort naar de linker kabelstop en vice versa.

Regel 47: Race nummers zijn voor races. Haal deze van je frame voor de volgende trainingsrit, want hoe cool je ook denkt dat het is, het is niet cool. Tenzij je in een race rijdt. Dan is het cool.

Regel 48: Wanneer niet gedragen, moet een helm aan je stuurpen en stoer over het stuur hangen.

Regel 49: Je zal nooit regel 5 volgen zoals Andreas (@KlierAndreas) . Momenteel is de diamantenindustrie een petitie aan het houden om de standaard van diamanten aan te duiden in Andreas in plaats van karaat. De meest perfecte, harde diamant tot op heden bekend is 0.125 Andreas.

Regel 50: Voor de race moet je tranquilo zijn, relaxed rustend op je top tube. Dit mag toegepast worden op andere momenten dat je op de fiets zit, maar niet daadwerkelijk rijdt. Hierbij inbegrepen het wachten voor stoplichten of achtergebleven fietspartners.

Regel 51: Zie regel 1.
pi_108866236
Amen _O_
pi_108867059
Mooi om je clubgenoot te zien winnen in Parijs - Nice. Wat een beest! *O*
pi_108867459
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:23 schreef Patroon het volgende:
Mooi om je clubgenoot te zien winnen in Parijs - Nice. Wat een beest! *O*
Lieuwe _O_

Wat een beest idd. Een paar clubgenoten van me hebben wel eens met hem getraind. Niet normaal zeiden ze hoe hard die man fietst.
pi_108867662
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Lieuwe _O_

Wat een beest idd. Een paar clubgenoten van me hebben wel eens met hem getraind. Niet normaal zeiden ze hoe hard die man fietst.
Ja klopt, afgelopen winter ook nog met een groepje gefietst waar hij ook bij was. Stuk ga je.
Vrienden van mij hebben afgelopen winter bij hem in het appartement in Spanje gezeten. Doordat hij nu een app. in Spanje heeft is hij een stuk beter omhoog gaan rijden.

Iedereen kan meegaan met zijn trainingen vanuit de Tike, meldt hij vooraf op twitter. Alleen is het bijna niet te doen om te volgen.
pi_108873251
Ik moet er ook maar eens aan geloven dan. Hij was toen in Groningen en had gevraagd of er mensen waren die met hem wilden trainen.
pi_108877209
Even een eerste indruk van de bril die ik vandaag binnen heb gekregen. Ik heb hem helaas nog niet kunnen testen door een kapotte cv vandaag.

Bril wordt geleverd met een hardcase brillenkoker en een wit zakje die tevens dienst doet als poetsdoekje.

De bril ziet er robuust uit, dit komt tevens door het redelijk forse frame maar past goed bij de bril.
Ondanks de forsheid van het frame is de bril niet zwaar en voel je hem dus nauwelijks zitten. Bril weegt maar 40 gram :P

Ondanks dat de glazen er vrij donker uit zien en spiegelend zijn (een ander kan je ogen niet zien), zijn ze niet te donker bij het dragen van de bril. Door de drie gaatjes boven aan de glazen wordt voorkomen dat de brilglazen beslaan bij het stilstaan.

Eerste indruk:
Fijne bril die er stevig uitziet maar niet zwaar is of zwaar aanvoelt tijdens het dragen. Ondanks de spiegelende glazen is de bril tijdens het dragen zeker niet te donker. De gaatjes boven aan de glazen voorkomen het beslaan van de glazen. *O*
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:40:57 #138
66186 foetre
pi_108877474
Ik ben op zoek naar een setje kleding om tussen de 5 en 18 graden buiten te kunnen fietsen.
Korte broek en korte mouw lijkt me nog iets te fris.
Heb ik dan aan een lange fietsbroek en shirt met allebei windbreaker genoeg?

Dit heb ik momenteel op oog

http://www.futurumshop.nl(...)dbreaker-zwart.phtml

http://www.futurumshop.nl(...)ne-2-zwart-wit.phtml
pi_108877680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:40 schreef foetre het volgende:
Ik ben op zoek naar een setje kleding om tussen de 5 en 18 graden buiten te kunnen fietsen.
Boven de 5 graden heb je geen windbreaker broek nodig. Dan volstaat een gewone standaard lange broek met eventueel een beetje voering.

En mijn voorkeur gaat uit naar een lange broek over mijn korte broek. Dus een lange broek zonder zeem. Dan heb je het sowieso warmer rond de billen en een lange zeemloze broek is ook goedkoper. Maar wat je lekker vindt is persoonlijk.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:44:50 #140
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108877728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:36 schreef Patroon het volgende:
Even een eerste indruk van de bril die ik vandaag binnen heb gekregen. Ik heb hem helaas nog niet kunnen testen door een kapotte cv vandaag.

[ afbeelding ]
Bril wordt geleverd met een hardcase brillenkoker en een wit zakje die tevens dienst doet als poetsdoekje.

[ afbeelding ]
De bril ziet er robuust uit, dit komt tevens door het redelijk forse frame maar past goed bij de bril.
Ondanks de forsheid van het frame is de bril niet zwaar en voel je hem dus nauwelijks zitten. Bril weegt maar 40 gram :P

[ afbeelding ]
Ondanks dat de glazen er vrij donker uit zien en spiegelend zijn (een ander kan je ogen niet zien), zijn ze niet te donker bij het dragen van de bril. Door de drie gaatjes boven aan de glazen wordt voorkomen dat de brilglazen beslaan bij het stilstaan.

Eerste indruk:
Fijne bril die er stevig uitziet maar niet zwaar is of zwaar aanvoelt tijdens het dragen. Ondanks de spiegelende glazen is de bril tijdens het dragen zeker niet te donker. De gaatjes boven aan de glazen voorkomen het beslaan van de glazen. *O*
Mooi dingetje hoor :)
pi_108877740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:40 schreef foetre het volgende:

Dit heb ik momenteel op oog

http://www.futurumshop.nl(...)dbreaker-zwart.phtml

http://www.futurumshop.nl(...)ne-2-zwart-wit.phtml
Kan prima hoor. Maar 18 graden is wel een erg hoge grens om naar kort over te gaan vind ik.
sig verwijderd door FA
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:47:21 #142
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108877900
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:45 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Kan prima hoor. Maar 18 graden is wel een erg hoge grens om naar kort over te gaan vind ik.
Dat was toen ik wedstrijden fietsen het minimum voor een korte broek. Wanneer je bij 16 graden in kort tenue verscheen kon je direct weer opsodemieteren.
pi_108878004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:47 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dat was toen ik wedstrijden fietsen het minimum voor een korte broek. Wanneer je bij 16 graden in kort tenue verscheen kon je direct weer opsodemieteren.
so true. Maar ik begin niet weer aan die discussie :')
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:50:12 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108878111
Waren jullie nog bij de FOK! wereldpremiere van John Carter?
pi_108878231
5 en 18 graden, daar zit nogal een verschil tussen. Boven de 15 graden draag ik gewoon korte broek en korte mouwen. Onder de 10 graden lange broek , jasje met lange mouwen en soms nog een windstopper eronder.
pi_108878326
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:51 schreef cafca het volgende:
5 en 18 graden, daar zit nogal een verschil tussen. Boven de 15 graden draag ik gewoon korte broek en korte mouwen. Onder de 10 graden lange broek , jasje met lange mouwen en soms nog een windstopper eronder.
Haha je wil niet weten wat ik met 3 graden aantrek.
-Craftshirt met korte mouwen
-Craftshirt met lange mouwen
-Shirt met lange mouwen
-Shirt met lange mouwen

Haha niet best he, maar dit is wel met rustige D1 traingen. Als ik harder ga fietsen doe ik een laagje minder aan.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:59:52 #147
66186 foetre
pi_108878646
Ja het zal ook wel per persoon verschillend zijn.Ik heb het niet heel snel koud.Ik heb vandaag ook nog in me t shirt buiten gewerkt.
Ik koop gewoon 2 deze + een lange broek zonder zeem en een lang shirt extra en kijk dan wel hoe het aanvoelt.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:01:38 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108878734
Dure spullen! Ik zou echt nooit 120 euro voor een fietsbroek betalen, misschien wel voor een fraaie windbreker/fietsjas.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:19:40 #149
66186 foetre
pi_108879850
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Dure spullen! Ik zou echt nooit 120 euro voor een fietsbroek betalen, misschien wel voor een fraaie windbreker/fietsjas.
Ik moet er toch een beetje soigne uitzien :P
Ik heb nu al wat spullen van ultima u line en dat bevalt me wel het kost zeker wel wat maar wil niet weer zadelpijn krijgen.
pi_108880036
heb gister een nieuwe broek gekocht en die komt ruim boven de 120. zit wel heel lekker en ga er kilometers mee maken
pi_108883030
Ik weet nu waarom mijn achterband zondag toch weer steeds zachter werd. Ik zie nu pas de spijker die er in zat...
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:10:09 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108883100
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:08 schreef marcodej het volgende:
Ik weet nu waarom mijn achterband zondag toch weer steeds zachter werd. Ik zie nu pas de spijker die er in zat...
Helemaal niets gevoeld ervan? _O-
pi_108883149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Helemaal niets gevoeld ervan? _O-
Behalve een steeds zachtere achterband, niets nee. :')
pi_108883477
mooi langzaam leeggelopen dan
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:46:31 #155
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108885749
quote:
Wacht maar totdat je ooit eens een Assos Mille van 219 euro aan je kont gehad hebt. dan wil je echt geen andere broek meer.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:52:10 #156
130803 Gripper
Get a grip
pi_108886090
Sowieso, alle pakjes met Italiaanse snit O+
(en dat vrouwelijke model wat alle Assos-damespakjes showt :9~ )
Mijn foto's op Flickr!
pi_108886462
fiets, broek (vooral de zeem) en schoenen moeten goed zijn, dan doet het shirt en sokken er voor mij niet echt toe
pi_108893226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:56 schreef kiekjesdief het volgende:
fiets, broek (vooral de zeem) en schoenen moeten goed zijn, dan doet het shirt en sokken er voor mij niet echt toe
Sokken maken het af. Lees de 50 regels nog maar eens.
pi_108894911
ik doe altijd gewoon mijn lichtblauwe sportsokken aan :D lekker warm :D
pi_108895041
quote:
+1 Ultima nooit voor het volle pond kopen, is vroeg of laat altijd -50%. Sowieso is Futurumshop een te dure winkel waar ik dus al jaren niks meer gekocht heb.
pi_108895065
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:41 schreef JohnDDD het volgende:
ik doe altijd gewoon mijn lichtblauwe sportsokken aan :D lekker warm :D
:'(
pi_108895478
http://app.strava.com/rides/4963743

Alleen nog een beetje koud zo 's ochtends vroeg zonder overschoenen :'(
pi_108895685
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:46 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wacht maar totdat je ooit eens een Assos Mille van 219 euro aan je kont gehad hebt. dan wil je echt geen andere broek meer.
Vorige keer was Assos nog bagger en moest het 1 of ander suf merk zijn :')
pi_108896097
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Assos is geil! :D
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:25:50 #165
130803 Gripper
Get a grip
pi_108896479
Misschien toch even wat beeldmateriaal nodig ter ondersteuning van bovenstaande bewering :)

Deze chick figureert voor elk Assos-damespakje :9~
En ze heeft dr eigen facebook pagina: http://www.facebook.com/pages/Assos-Girl/53668743586?sk=photos
Mijn foto's op Flickr!
pi_108896778
Ik heb laatst die sokjes gehaald.

*;
pi_108897520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hmm, jou longwaarden zijn idd een stukje hoger, mooi hoor! En inderdaad; eigenlijk zou iedereen voor hij gaat sporten zo een test moeten doen!

@foetre; koop vooral wat lekker zit en er goed uit ziet! Zeem is meest belangrijke, maar pasvorm van lange broek of shirt moet je ook niet onderschatten. Over Ultima hoor ik overigens prima geluiden, maar heb er zelf nog niet in gefietst.
Qua temperaturen doe ik:
- 5 graden lange broek (evt windstopper) + thermoshirt + korte/lange mouw shirt + jack
- 10 graden lange broek + zweetshirt + korte/lange mouw shirt + jack
- 15 graden lange broek + zweetshirt + korte/lange mouw shirt
- 20 graden korte broek + zweetshirt + korte mouwen
Hangt overigens wel sterk af van wind, zon, regen etc :)....
pi_108898658
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:47 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Lieuwe Westra fietst al de hele week in een korte broek en shirt terwijl het amper boven de 5 graden is in P-N..
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:31:08 #169
130803 Gripper
Get a grip
pi_108898751
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Lieuwe Westra fietst al de hele week in een korte broek en shirt terwijl het amper boven de 5 graden is in P-N..
Ik denk dat die gasten iets meer warmte genereren bij 50 km/uur dan jij wanneer je rustig door de polder peddelt ;)
Mijn foto's op Flickr!
pi_108898828
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik denk dat die gasten iets meer warmte genereren bij 50 km/uur dan jij wanneer je rustig door de polder peddelt ;)
Dat sowieso, maar RichardHammond werd weggestuurd bij het wedstrijd fietsen. Dus of is hij baggerslecht en word na 2 rondjes gelost, of hij genereert toch net zoveel warmte lijkt me?

Edit: En bij 16 (!) graden bovendien.
pi_108898936

Dit kan dus echt niet volgens RichardHammond en Patroon. Ik zal het even doorgeven, de soignee politie heeft gesproken.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:36:40 #172
130803 Gripper
Get a grip
pi_108898954
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar RichardHammond werd weggestuurd bij het wedstrijd fietsen. Dus of is hij baggerslecht en word na 2 rondjes gelost, of hij genereert toch net zoveel warmte lijkt me?

Misschien had ie gewoon een overbezorgde trainer destijds die erop hamerde bij zn junioren dat je je knieën zo om zeep helpt, en dat je er dus maar beter zuinig op kan zijn.

Of het was een tiran. Als ik peultjes zweet en in korte broek wil fietsen, dan doe ik dat. benieuwd of R_H echt was weggestuurd als ie demonstratief zn beenstukken zou uittrekken de de trainer vragend aankijken. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_108899237
De veldrijders rijden vaak ook in korte broeken, zelfs als het rond het vriespunt is. Maar dat zijn korte wedstrijdjes + warm up creme.
pi_108899397
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dit kan dus echt niet volgens RichardHammond en Patroon. Ik zal het even doorgeven, de soignee politie heeft gesproken.
Geeft gelijk regel 32 door:" Regel 32: De pootjes van je bril horen altijd over je helmbandjes geplaatst te worden. Vraag niet waarom, het is eenmaal zo."
pi_108899519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:51 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Geeft gelijk regel 32 door:" Regel 32: De pootjes van je bril horen altijd over je helmbandjes geplaatst te worden. Vraag niet waarom, het is eenmaal zo."
Volgens mij zijn z'n tan-lines ook niet helemaal scherp. Wat een prutser eigenlijk :N
pi_108899610
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Richard Hammond had het over de training. Wedstrijden worden bijna altijd in korte broeken gereden met wat warme olie.
pi_108899710
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Richard Hammond had het over de training. Wedstrijden worden bijna altijd in korte broeken gereden met wat warme olie.
Er staat toch echt "toen ik nog wedstrijden fietste". Maar goed, dat zal wel soignsb taal zijn voor trainen.
pi_108900151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Er staat toch echt "toen ik nog wedstrijden fietste". Maar goed, dat zal wel soignsb taal zijn voor trainen.
Hij bedoelt tijdens zijn training toen hij nog wedstrijden fietste, dus bij een club met een trainer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:20:51 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108900369
Het gaat weer over vroeger?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:51:06 #180
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108903296
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dit dus. Al vond ik het maar niks als we wedstrijden met de temperatuur rond het vriespunt met korte broek moesten fietsen. Die olie zorgt ervoor dat warm aanvoelt, maar het is bagger voor de spieren en gewrichten die kou.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Even iets te snel getypt die reactie. Maar ging inderdaad over het trainen. Had er ook mee te maken dat je dan lange duurtrainingen maakt terwijl veel wedstrijden toen nog bestonden uit korte criteriums en niet uit lange klassiekers van 120 kilometer. Ik moet zeggen dat ik mij liever wel te warm kleed dan te koud.

[ Bericht 0% gewijzigd door RichardHammond op 09-03-2012 13:59:23 ]
pi_108903455
Jup was vroeger bij mijn trainer idem. Onder de 18 graden, in blote benen.. dan mocht je omdraaien en weer naar huis.
En inderdaad heb ik dat nu nog altijd.. kleed me ook eerder te warm dan te koud. Kou is echt funest voor spieren en gewrichten.
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf vrijdag 9 maart 2012 @ 14:04:01 #182
73911 ultra_ivo
pi_108903842
Als ik bij 15-18 graden in lange broek rij dan val ik zowat van m'n fiets van oververhitting. Kniestukken zijn genoeg om de knieën warm te houden. Voor der rest korte broek en blote kuiten.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:08:20 #183
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108904066
Boven de 15 graden met een fataoenlijk zonnetje ga ik gewoon korte broek en korte mouwtjes met een mouwloos zweetshirtje eronder, is voor mij wel warm genoeg. Maargoed ik ben dan ook niet erg kouwelijk aangelegt.
pi_108906282
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik bij 15-18 graden in lange broek rij dan val ik zowat van m'n fiets van oververhitting. Kniestukken zijn genoeg om de knieën warm te houden. Voor der rest korte broek en blote kuiten.
Te warme benen is een fenomeen dat ik niet echt ken. Ik kan zelfs bij 20 graden nog met (gevoerde) beenstukken rijden zonder dat het oncomfortabel is.. :@
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:11:25 #185
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108906498
Knut: hier had ik de routes vandaan: http://www.biken-willinge(...)uren/drei-seen-tour/
Sei wachsam,
pi_108907030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:11 schreef No-P het volgende:
Knut: hier had ik de routes vandaan: http://www.biken-willinge(...)uren/drei-seen-tour/
Thanks! De VVV daar verhuurd gps dingetjes voor op de fiets dus dat is helemaal top!

28 april weekje Sauerland dus en dan in de zomer:

*O*
  FOK!fotograaf vrijdag 9 maart 2012 @ 15:50:56 #187
73911 ultra_ivo
pi_108907809
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Te warme benen is een fenomeen dat ik niet echt ken. Ik kan zelfs bij 20 graden nog met (gevoerde) beenstukken rijden zonder dat het oncomfortabel is.. :@
Ik krijg blessures aan m'n kont en m'n schouders als ik het te warm heb.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:35:09 #188
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108909189
Is er hier geen koopjesjager wie ik geld kan geven, en die dan spullen voor me koopt? Ik ben op zoek naar mooie fietspakjes.
pi_108909266
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef Oksel het volgende:
Is er hier geen koopjesjager wie ik geld kan geven, en die dan spullen voor me koopt? Ik ben op zoek naar mooie fietspakjes.
Eentwee is de absolute koopjesbaas _O_
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:38:31 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_108909301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef Oksel het volgende:
eentwee heeft altijd koopjes :)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:38:41 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_108909311
lol
pi_108909392
Het is overigens een slechte tijd als je op zoek bent naar iets voor de zomer. Maandje of wat geleden ging zelfs Rapha kleding voor een normale prijs over de toonbank, maar nu is het armoe troef met de aanbiedingen :( Waarschijnlijk over een maandje ofzo dat ze weer wat winterspul in de verkoop gaan gooien.
pi_108911971
Ik was vandaag bezig met 2uren interval met intensieve blokken van 20minuten. Op een gegeven moment zat ik vol tegen wind kracht 4/5 in te beuken en haal ik een wielertoerist in die letterlijk geparkeerd stond. Het leek wel of hij stil stond toen ik hem voorbij knalde...heerlijk! O+
pi_108912115
Misschien had hij zijn intensieve blokje net gehad.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:26:41 #195
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108912712
eentwee; ik maak 200 EUR naar je over voor 2 mooie Italiaanse sets, L voor 't shirt, XL voor de broek. Thnx.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:28:29 #196
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108912761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:02 schreef Patroon het volgende:
Ik was vandaag bezig met 2uren interval met intensieve blokken van 20minuten. Op een gegeven moment zat ik vol tegen wind kracht 4/5 in te beuken en haal ik een wielertoerist in die letterlijk geparkeerd stond. Het leek wel of hij stil stond toen ik hem voorbij knalde...heerlijk! O+
pi_108912818
Kaas; respect voor fietskoerieren in Rotterdam. Ik ben net vanaf Blaak naar CS gefietst en ben serieus blij dat ik nog leef :')
pi_108912823
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:07 schreef marcodej het volgende:
Misschien had hij zijn intensieve blokje net gehad.
Dan trapte hij wel veel te zwaar. Haha
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:32:18 #199
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108912858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kaas; respect voor fietskoerieren in Rotterdam. Ik ben net vanaf Blaak naar CS gefietst en ben serieus blij dat ik nog leef :')
Ik was net op zoek naar een faggot om dit filmpje naar toe te posten, thanks.

pi_108912896
quote:
Haha lol
pi_108912991
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:32 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik was net op zoek naar een faggot om dit filmpje naar toe te posten, thanks.

Ok, leuk.
pi_108913077
Oja de bril zit perfect. Merk amper dat ik hem op heb en glazen zijn niet beslagen bij stilstand.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:56:22 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108913506
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Keep calm & go with the flow.

vrijdag 9 maart 2012 @ 19:17:29 #204
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108914314
Kaas, gaan we die 300 nog tackelen?
pi_108915074
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:26 schreef Oksel het volgende:
eentwee; ik maak 200 EUR naar je over voor 2 mooie Italiaanse sets, L voor 't shirt, XL voor de broek. Thnx.
_O- Ik zal aan je denken als ik iets moois zie. Welke maat je moet hebben hangt natuurlijk af van de fabrikant/pasvorm. L in Italiaanse snit lijkt me wel erg klein voor jou? Ik heb bij Castelli bijv. XXL.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:41:50 #206
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108915225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:17 schreef Oksel het volgende:
Kaas, gaan we die 300 nog tackelen?
Ja Sterven zal je. Opgebaard over de meet.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:01:26 #207
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108916071
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:37 schreef eentwee het volgende:

[..]

_O- Ik zal aan je denken als ik iets moois zie. Welke maat je moet hebben hangt natuurlijk af van de fabrikant/pasvorm. L in Italiaanse snit lijkt me wel erg klein voor jou? Ik heb bij Castelli bijv. XXL.
Oh, okay. :) Heb je al wat tips?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:02:05 #208
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108916111
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja Sterven zal je. Opgebaard over de meet.
Ja, vooral dat sterven denk ik wel. Jij bent meer gewend in het zadel te zitten, Gripper is sterker. En jullie zijn allebei lichter. Ik ga 'm uitrijden, maar ik zal echt dood gaan. M'n reedt, m'n poten, m'n rug.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:05:56 #209
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108916304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee Assos is geen bagger. En ik noemde dit merk omdat het redelijk bekend is, zelfs bij Kano. Maar zelf zweer ik bij Louis Garneau, en dat is hier niet zo heel bekend.

Vandaag ook maar weer eens vuile jatten gehaald en een beetje van mijn geloof afgevallen. Buzz heeft een Ultegra CS6700 cassette aangeschaft. Niet omdat ik dat wilde maar er is geen enkele andere compatible cassette te krijgen die een 19 tands op het 3e tandwiel van de cassette heeft liggen. Zo kan ik nu achter 2 versnellingen meer gebruiken op het binnenblad want helaas is die Sram voorderraileur niet te trimmen zoals dat bij een oude vertrouwde Campagnolo altijd wel ging. Nieuwe X-10-SL silver erop en een setje nieuwe Vittoria Open Corsa's CX en morgenochtend weer heel soigneé aan het vertrek..... als het droog is.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:08:12 #210
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108916428
Zo'n dure fietsbroek, van 150 EUR.. gaat die nu 3x zo lang mee als 1 van 50 EUR?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:14:19 #211
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108916783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:26 schreef Oksel het volgende:
Combi van L en XL gaat niet. Want eentwee bestelt deze altijd op eBay bij die Hongkong Chinees voor 45 dollar per setje. :W
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:16:45 #212
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108916902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:08 schreef Oksel het volgende:
Zo'n dure fietsbroek, van 150 EUR.. gaat die nu 3x zo lang mee als 1 van 50 EUR?
Nee dat niet, maar hij zit wel 10 x beter. En zeker geen doorzitplekken na 200 km.
pi_108917310
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:14 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Combi van L en XL gaat niet. Want eentwee bestelt deze altijd op eBay bij die Hongkong Chinees voor 45 dollar per setje. :W
pi_108917664
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee Assos is geen bagger. En ik noemde dit merk omdat het redelijk bekend is, zelfs bij Kano. Maar zelf zweer ik bij Louis Garneau, en dat is hier niet zo heel bekend.

Vandaag ook maar weer eens vuile jatten gehaald en een beetje van mijn geloof afgevallen. Buzz heeft een Ultegra CS6700 cassette aangeschaft. Niet omdat ik dat wilde maar er is geen enkele andere compatible cassette te krijgen die een 19 tands op het 3e tandwiel van de cassette heeft liggen. Zo kan ik nu achter 2 versnellingen meer gebruiken op het binnenblad want helaas is die Sram voorderraileur niet te trimmen zoals dat bij een oude vertrouwde Campagnolo altijd wel ging. Nieuwe X-10-SL silver erop en een setje nieuwe Vittoria Open Corsa's CX en morgenochtend weer heel soigneé aan het vertrek..... als het droog is.
:D
pi_108921558
Dat SRAM vooraan niet te stellen is had ik ook ontdekt. Rijd zelf met red, en dan verwacht je toch wel een beetje iets. Begrijp me niet verkeerd... is een top groep en ben er super blij mee. Maar de voorderrailleur is toch beetje een teleurstelling
everyone's a critic...
even you ! !
pi_108922930

Het einde van de fietspomp?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 22:13:14 #217
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108923124
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:46 schreef the_critic het volgende:
Dat SRAM vooraan niet te stellen is had ik ook ontdekt. Rijd zelf met red, en dan verwacht je toch wel een beetje iets. Begrijp me niet verkeerd... is een top groep en ben er super blij mee. Maar de voorderrailleur is toch beetje een teleurstelling
Ja, dat vind ik ook. Rij ook met Sram Red maar voor zover mij bekend is Campa de enige waarbij je de voorderrailleur kunt trimmen. Voor de rest een prima groep maar ik mis ook een 18 tandwiel achter. Het gaat nu wel maar ik hou niet zo van 19 naar 17 op het buitenblad. Trapte in het verleden heel veel 52 x 18 en nu voelt 50 x 17 net even zwaarder en niet echt lekker.
pi_108923754
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:25 schreef Gripper het volgende:
Misschien toch even wat beeldmateriaal nodig ter ondersteuning van bovenstaande bewering :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze chick figureert voor elk Assos-damespakje :9~
En ze heeft dr eigen facebook pagina: http://www.facebook.com/pages/Assos-Girl/53668743586?sk=photos
Jozef Maria Jezus!!!!! :9~
pi_108923862
Ben vandaag trouwens begonnen met krachttraining, voor het eerst in mijn leven. Heb een abonnement van 3 maanden op een sportschool genomen. Voorlopig probeer ik alles te doen met dubbele aandacht voor de benen, maar doe dus ook armen (voor extra power) en buikspieren.
pi_108925470
https://vimeo.com/36799717

Wat voor de winter-MTB'ers onder ons? Een tocht van 100km over Texel. Gevarieerd parcours, zelfs dwars door restaurants en winkels heen! :D
pi_108928069
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben vandaag trouwens begonnen met krachttraining, voor het eerst in mijn leven. Heb een abonnement van 3 maanden op een sportschool genomen. Voorlopig probeer ik alles te doen met dubbele aandacht voor de benen, maar doe dus ook armen (voor extra power) en buikspieren.
rustig aan beginnen he ;-) ik train al een paar jaar steeds een beetje.. het wou eigenlijk niet lukken qua motivatie zeg maar. maar nu ben ik weer begonnen en ik hoop dit keer beter. je moet alleen wel uitkijken voor overbelasting. Ik heb al redelijk vaak last van aanhechtingen van de spieren gehad.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 01:24:01 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108929796
quote:

[..]

zelfs bij Kano.
Waar doel je op :?
pi_108932236
ik heb hiervoor altijd met dura-ace gereden, daar zat ook wel een soort "tussen klik" op in de shifter... maar die is hier ook niet te viden

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Rij ook met Sram Red maar voor zover mij bekend is Campa de enige waarbij je de voorderrailleur kunt trimmen. Voor de rest een prima groep maar ik mis ook een 18 tandwiel achter. Het gaat nu wel maar ik hou niet zo van 19 naar 17 op het buitenblad. Trapte in het verleden heel veel 52 x 18 en nu voelt 50 x 17 net even zwaarder en niet echt lekker.
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 10 maart 2012 @ 09:18:37 #224
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_108932321
Vandaag wintertriathlon met veel te weinig training :(

We zien wel...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zaterdag 10 maart 2012 @ 09:25:28 #225
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108932379
Ik heb net kleding besteld, en een nieuwe helm :)
pi_108932969
vandaag fietsschoonmaakdagje...:) even lenteklaar maken
pi_108933236
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 09:25 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net kleding besteld, en een nieuwe helm :)
Wat voor? Celeste? :D

Ik heb net een half uurtje gepield op m'n tijdritfiets. Lachen om te zien hoe makkelijk je 40 rijdt op zo'n ding!
pi_108933588
quote:

[..]

Welke cassette heb je dan? 12-23 heeft dat toch ook? Daarvan heb ik er net een paar ingeslagen vanuit China Duitsland. :P Trouwens ook 4x Evo CX voor 15,95 per stuk (wel de 290tpi).
  zaterdag 10 maart 2012 @ 10:59:04 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108933661
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:27 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb net een half uurtje gepield op m'n tijdritfiets. Lachen om te zien hoe makkelijk je 40 rijdt op zo'n ding!
Lijkt me inderdaad wel leuk om ook eens op zo'n fiets te rijden. Enige probleem is dat ik niemand ken met een tijdritfiets, laat staan in mijn maat :P
pi_108933742
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 09:18 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag wintertriathlon met veel te weinig training :(

We zien wel...
Ik zou al veel te veel tijd verliezen met het aantrekken van mijn schaatsen :P Succes ^O^
  zaterdag 10 maart 2012 @ 11:49:02 #231
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108934615
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:27 schreef Tommeke het volgende:

[..]

:)
pi_108937784
Mooie helm! Ik zit nog thuis te herstellen van de operatie maar het gaat zo goed dat ik volgend weekend mag gaan proberen om in herstel te fietsen. Ik las net op het AD dat het 20 graden gaat worden als dat dan maar zo is.

Ik heb van die Smove herstelsokken gekocht. Ik had eerst een ander merk maar die zijn al kapot en die Smoves kun je de hele dag dragen als je wil. Die zijn niet zo strak als die van CEP. Mijn fiets is bij de FM voor een beurt. Dat schakelt weer soepel straks :)
Haters gonna hate.
pi_108937795
Heeft iemand hier trouwens een cyclo kalender voor cyclo's in Nederland en Belgie?
Haters gonna hate.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:28:30 #234
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108943658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:54 schreef eentwee het volgende:

[..]

Welke cassette heb je dan? 12-23 heeft dat toch ook? Daarvan heb ik er net een paar ingeslagen vanuit China Duitsland. :P Trouwens ook 4x Evo CX voor 15,95 per stuk (wel de 290tpi).
Die had ik dus moeten hebben gvd. Zeker niet goed in dat boek bij Rose gekeken en nu dus een 11-23. Dan er nog maar eens 45 euries tegenaan gooien en kijken of dat nog beter bevalt.

EVO CX voor 15,95. Moet je me toch eens laten zien welke site dat is want ik vind ze echt niet onder de 35 euro. De volgende keer eens een setje Veloflex aanschaffen want daar hoor je alleen maar goede geluiden over.
pi_108943791
Vandaag 100 km gedaan, ging lekker en voor het gevoel had het ook nog wel langer gekund. Als ik dan echter verder ga is dat gevoel vaak verbazingwekkend snel weg. M'n nieuwe fiets is echt super.
Misschien wel dankzij mijn schandalig dure assosbroek geen centje pijn. Vorige week met mijn oude broek lukte het niet langer dan 50km door de zadelpijn. Wat mij betreft nooit meer iets anders.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:35:01 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108943820
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:33 schreef kiekjesdief het volgende:
Vandaag 100 km gedaan, ging lekker en voor het gevoel had het ook nog wel langer gekund. Als ik dan echter verder ga is dat gevoel vaak verbazingwekkend snel weg. M'n nieuwe fiets is echt super.
Misschien wel dankzij mijn schandalig dure assosbroek geen centje pijn. Vorige week met mijn oude broek lukte het niet langer dan 50km door de zadelpijn. Wat mij betreft nooit meer iets anders.
Gewoon gaan fietsen zonder kilometerteller
pi_108943896
is een goede, heb ik heel lang gedaan maar ik hou wel van cijfertjes
pi_108944528
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die had ik dus moeten hebben gvd. Zeker niet goed in dat boek bij Rose gekeken en nu dus een 11-23. Dan er nog maar eens 45 euries tegenaan gooien en kijken of dat nog beter bevalt.

EVO CX voor 15,95. Moet je me toch eens laten zien welke site dat is want ik vind ze echt niet onder de 35 euro. De volgende keer eens een setje Veloflex aanschaffen want daar hoor je alleen maar goede geluiden over.
Nadeel van de 11-23 is dat je geen 18 hebt.. Ik heb op mijn 9sp fiets een 12-25 cassette, dat is helemaal irritant want dan mis je ook de 16 nog. Trouwens, het boek van Rose?? Dat is voor mensen die geen internet hebben joh ;)

Die Evo CX waren ook gewoon bij Rose. Ze waren eigenlijk 18,45 maar ik kreeg pas een 10e kortingsbon die toch net verliep. En geen verzendkosten :) Zulke dingen zijn vaak wel snel weg. Ik kijk regelmatig in dit topic: Schnäppchen Thread, daar kwamen ook die banden en cassette voorbij.
pi_108945928
Zo, heb ff mijn fiets mooi opgepoetst en een rondje gemaakt, zalig toch, pakkie aan, helmpje en brilletje op, schoenen in de pedalen klikken en gaan maar _O_
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:36:46 #240
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108946982
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nadeel van de 11-23 is dat je geen 18 hebt.. Ik heb op mijn 9sp fiets een 12-25 cassette, dat is helemaal irritant want dan mis je ook de 16 nog. Trouwens, het boek van Rose?? Dat is voor mensen die geen internet hebben joh ;)

Die Evo CX waren ook gewoon bij Rose. Ze waren eigenlijk 18,45 maar ik kreeg pas een 10e kortingsbon die toch net verliep. En geen verzendkosten :) Zulke dingen zijn vaak wel snel weg. Ik kijk regelmatig in dit topic: Schnäppchen Thread, daar kwamen ook die banden en cassette voorbij.
Interessant forum. Moet ik in de gaten houden. En wat dat boek betreft, ik was vrijdag in Bocholt, auf die Heimreise, en dan zijn die drie kilo boeken daar wel handig. Maar ik was blijkbaar alleen gefocusd op die 19 als derde kransje. Dom dus.
pi_108948493
Vanmiddag perfect op de fiets gezet door de BG-fit van Specialized. Alles nauwkeurig in beeld gebracht met camera. Best veel veranderd en voelde gelijk een stuk beter. Zadel hoger, stuur hoger, schoenplaatjes een stuk naar achteren.

Kan mijn kracht nu beter kwijt op de pedalen, rug voelt veel ontspannender. Zit hoger maar doordat de bolling nu meer uit de rug is toch aerodynamischer.

Daarna 60km gefietst en geen last meer van heupen en stijve onderrug. Niet dat ik er veel last van had maar bij lange trainingen moest ik wel regelmatig ff mijn rug strekken.

Dikke aanrader die dynamische meting.
pi_108949654
Iemand goede ideeën voor tochten rondom Hinterglemm? Met name mooie beklimmingen, ga er volgende week op snowboard vakantie maar dag temperatuur is 11 graden zon :') Fietsje huren behoort dus tot de mogelijkheden.
pi_108950668
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:23 schreef Patroon het volgende:
Vanmiddag perfect op de fiets gezet door de BG-fit van Specialized. Alles nauwkeurig in beeld gebracht met camera. Best veel veranderd en voelde gelijk een stuk beter. Zadel hoger, stuur hoger, schoenplaatjes een stuk naar achteren.

Kan mijn kracht nu beter kwijt op de pedalen, rug voelt veel ontspannender. Zit hoger maar doordat de bolling nu meer uit de rug is toch aerodynamischer.

Daarna 60km gefietst en geen last meer van heupen en stijve onderrug. Niet dat ik er veel last van had maar bij lange trainingen moest ik wel regelmatig ff mijn rug strekken.

Dikke aanrader die dynamische meting.
Klinkt goed. Kun je dat bij elke Specialized dealer laten doen? Kosten?
  FOK!fotograaf zaterdag 10 maart 2012 @ 22:28:32 #244
73911 ultra_ivo
pi_108952773
Vandaag weer een 200 gereden, in een spotgoedkope Decathlon broek. geen enkele problemen met de kont ;).
Ging ook super, was binnen 9 uur terug, ver voor mannen die normaal een stuk sneller rijden (mijn vaste positie is helemaal achterin het veld).
pi_108952870
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:29 schreef eentwee het volgende:

[..]

Klinkt goed. Kun je dat bij elke Specialized dealer laten doen? Kosten?
Niet bij elke dealer. De persoon wordt speciaal opgeleid incl. Anatomie. Kost normaal 160 euro

Grappige was dat ik met mijn knie naar buiten sloeg bij omhoog gaan. Klein correctie plaatje in de schoen en gelijk over.
pi_108961224
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad wel leuk om ook eens op zo'n fiets te rijden. Enige probleem is dat ik niemand ken met een tijdritfiets, laat staan in mijn maat :P
Ja. Tis wel weer wennen. Vooral de bochten liepen slecht omdat ik heel anders op m'n fiets zit.

@Oksel: Mooie helm!

Ik wil ook zo'n BG-fit gaan doen. Een c
pi_108961228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja. Tis wel weer wennen. Vooral de bochten liepen slecht omdat ik heel anders op m'n fiets zit.

@Oksel: Mooie helm!

Ik wil ook zo'n BG-fit gaan doen. Een collega van me wil dat leren. Ik wil wel proefkonijn zijn ;)
pi_108961651
het lastige van zulke speciale fietsen is dat je het niet zo gemakkelijk eens kan proberen. Ik zou wel eens een triatlonfiets willen proberen maar voor even proberen is het een hele dure aanschaf.
pi_108961774
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:09 schreef kiekjesdief het volgende:
het lastige van zulke speciale fietsen is dat je het niet zo gemakkelijk eens kan proberen. Ik zou wel eens een triatlonfiets willen proberen maar voor even proberen is het een hele dure aanschaf.
21 en 22 april is er op de nedereindse berg (vlakbij Utrecht) een bikefestival waar je allerlei fietsen mag proberen. Is een wielerbaan van geloof ik km of 5 en een mtb baan van 3 km. Denk dat ik zelf ook eens ga kijken, ben niet echt op zoek naar een nieuwe fiets maar wel benieuwd hoe het nou voelt om op een fiets van 5k rond te trappen :)

Zullen vast ook wel een paar triathlon en tt fietsen staan.

Deze merken zullen er iig staan: http://www.bikefestival.nl/exposanten/

Cervelo heeft was wel een leuke TT bike mee :7

[ Bericht 6% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 11-03-2012 11:02:29 ]
pi_108962799
leuk idee, ik ga proberen er te zijn.
pi_108967353
Het mooie weer komt eraan. Krijg er weer steeds meer zin in, zeker nu ik vanochtend al die wielrenners zag gaan en ik al die ATBers het bos uit zag komen. Ja, wij zitten direct tegen het bos aan, en hebben zicht op de Kramer ATB tocht van 't Kamrad. Genieten :)

Heb er nu 50km op zitten, langzaamaan opkrikken naar ritten van 50km. Gewoon rustig aan doen, ik heb de tijd. Op snelheid trainen kan altijd nog als ik langere afstanden gewend ben.
pi_108967560
Net 3uren a 96km getraind met zo'n 10 man waaronder 1 prof renner. Ging hard genoeg Tegen de wind zo'n 32km/h en voor de wind boven de 40. Uiteindelijk thuis met zo'n 31 gemiddeld. Goed kapot nu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 11-03-2012 14:08:22 ]
pi_108967931
Lekker tochtje net. 43 km. Wat een weer!

Had armstukken aan maar had al snel door dat dat echt niet nodig was, lekker bruin worden in maart 8-)
  zondag 11 maart 2012 @ 14:10:40 #254
66186 foetre
pi_108968061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:49 schreef Oksel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:)
Mooie helm!

Ik moet ook nog even een helm kopen.Zit te denken aan de Giro Atmos.

Gister een vrijgezellenfeest van me broertje gehad en ik voel me echt te brak om met dit mooie weer buiten te gaan fietsen.
  zondag 11 maart 2012 @ 14:37:52 #255
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108969249
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:10 schreef foetre het volgende:

[..]

.Zit te denken aan de Giro Atmos.
Goede keus. :P

Wat begin ik mij steeds meer te ergeren aan wielrenners, ik begin de klagers steeds beter te begrijpen. Gisteren ook weer zo'n josti die zo even de provinciale weg over wilde steken. Bleef die mafkees op de middenstrook fietsen, want hij durfde niet voor de auto langs. Begint hij ook nog allerlei (obscure) gebaren naar onze auto te maken. Ik had het gas even in moeten trappen. :r
  zondag 11 maart 2012 @ 14:50:43 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108969819
Vaak zijn de wielrenners die dat soort dingen doen de mensen die op zondagochtend eens per maand een ritje rijden ipv de mensen die er wat meer mee doen.
pi_108969918
quote:
13s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
Vaak zijn de wielrenners die dat soort dingen doen de mensen die op zondagochtend eens per maand een ritje rijden ipv de mensen die er wat meer mee doen.
Ik heb juist eerder het tegenovergestelde beeld. Dure fiets, afgetraind, hard aan het fietsen. Maar iedereen moet wel wijken om dat tellertje maar boven de 30 te houden..
  zondag 11 maart 2012 @ 15:01:24 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108970293
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 14:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb juist eerder het tegenovergestelde beeld. Dure fiets, afgetraind, hard aan het fietsen. Maar iedereen moet wel wijken om dat tellertje maar boven de 30 te houden..
Ik denk dat die het ook wel doen, maar na 1 of 2 keer het niet meer doen.
Ik wacht iig netjes tot ik kan oversteken, al moet ik zeggen dat ik soms op plekken rij waar het eigenlijk niet mag. Hier ind e polder is een weg waar je opeens keihard moet remmen en door 2 rare bochtjes moet als je op het fietspad rijd. Of je rijd op de rijbaan voor 500 meter en kan daarna bij een afslag het fietspad op. Dan weet ik het wel.
pi_108973481
In de wind was het nog net te koud voor kort, maar wat was het meesterlijk weer vandaag. :) Genoeg korte broeken gezien. Ik had nog beenstukken en een lang shirt aan. Blij toe.
pi_108973679
Nou, ik krijg steeds meer een hekel aan mountainbikers. Fietste vanmorgen richting duinen, komen ze eerst allemaal langsgescheurd in hun Volvo met MTB achterop, wielrenners geen ruimte gunnen, staan ze vevolgens een kilometer verder in kudde op het fietspad geparkeerd om samen de route door te nemen. :{w
(wat later zag ik ook een club van zo'n 40(!) Wielrenners die met z'n allen een weg blokkeerden omdat er 1 een lekke band had. Toen snapte ik ook dat sommige mensen een hekel aan wielrenners hebben). Maar, heerlijk fietsweertje vandaag :) .Klaar voor de eerste toertocht volgende week.
pi_108974016
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 10:09 schreef kiekjesdief het volgende:
Gelukkig is die van mij een oud raceframe met tijdritstuur ;)
pi_108974559
vandaag ook weer lekker gefietst het was zwaar, mijn spieren zijn nog niet hersteld van mijn krachttraining. Het was lekker weer alleen wel een hele zware wind ( rond groningen). Ik heb me alleen kapot geërgerd aan mensen die zonder helm fietsen ( vaak ook in korte broek alleen dat kon vandaag heel mss wel). Levens gevaarlijk, dan zie je mensen met een hele dure fiets dan kan er ook wel een helm vanaf.
pi_108974731
Ja vandaag was bij uitstek de dag voor verse irritaties. Het is gewoon overal stervensdruk op de eerste zonnige lentezondag. In de bossen waar ik fietste viel het eigenlijk nog erg mee. Ik heb de crossfiets gepakt voor de laatste veldtoertocht van het seizoen, de Eerbeekse Veldtoertocht. Was een mooie rit! Ondanks de grotendeels droge ondergrond toch wel zwaar, uiteindelijk 75km en 780 hoogtemeters. Jammer dat het seizoen voorbij is.
pi_108974780
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:17 schreef cafca het volgende:
Nou, ik krijg steeds meer een hekel aan mountainbikers. Fietste vanmorgen richting duinen, komen ze eerst allemaal langsgescheurd in hun Volvo met MTB achterop, wielrenners geen ruimte gunnen, staan ze vevolgens een kilometer verder in kudde op het fietspad geparkeerd om samen de route door te nemen. :{w
(wat later zag ik ook een club van zo'n 40(!) Wielrenners die met z'n allen een weg blokkeerden omdat er 1 een lekke band had. Toen snapte ik ook dat sommige mensen een hekel aan wielrenners hebben). Maar, heerlijk fietsweertje vandaag :) .Klaar voor de eerste toertocht volgende week.
Gisteren de Wittekruisclassic toerrit gereden. Goed geregeld, mooie route maar wat een hufters die medefietsers van me. Rijden elkaar echt van de sokken kijken niet om als de ander aangetikt ten val komt. Tegenliggers langs de Rotte worden echt het pad af gereden omdat de heren alle ruimte opeisen. Dat gedrag als er een een lekke band heeft of moet wildplassen dan staat er 10 man op het pad waar iedereen dan maar omheen moet en verderop vloeken ze de mensen het pad af als die naast elkaar fietsen. Ik had niet in de gaten dat dat wielrennen zo'n machosport is. Ik heb ontdekt dat dit soort ritten niets voor mij is.
pi_108974875
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 16:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gelukkig is die van mij een oud raceframe met tijdritstuur ;)
Dat is een minder kostbare oplossing. Een echte TT heeft een andere geometrie dacht ik en een triatlon fiets nog meer.
pi_108975083
Ik heb met opzet de duinen vermeden vanmiddag. Dan is het gewoon voor niemand leuk om daar te fietsen.
pi_108977411
Ander vraagje, op m'n stuur zie ik net als hier; http://www.rose.nl/produc(...)essoires/racesturen/

Een aantal meetpuntjes om je stuur te draaien in de bevestiging in de stuurpen. Is hier een standaard voor of is dat een kwestie van wat je fijn vindt?
  zondag 11 maart 2012 @ 18:12:11 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_108977956
Ook lekker gefietst vandaag, rondje van 50 km rondom de Loosdrechtse Plassen. Ik vond het we meevallen qua drukte met fietsers, maar misschien komt dat omdat we wat vroeg waren.
  zondag 11 maart 2012 @ 18:17:10 #269
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108978119
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:12 schreef Blik het volgende:
Ook lekker gefietst vandaag, rondje van 50 km rondom de Loosdrechtse Plassen. Ik vond het we meevallen qua drukte met fietsers, maar misschien komt dat omdat we wat vroeg waren.
Nou langs de Vecht van Loenen naar Oud Zuilen was het weer feest. Vooral in Maarsen dachten alle wandelaars blijkbaar dat de hele weg van hun alleen was. En dan ook nog eens de grootste ergenis: Skaters! Eentje begon bijdehand te doen en die mocht dus proeven hoe de inhoud van Buzz z'n bidon smaakte. Beetje een over reaktie natuurlijk maar ik werd echt helemaal stapeldol van het bellen en vriendelijk vragen of ik er langs kon.
  zondag 11 maart 2012 @ 18:18:56 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_108978173
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou langs de Vecht van Loenen naar Oud Zuilen was het weer feest. Vooral in Maarsen dachten alle wandelaars blijkbaar dat de hele weg van hun alleen was. En dan ook nog eens de grootste ergenis: Skaters! Eentje begon bijdehand te doen en die mocht dus proeven hoe de inhoud van Buzz z'n bidon smaakte. Beetje een over reaktie natuurlijk maar ik werd echt helemaal stapeldol van het bellen en vriendelijk vragen of ik er langs kon.
Ik heb de andere kant op gereden (woon ongeveer 500 meter van Oud-Zuilen vandaan), en echt nergens last van gehad. Zag overigens wel dat er een stuk meer verkeer de andere kant op ging :)
pi_108978322
Zo te lezen mag ik dus blij zijn dat ik verplicht niet mag fietsen tot einde van de week.
Haters gonna hate.
pi_108978486
quote:

[..]

c_/
pi_108978550
quote:

[..]

sommigen vragen er gewoon om. ik moet nog een bel kopen nu roep ik altijd, mensen die aan de kant gaan krijgen trouwens een beleefd dankje te horen. Maar mss koop ik wel zo,n airhorn ipv bel...
  zondag 11 maart 2012 @ 18:51:28 #274
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108979336
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 13:57 schreef Patroon het volgende:
Net 3uren a 96km getraind met zo'n 10 man waaronder 1 prof renner. Ging hard genoeg Tegen de wind zo'n 32km/h en voor de wind boven de 40. Uiteindelijk thuis met zo'n 31 gemiddeld. Goed kapot nu.
Hier 120km, inclusief flinke klimmetjes op kasseien, richting Duitsland. Mannetje of 15 (in het begin), moesten er een stuk of 4 afhaken in totaal (1 ziek + maatje die terugging, 2 mensen gewoon niet sterk genoeg). Ik moest er ook 1 keer af, na kopwerk gedaan te hebben ging het in 1 keer 38km/h tegen de wind in, en kon ik niet uit de wind rijden door de waaier. Had sowieso slechte poten vandaag door m'n overvloedige alcoholinname gisteravond.. 31,5 gemiddeld, had hoger moeten zijn, we moesten veel wachten, en rustig rijden op stukjes.

Verder voorin een valpartijtje, door een doos die veel te hard met d'r auto de bocht om kwam zeilen. Gelukkig een oud wedstrijdrijder (jonge sterke vent), die sprong als een kat weer op en schrok nergens van. Slag in 't wiel, broek kapot, en weer door.

Oh, en natuurlijk lege wegen.. eindeloos lege weggetjes hier in Twente. Geen wandelaars, amper andere weggebruikers.. perfect :) Heerlijk zonnetje.
pi_108979453
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:51 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hier 120km, inclusief flinke klimmetjes op kasseien, richting Duitsland. Mannetje of 15 (in het begin), moesten er een stuk of 4 afhaken in totaal (1 ziek + maatje die terugging, 2 mensen gewoon niet sterk genoeg). Ik moest er ook 1 keer af, na kopwerk gedaan te hebben ging het in 1 keer 38km/h tegen de wind in, en kon ik niet uit de wind rijden door de waaier. Had sowieso slechte poten vandaag door m'n overvloedige alcoholinname gisteravond.. 31,5 gemiddeld, had hoger moeten zijn, we moesten veel wachten, en rustig rijden op stukjes.
Nice!

Ik moest er 10km voor einde ook af. Net als jou ook eerst kopwerk gedaan en draaiden toen een fietspad op. Door het smalle fietspad kwam ik op de kant en moest lossen. Heb laten lopen omdat ik toch een paar km verderop de andere kant op moest en was wel stuk.
  zondag 11 maart 2012 @ 19:01:03 #276
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108979648
En net maar ff email gestuurd naar de lokale bike-fitter. M'n houding is kut, dat weet ik zeker.

Mooie fietsjes trouwens, van Vacansoleil..

Beter dan die zwabber-fietsen van de andere teams ;)
pi_108979739
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:01 schreef Oksel het volgende:
En net maar ff email gestuurd naar de lokale bike-fitter. M'n houding is kut, dat weet ik zeker.

Mooie fietsjes trouwens, van Vacansoleil..

[ afbeelding ]

Beter dan die zwabber-fietsen van de andere teams ;)
Zeker een hele mooie fiets. Ik merkte vandaag al resultaat van mijn bikefitting van gisteren. Doordat de schoenplaatjes wat naar achteren staan kon ik veel beter kracht op de pedaal zetten. Doordat het stuur wat hoger stond kon ik wat beter kracht zetten vanuit mijn onderrug (ja klinkt gek, maar de onderrug spieren worden bij het fietsen meer gebruikt dan men denkt).
Iig een ontspannen rug na 100km.
  zondag 11 maart 2012 @ 19:05:16 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108979813
Wat is er kut aan je houding Okkie?
pi_108980930
Uiteraard is alles uiteindelijk.. zoals jij het het fijnst is... maar basis uitgangsregel is, dat de onderste lijn van je stuur (vanaf de zijkant gezien) horizontaal is.
Als je dan onder je stuur op dat horizontale gedeelte, een stukje naar voren houd, moet op die hoohte het onderste gedeelte van je remgrepen rusten.

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 17:56 schreef FJD het volgende:
Ander vraagje, op m'n stuur zie ik net als hier; http://www.rose.nl/produc(...)essoires/racesturen/

Een aantal meetpuntjes om je stuur te draaien in de bevestiging in de stuurpen. Is hier een standaard voor of is dat een kwestie van wat je fijn vindt?
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 11 maart 2012 @ 19:38:56 #280
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108981323
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:30 schreef the_critic het volgende:
Uiteraard is alles uiteindelijk.. zoals jij het het fijnst is... maar basis uitgangsregel is, dat de onderste lijn van je stuur (vanaf de zijkant gezien) horizontaal is.
Als je dan onder je stuur op dat horizontale gedeelte, een stukje naar voren houd, moet op die hoohte het onderste gedeelte van je remgrepen rusten.

[..]

Met een traditioneel stuur bedoel je zeker? Want die sturen met hoeken erin zijn daar niet altijd voor gemaakt.
pi_108981817
quote:

[..]

.......

Oh, en natuurlijk lege wegen.. eindeloos lege weggetjes hier in Twente. Geen wandelaars, amper andere weggebruikers.. perfect :) Heerlijk zonnetje.
Als ze er bergen hadden, zou ik zo naar Twente verhuizen ;)
pi_108982251
Ik zou nog even posten, zodra ik mijn eerste racefiets daadwerkelijk zou gaan gebruiken..

...jullie zien dat ik nog genoeg moet trainen om een beetje een Schleck-figuurtje te krijgen.
pi_108982428
mooie fiets, veel fijne en veilige kilometers! Wees gerust je hebt altijd een figuur, of je nou 30 minder of 30 meer weegt. Je hebt spaken genoeg.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:03:07 #284
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108982498
quote:
Inderdaad, hoe verder richting de grens hoe rustiger het wordt. Heerlijk. *O*
pi_108982544
Mooie fiets! Ik heb nog een shirtje liggen dat er perfect bij past! ;)
pi_108982731
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:30 schreef the_critic het volgende:

[..]

Die laaste zal ik nog even bekijken. Heb t idee dat stuur nu te weinig ingedraaid is. Ik kan niet vol aanzetten als ik in de beugel zit, dan komt mn arm tegen t stuur. Op zich nooit een echt probleem geweest aangezien ik liever aanzet met handen op t stuur maar nu mn stuurlint versleten is moet toch alles even opgelapt worden. Dan alles maar even :)
  zondag 11 maart 2012 @ 20:08:48 #287
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108982775
ah de gele duivel _O_
.
pi_108982899
Heb een paar zomers geleden in de buurt van Delden gereden, alleen doordeweeks maar dat was erg rustig wel en lange stukken zonder kruispunten ed
  zondag 11 maart 2012 @ 20:12:00 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108982957
Toffe kleur! Hij lijkt me alleen wel wat aan de kleine kant?
pi_108983286
Aan de stand van het zadel te zien juist niet.
pi_108983607
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
Toffe kleur! Hij lijkt me alleen wel wat aan de kleine kant?
Klein? Hoe kom je daarbij?

Het frame lijkt mij juist aan de grote kant aangezien het zadel bijna op de bovenbuis zit.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:26:01 #292
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_108983661
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het frame lijkt mij juist aan de grote kant aangezien het zadel bijna op de bovenbuis zit.
Misschien een tikkeltje aan de grote kant, maar gezien het een klassieke geometrie betreft lijkt het mij geen enkel probleem.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:27:37 #293
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108983762
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als ik het zo zie in verhouding van persoon tot fiets lijkt hij erg klein, maar dat kan ook door de hoek van de foto komen.
Zadel op de bovenbuis heb je inderdaad gelijk in, maar ik wilde niet meteen alles af gaan zitten kraken :P
pi_108983944
Weet iemand of ik in de regio Berlijn mooi kan fietsen?
pi_108984104
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:26 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Misschien een tikkeltje aan de grote kant, maar gezien het een klassieke geometrie betreft lijkt het mij geen enkel probleem.
Klopt dat viel mij ook op aangezien zijn stuurpen wel de juiste lengte heeft. Dus de bovenbuis lengte is oke. Ik heb zelf ook een klassieke geometrie (no sloping) en mijn zadel zit zo'n 20cm boven de bovenbuis.
pi_108984571
Is toch prima voor een eerste racefiets, niet te diep hoeven zitten zonder spacertoren. Ruimte om 3-4cm dieper te gaan zitten is er ook nog, als je wat meer gewend en getraind bent kan dat altijd nog. Alleen de bidon vloekt nogal :P
pi_108984689
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:41 schreef eentwee het volgende:
Is toch prima voor een eerste racefiets, niet te diep hoeven zitten zonder spacertoren. Ruimte om 3-4cm dieper te gaan zitten is er ook nog, als je wat meer gewend en getraind bent kan dat altijd nog. Alleen de bidon vloekt nogal :P
Ik heb nu trouwens na de test van gisteren een spacertoren van 2,5cm. Beetje jammer :'(. Volgende fiets krijgt een hoger balhoofd dan 15cm.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:50:54 #298
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108985065
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
Wat is er kut aan je houding Okkie?
Als ik onderin de beugels zit, zit ik zeer oncomfortabel, en heb vaak last van een stijve rug.
pi_108985149
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:50 schreef Oksel het volgende:

[..]

Als ik onderin de beugels zit, zit ik zeer oncomfortabel, en heb vaak last van een stijve rug.
Dat had ik ook, ik reed dan ook bijna nooit onderin de beugels. Nu het stuur een cm hoger staat kan ik ontspannen onderin de beugels rijden. Zit je niet te diep? Ik dacht altijd dat, dieper zitten beter was zolang je rug het aan kan. Maar dit blijkt dus niet te kloppen. Volgens de beelden is mijn rug nu aerodynamischer terwijl ik hoger zit.
  zondag 11 maart 2012 @ 20:53:51 #300
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108985212
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 20:50 schreef Oksel het volgende:

[..]

Meer buikspieren trainen :{w
  zondag 11 maart 2012 @ 20:57:24 #301
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108985377
Ik moet alles meer trainen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')