Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren.
Klopt, dat hoor ik vaker.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.
trusten
Kijk even naar buiten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.
Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden?
Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Nee, je kan het maar op 1 manier opvatten: 1) ik zie er zoooo gesoigneerd uit dat het een misdaad is om deze aanblik de buitenwereld te onthouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:39 schreef Freddeh het volgende:
@KnutdeIJsbeer, dat kun je op twee manieren opvatten. 1) je bent een vetklep, ga sporten 2) met zo'n lijf zou ik de deur ook niet uitdurven
Ja precies, in Nederland lukt het mij ook wel om via steden/dorpen mijn rondjes te doen zonder kaart te gebruiken. Maar vaak ga je dan via de grotere wegen naar de steden/dorpen, de kleine mooie weggetjes laat je dan vaak links liggen. En dat zijn nou net de mooie wegen die je in het buitenland wilt mee pakken..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).
Heen onthoud ik dan Alphen ad Rijn, Ter Aar, Uithoorn en dan langs de Amstel A'dam in. En terug Bosbaan, langs Schiphol langs de ringvaart, Leiden en weer terug in Delft. In detail ga ik dat niet onthouden.
Ja dat is ideaal, heb je hier in Friesland ook, met regelmatig een platte grond met alle knooppunten in dat gebied erop. Maar zoiets kwam ik in Duitsland niet tegen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Knooppuntennetwerk![]()
Alleen ff een papiertje met een rij cijfers maken en je fiets zo een route van 100+ km over de mooiste wegen.
De zon schijnt en de temperatuur is boven 0.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.
Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden?
Nee, dat werkt andersomquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:11 schreef FJD het volgende:
Tis net als met sex, in sommige dingen heb je gewoon snel zin. Of moet je vrouw jou altijd enorm motiveren?
Leuk, ik wilde 'm ook gaan rijden maar m'n "schoonmoeder" is op die dag jarig dus ik zit dan in het oosten van het land dus dat gaat het niet worden. Zie trouwens ook net dat het al vol is..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 05:32 schreef kiekjesdief het volgende:
morgen ga ik een zelfgemaakte geplande route rijden, zaterdag doe ik de wittekruis tourtocht en daarvan heb ik de route van de site gehaald. Is even afwachten maar ik verwacht dat eigenlijk geen problemen.
Maar zelf een route tekenen en die volgen gaat prima toch?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Die GPS apparaten falen allemaal als ze zelf een route moeten berekenen tussen twee punten, daar moet je ze dus niet voor kopen.
Snap precies wat je bedoelt. Ik ga ook elke week spinnen en dat doe ik trouw elke week omdat ik samen met iemand ga. Motivatie om alleen op de fiets te stappen begint nu wel een beetje te komen, maar heb tot nu toe de fiets nog niet aangeraakt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:10 schreef Freddeh het volgende:
Dat is het ook wel een beetje. Als ik met iemand zou gaan fietsen zou het zo opgelost zijn (maar dan moet die andere wel rekening houden met iemand die ernstig uit conditie is). Vond het vroeger veel makkelijker, toen fietste ik met een duidelijk doel.
Zo doe ik het ook. Ik heb thuis knooppunten kaarten, en plak dan een stukje sporttape met daarop de volgorde van de nummers op mn bovenbuis.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Knooppuntennetwerk![]()
Alleen ff een papiertje met een rij cijfers maken en je fiets zo een route van 100+ km over de mooiste wegen.
Ik wou dit ook posten, maar bedacht me dat 's avonds gaan fietsen toch nog wel een stapje verder is. Ik ga graag fietsen en inderdaad vind ik het vervelend als dit niet lukt in het weekend, maar om op een doordeweekse avond op de Tacx te stappen moet ik toch wel ff een knop om zetten. Komt bij mij ook wel gedeeltelijk omdat ik toch al 2 avonden voetbal door de week en dus sowieso genoeg sport.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb nooit problemen met motivatie om te fietsen. Het is een hobby die ik graag uitoefen, daar heb ik ook geen fietsmaatjes voor nodig. Bovendien heb ik ervaren dat het niet vanzelfsprekend is dat ik kan fietsen wanneer ik dat wil, dat maakt ook dat ik de kans niet graag laat lopen als de gelegenheid (tijd/weersomstandigheden/lichamelijke gesteldheid) er wel is. Als ik twee weken niet gefietst heb heeft dat zeker zijn uitwerking op mijn humeur. Vind je het wel echt leuk om te fietsen Freddeh?
Koop dan die nieuwe fietsquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:50 schreef Freddeh het volgende:
Jawel, ik vind het enorm leuk om te doen. Ik heb nooit iets met sport gehad, maar heb eigenlijk in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om te gaan fietsen naar het werk. Dat bleek wel heel leuk te zijn, en zo ben ik er ingerold eigenlijk. Ik vond het altijd heerlijk om op de fiets naar kantoor te rijden, en helemaal wakker en fris aan de slag te gaan. Behalve dat deed ik er (incl douchen) net zo lang over als dat ik met het OV zou doen, en daarnaast kreeg ik gewoon reiskostenvergoeding wat een mooie bonus is als je nauwelijks geld uitgeeft aan transport.
Inmiddels zit ik sinds augustus vorig jaar (OkselFest/Theo de Rooij) al op m'n gat omdat ik een auto van de zaak heb en het fietsen ontwend ben. Vorige week maandag ben ik nog wezen fietsen en ik vond het aan de ene kant heerlijk om weer te doen, maar aan de andere kant was het zo ontzettend zwaar dat het me toch wel enige motivatie ontnam.
Trust me, fietsen vind ik fantastisch, maar ik kan me er gewoon ontzettend lastig toe zetten om erop te springen.
Dat ben ik sowieso, dat heeft niets met die mooie Merckx te makenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Koop dan die nieuwe fietsAls je er dan nog niet opspringt ben je gewoon een lambal
Schrijf gewoon in je agenda, over 2 weken om 10 uur 's ochtends gaan fietsen. Dwing je zelf ertoe om het te doen, want zodra je van je fiets afstapt heb je een goed gevoel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:50 schreef Freddeh het volgende:
Jawel, ik vind het enorm leuk om te doen. Ik heb nooit iets met sport gehad, maar heb eigenlijk in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om te gaan fietsen naar het werk. Dat bleek wel heel leuk te zijn, en zo ben ik er ingerold eigenlijk. Ik vond het altijd heerlijk om op de fiets naar kantoor te rijden, en helemaal wakker en fris aan de slag te gaan. Behalve dat deed ik er (incl douchen) net zo lang over als dat ik met het OV zou doen, en daarnaast kreeg ik gewoon reiskostenvergoeding wat een mooie bonus is als je nauwelijks geld uitgeeft aan transport.
Inmiddels zit ik sinds augustus vorig jaar (OkselFest/Theo de Rooij) al op m'n gat omdat ik een auto van de zaak heb en het fietsen ontwend ben. Vorige week maandag ben ik nog wezen fietsen en ik vond het aan de ene kant heerlijk om weer te doen, maar aan de andere kant was het zo ontzettend zwaar dat het me toch wel enige motivatie ontnam.
Trust me, fietsen vind ik fantastisch, maar ik kan me er gewoon ontzettend lastig toe zetten om erop te springen.
Voeg me eens toe dan!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:54 schreef mytec het volgende:
ik stap ook gewoon op de fiets en rij richting een andere plaats onderweg bepaal ik wel waar ik afga. meestal komt dat wel goed met runkeeper kan ik dan zien waar ik ben geweest.
Een duur ritje? ben je van plan om onderweg te lunchen bij een 2 ** restaurant?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:12 schreef Patroon het volgende:
Zonnetje komt hier lekker door in Fryslan. Zo maar ff lekker duur ritje maken.
Wie weet kan ik mezelf nog wat motiveren door eens een flinke ontharingskuur te ondergaan aan m'n steltenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een duur ritje? ben je van plan om onderweg te lunchen bij een 2 ** restaurant?![]()
Ik denk dat het al bijna lang genoeg licht is, zowel 's ochtends als 's middags om naar mn werk heen en weer te fietsen, dus dat gaat ook zeer binnenkort weer beginnen.
Mooi dat de eerste zonnestralen zometeen precies samenvallen met de badkamer die bijna af is. Ik weet een heel fijn ritueel om de nieuwe douche mee in te wijden... gladde poten!
Proberen elke keer een stukje te rijden wat je nog nooit hebt gereden. Soms lastig, maar een leuke doelstelling.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:39 schreef marcodej het volgende:
Moet ik ook vaker doen. Gewoon een weg inslaan die ik nog niet ken en zien waar ik uit kom. Meestal hou ik het bij een van mn vaste trainingsrondjes of kleine variaties daarop.
Knooppunten vind ik niks. Geen zin im steeds te moeten remmen om te kijken.wat er nou op staat.
Inderdaad, en daarbij helpt het om openstreetmap te gebruiken ipv de google kaart want dan zie je ook (fiets)paden waar je anders niet snel komt. Ik ben ze ook allemaal af gegaan in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:33 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Proberen elke keer een stukje te rijden wat je nog nooit hebt gereden. Soms lastig, maar een leuke doelstelling.
Dat is ook mijn ervaring. Ik heb een overzichtskaart in de computer met al m'n GPS tracks. Zo kan ik makkelijk zien waar ik nog niet gereden heb of niet vaak genoeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:50 schreef Narcotical het volgende:
Ik blijf eigenlijk meestal op de wat grotere en bekendere wegen. Juist een GPS als een Edge 500 zou mij kunnen helpen meer kleine fietspaden te ontdekken door van te voren een route er over te plannen
Een nadeel. Ik heb het richtingsgevoel van een vrouw.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:33 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Proberen elke keer een stukje te rijden wat je nog nooit hebt gereden. Soms lastig, maar een leuke doelstelling.
Dat is idd een groot nadeel. Ik fiets altijd puur op gevoel eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een nadeel. Ik heb het richtingsgevoel van een vrouw.
Dezelfde 200 die je ook volgende week zondag organiseert toch? Ik zit er sterk over na te denken (mits christelijk weer) om in dat weekend zomwel de joop zoetemelk als jouw tocht te doen. 350 km in een weekendquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Videoverslag van de 200 Rondom Aken van vorig jaar:
Inderdaad, vrijwel hetzelfde parcours als op de 18e van deze maand. Inclusief de lange afdaling waar je de motorrijders kunt uitremmenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dezelfde 200 die je ook volgende week zondag organiseert toch? Ik zit er sterk over na te denken (mits christelijk weer) om in dat weekend zomwel de joop zoetemelk als jouw tocht te doen. 350 km in een weekend
quote:Op woensdag 7 maart 2012 06:41 schreef FJD het volgende:
Wie twijfelde nou of hij zijn peperdure Cervelo mee naar buiten zou nemen en reed je gisterenmiddag toevallig rondom Numansdorp?
Wel mooi, ik kwam terug en was er heilig van overtuigd dat ik mn vriendin tegen kwam. Ik heel enthousiast zwaaien, loop ik mn huis in staat haar racefiets nog daar
Als je al een smartphone hebt kun je een gratis app downloaden, bijvoorbeeld Strava: http://www.strava.com/quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:49 schreef the_critic het volgende:
diegene die hier een gps gebruiken... hebben die allemaal een dure Garmin of zijn er ook leuke (lees: betaalbare) alternatieven?!
Nee, dat kan niet. Er zijn wel programma's die dit kunnen maar daarvoor moet je uiteraard je Iphone op je stuur hebben gemonteerd. Spullen daarvoor heb ik niet dus nooit geprobeerd. De Iphone kennende kan je dan toch niet langer dan 10 km fietsen voordat de batterij leeg is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:07 schreef the_critic het volgende:
En die kan dan ook een garmin route van iemand anders inlezen, zodat je die kunt "narijden" ?
Mja, zo zou het kunnen inderdaad. Maar als je al die dingen aan moet schaffen (naafdynamo, stuurhouder, hartslag/cadans sensoren) ben je alweer bijna net zoveel kwijt als bijvoorbeeld een bryton riderquote:
Heerlijk, heb net nieuwe bandjes voor en achterquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:40 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Inderdaad, vrijwel hetzelfde parcours als op de 18e van deze maand. Inclusief de lange afdaling waar je de motorrijders kunt uitremmen
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:37 schreef Freddeh het volgende:
Over routes gesproken... Bedankt voor de motivatie jongens
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5332587
Ding op je stuur of in een armband is behoorlijk onhandig natuurlijk. Maar met gesproken instructies kan het ook met een oortje, dan kan het scherm dus uitblijven. Bij een ingewikkeld wegennet gaat het regelmatig fout natuurlijk maar het is zeker bruikbaar. RunGPS is de (betaalde) app waarmee ik dit doe, schijnt ook te kunnen met OsmAnd.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Er zijn wel programma's die dit kunnen maar daarvoor moet je uiteraard je Iphone op je stuur hebben gemonteerd. Spullen daarvoor heb ik niet dus nooit geprobeerd. De Iphone kennende kan je dan toch niet langer dan 10 km fietsen voordat de batterij leeg is.
Nee daar klopt helemaal niks van. Volgens mij laten ze een formule los op de hellingshoek en snelheid. Voor of tegenwind en windsnelheid zijn al genoeg variabelen waardoor de uitkomst niet valide is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hoe zou Strava je wattage berekenen en zou dat in de buurt komen van de werkelijkheid?
Volgens Strava 306 iig
Dankje!quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mooie bril, merk en winkel graag![]()
Ik zou sowieso geen verende zadelpen nemen. Bij hoge snelheid (berg afwaarts) kan het frame onder je gaan schudden en daarmee oncontroleerbaar worden. Ook trap je je helemaal suf omdat er heel veel vermogen verloren gaat door het in veren.quote:iets anders..een collega (vrouw) wil een hybride kopen, en nu heeft ze een model op oog met een geveerde zadelpen. En er staat bij, dat je dan een framemaat van 4cm kleiner moet nemen dan je binnenbeenmaat zegt. klinkt mij een beetje raar, iemnand ervaring hiermee?
Dankje.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:10 schreef eentwee het volgende:
Best een leuk brilletje, laat maar weten hoe die bevalt.
T'is voor een wat forse dame, die zeker niet bergaf gaat rijden, Groot-Amsterdam wordt meer het werkgebied van de fiets denk ik...ik heb haar al uitgelegd dat je harder moet trappen voor vering, maar dat vind ze niet erg.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:07 schreef Patroon het volgende:
Ik zou sowieso geen verende zadelpen nemen. Bij hoge snelheid (berg afwaarts) kan het frame onder je gaan schudden en daarmee oncontroleerbaar worden. Ook trap je je helemaal suf omdat er heel veel vermogen verloren gaat door het in veren.
Dat is voor een forse dame zeker niet ergquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
T'is voor een wat forse dame, die zeker niet bergaf gaat rijden, Groot-Amsterdam wordt meer het werkgebied van de fiets denk ik...ik heb haar al uitgelegd dat je harder moet trappen voor vering, maar dat vind ze niet erg.
Mag wel hoeft niet. NTFU leden krijgen korting, ERN leden meer korting.quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Heerlijk, heb net nieuwe bandjes voor en achter
Hoe gaat dat eigenlijk qua navigatie, is er een papieren routeboek, deel je gps-tracks uit, of ga je heel veel bordjes ophangen?
En is er een website?
edit. al gevonden. Moet ik eigenlijk ERN of NTFU lid zijn?
Met 50km ben je langer bezig met omkleden en fietspoetsen dan fietsenquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:03 schreef Blik het volgende:
Dit weekend ook weer fietsen hopelijk, km of 50 zou mooi zijn
Als het droog is niet, dan poets ik echt niet iedere keer mijn fiets.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met 50km ben je langer bezig met omkleden en fietspoetsen dan fietsen
quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met 50km ben je langer bezig met omkleden en fietspoetsen dan fietsen
Is blikchick zwanger? Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Als het droog is niet, dan poets ik echt niet iedere keer mijn fiets.
En met een zwangere vriendin wordt het fietsen dit jaar waarschijnlijk wat minder ambitieus als voorgaande jaren. En met pas 30 km in de benen dit jaar () is 50 een mooie volgende stap
yep, 15 weken alweer. Bedankt!quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Is blikchick zwanger? Gefeliciteerd!!
quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:37 schreef Blik het volgende:
[..]
yep, 15 weken alweer. Bedankt!
Dus hoogzwanger in de zomermaanden, wordt weinig fietsen dit jaar voor haar
'bieden vanaf 150e'quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:20 schreef Patroon het volgende:
Jongens, mooie handel voor jullie!
[ afbeelding ]
http://link.marktplaats.nl/538313560
Toen ik een aantal jaar geleden roeide trainde we in de winter door de week 's avonds op de concept2 ergometer (roeimachine). Ik trapte toen 1:48/ 500 m gedurende een uur, wat neerkomt op 277 watt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:37 schreef Patroon het volgende:
Hoeveel watt trapten jullie? Ik kan dat topic niet meer vinden..
Zakenmannetje hoor. Eerst ook al die Koga met 105 voor 1200 ¤quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
'bieden vanaf 150e'Succes met de verkoop
Haha ach bij MP moet je je rommel wel hoog aanbieden, want ze bieden toch allemaal maar de helftquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zakenmannetje hoor. Eerst ook al die Koga met 105 voor 1200 ¤
Eens, maar je zit hier niet op marktplaatsquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ach bij MP moet je je rommel wel hoog aanbieden, want ze bieden toch allemaal maar de helft
Ik wist ook wel dat ik het niet aan jullie ga slijten. Maar dacht ram die link hier ff neer.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens, maar je zit hier niet op marktplaats
Dat is wel zo ja, vaak zelfs bij dingen die goed geprijsd zijn. Dan kun je beter gewoon mailen en zeggen dat je het koopt ipv in een bidwar terecht komen. Maar er zijn ook verkopers die onredelijke dingen verlangen. Als koper ben ik allergisch voor opmerkingen als:quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha ach bij MP moet je je rommel wel hoog aanbieden, want ze bieden toch allemaal maar de helft
Vanmorgen toevallig voor t eerst zo een test gedaan. Resultaten:quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:39 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Toen ik een aantal jaar geleden roeide trainde we in de winter door de week 's avonds op de concept2 ergometer (roeimachine). Ik trapte toen 1:48/ 500 m gedurende een uur, wat neerkomt op 277 watt.
Wat mij vooral op valt is het verschil tussen je omslagpunt en max hartslag. Hoe dicht deze twee punten bij elkaar liggen geeft de mate van getraindheid aan, zij mijn sportarts tegen mij. Bij jou zitten er 26 slagen tussen die twee punten, als voorbeeld bij mij zitten er 13 slagen, daarmee wil ik niet aangeven dat ik een top conditie heb trouwens, want toen ik de test afnam had ik nog maar amper getraind, er valt nog veel te verbeteren.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:12 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Vanmorgen toevallig voor t eerst zo een test gedaan. Resultaten:
75,2kg
Vetpercentage 15,4%
Max Wattage 387 (hs 193)
5,16W/kg
Omslagpunt +-275W (voor zo snel ik t kon zien in de tabel, bij hs 167)
Vo2max 48,3 (dit viel wat tegen, ws een niet geheel goed werkende longfunctie)
Geen idee hoe ik dit moet zien. Sportarts vond de resultaten erg mooi, maar vond de vo2max wel aan de lage kant voor deze scores. Ben benieuwd hoe jullie dit zien! Zit overigens nu 2 jaar op de fiets waarvan +- een jaar herstellende van blessure. Nu drie kwart jaar aan t opbouwen qua intensiteit.
Verder vorige week voorjaarstocht Veenendaal gefietst. Schitterend begin vd route overigens!
Ik zie dat het inmiddels 125 euro geworden is. Maar wie wil er nu met een borstband rijden die 8 maanden bij Patroon onder z'n jopen gezeten heeft......quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
'bieden vanaf 150e'Succes met de verkoop
Haha ja kan het me ook niet voorstellenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zie dat het inmiddels 125 euro geworden is. Maar wie wil er nu met een borstband rijden die 8 maanden bij Patroon onder z'n jopen gezeten heeft......
Mennnnn, daar ben ik in afgestudeerd. Je weet toch dat je altijd in het derde wiel moet zitten en dan gezien de wind ook nog eens aan de goede kant. En er nooit iemand tussen laten want voordat je het weet wordt je op de kant gezet of zwem je achteraan. Dus gewoon zuinig rijden en je pas laten zien als het echt omhoog gaat. Er zijn er tenslotte altijd wel een paar bij die altijd met de kop in de wind willen rijden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:54 schreef nodisch18 het volgende:
Dadelijk op ned 2 een item over wieltjezuigers.
Derde wiel? Is dat net als de derde helft het reservewiel? Dat verklaart een hoopquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mennnnn, daar ben ik in afgestudeerd. Je weet toch dat je altijd in het derde wiel moet zitten en dan gezien de wind ook nog eens aan de goede kant. En er nooit iemand tussen laten want voordat je het weet wordt je op de kant gezet of zwem je achteraan. Dus gewoon zuinig rijden en je pas laten zien als het echt omhoog gaat. Er zijn er tenslotte altijd wel een paar bij die altijd met de kop in de wind willen rijden.
Ik rij in de kopgroep of ik koers niet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef nodisch18 het volgende:
Op een na laatst, dat blijkt de efficientste positie te zijn in het peloton.
Dat is de op een na slechtste positie. Laatste is de slechtste. Als je achterin zit, zit je al snel op het kantje te harken als de wind ongunstig is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:15 schreef nodisch18 het volgende:
Op een na laatst, dat blijkt de efficientste positie te zijn in het peloton.
kanovinnie als runkeeper?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schrijf gewoon in je agenda, over 2 weken om 10 uur 's ochtends gaan fietsen. Dwing je zelf ertoe om het te doen, want zodra je van je fiets afstapt heb je een goed gevoel.
[..]
Voeg me eens toe dan!
Dat kwam totaal niet aan de orde in het programma.. Werd met de nodige pretenties gebracht maar was niks vernieuwends. We gaan het wel zien in de Tour de France (de enige wielerwedstrijd) wie zo slim is om deze nieuwe inzichten te gebruiken en in de een na laatste positie van een groepje te gaan rijdenquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is de op een na slechtste positie. Laatste is de slechtste. Als je achterin zit, zit je al snel op het kantje te harken als de wind ongunstig is.
Plus dat je na bochten veel harder op moet trekken omdat de eersten sneller door de bocht kunnen. Op het moment dat jij door de bocht gaat, rijden de eersten al weer 45 in het uur en zul je dus harder op moeten trekken
Dat is de paradox van het wielrennen; achterin het peloton wordt harder gereden dan voorin
Dank voor je reactie! Zie dat het omslagpunt op +-87% zit van mijn maximale hartslag bij de test. Op zich is dat redelijk toch? Wat ik her en der lees is dat ongetrainden op +-80% zitten en erg goed getrainden rond de +-90%. Dat betekend dat jou waarde uitstekend is! Bij mij valt overigens ook nog veel te verbeteren hoor. Test was meer bedoeld om hartslagzones beter te bepalen en mijn medische conditie eens te testen!quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat mij vooral op valt is het verschil tussen je omslagpunt en max hartslag. Hoe dicht deze twee punten bij elkaar liggen geeft de mate van getraindheid aan, zij mijn sportarts tegen mij. Bij jou zitten er 26 slagen tussen die twee punten, als voorbeeld bij mij zitten er 13 slagen, daarmee wil ik niet aangeven dat ik een top conditie heb trouwens, want toen ik de test afnam had ik nog maar amper getraind, er valt nog veel te verbeteren.
Vo2max is idd wat laag. Hoe hoog is je longinhoud en wat zei de arts over je vo2max?
Daar zijn die test ook voor bedoeld he! Weten waar je staat zodat je optimaal kunt trainen maar ook als APK voor je lichaam, altijd verstandig! Mensen geven bakken met geld uit aan duur materiaal maar het belangrijkste, je lichaam zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:48 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Dank voor je reactie! Zie dat het omslagpunt op +-87% zit van mijn maximale hartslag bij de test. Op zich is dat redelijk toch? Wat ik her en der lees is dat ongetrainden op +-80% zitten en erg goed getrainden rond de +-90%. Dat betekend dat jou waarde uitstekend is! Bij mij valt overigens ook nog veel te verbeteren hoor. Test was meer bedoeld om hartslagzones beter te bepalen en mijn medische conditie eens te testen!
Vo2max viel hem tegen met deze scores. Hij had eerder rond of boven de de 50-52 verwacht. Maar mijn longinhoud was ook minder dan een normaal persoon op mijn leeftijd (volgens mij 5L ipv 6L), dus ben naar de longarts gestuurd.... Weet je jou VO2max nog?
Ik wil ook nog ooit zo,n test hebben ik heb altijd het gevoel alsof mijn longinhoud tegenwoordig niet goed meer is. Bergopwaarts was ik helemaal aan het kapot gaan al ligt dat natuurlijk ook meer aan de conditie. Is zo,n test niet duur?quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar zijn die test ook voor bedoeld he! Weten waar je staat zodat je optimaal kunt trainen maar ook als APK voor je lichaam, altijd verstandig! Mensen geven bakken met geld uit aan duur materiaal maar het belangrijkste, je lichaam zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.
Mijn vo2max was 52,8ml en mijn longinhoud was 5900 ml.
Hangt er vanaf hoe je verzekerd bent. De test die ik deed kostte 225 euro maar ik krijg per jaar tot 250 euro vergoed voor SMA door mijn zorgverzekeraar.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:00 schreef mytec het volgende:
[..]
Ik wil ook nog ooit zo,n test hebben ik heb altijd het gevoel alsof mijn longinhoud tegenwoordig niet goed meer is. Bergopwaarts was ik helemaal aan het kapot gaan al ligt dat natuurlijk ook meer aan de conditie. Is zo,n test niet duur?
hmm bedankt voor de info wist niet dat dat vergoed kon worden, als het goed is heb ik een redelijk hoge dekking. maarja eerst maar na het ziekenhuis voor mogelijke epilepsie...quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe je verzekerd bent. De test die ik deed kostte 225 euro maar ik krijg per jaar tot 250 euro vergoed voor SMA door mijn zorgverzekeraar.
Nee ik niet. Maar wij gaan in het weekend van 24 maart deze route doen:quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is iemand hier wel eens in het Sauerland gaan fietsen? Aanrader?
Mooi gebied om te fietsen. Redelijk rustig voor fietsers, niet heel uitdagend.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is iemand hier wel eens in het Sauerland gaan fietsen? Aanrader?
Kan niet, heb al een trainingsweekendquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:26 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand interesse om samen met mij volgend weekend 350 km te fietsen in 2 dagen?
Op zaterdag de Joop zoetemelk in Leiden, 150 km
Op zondag een 200 van Ivo, in Maastricht.
Als opwarmertje voor de 300 km rit van 8 april
Lieuwequote:Op donderdag 8 maart 2012 16:23 schreef Patroon het volgende:
Mooi om je clubgenoot te zien winnen in Parijs - Nice. Wat een beest!
Ja klopt, afgelopen winter ook nog met een groepje gefietst waar hij ook bij was. Stuk ga je.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lieuwe
Wat een beest idd. Een paar clubgenoten van me hebben wel eens met hem getraind. Niet normaal zeiden ze hoe hard die man fietst.
Boven de 5 graden heb je geen windbreaker broek nodig. Dan volstaat een gewone standaard lange broek met eventueel een beetje voering.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:40 schreef foetre het volgende:
Ik ben op zoek naar een setje kleding om tussen de 5 en 18 graden buiten te kunnen fietsen.
Korte broek en korte mouw lijkt me nog iets te fris.
Heb ik dan aan een lange fietsbroek en shirt met allebei windbreaker genoeg?
Mooi dingetje hoorquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:36 schreef Patroon het volgende:
Even een eerste indruk van de bril die ik vandaag binnen heb gekregen. Ik heb hem helaas nog niet kunnen testen door een kapotte cv vandaag.
[ afbeelding ]
Bril wordt geleverd met een hardcase brillenkoker en een wit zakje die tevens dienst doet als poetsdoekje.
[ afbeelding ]
De bril ziet er robuust uit, dit komt tevens door het redelijk forse frame maar past goed bij de bril.
Ondanks de forsheid van het frame is de bril niet zwaar en voel je hem dus nauwelijks zitten. Bril weegt maar 40 gram![]()
[ afbeelding ]
Ondanks dat de glazen er vrij donker uit zien en spiegelend zijn (een ander kan je ogen niet zien), zijn ze niet te donker bij het dragen van de bril. Door de drie gaatjes boven aan de glazen wordt voorkomen dat de brilglazen beslaan bij het stilstaan.
Eerste indruk:
Fijne bril die er stevig uitziet maar niet zwaar is of zwaar aanvoelt tijdens het dragen. Ondanks de spiegelende glazen is de bril tijdens het dragen zeker niet te donker. De gaatjes boven aan de glazen voorkomen het beslaan van de glazen.
Kan prima hoor. Maar 18 graden is wel een erg hoge grens om naar kort over te gaan vind ik.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:40 schreef foetre het volgende:
Ik ben op zoek naar een setje kleding om tussen de 5 en 18 graden buiten te kunnen fietsen.
Korte broek en korte mouw lijkt me nog iets te fris.
Heb ik dan aan een lange fietsbroek en shirt met allebei windbreaker genoeg?
Dit heb ik momenteel op oog
http://www.futurumshop.nl(...)dbreaker-zwart.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)ne-2-zwart-wit.phtml
Dat was toen ik wedstrijden fietsen het minimum voor een korte broek. Wanneer je bij 16 graden in kort tenue verscheen kon je direct weer opsodemieteren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Kan prima hoor. Maar 18 graden is wel een erg hoge grens om naar kort over te gaan vind ik.
so true. Maar ik begin niet weer aan die discussiequote:Op donderdag 8 maart 2012 20:47 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat was toen ik wedstrijden fietsen het minimum voor een korte broek. Wanneer je bij 16 graden in kort tenue verscheen kon je direct weer opsodemieteren.
Haha je wil niet weten wat ik met 3 graden aantrek.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:51 schreef cafca het volgende:
5 en 18 graden, daar zit nogal een verschil tussen. Boven de 15 graden draag ik gewoon korte broek en korte mouwen. Onder de 10 graden lange broek , jasje met lange mouwen en soms nog een windstopper eronder.
Ik moet er toch een beetje soigne uitzienquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Dure spullen! Ik zou echt nooit 120 euro voor een fietsbroek betalen, misschien wel voor een fraaie windbreker/fietsjas.
Helemaal niets gevoeld ervan?quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:08 schreef marcodej het volgende:
Ik weet nu waarom mijn achterband zondag toch weer steeds zachter werd. Ik zie nu pas de spijker die er in zat...
Behalve een steeds zachtere achterband, niets nee.quote:
Wacht maar totdat je ooit eens een Assos Mille van 219 euro aan je kont gehad hebt. dan wil je echt geen andere broek meer.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Dure spullen! Ik zou echt nooit 120 euro voor een fietsbroek betalen, misschien wel voor een fraaie windbreker/fietsjas.
Sokken maken het af. Lees de 50 regels nog maar eens.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:56 schreef kiekjesdief het volgende:
fiets, broek (vooral de zeem) en schoenen moeten goed zijn, dan doet het shirt en sokken er voor mij niet echt toe
+1 Ultima nooit voor het volle pond kopen, is vroeg of laat altijd -50%. Sowieso is Futurumshop een te dure winkel waar ik dus al jaren niks meer gekocht heb.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:41 schreef JohnDDD het volgende:
ik doe altijd gewoon mijn lichtblauwe sportsokken aanlekker warm
Vorige keer was Assos nog bagger en moest het 1 of ander suf merk zijnquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je ooit eens een Assos Mille van 219 euro aan je kont gehad hebt. dan wil je echt geen andere broek meer.
Assos is geil!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vorige keer was Assos nog bagger en moest het 1 of ander suf merk zijn
Hmm, jou longwaarden zijn idd een stukje hoger, mooi hoor! En inderdaad; eigenlijk zou iedereen voor hij gaat sporten zo een test moeten doen!quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar zijn die test ook voor bedoeld he! Weten waar je staat zodat je optimaal kunt trainen maar ook als APK voor je lichaam, altijd verstandig! Mensen geven bakken met geld uit aan duur materiaal maar het belangrijkste, je lichaam zien ze voor het gemak maar even over het hoofd.
Mijn vo2max was 52,8ml en mijn longinhoud was 5900 ml.
Waarom eigenlijk? Lieuwe Westra fietst al de hele week in een korte broek en shirt terwijl het amper boven de 5 graden is in P-N..quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:47 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Dat was toen ik wedstrijden fietsen het minimum voor een korte broek. Wanneer je bij 16 graden in kort tenue verscheen kon je direct weer opsodemieteren.
Ik denk dat die gasten iets meer warmte genereren bij 50 km/uur dan jij wanneer je rustig door de polder peddeltquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Lieuwe Westra fietst al de hele week in een korte broek en shirt terwijl het amper boven de 5 graden is in P-N..
Dat sowieso, maar RichardHammond werd weggestuurd bij het wedstrijd fietsen. Dus of is hij baggerslecht en word na 2 rondjes gelost, of hij genereert toch net zoveel warmte lijkt me?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik denk dat die gasten iets meer warmte genereren bij 50 km/uur dan jij wanneer je rustig door de polder peddelt
Misschien had ie gewoon een overbezorgde trainer destijds die erop hamerde bij zn junioren dat je je knieën zo om zeep helpt, en dat je er dus maar beter zuinig op kan zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar RichardHammond werd weggestuurd bij het wedstrijd fietsen. Dus of is hij baggerslecht en word na 2 rondjes gelost, of hij genereert toch net zoveel warmte lijkt me?
Edit: En bij 16 (!) graden bovendien.
Geeft gelijk regel 32 door:" Regel 32: De pootjes van je bril horen altijd over je helmbandjes geplaatst te worden. Vraag niet waarom, het is eenmaal zo."quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dit kan dus echt niet volgens RichardHammond en Patroon. Ik zal het even doorgeven, de soignee politie heeft gesproken.
Volgens mij zijn z'n tan-lines ook niet helemaal scherp. Wat een prutser eigenlijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:51 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Geeft gelijk regel 32 door:" Regel 32: De pootjes van je bril horen altijd over je helmbandjes geplaatst te worden. Vraag niet waarom, het is eenmaal zo."
Richard Hammond had het over de training. Wedstrijden worden bijna altijd in korte broeken gereden met wat warme olie.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar RichardHammond werd weggestuurd bij het wedstrijd fietsen. Dus of is hij baggerslecht en word na 2 rondjes gelost, of hij genereert toch net zoveel warmte lijkt me?
Edit: En bij 16 (!) graden bovendien.
Er staat toch echt "toen ik nog wedstrijden fietste". Maar goed, dat zal wel soignsb taal zijn voor trainen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Richard Hammond had het over de training. Wedstrijden worden bijna altijd in korte broeken gereden met wat warme olie.
Hij bedoelt tijdens zijn training toen hij nog wedstrijden fietste, dus bij een club met een trainer.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er staat toch echt "toen ik nog wedstrijden fietste". Maar goed, dat zal wel soignsb taal zijn voor trainen.
Dit dus. Al vond ik het maar niks als we wedstrijden met de temperatuur rond het vriespunt met korte broek moesten fietsen. Die olie zorgt ervoor dat warm aanvoelt, maar het is bagger voor de spieren en gewrichten die kou.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Richard Hammond had het over de training. Wedstrijden worden bijna altijd in korte broeken gereden met wat warme olie.
Even iets te snel getypt die reactie. Maar ging inderdaad over het trainen. Had er ook mee te maken dat je dan lange duurtrainingen maakt terwijl veel wedstrijden toen nog bestonden uit korte criteriums en niet uit lange klassiekers van 120 kilometer. Ik moet zeggen dat ik mij liever wel te warm kleed dan te koud.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er staat toch echt "toen ik nog wedstrijden fietste". Maar goed, dat zal wel soignsb taal zijn voor trainen.
Te warme benen is een fenomeen dat ik niet echt ken. Ik kan zelfs bij 20 graden nog met (gevoerde) beenstukken rijden zonder dat het oncomfortabel is..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik bij 15-18 graden in lange broek rij dan val ik zowat van m'n fiets van oververhitting. Kniestukken zijn genoeg om de knieën warm te houden. Voor der rest korte broek en blote kuiten.
Thanks! De VVV daar verhuurd gps dingetjes voor op de fiets dus dat is helemaal top!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:11 schreef No-P het volgende:
Knut: hier had ik de routes vandaan: http://www.biken-willinge(...)uren/drei-seen-tour/
Ik krijg blessures aan m'n kont en m'n schouders als ik het te warm heb.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Te warme benen is een fenomeen dat ik niet echt ken. Ik kan zelfs bij 20 graden nog met (gevoerde) beenstukken rijden zonder dat het oncomfortabel is..
Eentwee is de absolute koopjesbaasquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef Oksel het volgende:
Is er hier geen koopjesjager wie ik geld kan geven, en die dan spullen voor me koopt? Ik ben op zoek naar mooie fietspakjes.
eentwee heeft altijd koopjesquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:35 schreef Oksel het volgende:
Is er hier geen koopjesjager wie ik geld kan geven, en die dan spullen voor me koopt? Ik ben op zoek naar mooie fietspakjes.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:02 schreef Patroon het volgende:
Ik was vandaag bezig met 2uren interval met intensieve blokken van 20minuten. Op een gegeven moment zat ik vol tegen wind kracht 4/5 in te beuken en haal ik een wielertoerist in die letterlijk geparkeerd stond. Het leek wel of hij stil stond toen ik hem voorbij knalde...heerlijk!
Dan trapte hij wel veel te zwaar. Hahaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:07 schreef marcodej het volgende:
Misschien had hij zijn intensieve blokje net gehad.
Ik was net op zoek naar een faggot om dit filmpje naar toe te posten, thanks.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kaas; respect voor fietskoerieren in Rotterdam. Ik ben net vanaf Blaak naar CS gefietst en ben serieus blij dat ik nog leef
Ok, leuk.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik was net op zoek naar een faggot om dit filmpje naar toe te posten, thanks.
Keep calm & go with the flow.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kaas; respect voor fietskoerieren in Rotterdam. Ik ben net vanaf Blaak naar CS gefietst en ben serieus blij dat ik nog leef
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:26 schreef Oksel het volgende:
eentwee; ik maak 200 EUR naar je over voor 2 mooie Italiaanse sets, L voor 't shirt, XL voor de broek. Thnx.
Oh, okay.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:37 schreef eentwee het volgende:
[..]Ik zal aan je denken als ik iets moois zie. Welke maat je moet hebben hangt natuurlijk af van de fabrikant/pasvorm. L in Italiaanse snit lijkt me wel erg klein voor jou? Ik heb bij Castelli bijv. XXL.
Ja, vooral dat sterven denk ik wel. Jij bent meer gewend in het zadel te zitten, Gripper is sterker. En jullie zijn allebei lichter. Ik ga 'm uitrijden, maar ik zal echt dood gaan. M'n reedt, m'n poten, m'n rug.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja Sterven zal je. Opgebaard over de meet.
Nee Assos is geen bagger. En ik noemde dit merk omdat het redelijk bekend is, zelfs bij Kano. Maar zelf zweer ik bij Louis Garneau, en dat is hier niet zo heel bekend.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vorige keer was Assos nog bagger en moest het 1 of ander suf merk zijn
Combi van L en XL gaat niet. Want eentwee bestelt deze altijd op eBay bij die Hongkong Chinees voor 45 dollar per setje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:26 schreef Oksel het volgende:
eentwee; ik maak 200 EUR naar je over voor 2 mooie Italiaanse sets, L voor 't shirt, XL voor de broek. Thnx.
Nee dat niet, maar hij zit wel 10 x beter. En zeker geen doorzitplekken na 200 km.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:08 schreef Oksel het volgende:
Zo'n dure fietsbroek, van 150 EUR.. gaat die nu 3x zo lang mee als 1 van 50 EUR?
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Combi van L en XL gaat niet. Want eentwee bestelt deze altijd op eBay bij die Hongkong Chinees voor 45 dollar per setje.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee Assos is geen bagger. En ik noemde dit merk omdat het redelijk bekend is, zelfs bij Kano. Maar zelf zweer ik bij Louis Garneau, en dat is hier niet zo heel bekend.
Vandaag ook maar weer eens vuile jatten gehaald en een beetje van mijn geloof afgevallen. Buzz heeft een Ultegra CS6700 cassette aangeschaft. Niet omdat ik dat wilde maar er is geen enkele andere compatible cassette te krijgen die een 19 tands op het 3e tandwiel van de cassette heeft liggen. Zo kan ik nu achter 2 versnellingen meer gebruiken op het binnenblad want helaas is die Sram voorderraileur niet te trimmen zoals dat bij een oude vertrouwde Campagnolo altijd wel ging. Nieuwe X-10-SL silver erop en een setje nieuwe Vittoria Open Corsa's CX en morgenochtend weer heel soigneé aan het vertrek..... als het droog is.
Ja, dat vind ik ook. Rij ook met Sram Red maar voor zover mij bekend is Campa de enige waarbij je de voorderrailleur kunt trimmen. Voor de rest een prima groep maar ik mis ook een 18 tandwiel achter. Het gaat nu wel maar ik hou niet zo van 19 naar 17 op het buitenblad. Trapte in het verleden heel veel 52 x 18 en nu voelt 50 x 17 net even zwaarder en niet echt lekker.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:46 schreef the_critic het volgende:
Dat SRAM vooraan niet te stellen is had ik ook ontdekt. Rijd zelf met red, en dan verwacht je toch wel een beetje iets. Begrijp me niet verkeerd... is een top groep en ben er super blij mee. Maar de voorderrailleur is toch beetje een teleurstelling
Jozef Maria Jezus!!!!!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:25 schreef Gripper het volgende:
Misschien toch even wat beeldmateriaal nodig ter ondersteuning van bovenstaande bewering![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze chick figureert voor elk Assos-damespakje![]()
En ze heeft dr eigen facebook pagina: http://www.facebook.com/pages/Assos-Girl/53668743586?sk=photos
rustig aan beginnen he ;-) ik train al een paar jaar steeds een beetje.. het wou eigenlijk niet lukken qua motivatie zeg maar. maar nu ben ik weer begonnen en ik hoop dit keer beter. je moet alleen wel uitkijken voor overbelasting. Ik heb al redelijk vaak last van aanhechtingen van de spieren gehad.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:28 schreef JohnDDD het volgende:
Ben vandaag trouwens begonnen met krachttraining, voor het eerst in mijn leven. Heb een abonnement van 3 maanden op een sportschool genomen. Voorlopig probeer ik alles te doen met dubbele aandacht voor de benen, maar doe dus ook armen (voor extra power) en buikspieren.
Waar doel je opquote:
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Rij ook met Sram Red maar voor zover mij bekend is Campa de enige waarbij je de voorderrailleur kunt trimmen. Voor de rest een prima groep maar ik mis ook een 18 tandwiel achter. Het gaat nu wel maar ik hou niet zo van 19 naar 17 op het buitenblad. Trapte in het verleden heel veel 52 x 18 en nu voelt 50 x 17 net even zwaarder en niet echt lekker.
Wat voor? Celeste?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:25 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net kleding besteld, en een nieuwe helm
Welke cassette heb je dan? 12-23 heeft dat toch ook? Daarvan heb ik er net een paar ingeslagen vanuit China Duitsland.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee Assos is geen bagger. En ik noemde dit merk omdat het redelijk bekend is, zelfs bij Kano. Maar zelf zweer ik bij Louis Garneau, en dat is hier niet zo heel bekend.
Vandaag ook maar weer eens vuile jatten gehaald en een beetje van mijn geloof afgevallen. Buzz heeft een Ultegra CS6700 cassette aangeschaft. Niet omdat ik dat wilde maar er is geen enkele andere compatible cassette te krijgen die een 19 tands op het 3e tandwiel van de cassette heeft liggen. Zo kan ik nu achter 2 versnellingen meer gebruiken op het binnenblad want helaas is die Sram voorderraileur niet te trimmen zoals dat bij een oude vertrouwde Campagnolo altijd wel ging. Nieuwe X-10-SL silver erop en een setje nieuwe Vittoria Open Corsa's CX en morgenochtend weer heel soigneé aan het vertrek..... als het droog is.
Lijkt me inderdaad wel leuk om ook eens op zo'n fiets te rijden. Enige probleem is dat ik niemand ken met een tijdritfiets, laat staan in mijn maatquote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat voor? Celeste?
Ik heb net een half uurtje gepield op m'n tijdritfiets. Lachen om te zien hoe makkelijk je 40 rijdt op zo'n ding!
Ik zou al veel te veel tijd verliezen met het aantrekken van mijn schaatsenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:18 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag wintertriathlon met veel te weinig training
We zien wel...
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wat voor? Celeste?
Ik heb net een half uurtje gepield op m'n tijdritfiets. Lachen om te zien hoe makkelijk je 40 rijdt op zo'n ding!
Die had ik dus moeten hebben gvd. Zeker niet goed in dat boek bij Rose gekeken en nu dus een 11-23. Dan er nog maar eens 45 euries tegenaan gooien en kijken of dat nog beter bevalt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welke cassette heb je dan? 12-23 heeft dat toch ook? Daarvan heb ik er net een paar ingeslagen vanuit China Duitsland.Trouwens ook 4x Evo CX voor 15,95 per stuk (wel de 290tpi).
Gewoon gaan fietsen zonder kilometertellerquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:33 schreef kiekjesdief het volgende:
Vandaag 100 km gedaan, ging lekker en voor het gevoel had het ook nog wel langer gekund. Als ik dan echter verder ga is dat gevoel vaak verbazingwekkend snel weg. M'n nieuwe fiets is echt super.
Misschien wel dankzij mijn schandalig dure assosbroek geen centje pijn. Vorige week met mijn oude broek lukte het niet langer dan 50km door de zadelpijn. Wat mij betreft nooit meer iets anders.
Nadeel van de 11-23 is dat je geen 18 hebt.. Ik heb op mijn 9sp fiets een 12-25 cassette, dat is helemaal irritant want dan mis je ook de 16 nog. Trouwens, het boek van Rose?? Dat is voor mensen die geen internet hebben johquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die had ik dus moeten hebben gvd. Zeker niet goed in dat boek bij Rose gekeken en nu dus een 11-23. Dan er nog maar eens 45 euries tegenaan gooien en kijken of dat nog beter bevalt.
EVO CX voor 15,95. Moet je me toch eens laten zien welke site dat is want ik vind ze echt niet onder de 35 euro. De volgende keer eens een setje Veloflex aanschaffen want daar hoor je alleen maar goede geluiden over.
Interessant forum. Moet ik in de gaten houden. En wat dat boek betreft, ik was vrijdag in Bocholt, auf die Heimreise, en dan zijn die drie kilo boeken daar wel handig. Maar ik was blijkbaar alleen gefocusd op die 19 als derde kransje. Dom dus.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nadeel van de 11-23 is dat je geen 18 hebt.. Ik heb op mijn 9sp fiets een 12-25 cassette, dat is helemaal irritant want dan mis je ook de 16 nog. Trouwens, het boek van Rose?? Dat is voor mensen die geen internet hebben joh![]()
Die Evo CX waren ook gewoon bij Rose. Ze waren eigenlijk 18,45 maar ik kreeg pas een 10e kortingsbon die toch net verliep. En geen verzendkostenZulke dingen zijn vaak wel snel weg. Ik kijk regelmatig in dit topic: Schnäppchen Thread, daar kwamen ook die banden en cassette voorbij.
Klinkt goed. Kun je dat bij elke Specialized dealer laten doen? Kosten?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:23 schreef Patroon het volgende:
Vanmiddag perfect op de fiets gezet door de BG-fit van Specialized. Alles nauwkeurig in beeld gebracht met camera. Best veel veranderd en voelde gelijk een stuk beter. Zadel hoger, stuur hoger, schoenplaatjes een stuk naar achteren.
Kan mijn kracht nu beter kwijt op de pedalen, rug voelt veel ontspannender. Zit hoger maar doordat de bolling nu meer uit de rug is toch aerodynamischer.
Daarna 60km gefietst en geen last meer van heupen en stijve onderrug. Niet dat ik er veel last van had maar bij lange trainingen moest ik wel regelmatig ff mijn rug strekken.
Dikke aanrader die dynamische meting.
Niet bij elke dealer. De persoon wordt speciaal opgeleid incl. Anatomie. Kost normaal 160 euroquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Klinkt goed. Kun je dat bij elke Specialized dealer laten doen? Kosten?
Ja. Tis wel weer wennen. Vooral de bochten liepen slecht omdat ik heel anders op m'n fiets zit.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad wel leuk om ook eens op zo'n fiets te rijden. Enige probleem is dat ik niemand ken met een tijdritfiets, laat staan in mijn maat
Ja. Tis wel weer wennen. Vooral de bochten liepen slecht omdat ik heel anders op m'n fiets zit.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad wel leuk om ook eens op zo'n fiets te rijden. Enige probleem is dat ik niemand ken met een tijdritfiets, laat staan in mijn maat
21 en 22 april is er op de nedereindse berg (vlakbij Utrecht) een bikefestival waar je allerlei fietsen mag proberen. Is een wielerbaan van geloof ik km of 5 en een mtb baan van 3 km. Denk dat ik zelf ook eens ga kijken, ben niet echt op zoek naar een nieuwe fiets maar wel benieuwd hoe het nou voelt om op een fiets van 5k rond te trappenquote:Op zondag 11 maart 2012 10:09 schreef kiekjesdief het volgende:
het lastige van zulke speciale fietsen is dat je het niet zo gemakkelijk eens kan proberen. Ik zou wel eens een triatlonfiets willen proberen maar voor even proberen is het een hele dure aanschaf.
Mooie helm!quote:
Goede keus.quote:
Ik heb juist eerder het tegenovergestelde beeld. Dure fiets, afgetraind, hard aan het fietsen. Maar iedereen moet wel wijken om dat tellertje maar boven de 30 te houden..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
Vaak zijn de wielrenners die dat soort dingen doen de mensen die op zondagochtend eens per maand een ritje rijden ipv de mensen die er wat meer mee doen.
Ik denk dat die het ook wel doen, maar na 1 of 2 keer het niet meer doen.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb juist eerder het tegenovergestelde beeld. Dure fiets, afgetraind, hard aan het fietsen. Maar iedereen moet wel wijken om dat tellertje maar boven de 30 te houden..
Gelukkig is die van mij een oud raceframe met tijdritstuurquote:Op zondag 11 maart 2012 10:09 schreef kiekjesdief het volgende:
het lastige van zulke speciale fietsen is dat je het niet zo gemakkelijk eens kan proberen. Ik zou wel eens een triatlonfiets willen proberen maar voor even proberen is het een hele dure aanschaf.
Gisteren de Wittekruisclassic toerrit gereden. Goed geregeld, mooie route maar wat een hufters die medefietsers van me. Rijden elkaar echt van de sokken kijken niet om als de ander aangetikt ten val komt. Tegenliggers langs de Rotte worden echt het pad af gereden omdat de heren alle ruimte opeisen. Dat gedrag als er een een lekke band heeft of moet wildplassen dan staat er 10 man op het pad waar iedereen dan maar omheen moet en verderop vloeken ze de mensen het pad af als die naast elkaar fietsen. Ik had niet in de gaten dat dat wielrennen zo'n machosport is. Ik heb ontdekt dat dit soort ritten niets voor mij is.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:17 schreef cafca het volgende:
Nou, ik krijg steeds meer een hekel aan mountainbikers. Fietste vanmorgen richting duinen, komen ze eerst allemaal langsgescheurd in hun Volvo met MTB achterop, wielrenners geen ruimte gunnen, staan ze vevolgens een kilometer verder in kudde op het fietspad geparkeerd om samen de route door te nemen.
(wat later zag ik ook een club van zo'n 40(!) Wielrenners die met z'n allen een weg blokkeerden omdat er 1 een lekke band had. Toen snapte ik ook dat sommige mensen een hekel aan wielrenners hebben). Maar, heerlijk fietsweertje vandaag.Klaar voor de eerste toertocht volgende week.
Dat is een minder kostbare oplossing. Een echte TT heeft een andere geometrie dacht ik en een triatlon fiets nog meer.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gelukkig is die van mij een oud raceframe met tijdritstuur
Nou langs de Vecht van Loenen naar Oud Zuilen was het weer feest. Vooral in Maarsen dachten alle wandelaars blijkbaar dat de hele weg van hun alleen was. En dan ook nog eens de grootste ergenis: Skaters! Eentje begon bijdehand te doen en die mocht dus proeven hoe de inhoud van Buzz z'n bidon smaakte. Beetje een over reaktie natuurlijk maar ik werd echt helemaal stapeldol van het bellen en vriendelijk vragen of ik er langs kon.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:12 schreef Blik het volgende:
Ook lekker gefietst vandaag, rondje van 50 km rondom de Loosdrechtse Plassen. Ik vond het we meevallen qua drukte met fietsers, maar misschien komt dat omdat we wat vroeg waren.
Ik heb de andere kant op gereden (woon ongeveer 500 meter van Oud-Zuilen vandaan), en echt nergens last van gehad. Zag overigens wel dat er een stuk meer verkeer de andere kant op gingquote:Op zondag 11 maart 2012 18:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou langs de Vecht van Loenen naar Oud Zuilen was het weer feest. Vooral in Maarsen dachten alle wandelaars blijkbaar dat de hele weg van hun alleen was. En dan ook nog eens de grootste ergenis: Skaters! Eentje begon bijdehand te doen en die mocht dus proeven hoe de inhoud van Buzz z'n bidon smaakte. Beetje een over reaktie natuurlijk maar ik werd echt helemaal stapeldol van het bellen en vriendelijk vragen of ik er langs kon.
quote:Op zondag 11 maart 2012 18:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou langs de Vecht van Loenen naar Oud Zuilen was het weer feest. Vooral in Maarsen dachten alle wandelaars blijkbaar dat de hele weg van hun alleen was. En dan ook nog eens de grootste ergenis: Skaters! Eentje begon bijdehand te doen en die mocht dus proeven hoe de inhoud van Buzz z'n bidon smaakte. Beetje een over reaktie natuurlijk maar ik werd echt helemaal stapeldol van het bellen en vriendelijk vragen of ik er langs kon.
sommigen vragen er gewoon om. ik moet nog een bel kopen nu roep ik altijd, mensen die aan de kant gaan krijgen trouwens een beleefd dankje te horen. Maar mss koop ik wel zo,n airhorn ipv bel...quote:Op zondag 11 maart 2012 18:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier 120km, inclusief flinke klimmetjes op kasseien, richting Duitsland. Mannetje of 15 (in het begin), moesten er een stuk of 4 afhaken in totaal (1 ziek + maatje die terugging, 2 mensen gewoon niet sterk genoeg). Ik moest er ook 1 keer af, na kopwerk gedaan te hebben ging het in 1 keer 38km/h tegen de wind in, en kon ik niet uit de wind rijden door de waaier. Had sowieso slechte poten vandaag door m'n overvloedige alcoholinname gisteravond.. 31,5 gemiddeld, had hoger moeten zijn, we moesten veel wachten, en rustig rijden op stukjes.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:57 schreef Patroon het volgende:
Net 3uren a 96km getraind met zo'n 10 man waaronder 1 prof renner. Ging hard genoeg Tegen de wind zo'n 32km/h en voor de wind boven de 40. Uiteindelijk thuis met zo'n 31 gemiddeld. Goed kapot nu.
Nice!quote:Op zondag 11 maart 2012 18:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hier 120km, inclusief flinke klimmetjes op kasseien, richting Duitsland. Mannetje of 15 (in het begin), moesten er een stuk of 4 afhaken in totaal (1 ziek + maatje die terugging, 2 mensen gewoon niet sterk genoeg). Ik moest er ook 1 keer af, na kopwerk gedaan te hebben ging het in 1 keer 38km/h tegen de wind in, en kon ik niet uit de wind rijden door de waaier. Had sowieso slechte poten vandaag door m'n overvloedige alcoholinname gisteravond.. 31,5 gemiddeld, had hoger moeten zijn, we moesten veel wachten, en rustig rijden op stukjes.
Zeker een hele mooie fiets. Ik merkte vandaag al resultaat van mijn bikefitting van gisteren. Doordat de schoenplaatjes wat naar achteren staan kon ik veel beter kracht op de pedaal zetten. Doordat het stuur wat hoger stond kon ik wat beter kracht zetten vanuit mijn onderrug (ja klinkt gek, maar de onderrug spieren worden bij het fietsen meer gebruikt dan men denkt).quote:Op zondag 11 maart 2012 19:01 schreef Oksel het volgende:
En net maar ff email gestuurd naar de lokale bike-fitter. M'n houding is kut, dat weet ik zeker.
Mooie fietsjes trouwens, van Vacansoleil..
[ afbeelding ]
Beter dan die zwabber-fietsen van de andere teams
quote:Op zondag 11 maart 2012 17:56 schreef FJD het volgende:
Ander vraagje, op m'n stuur zie ik net als hier; http://www.rose.nl/produc(...)essoires/racesturen/
Een aantal meetpuntjes om je stuur te draaien in de bevestiging in de stuurpen. Is hier een standaard voor of is dat een kwestie van wat je fijn vindt?
Met een traditioneel stuur bedoel je zeker? Want die sturen met hoeken erin zijn daar niet altijd voor gemaakt.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:30 schreef the_critic het volgende:
Uiteraard is alles uiteindelijk.. zoals jij het het fijnst is... maar basis uitgangsregel is, dat de onderste lijn van je stuur (vanaf de zijkant gezien) horizontaal is.
Als je dan onder je stuur op dat horizontale gedeelte, een stukje naar voren houd, moet op die hoohte het onderste gedeelte van je remgrepen rusten.
[..]
Als ze er bergen hadden, zou ik zo naar Twente verhuizenquote:Op zondag 11 maart 2012 18:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
.......
Oh, en natuurlijk lege wegen.. eindeloos lege weggetjes hier in Twente. Geen wandelaars, amper andere weggebruikers.. perfectHeerlijk zonnetje.
Inderdaad, hoe verder richting de grens hoe rustiger het wordt. Heerlijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:51 schreef Oksel het volgende:
Oh, en natuurlijk lege wegen.. eindeloos lege weggetjes hier in Twente. Geen wandelaars, amper andere weggebruikers.. perfectHeerlijk zonnetje.
Die laaste zal ik nog even bekijken. Heb t idee dat stuur nu te weinig ingedraaid is. Ik kan niet vol aanzetten als ik in de beugel zit, dan komt mn arm tegen t stuur. Op zich nooit een echt probleem geweest aangezien ik liever aanzet met handen op t stuur maar nu mn stuurlint versleten is moet toch alles even opgelapt worden. Dan alles maar evenquote:Op zondag 11 maart 2012 19:30 schreef the_critic het volgende:
Uiteraard is alles uiteindelijk.. zoals jij het het fijnst is... maar basis uitgangsregel is, dat de onderste lijn van je stuur (vanaf de zijkant gezien) horizontaal is.
Als je dan onder je stuur op dat horizontale gedeelte, een stukje naar voren houd, moet op die hoohte het onderste gedeelte van je remgrepen rusten.
[..]
Klein? Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 11 maart 2012 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
Toffe kleur! Hij lijkt me alleen wel wat aan de kleine kant?
Misschien een tikkeltje aan de grote kant, maar gezien het een klassieke geometrie betreft lijkt het mij geen enkel probleem.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klein? Hoe kom je daarbij?
Het frame lijkt mij juist aan de grote kant aangezien het zadel bijna op de bovenbuis zit.
Als ik het zo zie in verhouding van persoon tot fiets lijkt hij erg klein, maar dat kan ook door de hoek van de foto komen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klein? Hoe kom je daarbij?
Het frame lijkt mij juist aan de grote kant aangezien het zadel bijna op de bovenbuis zit.
Klopt dat viel mij ook op aangezien zijn stuurpen wel de juiste lengte heeft. Dus de bovenbuis lengte is oke. Ik heb zelf ook een klassieke geometrie (no sloping) en mijn zadel zit zo'n 20cm boven de bovenbuis.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:26 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Misschien een tikkeltje aan de grote kant, maar gezien het een klassieke geometrie betreft lijkt het mij geen enkel probleem.
Ik heb nu trouwens na de test van gisteren een spacertoren van 2,5cm. Beetje jammerquote:Op zondag 11 maart 2012 20:41 schreef eentwee het volgende:
Is toch prima voor een eerste racefiets, niet te diep hoeven zitten zonder spacertoren. Ruimte om 3-4cm dieper te gaan zitten is er ook nog, als je wat meer gewend en getraind bent kan dat altijd nog. Alleen de bidon vloekt nogal
Als ik onderin de beugels zit, zit ik zeer oncomfortabel, en heb vaak last van een stijve rug.quote:
Dat had ik ook, ik reed dan ook bijna nooit onderin de beugels. Nu het stuur een cm hoger staat kan ik ontspannen onderin de beugels rijden. Zit je niet te diep? Ik dacht altijd dat, dieper zitten beter was zolang je rug het aan kan. Maar dit blijkt dus niet te kloppen. Volgens de beelden is mijn rug nu aerodynamischer terwijl ik hoger zit.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als ik onderin de beugels zit, zit ik zeer oncomfortabel, en heb vaak last van een stijve rug.
Meer buikspieren trainenquote:Op zondag 11 maart 2012 20:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Als ik onderin de beugels zit, zit ik zeer oncomfortabel, en heb vaak last van een stijve rug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |