quote:
Gevleugelde uitspraak van wijlen mijn vader.quote:
''Denk niet bij het laatste vel, wie na mij komt die red het wel'' hangt bij mij op een tegel in de wcquote:Op maandag 5 maart 2012 19:34 schreef Daniel073 het volgende:
"Veni, vidi, vici."
En dan een die niet echt een levenswijsheid is maar ik op de een of andere manier maar niet uit m'n hoofd krijg:
"Denk niet bij het laatste vel, de volgende die red het wel".
Die las ik ooit als klein kind op een tegeltje op het toilet van een toenmalige kennis, en die is me altijd bijgebleven
Zihuatanejoquote:
Fight Club.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen die we niet mogen.
quote:If fighting is sure to result in victory, then you must fight, even though the ruler forbid it; if fighting will not result in victory, then you must not fight, even at the ruler's bidding
Het kan ook altijd beter; ik koop altijd erg weinig voor het intrappen van dit soort onzinnige open deuren.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:48 schreef RingBewoner het volgende:
Mijn oma zei altijd: "het kan altijd slechter". Waarheid als een koe.
Mijn oma lag in het ziekenhuis met kanker waar ze ook aan overleden is. Zelfs toen zei ze dit nog, er was namelijk ook een jongen op de afdeling die was net 19 en was door een ongeluk verlamd geraakt.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:01 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het kan ook altijd beter; ik koop altijd erg weinig voor het intrappen van dit soort onzinnige open deuren.
Er zijn zat mensen die van mij gerust mogen klagen gezien hun situatie en waarvan ik dondersgoed begrijp dat zij even geen boodschap aan dit soort "wijsheden" hebben...
Met alle respect, maar je oma had er al een complete rit opzitten. Dat geval van die jongen is dan inderdaad erger, maar dan nog: ga je ook tegen hem zeggen "het kan altijd slechter"? Precies. Daarom: onzinnige open deur.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mijn oma lag in het ziekenhuis met kanker waar ze ook aan overleden is. Zelfs toen zei ze dit nog, er was namelijk ook een jongen op de afdeling die was net 19 en was door een ongeluk verlamd geraakt.
Jezelf beter voelen door het leed van een ander.. Ook zo asociaal..quote:Op maandag 5 maart 2012 19:48 schreef RingBewoner het volgende:
Mijn oma zei altijd: "het kan altijd slechter". Waarheid als een koe.
Nou, het is geen leedvermaak, meer relativeren.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:41 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Jezelf beter voelen door het leed van een ander.. Ook zo asociaal..
Dat is inderdaad óók één van de vele redenen waarom die tekst mij altijd het bloed onder de nagels vandaan trekt...quote:Op maandag 5 maart 2012 21:41 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Jezelf beter voelen door het leed van een ander.. Ook zo asociaal..
quote:Op maandag 5 maart 2012 19:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
honing vangt meer vliegen dan azijn (het gaat om hoe je het zegt niet om wat je zegt)
al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding (doe maar normaal van een dure auto word je niets beter)
goed doet goed ontmoet
hoe ouder je wordt hoe meer je beseft dat er een wereld achter elke wijsheid zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan moest ik me nog inhouden niet de hele tekst maar gewoon vet te maken
Een heel belangrijk cliché:
"Iedereen heeft wel wat."
Zo is het gewoon echt. Ook de lullen, ook de kutwijven. Iedereen heeft zijn/haar eigen pijn en/of verdriet. En van 99% van de pijntjes en de verdrietjes heb je geen idee. Daarom:
"Wees aardig."
En dat is gewoon een hele egoïstische, want als ik een oud taartje zie dat moeite heeft met oversteken en ik loop door, denk ik een week later nog "watbeniktocheigenlijkeennaarmensdatikdatoudetaartjemaarlaatstaanenalsikzououdbenhoopikmaardatikmezelfniettegenkom"En als ik het oude taartje even help met oversteken, een minuutje naar haar geklaag over de jeugd van tegenwoordig luister voor ik er weer vandoor ren, vind ik mezelf een veel toffere peer
En nog een wijze levensles:
"Wanneer je om 8 uur gaat slapen, lig je om half 5 klaarwakker onzin te tikken op fok!"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
ik heb die onthouden dankzij dat liedje van Meat Loaf.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:13 schreef Cat22 het volgende:
Objects in the rearview mirror may be closer than they appear.
Geen idee waarom, maar deze heb ik jaren geleden gelezen en is altijd blijven hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze zoemt sinds ik hem las al door mn hoofd...quote:Op maandag 5 maart 2012 19:20 schreef TimMer1981 het volgende:
"De meest flexibele beheerst het systeem." -
Geloof me: hij blijft terugkomen, gedurende je hele leven.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Deze zoemt sinds ik hem las al door mn hoofd...
quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Deze gast heeft wel een heleboel mooie levenswijsheden:
http://www.goodreads.com/(...)=&search_type=quotes
Waarheid als een koe.quote:"Sometimes you just have to pee in the sink."
Ik zeg gewoon altijd dat er of geen zin in heb of dat ik wel iets belangrijker te doen heb.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:19 schreef BasEnAad het volgende:
"Geen tijd is geen prioriteit."
Als mensen zeggen ergens geen tijd voor te hebben, betekent gewoon dat ze er geen tijd voor vrij willen maken, en er dus gewoon geen zin in hebben of geen belang bij hebben.
Was dat niet Bertrand Russell?quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Bill Clinton:
"When our memories outweigh our dreams, it is then that we become old."
Bernard Russel:
""One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision."
Slimme gasten allebei inderdaad.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Deze gast heeft wel een heleboel mooie levenswijsheden:
Of deze:
True, true.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:51 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Bill Clinton:
"When our memories outweigh our dreams, it is then that we become old."
Bertrand Russel:
""One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision."
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:11 schreef fratsman het volgende:
's avonds een vent,S'avonds een vent,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mijn bijdrage;
aye doat waje zegt.. dan lich ie nait! ( op zijn twents voor ; als je doet wat je zegt, dan lieg je niet!)
en zo ist moar net!
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:31 schreef braampie het volgende:
Vedi, vidi vagina. Ik kwam,ik zag en ik vond het kut
quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:47 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het licht aan het eind van de tunnel
kan ook een aanstormende trein zijn.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:47 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het licht aan het eind van de tunnel
kan ook een aanstormende trein zijn.
Alsof mannen het erg vinden een sleutel te zijn die door een slot geopend wordt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:12 schreef Verstreujem het volgende:
"A key that opens many doors, is a master key. A lock that is opened by many keys, is a shitty lock."
Oftewel, vrouwen zijn sletten, mannen zijn helden.
Bij mij ookquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Deze zoemt sinds ik hem las al door mn hoofd...
Volledig mee eens, net als met deze die ik hier ook las.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:19 schreef BasEnAad het volgende:
"Geen tijd is geen prioriteit."
Als mensen zeggen ergens geen tijd voor te hebben, betekent gewoon dat ze er geen tijd voor vrij willen maken, en er dus gewoon geen zin in hebben of geen belang bij hebben.
Wat mij altijd is bijgebleven:quote:Those who can, do, those who can't, teach
Hij is wel wat goedkoop misschien, maar het klopt gewoon.quote:"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 04:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heel Sunscreen natuurlijk. Eerst denk je, grappig mal liedje. Tot je naar de tekst gaat luisteren. Dan denk je bij alles: OMGZOWAAAAAAAAR! Ik hou van dit nummer. Het heeft me echt wel geholpen in kutperiodes. Juist ook door de dikke knipoog erachter.Dit liedje (levensles) heeft mij ook tot nadenken gezet over bepaalde zaken die zó herkenbaar zijn. Je staat eigenlijk niet stil bij de kleine dingen in het leven, die je je meestal het beste herinnert en waar je de meeste waarde aan hecht als je er aan terug denkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan moest ik me nog inhouden niet de hele tekst maar gewoon vet te maken
Een heel belangrijk cliché:
"Iedereen heeft wel wat."
Zo is het gewoon echt. Ook de lullen, ook de kutwijven. Iedereen heeft zijn/haar eigen pijn en/of verdriet. En van 99% van de pijntjes en de verdrietjes heb je geen idee. Daarom:
"Wees aardig."
En dat is gewoon een hele egoïstische, want als ik een oud taartje zie dat moeite heeft met oversteken en ik loop door, denk ik een week later nog "watbeniktocheigenlijkeennaarmensdatikdatoudetaartjemaarlaatstaanenalsikzououdbenhoopikmaardatikmezelfniettegenkom"En als ik het oude taartje even help met oversteken, een minuutje naar haar geklaag over de jeugd van tegenwoordig luister voor ik er weer vandoor ren, vind ik mezelf een veel toffere peer
En nog een wijze levensles:
"Wanneer je om 8 uur gaat slapen, lig je om half 5 klaarwakker onzin te tikken op fok!"
Op een of andere manier ben ik toch anders gaan leven. Genieten van de kleine dingen in het leven en je niet te veel laten beinvloeden door mensen. Niet alles zien als vanzelfsprekend maar als een geschenk.En ten tweede... Wat is er?!?!
The golden rule...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:35 schreef MaJo het volgende:
"Wat je niet wil dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet."
Dat heb ik altijd wel een mooie gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |