abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108751465
Zoals ik al eigenlijk heb gezegd: Wat zijn levenswijsheden die je blijft onthouden en/of waar je veel gebruik van maakt.
Dingen die je confronteerde met de werkelijkheid, en je lieten nadenken over waar je mee bezig bent?

Ik begin:
In de eerste klas zei ik altijd: Ik ben slim want ik doe VWO, en tegen iedereen die lager deed zei ik dat. Mijn vader zei: Dat moet je niet doen.
In dat jaar faalde ik voor VWO en ging terug naar HAVO, zit nu in de vijfde klas en heb nooit meer gezegd dat ik slim ben.
pi_108751485
Beter 5 in de hand.
Dan schijt op een natte krant.
My dials are pupillated.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:07:28 #3
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_108751498
een dag niet getrokken is een dag niet gespoten
pi_108751510
Loten is kloten, koop wat dan hej wat.... :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 5 maart 2012 @ 19:07:58 #5
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_108751529
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:07 schreef trovey het volgende:
Loten is kloten, koop wat dan hej wat.... :P
:')
pi_108751662
Niet tegen de wind in pissen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:10:46 #7
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_108751668
Beter 2 smaballen in de hand dan geen.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_108751725
Het leven is zinloos.
pi_108751765
Wie niet waagt, die blijft maagd.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_108751776
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
  maandag 5 maart 2012 @ 19:14:43 #11
244933 trovey
Nachtoele
pi_108751839
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:12 schreef Starphus het volgende:
Het leven is zinloos.
;(
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:07 schreef aequus het volgende:

[..]

:')
Gevleugelde uitspraak van wijlen mijn vader. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 5 maart 2012 @ 19:16:09 #12
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_108751893
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:12 schreef Insomnia_ het volgende:
Wie niet waagt, die blijft maagd.
die moet op een tegeltje
pi_108751922
Vrienden zijn tijdelijk maar familie blijft er altijd voor je.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:18:58 #14
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_108752019
pi_108752033
honing vangt meer vliegen dan azijn (het gaat om hoe je het zegt niet om wat je zegt)

al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding (doe maar normaal van een dure auto word je niets beter)

goed doet goed ontmoet

hoe ouder je wordt hoe meer je beseft dat er een wereld achter elke wijsheid zit
  maandag 5 maart 2012 @ 19:20:23 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108752084
Dat ik met m'n handen van de onderkant van een heet strijkijzer moet afblijven :')
pi_108752103
"De meest flexibele beheerst het systeem." - mijn ouddocent psychologie. Die blijft altijd actueel. Eigenlijk een vrije vertaling van "Wees als water." uit Zen. :)

Twee van de belangrijkste opvattingen en lessen van mijzelf: "Geen enkel politiek of religieus standpunt is een mensenleven waard." en "Heb nooit de arrogantie om te denken dat je niets meer kunt leren.". Verder is een heel belangrijk punt in het leven: theorie is leuk, maar praktijk is waar het om draait. Met alles. Daar blijf ik ook tegenaan lopen op allerlei vlakken, vaak op leuke manieren. :)

Nog een paar interessante/mooie/treffende uitspraken:

"Een mens moet leven. Niet alleen bestaan." - Plutarchus

"Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday's history, Tomorrow's a mystery. Today's a gift. That's why it's called the present." - Dalai Lama

"A man is not old until regrets take the place of dreams." - John Barrymore

"Geluk wordt meer bepaald door je geestestoestand dan door gebeurtenissen van buitenaf." - Dalai Lama

"Wijsheid wordt je niet in de schoot geworpen. Je zult haar zelf moeten ontdekken na een reis die niemand voor jou kan maken of jou kan besparen." - Barbara Ann Kipfer
pi_108752595
"Before you judge a man, walk a mile in his shoes. After that, who cares? The guy's a mile away, and you've got his shoes."

"Possessions are generally diminished by possession"
- Nietzsche

"What is the seal of liberation? No longer being ashamed of oneself"
- Nietzsche
pi_108752838
"Veni, vidi, vici."

En dan een die niet echt een levenswijsheid is maar ik op de een of andere manier maar niet uit m'n hoofd krijg:
"Denk niet bij het laatste vel, de volgende die red het wel".

Die las ik ooit als klein kind op een tegeltje op het toilet van een toenmalige kennis, en die is me altijd bijgebleven ;)
  maandag 5 maart 2012 @ 19:37:52 #20
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_108753003
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:34 schreef Daniel073 het volgende:
"Veni, vidi, vici."

En dan een die niet echt een levenswijsheid is maar ik op de een of andere manier maar niet uit m'n hoofd krijg:
"Denk niet bij het laatste vel, de volgende die red het wel".

Die las ik ooit als klein kind op een tegeltje op het toilet van een toenmalige kennis, en die is me altijd bijgebleven ;)
''Denk niet bij het laatste vel, wie na mij komt die red het wel'' hangt bij mij op een tegel in de wc :)
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_108753032
alle vrouwen zijn hoeren
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 5 maart 2012 @ 19:39:58 #22
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_108753118
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:38 schreef stevenmac26 het volgende:
alle vrouwen zijn kuthoeren
Aldus volgens dhr H. Teeuwen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_108753162
You only have to do a very few things right in your life so long as you don’t do too many things wrong.

-Warren Buffett

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zuinigheid bouwt huizen als kastelen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

klagers geen nood , en pochers geen brood

Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen die we niet mogen.

Verloren tijd wordt nooit teruggevonden (Benjamin Franklin)

Niet de dood moet de mens vrezen, maar nooit geleefd te hebben !

Verliefd zijn...

Is zoals in je broek schijten.

Iedereen ziet het,

Maar alleen jij

Hebt dat 'speciale warme' gevoel.

Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....

Wie niet steelt of erft, blijft arm tot hij sterft!

Wie opruimt is te lui om te zoeken.

Ik weet zoveel, dat ik mij niet schaam voor de dingen die ik niet weet...

"Het leven van een nerd gaat niet over dozen"

Een verstandig man rent weg zolang dat nog kan. (En dat is dus VOORdat je in je trouwpak "ja" aan het zeggen bent).

Mensen die zonder begeleider niet naar buiten mogen maar wel achter hun computer mogen internetten.

Een muziekkant is de zijde van een zaal waar de muzikanten die niet optreden tegen de muur geleund staan.
Hier maken ze veelal denigrerende opmerkingen over de op het podium staande band of het gebruikte instrumentarium.
In de meeste gevallen dromen de muzikanten die aan de muziekkanten staan er van om zelf eens op te mogen treden.

Interruptions while being focused on a difficult task.
This is one of the most efficient ways to be inefficient!!

If you look after the pennies the pounds will look after themselves.

Penny Wise and Pound Foolish

The only job to be ashamed of, is a job poorly done

Those who can, do, those who can't, teach...

:7
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  maandag 5 maart 2012 @ 19:40:46 #24
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_108753167
''Het leven is een toneelstuk waarin je zelf mag acteren en regisseren,maar vooral improviseren'''

Dat je zelf bepaalt hoe je leven er uit ziet geeft mij een goed en vrij gevoel. En daarbij mag je ook weleens fouten maken, het blijft een spel.

''Fouten uit het verleden, vormen de wijsheid van het heden''
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_108753194
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:39 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Aldus volgens dhr H. Teeuwen.
Zihuatanejo

Shawshank Redemption _O_
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')