SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hier[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
nog steeds geen posts, je hebt iedereen afgeschrikt met je TT Guppy'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ze zijn allemaal weg gerend
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
ik loop wel een blokje omAFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
Motivatie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
ik zit verbaast te kijken naar de challenge. Ik sta redelijk bovenaan en er staan best veel mensen in de min.![]()
keek ik toevallig net ook naar. Na invoeren 2 keer gelopen en nu nog steeds herstellende van blessure. min 13% nuquote:Op maandag 5 maart 2012 18:49 schreef Oceanonix het volgende:
ik zit verbaast te kijken naar de challenge. Ik sta redelijk bovenaan en er staan best veel mensen in de min.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
Hey, dodag of vrijdag ben ik uit de minquote:Op maandag 5 maart 2012 18:49 schreef Oceanonix het volgende:
ik zit verbaast te kijken naar de challenge. Ik sta redelijk bovenaan en er staan best veel mensen in de min..
Niet meer actief op Fok!![]()
ligt er natuurlijk helemaal aan op hoeveel kilometer je hebt ingezet.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:49 schreef Oceanonix het volgende:
ik zit verbaast te kijken naar de challenge. Ik sta redelijk bovenaan en er staan best veel mensen in de min.
Als je, zoals de meer ervaren lopers richting de 750km ga moet je iedere week 15km lopen.
Ik zelf heb op 1000km ingezet en dat betekend 20km per week., op zich geen probleem maar dan mag je ook geen weekje overslaan.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Die test bakt er helemaal niets van.
Die loopt geen meter
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik denk dat er veel mensen niet goed genoeg hebben nagedacht bij het inzetten van de challenge.
Ik heb heel bewust nagedacht; 500 km is ongeveer 10km per week. Natuurlijk wil ik graag 3x per week 5km lopen, maar de ervaring leert dat dat niet echt reëel is. Een blessure, maar ook een keer geen zin ofzo..
Dus 500 kmEn ik lig mooi op schema
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ben beginnen met een maand achterstand ( 30 januari was mn eerste loopdag) hoop het nog in te lopen :-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ja, ik begon met 1000, dat was een beetje enthousiastquote:Op maandag 5 maart 2012 20:04 schreef E.T. het volgende:
Ik denk dat er veel mensen niet goed genoeg hebben nagedacht bij het inzetten van de challenge.
Ik heb heel bewust nagedacht; 500 km is ongeveer 10km per week. Natuurlijk wil ik graag 3x per week 5km lopen, maar de ervaring leert dat dat niet echt reëel is. Een blessure, maar ook een keer geen zin ofzo..
Dus 500 kmEn ik lig mooi op schema
. En ik lag vanaf het begin al niet op schema, want ik ben pas eind januari weer netjes gaan lopen.
Ik doe niet mee aan de challenge omdat ik te lui was/ben om dat steeds bij te houden als Endomondo ook gewoon een jaarbalkje heeft.
Die geeft nu mooi 173 aan voor 2012
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Grr, beetje last van m'n enkel. Ik denk dat ik echt eens aan enkeltraining moet gaan doen.Niet meer actief op Fok!![]()
Hoop je!quote:. Als je niet op vakantie gaat en niet geblesseerd raakt
.
1000 / 52 = ruim 19 km per week.
Ik zou dan 2 keer 5 moeten lopen en 1 keer 10. En dat dan élke week. Dus kan me geen blessures veroorloven en ook tijdens vakanties moet ik dan blijven lopen. Iets te enthousiast. Mogelijk kom ik nog wel boven de 700 uit, want ik denk dat ik straks wel meer ga lopen.
Op vakantie loop ik gewoon door
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hij redt het wel hoorquote:Op maandag 5 maart 2012 20:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoop je!. Als je niet op vakantie gaat en niet geblesseerd raakt
.
1000 / 52 = ruim 19 km per week.
Ik zou dan 2 keer 5 moeten lopen en 1 keer 10. En dat dan élke week. Dus kan me geen blessures veroorloven en ook tijdens vakanties moet ik dan blijven lopen. Iets te enthousiast. Mogelijk kom ik nog wel boven de 700 uit, want ik denk dat ik straks wel meer ga lopen.
![]()
![]()
Ik op wel op vakantie, maar naar ergens waar ik gewoon lekker kan lopen.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoop je!. Als je niet op vakantie gaat en niet geblesseerd raakt
.
Rekening houden met blessures is de goden verzoeken, dus daar doe ik niet aanF means you're fucked![]()
Zo! Mijn eerste les zit er op! En ik ben best tevreden, al zeg ik het zelf. Had een redelijk gemiddelde conditie vergeleken de groep. In het begin echt een racende hartslag, maar na een poosje liep het wel prima.![]()
Wel zere kuiten nu! Ben bang dat ik morgen m'n bed niet uit kom hahaha![]()
Topquote:Op maandag 5 maart 2012 20:27 schreef mjk86 het volgende:
Zo! Mijn eerste les zit er op! En ik ben best tevreden, al zeg ik het zelf. Had een redelijk gemiddelde conditie vergeleken de groep. In het begin echt een racende hartslag, maar na een poosje liep het wel prima.![]()
Wel zere kuiten nu! Ben bang dat ik morgen m'n bed niet uit kom hahaha
F means you're fucked![]()
Lolquote:Op maandag 5 maart 2012 20:31 schreef YUR het volgende:
Maar bedankt voor de extra motivatie Viking, daar heb ik wat aan.
Als je spierpijn hebt ben je er in ieder geval bewust van dat je hard gelopen hebtquote:Op maandag 5 maart 2012 20:27 schreef mjk86 het volgende:
Wel zere kuiten nu! Ben bang dat ik morgen m'n bed niet uit kom hahaha
Heb net 15 kilometer gelopen, best nog wel een eind. Maar ik loop wel op schema voor de halve marathon op 22 april![]()
![]()
straks met mooi weer wandelen, dat is leuker dan lopen
Ga het dus niet redden maar enfin
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Hallo,
Even voorstellen ik ben Johan sinds vanavond maar weer eens begonnen met hardlopen. Ben jongen van 20 jaar en heb nu een jaar niks gedaan sinds ik op mezelf woon. Beetje te zwaar geworden en vind het tijd om er weer eens wat aan te gaan doen.
Sinds anderhalf jaar nu gestopt met voetbal en daarna niet meer gesport.
Heb vanavond zonder enkel probleem 7km gelopen binnen 37 minuten zonder normaal te lopen. Zal ik zo door gaan of zal ik ook af en toe gewoon gaan lopen. Ben totaal niet moe of last van mijn voeten terwijl ik toch verwacht had dat mijn conditie zwaar klote zou zijn aangezien ik nogal een roker ben.
Ik ben van plan om ongeveer 3x per week te gaan lopen.
Groet![]()
dat klinkt als een prima basis conditie. luister goed naar je lichaam en forceer niets. En stel je een doel. Bv de 10 engelse mijl ofzo :-)quote:Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Krav-Jo het volgende:
Hallo,
Even voorstellen ik ben Johan sinds vanavond maar weer eens begonnen met hardlopen. Ben jongen van 20 jaar en heb nu een jaar niks gedaan sinds ik op mezelf woon. Beetje te zwaar geworden en vind het tijd om er weer eens wat aan te gaan doen.
Sinds anderhalf jaar nu gestopt met voetbal en daarna niet meer gesport.
Heb vanavond zonder enkel probleem 7km gelopen binnen 37 minuten zonder normaal te lopen. Zal ik zo door gaan of zal ik ook af en toe gewoon gaan lopen. Ben totaal niet moe of last van mijn voeten terwijl ik toch verwacht had dat mijn conditie zwaar klote zou zijn aangezien ik nogal een roker ben.
Ik ben van plan om ongeveer 3x per week te gaan lopen.
GroetInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik ben weleens benieuwd of nieuwe mensen weleens wat teruglezen..hmm...
Maar Johan, welkom. Pas op je pezen, bouw rustig op. Conditie kan dan wel goed zijn, pezen kunnen de klappen vaak niet aan, vooral niet in het begin. Luister goed naar je lichaam en pas op met pijntjes, vooral in je schenen. Koop goede schoenen.![]()
Is het een idee om een topic aan te maken met ieder z'n favoriete hardloopnummers e.d.? Zo helpen we elkaar toch een beetje![]()
![]()
Een nieuw topic? Tsja, doe wat je niet laten kan? Maar dan wel in MUZ hequote:Op maandag 5 maart 2012 20:53 schreef ejvdb het volgende:
Is het een idee om een topic aan te maken met ieder z'n favoriete hardloopnummers e.d.? Zo helpen we elkaar toch een beetje![]()
![]()
Is al eens eerder geweest volgens mij. MAar daar kreeg je veel muziekfans die hun muziek promoten? dus mischien hier ergens voor de sportbeginners e.d.?quote:Op maandag 5 maart 2012 20:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Een nieuw topic? Tsja, doe wat je niet laten kan? Maar dan wel in MUZ he![]()
Mijn bijdrage:quote:Op maandag 5 maart 2012 20:53 schreef ejvdb het volgende:
Ik heb goede schoenen aangezien ik vorig jaar ook eens een blauwe maandag heb hardgelopen. Heb mij destijds schoenen laten aanmeten bij een hardloopwinkel. Ja ik heb er wel weer zin in![]()
Ja ik heb al veel topics doorgelezen maar is toch handiger om eens een post naar jezelf vertaald te zien als je begrijpt wat ik bedoel.![]()
De extended version van dat nummer is echt dope. Die staat hier gewoon in een loop.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
7.7 in 45 en ben stuk... Toch nog de 9 hols van gister in de benen denk!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Voor ik het vergeet: iedereen die zondag de CPC gaat doen HEEL VEEL SUCCES! (en alle andere mensen die met wat voor wedstrijd dan ook op welke dag dan ook mee gaan doen, evenveel succes)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Ik vind het origineel beter. Maar dat is wel want langzamer en daarom minder prettig om op te lopen.quote:![]()
Ik vind het toch wat minder...
Ecosia
ik heb ook nog steeds de 13km trail in de benen, de 8km van zo net kwam aardig op de knieen aan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 07:04 schreef Viking84 het volgende:
Zo ik voel die 12,5 km wel. Nu maar even rustig aan tot eind vd week!
morgen maar even een dagje rust'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Shit ik heb in de endomondo app geklikt op verwijder alle opgeslagen trainingen. Staan ze nu ook niet meer in mijn
account?gaat maar om eentje maar toch
Ach ja de winter kou heeft wat mensen de min in gewerkt denk ik. Zelf heb ik een maand niet gelopen, omdat ik last had van mijn voet. Nu weer bezig met 18km per week, dus de 500 km challenge van mij is prima te doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:49 schreef Oceanonix het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door Bisamrat op 06-03-2012 07:53:29 ]![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 07:15 schreef Viking84 het volgende:
Shit ik heb in de endomondo app geklikt op verwijder alle opgeslagen trainingen. Staan ze nu ook niet meer in mijn
account?gaat maar om eentje maar toch
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Wat een heerlijk weer! Blauwe lucht, zonnetje erbij. Net les 8 van Evy gemakkelijk uitgelopen!The remedy is the experience.![]()
Hier is het ook zulk heerlijk weerHelaas niet lopen vandaag: blaren rust gunnen en sowieso rustdag. Morgen en donderdag spinnen en dan vrijdag hopelijk weer rennen
Ja doei.![]()
Ik hoorde dat ik hier moest zijn
Gister begonnen met dit schema: http://www.runnersweb.nl/Training/Beginners/Beginnersschema-1.htm
Heb het bijgehouden met Sports Tracker: www.sports-tracker.com staat niet in de OP!
distance: 2.11 km
avg pace: 7:06 / km
avg speed: 8.4 km/h
energy: 121 kcal
max speed: 14.8 km/hWorry is a misuse of imagination![]()
Welkom! En nu al goed bezig
Dank jequote:Ga woensdag en vrijdag 's ochtends lopen, denk dat ik dan héél wat langzamer ben
Of ik moet donderdag en zaterdag gaan
Worry is a misuse of imagination![]()
Tsja, dat hangt ook van je persoonlijke voorkeuren af. Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit op welke dag ik loop, op maandag begin ik de week lekker actief maar op zaterdag is het vooral 'de kater er uit lopen'. Als je fulltime werkt is het misschien wel lekker om in het weekend te lopen, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat graag na je werk doet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:39 schreef Probability het volgende:
[..]
Dank jeGa woensdag en vrijdag 's ochtends lopen, denk dat ik dan héél wat langzamer ben
Edit: oh, en goed bezig... natuurlijk!The remedy is the experience.![]()
Persoonlijke voorkeur inderdaad, wat jou het beste uitkomt. Als je maar zorgt dat je niet twee dagen achter elkaar loopt. Er moet elke keer minstens één rustdag tussen zitten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:39 schreef Probability het volgende:
[..]
Dank jeGa woensdag en vrijdag 's ochtends lopen, denk dat ik dan héél wat langzamer ben
En ach, snelheid is nog niet belangrijkEerst opbouwen!
Ik heb 's avonds 10x meer energie dan 's ochtends. Ben 's ochtends vaak duizelig enz.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur inderdaad, wat jou het beste uitkomt. Als je maar zorgt dat je niet twee dagen achter elkaar loopt. Er moet elke keer minstens één rustdag tussen zitten.
En ach, snelheid is nog niet belangrijkEerst opbouwen!
Worry is a misuse of imagination![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb 's avonds 10x meer energie dan 's ochtends. Ben 's ochtends vaak duizelig enz.
Ik heb 's ochtends meer energie! 's Avonds moe en brak en bankhangen.
Pfoe. Ik geef het toe;
Ik ben op vakantie voor een weekje, ik zal niet hardlopen. Maar wél zwemmen in het tropische paradijs! Haha
Volgende week maar beginnen met week 2 van evy.![]()
Haha, ik wil iets meer een ochtendmens worden dus wil vroeg op de dag gaan sportenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
![]()
Ik hou wat ik eet/sport hierop bij: http://www.myfitnesspal.com/Worry is a misuse of imagination![]()
Zojuist ook gelopen !
Met C25K op de telefoon en een rondje rond de Maarsseveense plas (vergeten mijn tracker aan te zetten) gelopen en achteraf dat ik nu thuis ben dus berekend dat ik ongeveer 2,8 km heb gelopen in 20 minuten tijd. Eerste training was een warmup-loopje van 5 minuten en toen telkens 60 seconden hardlopen en 90 seconden uitlopen. De 5e tot de 8e run begon het al aardig in de benen te zitten.
Deze Couch-potato gaat ook nog eens naar de sportschool, maar na vanmiddag heb ik echt het gevoel dat ik daar niets uitvoer![]()
Donderdag wil ik wat vroeger gaan lopen, wat ik vandaag eerlijk gezegd ook van plan was. Zoals ik in de FAQ al had gevraagd, het plezier in het (hard)-lopen is er nog niet echt. Ben dan dus ook nog niet echt trots op mezelf. Dan wel de tracker aanzetten en kijken wat ik werkelijk uitvoer![]()
![]()
Ook maar eens melden dan![]()
In het kort: 24-jarige studente die te weinig uitspookt, ik ben al compleet buiten adem als ik eens een sprintje naar de trein moet trekken, daarnaast mogen er ook wel een paar kilootjes af. Ik ben enthousiast geworden door een vriendin en na vorige week 2 basic rondjes geheel op mijn tempo met haar erbij (zodat ik niet te hard zou beginnen en een stabiel tempo kon vinden) nu net de eerste les van Evy gelopen. Ging best relaxt voor iemand zonder conditie en het zonnetje erbij was ook heerlijk.I reject reality and substitute my own![]()
Had ik er 's ochtends maar tijd voor, maar na het werk is het ook wel lekker. Even stoom afblazen tijdens het hardlopen, daarna is het eten en bankhangenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is dit tekenend voor de tijd van het jaar of zijn er altijd zoveel beginners?
The remedy is the experience.![]()
nog 1 tip voor de beginners...
Laat je niet weerhouden door regen, van uitstel komt afstel (weet ik uit ervaring) ;-)
Ook al loopt het minder lekker, het is toch belangrijk dat je (vooral in het begin) je netjes je schema loopt
Ecosia
Merken degenen die regelmatig hardlopen ook dat ze zijn afgevallen?
Ik heb me ook al vaak voorgenomen om te gaan rennen, maar steeds doe ik het een paar keer en dan niet meer. Het is niet echt een sport voor mij, ik doe het meestal met tegenzin.
Skeeleren vind ik wel echt superleuk om te doen, maar dat kan alleen als het droog op de weg is.
Toch wil ik me ertoe aan zetten om te gaan rennen! Misschien als ik nieuwe schoenen heb, dat het dan beter gaat. Want deze zijn niks die ik heb. Heb ze al jaren en krijg er pijn van in mijn voeten/benen.All she wants and needs is just a little taste..![]()
ja ik ben wel al wat kilootjes kwijt, maar ben nu ook spiermassa kwijt en dat vind ik minderquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:39 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb me ook al vaak voorgenomen om te gaan rennen, maar steeds doe ik het een paar keer en dan niet meer. Het is niet echt een sport voor mij, ik doe het meestal met tegenzin.
Skeeleren vind ik wel echt superleuk om te doen, maar dat kan alleen als het droog op de weg is.ik hoefde niet zonodig af te vallen namelijk
dus ben nu maar aan de proteine shakes om de spierafbraak een beetje te voorkomen.
![]()
kogel is door de kerk... Ik ga de 24 km op de nurenbergring doen...
Wish me luck
Ecosia
![]()
luck, en zulks
zanks :-)quote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dat zijn er dus al twee. Die aan sm gaan doen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:01 schreef Jumparound het volgende:
Wish me luck![]()
good luck! dat zie ik mezelf nog niet zo snel doenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:01 schreef Jumparound het volgende:
Wish me luck![]()
dat zag ik me vorige maand ook niet doen...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:29 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
good luck! dat zie ik mezelf nog niet zo snel doenInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
nog 178 dagen... ;-)quote:Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Klopt, ben net begonnen maar wou les 2 eigenlijk al uitstellen vanwege regen. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat de motivatie heel snel verdwijnt als je gaat uitstellen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:34 schreef Jumparound het volgende:
nog 1 tip voor de beginners...
Laat je niet weerhouden door regen, van uitstel komt afstel (weet ik uit ervaring) ;-)
Ook al loopt het minder lekker, het is toch belangrijk dat je (vooral in het begin) je netjes je schema looptThe remedy is the experience.![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:49 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Klopt, ben net begonnen maar wou les 2 eigenlijk al uitstellen vanwege regen. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat de motivatie heel snel verdwijnt als je gaat uitstellen.
Ecosia
Daarnaast heb ik ook goeie spullen gekocht, een Endomondoprofiel aangemaakt en houd ik een dagboek (over het hardlopen) bij. Dat motiveert elke keer weer om naar buiten te gaan, en ik moet zeggen dat de lol er een beetje in begint te komen.quote:The remedy is the experience.![]()
haha, dat is het belangrijkste... Maareh, dagboek? Wat houd je daarin bij?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:48 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Daarnaast heb ik ook goeie spullen gekocht, een Endomondoprofiel aangemaakt en houd ik een dagboek (over het hardlopen) bij. Dat motiveert elke keer weer om naar buiten te gaan, en ik moet zeggen dat de lol er een beetje in begint te komen.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Hee, na eerdere keren zelf gewoon proberen te hardlopen, ben ik gister toch maar begonnen met een beginnersschema, alleen ik heb ik nu weer last van een irritirende spierpijn net boven mijn voet, zal ik over 2 dagen gewoon weer hardlopen?Hoi.![]()
De reden waarom ik ben begonnen, hoe het gegaan is etc. Ik ben namelijk ook gestopt met roken en vreten, en wil voor mezelf terug kunnen lezen hoe het gegaan is. Ik ga nu week drie in, en het is nu al leuk om te lezen hoe ik er de tweede dag over dacht.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:01 schreef Jumparound het volgende:
[..]
haha, dat is het belangrijkste... Maareh, dagboek? Wat houd je daarin bij?
Als ik er even doorheen zit, bijv. door een drukke dag, lees ik even terug en kijk ik uit naar de volgende training ipv. dat ik een zak chips open trek of naar de supermarkt ren voor peuken. Dat was de insteek de eerste twee weken, ik heb nu helemaal geen behoefte meer om te roken maar mijn ervaring leert dat dat over een paar weken wel weer anders is.The remedy is the experience.![]()
Denk een trainingslog. Is slim, doe ik ook. KM, tijd, omstandigheden en bijzonderheden. Endomondo maar dan analoog.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:01 schreef Jumparound het volgende:
[..]
haha, dat is het belangrijkste... Maareh, dagboek? Wat houd je daarin bij?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oke, coolquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:08 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
De reden waarom ik ben begonnen, hoe het gegaan is etc. Ik ben namelijk ook gestopt met roken en vreten, en wil voor mezelf terug kunnen lezen hoe het gegaan is. Ik ga nu week drie in, en het is nu al leuk om te lezen hoe ik er de tweede dag over dacht.
Als ik er even doorheen zit, bijv. door een drukke dag, lees ik even terug en kijk ik uit naar de volgende training ipv. dat ik een zak chips open trek of naar de supermarkt ren voor peuken. Dat was de insteek de eerste twee weken, ik heb nu helemaal geen behoefte meer om te roken maar mijn ervaring leert dat dat over een paar weken wel weer anders is.
Gelukkig was ik al lange tijd gestopt toen ik wat serieuzer ging hardlopen (inmiddels 5,5 jaar) alleen dat vreten... Ik kan het gewoon niet bedwingen.
Gister moest ik in een winkelcentrum zijn om wat kattenvoer te halen. Ik loop gewoon met mn domme kop de supermarkt in om ook nog ff wat snoep te halen
Dat soort dingen kan ik gewoon niet afleren
Ecosia
Ik heb al eerder pogingen gedaan om te stoppen met roken (ik heb het één keer een half jaar volgehouden), maar de 'noodzaak' om te stoppen met roken was er toen niet echt. Ik zat net zo vaak in de kroeg, vrat net zo veel dus ik dacht steeds 'Boeie, nou kan ik net zo goed weer gaan roken'.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Oke, cool
Gelukkig was ik al lange tijd gestopt toen ik wat serieuzer ging hardlopen (inmiddels 5,5 jaar) alleen dat vreten... Ik kan het gewoon niet bedwingen.
Gister moest ik in een winkelcentrum zijn om wat kattenvoer te halen. Ik loop gewoon met mn domme kop de supermarkt in om ook nog ff wat snoep te halen
Dat soort dingen kan ik gewoon niet afleren
Het hardlopen is voor mij de motivatie om zaterdagavond in de kroeg geen peuk op te steken, en ik moet zeggen... dat motiveert een stuk beter dan 'Meh, ik ben eigenlijk gestopt.'
Edit: het (vr)eten staat nu trouwens ook niet helemaal op nul, maar één zak chips verdeeld over een week tegenover een zak per dag is al een hele vooruitgang. Ontbijten heb ik trouwens wel met succes ingevoerd.The remedy is the experience.![]()
Je kunt ook je challenge iets naar beneden bijstellen.
Iets minder demotiverendHow can I make this topic about me?![]()
Net terug van 7.03 km lopen met m'n nieuwe action-hardloopsokken
Al met al valt het me niet tegen. Ik heb nog een kleine 3 weken de tijd om mezelf naar 12km te trainen.
So far nog geen blessures of pijntjes.
Morgen weer even een rustdagje
met een koekje![]()
Zometeen naar de fysio, ben benieuwd! Gaan vandaag kijken naar de verandering van m'n looptechniek. Vraag me af of dat gaat lukken, kuiten staan nog strak van zondag!
![]()
Ik máák tijdquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:22 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Had ik er 's ochtends maar tijd voor, maar na het werk is het ook wel lekker. Even stoom afblazen tijdens het hardlopen, daarna is het eten en bankhangenOm 6 uur de wekker!
Maar goed, ik heb geen kinderen ofzo, dus ik heb wellicht ook weer makkelijk praten.
Heb al een paar dagen last van mijn kuiten.... in de nacht van vrijdag op zaterdag met kramp wakker geworden en dat is niet echt weg getrokken. Vandaag toch maar eens een poging gewaagd om rustig een half uurtje te lopen, en toen ik eenmaal bezig was en goed was opgewarmd was er eigelijk nix meer aan de hand. Gewoon mijn rondje kunnen doen (wel op een rustig tempo) en op het eind nog ff een sprintje getrokken. Maar bij het uitwandelen begon ik mijn kuiten en schenen wel weer wat te voelen.... Ben ze nu aan het koelen en hopelijk trekt het morgen weg.![]()
Ik ben toen ik begon met lopen wel afgevallen maar nu schommel ik rond de 87 kilo terwijl ik op dit moment zo'n 25-30km per week loop.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:39 schreef Luxuria het volgende:
Dit ws het zelfde geval 15 jaar terug toen ik 40km+ per week liep, het lichaam stabiliseert zich op een gegeven moment gewoon.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
's Ochtends vroeg hardlopenik kan nogbeter proberen om iedereen ervan te overtuigen dat de aarde plat is
Ja doei.![]()
Huh? Is dat niet zo dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
's Ochtends vroeg hardlopenik kan nogbeter proberen om iedereen ervan te overtuigen dat de aarde plat is
F means you're fucked![]()
ik ben wel een ochtendmens pur sang maar hardlopen doe ik het liefst rond een uur of 11 's ochtends of 's avonds om een uur of 7... 6 uur 's ochtends is aan mij niet besteedquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
22:00+ is mijn tijd om te lopen :-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
toch niet bang dat iemand je ziet Jumper?quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ben 10 kg afgevallen (denk ik), maar met hardlopen val je niet per se af. Het duurt heel lang als je het alleen met hardlopen doet. Wil je afvallen dan kan je beter ook op je voeding letten. 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten. Ik zit nu op een constant gewicht, al wil ik er nog 10 kg vanaf, of liever, m'n vetpercentage omlaag.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:39 schreef Luxuria het volgende:
http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html
Probeer 40% koolhydraten, 20% eiwitten en 20% vet naar binnen te werken.
Een rekenvoorbeeld:
kcal: 2000, carbs: 200g (40%), fat: 44g (20%), protein: 100g (20%)
En je zou ook nog deze kunnen gebruiken:
http://www.1percentedge.com/ifcalc/ (let goed op dat je METRIC gebruikt ipv imperial).
Ga krachttraining doen (sowieso een aanrader voor als je aan hardlopen doet), spieren verbranden meer calorieen. Dus hoe meer spier je hebt, hoe hoger je rustverbruik is.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik heb nu 12kg kwijtNu heb ik weer een gezond BMI, dankzij het lopen
Tja, ik zou ook liever wat later op de ochtend gaan, maar dat zit er niet inquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
. Als ik ergens kon douchen, kon ik nog wel eens in m'n lunchpauze gaan
.
Ik merk trouwens ook weinig v/h lopen, afvaltechnisch gezien. Gezien het aantal kilometers dat ik maak, zou ik moeten kunnen eten wat ik wil, maar dat is niet waar. Ben benieuwd of ik meer verschil ga merken als ik ook krachttraining ga doen. Zou wel moeten, aangezien je met spieren meer verbrandt dan met vet.
Niet meer actief op Fok!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: