quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nou, als ie gewoon in een stadion had gestaan dit jaar was ik wel gegaan denk ik. Maar Pinkpop vind ik gewoon net niet (en ik kon dus niet). Naar de Arena in 2008 kon ik niet..en 2009 was ook Pinkpop
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:45 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
/42319]Razer[/url] het volgende:
Bruce heeft nog nooit die tour 1,5 uur gespeeld, Arnhem was korste van hele tour, en dat was nog dik 2 uur en alleen omdat hij ziek was. Aan het begin van de tour in 2007 zat hij altijd al rond de 2,5 uur, daarna naar 2008 toe was elk concert gewoon bijna 3 uur.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind BTR en Badlands allebei de allerslechtste klassiekers die er zijn. Eigenlijk de 2 enige klassiekers waar ik totaal maar dan ook totaal niks mee heb. (net als Dancing in the Dark dat cocnert trouwens).
Mijn klassiekers zijn alles van EStreet Shuffle, the River, Sunny Day, Darkness, Racing, Promised Land, Jungleland, Thunder Road, Backstreets...etc etc...Net precies die nummers die hij toen niet speelde
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had het ook over de reguliere set. Omdat encores nog wel eens verschillen.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Pinkpop zou ik ook niet snel naar toe gaan speciaal voor Bruce, dan kom je tussen mensen die niet echt fan zijn, dat is bij een normaal concert minder. En een normaal concert duurt langer.
Ik was ook bijna naar jou toegekomen in Keulenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan zou ik zeker nog een keer gaan, bij zo'n tegenvallend concert, zeker als hij ziek was die avond. Dan wordt een volgend concert alleen maar beter. En je weet nooit hoe lang hij nog blijft optreden.
Eigenlijk mag ik niet zeuren, het wordt voor mij in Keulen ook pas de eerste keer.
Dat probleem had ik het vorige topic ook, daarom had ik ze in de OP gezetquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:54 schreef Felagund het volgende:
Laatste posts in het vorige topic (jullie gaan te snel):
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik ga met mijn vader (cliché.), mijn vrienden zijn niet echte Bruce fans en hij was de enige van wie ik wist dat ik hem zo gek kon krijgen om in 5 minuten over te halen om 85 tot 90 euro voor een concert te betalen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik was ook bijna naar jou toegekomen in KeulenGa je trouwens met vrienden of in je eentje? En heb je zit of staanplaatsen?
Misschien even het eind van de OP editen, met quotes
Instrumentele stukken bij Bruce nummersquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:59 schreef Keyos het volgende:
Ik heb ook dagkaarten gehaald voor Bruce op Pinkpop, had eigenlijk misschien nog liever naar Keulen willen gaan aangezien hij daar langer zal spelen, maarja het is niet anders meer.
Ben nog door het oog van de naald gekropen, ik vertrouwde ook op de internetsite, maar ben na een half uur toch halsoverkop naar de Free Record Shop gegaan toen ik een nieuwsartikel van 2009 terug las dat de dagtickets voor Bruce binnen no-time weg waren.
@Norrage
Goede smaak favoriete nummers, zitten veel van mijn favo's bij. Ik vind in muziek altijd de instrumentals belangrijker dan de zang, vandaar dat o.a mijn favoriete nummers : Jungleland, Thunder Road, Racing in the Street, The River, The Promised Land en Backstreets zijn. Hopen maar dat hij hier wat van gaat spelen, zeker Racing in The Street wat live één van de mooiste nummers ooit is.
Geen WIESS?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:14 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nummers vind ik lastig, albums kan ik wel een top 5 van maken:
1 BTR
2 Darkness
3 Magic
4 The Rising
5 BITUSA (met name door No Surrender)
Geen probleem hoor, als het nodig was was ik graag even voor je heen en weer gefietst! Maar fijn dat het je zo gelukt is! Was mijn eerste keer in de rij staan bij een verkooppunt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:12 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ze blijft redelijk vaak, als manlief overzees is, bij de kinderen. In elk geval wel de laatste tournees.
Devil, nogmaals bedankt voor je lieve aanbod. Gelukkig kwam ik er iets na elf uur doorheen. Achteraf gezien gewoon een beetje geluk gehad dus, want het had ook zomaar mis kunnen gaan. Voortaan toch maar op tijd richting een voorverkoopadres
Ik ga trouwens alleen maandag. Pinkpop is voor mij ideaal. Lekker lopend heen en een half uur na afloop gewoon weer in mijn eigen bedje
En jij? Kom je met de trein?
Voor dat geld mag je denk niet klagen dat je en de lp en de cd hebt kunnen kopen. Normaal gesproken betaal je dat al voor alleen de lp.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:06 schreef Operc het volgende:
Heb in Praag voor 450 kroon (18-19 euro) Wrecking Ball gekocht op vinyl met de cd erbij. Ik hoop stiekem dat op de cd de bonus tracks staan (staan niet op de plaat) maar ben bang van niet..
Dat is nu ook zo, alleen hebben ze in de LP hoes ook de cd gestopt. Komt tegenwoordig wel vaker voor :-)quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor dat geld mag je denk niet klagen dat je en de lp en de cd hebt kunnen kopen. Normaal gesproken betaal je dat al voor alleen de lp.
I got passion in my pants, and I ain't afraid to show it..quote:Op zondag 4 maart 2012 10:31 schreef indiaantje89 het volgende:
http://festileaks.com/bru(...)g-sexy-and-i-know-it
Ja die moest natuurlijk weer ff in dit topic gepost worden, zat aan het einde van de vorigequote:Op zondag 4 maart 2012 10:31 schreef indiaantje89 het volgende:
http://festileaks.com/bru(...)g-sexy-and-i-know-it
summertime blues en stand on itquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:51 schreef Mandéra het volgende:
Ik ben nog altijd verliefd op de bootleg van Amsterdam 2008, manmanman.
Summertime Blues & American Land.
Eigenlijk vind ik alleen in het geval van BTR het album nagenoeg gelijkwaardig aan live uitvoeringenquote:Op zondag 4 maart 2012 12:54 schreef Felagund het volgende:
Lasting hoor, maar dit is mijn lijstje.
Top 5 albums:
0. Live 1975-1985.
1. Born to Run
2. Nebreska
3. WIESS
4. Greetings from Asbury Park
5. Darkness on the Edge of town
Nummers:
1. Thunder Road
2. Meeting across the river
3. Rosalita (come out tonight)
4. Racing in the street
5. New York City Serenade
6. Nebreska
7. Jungleland
8. Lost in the Flood
9. No Surrender
10. The River (live, de album uitvoering vind ik een stuk minder)
Kleine verandering. Maar ik denk niet dat ik ooit tevreden over het lijstje zal zijn.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:54 schreef Felagund het volgende:
Nummers:
1. Thunder Road
2. Meeting across the river
3. Rosalita (come out tonight)
4. Racing in the street
5. New York City Serenade
6. Nebreska Johnny 99
7. Jungleland
8. Lost in the Flood
9. No Surrender
10. The River (live, de album uitvoering vind ik een stuk minder)
Leuk veelzijdig lijstjequote:Op zondag 4 maart 2012 15:46 schreef fruityloop het volgende:
01. Thunder Road
02. Incident on 57th street (D&D piano uitvoering in Düsseldorf roert me nog steeds tot tranen)
03. Rosalita (come out tonight)
04. Ramrod
05. Tougher than the Rest
06. Jungleland (deels voor de sax-solo)
07. Badlands (omdat: live één van zijn beste nummers)
08. Racing in the street
09. Darkness on the Edge of Town
10. Gypsy Biker
11. Cadillac Ranch
12. Walk like a Man
13. Growin' up
14. Candy's Room
15. I'm a Rocker
16. Open All Night
17. I'm on Fire
18. With Every Wish
19. Local Hero
20. Mary's Place
21. American Land
En morgen is de lijst weer helemaal anders.
Volgens mij ben ik de enige hier die een nummer van Tunnel of Love op zijn lijstje heeft, of niet?quote:
En ook de enige met een nummer van Lucky Town en Human Touchquote:Op maandag 5 maart 2012 08:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de enige hier die een nummer van Tunnel of Love op zijn lijstje heeft, of niet?
Jah, ook nog inderdaad. Lucky Town en Human Touch zijn in mijn ogen ook niet zijn beste cd's, maar er zitten toch nog wel een paar nummers bij die onterecht meegezogen worden in de matige reviews van die albums.quote:Op maandag 5 maart 2012 08:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
En ook de enige met een nummer van Lucky Town en Human Touch
Precies, zitten een paar erg fijne nummers tussen. Maar voor mij niet genoeg voor een top 20quote:Op maandag 5 maart 2012 09:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jah, ook nog inderdaad. Lucky Town en Human Touch zijn in mijn ogen ook niet zijn beste cd's, maar er zitten toch nog wel een paar nummers bij die onterecht meegezogen worden in de matige reviews van die albums.
Oeh, jij als Jazzliefhebber moet dan als volgende plaat Wild Innocent & Estreet Shuffle doenquote:Op maandag 5 maart 2012 12:53 schreef Inkomen het volgende:
Gisteren mijn eerste plaat van hem geluisterd, Nebraska, klonk erg goed
quote:Op maandag 5 maart 2012 13:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh, jij als Jazzliefhebber moet dan als volgende plaat Wild Innocent & Estreet Shuffle doen(of als je het akoestische van Nebraska juist zo mooi vindt, Devils and Dust en Tom Joad)
Ik vind het een draak van een nummerquote:Op maandag 5 maart 2012 14:38 schreef Norrage het volgende:
Die bonustrack hoor ik nu pas voor het eerstmooi zeg!
Swallowed Up dus
Ja, ik meldde het ook ongeveer halverwege het luisteren. Maar het bleef een beetje zo...en ja, het had wel iets moois...maar toch net nietquote:Op maandag 5 maart 2012 14:50 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Ik vind het een draak van een nummer
nice werkt nog niet helemaal zoals het moet maar ziet er lekker uit..heerlijk als bruce weer gaat touren en je het overal hoort en ziet :-)quote:Op maandag 5 maart 2012 15:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Check brucespringsteen.net de site van The Boss is compleet vernieuwd.
Ziet er erg mooi uit!
quote:Op maandag 5 maart 2012 19:24 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nog humor ook, op zoek naar kaarten voor Pinkpop krijg je dit op de site:
http://brucespringsteen.n(...)oncertkaarten.nl/en/
Je kunt vandaaag en morgen het hele album op zijn site luisteren.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Check brucespringsteen.net de site van The Boss is compleet vernieuwd.
Ziet er erg mooi uit!
Eigenlijk zijn de enige recensies waar ik waarde aan hecht die van allmusic en Pitchfork, daar kan ik me altijd vrij vaak in vinden (net als nu) (bij PF moet je wel een beetje weten wanneer je het serieus moet nemne of nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:14 schreef Felagund het volgende:
Rest wel allemaal goede recensies, NME een 8, Rolling Stone, ook goede recensies in kranten (vaak 4 of 5 sterren).
Ik heb het nu ook geluisterd op Spotify, ik vind het ook 10 keer niks.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:50 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Ik vind het een draak van een nummer
Niet in Nederland te ontvangen, maar gok vrij snel daarna te downloadenquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:07 schreef Felagund het volgende:
Hoelaat precies? En is het ook in Nederland te ontvangen?
Ik houdt me aanbevolen voor een ripje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:56 schreef Razer het volgende:
2 uur vannacht, even geregistreerd voor free trial, vanavond recorder maar eens er op gooien
Ik ga me best doenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik houdt me aanbevolen voor een ripje.
wat moet ik als zip code invoeren??quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Je kunt een free trial aanvragen op sirius xm alleen even een US zip code invoeren bij je gegevens en klaar ben je.
Ik kan er vrijdagavond niet naar luisteren maar zaterdag zal die vast en zeker te downloaden te zijn!
wtf geniaal, ook die uitvoering van het nummerquote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
En daar is een filmpje van:
Jake doet ook nog ff de moonwalk![]()
of een pre-airquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ik verwacht dat er nog wel een matrix versie komt van dit concert.
Inderdaad een mooi eerbetoon. Net als dat hij tijdens zijn speech in My City of Ruins roept: "Are we missing anybody?". Waarbij iedereen meteen door heeft dat hij Clarence en Danny bedoelde. En vervolgens roept: "That's right, we're missing a few... But the only thing I can guarantee tonight, is that if you're here, and we're here, they're here."quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:50 schreef Ranja_Ranja het volgende:
bruce doet een heel mooi eerbetoon aan the big man tijdens 10th
Leuk, alvast voorproefje als er eens een goede versie online staat. Maar dit klinkt niet echt goedquote:
Even Jungleland checken, daar staan 4/5 perfecte versies, pak even degene met meeste seeders, persoonlijk vind ik dat degene met de beste geluidskwaliteit.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk, alvast voorproefje als er eens een goede versie online staat. Maar dit klinkt niet echt goedMaar het kan ermee door
Hij wordt hier ook geconverteerd nuquote:Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Wat blijft het toch een mooie bootleg, luister al 3 dagen niets anders!
Estreet Shufflequote:Op maandag 12 maart 2012 21:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij wordt hier ook geconverteerd nu(ik doe niet aan flacs)
Mooi meegenomenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:54 schreef Felagund het volgende:
Lol, ik heb de normale editie besteld, krijg ik de special editie thuisgestuurd. Ik ga hem niet helemaal naar Hong-Kong terug sturen hoor.
Ik vind BTR het minste nummer van het albumquote:Op woensdag 14 maart 2012 03:13 schreef Wii-Style het volgende:
Ik vind Born to Run mooi maar liedjes als Tenth Avenue Freeze-Out en Night zijn toch mooier op de 1 of andere manier.
Night heb ik nooit heel veel kunnen vinden, maar She is the One is toch een heerlijk (voornamelijk instrumenteel) nummer. Zeker op Hammersmithquote:Op woensdag 14 maart 2012 09:04 schreef Felagund het volgende:
Het is ook niet mijn favoriete nummer, maar ik vind "Night" en "She is the One" toch duidelijk minder dan "Born to Run".
Hammersmith versie vind ik ook geweldig, maar op het album vind ik het één van de mindere nummers. Al is dat natuurlijk ook maar relatief.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Night heb ik nooit heel veel kunnen vinden, maar She is the One is toch een heerlijk (voornamelijk instrumenteel) nummer. Zeker op Hammersmith
quote:Frans Duijts verslaat Bruce Springsteen
Laatste update: 16 maart 2012 15:03 info
AMSTERDAM - Frans Duijts heeft in de Album Top 100 Bruce Springsteen van de eerste plaats gestoten. De Nederlandse volkszanger stijgt met zijn cd Alles met Je Delen van de tweede naar de eerste plek. Hij ontving zondag een gouden plaat voor het album.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:11 schreef Fuszy het volgende:
Ik schaam me voor de rest van Nederland:
[..]
Tijdens het optreden @ Rock & Roll Hall of Fame was dit nummer zo waanzinnig goed!quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:11 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
13. THE GHOST OF TOM JOAD (with Tom Morello)
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:32 schreef Luni het volgende:
[..]
Tijdens het optreden @ Rock & Roll Hall of Fame was dit nummer zo waanzinnig goed!
Denk zelfde basis als voorgaande 2 concerten, met nog nummertje of 4 aangevuldquote:Op zondag 18 maart 2012 20:48 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Vanavond de touropener in Atlanta, ben erg benieuwd naar de setlist!
liever woad dan wrecking ball??quote:Doe mij dan maar liever één van de laatste twee albums, zoals 'Working On A Dream'.
quote:
Ja, sorry! Ik probeer echt in dit album te komen, maar het lukt me niet goed...quote:
Eigenlijk moeten ze dan ook nog Kitty's Back ergens ingooienquote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:53 schreef Ranja_Ranja het volgende:
heb heeeel veel zin in de e street shuffle
Hij heeft van oorsprong een katholieke opvoeding genoten, en hij gebruikt ook nog regelmatig veel katholieke beeldspraak in zijn nummers, maar verder dan dat is er niet echt heel veel over hem bekend op dat vlak.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:54 schreef Gozert147 het volgende:
Ik heb een vraag, en wellicht weet iemand hier het antwoordt.
Ik begin de muziek van Bruce steeds mooier te vinden, vind de het album Wrecking Ball geweldig, maar ook The Rising en misschien niet echt een Springsteen waardig album, maar The Seeger Sessions vind ik ook erg goed.
Maar waar ik benieuwd naar ben, weet iemand van jullie of Bruce Springsteen christenlijk is? Op het laatste album hoor ik wat christenlijke teksten, en ook op het album dat is opgenomen met The Seeger Sessions.
Misschien is hij christenlijk op een meer amerikaanse manier. Zelf ben ik ook christen, probeer mijn muziekkeuze daarop ook op aan te passen.
Ik heb het over het hele album D&D, dat is een behoorlijk religieus albumquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:48 schreef Gozert147 het volgende:
Ja idd, mooi nummer dat Devils & Dust!
Ik was gewoon nieuwsschierig, of hij gelovig is of niet, en kon via Google niet veel vinden. Het zou een leuke bijkomstigheid zijn voor mij, zoals dit ook geldt voor bijvoorbeeld U2. Daar ligt het er ook niet te dicht bovenop, en kunnen de niet gelovigen ook van de nummers (vooral teksten) genieten.
Ow sorry, had alleen even snel dat nummer Youtube opgezocht...quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het over het hele album D&D, dat is een behoorlijk religieus album
Maar het titelnummer is inderdaad fantastisch. Dat album sowieso ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 15:03 schreef Gozert147 het volgende:
[..]
Ow sorry, had alleen even snel dat nummer Youtube opgezocht...
Behalve "Reno" dan...quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het over het hele album D&D, dat is een behoorlijk religieus album
Goede start:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:28 schreef Fuszy het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik hoor jullie vaak over bootlegs. Dat zijn de geluidsopnames van dat concert? En hoe komen jullie er aan, of mag je dat niet bespreken?
Vroegâh ruilde ik echt fysiek de cd's per post, met mensen over de hele wereld. Dat had toch wat meer charme dan nu even een torrentje aanslingeren, alhoewel de echt oude bootlegs uit het Dr Zoom & the Sonic Boom en The Bruce Springsteen Band tijdperk nog steeds redelijk zeldzaam zijn, ook op de torrent sites.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:28 schreef Fuszy het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik hoor jullie vaak over bootlegs. Dat zijn de geluidsopnames van dat concert? En hoe komen jullie er aan, of mag je dat niet bespreken?
Waarom zou je ze kopen, als je diezelfde ook gewoon kan downloaden/ruilen? Ik heb een fors aantal Crystal Cat en Godfather Records bootlegs van Bruce in de kast, allemaal geruild. Sowieso vind ik persoonlijk het doorverkopen van bootlegs not-done, en ingaan tegen het hele principe van het delen van de live-ervaring. In het verlengde daarvan vind ik het ook goed dat alle torrents met commercieel materiaal linea recta van de bekendere Bruce torrent sites af getrapt worden.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:25 schreef Luni het volgende:
Vroeger kon je op die platen & cd beurs in Utrecht nog bootlegs kopen, maar de Gestapo van Buma Stemra controleerd daar volgens mij tegenwoordig redelijk streng.
Op de markt in Rotterdam had je ook een vent de boodlegs verkocht.
Van Main Point staat een fantastische kwaliteit versie op Spotify. Veel beter dan die bootleg die ik ook had. Maar misschien heb je die spotify versie kwaliteit hoor.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:02 schreef Laimer het volgende:
Wat een bazensetlists! Ik mis eigenlijk alleen Jungleland, ik hoop zooo dat die nog gaat komen in deze tour (Pinkpop)
Ik heb trouwens vandaag Live at the Main Point uit '75 binnen gekregen, is een soort van bootleg van een live-optreden, een half jaar voor de release van BTR. Er staan dus ook een paar 'onaffe' versies op van nummers van BTR, erg tof om te horen!
Kerel, ik praat over 15 jaar geleden, toen was er nog niet echt de mogelijkheid tot downloaden.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Waarom zou je ze kopen, als je diezelfde ook gewoon kan downloaden/ruilen? Ik heb een fors aantal Crystal Cat en Godfather Records bootlegs van Bruce in de kast, allemaal geruild. Sowieso vind ik persoonlijk het doorverkopen van bootlegs not-done, en ingaan tegen het hele principe van het delen van de live-ervaring. In het verlengde daarvan vind ik het ook goed dat alle torrents met commercieel materiaal linea recta van de bekendere Bruce torrent sites af getrapt worden.
Bruce was voorheen ook een voorstander/gedoger van het bootleggen van zijn concerten, totdat een aantal mensen die bootlegs begonnen te verkopen via internet.
Uit principe heb ik nog nooit een bootleg gekocht, niet online, en ook niet op platenbeurzen etc, hoe graag ik sommige soms ook wilde hebben.
Maar goed, die afweging is voor iedereen anders.
Dan komt hij waarschijnlijk om 20:45 op, en vertrekt rond 23:15uquote:Op woensdag 28 maart 2012 09:09 schreef Luni het volgende:
Bruce begint op Pinkpop om 20.30 uur en speelt tot 22.30 uur.
I know, maar wel tot het ruilen via de post, en in contact komen met anderen via bulletinboards..quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:06 schreef Luni het volgende:
[..]
Kerel, ik praat over 15 jaar geleden, toen was er nog niet echt de mogelijkheid tot downloaden.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:07 schreef Razer het volgende:
Pro-shot van American Skin van afgelopen weekend:
Haha boh dat filmpje is echt geniaal!quote:
Je moet ook even naar dat kanaal kijken van The Magik Rat veel filmpjes van Tampa. Rocky Ground, We Are Alive, Easy Money etc.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:20 schreef Razer het volgende:
[..]
Haha boh dat filmpje is echt geniaal!
En dan te denken dat Talk To Me een request was, en dit allemaal weer zo uit de losse pols komt.
Wat is Bruce toch een baas
Leuk filmpje, maar wat is dat toch een schijtnummerquote:
quote:
Of Sandyquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:25 schreef TJV het volgende:
Ik merk nu pas dat Parijs op 4 juli is --> Independence Day
Maar LOHAD er al uit?quote:
Jup.quote:Op zondag 1 april 2012 15:23 schreef Ranja_Ranja het volgende:
zijn er hier ook mensen die naar keulen en pinkpop gaan??
Hm, ik vind 'Fiiiiiire' erger hoor!quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk filmpje, maar wat is dat toch een schijtnummer
Ik vind Fire, behalve dat het cliche en zoetzappig is, muzikaal echt een geweldig nummer van Bruce. Zeker die Promise versiequote:Op zondag 1 april 2012 17:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hm, ik vind 'Fiiiiiire' erger hoor!
Frankfurt, Keulen en Pinkpopquote:Op zondag 1 april 2012 15:23 schreef Ranja_Ranja het volgende:
zijn er hier ook mensen die naar keulen en pinkpop gaan??
Lekkere setlist.quote:Op maandag 2 april 2012 10:58 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Concert van gisteren in Washington DC
Start 8:28
1. We take care of our own
2. Wrecking Ball
3. Night
4. Death to my Hometown
5. My City of Ruins
6. Seaside Bar Song
7. Does This Bus Stop At 82nd Street?
8. Jack of all Trades
9. Trapped
10. ADAM RAISED A CAIN
11. Easy money
12. She's the one
13. Waiting on a Sunny day
14. THE PROMISE
15. Apollo Medley ---- The way you do the things you do / 634-5789
16. American Skin
17. Because the night
18. the rising
19. We Are Alive
20. Thunder Road
21. Rocky Ground with Michele Moore
22. OUT IN THE STREET
23. Born to Run
24. Dancing in the Dark
25. Land Of Hope And Dreams
26. Tenth Avenue Freeze-Out
over 11:26
The Promise is gespeeld
Ik.quote:Op zondag 8 april 2012 21:14 schreef Fuszy het volgende:
Er was hier laatst iemand in het topic, die een enorm toffe foto in high res wilde hebben en daarvoor een e-mail had gestuurd naar Bruce/management/website. Is dat nog gelukt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
denk dat het stadion om 17.00 opengaat. kom ook pas om 13.35 aan, dus ik hoop niet dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:06 schreef Dos37 het volgende:
Okee in Praag namelijk al om 17:00 en ik kom daar pas om 14;00 aan dat wordt nog haasten.
broadcast van apollo?quote:Op dinsdag 24 april 2012 18:24 schreef Razer het volgende:
Iemand nog aanbevelingen voor goede bootlegs van huidige tour? Ben maandje uit de running geweest omdat ik veel aan het reizen ben geweest voor het werk. Iemand goede suggesties dan hoor ik het graag
quote:Op zondag 29 april 2012 11:29 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Normaal wil iedereen met Bruce dansen tijdens Dancing maar nu wilde een meisje met Gary dansen:
En op 4:02 nog even wat mondspray en gaan
Bruce guitar tech Kevin Buell wordt geëerd:
En er mag wel een heel jong meisje mee zingen, die is nog geen 6 jaar volgens mij.
Die mondspray ookquote:Op zondag 29 april 2012 11:29 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Normaal wil iedereen met Bruce dansen tijdens Dancing maar nu wilde een meisje met Gary dansen:
En op 4:02 nog even wat mondspray en gaan
Bruce guitar tech Kevin Buell wordt geëerd:
En er mag wel een heel jong meisje mee zingen, die is nog geen 6 jaar volgens mij.
Ja, dat lijkt me wel wat.quote:Op zondag 29 april 2012 11:45 schreef Norrage het volgende:
Als D&D nou eens in Keulen of Pinkpop (waar ze ook gaat) bij Dancing het podium opspringt!
Hoop dat hier een trorrent van komt.quote:Op maandag 30 april 2012 06:28 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Eindelijk How Can A Poor Man... met de E-Street Band (Nu nog Long Time Coming)
New Orleans Jazzfest
1. Badlands
2. We Take Care Of Our Own
3. Wrecking Ball
4. Out In The Street
5. Death To My Hometown
6. My City Of Ruins
7. HOW CAN A POOR MAN STAND SUCH TIMES AND LIVE?
8. Jack Of All Trades
9. SOMETHING YOU GOT(w/ 'Dr. John')
10. OH MARY DON'T YOU WEEP
11. Prove It All Night
12. Johnny 99
13. Waitin' On A Sunny Day
14. The Promised Land
15. The Rising
16. Lonesome Day
17. We Are Alive
18. Land Of Hope And Dreams
19. PAY ME MY MONEY DOWN
20. Born to Run
21. Dancing In The Dark
22. Rocky Ground/WHEN THE SAINTS GO MARCHING IN
23. Tenth Avenue Freeze Out
Kreeg deze toegespeeld, leuk voor de Nederlandersquote:Op donderdag 3 mei 2012 18:21 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
De bootleg van Newark is online! Niets mis mee!!
Er schijnt ook nog een bootleg van New Orleans te komen, dus nog ff geduld
Hij staat er nog niet op.......quote:Op donderdag 3 mei 2012 18:21 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Er schijnt ook nog een bootleg van New Orleans te komen, dus nog ff geduld
Al is het alleen maar in Keulen vind ik het al goedquote:Op zondag 6 mei 2012 16:45 schreef Felagund het volgende:
Nog 3 weekjes.![]()
Ik hoop dat Thunder road er weer in de setlist komt voor Keulen.
Welk concert is dat?quote:
Ware te vinden? Zie hem niet op Dime of Junglelandquote:Op maandag 7 mei 2012 17:09 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Wat een onzin zeg dit is gewoon een opsomming van de nummers die hij tijdens de eerste Amerikaanse leg heeft gespeeld.
De bootleg van New Orleans is online!
Die mag ie inderdaad daar latenquote:Op maandag 7 mei 2012 17:37 schreef Razer het volgende:
lol @ die setlist, ik gok al dat de Apollo Medley niet mee komt overwaaien naar Europa, grote kans dat Bruce nog wel het één en ander aan de setlist gaan omgooien voor de festivals en stadion tour in Europa.
Daar komt ie nog. Denk aan Backstreets(!).quote:Op maandag 7 mei 2012 17:35 schreef Razer het volgende:
[..]
Ware te vinden? Zie hem niet op Dime of Jungleland
Er zitten sowieso nog wat nummers in de setlist op dit moment wat ik niet echt stadion nummers vindquote:Op maandag 7 mei 2012 18:44 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
Van mij mag hij die Apollo Medley best meenemen Kan er wel van genieten. Al denk ik niet dat hij hem op een festival als pinkpop zal spelen (zie Jazzfest)
Staat op Jungleland, heb hem net binnenquote:Op maandag 7 mei 2012 17:35 schreef Razer het volgende:
[..]
Ware te vinden? Zie hem niet op Dime of Jungleland
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik hoop dat hij Racing In The Street ook even meepakt. Geweldig nummer
Matige kwaliteitquote:Op maandag 7 mei 2012 17:09 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
De bootleg van New Orleans is online!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op maandag 14 mei 2012 17:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kijk eens wat ik bij m'n ouders vond?.
Dat had ik ook vroeger bij de nummers 'Glory Days' en 'Dancing In The Dark'! Ik was toen een jaar of twee, drie...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
Ja, net als 'Something In The Night'. Prachtig melancholiek.quote:
Ja, oh wat erg! Sommige Amerikanen doen ook zo retarded af en toe hè!?quote:Op zondag 29 april 2012 11:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die mondspray ook
Jezus, wat een triest wijf. Door dit soort dingen schaam ik me om mens te zijn
Maak van dat Something maar Spirit.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, net als 'Something In The Night'. Prachtig melancholiek.
Oké, oké, ook die is meesterlijk!quote:
Spirit > alle andere uptempo niet direct epische Bruce nummersquote:
http://www.cleveland.com/(...)the_bruce_sprin.htmlquote:Master tape of Bruce Springteen's fabled 1978 Agora show: Whatever happened to ...?
Published: Monday, May 14, 2012, 6:22 AM Updated: Monday, May 14, 2012, 10:50 AM
Tom Feran, The Plain Dealer By Tom Feran, The Plain Dealer
Follow
Share Email Print
agora.2.jpgPeggy Turbett, The Plain DealerHenry LoConti, owner of the Agora music hall, holds a three-disc set of Bruce Springsteen's 1974 and 1978 performances at the Agora.
"Whatever happened to . . .?" is a weekly series updating some of the most newsworthy and interesting local stories covered in The Plain Dealer. Have a suggestion on a story we should update? Send it to John C. Kuehner.
Today, we answer this question:
Whatever happened to the legendary "master tape" of Bruce Springsteen's famed 1978 show at the Agora?
If he can get an approving nod from Springsteen's management, visionary Agora owner Henry LoConti hopes the recording can be heard by fans, and yield a Boss-scale benefit for the city that first embraced him 40 years ago.
For now, however, the reel-to-reel tape, handled only by gloved hands, rests in a vault at the Western Reserve Historical Society, where LoConti donated it.
Visitors can hear other Springsteen material on listening stations at the society, spokeswoman Angie Lowrie said, but that tape is not in a format to be included.
The tape, more than three hours long, was for a live album that never was. The show was the WMMS 10th anniversary concert of Aug. 9, 1978, for which more than 1,200 fans, who were awarded free tickets in a postcard giveaway, packed the Agora's original site on East 24th Street. Springsteen and the E Street Band, who had been touring since May, stayed in town for several days for it.
WMMS simulcast the concert live in stereo to a network of FM stations -- more than 30 of them, in LoConti's recollection, including Chicago and Detroit -- which made it one of Springsteen's most widely bootlegged shows. Former WMMS programmer John Gorman recalls in his book "The Buzzard" that Bob Seger told him he recorded it off the radio in Detroit, calling it "the greatest rock 'n' roll show I ever heard," and drummer Max Weinberg called it the best show the E Street Band ever did.
One audio feed from the show went to a production truck outside the Agora for radio.
agora1.jpgPeggy Turbett, The Plain DealerHenry LoConti would like to release the boxed set to support the Western Reserve Historical Society, but so far Springsteen's manager won't approve the release.
Another line, LoConti said, went directly upstairs to Agency Recording Studios, and was captured on 24-track tape for a possible album. That's the pristine master recording in the vault.
"It's one of the biggest bootlegs out there," LoConti said, which may explain why the album never happened. But he notes that bootlegs don't have the full show, because Springsteen played an encore after the radio broadcast ended, "and not the quality of 24-track."
LoConti recently made the recording into a very limited edition four-disc box set (so limited there were only 10 copies) that also included the 16-track recording of an hourlong Springsteen show at the Agora from June 1974, when the E Street Band included keyboardist David Sancious.
He sent copies to Springsteen, Miami Steve Van Zandt and Springsteen's management, asking permission to issue the set for sale, with all proceeds going to the Western Reserve Historical Society.
"Unfortunately," he said, "the manager said no."
But LoConti hasn't given up the idea. He would, in fact, like to take it up a notch with a higher-cost version of the box set that would add a DVD from an Aug. 30, 1978 show at the Agora with Southside Johnny and the Asbury Jukes. For its last 28 minutes, they're joined onstage by Springsteen, Miami Steve and Clarence Clemons, who came from playing a show at the Richfield Coliseum.
Five cameras recorded video because the show was being shot for the "Live at the Agora" TV series. Miami Steve would not allow the 28-minute closing jam to be used in the show, however, because he did not want the high-profile guests to take attention away from Southside Johnny.
LoConti hopes he now can get permission to use the video. In his vision, the money from the box sets would be used to give the historical society's Crawford Auto-Aviation Museum its own separate home in Midtown on the Euclid Corridor.
"I put the box set together for that purpose," he said. "It's a good-sounding album. And it's history."
Jep! Ik kan niet wachten! Wild Billy's Circus Story! 'Wupwupwupwupwupwupwup...'quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |