abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108668345
Dit is het officieuze Bruce Springsteen topic. Een introductie over wie hij is is uiteraard niet nodig. Wel een introductie over hoe fantastisch veelzijdig, hoe fantastisch hij live is en wat een Boss hij wel niet is. En dat omdat wij dan lekker filmpjes kunnen spuien:

De beste live perfomances van Bruce:

Met de beste meest intense gitaarsolo van Bruce ooit:

Het meest emotionele, boze, typische Bruce nummer ooit over Vietnam:

Met een nummer zo typisch Bruce, over hoop, met een fantastische Clarence en natuurlijk deel van het nieuwe album Wrecking Ball:

Gewoon vrolijke no-nonsense Bruce, mét een echte voetbal-slide langs het publiek:

Met de beste outro van een nummer ooit, period:

En misschien wel gewoon het mooiste nummer ooit:

En omdat ook de onlangs overleden _O_ Clarence Clemons _O_ nog een ode moet krijgen ook nog de beste sax-solo ooit, in een van de vele beste nummers ooit van Bruce:

Een mooi nummer voor de vrouwtjes:

Het meest zeldzame Bruce nummer ooit (sinds 1975 slechts 5 keer gespeeld). Check de reactie van het publiek als ze horen dat het inderdaad dit nummer is _O_:

De allerbeste B-side:

Het meest back to basic rockende nummer met super-sax:

Storyteller Bruce, emotioneel intro-verhaal:

De beste adaptatie van een nummer ooit, een zacht folk nummer in een feestvreugde versie gestoken:

En de laatste posts:Laatste posts in het vorige topic (jullie gaan te snel :P):
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nou, als ie gewoon in een stadion had gestaan dit jaar was ik wel gegaan denk ik. Maar Pinkpop vind ik gewoon net niet (en ik kon dus niet). Naar de Arena in 2008 kon ik niet..en 2009 was ook Pinkpop :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:45 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
/42319]Razer[/url] het volgende:

Bruce heeft nog nooit die tour 1,5 uur gespeeld, Arnhem was korste van hele tour, en dat was nog dik 2 uur en alleen omdat hij ziek was. Aan het begin van de tour in 2007 zat hij altijd al rond de 2,5 uur, daarna naar 2008 toe was elk concert gewoon bijna 3 uur.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind BTR en Badlands allebei de allerslechtste klassiekers die er zijn. Eigenlijk de 2 enige klassiekers waar ik totaal maar dan ook totaal niks mee heb. (net als Dancing in the Dark dat cocnert trouwens).
Mijn klassiekers zijn alles van EStreet Shuffle, the River, Sunny Day, Darkness, Racing, Promised Land, Jungleland, Thunder Road, Backstreets...etc etc...Net precies die nummers die hij toen niet speelde :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik had het ook over de reguliere set. Omdat encores nog wel eens verschillen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:48 schreef Felagund het volgende:

[..]

Pinkpop zou ik ook niet snel naar toe gaan speciaal voor Bruce, dan kom je tussen mensen die niet echt fan zijn, dat is bij een normaal concert minder. En een normaal concert duurt langer.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_108668399
Was een Pinkpop dag trouwens ooit zo snel uitverkocht? Dagtickets dan...
pi_108668405
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dan zou ik zeker nog een keer gaan, bij zo'n tegenvallend concert, zeker als hij ziek was die avond. Dan wordt een volgend concert alleen maar beter. En je weet nooit hoe lang hij nog blijft optreden.

Eigenlijk mag ik niet zeuren, het wordt voor mij in Keulen ook pas de eerste keer. :P
Ik was ook bijna naar jou toegekomen in Keulen :P Ga je trouwens met vrienden of in je eentje? En heb je zit of staanplaatsen? :)

Misschien even het eind van de OP editen, met quotes ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108668418
@Fargo,

Ja dagkaarten van 2009 gingen in max 5 minuten volgens mij :P
Dat was snelst verkopende Pinkpop dag ooit.
pi_108668436
Laatste posts in het vorige topic (jullie gaan te snel :P):

Staan imiddels in de OP.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_108668510
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:54 schreef Felagund het volgende:
Laatste posts in het vorige topic (jullie gaan te snel :P):

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat probleem had ik het vorige topic ook, daarom had ik ze in de OP gezet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108668597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik was ook bijna naar jou toegekomen in Keulen :P Ga je trouwens met vrienden of in je eentje? En heb je zit of staanplaatsen? :)

Misschien even het eind van de OP editen, met quotes ;)
Ik ga met mijn vader (cliché.), mijn vrienden zijn niet echte Bruce fans en hij was de enige van wie ik wist dat ik hem zo gek kon krijgen om in 5 minuten over te halen om 85 tot 90 euro voor een concert te betalen. :D

Ik heb staplaatsen, wel niet op de beste plek, maar als ik een beetje vroeg ben valt dat denk ik nog wel mee.
Album top 100 2024
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:59:37 #8
263417 Keyos
Like a Boss
pi_108668622
Ik heb ook dagkaarten gehaald voor Bruce op Pinkpop, had eigenlijk misschien nog liever naar Keulen willen gaan aangezien hij daar langer zal spelen, maarja het is niet anders meer.
Ben nog door het oog van de naald gekropen, ik vertrouwde ook op de internetsite, maar ben na een half uur toch halsoverkop naar de Free Record Shop gegaan toen ik een nieuwsartikel van 2009 terug las dat de dagtickets voor Bruce binnen no-time weg waren.

@Norrage

Goede smaak favoriete nummers, zitten veel van mijn favo's bij. Ik vind in muziek altijd de instrumentals belangrijker dan de zang, vandaar dat o.a mijn favoriete nummers : Jungleland, Thunder Road, Racing in the Street, The River, The Promised Land en Backstreets zijn. Hopen maar dat hij hier wat van gaat spelen, zeker Racing in The Street wat live één van de mooiste nummers ooit is.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_108668708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:59 schreef Keyos het volgende:
Ik heb ook dagkaarten gehaald voor Bruce op Pinkpop, had eigenlijk misschien nog liever naar Keulen willen gaan aangezien hij daar langer zal spelen, maarja het is niet anders meer.
Ben nog door het oog van de naald gekropen, ik vertrouwde ook op de internetsite, maar ben na een half uur toch halsoverkop naar de Free Record Shop gegaan toen ik een nieuwsartikel van 2009 terug las dat de dagtickets voor Bruce binnen no-time weg waren.

@Norrage

Goede smaak favoriete nummers, zitten veel van mijn favo's bij. Ik vind in muziek altijd de instrumentals belangrijker dan de zang, vandaar dat o.a mijn favoriete nummers : Jungleland, Thunder Road, Racing in the Street, The River, The Promised Land en Backstreets zijn. Hopen maar dat hij hier wat van gaat spelen, zeker Racing in The Street wat live één van de mooiste nummers ooit is.
Instrumentele stukken bij Bruce nummers _O_

Ok...let's do it, top 10 Bruce nummers/albums/concerten/bootlegs:

Ik ga eerst.

Top 10 nummers:

1. New York City Serenade
2. The River
3. Kitty's Back
4. Racing in the Street
5. Lost in the Flood
6. Thunder Road
7. Spirit in the Night
8. Backstreets
9. This Hard Land
10. Land of Hope and Dreams (die moest er gewoon ff in :P)

(ik vind het lastig om epische nummers met party nummers als Kitty's Back te vergelijken...Eigenlijk zou Kitty's Back op #1 moeten staan, maar die andere heb ik wat meer emotionele waarde aan :P )

Top 5 albums:
1. The Wild, The Innocent & The E-Street Shuffle
2. Born to Run
3. Darkness on the Edge of Town
4. The Rising
5. Greetings from Asbury Park

[ Bericht 11% gewijzigd door Norrage op 03-03-2012 17:07:27 ]
pi_108669143
Nummers vind ik lastig, albums kan ik wel een top 5 van maken:
1 BTR
2 Darkness
3 Magic
4 The Rising
5 BITUSA (met name door No Surrender)
pi_108669166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:14 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nummers vind ik lastig, albums kan ik wel een top 5 van maken:
1 BTR
2 Darkness
3 Magic
4 The Rising
5 BITUSA (met name door No Surrender)
Geen WIESS? :(
pi_108669262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Geen WIESS? :(
Die staat op 6 :D
pi_108669931
Hey mensen, ik wil meer lijstjes zien :D Ik heb niet voor niets in 20 seconden mijn eigen lijstje opgesteld! :D
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:43:17 #14
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108670087
Goed, ik houd ook van lijstjes. Nummers vind ik bij Springsteen inderdaad ook te moeilijk (te veel keuzes), dus kies ik ook maar voor de albums.

1. Born To Run
2. Darkness On The Edge Of Town
3. The River
4. The Rising
5. Nebraska
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_108670206
Ook al geen WIESS in de top 5 :( underrated :(

Maar leuke lijstjes verder :)
pi_108670894
Hier mijn lijstjes dan:

Top 10 nummers:
1) Jungleland
2) Racing in the street
3) New York City Serenade (Doe eens een keertje live spelen a.u.b.)
4) Youngstown (Live New York 2001)
5) Backstreets
6) Badlands
7) Thunderroad
8) My City of Ruins
9) The River (Live 75/85)
10) Born to Run

Top 5 albums:
1) Born to Run
2) Darkness on the edge of town
3) The Rising
4) The Wild the Innocent and the E-street Shuffle
5) The River

Nieuwe album valt me trouwens best tegen.
Er staat voor mij geen echte topper op (terwijl WOAD dit wel nog had in de vorm van Outlaw Pete en The Wrestler) maar daarentegen ook geen opvul materiaal.
Het wordt dus nergens echt goed, maar nergens ook echt slecht.
Land of hope and dreams heb ik live altijd al een top nummer gevonden en ben blijkbaar ook een van weinigen die de live versie prefereert boven de album versie. Dit kan er natuurlijk wel voor zorgen dat ik het nummer op dit moment onderschat omdat de live versie me beter bevalt.
Verder heb ik weinig met gospel en irriteert me het gelovige gebrabbel (let`s pray together, you just thank the lord) een beetje.

Ik zie dat Wrecking Ball overal wel positief wordt beoordeeld, dus het kan zijn dat het bij mij toch nog een aantal luisterbeurten nodig heeft (bovenop de 15 van nu) om mij ook te overtuigen. Ik zal me waarschijnlijk over de kleine irritaties heen moeten zetten en dan zal de schoonheid van het album zich misschien wel openbaren. Op dit moment hoor ik wel geen nummer wat ook maar in de buurt komt van mijn top 10.

Ik ga zelf trouwens naar Pinkpop en Hard Rock Calling. Plan was eerst om i.p.v. hard rock calling naar Dublin te gaan, maar dat was helaas uitverkocht. Als ik de dvd kijk van 3 jaar geleden zal dat ook wel gaan bevallen lijkt me zo.
pi_108672773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:12 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ze blijft redelijk vaak, als manlief overzees is, bij de kinderen. In elk geval wel de laatste tournees.

Devil, nogmaals bedankt voor je lieve aanbod. Gelukkig kwam ik er iets na elf uur doorheen. Achteraf gezien gewoon een beetje geluk gehad dus, want het had ook zomaar mis kunnen gaan. Voortaan toch maar op tijd richting een voorverkoopadres ;)

Ik ga trouwens alleen maandag. Pinkpop is voor mij ideaal. Lekker lopend heen en een half uur na afloop gewoon weer in mijn eigen bedje :)

En jij? Kom je met de trein?
Geen probleem hoor, als het nodig was was ik graag even voor je heen en weer gefietst! Maar fijn dat het je zo gelukt is! Was mijn eerste keer in de rij staan bij een verkooppunt. :D. Ik vond het eigenlijk vooral koud. :').

Lekker ja, dat je zo dichtbij woont! Ideaal! Wij (broer, zwager en ik) gaan de dag ervoor naar Keulen, hebben daar een hotelletje, en rijden dan op de terugweg nog even bij Pinkpop aan. :P. Ik heb er onwijs veel zin in, eerste keer dat ik meerdere concerten in één tour zie!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108678255
Ik ben nog altijd verliefd op de bootleg van Amsterdam 2008, manmanman.

Summertime Blues & American Land. _O_
pi_108678888
Heb in Praag voor 450 kroon (18-19 euro) Wrecking Ball gekocht op vinyl met de cd erbij. Ik hoop stiekem dat op de cd de bonus tracks staan (staan niet op de plaat) maar ben bang van niet..
pi_108679706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:06 schreef Operc het volgende:
Heb in Praag voor 450 kroon (18-19 euro) Wrecking Ball gekocht op vinyl met de cd erbij. Ik hoop stiekem dat op de cd de bonus tracks staan (staan niet op de plaat) maar ben bang van niet..
Voor dat geld mag je denk niet klagen dat je en de lp en de cd hebt kunnen kopen. Normaal gesproken betaal je dat al voor alleen de lp.
Album top 100 2024
pi_108686836
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Voor dat geld mag je denk niet klagen dat je en de lp en de cd hebt kunnen kopen. Normaal gesproken betaal je dat al voor alleen de lp.
Dat is nu ook zo, alleen hebben ze in de LP hoes ook de cd gestopt. Komt tegenwoordig wel vaker voor :-)
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 10:31:47 #22
332671 crew  indiaantje89
pi_108689952
quote:
I got passion in my pants, and I ain't afraid to show it.. _O-
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108690048
quote:
Ja die moest natuurlijk weer ff in dit topic gepost worden, zat aan het einde van de vorige :) Geniaal :D

Dus de geniale Jimmy Fallon filmpjes:

http://www.latenightwithj(...).T1IVOEQaZKY.twitter

2jaar terug:
pi_108691501
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:51 schreef Mandéra het volgende:
Ik ben nog altijd verliefd op de bootleg van Amsterdam 2008, manmanman.

Summertime Blues & American Land. _O_
summertime blues en stand on it _O_ _O_
  zondag 4 maart 2012 @ 12:37:22 #26
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_108692122
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:08 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

summertime blues en stand on it _O_ _O_
Die weer over in Seven Nights To Rock - Born To Run _O_
pi_108692603
Lasting hoor, maar dit is mijn lijstje.

Top 5 albums:
0. Live 1975-1985. _O_
1. Born to Run
2. Nebreska
3. WIESS
4. Greetings from Asbury Park
5. Darkness on the Edge of town

Nummers:
1. Thunder Road
2. Meeting across the river
3. Rosalita (come out tonight)
4. Racing in the street
5. New York City Serenade
6. Nebreska
7. Jungleland
8. Lost in the Flood
9. No Surrender
10. The River (live, de album uitvoering vind ik een stuk minder)
Album top 100 2024
pi_108692663
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:54 schreef Felagund het volgende:
Lasting hoor, maar dit is mijn lijstje.

Top 5 albums:
0. Live 1975-1985. _O_
1. Born to Run
2. Nebreska
3. WIESS
4. Greetings from Asbury Park
5. Darkness on the Edge of town

Nummers:
1. Thunder Road
4. Racing in the street
6. Nebreska
7. Jungleland
8. Lost in the Flood
9. No Surrender
Eigenlijk vind ik alleen in het geval van BTR het album nagenoeg gelijkwaardig aan live uitvoeringen :) Voor alle andere albums heb ik eigenlijk vooral dat ik naar de liveversies luister. BTR is gewoon een perfect studioalbum _O_ Dus eigenlijk zouden bij mij ook Live 75/85 en Hammersmith en zo op #1 moeten staan :D Met BTR daartussen ergens.
pi_108692917
Ja, eigenlijk is het niet eerlijk om het met elkaar te vergelijken, maar Live 1975-85 bevat nu net veel van de nummers van mijn favoriete albums. Het is eigenlijk een soort best-off, en dan ook nog live ook.
Album top 100 2024
pi_108693109
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:54 schreef Felagund het volgende:
Nummers:
1. Thunder Road
4. Racing in the street
6. Nebreska Johnny 99
7. Jungleland
8. Lost in the Flood
9. No Surrender
Kleine verandering. Maar ik denk niet dat ik ooit tevreden over het lijstje zal zijn.
Album top 100 2024
pi_108698700
01. Thunder Road
02. Incident on 57th street (D&D piano uitvoering in Düsseldorf roert me nog steeds tot tranen)
03. Rosalita (come out tonight)
04. Ramrod
05. Tougher than the Rest
06. Jungleland (deels voor de sax-solo)
07. Badlands (omdat: live één van zijn beste nummers)
08. Racing in the street
09. Darkness on the Edge of Town
10. Gypsy Biker
11. Cadillac Ranch
12. Walk like a Man
13. Growin' up
14. Candy's Room
15. I'm a Rocker
16. Open All Night
17. I'm on Fire
18. With Every Wish
19. Local Hero
20. Mary's Place
21. American Land

En morgen is de lijst weer helemaal anders.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108700899
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:46 schreef fruityloop het volgende:
01. Thunder Road
02. Incident on 57th street (D&D piano uitvoering in Düsseldorf roert me nog steeds tot tranen)
03. Rosalita (come out tonight)
04. Ramrod
05. Tougher than the Rest
06. Jungleland (deels voor de sax-solo)
07. Badlands (omdat: live één van zijn beste nummers)
08. Racing in the street
09. Darkness on the Edge of Town
10. Gypsy Biker
11. Cadillac Ranch
12. Walk like a Man
13. Growin' up
14. Candy's Room
15. I'm a Rocker
16. Open All Night
17. I'm on Fire
18. With Every Wish
19. Local Hero
20. Mary's Place
21. American Land

En morgen is de lijst weer helemaal anders.
Leuk veelzijdig lijstje :)
  zondag 4 maart 2012 @ 18:56:29 #33
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_108708820
Mijn poging tot een top 15 van favoriete nummers:
01 Thunder Road
02 Born To Run
03 No Surrender
04 The Rising
05 Darkness On The Edge Of Town
06 Racing In The Street
07 Jungleland
08 Backstreets
09 Long Walk Home
10 Badlands
11 Land Of Hope And Dreams
12 Rosalita Come Out Tonight
13 Incident On 57th Street
14 The Promised Land
15 This Hard Land
pi_108731610
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Leuk veelzijdig lijstje :)
Volgens mij ben ik de enige hier die een nummer van Tunnel of Love op zijn lijstje heeft, of niet? :@
pi_108731728
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik de enige hier die een nummer van Tunnel of Love op zijn lijstje heeft, of niet? :@
En ook de enige met een nummer van Lucky Town en Human Touch :P
pi_108732048
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 08:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

En ook de enige met een nummer van Lucky Town en Human Touch :P
Jah, ook nog inderdaad. Lucky Town en Human Touch zijn in mijn ogen ook niet zijn beste cd's, maar er zitten toch nog wel een paar nummers bij die onterecht meegezogen worden in de matige reviews van die albums.
pi_108733622
Kaart voor Pinkpop in de pocket!
pi_108733825
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jah, ook nog inderdaad. Lucky Town en Human Touch zijn in mijn ogen ook niet zijn beste cd's, maar er zitten toch nog wel een paar nummers bij die onterecht meegezogen worden in de matige reviews van die albums.
Precies, zitten een paar erg fijne nummers tussen. Maar voor mij niet genoeg voor een top 20 :) Maar goed, Bruce heeft zoveel goede nummers....
pi_108737650
YEAHHH keulen & pinkpop here we come *O* *O* *O*
  maandag 5 maart 2012 @ 12:53:41 #40
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_108738305
Gisteren mijn eerste plaat van hem geluisterd, Nebraska, klonk erg goed ^O^
pi_108738530
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:53 schreef Inkomen het volgende:
Gisteren mijn eerste plaat van hem geluisterd, Nebraska, klonk erg goed ^O^
Oeh, jij als Jazzliefhebber moet dan als volgende plaat Wild Innocent & Estreet Shuffle doen ^O^ (of als je het akoestische van Nebraska juist zo mooi vindt, Devils and Dust en Tom Joad)
  maandag 5 maart 2012 @ 13:15:29 #42
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_108739029
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oeh, jij als Jazzliefhebber moet dan als volgende plaat Wild Innocent & Estreet Shuffle doen ^O^ (of als je het akoestische van Nebraska juist zo mooi vindt, Devils and Dust en Tom Joad)
^O^ Staat genoteerd, zal kijken of ik ze nog eens goedkoop tegen kom. Dat akoestische was inderdaad wel erg goed, hoewel het in de auto niet heel erg goed overkwam - maar dat komt later in de herkansing wel.
pi_108741619
Die bonustrack hoor ik nu pas voor het eerst :o mooi zeg! _O_ Swallowed Up dus
pi_108742035
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:38 schreef Norrage het volgende:
Die bonustrack hoor ik nu pas voor het eerst :o mooi zeg! _O_ Swallowed Up dus
Ik vind het een draak van een nummer :P
pi_108742128
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:50 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Ja, ik meldde het ook ongeveer halverwege het luisteren. Maar het bleef een beetje zo...en ja, het had wel iets moois...maar toch net niet :P
En ik dacht dat het om een Tom Waits cover ging,maar zijn nummer In The Whale is toch wel wat anders (en heet net wat anders ) :P
pi_108743856
Check brucespringsteen.net de site van The Boss is compleet vernieuwd.
Ziet er erg mooi uit!
pi_108744879
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ziet er erg mooi uit!
nice werkt nog niet helemaal zoals het moet maar ziet er lekker uit..heerlijk als bruce weer gaat touren en je het overal hoort en ziet :-)
pi_108752311
Nog humor ook, op zoek naar kaarten voor Pinkpop krijg je dit op de site:
http://brucespringsteen.n(...)oncertkaarten.nl/en/

_O-
pi_108752796
Volgens mij is de nieuwe site alweer offline :P
pi_108753748
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:24 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nog humor ook, op zoek naar kaarten voor Pinkpop krijg je dit op de site:
http://brucespringsteen.n(...)oncertkaarten.nl/en/

_O-
_O_
pi_108759027
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ziet er erg mooi uit!
Je kunt vandaaag en morgen het hele album op zijn site luisteren.

Het album staat overigens ook op de luisterpaal, ik denk dat het daar langer blijft staan.
Album top 100 2024
  dinsdag 6 maart 2012 @ 16:29:47 #52
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_108786293
Wrecking Ball is wel aardig, maar iets minder dan zijn laatste 3 albums imo.

Zal ik ook eens een top 5 albums maken
1. Born to Run (uiteraard)
2. Nebraska
3. Darkness...
4. Born in the USA
5. Magic (zijn beste album van zijn recentste albums, vind ik)

Tracks is ook versassend leuk :)

Lijst met nummers is moeilijk maar Jungleland is mijn favoriet van Bruce.
pi_108793287
top 5 albums...

1. The River
2. Born in the USA
3. Darkness
4. Born to Run
5. The Rising (met Tracks knap in de achtervolging)
pi_108793943
Mooie recensie van Nu.nl ook van het album :)

http://www.nu.nl/cd-recen(...)--wrecking-ball.html

Las ook ergens dat ie de album waar ie mee bezig was de prullenbak ingooide om hiermee aan de slag te gaan, vraag me af hoe die zou klinken.
The dead ball specialist!
pi_108815549
Geen hoge ratings op allmusic en pitchfork voor het album. Waar ik het wel mee eens ben. Allebei een 6je...
pi_108815975
Rest wel allemaal goede recensies, NME een 8, Rolling Stone, ook goede recensies in kranten (vaak 4 of 5 sterren).
Album top 100 2024
pi_108816493
Ik denk dat een deel van die hogere beoordeling ook komt door hoe het album geproduceerd is, en afgemixt is, dingen waar consumenten misschien minder waarde aan toekennen?

Overigens belde mijn moeder me net op, jubelend over hoe goed de CD wel niet was, en dat de postbode ietwat vreemd keek omdat ze hem ontmoette bij de deur, en de CD uit z'n handen griste.. _O-
pi_108818039
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:14 schreef Felagund het volgende:
Rest wel allemaal goede recensies, NME een 8, Rolling Stone, ook goede recensies in kranten (vaak 4 of 5 sterren).
Eigenlijk zijn de enige recensies waar ik waarde aan hecht die van allmusic en Pitchfork, daar kan ik me altijd vrij vaak in vinden (net als nu) (bij PF moet je wel een beetje weten wanneer je het serieus moet nemne of niet :P)...Vooral Rolling Stone ben ik het echt nooit mee eens. NME ben ik nooit echt mee bezig :)
pi_108822518
Rolling Stone geeft volgens mij elk album 5 sterren :')
Zonder grappen. WOAD had er nog 4 volgens mij.
pi_108822614
Ja, die website/blad is zo ongelooflijk biased, het is niet normaal. :D
pi_108822711
Pitchfork neem ik overigens ook bijna nooit serieus. :D
Album top 100 2024
pi_108839695
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:50 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Ik heb het nu ook geluisterd op Spotify, ik vind het ook 10 keer niks.
Album top 100 2024
pi_108853507
En dit is (volgens backstreets) de albumhoes voor zijn 7" single ter ere van record store day 2012.

pi_108854418
vrijdag geeft bruce een concert dat wordt uitgezonden op sirus radio :D
pi_108855015
Hoelaat precies? En is het ook in Nederland te ontvangen?
Album top 100 2024
pi_108856385
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:07 schreef Felagund het volgende:
Hoelaat precies? En is het ook in Nederland te ontvangen?
Niet in Nederland te ontvangen, maar gok vrij snel daarna te downloaden ;)
pi_108872176
Je kunt een free trial aanvragen op sirius xm alleen even een US zip code invoeren bij je gegevens en klaar ben je.

Ik kan er vrijdagavond niet naar luisteren maar zaterdag zal die vast en zeker te downloaden te zijn!
pi_108903527
2 uur vannacht, even geregistreerd voor free trial, vanavond recorder maar eens er op gooien :P
pi_108904284
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:56 schreef Razer het volgende:
2 uur vannacht, even geregistreerd voor free trial, vanavond recorder maar eens er op gooien :P
Ik houdt me aanbevolen voor een ripje. :@
pi_108908834
hopen op een legendarisch concert dan maar
pi_108909197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik houdt me aanbevolen voor een ripje. :@
Ik ga me best doen :)
Ben geen super expert maar denk dat dit wel gaat lukken haha ;)
pi_108909568
Ben erg benieuwd wat ze allemaal gaan spelen vannacht!
Hopelijk ook een paar nummers van The Promise zoals Save My Love en Ain't Good Enough For You.

En hopelijk ook Kitty's Back, E Street Shuffle etc. want ja je moet die toeters natuurlijk wel goed en vaak gebruiken!
pi_108909646
Ik hou me ook aanbevolen voor een ripje, want ik ben er vanavond niet! Erg benieuwd :)
pi_108912670
Interessant!!

Van FB:
Stay tuned to brucespringsteen.net and @springsteen tonight for exclusive updates, photos, and some more big surprises from behind the scenes at the live premiere of Wrecking Ball from The Apollo Theater!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:21:28 #76
228665 Peter88Online
pi_108914457
Wrecking Ball is in de eerste week meteen op nummer 1 van de Album Top 100 terecht gekomen. Terecht natuurlijk
pi_108916549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 18:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Je kunt een free trial aanvragen op sirius xm alleen even een US zip code invoeren bij je gegevens en klaar ben je.

Ik kan er vrijdagavond niet naar luisteren maar zaterdag zal die vast en zeker te downloaden te zijn!
wat moet ik als zip code invoeren??
pi_108916582
never mind
pi_108925314
heb hier een keer geroepen dat ik versies van the e street shuffle uit de jaren 70 helemaal niets vond.

zoals
of die van de main point

moet ik toch corrigeren, wat zijn het toch heerlijke versies _O_
pi_108930251
3 minutes till show time!!!
pi_108930326
En Bruce weer te laat zoals altijd :P
Still waiting ;)
pi_108930619
Show timeeeeeeeeeeeee!
Opening song van vanavond: We Take Care Of Our Own!
pi_108933313
De setlist van gisteravond:

Setlist so far, show started 8.20

01. We Take Care of Our Own
02. Wrecking Ball
03. Badlands
04. Death To My Hometown

Hello all, welcome from Bruce
05. My City Of Ruins ( good sax solo by Jake clemons, with band introduction, and we are missing a few, if you are here, and we are here, they are here, 3 times )
06. E Street Shuffle
07. Jack of All Trades
08. Shackled and Drawn
09. Waitin'on a Sunny Day
10. The Promised Land (Jake steps up for another huge solo)
11. Mansion on The Hill (Acoustic guitar is out. Harmonica strapped around his neck. Patti at his side. Mansion On The Hill)

Singers to the front, mentioning Aretha, Solomon Burke,
and so on
12. The Way You Do The Thing You Do (Smokey Robinson) in to
13. 634-5789! (Jake is dancing cross the stage and plays a terrific solo)( and Bruce finally made it into the balcony boxes )
14. The Rising
15. We Are Alive ( Jake proving he might actually be the jack of all trades... Horns, singing, dancing and now on a drum )
16. Thunder Road

Michelle Moore joins Bruce now for:
17. Rocky Ground
18. Land of Hope and Dreams ( great with the horn section )
19. Tenth Avenue Freeze Out ( THE CHANGE WAS MADE UPTOWN AND THE BIG MAN JOINED THE BAND!!!! A M A Z I N G !!!!!!! )
20. Hold On, ( We are coming , Sam Moore song )

Voor het eerst in weet ik hoeveel jaar geen Born To Run gespeeld tijdens een concert.
Op de site van BS.net staat een filmpje van DTMH hopelijk komt er snel een dvd van!

Nog een paar minuten en dan kan ik het concert beluisteren ben erg benieuwd!
De setlist/reacties zijn erg positief!

Edit naast DTMH ook een opname met stukjes van WTCOOO en WB:

[ Bericht 14% gewijzigd door Earl_J_Hickey op 10-03-2012 10:42:22 ]
  zaterdag 10 maart 2012 @ 10:36:05 #84
67174 Dos37
Come on Twente
pi_108933328
Nou Born to Run nog wel te horen tijdens het concert :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_108933403
Die foto van hem aan de balkonrand. :D
pi_108933449
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:42 schreef fruityloop het volgende:
Die foto van hem aan de balkonrand. :D
En daar is een filmpje van:
Jake doet ook nog ff de moonwalk _O-
pi_108933577
Bruce _O_
pi_108933654
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 10:44 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

En daar is een filmpje van:
Jake doet ook nog ff de moonwalk _O-
wtf geniaal, ook die uitvoering van het nummer _O-
pi_108934586
heb het concert binnen _O_
al zijn er nu al een hoop verschillende versies :P

hij klinkt al een beetje buiten adem in het begin maar wat een geweldige setlist _O_
pi_108936772
Waar vind je het concert? Ik weet dat er een bepaalde site was, maar die ben ik vergeten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Felagund op 10-03-2012 14:09:57 ]
Album top 100 2024
pi_108937022
Ik wacht wel even tot een uiteindelijke versie haha, ik zie er nu al meerdere staan. En eigenlijk wil ik alleen maar een LOHAD live versie hebben :)
ohja en E-Street shuffle :)
pi_108937391
de version three is beter dan die van flynn, maar dat is mijn persoonlijke mening ;)
pi_108937497
Ik verwacht dat er nog wel een matrix versie komt van dit concert.
pi_108937552
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:36 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Ik verwacht dat er nog wel een matrix versie komt van dit concert.
of een pre-air
pi_108937888
bruce doet een heel mooi eerbetoon aan the big man tijdens 10th
pi_108975690
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  zondag 11 maart 2012 @ 17:10:44 #97
228665 Peter88Online
pi_108975846
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:50 schreef Ranja_Ranja het volgende:
bruce doet een heel mooi eerbetoon aan the big man tijdens 10th
Inderdaad een mooi eerbetoon. Net als dat hij tijdens zijn speech in My City of Ruins roept: "Are we missing anybody?". Waarbij iedereen meteen door heeft dat hij Clarence en Danny bedoelde. En vervolgens roept: "That's right, we're missing a few... But the only thing I can guarantee tonight, is that if you're here, and we're here, they're here."

Ik heb vanmiddag het gehele concert eens beluisterd. Man, wat een show. Ik krijg meteen nog meer zin in 28 mei _O_
pi_108976183
quote:
Leuk, alvast voorproefje als er eens een goede versie online staat. Maar dit klinkt niet echt goed :P Maar het kan ermee door ^O^
pi_108985523
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 17:20 schreef Norrage het volgende:

[..]

Leuk, alvast voorproefje als er eens een goede versie online staat. Maar dit klinkt niet echt goed :P Maar het kan ermee door ^O^
Even Jungleland checken, daar staan 4/5 perfecte versies, pak even degene met meeste seeders, persoonlijk vind ik dat degene met de beste geluidskwaliteit.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:03:54 #100
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_109020578
Wat blijft het toch een mooie bootleg, luister al 3 dagen niets anders!
pi_109027596
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Wat blijft het toch een mooie bootleg, luister al 3 dagen niets anders!
Hij wordt hier ook geconverteerd nu :Y (ik doe niet aan flacs)
pi_109028765
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 21:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hij wordt hier ook geconverteerd nu :Y (ik doe niet aan flacs)
Estreet Shuffle O+ O+ _O_
pi_109041435
Lol, ik heb de normale editie besteld, krijg ik de special editie thuisgestuurd. Ik ga hem niet helemaal naar Hong-Kong terug sturen hoor.
Album top 100 2024
pi_109046316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:54 schreef Felagund het volgende:
Lol, ik heb de normale editie besteld, krijg ik de special editie thuisgestuurd. Ik ga hem niet helemaal naar Hong-Kong terug sturen hoor.
Mooi meegenomen :D
pi_109047346
Tenth Avenue Freeze Out :'(

(maar ik vind alle versies toch geen fijne kwaliteit....komt niet in de buurt bij de nagenoeg perfecte gemasterde studioversies....)

[ Bericht 37% gewijzigd door Norrage op 13-03-2012 14:11:15 ]
  woensdag 14 maart 2012 @ 03:13:26 #106
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_109077754
Ik vind Born to Run mooi maar liedjes als Tenth Avenue Freeze-Out en Night zijn toch mooier op de 1 of andere manier. :Y
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_109078863
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2012 03:13 schreef Wii-Style het volgende:
Ik vind Born to Run mooi maar liedjes als Tenth Avenue Freeze-Out en Night zijn toch mooier op de 1 of andere manier. :Y
Ik vind BTR het minste nummer van het album :Y
pi_109079222
Het is ook niet mijn favoriete nummer, maar ik vind "Night" en "She is the One" toch duidelijk minder dan "Born to Run".
Album top 100 2024
pi_109079367
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:04 schreef Felagund het volgende:
Het is ook niet mijn favoriete nummer, maar ik vind "Night" en "She is the One" toch duidelijk minder dan "Born to Run".
Night heb ik nooit heel veel kunnen vinden, maar She is the One is toch een heerlijk (voornamelijk instrumenteel) nummer. Zeker op Hammersmith _O_
pi_109137968
Why are we up so fucking early _O-
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_109139781
Schitterende speech. _O_
pi_109139985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Night heb ik nooit heel veel kunnen vinden, maar She is the One is toch een heerlijk (voornamelijk instrumenteel) nummer. Zeker op Hammersmith _O_
Hammersmith versie vind ik ook geweldig, maar op het album vind ik het één van de mindere nummers. Al is dat natuurlijk ook maar relatief.
Album top 100 2024
pi_109146050
Voor wie het gemist heeft, hier nog een keer de hele speech van Springsteen:
http://www.ustream.tv/recorded/21123958

Een paar uur na de speech hebben Springsteen & de ESB ook nog een concert gegeven:
1. I AIN'T GOT NO HOME
2. We Take Care of Our Own
3. Wrecking Ball
4. Badlands
5. Death to My Hometown (with Tom Morello)
6. My City of Ruins
7. SEEDS
8. The E Street Shuffle
9. Jack of All Trades (with Tom Morello)
10. Shackled and Drawn
11. Waitin' On a Sunny Day
12. The Promised Land
13. THE GHOST OF TOM JOAD (with Tom Morello)
14. The Rising
15. We Are Alive
16. Thunder Road
17. Rocky Ground
18. Land of Hope and Dreams
19. THE HARDER THEY COME (with Jimmy Cliff)
20. TIME WILL TELL (with Jimmy Cliff)
21. MANY RIVERS TO CROSS (with Jimmy Cliff)
22. WE GOTTA GET OUT OF THIS PLACE (with Eric Burdon)
23. Tenth Avenue Freeze-Out
24. THIS LAND IS YOUR LAND (with Joe Ely, Alejandro Escovedo, Garland Jeffreys, Tom Morello, and Arcade Fire)

[ Bericht 71% gewijzigd door Earl_J_Hickey op 16-03-2012 10:38:33 ]
pi_109170108
Ik schaam me voor de rest van Nederland:

quote:
Frans Duijts verslaat Bruce Springsteen
Laatste update: 16 maart 2012 15:03 info
AMSTERDAM - Frans Duijts heeft in de Album Top 100 Bruce Springsteen van de eerste plaats gestoten. De Nederlandse volkszanger stijgt met zijn cd Alles met Je Delen van de tweede naar de eerste plek. Hij ontving zondag een gouden plaat voor het album.
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:31:32 #116
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_109170668
Sowieso, Nederland. :')
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_109173233
quote:
19s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:11 schreef Fuszy het volgende:
Ik schaam me voor de rest van Nederland:

[..]

;(
pi_109174620
Haha omg!!! Trailer trash volk in Nederland :P
pi_109181401
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:11 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
13. THE GHOST OF TOM JOAD (with Tom Morello)
Tijdens het optreden @ Rock & Roll Hall of Fame was dit nummer zo waanzinnig goed!
pi_109188491
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 20:32 schreef Luni het volgende:

[..]

Tijdens het optreden @ Rock & Roll Hall of Fame was dit nummer zo waanzinnig goed!
_O_
Nu vast ook wel :D

_O_ _O_
  zondag 18 maart 2012 @ 20:32:04 #121
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_109247339
Ik had behoorlijk hoge verwachtingen betreffende het nieuwe album van Bruce. Nu ben ik toch wat teleurgesteld moet ik zeggen.

We hebben het allemaal al wel een beetje gehoord vind ik. Het album doet me af en toe een beetje aan 'The Rising' denken van pakweg een jaar of tien geleden. Natuurlijk staan er weer mooie nummers op (met verfrissende Keltische invloeden bijvoorbeeld) zoals 'Easy Money' en het pakkende 'Shackled And Drawn', maar een nummer als 'We Take Care Of Our Own' pakt me nog steeds niet, ook al heb ik het al een keer of dertig gehoord. Het titelnummer is wel weer
een hoogtepunt naar mijn mening. De meeste nummers hadden best wat korter gekort vind ik. 'Rocky Ground' vind ik verschrikkelijk eentonig en dat vreselijke rapstukje had van mij ook niet gehoeven.

Waar is de Bruce gebleven van 'Born To Run' toen situaties echt op lyriek niveau werden uitgewerkt? Treffende sfeerschetsen, spannende begeleidingen.
Nu is het één en al groot gebaar en gebruik van metaforen in die nummers. Dat vind ik jammer.

Samengevat vind ik het over de grote lijn gezien allemaal wel aardig, maar briljant zeker niet.

Doe mij dan maar liever één van de laatste twee albums, zoals 'Working On A Dream'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmosphere82 op 19-03-2012 20:53:02 ]
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 18 maart 2012 @ 20:48:43 #122
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_109248287
Vanavond de touropener in Atlanta, ben erg benieuwd naar de setlist!
pi_109254200
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:48 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Vanavond de touropener in Atlanta, ben erg benieuwd naar de setlist!
Denk zelfde basis als voorgaande 2 concerten, met nog nummertje of 4 aangevuld :)
pi_109258464
quote:
Doe mij dan maar liever één van de laatste twee albums, zoals 'Working On A Dream'.
liever woad dan wrecking ball??
pi_109258539
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 23:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

:o :(
pi_109258969
Dat is een beetje vloeken in de kerk hier. Maar smaken verschillen.
Album top 100 2024
  maandag 19 maart 2012 @ 12:07:36 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_109272193
  maandag 19 maart 2012 @ 14:49:03 #129
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_109273676
De setlist van gisteren:
1. We Take Care of Our Own
2. Wrecking Ball
3. Badlands
4. Death to My Hometown
5. My City of Ruins
6. E Street Shuffle
7. Jack of All Trades
8. Seeds
9. EASY MONEY
10. Waitin' on a Sunny Day
11. The Promised Land
12. The Way You Do The Things You Do
13. 634-5789
14. Shackled and Drawn
15. LONESOME DAY
16. The Rising
17. We Are Alive
18. Thunder Road

END OF MAIN SET

19. Rocky Ground (with Michelle Moore)
20. Land of Hope and Dreams
21. BORN TO RUN
22. DANCING IN THE DARK
23. AMERICAN LAND
24. 10th Avenue Freeze Out

Gelukkig zit BTR er weer bij!

Vandaag speelt Springsteen in Greensboro.

Easy Money live is wel gaaf zeg mooie solo van Steve erbij!

[ Bericht 3% gewijzigd door Earl_J_Hickey op 19-03-2012 16:33:58 ]
pi_109281232
Dit beloofd een geweldige tour te worden, setlist ziet er goed uit en kan niet wachten op Shackled and Drawn, Land of Hope and Dreams en natuurlijk de klassiekers Born to Run en Dancing in The Dark :)
The dead ball specialist!
pi_109286705
De bootleg van gisteren loopt hier binnen, ben benieuwd!
  maandag 19 maart 2012 @ 20:53:57 #132
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_109288744
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 23:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Ja, sorry! Ik probeer echt in dit album te komen, maar het lukt me niet goed... ;(

En ik beschouw mezelf toch echt als fan!

De aanwezige 'woede' van Bruce vind ik nogal geforceerd klinken...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_109301512
Vanavond staat Bruce in Greensboro. Op het moment van posten is de show ongeveer halverwege en tot nu toe is de setlist hetzelfde als gisteren in Atlanta.

Ben benieuwd in hoeverre de setlists deze tour statischer zullen zijn. Aangezien er een hoop nieuwelingen op het podium staan, zal de flexibiliteit allicht wat kleiner zijn dan gedurende de voorgaande tours.

Ik hoop in ieder geval op minder covers (goede soul is geweldig, zeker met een goede blazerssectie, maar ik zie Bruce liever iets uit zijn eigen diepe ouevre doen), iets meer variatie ten opzichte van nummers die hij de afgelopen tours al heel vaak heeft gedaan (Sunny Day!) en wat mij betreft ook iets minder materiaal van WB (het album heeft me toch ook nog steeds niet echt weten te pakken). De eerste 4 nummers vond ik er zowel tijdens de Apollo show als gisteren in Atlanta wel heerlijk inknallen overigens.

Hoe dan ook, fijn dat de tour onderweg is!

Edit: Schrijf ik net dat de set list tot dusverre hetzelfde is, zie ik dat zojuist Because The Night is gespeeld (ipv Lonesome Day zoals gisteren in Atlanta).
pi_109303274
Als ik zo de foto's op BeTrue bekijk, lijkt het wel alsof hij een wat uitgebreidere lichtshow heeft, of niet? En Rosalita is altijd goed wat mij betreft. *O*
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:42:05 #135
186614 Earl_J_Hickey
My name is...
pi_109315940
Setlist van gisteren:
March 19 / Greensboro Coliseum / Greensboro, NC
Setlist:
We Take Care of Our Own
Wrecking Ball
Badlands
Death to My Hometown
My City of Ruins
The E Street Shuffle
Jack of All Trades
Seeds
Easy Money
Waitin' on a Sunny Day
The Promised Land
Apollo Medley (The Way You Do The Things You Do/634-5789)
Shackled & Drawn
Because the Night
The Rising
We Are Alive
Thunder Road
* * *
Rocky Ground (with Michelle Moore)
Land of Hope and Dreams
Born to Run
Dancing in the Dark
Rosalita (Come Out Tonight)
Tenth Avenue Freeze-out
pi_109320164
heb heeeel veel zin in de e street shuffle :D
pi_109320668
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:53 schreef Ranja_Ranja het volgende:
heb heeeel veel zin in de e street shuffle :D
Eigenlijk moeten ze dan ook nog Kitty's Back ergens ingooien :D En Thundercrack
pi_109320753
Ik stel voor om wat zweefvliegtuigjes met spandoeken te huren.. dat soort verzoekjes zullen wel opvallen toch? :D
pi_109320818
Pinkpop is buiten, je kan gewoon echte vliegtuigen laten overvliegen met spandoeken :D
pi_109320943
Ik kan op het moment geen goede foto vinden maar hier heb je 's zomers altijd zweefvliegtuigen met reclamespandoeken erachter die over het strand vliegen.. dat valt wel op. :D
  dinsdag 20 maart 2012 @ 18:22:02 #141
228665 Peter88Online
pi_109321211
_O_ Because The Night _O_
_O_ Rosalita _O_

Geweldige setlist. Hopelijk worden beiden nummers ook gedaan op Pinkpop. Al ben ik bang dat de kans op Rosalita klein is gezien dat ze op Pinkpop korter spelen dan een regulier concert :{
pi_109321558
pi_109355215
Shackled and Drawn klinkt live lekker!
pi_109386379
Ik heb een vraag, en wellicht weet iemand hier het antwoordt.

Ik begin de muziek van Bruce steeds mooier te vinden, vind de het album Wrecking Ball geweldig, maar ook The Rising en misschien niet echt een Springsteen waardig album, maar The Seeger Sessions vind ik ook erg goed.

Maar waar ik benieuwd naar ben, weet iemand van jullie of Bruce Springsteen christenlijk is? Op het laatste album hoor ik wat christenlijke teksten, en ook op het album dat is opgenomen met The Seeger Sessions.

Misschien is hij christenlijk op een meer amerikaanse manier. Zelf ben ik ook christen, probeer mijn muziekkeuze daarop ook op aan te passen.
pi_109386594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:54 schreef Gozert147 het volgende:
Ik heb een vraag, en wellicht weet iemand hier het antwoordt.

Ik begin de muziek van Bruce steeds mooier te vinden, vind de het album Wrecking Ball geweldig, maar ook The Rising en misschien niet echt een Springsteen waardig album, maar The Seeger Sessions vind ik ook erg goed.

Maar waar ik benieuwd naar ben, weet iemand van jullie of Bruce Springsteen christenlijk is? Op het laatste album hoor ik wat christenlijke teksten, en ook op het album dat is opgenomen met The Seeger Sessions.

Misschien is hij christenlijk op een meer amerikaanse manier. Zelf ben ik ook christen, probeer mijn muziekkeuze daarop ook op aan te passen.
Hij heeft van oorsprong een katholieke opvoeding genoten, en hij gebruikt ook nog regelmatig veel katholieke beeldspraak in zijn nummers, maar verder dan dat is er niet echt heel veel over hem bekend op dat vlak.
pi_109387188
Hij is behoorlijk gelovig, luister maar eens naar Devils & Dust, en de bijbehorende MTV unplugged DVD. Doet hij heel wat uit de boeken over zijn gelovigheid. Maar hij loopt er verder niet zo ongelooflijk mee te koop, en dat is wel fijn :)
pi_109388400
Ja idd, mooi nummer dat Devils & Dust!

Ik was gewoon nieuwsschierig, of hij gelovig is of niet, en kon via Google niet veel vinden. Het zou een leuke bijkomstigheid zijn voor mij, zoals dit ook geldt voor bijvoorbeeld U2. Daar ligt het er ook niet te dicht bovenop, en kunnen de niet gelovigen ook van de nummers (vooral teksten) genieten.
pi_109388793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:48 schreef Gozert147 het volgende:
Ja idd, mooi nummer dat Devils & Dust!

Ik was gewoon nieuwsschierig, of hij gelovig is of niet, en kon via Google niet veel vinden. Het zou een leuke bijkomstigheid zijn voor mij, zoals dit ook geldt voor bijvoorbeeld U2. Daar ligt het er ook niet te dicht bovenop, en kunnen de niet gelovigen ook van de nummers (vooral teksten) genieten.
Ik heb het over het hele album D&D, dat is een behoorlijk religieus album :)
pi_109388981
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb het over het hele album D&D, dat is een behoorlijk religieus album :)
Ow sorry, had alleen even snel dat nummer Youtube opgezocht...
pi_109389312
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:03 schreef Gozert147 het volgende:

[..]

Ow sorry, had alleen even snel dat nummer Youtube opgezocht...
Maar het titelnummer is inderdaad fantastisch. Dat album sowieso ook _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')