abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_108668345
Dit is het officieuze Bruce Springsteen topic. Een introductie over wie hij is is uiteraard niet nodig. Wel een introductie over hoe fantastisch veelzijdig, hoe fantastisch hij live is en wat een Boss hij wel niet is. En dat omdat wij dan lekker filmpjes kunnen spuien:



De beste live perfomances van Bruce:

Met de beste meest intense gitaarsolo van Bruce ooit:

Het meest emotionele, boze, typische Bruce nummer ooit over Vietnam:

Met een nummer zo typisch Bruce, over hoop, met een fantastische Clarence en natuurlijk deel van het nieuwe album Wrecking Ball:

Gewoon vrolijke no-nonsense Bruce, mét een echte voetbal-slide langs het publiek:

Met de beste outro van een nummer ooit, period:

En misschien wel gewoon het mooiste nummer ooit:

En omdat ook de onlangs overleden _O_ Clarence Clemons _O_ nog een ode moet krijgen ook nog de beste sax-solo ooit, in een van de vele beste nummers ooit van Bruce:

Een mooi nummer voor de vrouwtjes:

Het meest zeldzame Bruce nummer ooit (sinds 1975 slechts 5 keer gespeeld). Check de reactie van het publiek als ze horen dat het inderdaad dit nummer is _O_:

De allerbeste B-side:

Het meest back to basic rockende nummer met super-sax:

Storyteller Bruce, emotioneel intro-verhaal:

De beste adaptatie van een nummer ooit, een zacht folk nummer in een feestvreugde versie gestoken:

En de laatste posts:Laatste posts in het vorige topic (jullie gaan te snel :P):
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:45 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nou, als ie gewoon in een stadion had gestaan dit jaar was ik wel gegaan denk ik. Maar Pinkpop vind ik gewoon net niet (en ik kon dus niet). Naar de Arena in 2008 kon ik niet..en 2009 was ook Pinkpop :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:45 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
/42319]Razer[/url] het volgende:

Bruce heeft nog nooit die tour 1,5 uur gespeeld, Arnhem was korste van hele tour, en dat was nog dik 2 uur en alleen omdat hij ziek was. Aan het begin van de tour in 2007 zat hij altijd al rond de 2,5 uur, daarna naar 2008 toe was elk concert gewoon bijna 3 uur.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind BTR en Badlands allebei de allerslechtste klassiekers die er zijn. Eigenlijk de 2 enige klassiekers waar ik totaal maar dan ook totaal niks mee heb. (net als Dancing in the Dark dat cocnert trouwens).
Mijn klassiekers zijn alles van EStreet Shuffle, the River, Sunny Day, Darkness, Racing, Promised Land, Jungleland, Thunder Road, Backstreets...etc etc...Net precies die nummers die hij toen niet speelde :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:47 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik had het ook over de reguliere set. Omdat encores nog wel eens verschillen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:48 schreef Felagund het volgende:

[..]

Pinkpop zou ik ook niet snel naar toe gaan speciaal voor Bruce, dan kom je tussen mensen die niet echt fan zijn, dat is bij een normaal concert minder. En een normaal concert duurt langer.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_108668399
Was een Pinkpop dag trouwens ooit zo snel uitverkocht? Dagtickets dan...
pi_108668405
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dan zou ik zeker nog een keer gaan, bij zo'n tegenvallend concert, zeker als hij ziek was die avond. Dan wordt een volgend concert alleen maar beter. En je weet nooit hoe lang hij nog blijft optreden.

Eigenlijk mag ik niet zeuren, het wordt voor mij in Keulen ook pas de eerste keer. :P
Ik was ook bijna naar jou toegekomen in Keulen :P Ga je trouwens met vrienden of in je eentje? En heb je zit of staanplaatsen? :)

Misschien even het eind van de OP editen, met quotes ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108668418
@Fargo,

Ja dagkaarten van 2009 gingen in max 5 minuten volgens mij :P
Dat was snelst verkopende Pinkpop dag ooit.
pi_108668436
Laatste posts in het vorige topic (jullie gaan te snel :P):

Staan imiddels in de OP.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_108668510
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:54 schreef Felagund het volgende:
Laatste posts in het vorige topic (jullie gaan te snel :P):

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat probleem had ik het vorige topic ook, daarom had ik ze in de OP gezet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108668597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik was ook bijna naar jou toegekomen in Keulen :P Ga je trouwens met vrienden of in je eentje? En heb je zit of staanplaatsen? :)

Misschien even het eind van de OP editen, met quotes ;)
Ik ga met mijn vader (cliché.), mijn vrienden zijn niet echte Bruce fans en hij was de enige van wie ik wist dat ik hem zo gek kon krijgen om in 5 minuten over te halen om 85 tot 90 euro voor een concert te betalen. :D

Ik heb staplaatsen, wel niet op de beste plek, maar als ik een beetje vroeg ben valt dat denk ik nog wel mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:59:37 #8
263417 Keyos
Like a Boss
pi_108668622
Ik heb ook dagkaarten gehaald voor Bruce op Pinkpop, had eigenlijk misschien nog liever naar Keulen willen gaan aangezien hij daar langer zal spelen, maarja het is niet anders meer.
Ben nog door het oog van de naald gekropen, ik vertrouwde ook op de internetsite, maar ben na een half uur toch halsoverkop naar de Free Record Shop gegaan toen ik een nieuwsartikel van 2009 terug las dat de dagtickets voor Bruce binnen no-time weg waren.

@Norrage

Goede smaak favoriete nummers, zitten veel van mijn favo's bij. Ik vind in muziek altijd de instrumentals belangrijker dan de zang, vandaar dat o.a mijn favoriete nummers : Jungleland, Thunder Road, Racing in the Street, The River, The Promised Land en Backstreets zijn. Hopen maar dat hij hier wat van gaat spelen, zeker Racing in The Street wat live één van de mooiste nummers ooit is.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_108668708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:59 schreef Keyos het volgende:
Ik heb ook dagkaarten gehaald voor Bruce op Pinkpop, had eigenlijk misschien nog liever naar Keulen willen gaan aangezien hij daar langer zal spelen, maarja het is niet anders meer.
Ben nog door het oog van de naald gekropen, ik vertrouwde ook op de internetsite, maar ben na een half uur toch halsoverkop naar de Free Record Shop gegaan toen ik een nieuwsartikel van 2009 terug las dat de dagtickets voor Bruce binnen no-time weg waren.

@Norrage

Goede smaak favoriete nummers, zitten veel van mijn favo's bij. Ik vind in muziek altijd de instrumentals belangrijker dan de zang, vandaar dat o.a mijn favoriete nummers : Jungleland, Thunder Road, Racing in the Street, The River, The Promised Land en Backstreets zijn. Hopen maar dat hij hier wat van gaat spelen, zeker Racing in The Street wat live één van de mooiste nummers ooit is.
Instrumentele stukken bij Bruce nummers _O_

Ok...let's do it, top 10 Bruce nummers/albums/concerten/bootlegs:

Ik ga eerst.

Top 10 nummers:

1. New York City Serenade
2. The River
3. Kitty's Back
4. Racing in the Street
5. Lost in the Flood
6. Thunder Road
7. Spirit in the Night
8. Backstreets
9. This Hard Land
10. Land of Hope and Dreams (die moest er gewoon ff in :P)

(ik vind het lastig om epische nummers met party nummers als Kitty's Back te vergelijken...Eigenlijk zou Kitty's Back op #1 moeten staan, maar die andere heb ik wat meer emotionele waarde aan :P )

Top 5 albums:
1. The Wild, The Innocent & The E-Street Shuffle
2. Born to Run
3. Darkness on the Edge of Town
4. The Rising
5. Greetings from Asbury Park

[ Bericht 11% gewijzigd door Norrage op 03-03-2012 17:07:27 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108669143
Nummers vind ik lastig, albums kan ik wel een top 5 van maken:
1 BTR
2 Darkness
3 Magic
4 The Rising
5 BITUSA (met name door No Surrender)
pi_108669166
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:14 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nummers vind ik lastig, albums kan ik wel een top 5 van maken:
1 BTR
2 Darkness
3 Magic
4 The Rising
5 BITUSA (met name door No Surrender)
Geen WIESS? :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108669262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Geen WIESS? :(
Die staat op 6 :D
pi_108669931
Hey mensen, ik wil meer lijstjes zien :D Ik heb niet voor niets in 20 seconden mijn eigen lijstje opgesteld! :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:43:17 #14
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_108670087
Goed, ik houd ook van lijstjes. Nummers vind ik bij Springsteen inderdaad ook te moeilijk (te veel keuzes), dus kies ik ook maar voor de albums.

1. Born To Run
2. Darkness On The Edge Of Town
3. The River
4. The Rising
5. Nebraska
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_108670206
Ook al geen WIESS in de top 5 :( underrated :(

Maar leuke lijstjes verder :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108670894
Hier mijn lijstjes dan:

Top 10 nummers:
1) Jungleland
2) Racing in the street
3) New York City Serenade (Doe eens een keertje live spelen a.u.b.)
4) Youngstown (Live New York 2001)
5) Backstreets
6) Badlands
7) Thunderroad
8) My City of Ruins
9) The River (Live 75/85)
10) Born to Run

Top 5 albums:
1) Born to Run
2) Darkness on the edge of town
3) The Rising
4) The Wild the Innocent and the E-street Shuffle
5) The River

Nieuwe album valt me trouwens best tegen.
Er staat voor mij geen echte topper op (terwijl WOAD dit wel nog had in de vorm van Outlaw Pete en The Wrestler) maar daarentegen ook geen opvul materiaal.
Het wordt dus nergens echt goed, maar nergens ook echt slecht.
Land of hope and dreams heb ik live altijd al een top nummer gevonden en ben blijkbaar ook een van weinigen die de live versie prefereert boven de album versie. Dit kan er natuurlijk wel voor zorgen dat ik het nummer op dit moment onderschat omdat de live versie me beter bevalt.
Verder heb ik weinig met gospel en irriteert me het gelovige gebrabbel (let`s pray together, you just thank the lord) een beetje.

Ik zie dat Wrecking Ball overal wel positief wordt beoordeeld, dus het kan zijn dat het bij mij toch nog een aantal luisterbeurten nodig heeft (bovenop de 15 van nu) om mij ook te overtuigen. Ik zal me waarschijnlijk over de kleine irritaties heen moeten zetten en dan zal de schoonheid van het album zich misschien wel openbaren. Op dit moment hoor ik wel geen nummer wat ook maar in de buurt komt van mijn top 10.

Ik ga zelf trouwens naar Pinkpop en Hard Rock Calling. Plan was eerst om i.p.v. hard rock calling naar Dublin te gaan, maar dat was helaas uitverkocht. Als ik de dvd kijk van 3 jaar geleden zal dat ook wel gaan bevallen lijkt me zo.
pi_108672773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:12 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ze blijft redelijk vaak, als manlief overzees is, bij de kinderen. In elk geval wel de laatste tournees.

Devil, nogmaals bedankt voor je lieve aanbod. Gelukkig kwam ik er iets na elf uur doorheen. Achteraf gezien gewoon een beetje geluk gehad dus, want het had ook zomaar mis kunnen gaan. Voortaan toch maar op tijd richting een voorverkoopadres ;)

Ik ga trouwens alleen maandag. Pinkpop is voor mij ideaal. Lekker lopend heen en een half uur na afloop gewoon weer in mijn eigen bedje :)

En jij? Kom je met de trein?
Geen probleem hoor, als het nodig was was ik graag even voor je heen en weer gefietst! Maar fijn dat het je zo gelukt is! Was mijn eerste keer in de rij staan bij een verkooppunt. :D. Ik vond het eigenlijk vooral koud. :').

Lekker ja, dat je zo dichtbij woont! Ideaal! Wij (broer, zwager en ik) gaan de dag ervoor naar Keulen, hebben daar een hotelletje, en rijden dan op de terugweg nog even bij Pinkpop aan. :P. Ik heb er onwijs veel zin in, eerste keer dat ik meerdere concerten in één tour zie!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108678255
Ik ben nog altijd verliefd op de bootleg van Amsterdam 2008, manmanman.

Summertime Blues & American Land. _O_
pi_108678888
Heb in Praag voor 450 kroon (18-19 euro) Wrecking Ball gekocht op vinyl met de cd erbij. Ik hoop stiekem dat op de cd de bonus tracks staan (staan niet op de plaat) maar ben bang van niet..
pi_108679706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:06 schreef Operc het volgende:
Heb in Praag voor 450 kroon (18-19 euro) Wrecking Ball gekocht op vinyl met de cd erbij. Ik hoop stiekem dat op de cd de bonus tracks staan (staan niet op de plaat) maar ben bang van niet..
Voor dat geld mag je denk niet klagen dat je en de lp en de cd hebt kunnen kopen. Normaal gesproken betaal je dat al voor alleen de lp.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_108686836
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 22:24 schreef Felagund het volgende:

[..]

Voor dat geld mag je denk niet klagen dat je en de lp en de cd hebt kunnen kopen. Normaal gesproken betaal je dat al voor alleen de lp.
Dat is nu ook zo, alleen hebben ze in de LP hoes ook de cd gestopt. Komt tegenwoordig wel vaker voor :-)
  Moderator zondag 4 maart 2012 @ 10:31:47 #22
332671 crew  indiaantje89
pi_108689952
quote:
I got passion in my pants, and I ain't afraid to show it.. _O-
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_108690048
quote:
Ja die moest natuurlijk weer ff in dit topic gepost worden, zat aan het einde van de vorige :) Geniaal :D

Dus de geniale Jimmy Fallon filmpjes:

http://www.latenightwithj(...).T1IVOEQaZKY.twitter

2jaar terug:
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108691501
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:51 schreef Mandéra het volgende:
Ik ben nog altijd verliefd op de bootleg van Amsterdam 2008, manmanman.

Summertime Blues & American Land. _O_
summertime blues en stand on it _O_ _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')