http://www.tennis.com/art(...)leid=16968&zoneid=25quote:Rafael Nadal has resigned from the ATP Players Council, a number of journalists including the New York Times' Chris Clarey and Australia’s Craig Gabriel, reported. Clarey tweeted that Nadal has been frustrated by a lack of support from other players. Nadal told the London Times' Neil Harman in January that he was tired of the aggravation that goes along with being a board member. He and fellow council member, president Roger Federer, have disagreed over issues as of late, such as a potential two-year ranking, the schedule and time violations.
quote:
Ik zie je PI hoor, maar wie weet. Ik bedoel, ook bij een trainingspartijtje zal Federer in principe willen winnen neem ik aan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Betekende die exho dan toch meer dan wij dachten?
Fed en exho's is totaal niet meer serieus tegenwoordig. Vroeger deed ie nog wel zijn best, maar nu? Hij won in Kooyong iets van 2 games ofzo...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zie je PI hoor, maar wie weet. Ik bedoel, ook bij een trainingspartijtje zal Federer in principe willen winnen neem ik aan.
Dat werd ook al in 2009 gezegd...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:28 schreef InTrePidIvity het volgende:
Nadal tennist nog max. 2 jaar, dan is hij op.
Bron.quote:Fish: Too many slow surfaces everywhere
Mardy Fish, who lost to Juan Monaco, 6-1, 6-3, yesterday in the Sony Ericsson Open quarterfinals, said that the conditions were slow, which has become a trend on tour.
"This surface is extremely slow. I would love just to have a couple tournaments that are quicker surfaces," Fish said. "It's not necessarily the surface, per se, but the balls. The balls get so big and so fluffy even after a warm-up that for an attacking, fast-court type player, it's extremely hard to play those guys. Sometimes you have to execute almost every shot. You have to execute big time to beat those guys playing on the slower surfaces.
"Indian Wells is extremely slow with the balls, especially at night when we play there. It's two different tournaments: during the day and during the night. Australia is extremely slow. Wimbledon's balls are unbelievably heavy. It's hard to find fast surfaces these days that I can get away with, and the first two that jump out are Montreal and Cincinnati. I don't think it was necessarily a coincidence of my results there, because I'm a fast court player. There's just not many surfaces like it anymore."
Ik vind het niet eens zo overdreven, zeker voor zover ze het doelbewust langzamer maken (wat ze ook doen). Nu heef thet namelijk de schijn van een snelle baan terwijl het niet zo is. Ook Wimbledon is bepaald niet meer wat het was. Zou allemaal iets meer in balans mogen zijn vind ik. Er is sowieso al een redelijk gravelseizoen voor de selers die van langzamere banen houden, al zijn sommige gravelbanen volgens mij sneller dan Wimbledon.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:15 schreef truedestiny het volgende:
Ja het is ook belachelijk. Ook met deze laatste 2 masters, ze kunnen er beter gewoon gravel neer leggen want dat is toch wat ze proberen na te bootsen. Misschien iets te overdreven maar je begrijpt het punt.
Het lastige is dat toernooibazen alleen kijken naar wat het beste is voor hun toernooi. Langzamere banen lijken vanwege de bijbehorende langere rally's nou eenmaal beter te scoren bij het publiek dan snelle banen. Overall is dit een slechte ontwikkeling voor het tennis, omdat het ten koste gaat van de variatie van tennisspelers*. Maar ik ben bang dat het onvermijdelijk is. Want hoe wil je het voorkomen? Vanuit de ATP bepaalde baansoorten opleggen aan de toernooien? Lijkt me niet haalbaar.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens zo overdreven, zeker voor zover ze het doelbewust langzamer maken (wat ze ook doen). Nu heef thet namelijk de schijn van een snelle baan terwijl het niet zo is. Ook Wimbledon is bepaald niet meer wat het was. Zou allemaal iets meer in balans mogen zijn vind ik. Er is sowieso al een redelijk gravelseizoen voor de selers die van langzamere banen houden, al zijn sommige gravelbanen volgens mij sneller dan Wimbledon.
Gaat om de variatie natuurlijk, alleen dat soort banen zullen ook wel vervelend wordenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 12:25 schreef XL het volgende:
Als ze snelle banen met snelle ballen combineren dan zijn Karlovic en Isner ineens onhoudbaar. Ik vind dat op amateur niveau al leuk! Slice service op een natte kunstgras baan... dan voel ik me net Karlovic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |