SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hierNiet meer actief op Fok!![]()
Leuk die km challenge.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
zo dan rechtsedirecte, kan je nog lopen morgen / vandaag? ;-)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Eigenlijk zou je ook nog wat nuttigs met die kilometers moeten doen. Nu zijn het veel verstookte calorien wat alleen geresulteerd heeft in een verplaatsing met hetzelfde begin- als eindpunt.
Je zou het nuttige met het aangename moeten kunnen verenigen. Boodschappen doen bijvoorbeeld.
Gelijk een extra challenge aan gewicht: 3 flessen cola, 2 pakken melk en 4 pakken appelsap aan gewicht in je rugzak, en je voelt je een hele bepakte militair.How can I make this topic about me?![]()
uhuh, hooguit stoplichtje of oversteken van een weg ofzo.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Mooi werk Swets! Is dat dus 10km nonstop rennen?![]()
En dat in dik een half jaar zeg maar. Vind het een hele prestatie.How can I make this topic about me?![]()
Oh men, ik moet er niet aan denken omdat met m'n bezwete hoofd door de AH te lopenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Eigenlijk zou je ook nog wat nuttigs met die kilometers moeten doen. Nu zijn het veel verstookte calorien wat alleen geresulteerd heeft in een verplaatsing met hetzelfde begin- als eindpunt.
Je zou het nuttige met het aangename moeten kunnen verenigen. Boodschappen doen bijvoorbeeld.
Gelijk een extra challenge aan gewicht: 3 flessen cola, 2 pakken melk en 4 pakken appelsap aan gewicht in je rugzak, en je voelt je een hele bepakte militair.![]()
Ik heb ook een rondje gelopen. Het ging in het begin heel lekker, maar richting het einde kreeg ik ineens erge buikpijn. De boerenkool van gisterenavond bleek toch niet helemaal goed gevallen denk ik
Maar wel uitgelopen![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ben benieuwd hoe lang dat nog zo blijft bij mij.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Alleen als je voor op schema ligt.
Ik had al wat last van kleine pijntjes af en toe, maar sinds vorige week steeds meer van de achillespees. Vanochtend waren de eerste 2 stappen zelfs pijnlijk. Zal dus de komende tijd een stuk minder vaak en lang gaan lopen. Misschien wel even helemaal niet.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.![]()
Da's balen! Maar goed, die challenge is niet heilig hequote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:08 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe lang dat nog zo blijft bij mij.
Ik had al wat last van kleine pijntjes af en toe, maar sinds vorige week steeds meer van de achillespees. Vanochtend waren de eerste 2 stappen zelfs pijnlijk. Zal dus de komende tijd een stuk minder vaak en lang gaan lopen. Misschien wel even helemaal niet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ook als je dat niet ligt hoorquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Alleen als je voor op schema ligt.![]()
vandaag weer!
Ja doei.![]()
Net gelopen met Endomondo! 7,55 km in net geen 48 minuten (9,5 km/u). Ik ben tevredenMaar nu weet ik wel dat ik mijn 5 km echt wel op 10 km/u moet kunnen doen. Nike+ was weer optimistisch en telde er 150 meter bij op
. Dus ik ben wel klaar met Nike+. Wel jammer dat ik nu geen level verder zal komen op de site, maar goed, op de Garminsite en Endomondo heb je vast ook wel weer leuke dingen
. Ga tot ik mijn Garmin heb met Endomondo lopen iig, want die geeft een afstand die overeenkomt met de gemeten afstand op afstandmeten.nl
Niet meer actief op Fok!![]()
Ja, ga jij maar hardlopen met flessen cola. Niet meteen opentrekken dan thuisquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:27 schreef gebrokenglas het volgende:
Gelijk een extra challenge aan gewicht: 3 flessen cola, 2 pakken melk en 4 pakken appelsap aan gewicht in je rugzak, en je voelt je een hele bepakte militair..
Wat goed zeg! *jaloers*. Ik wil het ook weer wat serieuzer gaan aanpakken als ik m'n Garmin heb. Wil echt die snelheid omhoog hebben, want na een jaar een halfuur achtereen kunnen lopen ben ik maar zo'n 500 meter per uur opgeschoten qua snelheidquote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Dubbel P.R.
10KM in 55:07 en 10.79KM in een uur..
Nou, dat is balen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:08 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg om straks mensen te kunnen inhalen in de challenge (), maar dit is geen leuke manier...
@ Guppy: voor mij is 'ie wel heilig hoor! Ik zou extra balen als ik niet zou kunnen lopen.
Neuh, is ook zo. Maar toch. Het motiveert wel.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Da's balen! Maar goed, die challenge is niet heilig heAls je straks een Garmin hebt, dan kan je die Nike+ er toch gewoon naast houden?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:24 schreef Viking84 het volgende:
Net gelopen met Endomondo! 7,55 km in net geen 48 minuten (9,5 km/u). Ik ben tevredenMaar nu weet ik wel dat ik mijn 5 km echt wel op 10 km/u moet kunnen doen. Nike+ was weer optimistisch en telde er 150 meter bij op
. Dus ik ben wel klaar met Nike+. Wel jammer dat ik nu geen level verder zal komen op de site, maar goed, op de Garminsite en Endomondo heb je vast ook wel weer leuke dingen
. Ga tot ik mijn Garmin heb met Endomondo lopen iig, want die geeft een afstand die overeenkomt met de gemeten afstand op afstandmeten.nl
Overigens vind ik een 150meter afwijking voor alleen een bewegingssensor ivt een GPS-systeem behoorlijk accuraat. Als ik runs bij diverse sites importeer zit daar soms ook verschil in.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.![]()
Dat vind ik te veel gedoe, eigenlijk, om al die meuk bij te houden onderweg. Maar ik vind het wel fijn als iemand zegt hoe ver ik al ben, qua tijd, dus misschien houd ik hem er wel bij. Neem de iPod toch mee voor de muziek.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:32 schreef Fallen het volgende:
[..]
Neuh, is ook zo. Maar toch. Het motiveert wel.
[..]
Als je straks een Garmin hebt, dan kan je die Nike+ er toch gewoon naast houden?
Overigens vind ik een 150meter afwijking voor alleen een bewegingssensor ivt een GPS-systeem behoorlijk accuraat. Als ik runs bij diverse sites importeer zit daar soms ook verschil in.
Overigens zou het verschil nog kleiner dan 150 meter moeten zijn, want hij was niet helemaal goed gekalibreerd. Maar voordat ik weer ging kalibreren was het verschil 500 meter en dat wordt me echt te gortig.Niet meer actief op Fok!![]()
Balen mag ook, natuurlijk!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
@ Guppy: voor mij is 'ie wel heilig hoor! Ik zou extra balen als ik niet zou kunnen lopen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mijn work-out trouwens (vooral leuk voor de Hagenezen): http://www.endomondo.com/workouts/vS8bJQoilfw
Wat ik me afvraag: ik ren nu binnen, met loopband, die voor mij de tijd en snelheid bijhoudt. Daarom kan ik mijn iPhone een muziekje laten draaien. Hoe doe je dat als een app als runkeeper of endomondo je tijd bijhoudt? Kunnen die ook tegelijkertijd een muziekje aan?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik zet altijd eerst m'n muziek aan, en dan Endomondo. Werkt prima met m'n iPhone
Ik heb gewoon de mp3speler van m'n telefoon (Android) én Endomondo draaien. Omdat ik met Evy loop heb ik het geluid van Endomondo uit staan. Werkt prima, en je kunt gewoon tussen de app's wisselen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
Wat ik me afvraag: ik ren nu binnen, met loopband, die voor mij de tijd en snelheid bijhoudt. Daarom kan ik mijn iPhone een muziekje laten draaien. Hoe doe je dat als een app als runkeeper of endomondo je tijd bijhoudt? Kunnen die ook tegelijkertijd een muziekje aan?The remedy is the experience.![]()
Endomondo vertelt tussen mijn muziek door alleen m'n laptimes. Heb ik een idee hoever ik ongeveer ben[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
runkeeper kan playlist's draaien die op je Iphone staan en die vertelt je om de 5 minuten hoe ver je hebt gelopen en op welke snelheid.(kan je verder ook instellen voor meer info)quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
Wat ik me afvraag: ik ren nu binnen, met loopband, die voor mij de tijd en snelheid bijhoudt. Daarom kan ik mijn iPhone een muziekje laten draaien. Hoe doe je dat als een app als runkeeper of endomondo je tijd bijhoudt? Kunnen die ook tegelijkertijd een muziekje aan?![]()
Awesome! Thanks voor de tip!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:14 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
runkeeper kan playlist's draaien die op je Iphone staan en die vertelt je om de 5 minuten hoe ver je hebt gelopen en op welke snelheid.(kan je verder ook instellen voor meer info)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zo. Vandaag de laatste training van Evy gedaan van week 1:
Ik ben stiekem wel trots dat ik eraan ben begonnen en de eerste week netjes 3x heb gelopen + 1x heb getraind.
Het is ook telkens een vooruitgang, telkens net iets meer km, ik ben wel trots op mezelf (misschien te snel, haha).
1
2
3
![]()
Welnee, je mag nu al trots zijnsupergoed!!
Hier ook PR
12 km in 1.03 uur (11.3/uur)
Goed bezig iedereen!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Iedereen is hier goed bezig met Persoonlijke records te breken.
Vandaag ook maar weer eens gaan lopen. Ik voelde mijn kuiten de laatste tijd wat opstandig doen. Op de planning stond een lange duurloop. Na de eerste paar honder meter toch wel wat gevoelige kuiten. Tempo niet al te hoog leggen en lopen. Na 3 kilometer de keus of een kort rondje of afslaan en wat langer. Toch maar afgeslaan. Tempo relatief laag houdend. Elke keer bij bepaalde keuzepunten toch de lange weg genomen.
Op een gegeven moment erg last van mijn buikspieren. Weer een keuze moment of de kortezijde om de plas terug (1,3km), of de langezijde (3,3km). In mijn hoofd denk ik verstandig is om de kortezijde te nemen. En toch loop ik automatisch de langezijde. Oke dan ga ik wel na een bepaald punt bij een bruggetje wel uitlopen. Ook bij dat punt gewoon doorlopen. Bij het eind aangekomen tijdens het uitlopen niet zo lichamelijk zo kapot gevoeld. Na wat uitlopen vertrok dat gevoel al weer snel.
Het heeft wel geresulteerd in een afstands- en langstetijdsduur record. En de wetenschap dat de halvemarathon in afstand wel te doen zou moeten zijn.
http://connect.garmin.com/activity/154355093![]()
Nette tijd kerel!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Dubbel P.R.
10KM in 55:07 en 10.79KM in een uur.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ga eens naar een sportarts, ik heb vorig jaar een maand niks kunnen doen vanwege m'n achillespees. Heb toen steunzolen aangemeten gekregen en sindsdien geen last meer..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:08 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ik had al wat last van kleine pijntjes af en toe, maar sinds vorige week steeds meer van de achillespees. Vanochtend waren de eerste 2 stappen zelfs pijnlijk. Zal dus de komende tijd een stuk minder vaak en lang gaan lopen. Misschien wel even helemaal niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vreemd. Volgens afstandmeten.nl heb ik 7,7 gelopen(en volgens Nike+ ook). En volgens Endomondo dus 7,55. Ik ben benieuwd wat de Garmin straks zegt. En of ik nu 9,5 of 9,6 km/u heb gelopen maakt voor mij wel degelijk uit
.
Zo, weer 6km erbij! Ging niet vanzelf en de blaren beginnen weer te komenbah! bah! bah! Moest daardoor het laatste stuk echt anders gaan lopen (kost meer energie) om niet al te veel pijn te hebben.
Heb er toch alsnog zo'n 35 minuten over gedaan, dus wel tevreden. Mr.Mo heeft in diezelfde tijd zo'n 5km gelopen
Ja doei.![]()
Oooh over paar weken nieuwe schoenen kopenEn vent v/d Runnersworld wist precies welke ik nodig zou hebben..Het zal waarschijnlijk toch een minimalistische schoen worden
Bijvoorbeeld deze:
En ik ben al maanden verliefd hierop.
Maarrr moeten t effe goed bekijken aangezien ik ook prachtige overpronatie heb. Maar, oehHet idee alleen al
![]()
![]()
In Endomondo zit toch een knop waarmee je automatisch in de muziekdirectory komt? Althans, die zet ik altijd aan via Endomondo en vervolgens druk ik op start en gaan maar
Gister hardgelopen, dus vandaag maar een ronde gewandeld van een uur ...I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Mja, het muzieknootjequote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:
In Endomondo zit toch een knop waarmee je automatisch in de muziekdirectory komt? Althans, die zet ik altijd aan via Endomondo en vervolgens druk ik op start en gaan maar
Gister hardgelopen, dus vandaag maar een ronde gewandeld van een uur ...![]()
![]()
Endomondo op de iPhone heeft geen muzieknootje ;-)quote:
Maat je kunt gewoon De iPod-app starten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ah, my badquote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:57 schreef E.T. het volgende:
[..]
Endomondo op de iPhone heeft geen muzieknootje ;-)
Maat je kunt gewoon De iPod-app startenHeb alleen ervaring met de Endomondo voor Android
![]()
![]()
Ik heb op de Iphone gewoon in Ipod een speciale lijst om te rennen aangenmaakt, die zet ik op shuffle en daarna zet ik Runkeeper aan, die dan tussendoor om de 5 minuten zegt hoe het gaat.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:14 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
runkeeper kan playlist's draaien die op je Iphone staan en die vertelt je om de 5 minuten hoe ver je hebt gelopen en op welke snelheid.(kan je verder ook instellen voor meer info)![]()
Katoenen sokken? Deze willen nog weleens schuren. Ze nemen ook aardig wat vocht op wat ze verder niet afvoeren.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, weer 6km erbij! Ging niet vanzelf en de blaren beginnen weer te komenbah! bah! bah! Moest daardoor het laatste stuk echt anders gaan lopen (kost meer energie) om niet al te veel pijn te hebben.
Heb er toch alsnog zo'n 35 minuten over gedaan, dus wel tevreden. Mr.Mo heeft in diezelfde tijd zo'n 5km gelopen![]()
Als het goed is speciale sportsokken voor hardlopen en fietsen, van de LIDL. Maar kan wellicht eens op zoek gaan naar alternatieven..... kijken of dat helpt! Om gek van te worden, dat wel.Ja doei.![]()
Ik heb ze van de Action. Die zitten hartstikke lekker. Ik heb al zo vreselijk veel verschillende blessures gehad, een waslijst vol, maar nog nooit blaren!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
Als het goed is speciale sportsokken voor hardlopen en fietsen, van de LIDL. Maar kan wellicht eens op zoek gaan naar alternatieven..... kijken of dat helpt! Om gek van te worden, dat wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Goedenavond allemaal,
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik dit een hele interessante topic vind.
Na jaren niks aan sport te hebben gedaan, ben ik sinds vorige week begonnen met een loopschema (het laagste schema). Doel; conditie opbouwen, kilootjes kwijtraken en lekker bezig zijn in de buitenlucht.
Dus ik heb wat geïnvesteerd in sportschoentjes en -kleding en ben gaan lopen. Het bevalt me erg goed en ook erg leuk dat je met Runkeeper simpel wat resultaten kan bijhouden van je inspanning.
Ik zit nu in de 2e week van het loopschema en ik probeer 3 á 4 keer per week te gaan. Deze week kreeg ik tijdens/na de 2e keer wat pijn in de bovenbeen. Vanaf dat moment heb ik hier last van. Niet continu, maar de pijn zit er voornamelijk tijdens het (hard)lopen.
Wat kan dit zijn?
- te weinig warming-up?
- overbelasting?
- wennen van de spieren?
Ik hoor graag jullie mening.
Als je interesse hebt kun je op mn Runkeeper profiel kijken; http://runkeeper.com/user/kezmaster/![]()
In het bovenbeen zitten veel spieren, pezen en gewrichten.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:02 schreef kezmaster9 het volgende:
Deze week kreeg ik tijdens/na de 2e keer wat pijn in de bovenbeen. Vanaf dat moment heb ik hier last van. Niet continu, maar de pijn zit er voornamelijk tijdens het (hard)lopen.
Kan je wat specifieker zijn?
http://www.blessure-aanwijzer.nl/![]()
Je loopt niet overdreven hard of extreem veel dus dat zal het niet zijn...
Ik denk wennen van de spieren, spierpijn en misschien ook de warming up. Doe je goed je bovenbenen?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Bedankt voor jullie reacties!Het lijkt het meeste op deze; http://www.blessure-aanwijzer.nl/quadriceps.htmquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
In het bovenbeen zitten veel spieren, pezen en gewrichten.
Kan je wat specifieker zijn?
http://www.blessure-aanwijzer.nl/Ik denk dat ik inderdaad de warming up mag uitbreiden.. Als ik bijvoorbeeld op deze site kijk dan moet ik toegeven dat ik dat niet allemaal doe.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:15 schreef Jumparound het volgende:
Je loopt niet overdreven hard of extreem veel dus dat zal het niet zijn...
Ik denk wennen van de spieren, spierpijn en misschien ook de warming up. Doe je goed je bovenbenen?
Wat is nu wijsheid? Even laten rusten of doorgaan met een goede warming-up? Ik denk zelf uiteraard om gewoon door te gaan (morgen/overmorgen), aangezien de spieren er toch aan moeten wennen!?
Nogmaals dank voor jullie hulp!![]()
Thxs! Ik ben verbaasd hoe makkelijk het ging. Hier in het bos is het heuvelachtig en zandpaden lopen toch een tikkie zwaarder dan thuis op het asfalt.quote:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: