1 2 3 4 | *{ margin:0; padding:0; } |
Geen flauw idee hoe nieuw het is. Kwam het toevallig van de week tegen en dit is hoe ze het noemen:quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:40 schreef Mirel het volgende:
Hoe nieuw is dat normalize.css eigenlijk? Ik heb daar nooit wat van gehoord tijdens de lessen op school
Of nog beter: gebruik helemaal geen reset.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:23 schreef Catch22- het volgende:
[ code verwijderd ]
haal dat eens weg en include voor je reguliere stylesheet een normalize.css.
Of nog beter: toch welquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Of nog beter: gebruik helemaal geen reset.
Juist wel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Of nog beter: gebruik helemaal geen reset.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind een 'reset' wel handig. Dan wordt alles zo gestyled zoals ik zelf aangeef in plaats van de user agent stylesheet die alles in elke browser anders pleurt.
alleen haalt een reset ALLE stijlen weg, dus een <strong> tag zorgt niet meer voor vetgedrukte tekst, een LI springt niet in etc etc.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:46 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik vind een 'reset' wel handig. Dan wordt alles zo gestyled zoals ik zelf aangeef in plaats van de user agent stylesheet die alles in elke browser anders pleurt.
Precies: Een kwestie van voorkeur. Ik vind het zelf heel handig, om de <strong> te stylen zoals ik dat wil. Soms is het vetgedrukt, maar het kan ook een iets groter font zijn, of italic, of... Hetzelfde als een li; in de meeste gevallen dat ik li's gebruik, wil ik ook niet dat ze inspringen; eigenlijk alleen bij lijstjes in de content-area wel; dan stijl ik liever die op inspringen, en de rest gewoon niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
alleen haalt een reset ALLE stijlen weg, dus een <strong> tag zorgt niet meer voor vetgedrukte tekst, een LI springt niet in etc etc.
normalize.css zorgt ervoor dat een li in elke browser hetzelfde inspringt. Dat een H3 in elke browser standaard even groot wordt etc etc.
Dat is semantisch niet oke natuurlijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:01 schreef QM84 het volgende:
[..]
Precies: Een kwestie van voorkeur. Ik vind het zelf heel handig, om de <strong> te stylen zoals ik dat wil. Soms is het vetgedrukt, maar het kan ook een iets groter font zijn, of italic, of...
ook dit is semantisch niet geheel correct. Een lijst springt in principe in. De afwijking is in menu's, ik defenieer liever in een menu dat het anders moet, want het standaardgedrag is dan semantisch oke.quote:Hetzelfde als een li; in de meeste gevallen dat ik li's gebruik, wil ik ook niet dat ze inspringen; eigenlijk alleen bij lijstjes in de content-area wel; dan stijl ik liever die op inspringen, en de rest gewoon niet.
Ik gebruikte heel lang resets, maar ben nu overgestapt naar een normalize stylesheet.quote:Maw: mijn voorkeur gaat uit naar een reset. Ik snap ook best dat anderen liever een normalize hebben; 't is maar net wat je zelf het makkelijkst werken vindt. Hier is geen goed of fout in, geen reden waarom je de ene móét gebruiken en de ander niet.
Waarom??quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:01 schreef QM84 het volgende:
[..]
Precies: Een kwestie van voorkeur. Ik vind het zelf heel handig, om de <strong> te stylen zoals ik dat wil. Soms is het vetgedrukt, maar het kan ook een iets groter font zijn, of italic, of...
Omdat designers soms rare mensen zijn?quote:
een lijst die achterelkaar staat is niet echt een lijst natuurlijk. En EM is voor nadruk (emphasis). Maargoed; suit yourself.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:10 schreef QM84 het volgende:
Wat heeft dikgedrukte tekst of insprong met semantiek te maken?
Strong is een tag die aangeeft dat de tekst daarbinnen extra benadrukt moet worden. Hoe je dat visueel oplost, heeft 0,niks met semantiek te maken. Zelfde principe voor lijsten..
Dat ligt aan jezelf, je moet wel gestructureerd blijven werken. Voor mij is LESS wel iets dat mij tijd bespaart. Door zowel de mixin's als de nesting.quote:Ik gebruik ook SCSS sinds kort, maar ik ben er nog niet helemaal over te spreken.. het moedigt aan om rommelig en inefficiënt te coderen. Op zich kan het qua css3-mixins wel handig zijn. Maar bvb de tijd die je kwijt bent aan het debuggen, wat een stuk lastiger is geworden, weegt daar imho niet tegenop.
niet alles natuurlijk. Maar het zorgt er wel voor dat de basis overal gelijk is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:52 schreef DutchErrorist het volgende:
Oke wacht even zorgt een normalize.css ervoor dat alles hetzelfde wordt gerenderd? Want ik heb nu een probleem dat alles in Chrome er goed uit ziet, in Firefox bijna alles, en in IENaja daar ga ik het niet eens over hebben.
Oeeeeeh even kijkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf, je moet wel gestructureerd blijven werken. Voor mij is LESS wel iets dat mij tijd bespaart. Door zowel de mixin's als de nesting.
[..]
niet alles natuurlijk. Maar het zorgt er wel voor dat de basis overal gelijk is.
Dit en het font van de body op 62.5% zodat een em 10 pixels representeert. Door px, em en % goed in te zetten kan je heel nice websites maken die zich aanpassen aan de browser.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:46 schreef boem-dikkie het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | #left { background: url('images/title.gif') repeat-x; float: left; width: 300px; background-color: white; margin: 6px; border-style:solid; border-color:black; border-width: 0 1px 1px 1px; } #left h1 { font-size: 8px; letter-spacing: 1px; font-family: pixChicagoRegular; font-weight:normal; |
Dat zorgt er voor dat de standaard stijl die aan bepaalde elementen wordt gehangen door de browser (paddings, margins, inspringen van list items, e.d.) worden 'gereset' naar een vaste waarde zodat ze in alle browsers hetzelfde zijn en zo worden als dat jij aangeeft in je CSS.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:52 schreef DutchErrorist het volgende:
Oke wacht even zorgt een normalize.css ervoor dat alles hetzelfde wordt gerenderd? Want ik heb nu een probleem dat alles in Chrome er goed uit ziet, in Firefox bijna alles, en in IENaja daar ga ik het niet eens over hebben.
Die streep komt van dat gifje (die title.gif) en verder heeft die h1 geen stylen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:17 schreef Catch22- het volgende:
series, wat denk je nou?
wat voor verdere stylen heeft die h1 en waar komt die streep vandaan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | <div id="left"> <h1> GetSimple Features</h1> <ul> <li>XML based data storage</li> <li>Best-in-Class User Interface</li> <li>'Undo' protection & backups</li> <li>Easy to theme</li> <li>Great documentation</li> <li>Growing community</li> </ul> <p>This is your sidebar text. Please change me in <em>Theme -> Edit Components</em></p> <p><a href="http://get-simple.info/download/">Download the Latest GetSimple</a></p> </div> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |