Klopt, gisteren toevallig de kans gehad om OSX even te proberen op een laptop van mijn collega. Ik moet zeggen dat ik wel gecharmeerd was, maar dat kwam ook door het kristalheldere scherm.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sportief.
Ik vind het wel weer leuk en vernieuwend eigenlijk. En toegegeven, het is voor een desktop misschien net ff te anders, maar zeker voor tablets en touchscreens lijkt me dit gewoon wel ok.
En je kan het (zelf ook al getest) best simpel weer op de oude interface laten lijken hoor, incl startknop.
OSX heeft ook een soortgelijke interface op dit moment, met alle apps etc als knop op je desktop, het is gewoon een nieuwe ontwikkeling, we zullen zien hoe het uitpakt.
Ja, je hebt gelijk, computers horen er alleen te zijn voor mensen die er alles van af wetenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:17 schreef leeell het volgende:
wederom een nieuw OS voor de metrosexuele-hipsters onder ons die te dom zijn om te poepen en dan met alles hun handje moet vastgehouden worden door het OS dmv "markets" , "automatische installers" "centrale hubs"
koop dan Apple.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, computers horen er alleen te zijn voor mensen die er alles van af weten. Gewone mensen moeten het maar bij pen en papier houden, computers horen zo complex mogelijk te zijn!
Waarom? Ook met OSX kan je heel diep het OS in, en dat kan met W8 ook gewoon nog steeds, de schil is alleen versimpeld.quote:
Nu heb ik het zelf ook niet op met Directx 11, (ActiveX vond ik trouwens erger) Silverlight, NET of andere "leuke" vondsten van MS dus daar geef ik je wel gelijk in.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Goed punt, maar weet je wat het is? Microsoft heeft er nogal een handje van je te forceren hun nieuwe product te gebruiken.. denk aan Directx 11...
wil ik niet, windows wil teveel op apple lijken, zon appstore en metrolayout is leuk voor tablets enzo, maar hou het daar dan bij.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Ook met OSX kan je heel diep het OS in, en dat kan met W8 ook gewoon nog steeds, de schil is alleen versimpeld.
net als Sense op Android bijv. het draait in de wereld om de 95% van de gebruikers, niet de 5%.
Je zegt het nu goed, dat wil JIJ nietquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:22 schreef leeell het volgende:
[..]
wil ik niet, windows wil teveel op apple lijken, zon appstore en metrolayout is leuk voor tablets enzo, maar hou het daar dan bij.
voor desktops is zo'n infantiel besturingssysteem vreselijk.
punt is dat er nu geen onderscheid meer is, ik wil graag een compatible besturingssysteem (windows nog steeds #1) waarmee ik kan knutselen , als deze lijn doorzet kan dat niet meerquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je zegt het nu goed, dat wil JIJ niet.
Maar de wereld draait niet om de 5% van de mensen die een computer als meer dan een tool zien, de wereld draait om de 95% van de mensen die gewoon willen dat het ding het doet, zo simpel mogelijk.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap jouw insteek wel, maar dit is nou eenmaal het gevolg van het massaal accepteren van techniek.
W8 kan nog best in "nerdmode" draaien hoorquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:25 schreef leeell het volgende:
[..]
punt is dat er nu geen onderscheid meer is, ik wil graag een compatible besturingssysteem (windows nog steeds #1) waarmee ik kan knutselen , als deze lijn doorzet kan dat niet meer
en heb ik geen alternatieven, linux is geweldig maar de ondersteuning is nog geen tiende van windows
en wat als ik verschillende distrubuties wil checken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:27 schreef breaky het volgende:
Een appstore of software center is juist vreselijk handig. Je hoeft niet meer naar downloadsites om software te zoeken. Alles staat in het software center/app store en als bonus wordt er ook nog automatisch gecheckt voor updates!
Zo kun je het dan ook weer zien.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Toegegeven, het is andersom, nu moet je je best doen om het ingewikkelder te maken, maar ja, aangezien jij dat juist wil, lijkt het me een pluspunt.
Van updates kune je bij Ubuntu in ieder geval de release notes zien. Mocht je echt meer informatie willen tja dan moet je gewoon ouderwets het internet op. (vaak staat er wel een link bij in het Software Center)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:28 schreef leeell het volgende:
[..]
en wat als ik verschillende distrubuties wil checken?
laat de appstore dat toe?
ook verschillende versies?
incl de patch-notes?
???quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:28 schreef leeell het volgende:
[..]
en wat als ik verschillende distrubuties wil checken?
er zijn genoeg programmas die verschillende versies van hetzelfde programma aanbieden.quote:
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:38 schreef sc00p het volgende:
Ze moeten je gewoon tijdens de installatie de keuze geven of je "Windows 7" style wilt installeren.
Het geheugenbeheer e.d. in Windows 8 schijnt wel enorm verbeterd te zijn, niet zoals bij Vista dus.
Zoals?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef leeell het volgende:
[..]
er zijn genoeg programmas die verschillende versies van hetzelfde programma aanbieden.
getver, hebben ze nu ook een tebblet gemaakt,quote:
Er is niks complex aan windows 7 of windows XP of windows 2000 of windows 98 of windows 95 getuige de populariteit ervan. Waarom zou je dat veranderen in iets dat wél onduidelijk is. Dingen namelijk niet tonen is onduidelijk. Hoe kom ik op het metro scherm terug, hoe sluit ik programma's af, hoe vind ik al mijn programma's, hoe sluit ik de computer af. Allemaal dingen die verdwenen zijn onder een 'swipe' beweging met je muis , verborgen onder een popup menu wat niet zichtbaar is als je er niet overheen hangt met je muis en weggestopt onder een rechtermuisknop waar je geen enkele hint over krijgt dat het te gebruiken is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, computers horen er alleen te zijn voor mensen die er alles van af weten. Gewone mensen moeten het maar bij pen en papier houden, computers horen zo complex mogelijk te zijn!
Voor jou niet neequote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er is niks complex aan windows 7 of windows XP of windows 2000 of windows 98 of windows 95 getuige de populariteit ervan. Waarom zou je dat veranderen in iets dat wél onduidelijk is. Dingen namelijk niet tonen is onduidelijk. Hoe kom ik op het metro scherm terug, hoe sluit ik programma's af, hoe vind ik al mijn programma's, hoe sluit ik de computer af. Allemaal dingen die verdwenen zijn onder een 'swipe' beweging met je muis , verborgen onder een popup menu wat niet zichtbaar is als je er niet overheen hangt met je muis en weggestopt onder een rechtermuisknop waar je geen enkele hint over krijgt dat het te gebruiken is.
Verschillende GUI's / Skins (winamp) kan je ook al vanaf het downloaden instellen (ja ook via de client zelf)quote:
Je kan je ook afvragen of je zulk soort mensen wel achter een pc (en op het internet) wil hebben.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor jou niet nee.
En ook al zouden de meeste mensen er mee moeten kunnen omgaan, er zijn nog steeds mensen die met de muis naar het scherm gaan als ze ergens op moeten klikken.
En dit is een preview he? Er komen tegen die tijd echt wel intro's in W8 om je er doorheen te leiden.
Dit is vooral bekend bij Linux systemen...waar je bijvoorbeeld verschillende "desktop omgevingen" hebt waardoor voor veel programma's een verschillende versie is die aangepast is aan een bepaalde desktop omgeving.quote:
Een stel iconen op een desktop of een quicklaunch bar die je kunt aanklikken is niet ingewikkeld, als je dat al moeilijk vind kan je waarschijnlijk beter niet achter een pc kruipenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor jou niet nee.
En ook al zouden de meeste mensen er mee moeten kunnen omgaan, er zijn nog steeds mensen die met de muis naar het scherm gaan als ze ergens op moeten klikken.
En dit is een preview he? Er komen tegen die tijd echt wel intro's in W8 om je er doorheen te leiden.
Jawel, OSX is minder complex dan W7. Dat is niet mijn mening, maar gewoon een feit.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:19 schreef Adames het volgende:
[..]
Want dan mag het wel? Daarnaast is OS X niet echt minder complex dan een W7
Dit soort dingen kun je allemaal in het software center zien, al is de manier hoe skins geinstalleerd worden, afhankelijk van de software.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:53 schreef leeell het volgende:
[..]
Verschillende GUI's / Skins (winamp) kan je ook al vanaf het downloaden instellen (ja ook via de client zelf)
uitgebreide functionaliteiten of enkel het bare programma (vaak editting software) al komt deze keuze vaak pas in de installer (maar die verdwijnt dus ook?)
Zonder twijfel.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Volgens mij zou dit OS echt ideaal zijn voor zo'n Transformer Prime-achtig apparaat
ze lieten ook "laptops" met touchscreen zien die je dubbel kon vouwen en als tablet kon gebruiken, dus dat komt er vast.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:20 schreef CaptainCookie het volgende:
Volgens mij zou dit OS echt ideaal zijn voor zo'n Transformer Prime-achtig apparaat
Wanneer kun je die dingen kopen dan? Lijkt me wel wat.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ze lieten ook "laptops" met touchscreen zien die je dubbel kon vouwen en als tablet kon gebruiken, dus dat komt er vast.
Dan denk ik dat die wel met de release, of vlak daarna, te koop zijnquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:42 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Wanneer kun je die dingen kopen dan? Lijkt me wel wat.
En wanneer is de release?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:47 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dan denk ik dat die wel met de release, of vlak daarna, te koop zijn
ow dat duurt dus nog evenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Volgens mij pas begin volgend jaar.
zoals vaker is gezegd in dit topic, dit is verkeerdquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:58 schreef Leipo666 het volgende:
aangezien Microsoft er een handje van heeft om altijd om-en-om een goede versie te maken zal windows 8 dus echt bagger worden
98
ME
XP
Vista
7
dus dan wordt 8
die bestaan al lang, alleen zijn het nu vaak nog resistieve schermenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:42 schreef maurisioo het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ze lieten ook "laptops" met touchscreen zien die je dubbel kon vouwen en als tablet kon gebruiken, dus dat komt er vast.
Die bestaan toch al een paar jaarquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:42 schreef maurisioo het volgende:
[..]
jij vond ME en Vista wel goede OSen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:32 schreef Adames het volgende:
[..]
zoals vaker is gezegd in dit topic, dit is verkeerd
Tot nu toe niet. Het is natuurlijk toeval maar het wel de waarheid.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:32 schreef Adames het volgende:
[..]
zoals vaker is gezegd in dit topic, dit is verkeerd
Waar blijft windows 95 en windows 2000?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:58 schreef Leipo666 het volgende:
aangezien Microsoft er een handje van heeft om altijd om-en-om een goede versie te maken zal windows 8 dus echt bagger worden
98
ME
XP
Vista
7
dus dan wordt 8
XP was ook bagger tot SP2 en er was nog iets genaamd Windows 2000 Pro.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
jij vond ME en Vista wel goede OSen?
Vista is prima. Beter dan XP in elk geval. En 2000 heb je niet eens genoemd, dus tja...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vista is prima. Beter dan XP in elk geval. En 2000 heb je niet eens genoemd, dus tja...
Genoeg consumenten die dat thuis draaiden anders hoor... en daar was Professional ook op gericht.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:39 schreef Leipo666 het volgende:
windows 2000 was nou ook niet gericht op consumenten: dat was net als NT gericht op de zakelijke markt (toen had je die duidelijke scheiding nog)
ja de professional was gericht op de thuisconsument...tuurlijkquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:40 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Genoeg consumenten die dat thuis draaiden anders hoor... en daar was Professional ook op gericht.
Haha. Qua kernel en beveiliging is Vista prima, maar MS heeft zelfs zelf toegegeven dat het een failure was.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vista is prima. Beter dan XP in elk geval. En 2000 heb je niet eens genoemd, dus tja...
Dus omdat jij met je antieke hardware geen Vista kon draaien, ga je maar lekker mee met de kudde en blaat overal rond dat Vista kut is, ook al heb je er zelf totaal geen verstand van?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:40 schreef PeZu het volgende:
[..]![]()
![]()
beter houd je op met praten want als je dat beweert heb je een paar vreemde eentjes in je byte![]()
Kan een videokaart driver in Vista je systeem laten crashen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:40 schreef PeZu het volgende:
[..]![]()
![]()
beter houd je op met praten want als je dat beweert heb je een paar vreemde eentjes in je byte![]()
Niet voor Henk en Ingrid nee, wel voor de gevorderde gebruiker. Jij zult wel bij de eerste groep zitten.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja de professional was gericht op de thuisconsument...tuurlijk
jaren 2000 prof gedraait, maar het zat niet in de windows lijn voor thuisgebruikquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:42 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Niet voor Henk en Ingrid nee, wel voor de gevorderde gebruiker. Jij zult wel bij de eerste groep zitten.
mooie aannamequote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dus omdat jij met je antieke hardware geen Vista kon draaien, ga je maar lekker mee met de kudde en blaat overal rond dat Vista kut is, ook al heb je er zelf totaal geen verstand van?
Juist
30% van de vista crashen kwamen door nvdia driversquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kan een videokaart driver in Vista je systeem laten crashen?
Uhuh. Microsoft weet als geen ander dat je een publieke opinie niet zomaar kan veranderen. Wat doe je dan? 'Toegeven' aan je fout en plechtig beloven dat de volgende versie uitstekend zal zijn. En dat terwijl Windows 7 helemaal niet zoveel verschilt van Vista. In de tijd dat 7 uitkwam, waren de drivers van derde partijen gewoon in orde, omdat die op Vista gebaseerd zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:42 schreef Quisho het volgende:
Here you go
http://www.theinquirer.ne(...)admits-vista-failure
En wiens schuld is dat dan?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:45 schreef PeZu het volgende:
30% van de vista crashen kwamen door nvdia drivers
Dus jij zegt dat Microsoft liegt?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Uhuh. Microsoft weet als geen ander dat je een publieke opinie niet zomaar kan veranderen. Wat doe je dan? 'Toegeven' aan je fout en plechtig beloven dat de volgende versie uitstekend zal zijn. En dat terwijl Windows 7 helemaal niet zoveel verschilt van Vista. In de tijd dat 7 uitkwam, waren de drivers door derde partijen gewoon in orde, omdat die op Vista gebaseerd zijn.
Op XP crashten ze niet...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En wiens schuld is dat dan?
Van Microsoft of van Nvidia die geen drivers kan maken?
Ik zeg dat ze handig inspelen op het kuddegedrag en denkpatroon van Henk en Ingrid die een kompjoeter bij de Media Markt gekocht hebben.quote:
Johquote:
vast helemaal alleen van nvidia want microsoft kan niks fout doen volgens jouquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:46 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En wiens schuld is dat dan?
Van Microsoft of van Nvidia die geen drivers kan maken?
microsoft fanboys zijn zo mogelijk de meest trieste fanboys van allemaalquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze handig inspelen op het kuddegedrag en denkpatroon van Henk en Ingrid die een kompjoeter bij de Media Markt gekocht hebben.
Maar kan je dan tenminste toegeven dat XP en 7 beter zijn als Vista?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze handig inspelen op het kuddegedrag en denkpatroon van Henk en Ingrid die een kompjoeter bij de Media Markt gekocht hebben.
Ze hebben precies dezelfde interface anders.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Joh
Dat zijn compleet verschillende OS'en met compleet verschillende drivers. Er zijn altijd aparte drivers voor XP en voor Vista/7 geweest.
Klopt, toen crashte je complete pc.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:46 schreef Quisho het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat Microsoft liegt?
[..]
Op XP crashten ze niet...
ik kan ook wel optisch 2 dingen gelijk maken op een andere engine dat zegt diddlysquatquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Quisho het volgende:
[..]
Maar kan je dan tenminste toegeven dat XP en 7 beter zijn als Vista?
[..]
Ze hebben precies dezelfde interface anders.
Waar zeg ik dat? Je moet me geen woorden in de mond leggen als je zogenaamd een discussie aan wil gaanquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:48 schreef PeZu het volgende:
[..]
vast helemaal alleen van nvidia want microsoft kan niks fout doen volgens jou![]()
Fanboys zijn überhaupt triest. Ik kijk gewoon naar wat goed werkt en Vista en 7 werken prima, net als dat XP dat in mindere mate deed.quote:microsoft fanboys zijn zo mogelijk de meest trieste fanboys van allemaal
hypocriete drolquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Je moet me geen woorden in de mond leggen als je zogenaamd een discussie aan wil gaan
[..]
Fanboys zijn überhaupt triest. Ik kijk gewoon naar wat goed werkt en Vista en 7 werken prima, net als dat XP dat in mindere mate deed.
Of voel je je nu op je teentjes getrapt?
Interface zegt geen fuck, dat is de laatste stap die je als eindgebruiker ziet. Daaronder is het voor 80 tot 90% gewijzigd....quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:49 schreef Quisho het volgende:
Ze hebben precies dezelfde interface anders.
Exact. Daarom vond iedereen Vista kut in het begin, omdat fabrikanten geen fatsoenlijke ondersteunde programma's konden maken. Toen dat na een tijd wel kon, was het al te laat voor de publieke opinie, zoals je overduidelijk in dit topic ziet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:50 schreef Netsplitter het volgende:
Het grote verschil tussen Vista/7 en XP is dat de drivers nu in User mode draaien ipv Kernel mode.
Daarom duurde het zo fucking lang voordat er stabiele drivers kwamen en daardoor begonnen ook oa mcafee en consorten te mekkeren omdat ze geen directe kernel toegang meer hadden.
Waar heb jij in godsnaam last van?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:53 schreef PeZu het volgende:
[..]
hypocriete drol_!
jij legt steeds andere dingen in de mond en als een ander dat bij jou doet ga je janken![]()
![]()
niet kunnen in casseren maar wel willen "uitdelen" ga maar gauw terug naar de zanbank kleine jongen
nou gefeliciteerd. Ik heb het over die dingen met windows 8.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:34 schreef Wootism het volgende:
[..]
[..]
Die bestaan toch al een paar jaar
[ afbeelding ]
ja lekker makkelijk de schuld bij andere leggen en niet eerste goed alles testen en een goed samenwerkend geheel met derden lancerenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Interface zegt geen fuck, dat is de laatste stap die je als eindgebruiker ziet. Daaronder is het voor 80 tot 90% gewijzigd....
[..]
Exact. Daarom vond iedereen Vista kut in het begin, omdat fabrikanten geen fatsoenlijke ondersteunde programma's konden maken. Toen dat na een tijd wel kon, was het al te laat voor de publieke opinie, zoals je overduidelijk in dit topic ziet.
nergens hoor kleine jongen alleen jij bent een hypocriet stuk vretenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waar heb jij in godsnaam last van?
Nee hoor, in XP draaiden ze ook al in user modequote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, toen crashte je complete pc.
Het grote verschil tussen Vista/7 en XP is dat de drivers nu in User mode draaien ipv Kernel mode.
Daarom duurde het zo fucking lang voordat er stabiele drivers kwamen en daardoor begonnen ook oa mcafee en consorten te mekkeren omdat ze geen directe kernel toegang meer hadden.
Dit dus....quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:55 schreef maurisioo het volgende:
wat een kuttopic, iedereen hier in discussie met elkaar
kom op zeg, ga eens wat nuttigs doen.
Leg uit? Verder ben jij ook wel een lekkertje door op de persoon te spelenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:55 schreef PeZu het volgende:
nergens hoor kleine jongen alleen jij bent een hypocriet stuk vreten
Heb je die zelf opgenomen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Arcadia het volgende:
Mensen die elkaar persoonlijk beledigen in KLB
http://vocaroo.com/i/s0glT5XwVKkd
Windows User Mode Driver Framework is a device-driver development platform first introduced with Microsoft's Windows Vista operating system.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:55 schreef Quisho het volgende:
[..]
Nee hoor, in XP draaiden ze ook al in user mode
droogheidquote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Arcadia het volgende:
http://technet.microsoft.(...)66%28v=ws.10%29.aspxquote:Because of this difference, and because performance enhancements were made in Windows 2000 and Windows Server 2003, native drivers on Windows 2000 and later run in user mode.
Gast..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:59 schreef Arcadia het volgende:
Het is natuurlijk geen toeval dat Vista een nieuwe NT versie 6.0 is, terwijl de 2 versies daarna, 7 en 8, daarop voortborduren met resp. versies 6.1 en 6.2.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:40 schreef PeZu het volgende:
[..]![]()
![]()
In theorie wel, daar ben ik het mee eens. In de praktijk echter niet.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen toeval dat Vista een nieuwe NT versie 6.0 is, terwijl de 2 versies daarna, 7 en 8, daarop voortborduren met resp. versies 6.1 en 6.2.
Vista had een paar flaws, zo was de UAC een beetje belachelijk en werkte Vista met al zijn fancy schermpjes niet goed op de toen alledaagse hardware. Toch is de basis van Vista simpelweg zeer goed en daarmee beter dan XP.
Is het verder wel leuk om voor Microsoft te werken enzo?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen toeval dat Vista een nieuwe NT versie 6.0 is, terwijl de 2 versies daarna, 7 en 8, daarop voortborduren met resp. versies 6.1 en 6.2.
Vista had een paar flaws, zo was de UAC een beetje belachelijk en werkte Vista met al zijn fancy schermpjes niet goed op de toen alledaagse hardware. Toch is de basis van Vista simpelweg zeer goed en daarmee beter dan XP.
ik vond hem de eerste keer leukerquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Is het verder wel leuk om voor Microsoft te werken enzo?
Nee, hij heeft op zcih best wel gelijk. Met name de architectuur van Vista was stukken verbeterd in opzichte van XP. Je moet het alleen niet draaien op een crappie Athlon laptopje met 512 MB geheugen...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:24 schreef Wootism het volgende:
[..]
Is het verder wel leuk om voor Microsoft te werken enzo?
de basis is ook wel goed maar de rest eromheen niet en waar werk je mee? juist de rest er omheen dus kutquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:20 schreef Adames het volgende:
[..]
Mjah, misschien stelde ik de vraag verkeerd. Hij was niet inhoudelijk op de post bedoelt of zo.quote:
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:58 schreef Casino.Bob het volgende:
Het is natuurlijk kut als je op projecten als Zune of Bing gezet wordt.
Ik werk niet voor Microsoftquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:36 schreef Wootism het volgende:
[..]
Mjah, misschien stelde ik de vraag verkeerd. Hij was niet inhoudelijk op de post bedoelt of zo.
Maar ik vraag me gewoon serieus af of dat het leuk is om voor Microsoft te werken
Hoorde dat er vaak concurrentie voorkomt tussen de verschillende afdelingen enzo.
Nou ja, beter dan dat je bij Google werkt en je wordt gedropt bij Orkutquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:58 schreef Casino.Bob het volgende:
Het is natuurlijk kut als je op projecten als Zune of Bing gezet wordt.
Oh dat dacht ikquote:
In eerste instantie was Vista inderdaad niet goed, maar Vista met service packs valt niet te vergelijken met ME hoor. Ik draai Vista nog steeds en kan het minstens drie maanden achter elkaar draaien zonder problemen te krijgen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Windows 7 mag van mij wel deze hebben:quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:25 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
In eerste instantie was Vista inderdaad niet goed, maar Vista met service packs valt niet te vergelijken met ME hoor. Ik draai Vista nog steeds en kan het minstens drie maanden achter elkaar draaien zonder problemen te krijgen.
Dan zou het rijtje er beter zo uit kunnen zien:
Windows 3.11
Windows '95
Windows '98
Windows '98 se
Windows ME
Windows 2000
Windows XP
Windows Vista
Windows 7
Windows 8
..wat zou betekenen dat Windows 9 inderdaad wel wat beter zou moeten worden.
Nou, bedankt voor de bijdrage.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:47 schreef maurisioo het volgende:
Ik heb deze lijst gemaakt:
Windows 3.11 - geen idee nooit gehad
Windows '95 - geen idee te lang geleden
Windows '98 - geen idee toen hadden we volgens mij een iMac
Windows '98 se - wat is het verschil met gewoon 98![]()
Windows ME - nooit gehad
Windows 2000 - nooit gehad
Windows XP - het werkte
Windows Vista - werkte ook, begin wat minder maar toch
Windows 7 - werkte
Windows 8 - hopen dat het werkt
zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |