Och, dat zou geen enkele partij doen. Je moet er wat op korte termijn aan hebben, dat is de kern van ons politieke systeem.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het kan ook nu nog wel op een goede manier maar dan moet je het niet aanwenden als deeloplossing voor je begrotingstekort. Maar dat lef zal men niet hebben
Zoiets, gewoon radicaal anders naar gaan kijken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:52 schreef De_Nuance het volgende:
Defensie kan weg of fuseren met België ofzo.
Lees eens een geschiedenisboek.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:52 schreef De_Nuance het volgende:
Defensie kan weg of fuseren met België ofzo.
Ja ik lees daar altijd in dat ons leger het 2 dagen volhoudt tegen de grootmachten die ons omringen.quote:
Ontwikkelingshulp alleen nog aanbieden aan regimes die er voor zorgen dat vluchtelingen binnen de eigen landsgrenzen blijven.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:53 schreef Voorschrift het volgende:
Defensie gewoon houden zoals die is, we bezuinigen wel op andere onzin, te beginnen bij ontwikkelingshulp en uitkeringen aan immigranten, afdrachten aan Europa etc.
Nee defensie is kut.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:53 schreef Voorschrift het volgende:
Defensie gewoon houden zoals die is, we bezuinigen wel op andere onzin, te beginnen bij ontwikkelingshulp en uitkeringen aan immigranten, afdrachten aan Europa etc.
Zoals over de gigantische lasten die het te lang overeind houden van een duur leger kan hebben voor een land? Terwijl dat geld veel beter anders besteed had kunnen worden?quote:
Als WO'er moet je de bredere context kunnen destilleren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja ik lees daar altijd in dat ons leger het 2 dagen volhoudt tegen de grootmachten die ons omringen.
Nee, daar hebben we defensie voor dan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp alleen nog aanbieden aan regimes die er voor zorgen dat vluchtelingen binnen de eigen landsgrenzen blijven.
Dan zie je defensie als een departement waar je vrij pijnloos nog wel 20% in kan schrappen. Net als in bv OWS overigens.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:55 schreef waht het volgende:
[..]
Als WO'er moet je de bredere context kunnen destilleren.
Kom op zeg, we smijten met honderden miljarden, een marginaal deel gaat naar defensie. De opbrengsten daarvan qua relatie met andere landen is dat meer dan waard. Dat kan ik niet zeggen over andere uitgaven.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zoals over de gigantische lasten die het te lang overeind houden van een duur leger kan hebben voor een land? Terwijl dat geld veel beter anders besteed had kunnen worden?
Een Benelux-leger is alvast een goed idee inderdaad.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:55 schreef waht het volgende:
[..]
Als WO'er moet je de bredere context kunnen destilleren.
Dat kan overal. Zonder doelstellingen snij ik met gemak de helft van de sociale zekerheid weg.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zie je defensie als een departement waar je vrij pijnloos nog wel 20% in kan schrappen. Net als in bv OWS overigens.
OWS of Europa helpt dan per gespendeerde euro meerquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef waht het volgende:
[..]
Kom op zeg, we smijten met honderden miljarden, een marginaal deel gaat naar defensie. De opbrengsten daarvan qua relatie met andere landen is dat meer dan waard. Dat kan ik niet zeggen over andere uitgaven.
Vrij pijnloos?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zie je defensie als een departement waar je vrij pijnloos nog wel 20% in kan schrappen. Net als in bv OWS overigens.
Een optie die het waard is te onderzoeken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Een Benelux-leger is alvast een goed idee inderdaad.
De Belgen opperden het laatst nog.
Dat kan maar doet veel meer pijn en is daarom lastiger door te voeren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kan overal. Zonder doelstellingen snij ik met gemak de helft van de sociale zekerheid weg.
Als er op defensie al een marginaal deel besteed word valt het deel wat er aan ontwikkelingssamenwerking besteed word al helemaal te verwaarlozen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef waht het volgende:
[..]
Kom op zeg, we smijten met honderden miljarden, een marginaal deel gaat naar defensie. De opbrengsten daarvan qua relatie met andere landen is dat meer dan waard. Dat kan ik niet zeggen over andere uitgaven.
Dat komt omdat die verlepte Belgen en Luxemburgers zelf geen fuck voorstellen op dat vlak, net zoals op alle andere gebieden overigens. Ik vind het best, maar dan moeten ze maar weer een Verenigd Koninkrijk der Nederlander worden, anders zorgen ze maar voor zichzelf.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Een Benelux-leger is alvast een goed idee inderdaad.
De Belgen opperden het laatst nog.
Laten we het dus hebben over de euro's die amper wat opleveren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
OWS of Europa helpt dan per gespendeerde euro meer.
Zijn vaak relatief jong en vinden wel weer werk. Het is heel vervelend natuurlijk maar daar kom je wel overheen. Zwembaden en bibliotheken dicht doet meer pijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vrij pijnloos?
Zijn soldaten en mariniers en vliegeniers geen mensen dan?
Dat gaan we dus mooi niet doen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kan overal. Zonder doelstellingen snij ik met gemak de helft van de sociale zekerheid weg.
Correct.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als er op defensie al een marginaal deel besteed word valt het deel wat er aan ontwikkelingssamenwerking besteed word al helemaal te verwaarlozen.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn vaak relatief jong en vinden wel weer werk. Het is heel vervelend natuurlijk maar daar kom je wel overheen. Zwembaden en bibliotheken dicht doet meer pijn.
Defensie dus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:58 schreef waht het volgende:
[..]
Laten we het dus hebben over de euro's die amper wat opleveren.
Kan een keuze zijn. Maar is niet zo haalbaarquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]_!
Doe mij maar de helft van alle zwembaden en bibliotheken dicht en laat het leger ongemoeid.
Doelstellingen, du_ke. Wat willen we bereiken?quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan maar doet veel meer pijn en is daarom lastiger door te voeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |