abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:38:17 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108603583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:36 schreef Jort227 het volgende:

[..]

Wat ik me eigenlijk ook al tijdje afvraag; zit er nog verschil ik MTB kleding en wielrenkleding? En dan bedoel ik niet die losse "baggy" MTB kleding, maar wel de strakke broeken enzo. Zijn er nog speciale MTB broeken/shirts of is dat eigenlijk gewoon hetzelfde als wielrenkleding :)?
Ik MTB in mijn wielrenkleding. Er zullen vast baggy broeken zijn, maar ik vind zo'n strakke goed zat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_108604031
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo'n broek met zeem? Ja. Niets voor niets dat een hoop fietsers die gebruiken :P

En ja, die draag je zonder onderbroek.
Toch maar eens gaan aanschaffen dan, is enorm vervelend }:|
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:26 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

of zoals ik heb:
een fietsbroek zonder zeem, maar een boxer met zeem :)

een afstelling van zadel kan ook veel schelen.
Na wat googlen begreep ik dat de meesten vooral last hebben van het deel tussen de balzak en de anus, maar bij mij zit het 'm meer richting de uitgang en dan is met name de huid op de linker- en rechterbil schraal.
Ik maak alleen contact met het achterste (bredere) deel van het zadel.

Hoe kan ik mijn zadel in mijn geval het beste afstellen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:51:41 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108604319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Toch maar eens gaan aanschaffen dan, is enorm vervelend }:|

[..]

Na wat googlen begreep ik dat de meesten vooral last hebben van het deel tussen de balzak en de anus, maar bij mij zit het 'm meer richting de uitgang en dan is met name de huid op de linker- en rechterbil schraal.
Ik maak alleen contact met het achterste (bredere) deel van het zadel.

Hoe kan ik mijn zadel in mijn geval het beste afstellen?
Horizontaal en in het midden. Maar ik zou eerst eens met zeem proberen voordat je alles opeens gaat veranderen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_108609641
Als je eens een fatsoenlijke fietsbroek hebt geprobeerd, je kont goed ingefietst hebt (zitvlees! ;) ) en je hebt het probleem nóg, dan is het tijd voor een ander zadel. Dat komt namelijk ook vrij precies, heeft te maken met de afstand tussen je zitbotjes: daar moet het zadel bij aansluiten. Volgens mij had Fizik daar een 3-typen systeem van op de website staan.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_108614709
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik MTB in mijn wielrenkleding. Er zullen vast baggy broeken zijn, maar ik vind zo'n strakke goed zat.
Ik heb voor in de zomer een baggy korte broek, vind ik persoonlijk iets fijner dan een strakke korte broek
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:07:39 #31
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_108614870
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 05:16 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ik heb voor in de zomer een baggy korte broek, vind ik persoonlijk iets fijner dan een strakke korte broek
Moi aussi. In de winter een strakke lange broek, met een baggy korte broek er overheen (daar zit mijn zeem in).
26"
Fading slowly.
pi_108614883
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 07:07 schreef Unsub het volgende:

[..]

Moi aussi. In de winter een strakke lange broek, met een baggy korte broek er overheen (daar zit mijn zeem in).
voor de winter heb ik nu ook een strakkere, met thermo enzo :)
en dan een box eronder met zeem in
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:23:54 #33
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_108615306
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:10 schreef Crazy-M het volgende:
Misschien ook een selectie van de tips op mountainbike.nl hier neer te zetten.
Dan denk ik persoonlijk aan de volgende paar:

Afdalen
Een zeer populaire methode om onbekende afdalingen te overleven is "the chest-on-saddle" methode. Kom van het zadel af, verplaats je lichaam naar achteren.

En vervolgens hopeloos hard de bocht uit vliegen omdat je niet hard genoeg kunt remmen en niet kan sturen. Je hebt namelijk druk op je voorwiel nodig om hard te kunnen remmen. Het grootste deel van je remvermogen komt van voren; "je achterrem gebruik je om je snelheid te regelen, je voorrem om te stoppen". Als je wilt sturen, heb je voor grip nodig, dus druk op je voorwiel.

Kijk maar eens naar World Cup downhillers. Die houden hun lichaam erg laag, maar vaak ook nog redelijk naar voren. De voorbouw (stuurpen) op een DH fiets is vaak ook zo laag mogelijk om een beetje te compenseren voor het feit dat het balhoofd zo hoog zit (lange voorvork).

Moraal van mijn verhaal: iedereen roept altijd "achter je zadel gaan hangen", maar dat is eigenlijk alleen relevant bij echt heel steile dingen (vooral als de overgang onderaan abrupt is). Als het minder steil is en onderaan is een mooie overgang naar vlak, dan is het echt niet zo nodig. De overgang naar vlak onderaan de helling kan je trouwens mooi gebruiken om even keihard te remmen. Op dat punt heb je namelijk even heel veel grip.

Het gaat dus allemaal om balans: pas je gewichtsverdeling aan aan het terrein en de manoeuvre waar je mee bezig bent. Hier is ook van alles te lezen: http://www.mbr.co.uk/category/advice/how_to/

[ Bericht 3% gewijzigd door FHR op 02-03-2012 08:33:22 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_108615457
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:23 schreef FHR het volgende:

[..]

En vervolgens hopeloos hard de bocht uit vliegen omdat je niet hard genoeg kunt remmen en niet kan sturen. Je hebt namelijk druk op je voorwiel nodig om hard te kunnen remmen. Het grootste deel van je remvermogen komt van voren; "je achterrem gebruik je om je snelheid te regelen, je voorrem om te stoppen". Als je wilt sturen, heb je voor grip nodig, dus druk op je voorwiel.

Kijk maar eens naar World Cup downhillers. Die houden hun lichaam erg laag, maar vaak ook nog redelijk naar voren. De voorbouw (stuurpen) op een DH fiets is vaak ook zo laag mogelijk om een beetje te compenseren voor het feit dat het balhoofd zo hoog zit (lange voorvork).

Moraal van mijn verhaal: iedereen roept altijd "achter je zadel gaan hangen", maar dat is eigenlijk alleen relevant bij echt heel steile dingen (vooral als de overgang onderaan abrupt is). Als het minder steil is en onderaan is een mooie overgang naar vlak, dan is het echt niet zo nodig. De overgang naar vlak onderaan de helling kan je trouwens mooi gebruiken om even keihard te remmen. Op dat punt heb je namelijk even heel veel grip.

Het gaat dus allemaal om balans: pas je gewichtsverdeling aan aan het terrein en de manoeuvre waar je mee bezig bent. Hier is ook van alles te lezen: http://www.mbr.co.uk/category/advice/how_to/
ok, ik had de tip van de mountainbike.nl site gehaald :@
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:14:07 #35
188645 SythAdmin
onwetendheid
pi_108621885
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:39 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ok, ik had de tip van de mountainbike.nl site gehaald :@
Er is op zich ook niet zo veel mis mee. Het is maar net wat je het prettigste vind. Als ik soms kijk naar mensen die helemaal over hun stuur heen gaan hangen denk ik ook: de tering die gaat zo knoerthard op zijn plaat...

Maarja, als het werkt, werkt het. Afgelopen weekend ook iemand gezien die het zo deed, uitgelegd hoe ik het doe, beiden een beetje zitten proberen, en uiteindelijk gewoon onze eigen manier gehouden.

Het is allemaal gewenning, al is het wel handig om vanalles te proberen om er achter te komen wat je het fijnste vind.
A wise person knows he or she knows nothing.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:33:19 #36
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_108633888
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:39 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ok, ik had de tip van de mountainbike.nl site gehaald :@
De tip is ook niet fout an sich (sterker nog, in sommige situaties moet je dat zeker doen), alleen moet je 'em wel in perspectief plaatsen. Dus niet bij alle afdalingen helemaal je buik op je zadel leggen (en dan met je broek achter je zadel blijven haken als je weer overeind wilt komen -O- ). En inderdaad, als het steil is met hobbels en vooral bij lage snelheid ga je mooi "over the bars" als je niet genoeg naar achteren leunt :D



Voor degene die op zoek was naar een long-travel hardtail: Cotic mag natuurlijk niet ontbreken op je lijstje van opties: http://www.cotic.co.uk/product/. Vooral de Soul is een optie denk ik.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:48:20 #37
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_108634430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:33 schreef FHR het volgende:

Voor degene die op zoek was naar een long-travel hardtail: Cotic mag natuurlijk niet ontbreken op je lijstje van opties: http://www.cotic.co.uk/product/. Vooral de Soul is een optie denk ik.
Ik weet, ik weet, maar ook de Cotic niet mijn smaak. Iets te saai en braafjes..
ben er sowieso nog niet over uit hoor! Mijn Cube rijdt toch wel erg erg erg lekker, en ik weet niet of een HT me op de lange termijn ook bevalt...

Ach, de keuze, de keuze..

EDIT: 480 pond frame-only! Dan is zelfs de Singular Buzzard (zomer 2012) naar verwachting nog goedkoper (en mooier)! :)
26"
Fading slowly.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:28:55 #38
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_108636114
Ok, ik ga even een uurtje puzzelen aan de OP. Als iemand suggesties of objecties heeft; meld het even!

EDIT: even geknutseld, als ik (of iemand anders) nog handige links tegenkom, zet ik ze erbij.
(even kijken of ik nog een keer tijd heb om een skonne banner te maken :) )

[ Bericht 57% gewijzigd door Unsub op 02-03-2012 19:45:21 ]
26"
Fading slowly.
pi_108668161
Ziet er al stuk beter uit :D. Misschien inderdaad ook leuk idee om er korte stukjes van vaste bezoekers in te zetten? En wat ik zei, links naar (bekende) online winkels :)?
pi_108669390
Ziet er goed uit ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:33:46 #41
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_108669758
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:21 schreef StateOfMind het volgende:
Ziet er goed uit ^O^
Oh, en maandag de Multi slijpmachine van de LIDL kopen.

Dan moet alles wel schoon worden. :s)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_108669809
Even een vraag; is fietsen/MTB'en een goede manier om vet te verbranden/af te vallen? Zo ja, hoe kan ik dan het beste fietsen? Over de weg of door de bossen? Hoge of juist lage versnelling? Tips zijn welkom ^O^
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:55:23 #43
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_108670513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:46 schreef Jort227 het volgende:
Ziet er al stuk beter uit :D. Misschien inderdaad ook leuk idee om er korte stukjes van vaste bezoekers in te zetten? En wat ik zei, links naar (bekende) online winkels :)?
Goed idee, morgen even naar kijken :)
26"
Fading slowly.
pi_108670777
Vandaag de route Rheden/Posbank gereden, ligt er goed bij.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:09:19 #45
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_108670937
Hoop dat ik niemand vergeten ben!
Krijg het nog niet voor elkaar om meerdere UI's naast elkaar te plaatsen, met bijbehorende namen, en dat het er dan ook nog goed uitziet.. (Om de OP niet te lang te laten worden).

Morgen even kijken naar shops.
26"
Fading slowly.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:48:41 #46
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_108672024
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:09 schreef Unsub het volgende:
Hoop dat ik niemand vergeten ben!
Krijg het nog niet voor elkaar om meerdere UI's naast elkaar te plaatsen, met bijbehorende namen, en dat het er dan ook nog goed uitziet.. (Om de OP niet te lang te laten worden).

Morgen even kijken naar shops.
Netjes. ^O^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_108672492
Er zijn wel wat meer vaste bezoekers.
-weg-
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:18:58 #48
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_108677105
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:35 schreef Jort227 het volgende:
Even een vraag; is fietsen/MTB'en een goede manier om vet te verbranden/af te vallen? Zo ja, hoe kan ik dan het beste fietsen? Over de weg of door de bossen? Hoge of juist lage versnelling? Tips zijn welkom ^O^
Het is een hele goede manier van vet verbranden en een complete lichaamsworkout te krijgen. Eerst gewoon even lekker relaxed warm rijden (op de weg ofzo), dan een poos op ca. 70 - 80% van je max fietsen, daarna rustig uitrijden. Versnelling is gewoon compleet afhankelijk van het terrein en de situatie. Probeer zoveel mogelijk een gelijke cadans te houden, maar je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat je niet stil valt op steile/technische stukken (dus op tijd terug schakelen). Een erg zware versnelling is minder goed volgens mij (gewrichten/spieren? Ik ben geen fysio).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_108694311
vandaag weer even offroad gegaan :)
hier de wandelroutes genomen die door het bos lopen. Was wel weer even lekker en was ook wel lekker weer om te fietsen.

Waar ik eigenlijk aandacht; Hier is jaarlijks in de waranda een MTB wedstrijd met parcour en al. Eigenlijk jammer dat die niet altijd open is voor MTBers. Waar zul je zo iets kunnen vragen?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_108694521
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:18 schreef FHR het volgende:

[..]

Het is een hele goede manier van vet verbranden en een complete lichaamsworkout te krijgen. Eerst gewoon even lekker relaxed warm rijden (op de weg ofzo), dan een poos op ca. 70 - 80% van je max fietsen, daarna rustig uitrijden. Versnelling is gewoon compleet afhankelijk van het terrein en de situatie. Probeer zoveel mogelijk een gelijke cadans te houden, maar je moet er natuurlijk ook voor zorgen dat je niet stil valt op steile/technische stukken (dus op tijd terug schakelen). Een erg zware versnelling is minder goed volgens mij (gewrichten/spieren? Ik ben geen fysio).
Oke. Mooi om te horen. Heb namelijk ook wel eens ergens gehoord dat fietsen wel goed is, maar niet super goed ofzo, omdat je - als je eenmaal "in beweging" bent - je wel gewoon door blijft trappen zeg maar.

quote:
2s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:46 schreef Crazy-M het volgende:
Waar ik eigenlijk aandacht; Hier is jaarlijks in de waranda een MTB wedstrijd met parcour en al. Eigenlijk jammer dat die niet altijd open is voor MTBers. Waar zul je zo iets kunnen vragen?
Wellicht bij de gemeentje? Misschien hebben ze een lokaal (actief) Twitter account ofzo waar je zoiets kan vragen (wel zo makkelijk :P). En anders mailtje sturen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')