Het enig politie correct antwoord is:quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet nog steeds wel een beetje lachen om de actie van Kinneging hoor. Los van welke ideeën hij vertegenwoordigt.
Ik ook. In die zin dat ik die Castricum wel wat ordinaire feedback gun, en ik vond zelf dat hij er niet zo mooi uitkwam, uit deze zaak. Maar objectief gezien moet ik toegeven dat die Kinneging ook niet zo'n charmante kerel is, echter de reputatie van Castricum zorgt ervoor dat dat toch wat weg ebt als ik de beelden zie.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet nog steeds wel een beetje lachen om de actie van Kinneging hoor. Los van welke ideeën hij vertegenwoordigt.
Ja, idd, ik zie Kinneging (helemaal losgeweekt van zijn gedachtegoed) eigenlijk meer als de tweede sinterklaas, alleen is Rutgertje de eerste sinterklaas nu. Ik vind vooral die vraag van hem zo leuk: zie je die plomp daar...?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:25 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ook. In die zin dat ik die Castricum wel wat ordinaire feedback gun, en ik vond zelf dat hij er niet zo mooi uitkwam, uit deze zaak. Maar objectief gezien moet ik toegeven dat die Kinneging ook niet zo'n charmante kerel is, echter de reputatie van Castricum zorgt ervoor dat dat toch wat weg ebt als ik de beelden zie.
Wat idioot. Net alsof je niet in staat bent om je op normale, beschaafde en (fysiek) geweldloze manier te verweren. Het enige dat hij had hoeven doen was de deur dicht doen/ gooien.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Dit was het voorbeeld
[..]
Komt op hetzelfde neer als
'zeggen dat het idioot is om voor meer fatsoen te zijn, maar dan bij onfatsoenlijk gedrag zelf ook onfatsoenlijk gedrag te vertonen'.
Dat betekent dus logischerwijs dat je je niet mag verweren als iemand je onfatsoenlijk bejegend, anders ben je zelf ook onfatsoenlijk bezig. Dus zelfs al zuigt zo iemand het bloed onder je vingernagels vandaan met zijn kutopmerkingen, en giert de adrenaline door je aderen, als echte fatsoensrakker dien jij ten allen tijde rustig en beleefd te blijven ..
Je overdrijft nogal (als enige, ik weet niet of je het door hebt, maar de rest van het land lijkt het te laten rusten). Zo schandalig was zijn gedrag helemaal niet. Niet chique; tsja. Heeft hij zelf al gezegd dat hij beter de deur had kunnen doen: ja. Ik snap dat het bevredigender is als iemand zich te veel laat gaan tegenover een Castricum, maar dat vind ik na meerdere keren het filmpje te hebben gezien niet het geval. Er is niet eens sprake van een serieuze bedreiging, anders dan een nat pak.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat idioot. Net alsof je niet in staat bent om je op normale, beschaafde en (fysiek) geweldloze manier te verweren. Het enige dat hij had hoeven doen was de deur dicht doen/ gooien.
In plaats daarvan liet hij zien dat het begrip fatsoen een raadsel voor hem vormt.
Iets wat niet gebeurd is, is niet gebeurd. Punt. Zelfs iemand die 100x linksaf is geslagen op een kruispunt kan rechtsaf slaan. Je verzint het dus.quote:
Ik heb het idee dat jij een beetje blind bent voor de fouten van kinneging omdat je nu eenmaal tegen rutger bent. Het komt kennelijk niet in je op dat je tegen beiden kan zijn.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:24 schreef Federer-fan het volgende:
Wat dan? Dat zijn vrouw op bed lag? Dat lag ze ook maar ze is later wakker geworden en boven aan de trap gaan zitten. Dat het gesprek geen kwartier duurde? Als je in zo'n gesprek zit, kan ik me heel goed voorstellen dat het aanvoelt als een kwartier. Misschien heeft Kinneging gelogen - kan best - maar niet over die twee dingen volgens mij.
Ik ben niet snel geneigd met smileys te reageren. Vandaar deze tekst.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je overdrijft nogal (als enige, ik weet niet of je het door hebt, maar de rest van het land lijkt het te laten rusten). Zo schandalig was zijn gedrag helemaal niet. Niet chique; tsja. Heeft hij zelf al gezegd dat hij beter de deur had kunnen doen: ja. Ik snap dat het bevredigender is als iemand zich te veel laat gaan tegenover een Castricum, maar dat vind ik na meerdere keren het filmpje te hebben gezien niet het geval. Er is niet eens sprake van een serieuze bedreiging, anders dan een nat pak.Alsjeblieft zeg.
Ik krijg steeds dat beeld van de hofvijver in gedachten. En dan van zo'n conversatie vanuit het torentje aan de overkant wat je dan net opvangt. "Zie je die plomp daar?"-"Doe 's normaal man!"quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:28 schreef Ryan3 het volgende:...
Ik vind vooral die vraag van hem zo leuk: zie je die plomp daar...?.
Begrijpelijk. Voortaan niet meer zo aanstellen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ben niet snel geneigd met smileys te reageren. Vandaar deze tekst.
Ja, straks gaat Rutte hem gebruiken.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:01 schreef barthol het volgende:
[..]
Ik krijg steeds dat beeld van de hofvijver in gedachten. En dan van zo'n conversatie vanuit het torentje aan de overkant wat je dan net opvangt. "Zie je die plomp daar?"-"Doe 's normaal man!"
De nieuwe duidelijkheidquote:
Dat Rutger Castricum op bezoek ging bij die Naema Tahir is een logisch gevolg van haar oproep. Als ze ruggengraat had gehad, had ze ook voor de gevolgen ingestaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het zijn toch twee losstaande zaken?
Ik niet, Kinneging was niet verplicht open te doen. Bovendien had hij de deur kunnen sluiten, Rutger Castricum belette hem op geen enkele manier de deur te sluiten.quote:Ik sta aan Kinnegings kant bij zijn confrontatie met Rutger.
Dan zijn we het daar over eens. Je hoeft overigens niet erg ver terug te bladeren om een reageerder te vinden die wel voorstander is maar ze zijn gelukkig in de minderheid. De vrijheid van meningsuiting en persvrijheid in Nederland lijken dus voorlopig nog even gewaarborgd.quote:Maar dat idee van hem en Tahir lijkt me erg slecht.
En het gekke is, ik heb werkelijk nog niemand gehoord die het een goed idee vindt behalve Kinneging en Tahir zelf. Hoe vaak komt dat nou voor. Je hebt altijd wel voor- en tegenstanders, maar hier lijken alleen tegenstanders te zijn.
Jij hebt blijkbaar een andere kijk op de situatie want ook ik heb de beelden meerdere keren bekeken. Ik vind dat Rutger wel degelijk bedreigd werd, alleen het feit al dat hij op de één of andere manier werd vastgehouden aangezien in het filmpje meerdere keren werd gezegd: 'je kunt mij nu wel loslaten'. Kinneging kwam simpelweg bedreigend én onfatsoenlijk over en hij heeft laten zien dat hij zich niet echt kan beheersen in mijn ogen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Je overdrijft nogal (als enige, ik weet niet of je het door hebt, maar de rest van het land lijkt het te laten rusten). Zo schandalig was zijn gedrag helemaal niet. Niet chique; tsja. Heeft hij zelf al gezegd dat hij beter de deur had kunnen doen: ja. Ik snap dat het bevredigender is als iemand zich te veel laat gaan tegenover een Castricum, maar dat vind ik na meerdere keren het filmpje te hebben gezien niet het geval. Er is niet eens sprake van een serieuze bedreiging, anders dan een nat pak.Alsjeblieft zeg.
Die oproep van haar was toch hardstikke duidelijk. Ze wilt niet lastig gevallen door Rutger.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:12 schreef yyyentle het volgende:
Eerst een oproep op televisie doen en vervolgens niet willen praten en je achter je echtgenoot verschuilen is een zwaktebod.
Akkoord, maar dan nog, de wet laat die ruimte. Voor het gedrag van Kinneging is die ruimte er niet. Wet boven fatsoen. Al sinds de romeinen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die oproep van haar was toch hardstikke duidelijk. Ze wilt niet lastig gevallen door Rutger.
Als hij werkelijk wilt praten in een goede sfeer dan had hij moeten bellen eerst. Minstens.
Maar nee.... Rutger wilt weer een filmpje scoren, haar belachelijk maken ofzo.
Dat is hufter-tv.
Het gaat niet om de wet. Het gaat om fatsoen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Akkoord, maar dan nog, de wet laat die ruimte. Voor het gedrag van Kinneging is die ruimte er niet. Wet boven fatsoen. Al sinds de romeinen.
Ik zie daar an sich geen probleem in. Ik bedoel ik blijf ook trollen zolang ik Robin007hood zie posten in POL. Een fucking 15 ½-jarige die wel even gaat vertellen hoe jij of ik de wereld moeten zien. Tuurlijk lekker terug trollen. Ook Rutger mag doen waar hij goed in is wmb.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die oproep van haar was toch hardstikke duidelijk. Ze wilt niet lastig gevallen door Rutger.
Als hij werkelijk wilt praten in een goede sfeer dan had hij moeten bellen eerst. Minstens.
Maar nee.... Rutger wilt weer een filmpje scoren, haar belachelijk maken ofzo.
Dat is hufter-tv.
Onzin, het gaat juist om de wet. Klaarblijkelijk komt er nu allerlei klootjesvolk onder zijn steen vandaan dat, al dan niet gedreven door antipathie jegens Rutger/ Pownews, meent dat hun subjectieve, makkelijk aanvechtbare ideeën over fatsoen boven de rechtstaat gaan. Maar daar zit natuurlijk de kern van dit probleem. Als het écht zo onfatsoenlijk was geweest, dan had zich dat allang vertaald in wetgeving.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat niet om de wet. Het gaat om fatsoen.
dit ligt wel anders...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie daar an sich geen probleem in. Ik bedoel ik blijf ook trollen zolang ik Robin007hood zie posten in POL. Een fucking 15 ½-jarige die wel even gaat vertellen hoe jij of ik de wereld moeten zien. Tuurlijk lekker terug trollen. Ook Rutger mag doen waar hij goed in is wmb.
Alleen ja, hij komt een Kinneging tegen, en dat levert dan ook weer vermakelijkheid op.
Heb jij al een uitspraak van een rechter gehoord of iets dergelijks? Sorry, maar als dit zich niet werkelijk doorzet tot een arrestatie of rechtzaak, geinitieerd door Powned vind ik het maar een lachwekkend verhaal. We zien helemaal geen 'houdt z'n handen niet thuis'-situatie, jij ook niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Onzin, het gaat juist om de wet. Klaarblijkelijk komt er nu allerlei klootjesvolk onder zijn steen vandaan dat, al dan niet gedreven door antipathie jegens Rutger/ Pownews, meent dat hun subjectieve, makkelijk aanvechtbare ideeën over fatsoen boven de rechtstaat gaan. Maar daar zit natuurlijk de kern van dit probleem. Als het écht zo onfatsoenlijk was geweest, dan had zich dat allang vertaald in wetgeving.
Echter, nu was alleen Kinneging werkelijk fout, omdat hij zijn handen niet thuis kon houden. De overtreffende trap van 'onfatsoenlijk'.
Maar de reactie van Kinneging was toch authentiek voor een niet-FOK!ker?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dit ligt wel anders...
van FOK kun je nog zeggen ... dit is een freefighttent...
Blijf dan weg als je niet tegen een paar tikken ken. Probleem opgelost
Maar mensen zijn nergens ter wereld veilig voor de stalker Rutger. En als je niet in zijn vizier zit , maar er wel iets van zegt dan wordt je op de geenstijlmanier afgemaakt.
Dat is audiovisuele terreur.
Jouw definitie van fatsoen .. het is pas onfatsoen als de wet dat verbiedt is schijnheilig.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Onzin, het gaat juist om de wet. Klaarblijkelijk komt er nu allerlei klootjesvolk onder zijn steen vandaan dat, al dan niet gedreven door antipathie jegens Rutger/ Pownews, meent dat hun subjectieve, makkelijk aanvechtbare ideeën over fatsoen boven de rechtstaat gaan. Maar daar zit natuurlijk de kern van dit probleem. Als het écht zo onfatsoenlijk was geweest, dan had zich dat allang vertaald in wetgeving.
Echter, nu was alleen Kinneging werkelijk fout, omdat hij zijn handen niet thuis kon houden. De overtreffende trap van 'onfatsoenlijk'.
Net een visioen gehad.. Kinneging en Lucida in diskussie..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de reactie van Kinneging was toch authentiek voor een niet-FOK!ker?
Ik bedoel ik neem aan dat Kinneging niet lucida is.
Ik heb af en toe wel om hem moeten lachen, niet als hij makkelijke slachtoffers pakt, maar hij pakt ook soms moeilijkere slachtoffers.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Net een visioen gehad.. Kinneging en Lucida in diskussie..
Misschien zijn ze het over een miljoen dingen eens... brrrrr.
Maar arme Kinneging.. wie kan die depressiefmaken tirades van L. lang aanhoren ?
Gelukkig maar dat in reallife de dingen nog normaler en beleefder toegaan dan op FOK.
Natuurlijk.. Rutger is een schatje in vergelijking met foktrollen... maar in reallife is hij echt wel troll
Jij kan met droge ogen beweren dat hij zijn handen thuis houdt in dat filmpje?!!!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:44 schreef Taurus het volgende:
[..]
Heb jij al een uitspraak van een rechter gehoord of iets dergelijks? Sorry, maar als dit zich niet werkelijk doorzet tot een arrestatie of rechtzaak, geinitieerd door Powned vind ik het maar een lachwekkend verhaal. We zien helemaal geen 'houdt z'n handen niet thuis'-situatie, jij ook niet.
Het gaat dus om fatsoen en niet om de wet, tot dusver.
Ik heb politici zien meelachen met hem.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb af en toe wel om hem moeten lachen, niet als hij makkelijke slachtoffers pakt, maar hij pakt ook soms moeilijkere slachtoffers.
Ik vind een camera wegduwen, een microfoon beetpakken en iemand met de hand op afstand houden geen agressie/rechtszaak waardig, nee. Ik zie niets wat mij doet schrikken qua fatsoensnormen overtreding. Sterker nog, ik kan mij enige vorm van agressie richting Castricum - toegegeven, onverstandig - goed voorstellen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:58 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Jij kan met droge ogen beweren dat hij zijn handen thuis houdt in dat filmpje?!!!
Nou ja, misschien heeft Kinneging ervoor gezorgd dat ze wat assertiever worden. Lijkt me echt niet moeilijk om Rutgertje op zijn bek te laten gaan hoor. Ik zag dat hij bij de miniemste tegenwind in DWDD al bijna knakte...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb politici zien meelachen met hem.
Ze moeten de schijn wel ophouden. Anders worden ze net zo afgemaakt als Vogelaar.
Men durft niet openlijk stelling te nemen tegen de geenstijlterreur.
Je ziet het .. wie dat wel doet krijgt Rutger aan de deur,
Net beweerde je nog dat er geen 'hij houdt zijn handen niet thuis'-situatie te zien was. Je schuift.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind een camera wegduwen, een microfoon beetpakken en iemand met de hand op afstand houden geen agressie/rechtszaak waardig, nee. Ik zie niets wat mij doet schrikken qua fatsoensnormen overtreding. Sterker nog, ik kan mij enige vorm van agressie richting Castricum - toegegeven, onverstandig - goed voorstellen.
In letterlijke zin houdt hij zijn handen niet 'thuis', maar dat duidt wat mij betreft nog niet op het gedrag wat jij insinueert. Van overdreven agressie is IMO geen sprake.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:20 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Net beweerde je nog dat er geen 'hij houdt zijn handen niet thuis'-situatie te zien was. Je schuift.
Dat is wel eerder gebleken, ook bij GS al. Rutger is in feite helemaal niet sterk. Niet inhoudelijk, maar ook niet qua scheitlolligheid. Dat maakt dit zwaktebod alleen maar pijnlijker.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, misschien heeft Kinneging ervoor gezorgd dat ze wat assertiever worden. Lijkt me echt niet moeilijk om Rutgertje op zijn bek te laten gaan hoor. Ik zag dat hij bij de miniemste tegenwind in DWDD al bijna knakte...
Je schuift steeds verder.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
In letterlijke zin houdt hij zijn handen niet 'thuis', maar dat duidt wat mij betreft nog niet op het gedrag wat jij insinueert. Van overdreven agressie is IMO geen sprake.
Jij vindt Rutger niet zo tof, volgens mij?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
In letterlijke zin houdt hij zijn handen niet 'thuis', maar dat duidt wat mij betreft nog niet op het gedrag wat jij insinueert. Van overdreven agressie is IMO geen sprake.
Het lijkt mij een lul, inderdaad. Maar dat kun je niet afleiden uit dat stukje tekst, en ook niet uit eerdere tekstjes.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:56 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jij vindt Rutger niet zo tof, volgens mij?
Dat had hij idd moeten doen, niet fatsoenlijk en beleefd antwoord geven op de vraag zoals de meeste mensen doen maar gewoon de deur dicht knallen. Maar ja, als je een normale beheerste reactie wil moet je mensen ook niet gaan overvallen op deze manier, 'normaal' verdwijnt de deur uit als de adrenaline begint te pompen, en als je dan ook nog zo'n paar zuigende opmerkingen achteraan krijgt wordt het laagje beschaving al gauw heel erg dun.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat idioot. Net alsof je niet in staat bent om je op normale, beschaafde en (fysiek) geweldloze manier te verweren. Het enige dat hij had hoeven doen was de deur dicht doen/ gooien.
In plaats daarvan liet hij zien dat het begrip fatsoen een raadsel voor hem vormt.
Maar Kinneging iets minder toch?quote:Op zondag 4 maart 2012 00:08 schreef padlarf het volgende:
Och zijn jullie nou nog bezig?:') Ze zaten beide fout
Allemaal prima, maar dan moet hij niet miepen als ie eens een keer een beste ros op zijn bek krijgt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie daar an sich geen probleem in. Ik bedoel ik blijf ook trollen zolang ik Robin007hood zie posten in POL. Een fucking 15 ½-jarige die wel even gaat vertellen hoe jij of ik de wereld moeten zien. Tuurlijk lekker terug trollen. Ook Rutger mag doen waar hij goed in is wmb.
Want mensen die niet fatsoenlijk / sympathiek zijn hebben minder rechten? Is dat de redenatie?quote:Op zondag 4 maart 2012 03:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar dan moet hij niet miepen als ie eens een keer een beste ros op zijn bek krijgt.
Als iemand vrijwel altijd het zelfde doet je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid veronderstellen dat hij weer hetzelfde zou reageren. Dat is iets anders dan verzinnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iets wat niet gebeurd is, is niet gebeurd. Punt. Zelfs iemand die 100x linksaf is geslagen op een kruispunt kan rechtsaf slaan. Je verzint het dus.
Dit alles nog afgezien van het feit dat als rutger zijn keutel intrekt het niet op tv komt.
Diezelfde mensen schreeuwen straks weer ergens dat geweld niet mag en dat je van iedereen af moet blijvenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:40 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hoe zou jij reageren als je niet op televisie wilt komen, en ze komen met draaiende camera bij jou privé-adres?quote:Op zondag 4 maart 2012 09:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Diezelfde mensen schreeuwen straks weer ergens dat geweld niet mag en dat je van iedereen af moet blijven
Maar inmiddels is bekend wie er niet voor zichzelf kan opkomen en die mensen vinden het fantastisch want die zien Kinneging doen wat ze vroeger zelf niet durfden toen ze gepest werden
ik zou de deur niet open doen.quote:Op zondag 4 maart 2012 09:51 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe zou jij reageren als je niet op televisie wilt komen, en ze komen met draaiende camera bij jou privé-adres?
De reden dat Rutger dit soort programmas maakt is omdat mensen als jij er naar kijken, dat ben je je bewust, niet?quote:Op zondag 4 maart 2012 01:59 schreef sorcees het volgende:
Ik geloof die Kinneging, als Rutger nog eens langskomt gaat hij de plomp in.
Ik hoop wel dat de cameraman blijft draaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |