En het verbod gaat daar natuurlijk een einde aan maken. Want als je het verbiedt, dan bestaat het niet meer.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind het een prima idee, maar de fokkertjes denken liever aan hun eigen genot dan aan de schade die het aanricht in de landen waar het vandaan komt.
En bestaan daarnaast ook geen enkel onderzoek waaruit blijkt dat hasj schadelijker is wiet. Sterker nog hasj is beter dan wiet wanneer er kans is op psychische problemen (in de familie).quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:28 schreef Piye het volgende:
[..]
Want als het niet meer in coffeeshops verkocht wordt grijp je pas echt goed in? Ik zie namelijk echt niet in wat er nou substantieel gaat veranderen. Die mensen kweken geen hasj met in hun achterhoofd dat het naar de Nederlandse coffeeshops gaat. Ze kweken hasj omdat ze weten dat er altijd vraag naar is en ze het dus sowieso kwijt kunnen. Of het uiteindelijk in de coffeeshop, op straat of op het politiebureau eindigt geven ze echt niks om.
Het enige dat je hiermee doet is mensen criminaliseren die hasj boven wiet verkiezen. Nu houd ik persoonlijk niet echt van hasj dus ik zal er niet wakker van liggen, maar het slaat verder nergens op natuurliijk.
En nou weg met je vvdquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
En het verbod gaat daar natuurlijk een einde aan maken. Want als je het verbiedt, dan bestaat het niet meer.
Ik had van jou iets meer intelligentie verwacht.
Stem VVD!
Ja, dat zijn best goede ideeën. Verder random drugtests op straat op iedereen. Gewoon een fuik opzetten en iedereen controleren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:12 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Caviapolitie op drugs gaan laten jagen? Moord en verkrachting een lagere prioriteit geven?
Klopt, als je drugs wil bestrijden moet je bij de vraagkant zijn. Daar ligt immers het 'probleem'. Met drugshonden het uitgaansleven in en iedereen testen en opsluiten, maandenlang. De economie komt dan wel tot stilstand, maar het is afgelopen met het drugsgebruik op enige schaal van betekenis (het gif wat multinationals pushen niet meegerekend uiteraard).quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, dat zijn best goede ideeën. Verder random drugtests op straat op iedereen. Gewoon een fuik opzetten en iedereen controleren.
En de gegevens doorknallen naar verzekeraars. Moet je opletten hoe snel het is afgelopen.
Precies, gewoon bij de uitgang van de starbucks staan met een m16, rakketakketak klant voor klant afschieten!quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, dat zijn best goede ideeën. Verder random drugtests op straat op iedereen. Gewoon een fuik opzetten en iedereen controleren.
En de gegevens doorknallen naar verzekeraars. Moet je opletten hoe snel het is afgelopen.
Ik ben niet voor gedogen. Gedogen is in termen van rechtszekerheid, rechtsgelijkheid en vrijheid per definitie een brakke constructie, het zou per definitie nooit meer dan een overbruggingsfase moeten zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:04 schreef Anno2012 het volgende:
Softdrugs legaliseren, hard-drugs gedogen, testcentra's in steden, voorlichting op scholen (niet alleen maar drugs=slecht voorlichting, eerder hoe veilig te gebruiken), drugspolitie activiteiten verplaatsen naar belangrijke zaken(Moordenaars,etc), tevens verminderd de criminaliteit bij legalisatie.
Mijn visie.
Dat zou inderdaad misschien beter zijn. Het geval per drugs bekijken,en niet meer het onderscheid tussen hard en softdrugs.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet voor gedogen. Gedogen is in termen van rechtszekerheid, rechtsgelijkheid en vrijheid per definitie een brakke constructie, het zou per definitie nooit meer dan een overbruggingsfase moeten zijn.
Ook het onderscheid naar harddrugs en softdrugs is onzinnig, en dat is niet omdat hash en wiet zo gevaarlijk zijn. Onderscheid naar verslavendheid en onmiddellijk gevaar is wel zinnig. Een extreem verslavende drug als heroine of benzodiazepines zou ik wel op recept willen zien, waarbij verstrekking daarbuiten best streng bestraft mag worden. Maar dat wil dan ook niemand meer. Verder zou ik ook het promoten van het gebruik van psycho-activa voor kinderen en zieken zwaar bestraft willen zien.
Waarom zo moeilijk doen? Verbied gewoon alle drugs.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:21 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad misschien beter zijn. Het geval per drugs bekijken,en niet meer het onderscheid tussen hard en softdrugs.
Zucht...quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk doen? Verbied gewoon alle drugs.²
Waarom zo moeilijk doen? Verbied plezier gewoon.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk doen? Verbied gewoon alle drugs.²
De zwaarst verslavende drug is nicotine, gevolgd door de sommige amfetamines, dan opiaten (heroine, morfine), crack en alcohol. Als sigaretten op de opiumlijst komen vrees ik toch een beetje voor vervelende bij-effecten zoals die bij de drooglegging in de VS.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben niet voor gedogen. Gedogen is in termen van rechtszekerheid, rechtsgelijkheid en vrijheid per definitie een brakke constructie, het zou per definitie nooit meer dan een overbruggingsfase moeten zijn.
Ook het onderscheid naar harddrugs en softdrugs is onzinnig, en dat is niet omdat hash en wiet zo gevaarlijk zijn. Onderscheid naar verslavendheid en onmiddellijk gevaar is wel zinnig. Een extreem verslavende drug als heroine of benzodiazepines zou ik wel op recept willen zien, waarbij verstrekking daarbuiten best streng bestraft mag worden. Maar dat wil dan ook niemand meer. Verder zou ik ook het promoten van het gebruik van psycho-activa voor kinderen en zieken zwaar bestraft willen zien.
Het zijn de verbodfestisjistende politici die wegkijken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, lekker niets doen en wegkijken, dat zet een zode aan de dijk.
Maar dat doen ze wel, want het heilige woord is aan hen persoonlijk doorgevenquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:13 schreef sorcees het volgende:
Gewoon accijns op hasj en wiet, dan heeft de politiek er geen pproblemen meer mee.
Gewoon mensen verbieden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk doen? Verbied plezier gewoon.
Dat is inderdaad al jaren aan de gang.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
En dan te bedenken dat we zo'n 15 jaar geleden onze xtc konden laten testen op legale dansfeesten. Wtf happened???
Ik zei het al toen ze de paddo met een non-argumenten wisten te verbieden.. nu gaan ze achter je jointje aan. En ja hoor, eerst de coffeeshops fucken met die stomme pas, en als dat niet snel genoeg gaat dan maar gelijk de hasj verbieden.
Let op, zodra de hasj verboden is gaan ze over op de wiet.
Je bedoeld dezelfde bijeffecten rond coke en heroine.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
De zwaarst verslavende drug is nicotine, gevolgd door de sommige amfetamines, dan opiaten (heroine, morfine), crack en alcohol. Als sigaretten op de opiumlijst komen vrees ik toch een beetje voor vervelende bij-effecten zoals die bij de drooglegging in de VS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |