ja misselijk wordt je ervan. 400 euro voor een kamer betalen omdat meneer in Amsterdam moet slapen want dan is hij goed uitgerust.... Alsof Den Haag of Utrecht op 10 uur rijden liggen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 06:58 schreef PKRChamp het volgende:
Alle bonnetjes onkosten kabinet openbaar
RTL Nieuws heeft alle onkosten van de ministers en staatssecretarissen opgevraagd. Vanaf nu zijn deze allemaal online te vinden in onderstaand overzicht.
De onkosten betreffen onder andere hotels, reizen, dranken en spijzen, kranten, opleidingen en verbouwingen aan de werkkamer. In totaal bedragen de bonnetjes meer dan 1,5 miljoen euro. De meeste onkosten zijn gemaakt aan buitenlandse reizen. De onkosten zijn door, voor, of namens de bewindspersonen gemaakt.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/02_februari/29/binnenland/alle-bonnetjes-onkosten-kabinet.xml
Leuk hoor werken voor de overheid, men kan massages declareren in China, hamburgers bij burger king en hotelovernachtingen nog geen 100 kilometer van je huis ter waarde van 400 Euro.![]()
Dit kabinet vind dat we moeten bezuinigen maar hand in eigen boezem steken ho maar. Hoelang gaan we de politiek nog serieus nemen en denken dat ze er voor ons zijn?
Wij als Nederlanders zijn gewoon ezels dat we dit gewoon toelaten zonder enige vorm van protest.
Bah wat kan ik hier kwaad om worden.
Ik vraag me ook af wat sommige mensen denken, Had de minister thuis bammetjes moeten smeren of zo?quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:44 schreef Godtje het volgende:
En bij de burgerking eten en niet in een duur restaurant en mensen die dan nog zeiken.![]()
400 euro voor 1 hotelovernachting is wel geldverspilling.quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat sommige mensen denken, Had de minister thuis bammetjes moeten smeren of zo?
400 euro betaal je snel, zeker als je last minute boekt. En dan heb je een normaal 5 sterren hotel, nothing too fancy. Misschien een iets grotere kamer zodat je er ook een beetje fatsoenlijk je laptop kwijt kan maar dan heb je het ook wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
400 euro voor 1 hotelovernachting is wel geldverspilling.
Waarom? Ik ben weleens naar eindhoven gevlogen voor 25 gulden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:50 schreef macca728 het volgende:
Laat stan al die ritjes met het vliegtuig binnen Nederland.
Prima, maar bij de minister kost het geen 25 euro.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waarom? Ik ben weleens naar eindhoven gevlogen voor 25 gulden.
Daar kon geen Trein, bus, auto of wat dan ook tegenop wat betreft tijd en geld.
kijk effe op booking.com en vul de datum van vandaag in, voor nog 200 euro heb je kamer, suite 5 sterren in hart van Amsterdam.quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
400 euro betaal je snel, zeker als je last minute boekt. En dan heb je een normaal 5 sterren hotel, nothing too fancy. Misschien een iets grotere kamer zodat je er ook een beetje fatsoenlijk je laptop kwijt kan maar dan heb je het ook wel.
Mocht je denken dat je daarvoor de Presidential Suite van Le Grand of het Amstelhotel hebt, heb je het mis.
waar slaapt de chauffeur?quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
kijk effe op booking.com en vul de datum van vandaag in, voor nog 200 euro heb je kamer, suite 5 sterren in hart van Amsterdam.
Het punt is natuurlijk dat je niet perse hoeft te overnachten in Amsterdam, half uurtje rijden met je chauffeur en je bent in Den Haag bv, Genoeg keus daartussen.
Het gaat natuurlijk meer dat mensen moeten bezuinigen en de overheid dat niet doet.quote:
Ik kom ook gerust aan zo'n 1,5 ton declaraties per jaar. Lijkt me voor een politicus (met beveiliging, chauffeur, etc.) helemaal niet zoveel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:33 schreef Bastard het volgende:
Al die declaraties
Tv kastje van 1100 euro aanschaffen, een maand later toch laten overspuiten a 450 euro omdat het niet bij het meubilair past.
Hotelovernachting in duur hotel als je 2e huis 3 kwartier rijden is
Maxim van Chhrrrrristelijke CDA, 2 ton gedeclareerd
Nee, wij bezuinigen wel hoor!!!
Man, anderhalf miljoen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 06:58 schreef PKRChamp het volgende:
Alle bonnetjes onkosten kabinet openbaar
RTL Nieuws heeft alle onkosten van de ministers en staatssecretarissen opgevraagd. Vanaf nu zijn deze allemaal online te vinden in onderstaand overzicht.
De onkosten betreffen onder andere hotels, reizen, dranken en spijzen, kranten, opleidingen en verbouwingen aan de werkkamer. In totaal bedragen de bonnetjes meer dan 1,5 miljoen euro. De meeste onkosten zijn gemaakt aan buitenlandse reizen. De onkosten zijn door, voor, of namens de bewindspersonen gemaakt.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/02_februari/29/binnenland/alle-bonnetjes-onkosten-kabinet.xml
Leuk hoor werken voor de overheid, men kan massages declareren in China, hamburgers bij burger king en hotelovernachtingen nog geen 100 kilometer van je huis ter waarde van 400 Euro.![]()
Dit kabinet vind dat we moeten bezuinigen maar hand in eigen boezem steken ho maar. Hoelang gaan we de politiek nog serieus nemen en denken dat ze er voor ons zijn?
Wij als Nederlanders zijn gewoon ezels dat we dit gewoon toelaten zonder enige vorm van protest.
Bah wat kan ik hier kwaad om worden.
Nah, dat maak ik niet op uit de OP.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk meer dat mensen moeten bezuinigen en de overheid dat niet doet.
Waarvoor krijgt die vent dan salaris eigenlijk?quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:44 schreef Godtje het volgende:
En bij de burgerking eten en niet in een duur restaurant en mensen die dan nog zeiken.![]()
Een beetje maar? Het gebrek aan morele verantwoording jegens de burger, waar ze toch op zinspelen met dit soort items, tonen ze zelf in de overtreffende trap, enkel om maar wat kijkcijfers te kunnen scoren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
Uitwassen zullen er altijd wel zijn, maar kom op: anderhalf miljoen is nog helemaal niet gek als je bedenkt wat een buitenlandreis kost.
Riekt een beetje naar afgunst dit.
Omdat hij werkt zoals elke normale Nederlander. En zoals alle werkende Nederlanders zal avond eten betaald worden als hij moet overwerken. Dat krijg ik, pietje, Henk en Ingrid. Het is uitzondering als dat niet het geval is.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarvoor krijgt die vent dan salaris eigenlijk?
Ik zie hetzelfde andersom. Als je als overheid bezuinigingen gaat opleggen en hier en daar daarom een asosciaal beleid neerzet (eigen bijdrage), dan dien je zelf ook goed op je huishoudboekje te letten om het goede voorbeeld te geven!quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:22 schreef El_Matador het volgende:
Dat de overheid kleiner moet, is duidelijk. (voor verstandig rechts althans)
Maar "het volk" jammert over dat de overheid moet bezuinigen en zelf dus ook de broekriem aan moet trekken. Soit. Maar als je de Mediamarkt leegkoopt, je 2e skivakantie boekt of honderden euro's aan vuurwerk de lucht in blaast, dan zou het logischer zijn, je eigen uitgavenpatroon te bekijken alvorens over anderen te gaan jammeren.
Beeetje hypocriet dus.
Ik wilde met mijn gematigde houding TS geen reden geven om mij te beschuldigen van sympathiseren met de Haagse Elitequote:Op donderdag 1 maart 2012 09:18 schreef fruityloop het volgende:
Een beetje maar? Het gebrek aan morele verantwoording jegens de burger, waar ze toch op zinspelen met dit soort items, tonen ze zelf in de overtreffende trap, enkel om maar wat kijkcijfers te kunnen scoren.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:28 schreef Ulx het volgende:
Ik zie een Rutte al bij een diner in het Witte Huis zitten:
"Bedankt voor het diner, meneer Obama, maar ik moet nu echt vertrekken want na 9 uur gaat de deur van de jeugdherberg op slot. Ik hoop in ieder geval dat U Nederland nog steeds als een serieuze en volwaardige partner ziet, prettige avond verder."
Eigen bijdrage is niet asociaal.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zie hetzelfde andersom. Als je als overheid bezuinigingen gaat opleggen en hier en daar daarom een asosciaal beleid neerzet (eigen bijdrage), dan dien je zelf ook goed op je huishoudboekje te letten om het goede voorbeeld te geven!
O ja? Er staat in de TS dat de bonnetjes voor, door of namens de bewindspersonen zijn gemaakt. Mij lijkt het dat de kosten die een assistent/chauffeur/secretaris maakt daar ook bij horen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb zijn bonnetje niet gezien, dus ik denk thuis.
Wat denk je van telefoonkosten?quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
O ja? Er staat in de TS dat de bonnetjes voor, door of namens de bewindspersonen zijn gemaakt. Mij lijkt het dat de kosten die een assistent/chauffeur/secretaris maakt daar ook bij horen.
Maar goed.
1.500.000 euro, delen door 20 man (12 ministers + 8 staatssecretarissen) = 75.000 euro de man per jaar is zo'n 200 euro per man per dag. Voor dat geld heb je hotels, reizen, dranken en spijzen, kranten, opleidingen en verbouwingen aan de werkkamer en de kosten die assistenten/secretarissen maken . Ik kan het niet heel erg veel vinden voor een job die je 365 dagen per jaar, 24 uur per dag doet.
Ik neem aan dat ze die niet hoeven te declareren maar dat die op naam van het bedrijf/de regering staan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat denk je van telefoonkosten?
Half Nederland belt en smst makkelijk 200 euro per maand weg. En die komen niet eens in het buitenland.
Dus het hoeft niet zo te zijn?quote:
Meestal wel. Maar een dagje internet in dit hotel kost al 13 euro...quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die niet hoeven te declareren maar dat die op naam van het bedrijf/de regering staan.
In ieder geval goed dat de wet op de openbaarheid van bestuur ervoor zorgt dat dit binnen de perken blijft.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:43 schreef Ulx het volgende:
Kijk, d'r zal heus wel ergens een keer wat meer worden betaald dan nodig is, maar ik betwijfel of je die kosten veel verder omlaag kunt krijgen.
Maar ze hebben toch geen internet in het hotel nodig? Ze krijgen een mobieltje dus ze kunnen ook als ze roamen die dataverbinding gebruiken, Kost wel meer, maar het scheelt een declaratie.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Meestal wel. Maar een dagje internet in dit hotel kost al 13 euro...
Neem aan dat er ook flink wat gebeld wordt vanuit de hotels (ik doe dat nooit, maar goed). Dat tikt ook aan.
Vermoedelijk ook wat roomservice, aangezien ze ook nog wel es zo laat binnenkomen dat het restaurant al dicht is, etc etc.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Meestal wel. Maar een dagje internet in dit hotel kost al 13 euro...
Neem aan dat er ook flink wat gebeld wordt vanuit de hotels (ik doe dat nooit, maar goed). Dat tikt ook aan.
Zo, jij gooit hem er even in!quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eigen bijdrage is niet asociaal.
Verwachten dat anderen jouw zorgkosten betalen is dat wel.
Op je GSMmetje documentjes tikken?? Veel succes.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch geen internet in het hotel nodig? Ze krijgen een mobieltje dus ze kunnen ook als ze roamen die dataverbinding gebruiken, Kost wel meer, maar het scheelt een declaratie.
Juist niet de lusten, geen lasten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo, jij gooit hem er even in!
Dat heet een samenleving, maar daar wil je alleen de lusten en niet de lasten van hebben begrijp ik. Dat is a sociaal.
Die mensen daar hebben er een dictator uitgetrapt, mij lijkt het handig om dan even langs te gaan om te gaan kijken hoe het daar een jaar later gaat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 07:41 schreef macca728 het volgende:
Ik las van de week dat die Albayrak voor werkbezoek was in Tunesie, wat doet ze daar in godsnaam ?
Nou, het is RTL die dit als nieuws brengt en erover begint te mekkeren. Die club zou ik niet als links willen bestempelen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:51 schreef El_Matador het volgende:
Het linkse ideaal is nou juist asociaal. En het gemekker erover nog meer.
Linksom rechtsom boeit het niet welke club dit als nieuws uitbraakt, het blijft stemmingmakerij en goedkoop kijkcijfers scoren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, het is RTL die dit als nieuws brengt en erover begint te mekkeren. Die club zou ik niet als links willen bestempelen.
De media zijn slechts de boodschappers.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, het is RTL die dit als nieuws brengt en erover begint te mekkeren. Die club zou ik niet als links willen bestempelen.
Absoluut.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Linksom rechtsom boeit het niet welke club dit als nieuws uitbraakt, het blijft stemmingmakerij en goedkoop kijkcijfers scoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |