abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108576197
Dat de overheid kleiner moet, is duidelijk. (voor verstandig rechts althans 8-) )

Maar "het volk" jammert over dat de overheid moet bezuinigen en zelf dus ook de broekriem aan moet trekken. Soit. Maar als je de Mediamarkt leegkoopt, je 2e skivakantie boekt of honderden euro's aan vuurwerk de lucht in blaast, dan zou het logischer zijn, je eigen uitgavenpatroon te bekijken alvorens over anderen te gaan jammeren.

Beeetje hypocriet dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_108576255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarvoor krijgt die vent dan salaris eigenlijk?
Omdat hij werkt zoals elke normale Nederlander. En zoals alle werkende Nederlanders zal avond eten betaald worden als hij moet overwerken. Dat krijg ik, pietje, Henk en Ingrid. Het is uitzondering als dat niet het geval is.

Ze kunnen hem ook meer salaris geven om het te compenseren of een vaste onkosten vergoeding maar dan ben je denk ik wel wat duurder uit.
pi_108576301
Ik zie een Rutte al bij een diner in het Witte Huis zitten:

"Bedankt voor het diner, meneer Obama, maar ik moet nu echt vertrekken want na 9 uur gaat de deur van de jeugdherberg op slot. Ik hoop in ieder geval dat U Nederland nog steeds als een serieuze en volwaardige partner ziet, prettige avond verder."
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:31:58 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108576378
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:22 schreef El_Matador het volgende:
Dat de overheid kleiner moet, is duidelijk. (voor verstandig rechts althans 8-) )

Maar "het volk" jammert over dat de overheid moet bezuinigen en zelf dus ook de broekriem aan moet trekken. Soit. Maar als je de Mediamarkt leegkoopt, je 2e skivakantie boekt of honderden euro's aan vuurwerk de lucht in blaast, dan zou het logischer zijn, je eigen uitgavenpatroon te bekijken alvorens over anderen te gaan jammeren.

Beeetje hypocriet dus.
Ik zie hetzelfde andersom. Als je als overheid bezuinigingen gaat opleggen en hier en daar daarom een asosciaal beleid neerzet (eigen bijdrage), dan dien je zelf ook goed op je huishoudboekje te letten om het goede voorbeeld te geven! :)
The truth was in here.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:32:46 #30
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_108576394
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:18 schreef fruityloop het volgende:
Een beetje maar? Het gebrek aan morele verantwoording jegens de burger, waar ze toch op zinspelen met dit soort items, tonen ze zelf in de overtreffende trap, enkel om maar wat kijkcijfers te kunnen scoren. :r
Ik wilde met mijn gematigde houding TS geen reden geven om mij te beschuldigen van sympathiseren met de Haagse Elite ;)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:35:04 #31
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_108576434
En niet vergeten dat declaraties voor de PH-KBX voor het toestel van de regering zelf is.
pi_108576443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:28 schreef Ulx het volgende:
Ik zie een Rutte al bij een diner in het Witte Huis zitten:

"Bedankt voor het diner, meneer Obama, maar ik moet nu echt vertrekken want na 9 uur gaat de deur van de jeugdherberg op slot. Ik hoop in ieder geval dat U Nederland nog steeds als een serieuze en volwaardige partner ziet, prettige avond verder."
_O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_108576452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik zie hetzelfde andersom. Als je als overheid bezuinigingen gaat opleggen en hier en daar daarom een asosciaal beleid neerzet (eigen bijdrage), dan dien je zelf ook goed op je huishoudboekje te letten om het goede voorbeeld te geven! :)
Eigen bijdrage is niet asociaal.

Verwachten dat anderen jouw zorgkosten betalen is dat wel.

pi_108576524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik heb zijn bonnetje niet gezien, dus ik denk thuis.
O ja? Er staat in de TS dat de bonnetjes voor, door of namens de bewindspersonen zijn gemaakt. Mij lijkt het dat de kosten die een assistent/chauffeur/secretaris maakt daar ook bij horen.

Maar goed.

1.500.000 euro, delen door 20 man (12 ministers + 8 staatssecretarissen) = 75.000 euro de man per jaar is zo'n 200 euro per man per dag. Voor dat geld heb je hotels, reizen, dranken en spijzen, kranten, opleidingen en verbouwingen aan de werkkamer en de kosten die assistenten/secretarissen maken . Ik kan het niet heel erg veel vinden voor een job die je 365 dagen per jaar, 24 uur per dag doet.
pi_108576546
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

O ja? Er staat in de TS dat de bonnetjes voor, door of namens de bewindspersonen zijn gemaakt. Mij lijkt het dat de kosten die een assistent/chauffeur/secretaris maakt daar ook bij horen.

Maar goed.

1.500.000 euro, delen door 20 man (12 ministers + 8 staatssecretarissen) = 75.000 euro de man per jaar is zo'n 200 euro per man per dag. Voor dat geld heb je hotels, reizen, dranken en spijzen, kranten, opleidingen en verbouwingen aan de werkkamer en de kosten die assistenten/secretarissen maken . Ik kan het niet heel erg veel vinden voor een job die je 365 dagen per jaar, 24 uur per dag doet.
Wat denk je van telefoonkosten? ;)

Half Nederland belt en smst makkelijk 200 euro per maand weg. En die komen niet eens in het buitenland. :D

pi_108576561
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat denk je van telefoonkosten? ;)

Half Nederland belt en smst makkelijk 200 euro per maand weg. En die komen niet eens in het buitenland. :D
Ik neem aan dat ze die niet hoeven te declareren maar dat die op naam van het bedrijf/de regering staan.
pi_108576572
Kijk, d'r zal heus wel ergens een keer wat meer worden betaald dan nodig is, maar ik betwijfel of je die kosten veel verder omlaag kunt krijgen.
pi_108576582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik neem aan
Dus het hoeft niet zo te zijn?
pi_108576617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze die niet hoeven te declareren maar dat die op naam van het bedrijf/de regering staan.
Meestal wel. Maar een dagje internet in dit hotel kost al 13 euro...

Neem aan dat er ook flink wat gebeld wordt vanuit de hotels (ik doe dat nooit, maar goed). Dat tikt ook aan.

pi_108576637
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:43 schreef Ulx het volgende:
Kijk, d'r zal heus wel ergens een keer wat meer worden betaald dan nodig is, maar ik betwijfel of je die kosten veel verder omlaag kunt krijgen.
In ieder geval goed dat de wet op de openbaarheid van bestuur ervoor zorgt dat dit binnen de perken blijft.

De SP zal wel weer een spoeddebatje aanvragen hierover. Alsof dat niks kost. _O-

pi_108576664
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neem aan dat er ook flink wat gebeld wordt vanuit de hotels (ik doe dat nooit, maar goed). Dat tikt ook aan.
Maar ze hebben toch geen internet in het hotel nodig? Ze krijgen een mobieltje dus ze kunnen ook als ze roamen die dataverbinding gebruiken, Kost wel meer, maar het scheelt een declaratie.
pi_108576674
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vermoedelijk ook wat roomservice, aangezien ze ook nog wel es zo laat binnenkomen dat het restaurant al dicht is, etc etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:49:37 #43
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108576704
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eigen bijdrage is niet asociaal.

Verwachten dat anderen jouw zorgkosten betalen is dat wel.
Zo, jij gooit hem er even in!
Dat heet een samenleving, maar daar wil je alleen de lusten en niet de lasten van hebben begrijp ik. Dat is a sociaal.
The truth was in here.
pi_108576705
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar ze hebben toch geen internet in het hotel nodig? Ze krijgen een mobieltje dus ze kunnen ook als ze roamen die dataverbinding gebruiken, Kost wel meer, maar het scheelt een declaratie.
Op je GSMmetje documentjes tikken?? Veel succes.

pi_108576731
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zo, jij gooit hem er even in!
Dat heet een samenleving, maar daar wil je alleen de lusten en niet de lasten van hebben begrijp ik. Dat is a sociaal.
Juist niet de lusten, geen lasten.

De zorg wordt duurder, voor iedereen. Dat heet vergrijzing. Door zelf meer bij te dragen, kunnen ouderen nog steeds -helaas slechtere- zorg genieten.

Het linkse ideaal is nou juist asociaal. En het gemekker erover nog meer.

pi_108576745
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:41 schreef macca728 het volgende:

Ik las van de week dat die Albayrak voor werkbezoek was in Tunesie, wat doet ze daar in godsnaam ?
Die mensen daar hebben er een dictator uitgetrapt, mij lijkt het handig om dan even langs te gaan om te gaan kijken hoe het daar een jaar later gaat.
pi_108576776
Henk, Ingrid, Jan en Emile; "wat motten die lui toch allemoal in dat buitenland?"

pi_108576794
Als je van een minister een eigen bijdrage gaat eisen moet je niet raar opkijken als ze bij een crisis zeggen dat men de boom in kan omdat ze nu lekker thuis op de bank zitten met een bord eten op schoot en studio sport aan.

Als een bedrijf wil dat ik 24 uur per dag voor ze klaar sta lappen ze ook maar. En als ze willen dat ik midden in de nacht naar ze toe kom pak ik ook een taxi en declareer de bon. Anders wachten ze maar tot de volgende ochtend.
pi_108576814
quote:
6s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:51 schreef El_Matador het volgende:

Het linkse ideaal is nou juist asociaal. En het gemekker erover nog meer.
Nou, het is RTL die dit als nieuws brengt en erover begint te mekkeren. Die club zou ik niet als links willen bestempelen.
pi_108576841
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou, het is RTL die dit als nieuws brengt en erover begint te mekkeren. Die club zou ik niet als links willen bestempelen.
Linksom rechtsom boeit het niet welke club dit als nieuws uitbraakt, het blijft stemmingmakerij en goedkoop kijkcijfers scoren. :r
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')