abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2012 @ 14:25:58 #76
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112263836
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:22 schreef Re het volgende:
buiten de context quoten en neerplempen geeft natuurlijk maar de helft van het verhaal, onzinnige claims worden door mij met onzin bestookt aangezien er op ingaan en om referenties vragen of bewijs niet gehoord wordt, dus dan maar via dezelfde weg als degene tegen wie je post.

en even voor de duidelijkheid, hier ben ik gewoon user, reken me daar gewoon op af
Ik kan mij voorstellen dat het lastig modereren is als men al tijden het draadje waar daar niet voor bepaald is aan het vol gooien is met rotzooi. Je bent zelf moderator dus je hebt vast wel suggesties of tips hoe je dat kan voorkomen. Een beetje de naïeveling uithangen terwijl jij een paar stappen verderop hetzelfde moet doen. (Maar dan met meer moderators en Yvonne met de banhammer).
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:34:54 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112264213
Leeft die andere moderator van BNW eigenlijk nog?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:35:34 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112264253
een suggestie is om te eisen dat er bronnen gebruikt worden voor elke claim die gemaakt wordt, probleem daar weer is dat die aan allebei de zijden niet geacepteerd wordt. De bronnen van de tegenstanders zijn meestal vage blogs van mensen met een obsessie en bronnen van de voorstanders zijn self fullfilling. In de echte wereld worden de laatste bronnen trouwens gebruikt omdat er bewezen wetenschappelijk onderzoek aan vooraf is gegaan. Voor BNW zou deze suggestie slecht zijn want daarmee kan het hele zooitje wel opgedoekt worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112265653
quote:
5s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:34 schreef Copycat het volgende:
Leeft die andere moderator van BNW eigenlijk nog?
Hij is in ieder geval al tijden niet actief. :N

quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:22 schreef Re het volgende:
buiten de context quoten en neerplempen geeft natuurlijk maar de helft van het verhaal, onzinnige claims worden door mij met onzin bestookt aangezien er op ingaan en om referenties vragen of bewijs niet gehoord wordt, dus dan maar via dezelfde weg als degene tegen wie je post.

en even voor de duidelijkheid, hier ben ik gewoon user, reken me daar gewoon op af
Eens; user ben je hier.

Maar ik ben het ook eens met HyperViper dat niemand ermee opschiet om onzin te bestrijden met onzin. Als je toch denkt dat je het beter weet dan een Lambiekje, laat dát dan zien. Met persoonlijke aanvallen (even in het algemeen gesproken) roep je alleen maar meer weerstand op. Probeer elkaar als medestanders te zien, in plaats van tegenstanders. Hoe moeilijk dat ook is.

En ja, ik ben een dromer. :+

quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:35 schreef Re het volgende:
een suggestie is om te eisen dat er bronnen gebruikt worden voor elke claim die gemaakt wordt, probleem daar weer is dat die aan allebei de zijden niet geacepteerd wordt. De bronnen van de tegenstanders zijn meestal vage blogs van mensen met een obsessie en bronnen van de voorstanders zijn self fullfilling. In de echte wereld worden de laatste bronnen trouwens gebruikt omdat er bewezen wetenschappelijk onderzoek aan vooraf is gegaan. Voor BNW zou deze suggestie slecht zijn want daarmee kan het hele zooitje wel opgedoekt worden.
Tsja, dat is een beetje het lastige aan BNW; niet alles is even goed te onderbouwen. Wat overigens niet betekent dat het daarom niet waar is. Zo werkt het wel soort van in de wetenschap, maar in realiteit blijkt ook niet alles even logisch. Pharmaindustrie bijvoorbeeld laat zich leiden door mensen en financieen, niet de wetenschap.
Ik kan op het moment geen andere oplossing bieden voor dit probleem dan rustig je eigen bronnen aan te dragen en die van anderen te bekijken, om ze vervolgens tegen elkaar af te wegen. Dat discussieert leuk en leest ook fijn. Liever zouden veel mensen het anders zien, maar vertrouw erop dat meelezenden zelf hun oordeel op kunnen maken aan de hand van de informatie die ze krijgen. Meer dan dat kan je toch niet doen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:10:45 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112265765
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:08 schreef Gray het volgende:

Hij is in ieder geval al tijden niet actief. :N

Heeft er wel iemand contact met hem? In je eentje een subforum modden is eigenlijk ook helemaal niet prettig. Het werkt zoveel prettiger met ruggespraak en een sparringpartner. Misschien eens duidelijkheid vragen en anders een procedure voor een nieuwe mod inzetten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112265946
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heeft er wel iemand contact met hem? In je eentje een subforum modden is eigenlijk ook helemaal niet prettig. Het werkt zoveel prettiger met ruggespraak en een sparringpartner. Misschien eens duidelijkheid vragen en anders een procedure voor een nieuwe mod inzetten?
Achter de schermen is men druk bezig.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:15:46 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112265976
Mooi! Dan bemoei ik me er verder niet tegenaan ;) .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:19:38 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112266171
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval al tijden niet actief. :N

[..]

Eens; user ben je hier.

Maar ik ben het ook eens met HyperViper dat niemand ermee opschiet om onzin te bestrijden met onzin. Als je toch denkt dat je het beter weet dan een Lambiekje, laat dát dan zien. Met persoonlijke aanvallen (even in het algemeen gesproken) roep je alleen maar meer weerstand op. Probeer elkaar als medestanders te zien, in plaats van tegenstanders. Hoe moeilijk dat ook is.

En ja, ik ben een dromer. :+
ik weet het beter dan lambiekje en consorten en laat dat keer op keer zien, zulke gevaarlijke mensen moeten met alles bestreden worden wat mogelijk is, stel dat er 1 persoon in die onzin gaat geloven die een post van lambiekje leest... kijken of FOK! daar verantwoordelijk gaat worden gehouden

[..]
quote:
Tsja, dat is een beetje het lastige aan BNW; niet alles is even goed te onderbouwen. Wat overigens niet betekent dat het daarom niet waar is. Zo werkt het wel soort van in de wetenschap, maar in realiteit blijkt ook niet alles even logisch. Pharmaindustrie bijvoorbeeld laat zich leiden door mensen en financieen, niet de wetenschap.
Ik kan op het moment geen andere oplossing bieden voor dit probleem dan rustig je eigen bronnen aan te dragen en die van anderen te bekijken, om ze vervolgens tegen elkaar af te wegen. Dat discussieert leuk en leest ook fijn. Liever zouden veel mensen het anders zien, maar vertrouw erop dat meelezenden zelf hun oordeel op kunnen maken aan de hand van de informatie die ze krijgen. Meer dan dat kan je toch niet doen.
pharmaindustrie laat zich WEL leiden door wetenschap en ja geldelijk gewin en er gaat wel eens iets fout, net zoals een toyota waar de ophanging een fabrikagefout heeft. Ik en 99% van de mensheid laat zich leiden door de correcte informatie, bestrijd corruptie en heb vertrouwen in de mensheid.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112266320
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:19 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet het beter dan lambiekje en consorten en laat dat keer op keer zien, zulke gevaarlijke mensen moeten met alles bestreden worden wat mogelijk is, stel dat er 1 persoon in die onzin gaat geloven die een post van lambiekje leest... kijken of FOK! daar verantwoordelijk gaat worden gehouden

Aja, spuit ze plat ofzo :')
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 15:25:28 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_112266433
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:22 schreef Loppe het volgende:

[..]

Aja, spuit ze plat ofzo :')
Nee, niet ridiculiseren nu, dit is een belangrijk punt wat Re heeft.
Lambiekje doet gevaarlijke uitspraken, dat kunnen we toch allemaal zien?
pi_112266591
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, niet ridiculiseren nu, dit is een belangrijk punt wat Re heeft.
Lambiekje doet gevaarlijke uitspraken, dat kunnen we toch allemaal zien?
Ik denk niet dat iemand hem op fok! serieus neemt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:29:19 #87
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_112266619
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:28 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand hem op fok! serieus neemt.
Er hoeft maar één labiel hertje tussen te zitten...
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:30:24 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112266670
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:28 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand hem op fok! serieus neemt.
ahh dus we kunnen hem wel een tagje geven... "knotsgekke schizofreen" of iets dergelijks?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112266706
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:30 schreef Re het volgende:

[..]

ahh dus we kunnen hem wel een tagje geven... "knotsgekke schizofreen" of iets dergelijks?
Geslaagde troll is beter.
pi_112266821
Ik denk niet dat het aan ons is om te bepalen wie hier te gevaarlijk is om te posten. Kom nou zeg. Je kunt zijn uitspraken gevaarlijk vinden, prima. Maar daar blijft het bij, we gaan hier niet zitten censureren omdat Lambiekje zijn mening jou niet bevalt. Hij zegt inderdaad vreemde dingen, soms beledigt hij zelfs een hele groep mensen (bijvoorbeeld mensen in de medische sektor)

We kennen allemaal nog zo'n persoon, een hele bekende met blond haar. Moet die ook gecensureerd worden?
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 15:38:58 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_112267065
quote:
4s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:33 schreef HyperViper het volgende:
Ik denk niet dat het aan ons is om te bepalen wie hier te gevaarlijk is om te posten. Kom nou zeg. Je kunt zijn uitspraken gevaarlijk vinden, prima. Maar daar blijft het bij, we gaan hier niet zitten censureren omdat Lambiekje zijn mening jou niet bevalt. Hij zegt inderdaad vreemde dingen, soms beledigt hij zelfs een hele groep mensen (bijvoorbeeld mensen in de medische sektor)

We kennen allemaal nog zo'n persoon, een hele bekende met blond haar. Moet die ook gecensureerd worden?
He ja, laten we Geert Wilders er ook bij halen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:40:13 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112267122
quote:
4s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:33 schreef HyperViper het volgende:
Ik denk niet dat het aan ons is om te bepalen wie hier te gevaarlijk is om te posten. Kom nou zeg. Je kunt zijn uitspraken gevaarlijk vinden, prima. Maar daar blijft het bij, we gaan hier niet zitten censureren omdat Lambiekje zijn mening jou niet bevalt. Hij zegt inderdaad vreemde dingen, soms beledigt hij zelfs een hele groep mensen (bijvoorbeeld mensen in de medische sektor)

We kennen allemaal nog zo'n persoon, een hele bekende met blond haar. Moet die ook gecensureerd worden?
daarom, zolang hij onzin post zal ik hem vertellen dat dat zo is, op zijn niveau. Van mij hoeft er niet iets specifieks gecencureerd te worden hoor, het mag best publiekelijk allemaal zolang er maar consequent gemodereerd wordt zie ik het probleem niet


en lambiekje met wilders vergelijken is een leuk grapje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112267135
quote:
13s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

He ja, laten we Geert Wilders er ook bij halen.
Het is slechts een voorbeeld, het had ieder ander kunnen zijn die gevoelige uitspraken doet en veel mensen beledigd met zijn mening. Hij kwam gewoon in mij op.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:41:12 #94
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112267171
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:28 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand hem op fok! serieus neemt.
Dat is in het verleden als eens gebeurd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_112267258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:25 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, niet ridiculiseren nu, dit is een belangrijk punt wat Re heeft.
Lambiekje doet gevaarlijke uitspraken, dat kunnen we toch allemaal zien?
Lambiekje ventileert eigenlijk gewoon wat er op internet gonst aan geruchten.
Zullen we het ganse internet dan maar censureren ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_112267277
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:40 schreef Re het volgende:

[..]

daarom, zoalang hij onzin post zal ik hem vertellen dat dat zo is, op zijn niveau.
Als jij op dat niveau post toon je dus ook niet aan dat het onzin is. Je etaleert slechts dat jij net zo onvolwassen bent als hij. Neem Tuinhek bijvoorbeeld, die breekt steevast elk topic van Lambiekje door midden en elk betoog erbij. Maar hij is vrijwel áltijd netjes. Hoe vaak ik hem wel niet uitgescholden heb zien worden door Lambiekje... Dat siert hem wel.
quote:
Van mij hoeft er niet iets specifieks gecencureerd te worden hoor, het mag best publiekelijk allemaal zolang er maar consequent gemodereerd wordt zie ik het probleem niet
Daar ligt inderdaad wel degelijk een probleem, dat zal ik niet bestrijden. En daarmee bedoel ik niet dat het Gray zijn schuld is, die doet ook zijn best. Maar inderdaad wat CC ook al zegt, waar is die andere?!
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 15:48:24 #97
249559 crew  Lavenderr
pi_112267506
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Lambiekje ventileert eigenlijk gewoon wat er op internet gonst aan geruchten.
Zullen we het ganse internet dan maar censureren ?
Ik heb het niet over censureren gehad. Ik vind alleen dat Lambiekje met de regelmaat van de klok te ver gaat met zijn uitspraken. En ja, dan mag je hopen dat er niet toevallig iemand meeleest die zich laat beinvloeden en belangrijke beslissingen neemt aan de hand van zijn posts.
pi_112267677
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb het niet over censureren gehad. Ik vind alleen dat Lambiekje met de regelmaat van de klok te ver gaat met zijn uitspraken.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik pleit ook voor een strenger beleid wat betreft beledigen in het wilde weg. Dingen als, prikfascisten etc is gewoon te kansloos voor woorden.
pi_112267717
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:48 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb het niet over censureren gehad. Ik vind alleen dat Lambiekje met de regelmaat van de klok te ver gaat met zijn uitspraken. En ja, dan mag je hopen dat er niet toevallig iemand meeleest die zich laat beinvloeden en belangrijke beslissingen neemt aan de hand van zijn posts.
Dan zijn er zo wel meerdere topics in BNW hoor en die niet van Lambiekje zijn.
Als iemand echt zo beinvloedbaar is, mag die ook niet naar het dagelijkse tv-journaal kijken.

Beetje overdreven allemaal ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:53:13 #100
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_112267718
quote:
4s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:52 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Ik pleit ook voor een strenger beleid wat betreft beledigen in het wilde weg. Dingen als, prikfascisten etc is gewoon te kansloos voor woorden.
Wordt toch ook gewoon weggemod?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')