Ik zou bidden voor een beter leven in het hiernamaals en dat de zonden van alle mensen op aarde vergeven worden en dat ze toch de hemel mogen ervaren, zelfs mijn ergste vijanden.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoop hebben dat de wereld toch niet vergaat.
Ja dat vond ik ook wel grappig, een extraatje voor jouquote:Op maandag 5 maart 2012 14:56 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Omdat ik bidden zeg? Oh wacht, het waren natuurlijk de gelovigen die zo oorlogszuchtig waren, terwijl een atheïst als jij mij als eerste de dood toewenst, heel fijn om te weten dit
Grappigste is nog dat je 'Jesus' zegt.
Is je leven nu slecht of minder dan?quote:Op maandag 5 maart 2012 14:59 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zou bidden voor een beter leven in het hiernamaals en dat de zonden van alle mensen op aarde vergeven worden en dat ze toch de hemel mogen ervaren, zelfs mijn ergste vijanden.
Daar geloof ik niet in, maar een schietgebedje in tijden van pure wanhoop zie ik me nog wel doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:59 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik zou bidden voor een beter leven in het hiernamaals en dat de zonden van alle mensen op aarde vergeven worden en dat ze toch de hemel mogen ervaren, zelfs mijn ergste vijanden.
Assumeren in deze context is logisch vervolg van actie-reactie. Wat ik wil bereiken met bidden is een typische vraag voor een atheïst, no offence.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook wel grappig, een extraatje voor jou![]()
Waar lees je overigens dat ik atheïst ben? En zo onaardig is het niet om iemand dood te wensen als de wereld binnen 24 uur vergaat.
Nee, niet slecht of minder.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Is je leven nu slecht of minder dan?
Dat zouden genoeg mensen doen, heb daar ooit een artikel van gelezen dat een (Nederlandse) man zijn kind aan het verdrinken was en dat die man elke mogelijke god aansprak, terwijl hij daarvoor echt atheïstisch was. Hij zei zelf: "in die momenten probeer je alles te doen, koste wat kost om toch voor het beste te zorgen".quote:Op maandag 5 maart 2012 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet in, maar een schietgebedje in tijden van pure wanhoop zie ik me nog wel doen.
Hypocriet gelul.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:03 schreef Arcadia het volgende:
Hij zei zelf: "in die momenten probeer je alles te doen, koste wat kost om toch voor het beste te zorgen".
Wat een onzin! Atheïsme heeft te maken met het onkennen/niet geloven in het bestaan van een god. Ook al zou ik geloven in een god, dan betekent het nog niet dat ik verplicht ben te bidden. Ik hou mij er niet mee bezig maar ik sluit niks uit. Ik vroeg me gewoon oprecht af wat jou aan zou zetten om in je laatste uurtjes te bidden, en dan krijg ik zo'n vage tegenvraag. Wat ik met de vraag wilde bereiken? Een antwoord.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:03 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Assumeren in deze context is logisch vervolg van actie-reactie. Wat ik wil bereiken met bidden is een typische vraag voor een atheïst, no offence.
[..]
Nee, niet slecht of minder.
Inderdaad. Mensen plakken dan ook vaker het foute etiket op henzelf, agnosticisme zou beter hebben gestaan.quote:
Jij je geloofsleer, ik het mijnequote:Op maandag 5 maart 2012 15:06 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Wat een onzin! Atheïsme heeft te maken met het onkennen/niet geloven in het bestaan van een god. Ook al zou ik geloven in een god, dan betekent het nog niet dat ik verplicht ben te bidden. Ik hou mij er niet mee bezig maar ik sluit niks uit. Ik vroeg me gewoon oprecht af wat jou aan zou zetten om in je laatste uurtjes te bidden, en dan krijg ik zo'n vage tegenvraag. Wat ik met de vraag wilde bereiken? Een antwoord.
Ik vraag me gewoon af waarom je voor een beter leven zou bidden als je nu al een goed leven hebt. Omdat het einde eraan gaat komen en je graag weer een leven wilt?
Primaquote:Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen plakken dan ook vaker het foute etiket op henzelf, agnosticisme zou beter hebben gestaan.
[..]
Jij je geloofsleer, ik het mijne, je bent nogal vlug op de teentjes getrapt, dus een discussie houd ik maar achterwege.
Oneens. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat er geen God is, maar een schietgebedje zou een uiting zijn van pure wanhoop en niet van een onderliggend geloof dat er toch misschien een God is. Want ik zou vast en zeker om mezelf lachen na het doen van zo'n nutteloos schietgebed. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat echte agnosten niet bestaan, omdat je altijd wel neigt naar of wel of niet geloven.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen plakken dan ook vaker het foute etiket op henzelf, agnosticisme zou beter hebben gestaan.
Bullshit.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oneens. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat er geen God is, maar een schietgebedje zou een uiting zijn van pure wanhoop en niet van een onderliggend geloof dat er toch misschien een God is. Want ik zou vast en zeker om mezelf lachen na het doen van zo'n nutteloos schietgebed. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat echte agnosten niet bestaan, omdat je altijd wel neigt naar of wel of niet geloven.
Uuuuhh we hebben een homo in ons middenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Banken en winkels overvallen, scheuren met de auto, hoeren mishandelen, gigolo's sufneuken en daarna die chocowafels? Zoiets?
Als je iets bent, dan moet je het overtuigd zijn, volgens jouw eigen logica dat je iets bent of niet, dan mag een atheïst ook geen schietgebedje doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Oneens. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat er geen God is, maar een schietgebedje zou een uiting zijn van pure wanhoop en niet van een onderliggend geloof dat er toch misschien een God is. Want ik zou vast en zeker om mezelf lachen na het doen van zo'n nutteloos schietgebed. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat echte agnosten niet bestaan, omdat je altijd wel neigt naar of wel of niet geloven.
Je illustreert precies waarom zoveel mensen problemen met gelovigen hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je iets bent, dan moet je het overtuigd zijn, volgens jouw eigen logica dat je iets bent of niet, dan mag een atheïst ook geen schietgebedje doen.
Ho maar, gaan we persoonlijk aanvallen? Ik paste gewoon haar eigen logica toe op haar post en ik ben ineens een "relidioot"?quote:Op maandag 5 maart 2012 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je illustreert precies waarom zoveel mensen problemen met gelovigen hebben.
Rechtlijnige relidioten.
Persoonlijk? Helemaal niet. Jij trekt het je persoonlijk aan, dat is wat anders.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ho maar, gaan we persoonlijk aanvallen? Ik paste gewoon haar eigen logica toe op haar post en ik ben ineens een "relidioot"?
Mij quoteren en direct mijn geloofsleer aanvallen, mij rechtlijnig noemen én mij een idioot noemen, hoe is dat niet persoonlijk?quote:Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Persoonlijk? Helemaal niet. Jij trekt het je persoonlijk aan, dat is wat anders.
Strawberry is heel duidelijk in haar uitleg en ik sta volledig achter haar.
Je bent exemplarisch voor de relidioten. Doe ermee wat je wil.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Mij quoteren en direct mijn geloofsleer aanvallen, mij rechtlijnig noemen én mij een idioot noemen, hoe is dat niet persoonlijk?
Uhuh, mij in een hokje der stereotypes schuiven en weer op de man spelenquote:Op maandag 5 maart 2012 16:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bent exemplarisch voor de relidioten. Doe ermee wat je wil.
Je reageert ook weer typisch als een gelovige.
Ik zou dat proberen, waarschijnlijk falen en dan rukkend het einde meemakenquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:20 schreef Silenus het volgende:
Daarna zoveel mogelijk vrouwen proberen te overtuigen om 'nog effe een keertje te genieten', 'een condoom zou nu toch nergens op slaan' en 'wat is nou je stoutste fantasie', etc etc.
quote:Op maandag 5 maart 2012 16:09 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ik zou dat proberen, waarschijnlijk falen en dan rukkend het einde meemaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |