abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108742350
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoop hebben dat de wereld toch niet vergaat.
Ik zou bidden voor een beter leven in het hiernamaals en dat de zonden van alle mensen op aarde vergeven worden en dat ze toch de hemel mogen ervaren, zelfs mijn ergste vijanden.
pi_108742353
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:56 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Omdat ik bidden zeg? Oh wacht, het waren natuurlijk de gelovigen die zo oorlogszuchtig waren, terwijl een atheïst als jij mij als eerste de dood toewenst, heel fijn om te weten dit :)

Grappigste is nog dat je 'Jesus' zegt.
Ja dat vond ik ook wel grappig, een extraatje voor jou O+

Waar lees je overigens dat ik atheïst ben? En zo onaardig is het niet om iemand dood te wensen als de wereld binnen 24 uur vergaat.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:59:34 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108742365
Ik ben ook wel benieuwd waarvoor je in die laatste uren bidt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_108742382
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:59 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ik zou bidden voor een beter leven in het hiernamaals en dat de zonden van alle mensen op aarde vergeven worden en dat ze toch de hemel mogen ervaren, zelfs mijn ergste vijanden.
Is je leven nu slecht of minder dan?
  maandag 5 maart 2012 @ 15:00:27 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108742390
Aha, je bidt onder andere ook voor mij. Vooral doen! Baat het niet ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_108742417
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:59 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet in, maar een schietgebedje in tijden van pure wanhoop zie ik me nog wel doen.
pi_108742489
quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:59 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook wel grappig, een extraatje voor jou O+

Waar lees je overigens dat ik atheïst ben? En zo onaardig is het niet om iemand dood te wensen als de wereld binnen 24 uur vergaat.

Assumeren in deze context is logisch vervolg van actie-reactie. Wat ik wil bereiken met bidden is een typische vraag voor een atheïst, no offence.

quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:00 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Is je leven nu slecht of minder dan?
Nee, niet slecht of minder.

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet in, maar een schietgebedje in tijden van pure wanhoop zie ik me nog wel doen.
Dat zouden genoeg mensen doen, heb daar ooit een artikel van gelezen dat een (Nederlandse) man zijn kind aan het verdrinken was en dat die man elke mogelijke god aansprak, terwijl hij daarvoor echt atheïstisch was. Hij zei zelf: "in die momenten probeer je alles te doen, koste wat kost om toch voor het beste te zorgen".
pi_108742599
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:03 schreef Arcadia het volgende:
Hij zei zelf: "in die momenten probeer je alles te doen, koste wat kost om toch voor het beste te zorgen".
Hypocriet gelul.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_108742604
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:03 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Assumeren in deze context is logisch vervolg van actie-reactie. Wat ik wil bereiken met bidden is een typische vraag voor een atheïst, no offence.

[..]

Nee, niet slecht of minder.

Wat een onzin! Atheïsme heeft te maken met het onkennen/niet geloven in het bestaan van een god. Ook al zou ik geloven in een god, dan betekent het nog niet dat ik verplicht ben te bidden. Ik hou mij er niet mee bezig maar ik sluit niks uit. Ik vroeg me gewoon oprecht af wat jou aan zou zetten om in je laatste uurtjes te bidden, en dan krijg ik zo'n vage tegenvraag. Wat ik met de vraag wilde bereiken? Een antwoord.

Ik vraag me gewoon af waarom je voor een beter leven zou bidden als je nu al een goed leven hebt. Omdat het einde eraan gaat komen en je graag weer een leven wilt?
pi_108742782
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:06 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Hypocriet gelul.
Inderdaad. Mensen plakken dan ook vaker het foute etiket op henzelf, agnosticisme zou beter hebben gestaan.

quote:
17s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:06 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Wat een onzin! Atheïsme heeft te maken met het onkennen/niet geloven in het bestaan van een god. Ook al zou ik geloven in een god, dan betekent het nog niet dat ik verplicht ben te bidden. Ik hou mij er niet mee bezig maar ik sluit niks uit. Ik vroeg me gewoon oprecht af wat jou aan zou zetten om in je laatste uurtjes te bidden, en dan krijg ik zo'n vage tegenvraag. Wat ik met de vraag wilde bereiken? Een antwoord.

Ik vraag me gewoon af waarom je voor een beter leven zou bidden als je nu al een goed leven hebt. Omdat het einde eraan gaat komen en je graag weer een leven wilt?
Jij je geloofsleer, ik het mijne ;), je bent nogal vlug op de teentjes getrapt, dus een discussie houd ik maar achterwege.
pi_108743094
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Inderdaad. Mensen plakken dan ook vaker het foute etiket op henzelf, agnosticisme zou beter hebben gestaan.

[..]

Jij je geloofsleer, ik het mijne ;), je bent nogal vlug op de teentjes getrapt, dus een discussie houd ik maar achterwege.
Prima :7
pi_108743411
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Oneens. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat er geen God is, maar een schietgebedje zou een uiting zijn van pure wanhoop en niet van een onderliggend geloof dat er toch misschien een God is. Want ik zou vast en zeker om mezelf lachen na het doen van zo'n nutteloos schietgebed. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat echte agnosten niet bestaan, omdat je altijd wel neigt naar of wel of niet geloven.
pi_108743507
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oneens. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat er geen God is, maar een schietgebedje zou een uiting zijn van pure wanhoop en niet van een onderliggend geloof dat er toch misschien een God is. Want ik zou vast en zeker om mezelf lachen na het doen van zo'n nutteloos schietgebed. Ik durf zelfs zo ver te gaan door te zeggen dat echte agnosten niet bestaan, omdat je altijd wel neigt naar of wel of niet geloven.
Bullshit.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_108743519
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Banken en winkels overvallen, scheuren met de auto, hoeren mishandelen, gigolo's sufneuken en daarna die chocowafels? Zoiets?
Uuuuhh we hebben een homo in ons midden :')__!!!
pi_108743603
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:31 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je iets bent, dan moet je het overtuigd zijn, volgens jouw eigen logica dat je iets bent of niet, dan mag een atheïst ook geen schietgebedje doen.
pi_108743652
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:36 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Als je iets bent, dan moet je het overtuigd zijn, volgens jouw eigen logica dat je iets bent of niet, dan mag een atheïst ook geen schietgebedje doen.
Je illustreert precies waarom zoveel mensen problemen met gelovigen hebben.

Rechtlijnige relidioten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_108743933
quote:
6s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je illustreert precies waarom zoveel mensen problemen met gelovigen hebben.

Rechtlijnige relidioten.
Ho maar, gaan we persoonlijk aanvallen? Ik paste gewoon haar eigen logica toe op haar post en ik ben ineens een "relidioot"?
pi_108743944
Wat ik zou doen?

- Naar een BMW/Ferrari/Lambo dealer gaan en een vet exclusieve hypercar stelen en lekker gaan joyriden.

- Nog wat super exotische ( en risicovolle ) drugs zien te regelen en gebruiken zoals Heroïne, Opium, PCP, Crystal-Meth die ik nu nog niet durf te gebruiken. De rest van het lijstje heb ik toch allemaal al gedaan..

- Sex hebben met meisjes en vrouwen, en veeel ook. Ook proberen met meisjes die je al kent, maar je misschien nog twijfelde of het nog wat ging worden ja of nee. Eventueel maar hoeren neuken :')

- Winkels plunderen, van supermarkt tot luxe electronica zaak. Gewoon in de winkel dingen proeven, met shit door de winkels gooien. Snel nog de dikste speakers en andere snufjes kopen ( JATTEN bedoel ik ).. Al wil je daar geen tijd aan spenderen denk ik dan.

- Ergens een mooi groot luxe (kantoor)pand plunderen en een gruwelijk feest geven met drugs en drank all over the place. En de meest dikke speakers en draaitafel/mix-shizzle. Gewoon lekker feesten/draaien/dansen met al je vrienden tot je erbij neervalt.

- Mensen in elkaar slaan die ik niet mag maar normaal gesproken bang was voor de consequenties.

- Dingen doen zoals een trein, stadsbus, vette auto kapen en dan real-life GTA spelen.

Enz. enz.

:D

---

Ik zou overigens nooit zomaar vrouwen verkrachten of onschuldige mensen beroven of iets anders toedoen.. Dat zou ik serieus niet over mijn hart kunnen verkrijgen ( zelfs dan niet ). Dus even kort; niet dingen doen ( hoe 'leuk' ook ) die ten koste van anderen gaan.
  maandag 5 maart 2012 @ 15:50:16 #294
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_108744078
Dat gaat je niet lukken in 24 uur ;)
pi_108744409
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:46 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ho maar, gaan we persoonlijk aanvallen? Ik paste gewoon haar eigen logica toe op haar post en ik ben ineens een "relidioot"?
Persoonlijk? Helemaal niet. Jij trekt het je persoonlijk aan, dat is wat anders.

Strawberry is heel duidelijk in haar uitleg en ik sta volledig achter haar.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_108744467
quote:
6s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Persoonlijk? Helemaal niet. Jij trekt het je persoonlijk aan, dat is wat anders.

Strawberry is heel duidelijk in haar uitleg en ik sta volledig achter haar.
Mij quoteren en direct mijn geloofsleer aanvallen, mij rechtlijnig noemen én mij een idioot noemen, hoe is dat niet persoonlijk?
pi_108744559
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Mij quoteren en direct mijn geloofsleer aanvallen, mij rechtlijnig noemen én mij een idioot noemen, hoe is dat niet persoonlijk?
Je bent exemplarisch voor de relidioten. Doe ermee wat je wil.

Je reageert ook weer typisch als een gelovige.

pi_108744656
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent exemplarisch voor de relidioten. Doe ermee wat je wil.

Je reageert ook weer typisch als een gelovige.
Uhuh, mij in een hokje der stereotypes schuiven en weer op de man spelen ;). Ik ga niet meer in op jou :).
  maandag 5 maart 2012 @ 16:09:51 #299
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_108744735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:20 schreef Silenus het volgende:
Daarna zoveel mogelijk vrouwen proberen te overtuigen om 'nog effe een keertje te genieten', 'een condoom zou nu toch nergens op slaan' en 'wat is nou je stoutste fantasie', etc etc.
Ik zou dat proberen, waarschijnlijk falen en dan rukkend het einde meemaken :')
pi_108745171
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:09 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Ik zou dat proberen, waarschijnlijk falen en dan rukkend het einde meemaken :')
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')