Ja ben benieuwd wat er uit komt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:55 schreef loveli het volgende:
popcorn
Nieuw baasje gezocht voor 2 lieve katten
Ja, dat klopt. Echter:quote:Maar Anna, voor de urbanathlon, is het dan niet punt dat je er voor traint om dat aan te kunnen i.p.v. op de kilo's te letten?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga zo de sleutels inleveren!. Fijn dat al het gedoe nu voorbij is, maar ook wel een beetje raar om geen eigen huisje meer te hebben. Ik was er best wel trots op hoe ik dat allemaal voor elkaar had gekregen nadat het uitging met m'n ex. En Baardmans en ik hadden er onze eerste date en zo.
. En het was roze.
.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga zo de sleutels inleveren!. Fijn dat al het gedoe nu voorbij is, maar ook wel een beetje raar om geen eigen huisje meer te hebben. Ik was er best wel trots op hoe ik dat allemaal voor elkaar had gekregen nadat het uitging met m'n ex. En Baardmans en ik hadden er onze eerste date en zo.
. En het was roze.
.
1. Oh ja, dom van mij...quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:16 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Echter:
1. Ik zei: "of het sportregime iets oplevert', dus ik had kunnen bedoelen dat ik benieuwd was of ik veel spieren had gekweekt en dus was aangekomen
2: in juli moet ik een berg opfietsen met drie mannen en het enige voordeel dat ik op ze heb is een lager gewicht.
oh heerlijk! *Jaloers*quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:55 schreef Goodbye het volgende:
Ik ga een dagje naar de sauna!Nog geen idee wat mijn lijstje wordt, dus
. Ontbijt was 2 volkoren beschuitjes met extra pure hagelslag
quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:41 schreef V1z0R het volgende:
Wat kan beter dan, CocoVan uitgaande dat het gewoon volkoren boterhammetjes zijn, zie ik langzame KH's, eiwitten (had misschien uit meer verschillende dingen gekund, maar varken heeft al veel verschillende aminozuren...), gezonde vetten, fruit (mag wel meer
). Vind het voor jouw doen prima!
Beter dan laten we zeggen een slagroomtaart of zo
Gewoon even zorgen dat je bij je D genoeg groente binnenkrijgt
Je hoeft de lat ook niet gelijk zo hoog te leggen. Voor jou is het toch al heel wat dat je voor de lunch eet, dus dat is ook vooruitgangquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]@ slagroomtaart
![]()
![]()
Nou ja, ik weet het niet. Vond het niet zo uitgebalanceerd en doordacht klinken allemaal. Dus ging er al vanuit dat het sowieso veel beter kan. Dat het voor mijn doen best goed is, vond ik stiekem zelf alMaar voor iemand die hier 'goed' in is, zou ik het niet zo'n geweldig lijstje vinden, denk ik.
Wacht ik ga even linkjes zoeken. Maar ik heb het niet perse als huwelijk geinterpreteerd, maar opzich is het dat natuurlijk wel. Maar ik ga er gemakshalve vanuit dat je ook andere dingen kan proposen...?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Proposalday voor vrouwen? Vrouwen die massaal hun kerels ten huwelijk vragen op 29 februari?
Linkquote:According to an old Irish legend, or possibly history, St Bridget struck a deal with St Patrick to allow women to propose to men and not just the other way around every 4 years
Zoals koffie drinken bijvoorbeeldquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wacht ik ga even linkjes zoeken. Maar ik heb het niet perse als huwelijk geinterpreteerd, maar opzich is het dat natuurlijk wel. Maar ik ga er gemakshalve vanuit dat je ook andere dingen kan proposen...?
Onder anderequote:Op woensdag 29 februari 2012 11:09 schreef Nallie het volgende:
[..]
Zoals koffie drinken bijvoorbeeld
*ontbijt boks* ik had er nog een dubbele cappuccino bij, though.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:55 schreef Goodbye het volgende:
Ik ga een dagje naar de sauna!Nog geen idee wat mijn lijstje wordt, dus
. Ontbijt was 2 volkoren beschuitjes met extra pure hagelslag
jij bent echt vreemd! Wat is er in Barcelona gebeurd?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:06 schreef Perruche het volgende:
Wrhwaaaah.![]()
![]()
Ik heb zulks een positief gevoel bij deze dag! Wisten julli dat het vandaag een soort "proposal"day voor vrouwen is? Ik vind dit een extreem goede dag.
Ja, daar begin ik ook wel erg nieuwsgierig naar te worden...quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jij bent echt vreemd! Wat is er in Barcelona gebeurd?
Thanks!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Eindelijk genoeg zon + vit.D gehad en nu extreem vrolijk? Ebt vanzelf weer weg hier in NLquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
+ datquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Eindelijk genoeg zon + vit.D gehad en nu extreem vrolijk? Ebt vanzelf weer weg hier in NL.
was je niet met de spanjaard in barcelona, dan?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:21 schreef Perruche het volgende:
En voor de nieuwsgierige aagjes er is serieus niets gebeurd! Maar het had wel gekund en nu ben ik even mijzelf in bedwang aan het houden om mezelf niet voor gek te zetten en iets te doen waar ik later spijt van krijg. C'est tout
Nein... met een vriendinnetje!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
was je niet met de spanjaard in barcelona, dan?
Dat ja... Dat verandert de zaak.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
was je niet met de spanjaard in barcelona, dan?
2,5 week! En we gaan dit weekend cruizen naar Estland!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:22 schreef Perruche het volgende:
Jagar ik vind je lijstje heel netjesHoe lang blijft de duutser?
Whoei dat is lang! En estlandquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
2,5 week! En we gaan dit weekend cruizen naar Estland!![]()
![]()
En ik vind m'n lijstje ook netjes. STraks eens even naar de lidl om flink wat eten in te slaan.
Tja, wisselend eigenlijk. Ik heb pas een nachtje bij hem gelogeerd omdat ik daar in de buurt moest zijn en dat is dan toch wel raar, in ons oude huis met allemaal spullen die van mij zijn geweest of die we samen hebben uitgezocht. Dat moet je dan ineens ook allemaal loslaten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met je wat dat betreft, Mini?
Ja, dat is dan ook wel een heel rare situatie - logeren in wat je eigen huis was. Heb je al je spullen daar gelaten?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:39 schreef Mini. het volgende:
[..]
Tja, wisselend eigenlijk. Ik heb pas een nachtje bij hem gelogeerd omdat ik daar in de buurt moest zijn en dat is dan toch wel raar, in ons oude huis met allemaal spullen die van mij zijn geweest of die we samen hebben uitgezocht. Dat moet je dan ineens ook allemaal loslaten.
Maar de rest van de tijd heb ik het best naar mijn zin hoor.
Fiets/dans-meneer?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:21 schreef Perruche het volgende:
En voor de nieuwsgierige aagjes er is serieus niets gebeurd! Maar het had wel gekund en nu ben ik even mijzelf in bedwang aan het houden om mezelf niet voor gek te zetten en iets te doen waar ik later spijt van krijg. C'est tout
quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]@ slagroomtaart
![]()
![]()
Nou ja, ik weet het niet. Vond het niet zo uitgebalanceerd en doordacht klinken allemaal. Dus ging er al vanuit dat het sowieso veel beter kan. Dat het voor mijn doen best goed is, vond ik stiekem zelf alMaar voor iemand die hier 'goed' in is, zou ik het niet zo'n geweldig lijstje vinden, denk ik.
Gemiddeld genomen zit je dan vrijwel altijd aan een goede/wenselijke/prima E/K/V verhouding i.c.m. 50-70gr eiwittenquote:
Ja, bijna alles. Ik had hier al alle meubels die ik nodig had, en veel meer dan dat kan ik ook niet kwijt. Maar ook kleine dingen zoals handdoeken, servies, dat had ik allemaal al voor we gingen samenwonen maar ik heb het nu ook niet nodig.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook wel een heel rare situatie - logeren in wat je eigen huis was. Heb je al je spullen daar gelaten?
Elke keer als ik bij m'n ex thuis ben ga ik alles lopen bekijken, of er nog iets veranderd is of zo..
Gelukkig voel je je meestal gewoon goed! Mijn voorstel om voor afleiding te zorgen (of als je gewoon zin hebt om iets leuks te doen) staat nog steeds hoor, als je me vorige keer niet al te irritant vond..
Voordeel van >3x per dag eten: stimuleert verbranding enzo, voorkomt vreetkicks.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen zit je dan vrijwel altijd aan een goede/wenselijke/prima E/K/V verhouding i.c.m. 50-70gr eiwitten
Thanks, zo klinkt het net of ik echt superlijstjes heb hahaquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo blij als ik Novem haar lijstjes zie
Tot haar D is het doordeweeks vrijwel identiek dus makkelijk qua structuur aan vast te houden, maar heeft alle variatie die goed is
Phew!quote:
Je leest het anders dan ik bedoel, 2 bth bij O, 2 bth bij L en aardappels bij je D bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Voordeel van >3x per dag eten: stimuleert verbranding enzo, voorkomt vreetkicks.
Nadeel: alvleesklier, lever worden constant belast.
Door koolhydraten aan te bieden stimuleer je koolhydraatverbranding, niet de vetverbranding.
Je lichaam 5 keer per dag vermoeien met koolhydraten lijkt me overkill.
Jeej!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik ben ook blij! Vanochtend uitslagen van de gyn gehad, alles goed! Hormoonwaarden goed, uitstrijkje goed, bioptje goed. En dat betekent dat ik even geen vervolgafspraken meer heb! ZiekenhuisvrijMuv de wekelijkse fysio dan, maar dat telt niet
.
En jullie superbedankt voor het meeleven allemaal![]()
Beter kun je het niet hebben toch?!?quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:10 schreef Novem het volgende:
[..]
Thanks, zo klinkt het net of ik echt superlijstjes heb haha
Helaas sta ik wel al 3 weken stil qua afvallenteminste, in kg, in mijn kleding zie ik het wel.
Ja, je had natuurlijk net ook een huis ingericht hier. Ik vind het wel echt superknap van je hoor, nieuwe baan, nieuwe stad, ineens zonder vriendje... Volgens mij doe je het hartstikke goed!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:02 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ja, bijna alles. Ik had hier al alle meubels die ik nodig had, en veel meer dan dat kan ik ook niet kwijt. Maar ook kleine dingen zoals handdoeken, servies, dat had ik allemaal al voor we gingen samenwonen maar ik heb het nu ook niet nodig.
Nu ik er was heb ik wel allerlei dingen die écht van mij waren ingepakt, niet dat ik er iets mee kan maar het is voor hem ook fijner als zijn huis er eens niet meer uitziet alsof ik er gisteren nog woonde.
Het lijkt me leuk om nog eens wat te doen.Misschien koffie drinken in het weekend ofzo?
Diagnose is PDS (prikkelbare darmsyndroom). Komt zéér veel voor bij mensen met EDS. Dus kan goed kloppen. Dus behalve dat, is de onderbuik gezondquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:23 schreef Perruche het volgende:
XMrelaxed! Niets aan het handje eigenlijk? En hoe is het lichaam nu?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Diagnose is PDS (prikkelbare darmsyndroom). Komt zéér veel voor bij mensen met EDS. Dus kan goed kloppen. Dus behalve dat, is de onderbuik gezond.
Thanks.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, je had natuurlijk net ook een huis ingericht hier. Ik vind het wel echt superknap van je hoor, nieuwe baan, nieuwe stad, ineens zonder vriendje... Volgens mij doe je het hartstikke goed!
En lijkt me leuk ja! Komend, of is dat te enthousiast?.
Ik hoef voorlopig niet meer terug te komen bij de manueel therapeut.. Kan bellen als het nodig is, maar geen vervolgafspraak meer!
Hebben ze je niks gezegd over duspatalin? Is een 'medicijn' dat bij PDS wordt gegeven, houdt de boel wat rustiger. Ik neem het tijdens roerige perioden. Helpt wel (zou ook een placebo effect kunnen zijn, but i dont carequote:Op woensdag 29 februari 2012 12:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Diagnose is PDS (prikkelbare darmsyndroom). Komt zéér veel voor bij mensen met EDS. Dus kan goed kloppen. Dus behalve dat, is de onderbuik gezond.
Oh you mean!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:41 schreef Probability het volgende:
Natuurlijk was P niet met haar vriendje in Barca, dan was ze nooit zo vrolijk geweest
Ga je lekker?quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:41 schreef Probability het volgende:
Natuurlijk was P niet met haar vriendje in Barca, dan was ze nooit zo vrolijk geweest
Gezellig! Ik DM je even.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:40 schreef Mini. het volgende:
[..]
Thanks.![]()
Komend weekend is prima, dat bedoelde ik ook.
Fijn dat jij er ook vanaf bent! Heb je ook minder last dan?
Wat heerlijk XM!!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Feli Coco! Hoop dat ie blijft plakken
Perr
En DaD: feli met het samenwonen, nu écht
En ik ben ook blij! Vanochtend uitslagen van de gyn gehad, alles goed! Hormoonwaarden goed, uitstrijkje goed, bioptje goed. En dat betekent dat ik even geen vervolgafspraken meer heb! ZiekenhuisvrijMuv de wekelijkse fysio dan, maar dat telt niet
.
Haha, ik ging er gewoon al niet van uit. Niet gemeen bedoeld, maar waarschijnlijk had je dan je irritaties meegenomen etc.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:43 schreef Perruche het volgende:
MC, thanks voor het compliment maar ik van al bijna in de categorie bejaard! Ik werk al een jaaren heb ook tussen BA en MA een jaar gewerkt. Kun je nagaan hoe oud!
[..]
Oh you mean!Maar anders vrolijk, waarschijnlijk
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga weer eens een keertje net doen alsof ik ontopic ben..
Lijstje, wel redelijk representatief voor een gewone dag:
O: Brinta
T: kwark met diepvrieszomerfruit
L: 3 volkoren boterhammen met kaas, gebakken eitje als we nog eieren hebben
T: banaan
T: kwark/yoghurt/appel, ligt er ook een beetje aan of Baardmans over moet werken of niet
D: volkoren pasta met 'saus' van courgette, paprika, ui, tomaten, gezeefde tomaten
Doe ik het nog een beetje ok?.
dat zijn wel veel carbs, 5 porties Kh. En Novem eet veel Kh, vind ik altijd.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Fiets/dans-meneer?
Leuk dat je in ieder geval vrolijk bentEn vandaag voldoende eiwit op de planning hebt
Eens met je mening wat betreft Jagars lijstje trouwens
[..]![]()
Richtlijnen:
• 5x portie langzame KH's (denk aan 4x brood met aardappels/rijst bij je D)
• Voldoende eiwitten, min. 50gr. per dag, bij sport het liefst 70gr. en uit zoveel mogelijk verschillende bronnen (verschillende aminozuren)
• O, L en D bestaande uit iets met KH's, vet en eiwitten EN het liefst ook groente of fruit erbij, gewoon zo compleet mogelijk proberen te maken dus.
• Iets met omega's, dus noten/pinda's (evt. pindakaas) of vette vis
• Voldoende groente en fruit, net als eiwitten uit zoveel mogelijk verschillende bronnen omdat alles weer andere dingen bevat.
• Voldoende beweging
Daarom ben ik zo blij als ik Novem haar lijstjes zie
Tot haar D is het doordeweeks vrijwel identiek dus makkelijk qua structuur aan vast te houden, maar heeft alle variatie die goed is
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Feli Coco! Hoop dat ie blijft plakken
Perr
En DaD: feli met het samenwonen, nu écht
.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:41 schreef Probability het volgende:
Nee ik ga vanavond boksen! (of was het een dreigementquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:50 schreef Perruche het volgende:
Probilly ben jij vanavond in de sportschule?
Ik heb eerst Forlax-zakjes gekregen, vezels die ik moest oplossen in water. Heb vorige week een ander merk meegekregen, maar kon/moest eerst de Forlax opmaken. En heb even géén idee hoe dat andere spul heet. Zijn ook weer zakjes.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hebben ze je niks gezegd over duspatalin? Is een 'medicijn' dat bij PDS wordt gegeven, houdt de boel wat rustiger. Ik neem het tijdens roerige perioden. Helpt wel (zou ook een placebo effect kunnen zijn, but i dont care![]()
). Vrij onschuldig medicijn overigens. Informeer er eens naar, anders heb ik wellicht nog wat doosjes liggen als je wilt proberen (weet niet zeker of het vergoed wordt namelijk).
volgens mij heb je gelijk, maar imo is het wijs om te schakelen. Dus periodes met meer carbs (winter) en periodes met minder (de rest van het jaarquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef loveli het volgende:
Vetverbranding levert netto meer energie dan koolhydraatverbranding => fitter. Carbs leveren sneller energie.
Bodybuilden is gericht op het aanzetten van massa. Het eten van koolhydraten stimuleert groeihormoon (insuline = groeihormoon). Als je BB, gebruik je de energie bij ijzer tillen. Directe energie voor spieren die je zwaar belast, gecombineerd met eiwitten eten => massa. Bulken. Lange termijn wordt geen rekening mee gehouden, bb-ers willen die insulinerespons om te groeien en eten om dat te bereiken (ook reden om melk te drinken).
"Wij" hebben meer behoefte aan vetverbranding. Die krijg je niet omhoog als je carbs blijft aanbieden.
Of mis ik iets?
Oh nee, die dingen die ik bedoel zijn capsules.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb eerst Forlax-zakjes gekregen, vezels die ik moest oplossen in water. Heb vorige week een ander merk meegekregen, maar kon/moest eerst de Forlax opmaken. En heb even géén idee hoe dat andere spul heet. Zijn ook weer zakjes.
Ben ik het niet mee eens, ik heb overgewicht en moet dus gewoon kilo's kwijt. Het is niet alleen dat ik een paar cm's kwijt wil of wat strakker wil zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:28 schreef V1z0R het volgende:
Geweldig nieuws XM!
[..]
Beter kun je het niet hebben toch?!?
Snap soms die focus op de kilo's echt nietStaat ook nog wel zo duidelijk in de OP...
Ik wou niet zeggen dat jij fout eet, maar dat ik het gek vind dat V1Zor tegen mij zegt dat ik teveel carbs eet, maar dat bij jou aanprijst!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:55 schreef Novem het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik heb overgewicht en moet dus gewoon kilo's kwijt. Het is niet alleen dat ik een paar cm's kwijt wil of wat strakker wil zijn.
Ik eet inderdaad veel carbs Jagar, maar ook best veel eiwitten, dus ik denk dat het wel goed in balans is. Daarnaast wordt mijn lunch op werk verzorgd, dus het is ook gemakzucht en het maakt het voor mij heel makkelijk om op mijn kcal inname te letten.
Oh! Dat dacht ik ook niet!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wou niet zeggen dat jij fout eet, maar dat ik het gek vind dat V1Zor tegen mij zegt dat ik teveel carbs eet, maar dat bij jou aanprijst!
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Je kunt niet poepen? Ik snap niet zo goed wat dat ermee te maken heeft![]()
Een dochter?Ik had een vriendin een fotootje gestuurd. Vraagt ze: "normaal zijn die streepjes toch roze dan?". Ik: "nee, dat is alleen als je een meisje krijgt.". Zij: "ohhhh, ok. Leuk!".
![]()
Nee, die heb ik dus niet. Zijn echt zakjes. Kon nog kiezen uit sinaasappel- of citroensmaakquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh nee, die dingen die ik bedoel zijn capsules.
Dan is het inmiddels vast over de datum!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:07 schreef loveli het volgende:
Voor de spinazielovers, volgens mij ligt er al een week spinazie bij de appie.
Hahaha! Dat heb ik ook nu en ik ben niet eens naar Barcelona geweestquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
Thanks!
Niets, ik voel me gewoon goed! het was echt zo leuk, en nu op werk ook weer alles goed. Hiervoor voelde ik me eigenlijk best slecht merk ik nu en het heeft me supergoed gedaan!
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:41 schreef Probability het volgende:
Niet bij de mijne?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:07 schreef loveli het volgende:
Oh, dat is een beetje duur.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:16 schreef Probability het volgende:
Hier wel maar een zak was 3,99!!
niet bij de mijnequote:Op woensdag 29 februari 2012 13:07 schreef loveli het volgende:
Als je hem weggooit, of weggeeft aan een Haagse zwerver, is hij ook op!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:16 schreef Viking84 het volgende:
Collega vraagt wat ik zit te grijnzen.
Lijstjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:
O: yoghurt met muesli en honing
T: géén mueslireep!
T: wél de laatste Snickersdan is die maar op
L: acht vezelrijke crackers, twee plakken kaas ertussen
T: appel
T: miss nog twee crackers met jam
D: paëlla, M. kookt, dus ik weet niet precies.
Ik hoop echt dat er gauw weer spinazie is. Heb allemaal dingen die ik wil maken.
Ik tel er ook bij wat er op het brood zit he? Jij hebt vaak iets als hagelslag of stroop erop, en dat tel ik dubbel.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wou niet zeggen dat jij fout eet, maar dat ik het gek vind dat V1Zor tegen mij zegt dat ik teveel carbs eet, maar dat bij jou aanprijst!
Dit zie ik dus als een berg KH's...quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:16 schreef Viking84 het volgende:
Collega vraagt wat ik zit te grijnzen.
Lijstjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:
O: yoghurt met muesli en honing = 2
T: géén mueslireep!
T: wél de laatste Snickersdan is die maar op = 2
L: acht vezelrijke crackers, twee plakken kaas ertussen = 2 (weet niet hoe groot die crackers zijn, is een gok)
T: appel
T: miss nog twee crackers met jam = 2
D: paëlla, M. kookt, dus ik weet niet precies. = 1 of 2
Ik hoop echt dat er gauw weer spinazie is. Heb allemaal dingen die ik wil maken.
is het ook voor op een website? Want dan heb je ook nog eens het probleem dat je het in verschillende browsers moet testen. Ze gaan niet allemaal hetzelfde om met HTMLquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:38 schreef anna82 het volgende:
[..]
Nice, ik moet een html bestand maken, terwijl ik helemaal geen html-bestanden kan maken. En het moet maandag af zijn, dus ik denk dat ik me maar eens in html-tutorials ga verdiepen.
ik eet bijna nooit brood!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:41 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik tel er ook bij wat er op het brood zit he? Jij hebt vaak iets als hagelslag of stroop erop, en dat tel ik dubbel.
Hummus heeft qua verdeling bijvoorbeeld meer KH's dan eiwitten, maar dat is 4gr per 100gr. hummus, dus bij een 15gr hummus telt dat niet echt mee als KH portie.
2 bth appelstroop tel ik bijvoorbeeld dus hetzelfde als 4 bth rosbief...
Daarnaast doe ik mijn best om zo objectief mogelijk de lijstjes te beoordelen en in te schatten.
Toegegeven, bij sommigen hamer ik wat meer op bepaalde punten, maar is eerder omdat het mij wat uitmaakt dan dat ik hekel aan iemand heb
[..]
Dit zie ik dus als een berg KH's...
Nee, het bestand hoeft gelukkig niet live. De big boss van mijn programma wil een overzicht van alles wat er in de afgelopen drie jaar is gedaan/opgeleverd binnen het programma en hij heeft bedacht dat dat in html moet. Ik weet niet eens waar ik moet beginnenquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:50 schreef progje het volgende:
[..]
is het ook voor op een website? Want dan heb je ook nog eens het probleem dat je het in verschillende browsers moet testen. Ze gaan niet allemaal hetzelfde om met HTML
quote:M (uit het niets): "Ik hou wel van mijn vrouwtje. -x- "
Ik: "Awwwww"
Ik: "Hoe kom je daar zo bij?"
Ik: ""
M: "Dunno"
M: "Zat op de wc"
Knackebrod danquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik eet bijna nooit brood!
En ik denk ook niet dat je een hekel aan me hebt, viel me gewoon op!
Zie, zo kom je in mijn ogen aan > 5x KH's en zal ik dat waarschijnlijk ook benoemen, helemaal als ook de hoeveelheid eiwitten wat lager is zoals in dit lijstje omdat de verhouding dan nog schever raakt.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:28 schreef Jagärtrut het volgende:
planning:
T: knackebrod met hagelslag = 2
S: 30 minuten m'n kont eraf vriezen
O: yoghurt met banaan en muesli = 1
T: knackebrod met appelstroop = 2
L: rodebietensalade, 2 gekookte eitjes
T: ?
D: rösti met appelmoes en groente = 2
T: frambozen met wat yoghurt.
ik ben tevreden als ik me hier aan hou!
quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Romantiek
Whatsapp conversatie tussen Martijn & mij:
[..]![]()
Dank voor de feedback, maar ik ga helemaal niet op die manier met eten om.quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:48 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Minilot, je lijstje lijkt zo weinig, enig idee hoeveel het is? En in verhouding nog boel koolhydraten ook
Als je dan minder gaat doen, zorg dan dat je voldoende bouwstoffen (eiwitten) binnenkrijgt! (50gr eiwit per dag voor een vrouw als ik dat goed heb onthouden van Mar)
[..]hoop ik ook
Slagroomtaart ftwquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:09 schreef minilot het volgende:
ik laat me liever leiden door mijn smaakpapillen
Jamaardatmag! Jij moet nu voor twee eten!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Slagroomtaart ftw![]()
Althans, dat zou het bij mij zijn als ik me alleen door mijn smaakpapillen liet liet leiden
Inhoudelijke reactie heb ik overigens niet![]()
Damn you! You quoted me before the editquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Jamaardatmag! Jij moet nu voor twee eten!![]()
Je praat ook voor twee! ^^quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Damn you! You quoted me before the editNu stotter ik ^^
quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Je praat ook voor twee! ^^
in excel save as HTMLquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:55 schreef anna82 het volgende:
[..]
Nee, het bestand hoeft gelukkig niet live. De big boss van mijn programma wil een overzicht van alles wat er in de afgelopen drie jaar is gedaan/opgeleverd binnen het programma en hij heeft bedacht dat dat in html moet. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen
Moorre Cocotalkquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Je praat ook voor twee! ^^
quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:09 schreef minilot het volgende:
Niettemin dank voor de suggesties hoor, maar ik denk niet dat we het eens gaan worden over hoe ik zou moeten eten. Andere prioriteiten.![]()
En bovendien zat er een heul eiwit (en -geel) op mijn wildepaddestoelenragout-lunch.![]()
Ik moet ook eigenlijk niks zeggen ik bepoeder de keuken iedere avond nu met de zuurdesemquote:
Afstand schmafstand!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:31 schreef Perruche het volgende:
Oeh XM als je niet zo ver weg woonde had ik wel een taart willen bakken! Anders doe je gewoon appelcake ofzo, lekker simpel?
Dat doe je voor jezelf. Taarten bakken voor een relaxte verjaardag mag de bakker doen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik moet ook eigenlijk niks zeggen ik bepoeder de keuken iedere avond nu met de zuurdesem
Onze oude bakker deed aan thuisbezorgenquote:
Ik heb er voor de lol maar eens een voedingswaardetabel bijgetrokken en met een flink stuk zelfgebakken brood, een portie pasta (saus buiten beschouwing gelaten), een homp brie, driehonderd gram paddestoelen én een kippenei kom ik vandaag aan een keurige 48 gram eiwitten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]Nee, dat gok ik ook niet
Maar dan onthoud ik me van commentaar op je lijstjes verder...
Is 8gr, nu die andere 42.. oh wacht *kijkt naar boven*...
Geitenkaas ontbijtkoek en pasta carbonara eten en het dan raar vinden dat je te dik bent. LoLquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:43 schreef Perruche het volgende:
Ik doe een lijstjes update:
O: dubbele bth met geitenkaas
T: appel en cappuccino
L: grote "ceasar" salade met 2 donkerbruine bth
T: cappuccino
T: plakje volkoren ontbijtkoek
B: 2x20 minuten fietsen
D: pasta'tje, gewoon tomaat/ui/knof/parmezaan of anders carbonara, met komkommersalade
S: bodypump
T: eiwitshake
quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:46 schreef Jajong het volgende:
[..]
Geitenkaas ontbijtkoek en pasta carbonara eten en het dan raar vinden dat je te dik bent. LoL
Ik ben niet bezorgd, eerder geamuseerd.quote:
Toch vriendelijk he, op proposal day!quote:
Ja ach en voor zover ik afgelopen weekend heb gemerkt is er niets mis met mijn billenquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:52 schreef Nallie het volgende:
[..]
Toch vriendelijk he, op proposal day!
En nu ga ik mn kastje afverven
True that!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:53 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja ach en voor zover ik afgelopen weekend heb gemerkt is er niets mis met mijn billen
Dat geloof ik zomaarquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:53 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja ach en voor zover ik afgelopen weekend heb gemerkt is er niets mis met mijn billen
Ah je weet toch, stiekem zijn we allemaal oude dikke zielige vrouwtjes op zoek naar ware liefde in een brok pure chocolade!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:54 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dat geloof ik zomaaren waar staat trouwens dat we dik zijn? Het topic heet toch 'gezond slank'?
Alsof je in een topic over slank zijn gaat posten als je geen overgewicht hebt/tevreden bent over je lichaam. Dat is net zoiets als meeposten in VBL als je nooit voetbal kijkt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:54 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dat geloof ik zomaaren waar staat trouwens dat we dik zijn? Het topic heet toch 'gezond slank'?
Noes xD Ik doelde op het stotteren ><;;quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik hou mijn mond al![]()
Hihihihihi ^^ Moet toch zo naar de les![]()
Huh? Ik weet niet wat je hier doet, maar dit topic is voor vetzakken zonder leven. Ik denk dat je hier niet hoortquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:54 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ik heb perr héél recent in levende lijve mogen aanschouwen, maar 'dik' is niet iets dat in me opkwam.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:46 schreef Jajong het volgende:
[..]
Geitenkaas ontbijtkoek en pasta carbonara eten en het dan raar vinden dat je te dik bent. LoL
Ik vind het briljant! Als de grote baas dat ook vindt ben ik blij, want hoe makkelijk is dat!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:18 schreef progje het volgende:
[..]
in excel save as HTML
Naja als ik je ergens mee moet helpen moet je maar ff een gil geven
quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:59 schreef Jajong het volgende:
Iedereen voelt zich wel lekker aangesproken in dit topic. Toch lief zulkse minderwaardigheidscomplexjes op een hoopje.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb perr héél recent in levende lijve mogen aanschouwen, maar 'dik' is niet iets dat in me opkwam.
dekt de lading een stuk beter.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:57 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Huh? Ik weet niet wat je hier doet, maar dit topic is voor vetzakken zonder leven. Ik denk dat je hier niet hoort
Jij bent niet een van de slimsten, hè?quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:56 schreef Jajong het volgende:
[..]
Alsof je in een topic over slank zijn gaat posten als je geen overgewicht hebt/tevreden bent over je lichaam. Dat is net zoiets als meeposten in VBL als je nooit voetbal kijkt.
Projectie.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij bent niet een van de slimsten, hè?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef minilot het volgende:
V1z0R, klopt het dat jij zelf geen lijstjes post? Ik kon zo gauw niks terugvinden in de afgelopen paar topics, en ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar wat jij op een dag eet.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:25 schreef V1z0R het volgende:
Die van mij, pizza, bier, broodje schaap, bier, schnitzelmenu, bier, flugel, jagermeister, broodje schaap.
En dan 3 dagen op rij
Oh, en elke dag een vitaminebeker natuurlijk!
Lol, nicequote:Op woensdag 29 februari 2012 13:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb ook regelmatig (alweer lang geleden hoor!) potjes babyvoeding gekocht omdat ik het zo lekker vond, creepycookie. Je bent niet alleen
Mwah, niet meer zo fanatiek, maar dat is omdat ik doordeweeks vrijwel altijd hetzelfde eetquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef minilot het volgende:
V1z0R, klopt het dat jij zelf geen lijstjes post? Ik kon zo gauw niks terugvinden in de afgelopen paar topics, en ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar wat jij op een dag eet.
Wij onderscheiden ons hier vooral door vadsige hersenenquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat je aan het woggen ebnt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wij onderscheiden ons hier vooral door vadsige hersenenHet is ook maar lastig te snappen allemaal he! Ten slotte zijn alle slanke mensen megagezond
Edit: ach waarom reageer ik ook eigenlijk![]()
Nee, daarvan loopt bij mij niet echt het water in de mond.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mwah, niet meer zo fanatiek, maar dat is omdat ik doordeweeks vrijwel altijd hetzelfde eet
Ja, ik ben zo saai als je zelf al voorgesteld had
Dat wat loveli postte was trouwens m'n patroon tijdens de Zwarte Cross
Vandaag:
O: 450gr kwark met 80gr. havermout en lepel rozijnen
T: 1 bth met paprika, kipfilet en paard + glas melk
L: 2 bth met peer en kalkoenfilet, 20gr. zalm + banaan + glas melk
T: 1 bth met paprika, kipfilet en paard + glas melk
T: kiwi, beetje forelfilet en garnalen
S: 45min. kracht / 25min. cardio / 10min. random
D: Groene bonen in roomsaus, 2 aardappelen en een haaskarbonade
T: 1 a 2 wodka, amandelen
T: 450gr. kwark
Ja, okay. Ik snap het ook wel. Persoonlijk zou ik 1 knakcebrod met hagelslag (wat bij mij dus een heel dun laagje is), niet als 2 merken, denk ik. Zeker niet omdat ik altijd van dat dunne knackebrod eet, maar dat kan jij niet weten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:03 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Knackebrod dan
Och, dat dacht ik ook niet, vandaar deMaar zal m'n gedachtegang voor je proberen te verklaren.
Heb even lijstje van je opgezocht (want die van vandaag vond ik gewoon netjes!)
[..]
Zie, zo kom je in mijn ogen aan > 5x KH's en zal ik dat waarschijnlijk ook benoemen, helemaal als ook de hoeveelheid eiwitten wat lager is zoals in dit lijstje omdat de verhouding dan nog schever raakt.
Shattsapps FTW!
Dan heb jij nog nooit een boterham paprika/kipfilet/paard gehadquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, daar loopt bij mij niet echt het water bij in de mond.Sterker nog: ik zou gillend gek worden van zo'n eetlijst..
Ben ik even blij dat ik niet van spierballen hou! Ik neem tenminste aan dat je die liter kwark per dag niet voor je plezier eet.
O, het zal ook niet vies zijn. Maar je hele lijst, met die manische hoeveelheid tussendoortjes, komt op mij vooral over als zo efficiënt mogelijk voederen en dat staat mijlenver van mijn eetgewoontes af.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:24 schreef V1z0R het volgende:
Had het laatst over een schaal van lekker eten, en dit is bij mij allemaal gewoon 7+
Toch zou ik op jouw lijstje niet kunnen overleven, denk ik. Ik heb minstens tussen lunch en avondeten een tussendoortje nodig, no matter what ik eet voor lunch. Vaak ook omdat er een lange tijd tussen zit, lunch om 12.30 en avondeten rond 8.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:26 schreef minilot het volgende:
[..]
O, het zal ook niet vies zijn. Maar je hele lijst, met die manische hoeveelheid tussendoortjes, komt op mij vooral over als zo efficiënt mogelijk voederen en dat staat mijlenver van mijn eetgewoontes af.
sigme, uniek.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:29 schreef minilot het volgende:
Wie eet er hier trouwens nog meer héél veel groenten? Ik kom meestal wel aan meer dan een halve kilo per dag.![]()
Ik haal dat niet zo uit die lijstjes hier en ik word altijd zo sip van die 200 gram/2 opscheplepels-richtlijn van het Voedingscentrum.
Nietesquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat je aan het woggen ebnt.
Volgende TT: "we zijn niet dik!"
Waar zit het 'm in: vind je groente niet zo lekker? Jezelf pushen om groente te eten terwijl je er weinig trek in hebt lijkt me vervelend en vermoeiend. Beter zoeken naar manieren om groenten onweerstaanbaar lekker te maken. Ik at vroeger (als in: tot mijn twintigstequote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
sigme, uniek.
Ik probeer het ook, maar ik hou meer van carbs dan van groente. M'n richtlijn is om iig met lunch en avondeten groente binnen te krijgen.
nee hoor, ik vind groente best lekker. En ik kan het ook lekker klaarmaken, geen probleem. Maar carbs (behalve gekookte aardappelen) en vlees/vis vind ik gewoon 2x zo lekker, meestal.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Waar zit het 'm in: vind je groente niet zo lekker? Jezelf pushen om groente te eten terwijl je er weinig trek in hebt lijkt me vervelend en vermoeiend. Beter zoeken naar manieren om groenten onweerstaanbaar lekker te maken. Ik at vroeger (als in: tot mijn twintigste) alleen onder dwang een lepel groente, maar toen leerde ik écht koken en tegenwoordig kan ik serieus keihard naar groente hunkeren.
Zak van anderhalve kilo wegwerken en die hunkering verdwijnt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan hunkeren naar dropfruitduo's. Naar groenten is me nog nooit overkomen.
Ja, en dan met dingen die ik lekker vindquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:26 schreef minilot het volgende:
[..]
O, het zal ook niet vies zijn. Maar je hele lijst, met die manische hoeveelheid tussendoortjes, komt op mij vooral over als zo efficiënt mogelijk voederen en dat staat mijlenver van mijn eetgewoontes af.
Ja dat werkt best goed he! Hopelijk neemt hij hier genoegen mee!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:58 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vind het briljant! Als de grote baas dat ook vindt ben ik blij, want hoe makkelijk is dat!
En als hij toch een echte offline website wil dat heb ik gewoon meer tijd -en een cursus- nodig.
Dank je!
Dat herken ik welquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee hoor, ik vind groente best lekker. En ik kan het ook lekker klaarmaken, geen probleem. Maar carbs (behalve gekookte aardappelen) en vlees/vis vind ik gewoon 2x zo lekker, meestal.
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:07 schreef minilot het volgende:
Even wennen hier hoor, normaal gesproken post ik in CUL!
Sorry!quote:
Dat hoeft niet hoor. Maar hou er inderdaad rekening mee dat anderen minder culinair zijn aangelegd en dat dat niet per se minder is.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Sorry!Ik zal mijn foodie-geklets proberen te minderen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:23 schreef _aurum_ het volgende:
wat tof!Oh ik most huile en ik ben in de galerie. *boen boen*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eten, schoenen, jurkjes hoepels. Even omschakelen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:27 schreef minilot het volgende:
Ooo, maar ik had het niet over jullie wat betreft die CUL-verzuchting daarnet! Nee joh!![]()
Bedoelde vooral dat ik zelf merk dat ík tot nu toe hier, uit gewenning, alleen maar over lekker eten blaat.![]()
Ik associeer het Fok-forum tegenwoordig geloof ik nogal heftig met eindeloos lullen over eten!
Ik zet even een knopje om nu.
Ik heb het dan weer andersom, als ik weleens in Wat eten we vandaag las dacht ik alleen maar "lekker, maar als ik dat zou eten was ik hartstikke dik".quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:27 schreef minilot het volgende:
Ooo, maar ik had het niet over jullie wat betreft die CUL-verzuchting daarnet! Nee joh!![]()
Bedoelde vooral dat ik zelf merk dat ík tot nu toe hier, uit gewenning, alleen maar over lekker eten blaat.![]()
Ik associeer het Fok-forum tegenwoordig geloof ik nogal heftig met eindeloos lullen over eten!
Ik zet even een knopje om nu.
wat tof!Die plaatjes! Is die jongen Vizor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoefde niet te huilen, maar misschien kwam dat omdat ik zonder geluid keek? Zo werkt het bij mij wel met horror's, die vind ik als stomme film een stuk minder eng.
Maar goed, dit kwam natuurlijk gewoon uit Love Actually dus -1 voor originaliteit.
/cold hearted woman
Fokforum-conditionering!quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:35 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ik heb het dan weer andersom, als ik weleens in Wat eten we vandaag las dacht ik alleen maar "lekker, maar als ik dat zou eten was ik hartstikke dik".
quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:47 schreef loveli het volgende:
Beter dan een scene uit Titanic.
Binnenkort gaat Leo in 3D verzuipen, heb ik me laten vertellen.
Ik vind het toch wel lief, die memes.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:40 schreef anna82 het volgende:
[..]
Die plaatjes! Is die jongen Vizor?
Ik hoefde niet te huilen, maar misschien kwam dat omdat ik zonder geluid keek? Zo werkt het bij mij wel met horror's, die vind ik als stomme film een stuk minder eng.
Maar goed, dit kwam natuurlijk gewoon uit Love Actually dus -1 voor originaliteit.
/cold hearted woman
Jurkjes, anyone?quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Fokforum-conditionering!![]()
OT: ik pas momenteel eigenlijk nog maar twee broeken goed.![]()
Het was dit keer een brute winter, geloof ik! Net al even mijn op twee-na-grootste broek gepast maar anderhalve dag lente-regime blijkt nog niet voldoende om die met goed fatsoen aan te kunnen.![]()
Dat en carbs.quote:En het spek zit dit jaar voor het eerst ergens anders.![]()
Altijd bolle billen en benen gehad, nooit een buikie. Tot nu! Zal ongetwijfeld iets te maken hebben met dertig geworden zijn..
![]()
Sex>auto>condensquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:52 schreef loveli het volgende:
[..]
Even iets opbiechten.. heb Titanic nog nooit in z'n geheel gezien.
Verbloemjurkjes ftw!quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Jurkjes, anyone?
[..]
Dat en carbs.
Ohquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Jurkjes, anyone?
[..]
Dat en carbs.
Suiker, pasta, rijst, aardappelen, mais, brood, muesli, cruesli. Carbs zijn niet per definitie slecht,maar wel in de hoeveelheden die de gemiddelde NL-er eet (sommigen zitten op 80% van hun energiebehoefte carbs, vet en eiwit 10%).quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:57 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Verbloemjurkjes ftw!
Waar zitten die gevreesde carbs nu allemaal in?
Cortisol en insuline zorgen voor vetopslag op de romp (cortisol buik, insuline om je middel). Visceraal vet is het vet dat je niet wilt (om je organen) wordt vooral door die 2 veroorzaakt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:57 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ohdacht dat jij wel eens gezegd had dat bepaald hormoon bepaalde of het op je buik ging zitten of juist op je benen/kont...
Anyways:sportschoolwaarts!
Okee. thx. Maar als ik s ochtends gewoon 3 schepjes muesli eet, 's middags 3-4 volkoren bth eet, en 's avonds 2-3 aardappelen of pasta/rijs eet. Is dat dan per definitie slecht, of gewoon prima?quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Suiker, pasta, rijst, aardappelen, mais, brood, muesli, cruesli. Carbs zijn niet per definitie slecht,maar wel in de hoeveelheden die de gemiddelde NL-er eet (sommigen zitten op 80% van hun energiebehoefte carbs, vet en eiwit 10%).
Dat in combinatie met de minder prettige eigenschappen van tarwe (agressief voor darmen) en de reactie van mijn lijf op een maaltijd met pasta (Coco zou graag willen dat ik dat uitgebreid verwoordde), maakt dat ik geen fan van carbs ben. Nou ja, soms eet ik een zak/doos/whatever leeg.
*boks!*quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:51 schreef V1z0R het volgende:
*dubbel-boks* met mini!
Kan niet zomaar eten wat ik wil, dan ontplof ik.
Dacht dat ik aardig kon koken, zag ik Mo haar baksels.
Muziek maakt me alleen niet zoveel uit, ik weet wel wat ik goed vind klinken
wat tof!oh wow, wat lief. Ik had ook de tranen in m'n ogen, Co!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lastig voor een ander zeggen wat 'goed' of 'slecht' is. Uiteindelijk zoek je een patroon waarbij jij je goed voelt en wat je kunt volhouden. Die 3 carbmomenten zijn zo'n beetje de standaard van de gemiddelde NL-er. Persoonlijk zou ik liever minder pasta op tafel/in de winkel zien en meer andere graansoorten dan tarwe in brood.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:10 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Okee. thx. Maar als ik s ochtends gewoon 3 schepjes muesli eet, 's middags 3-4 volkoren bth eet, en 's avonds 2-3 aardappelen of pasta/rijs eet. Is dat dan per definitie slecht, of gewoon prima?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Lastig voor een ander zeggen wat 'goed' of 'slecht' is. Uiteindelijk zoek je een patroon waarbij jij je goed voelt en wat je kunt volhouden. Die 3 carbmomenten zijn zo'n beetje de standaard van de gemiddelde NL-er. Persoonlijk zou ik liever minder pasta op tafel/in de winkel zien en meer andere graansoorten dan tarwe in brood.
En ik zou ook liever zien dat koeien geen mais kregen, maar gewoon gras. En dat er geen plofkippen in de winkel lagen. En wereldvrede.
Het mag best leuk blijven. En lekker.
ik vind het inderdaad mooi gevarieerd, maar ik vind het weinig. Ik schat dat je op 1400 kcals uitkomt...quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]amen
![]()
![]()
Mijn lijstje:
O: smoothie magere yoghurt, banaan en blauwe bessen
B: met de hond naast de fiets een mooi rondje gedaan
L: tomatensoepje en 2 sneedjes speltzuurdesem met geitenkaas
T: wat (gezouten) cashewnootjes
D: experiment wat zo plaats gaat vinden: glasnoodles (klein beetje), roergebakken groente (veel! peultjes, paprika, ui, paksoi, taugé) en daar bij een gebakken eendenborstfilet a 200 gram (ook veel dus, maar de helft is weer te weinig..)
S: X-co training
T: glaasje wijn (ik heb immers vakantie) en eventueel een blokje magere kaas
Best netjes voor mij geloof ik! Gevarieerd en niet te weinig
Eh, geen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef uniekhoorn het volgende:
XM, goed te lezen dat je 'gezond' bent! En wat is nu plan van aanpak?
een soort van 'dieet' om je darmen enzo rustig te houden ofzo?quote:
zelfs ik?quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:42 schreef Perruche het volgende:
Aaah uniek! Jij bent ook lief en coco ooken iedereen wel
![]()
Oh ik heb al 3 uur niet op linkedin gekeken! * Perruche trots is.
Nee, er valt niet zoveel aan te doen. Ja, de gebruikelijke voedingsadviezen van gezond en gevarieerd eten enzo. En mn zakjes met vezeltjes. Ik vind het ook wel ff best eigenlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
een soort van 'dieet' om je darmen enzo rustig te houden ofzo?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:42 schreef Perruche het volgende:
Aaah uniek! Jij bent ook lief en coco ooken iedereen wel
![]()
Oh ik heb al 3 uur niet op linkedin gekeken! * Perruche trots is.
Het is ook gewoon een beetje uitvinden waar je op reageert. Geen PDS-patiënt is wat dat betreft hetzelfde.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, er valt niet zoveel aan te doen. Ja, de gebruikelijke voedingsadviezen van gezond en gevarieerd eten enzo. En mn zakjes met vezeltjes. Ik vind het ook wel ff best eigenlijk.
No way! Soep is erg gevuld he, zit ook nog geitenkaas in en een stukje aardappel. Hele eendenborstfilet, glas wijn.. Tikt aan hoor. Schat het zelf eerder op 1600 - 1700 en dat is gemiddeld voor mij.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het inderdaad mooi gevarieerd, maar ik vind het weinig. Ik schat dat je op 1400 kcals uitkomt...
quote:Volgens zijn woordvoerder (die van Henk Bleeker dus) bestaat er geen 'directe noodzaak' voor overnachtingen in dit type hotel als ook goedkopere overnachtingen mogelijk zijn.
Zeker gezien het toch al riante salaris.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
De Jager heeft bonnen ingediend voor dingen van een euro. Eén EURO. En dat dan indienen. Te triest gewoon.
Da's dan een beter idee inderdaad, want waarom moet die man in Groningen wonen als 'ie in Den Haag werkt? Toen ik een baan in Groningen kreeg werd mij ook verplicht om te verhuizen of anders af te zien van reiskostenvergoeding...quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:49 schreef the85mc het volgende:
Iedere euro is er een! Maar ik vind dat declaratiegedrag absurd. Waarom gaat ie ook met een vliegtuig vanaf groningen naar amsterdam? Hij heeft een chauffeur dus hij kan ook gewoon werken onder het reizen. Dus het argument van minder reistijd geldt niet.
Verder vind ik het loon van een minister toch nog karig, je staat continu in de spotlight en alles wat je doet wordt afgewogen. Ik zou het niet willen in ieder geval.
Laat ze een standaardbedrag krijgen voor vervoer, eten en hotelovernachting. Ga je erover heen, dan lap je zelf maar bij. Dan is het zo over met dure hotels en diners.
Dat is ook nogal wat...quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:53 schreef Mini. het volgende:
[..]
Da's dan een beter idee inderdaad, want waarom moet die man in Groningen wonen als 'ie in Den Haag werkt? Toen ik een baan in Groningen kreeg werd mij ook verplicht om te verhuizen of anders af te zien van reiskostenvergoeding...
Moet jij niet ook binnen een bepaalde tijd op je werk kunnen zijn dan, als je dienst hebt?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:56 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is ook nogal wat...
Ligt aan je CAO waarschijnlijk, want dat soort dingen stellen ze niet bij mij, maar is de reiskostenvergoeding gewoon slecht
Ik zou gewoon een max reiskostenvergoeding geven. Als iemand dan verder weg woont maakt het niet uit, krijg je ook geen scheven gezichten omdat personeelslid 1 op 39 km van zijn werk woont en dus een vergoeding krijgt, terwijl personeelslid 2 op 41 km afstand niks krijgt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:58 schreef Mini. het volgende:
[..]
Moet jij niet ook binnen een bepaalde tijd op je werk kunnen zijn dan, als je dienst hebt?
Andere mensen krijgen geloof ik boven 40km geen reiskostenvergoeding meer. Vind ik ook best redelijk eigenlijk.
Klopt, half uur, maar daarvoor is er ook een logeerkamertjequote:Op woensdag 29 februari 2012 18:58 schreef Mini. het volgende:
[..]
Moet jij niet ook binnen een bepaalde tijd op je werk kunnen zijn dan, als je dienst hebt?
Andere mensen krijgen geloof ik boven 40km geen reiskostenvergoeding meer. Vind ik ook best redelijk eigenlijk.
Ja, dat bedoel ik ook eigenlijk. Dan krijg je het alleen voor de eerste 40km.quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een max reiskostenvergoeding geven. Als iemand dan verder weg woont maakt het niet uit, krijg je ook geen scheven gezichten omdat personeelslid 1 op 39 km van zijn werk woont en dus een vergoeding krijgt, terwijl personeelslid 2 op 41 km afstand niks krijgt.
Ik kan me niet voorstellen dat dat voorkomtquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een max reiskostenvergoeding geven. Als iemand dan verder weg woont maakt het niet uit, krijg je ook geen scheven gezichten omdat personeelslid 1 op 39 km van zijn werk woont en dus een vergoeding krijgt, terwijl personeelslid 2 op 41 km afstand niks krijgt.
Ik kom gemiddeld op wat boven de 1 kilo per dag.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:29 schreef minilot het volgende:
Wie eet er hier trouwens nog meer héél veel groenten? Ik kom meestal wel aan meer dan een halve kilo per dag.![]()
Ik haal dat niet zo uit die lijstjes hier en ik word altijd zo sip van die 200 gram/2 opscheplepels-richtlijn van het Voedingscentrum.
Hipstaa!quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohhh ik post vanuit de trein! Hoe modern en hip ende happening!
Nah, dan slaap ik daarna niet meer. Ik blijf op, en slaap morgen wel een klein beetje langer. Hoef pas uiterlijk om 9 uur op kantoor te zijn...quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:33 schreef Ml-etje het volgende:
Gewoon gaan slapen en wekker zetten Jagar?
Ik ben ook net thuis heb net de mandarijnen aan de kook gebracht voor mandarijnencake (overschotje).
En de zuurdesem uit de kast gehaald, ik ben benieuwd.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Speciaal voor jullie:
[ afbeelding ]
Veggies in the making!
Ik heb wel nog heen spastig steeds mn bundel weer uitgezet, geen idee hoe lang ik ermee kan interwebsenquote:
Hoe veel mb/gb heb je?quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik heb wel nog heen spastig steeds mn bundel weer uitgezet, geen idee hoe lang ik ermee kan interwebsen![]()
Zou moeten lukken. Heb je wel een data counter?quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
400 mb per maand kennelijk!
Ehh geen ideequote:Op woensdag 29 februari 2012 21:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zou moeten lukken. Heb je wel een data counter?
ohhh okayquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:20 schreef Viking84 het volgende:
3G Watchdog is een goeie, Maria! Kun je hem ook zo instellen dat bij 99% verbruik je 3G geblokkeerd wordt. Dan kun je er niet per ongeluk overheen gaan.
Maar zeker als je thuis gewoon op wifi overstapt en geen filmpjes e.d. bekijkt op 3G is 400 mb méér dan voldoende (ik heb zelf 500 en het komt zelden voor dat ik meer dan een kwart verbruik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |