Ja ben benieuwd wat er uit komt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:55 schreef loveli het volgende:
popcorn
Nieuw baasje gezocht voor 2 lieve katten
Ja, dat klopt. Echter:quote:Maar Anna, voor de urbanathlon, is het dan niet punt dat je er voor traint om dat aan te kunnen i.p.v. op de kilo's te letten?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga zo de sleutels inleveren!. Fijn dat al het gedoe nu voorbij is, maar ook wel een beetje raar om geen eigen huisje meer te hebben. Ik was er best wel trots op hoe ik dat allemaal voor elkaar had gekregen nadat het uitging met m'n ex. En Baardmans en ik hadden er onze eerste date en zo.
. En het was roze.
.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga zo de sleutels inleveren!. Fijn dat al het gedoe nu voorbij is, maar ook wel een beetje raar om geen eigen huisje meer te hebben. Ik was er best wel trots op hoe ik dat allemaal voor elkaar had gekregen nadat het uitging met m'n ex. En Baardmans en ik hadden er onze eerste date en zo.
. En het was roze.
.
1. Oh ja, dom van mij...quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:16 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Echter:
1. Ik zei: "of het sportregime iets oplevert', dus ik had kunnen bedoelen dat ik benieuwd was of ik veel spieren had gekweekt en dus was aangekomen
2: in juli moet ik een berg opfietsen met drie mannen en het enige voordeel dat ik op ze heb is een lager gewicht.
oh heerlijk! *Jaloers*quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:55 schreef Goodbye het volgende:
Ik ga een dagje naar de sauna!Nog geen idee wat mijn lijstje wordt, dus
. Ontbijt was 2 volkoren beschuitjes met extra pure hagelslag
quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:41 schreef V1z0R het volgende:
Wat kan beter dan, CocoVan uitgaande dat het gewoon volkoren boterhammetjes zijn, zie ik langzame KH's, eiwitten (had misschien uit meer verschillende dingen gekund, maar varken heeft al veel verschillende aminozuren...), gezonde vetten, fruit (mag wel meer
). Vind het voor jouw doen prima!
Beter dan laten we zeggen een slagroomtaart of zo
Gewoon even zorgen dat je bij je D genoeg groente binnenkrijgt
Je hoeft de lat ook niet gelijk zo hoog te leggen. Voor jou is het toch al heel wat dat je voor de lunch eet, dus dat is ook vooruitgangquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]@ slagroomtaart
![]()
![]()
Nou ja, ik weet het niet. Vond het niet zo uitgebalanceerd en doordacht klinken allemaal. Dus ging er al vanuit dat het sowieso veel beter kan. Dat het voor mijn doen best goed is, vond ik stiekem zelf alMaar voor iemand die hier 'goed' in is, zou ik het niet zo'n geweldig lijstje vinden, denk ik.
Wacht ik ga even linkjes zoeken. Maar ik heb het niet perse als huwelijk geinterpreteerd, maar opzich is het dat natuurlijk wel. Maar ik ga er gemakshalve vanuit dat je ook andere dingen kan proposen...?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Proposalday voor vrouwen? Vrouwen die massaal hun kerels ten huwelijk vragen op 29 februari?
Linkquote:According to an old Irish legend, or possibly history, St Bridget struck a deal with St Patrick to allow women to propose to men and not just the other way around every 4 years
Zoals koffie drinken bijvoorbeeldquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wacht ik ga even linkjes zoeken. Maar ik heb het niet perse als huwelijk geinterpreteerd, maar opzich is het dat natuurlijk wel. Maar ik ga er gemakshalve vanuit dat je ook andere dingen kan proposen...?
Onder anderequote:Op woensdag 29 februari 2012 11:09 schreef Nallie het volgende:
[..]
Zoals koffie drinken bijvoorbeeld
*ontbijt boks* ik had er nog een dubbele cappuccino bij, though.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:55 schreef Goodbye het volgende:
Ik ga een dagje naar de sauna!Nog geen idee wat mijn lijstje wordt, dus
. Ontbijt was 2 volkoren beschuitjes met extra pure hagelslag
jij bent echt vreemd! Wat is er in Barcelona gebeurd?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:06 schreef Perruche het volgende:
Wrhwaaaah.![]()
![]()
Ik heb zulks een positief gevoel bij deze dag! Wisten julli dat het vandaag een soort "proposal"day voor vrouwen is? Ik vind dit een extreem goede dag.
Ja, daar begin ik ook wel erg nieuwsgierig naar te worden...quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jij bent echt vreemd! Wat is er in Barcelona gebeurd?
Thanks!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Eindelijk genoeg zon + vit.D gehad en nu extreem vrolijk? Ebt vanzelf weer weg hier in NLquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
+ datquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Eindelijk genoeg zon + vit.D gehad en nu extreem vrolijk? Ebt vanzelf weer weg hier in NL.
was je niet met de spanjaard in barcelona, dan?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:21 schreef Perruche het volgende:
En voor de nieuwsgierige aagjes er is serieus niets gebeurd! Maar het had wel gekund en nu ben ik even mijzelf in bedwang aan het houden om mezelf niet voor gek te zetten en iets te doen waar ik later spijt van krijg. C'est tout
Nein... met een vriendinnetje!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
was je niet met de spanjaard in barcelona, dan?
Dat ja... Dat verandert de zaak.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
was je niet met de spanjaard in barcelona, dan?
2,5 week! En we gaan dit weekend cruizen naar Estland!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:22 schreef Perruche het volgende:
Jagar ik vind je lijstje heel netjesHoe lang blijft de duutser?
Whoei dat is lang! En estlandquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
2,5 week! En we gaan dit weekend cruizen naar Estland!![]()
![]()
En ik vind m'n lijstje ook netjes. STraks eens even naar de lidl om flink wat eten in te slaan.
Tja, wisselend eigenlijk. Ik heb pas een nachtje bij hem gelogeerd omdat ik daar in de buurt moest zijn en dat is dan toch wel raar, in ons oude huis met allemaal spullen die van mij zijn geweest of die we samen hebben uitgezocht. Dat moet je dan ineens ook allemaal loslaten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met je wat dat betreft, Mini?
Ja, dat is dan ook wel een heel rare situatie - logeren in wat je eigen huis was. Heb je al je spullen daar gelaten?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:39 schreef Mini. het volgende:
[..]
Tja, wisselend eigenlijk. Ik heb pas een nachtje bij hem gelogeerd omdat ik daar in de buurt moest zijn en dat is dan toch wel raar, in ons oude huis met allemaal spullen die van mij zijn geweest of die we samen hebben uitgezocht. Dat moet je dan ineens ook allemaal loslaten.
Maar de rest van de tijd heb ik het best naar mijn zin hoor.
Fiets/dans-meneer?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:21 schreef Perruche het volgende:
En voor de nieuwsgierige aagjes er is serieus niets gebeurd! Maar het had wel gekund en nu ben ik even mijzelf in bedwang aan het houden om mezelf niet voor gek te zetten en iets te doen waar ik later spijt van krijg. C'est tout
quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]@ slagroomtaart
![]()
![]()
Nou ja, ik weet het niet. Vond het niet zo uitgebalanceerd en doordacht klinken allemaal. Dus ging er al vanuit dat het sowieso veel beter kan. Dat het voor mijn doen best goed is, vond ik stiekem zelf alMaar voor iemand die hier 'goed' in is, zou ik het niet zo'n geweldig lijstje vinden, denk ik.
Gemiddeld genomen zit je dan vrijwel altijd aan een goede/wenselijke/prima E/K/V verhouding i.c.m. 50-70gr eiwittenquote:
Ja, bijna alles. Ik had hier al alle meubels die ik nodig had, en veel meer dan dat kan ik ook niet kwijt. Maar ook kleine dingen zoals handdoeken, servies, dat had ik allemaal al voor we gingen samenwonen maar ik heb het nu ook niet nodig.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook wel een heel rare situatie - logeren in wat je eigen huis was. Heb je al je spullen daar gelaten?
Elke keer als ik bij m'n ex thuis ben ga ik alles lopen bekijken, of er nog iets veranderd is of zo..
Gelukkig voel je je meestal gewoon goed! Mijn voorstel om voor afleiding te zorgen (of als je gewoon zin hebt om iets leuks te doen) staat nog steeds hoor, als je me vorige keer niet al te irritant vond..
Voordeel van >3x per dag eten: stimuleert verbranding enzo, voorkomt vreetkicks.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen zit je dan vrijwel altijd aan een goede/wenselijke/prima E/K/V verhouding i.c.m. 50-70gr eiwitten
Thanks, zo klinkt het net of ik echt superlijstjes heb hahaquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo blij als ik Novem haar lijstjes zie
Tot haar D is het doordeweeks vrijwel identiek dus makkelijk qua structuur aan vast te houden, maar heeft alle variatie die goed is
Phew!quote:
Je leest het anders dan ik bedoel, 2 bth bij O, 2 bth bij L en aardappels bij je D bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Voordeel van >3x per dag eten: stimuleert verbranding enzo, voorkomt vreetkicks.
Nadeel: alvleesklier, lever worden constant belast.
Door koolhydraten aan te bieden stimuleer je koolhydraatverbranding, niet de vetverbranding.
Je lichaam 5 keer per dag vermoeien met koolhydraten lijkt me overkill.
Jeej!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik ben ook blij! Vanochtend uitslagen van de gyn gehad, alles goed! Hormoonwaarden goed, uitstrijkje goed, bioptje goed. En dat betekent dat ik even geen vervolgafspraken meer heb! ZiekenhuisvrijMuv de wekelijkse fysio dan, maar dat telt niet
.
En jullie superbedankt voor het meeleven allemaal![]()
Beter kun je het niet hebben toch?!?quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:10 schreef Novem het volgende:
[..]
Thanks, zo klinkt het net of ik echt superlijstjes heb haha
Helaas sta ik wel al 3 weken stil qua afvallenteminste, in kg, in mijn kleding zie ik het wel.
Ja, je had natuurlijk net ook een huis ingericht hier. Ik vind het wel echt superknap van je hoor, nieuwe baan, nieuwe stad, ineens zonder vriendje... Volgens mij doe je het hartstikke goed!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:02 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ja, bijna alles. Ik had hier al alle meubels die ik nodig had, en veel meer dan dat kan ik ook niet kwijt. Maar ook kleine dingen zoals handdoeken, servies, dat had ik allemaal al voor we gingen samenwonen maar ik heb het nu ook niet nodig.
Nu ik er was heb ik wel allerlei dingen die écht van mij waren ingepakt, niet dat ik er iets mee kan maar het is voor hem ook fijner als zijn huis er eens niet meer uitziet alsof ik er gisteren nog woonde.
Het lijkt me leuk om nog eens wat te doen.Misschien koffie drinken in het weekend ofzo?
Diagnose is PDS (prikkelbare darmsyndroom). Komt zéér veel voor bij mensen met EDS. Dus kan goed kloppen. Dus behalve dat, is de onderbuik gezondquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:23 schreef Perruche het volgende:
XMrelaxed! Niets aan het handje eigenlijk? En hoe is het lichaam nu?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Diagnose is PDS (prikkelbare darmsyndroom). Komt zéér veel voor bij mensen met EDS. Dus kan goed kloppen. Dus behalve dat, is de onderbuik gezond.
Thanks.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, je had natuurlijk net ook een huis ingericht hier. Ik vind het wel echt superknap van je hoor, nieuwe baan, nieuwe stad, ineens zonder vriendje... Volgens mij doe je het hartstikke goed!
En lijkt me leuk ja! Komend, of is dat te enthousiast?.
Ik hoef voorlopig niet meer terug te komen bij de manueel therapeut.. Kan bellen als het nodig is, maar geen vervolgafspraak meer!
Hebben ze je niks gezegd over duspatalin? Is een 'medicijn' dat bij PDS wordt gegeven, houdt de boel wat rustiger. Ik neem het tijdens roerige perioden. Helpt wel (zou ook een placebo effect kunnen zijn, but i dont carequote:Op woensdag 29 februari 2012 12:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Diagnose is PDS (prikkelbare darmsyndroom). Komt zéér veel voor bij mensen met EDS. Dus kan goed kloppen. Dus behalve dat, is de onderbuik gezond.
Oh you mean!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:41 schreef Probability het volgende:
Natuurlijk was P niet met haar vriendje in Barca, dan was ze nooit zo vrolijk geweest
Ga je lekker?quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:41 schreef Probability het volgende:
Natuurlijk was P niet met haar vriendje in Barca, dan was ze nooit zo vrolijk geweest
Gezellig! Ik DM je even.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:40 schreef Mini. het volgende:
[..]
Thanks.![]()
Komend weekend is prima, dat bedoelde ik ook.
Fijn dat jij er ook vanaf bent! Heb je ook minder last dan?
Wat heerlijk XM!!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Feli Coco! Hoop dat ie blijft plakken
Perr
En DaD: feli met het samenwonen, nu écht
En ik ben ook blij! Vanochtend uitslagen van de gyn gehad, alles goed! Hormoonwaarden goed, uitstrijkje goed, bioptje goed. En dat betekent dat ik even geen vervolgafspraken meer heb! ZiekenhuisvrijMuv de wekelijkse fysio dan, maar dat telt niet
.
Haha, ik ging er gewoon al niet van uit. Niet gemeen bedoeld, maar waarschijnlijk had je dan je irritaties meegenomen etc.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:43 schreef Perruche het volgende:
MC, thanks voor het compliment maar ik van al bijna in de categorie bejaard! Ik werk al een jaaren heb ook tussen BA en MA een jaar gewerkt. Kun je nagaan hoe oud!
[..]
Oh you mean!Maar anders vrolijk, waarschijnlijk
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga weer eens een keertje net doen alsof ik ontopic ben..
Lijstje, wel redelijk representatief voor een gewone dag:
O: Brinta
T: kwark met diepvrieszomerfruit
L: 3 volkoren boterhammen met kaas, gebakken eitje als we nog eieren hebben
T: banaan
T: kwark/yoghurt/appel, ligt er ook een beetje aan of Baardmans over moet werken of niet
D: volkoren pasta met 'saus' van courgette, paprika, ui, tomaten, gezeefde tomaten
Doe ik het nog een beetje ok?.
dat zijn wel veel carbs, 5 porties Kh. En Novem eet veel Kh, vind ik altijd.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Fiets/dans-meneer?
Leuk dat je in ieder geval vrolijk bentEn vandaag voldoende eiwit op de planning hebt
Eens met je mening wat betreft Jagars lijstje trouwens
[..]![]()
Richtlijnen:
• 5x portie langzame KH's (denk aan 4x brood met aardappels/rijst bij je D)
• Voldoende eiwitten, min. 50gr. per dag, bij sport het liefst 70gr. en uit zoveel mogelijk verschillende bronnen (verschillende aminozuren)
• O, L en D bestaande uit iets met KH's, vet en eiwitten EN het liefst ook groente of fruit erbij, gewoon zo compleet mogelijk proberen te maken dus.
• Iets met omega's, dus noten/pinda's (evt. pindakaas) of vette vis
• Voldoende groente en fruit, net als eiwitten uit zoveel mogelijk verschillende bronnen omdat alles weer andere dingen bevat.
• Voldoende beweging
Daarom ben ik zo blij als ik Novem haar lijstjes zie
Tot haar D is het doordeweeks vrijwel identiek dus makkelijk qua structuur aan vast te houden, maar heeft alle variatie die goed is
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Feli Coco! Hoop dat ie blijft plakken
Perr
En DaD: feli met het samenwonen, nu écht
.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:41 schreef Probability het volgende:
Nee ik ga vanavond boksen! (of was het een dreigementquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:50 schreef Perruche het volgende:
Probilly ben jij vanavond in de sportschule?
Ik heb eerst Forlax-zakjes gekregen, vezels die ik moest oplossen in water. Heb vorige week een ander merk meegekregen, maar kon/moest eerst de Forlax opmaken. En heb even géén idee hoe dat andere spul heet. Zijn ook weer zakjes.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hebben ze je niks gezegd over duspatalin? Is een 'medicijn' dat bij PDS wordt gegeven, houdt de boel wat rustiger. Ik neem het tijdens roerige perioden. Helpt wel (zou ook een placebo effect kunnen zijn, but i dont care![]()
). Vrij onschuldig medicijn overigens. Informeer er eens naar, anders heb ik wellicht nog wat doosjes liggen als je wilt proberen (weet niet zeker of het vergoed wordt namelijk).
volgens mij heb je gelijk, maar imo is het wijs om te schakelen. Dus periodes met meer carbs (winter) en periodes met minder (de rest van het jaarquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:16 schreef loveli het volgende:
Vetverbranding levert netto meer energie dan koolhydraatverbranding => fitter. Carbs leveren sneller energie.
Bodybuilden is gericht op het aanzetten van massa. Het eten van koolhydraten stimuleert groeihormoon (insuline = groeihormoon). Als je BB, gebruik je de energie bij ijzer tillen. Directe energie voor spieren die je zwaar belast, gecombineerd met eiwitten eten => massa. Bulken. Lange termijn wordt geen rekening mee gehouden, bb-ers willen die insulinerespons om te groeien en eten om dat te bereiken (ook reden om melk te drinken).
"Wij" hebben meer behoefte aan vetverbranding. Die krijg je niet omhoog als je carbs blijft aanbieden.
Of mis ik iets?
Oh nee, die dingen die ik bedoel zijn capsules.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb eerst Forlax-zakjes gekregen, vezels die ik moest oplossen in water. Heb vorige week een ander merk meegekregen, maar kon/moest eerst de Forlax opmaken. En heb even géén idee hoe dat andere spul heet. Zijn ook weer zakjes.
Ben ik het niet mee eens, ik heb overgewicht en moet dus gewoon kilo's kwijt. Het is niet alleen dat ik een paar cm's kwijt wil of wat strakker wil zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:28 schreef V1z0R het volgende:
Geweldig nieuws XM!
[..]
Beter kun je het niet hebben toch?!?
Snap soms die focus op de kilo's echt nietStaat ook nog wel zo duidelijk in de OP...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |