abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108534745
Hoi allemaal,

Ik zoek een nieuw baasje voor mijn 2 katten Matje en Huub. Ik ga samen wonen en helaas werkt een Jack Russel erbij niet. Mijn huis is te klein om zowel de hond als de katten een plek te kunnen geven om zich terug te trekken. Ik wil dit de dieren niet aandoen.

Omdat ik ze een betere plek gun moet ik ze met pijn in mijn hart laten gaan. Matje en Huub zijn 7 jaar en zijn broertjes. Ze hebben elkaar ook echt nodig, vandaar dat ik heel graag wil dat ze samen blijven. Het zijn lieve katten met beide een eigen karakter. Ze zijn gewend binnen te zijn maar buiten komen ze ook, al gaan ze nooit echt ver weg. Beide katten zijn gezond, gecastreerd, hebben altijd alle inentingen gehad en zijn gechipped. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het graag.

Naam huisdier: Matje en Huub
Soort: kat
Ras: Europese Korthaar
Leeftijd:7,5
Dierenpaspoort beschikbaar: ja, maar niet up to date. Wel hebben ze jaarlijks alle inentingen gehad
Gechipt: ja
Gecastreerd: ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): december 2011
Datum laatste dierenartsbezoek: december 2011
Reden laatste dierenartsbezoek: controle/inentingen

Aard van het beestje: Beide katten gaan prima met mensen om. In het begin zal met name Huub wat schuchter zijn, maar dat komt vanzelf goed. De katten zijn gewend om alleen te zijn omdat ik 5 dagen per week werk en daarnaast ook niet altijd thuis ben. Dat is ook precies de reden waarom ik ze heel graag bij elkaar hou. Ze zijn aan elkaar gewend.

Omgang met kinderen: Zelf heb ik geen kinderen maar op het moment dat er kinderen in huis zijn zoeken ze liever een ander plekje op. Ik denk ook dat het komt omdat ze niet gewend zijn aan kinderen.

Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Het zijn beide forse katten en Huub is wat te zwaar. De afgelopen tijd hebben ze daarom een dieet gevolgd, maar dat is nu gestopt.

Volgt het dier een speciaal dieet?: Zie vorige vraag. De katten krijgen nu beide Royal Canin light.

Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Via een kennis. Ik heb ze sinds dat ze kitten waren

Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Zoals gezegd: ik ga samenwonen en omdat mijn vriendin haar Jack Russel meeneemt wordt het een lastig verhaal. Ik denk dat het met een ander type hond (grote lobbes) nog wel samen had gegaan, maar met een hyperactief hondje zoals een Jack Russel werkt dat niet en dat levert alleen maar stress op voor de dieren.

Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc):
Ik heb een automatisch voerbakje dat bestaat uit 2 bakjes die onafhankelijk van elkaar zijn in te stellen om op een bepaald tijdstip open te gaan. Dit krijg je er uiteraard gewoon bij.

pi_108535015
Waarom doet je vriendin haar Jack Russell niet weg dan? Als je veel weg bent kun je toch beter een stel katten hebben dan een hyperactieve jack russell?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_108535168
quote:
3s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:20 schreef Deetch het volgende:
Waarom doet je vriendin haar Jack Russell niet weg dan? Als je veel weg bent kun je toch beter een stel katten hebben dan een hyperactieve jack russell?
Dat is een kwestie van geven en nemen. Zij moet haar omgeving verlaten en moet al best veel opgeven om bij mij te komen wonen. Zij heeft haar hondje ook al sinds pup en zij wil ook iets vertrouwds in huis. Leuk vind ik het zeker niet maar je moet toch ergens een compromis zien te vinden. We hadden gehoopt dat het samen zou gaan maar omdat zowel de hond als de katten niet echt een plek hebben om tot rust te komen levert dat alleen maar stress op voor die beestjes.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 februari 2012 @ 09:52:29 #4
163650 Greys
pi_108535698
En neemt zij de hond mee naar haar werk of is zij vaak/vaker thuis? :)
Want misschien zou je het kunnen proberen om ze wel bij elkaar te houden, misschien gaat het wel!
Katten een hoge krabpaal geven zodat ze altijd hoog kunnen gaan zitten bij de hond vandaan, Feliway stekker er van te voren al in voordat je ze bij elkaar zet. Wie weet zijn ze na een week al aan elkaar gewend :o

Of is dat echt geen optie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108535745
Even volgen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:56:03 #6
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108535780
Die beesten wennen echt wel aan elkaar na verloop van tijd.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_108535863
Ik zou het niet kunnen hoor.. weg doen als je ze al 7 jaar heb.
Maar mijn moeder wilt nog een kat, zal wel even na vragen :)
Hai :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:01:01 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_108535904
Welke omgeving zit je?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108535944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:52 schreef Greys het volgende:
En neemt zij de hond mee naar haar werk of is zij vaak/vaker thuis? :)
Want misschien zou je het kunnen proberen om ze wel bij elkaar te houden, misschien gaat het wel!
Katten een hoge krabpaal geven zodat ze altijd hoog kunnen gaan zitten bij de hond vandaan, Feliway stekker er van te voren al in voordat je ze bij elkaar zet. Wie weet zijn ze na een week al aan elkaar gewend :o

Of is dat echt geen optie?
De verwachting is dat mijn vriendin straks vaker thuis zal zijn omdat ze part-time gaat werken. We hebben geprobeerd om ze samen te houden, maar het hondje is van het type 'ik vlieg af op alles wat beweegt'. Huub heeft vervolgens 3 weken op de kattenbak gebivakkeerd en kreeg vervolgens stressklachten (begon zich kaal te likken en dat soort zaken). Matje is gebeten door de hond al bleef het bij een klein wondje. Het idee om iets te maken waarbij de katten hoog kunnen zitten hebben we ook geprobeerd, al is dat is mijn huis wat lastig. We konden al snel merken dat het niet ging en met name Huub kan er gewoon slecht tegen.
pi_108535950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Welke omgeving zit je?
Ik woon in Eindhoven
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:06:02 #11
189978 controlaltdelete
pi_108536060
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:02 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Ik woon in Eindhoven
Oh jammer want ik weet iemand die nog op zoek is naar een kat, 2 zou ze ook niet erg vinden, liefst een klein beetje ouder en deze zouden goed bij haar passen. Denk alleen dat Eindhoven beetje ver is, ze woont in Utrecht dus.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108536141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oh jammer want ik weet iemand die nog op zoek is naar een kat, 2 zou ze ook niet erg vinden, liefst een klein beetje ouder en deze zouden goed bij haar passen. Denk alleen dat Eindhoven beetje ver is, ze woont in Utrecht dus.
Ok nou dat zou geen probleem hoeven zijn want ik wil ze uiteindelijk best brengen. Wel neem ik aan dat zij de katten eerst een keer in echt wil zien?
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:11:04 #13
189978 controlaltdelete
pi_108536204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:08 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

Ok nou dat zou geen probleem hoeven zijn want ik wil ze uiteindelijk best brengen. Wel neem ik aan dat zij de katten eerst een keer in echt wil zien?
Het zijn binnenkatten toch? Ik zal haar even mailen, kijken wat ze ervan vindt. Ze heeft geen auto. Als je ze wilt brengen zou dat fijn zijn, misschien later telefonisch contact om eea met elkaar te bespreken zou ook kunnen natuurlijk.
pi_108536475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Het zijn binnenkatten toch? Ik zal haar even mailen, kijken wat ze ervan vindt. Ze heeft geen auto. Als je ze wilt brengen zou dat fijn zijn, misschien later telefonisch contact om eea met elkaar te bespreken zou ook kunnen natuurlijk.
Dank je. Ze zijn voornamelijk binnen inderdaad. Ze mogen wel naar buiten maar staan meestal niet te springen om dat daadwerkelijk te doen. Het zijn typische 'mooiweer-katten' zeg maar. Ik zal je even een PM sturen met mijn contactgegevens.

O ja: en even voor mensen die denken: dat gaat wel heel erg makkelijk allemaal. Ik ben al ruim 3 maanden bezig met mijn zoektocht. Uiteraard heb ik het eerst bij familie en vrienden geprobeerd maar omdat dit niet lukt moet ik andere wegen bewandelen. Het allerbelangrijkst is dat ze ergens terecht komen waar goed voor ze wordt gezorgd en waar ze het naar hun zin kunnen hebben.
pi_108536547
Ik wil graag katten, maar kan ze atm niet betalen. Mocht het echt een probleem worden, kunnen we eventueel praten :)

Maar een oplossing die kant op is natuurlijk verre van ideaal en heeft veel haken en ogen, dus voor nu wens ik je veel succes met je zoektocht en ga ik eigenlijk uit van een goede afloop, zonder dat rare constructies nodig zijn *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 29 februari 2012 @ 10:51:24 #16
163650 Greys
pi_108537239
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:02 schreef ZZtopSpeed het volgende:

[..]

De verwachting is dat mijn vriendin straks vaker thuis zal zijn omdat ze part-time gaat werken. We hebben geprobeerd om ze samen te houden, maar het hondje is van het type 'ik vlieg af op alles wat beweegt'. Huub heeft vervolgens 3 weken op de kattenbak gebivakkeerd en kreeg vervolgens stressklachten (begon zich kaal te likken en dat soort zaken). Matje is gebeten door de hond al bleef het bij een klein wondje. Het idee om iets te maken waarbij de katten hoog kunnen zitten hebben we ook geprobeerd, al is dat is mijn huis wat lastig. We konden al snel merken dat het niet ging en met name Huub kan er gewoon slecht tegen.
Oh jakkes, nee dat klinkt inderdaad alsof het echt niet gaat. Sorry, dacht dat je het nog niet echt geprobeerd had wellicht om ze bij elkaar te laten.

Ik hoop dat je een heel goed huis voor je katten vindt :Y

Hoe doet je vriendin het nu met de hond eigenlijk nu ze fulltime werkt, puur uit nieuwsgierigheid? :@ Wordt die door een ander uitgelaten? Of kan hij heel goed alleen blijven?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108538824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh jakkes, nee dat klinkt inderdaad alsof het echt niet gaat. Sorry, dacht dat je het nog niet echt geprobeerd had wellicht om ze bij elkaar te laten.

Ik hoop dat je een heel goed huis voor je katten vindt :Y

Hoe doet je vriendin het nu met de hond eigenlijk nu ze fulltime werkt, puur uit nieuwsgierigheid? :@ Wordt die door een ander uitgelaten? Of kan hij heel goed alleen blijven?
Doordeweeks laat ze haar hondje 's-ochtends uit en meteen als ze terug is van haar werk (en daarna laat op de avond nog een keer). Tot die tijd is het hondje alleen maar die is dat gewend :)
pi_108554816
quote:
2s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:56 schreef mazaru het volgende:
Die beesten wennen echt wel aan elkaar na verloop van tijd.
Ik heb katten. En sinds twee (!) jaar een hond erbij. Ze wennen niet aan elkaar. Gelukkig hebben ze hier genoeg ruimte om elkaar te ontlopen, maar als dit in een klein huisje had gemoeten zou het onhoudbaar zijn.

TS: succes met het vinden van een nieuwe goede kattenbaas!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:03:38 #19
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108557141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb katten. En sinds twee (!) jaar een hond erbij. Ze wennen niet aan elkaar. Gelukkig hebben ze hier genoeg ruimte om elkaar te ontlopen, maar als dit in een klein huisje had gemoeten zou het onhoudbaar zijn.

TS: succes met het vinden van een nieuwe goede kattenbaas!
Cesar Milan erbij halen? ;)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_108557801
quote:
2s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:03 schreef mazaru het volgende:

[..]

Cesar Milan erbij halen? ;)
Vanzelf aan elkaar wennen doen ze in elk geval niet. En persoonlijk geloof ik er niks van dat die hond zou kunnen leren om niet dol te zijn op de katten (erachteraan jagen hebben we 'm wel kunnen afleren), en ik kan de katten niet afleren om die hond voor geen meter te vertrouwen. De combinatie is gevaarlijk, als de kat gaat vluchten dan vliegt de hond er wel achteraan en hij zal ze (per ongeluk) doodbijten als hij er een te pakken krijgt.

Hond2 en de katten gaat een stuk beter, die is er minder in geinteresseerd en daarom geven de katten er ook niet veel om.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:09:39 #21
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_108578668
Update: Dankzij ControlAltDelete heb ik zoals het er nu uit ziet een nieuw baasje gevonden (vriendin van haar). :)

Van de ene kant dolblij omdat ik na heel wat mailwisseling er een goed gevoel bij heb, aan de andere kant verdrietig omdat ze bij me weg gaan. ;( Maar goed, omdat ik het idee heb dat ze goed terecht komen en liefdevol behandeld worden verzacht dat de pijn enigszins.

@ControlAltDelete: Heel erg bedankt!
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:25:56 #22
189978 controlaltdelete
pi_108581089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:09 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Update: Dankzij ControlAltDelete heb ik zoals het er nu uit ziet een nieuw baasje gevonden (vriendin van haar). :)

Van de ene kant dolblij omdat ik na heel wat mailwisseling er een goed gevoel bij heb, aan de andere kant verdrietig omdat ze bij me weg gaan. ;( Maar goed, omdat ik het idee heb dat ze goed terecht komen en liefdevol behandeld worden verzacht dat de pijn enigszins.

@ControlAltDelete: Heel erg bedankt!
Graag gedaan hoor, die 2 krijgen een goed huis en leven dat weet ik zeker. Ik heb zelf ook katten en ben altijd blij als katjes een goed huisje en baas hebben gevonden, übercoole namen hebben die 2 ook nog eens. Als ik op visite bij hun ben ga ik vast brabants tegen ze lullen, verrekte koekwous :)
pi_108593490
Wat fijn dat je via fok al zo snel een plekje voor ze hebt gevonden. Jammer dat het nodig was maar als ik het zo lees heb je er alles aan gedaan om dat te voorkomen. Ze gaan het vast goed hebben bij hun nieuwe baasjes. (en hopelijk krijgen we via de verrekte koekwaus nog een update. :P )
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:15:13 #24
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_109040722
Update: De katjes zijn afgelopen zaterdag verhuisd.Ik had het er wel moeilijk mee hoor, zeker tijdens de rit naar hun nieuwe baasje. Het is nu ook heel stil thuis. Na bijna 8 jaar ben je zo aan ze gewend geraakt en nu mis je dat gewoon.

Wel zijn de katjes echt heel goed terecht gekomen want ik denk niet dat ik een beter plekje voor ze had kunnen vinden. Alles ging ook zoals verwacht: Matje gaat op verkenning uit en Huub kruipt ergens achter of onder (achter het fornuis in dit geval). Huubt trekt wel bij; dat duurt meestal een paar weekjes.

Het zal wennen zijn de komende tijd, maar gelukkig trekt mijn vriendin over 2 weken bij me in dus dan is de stilte weer voorbij :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')