Dat is een kwestie van geven en nemen. Zij moet haar omgeving verlaten en moet al best veel opgeven om bij mij te komen wonen. Zij heeft haar hondje ook al sinds pup en zij wil ook iets vertrouwds in huis. Leuk vind ik het zeker niet maar je moet toch ergens een compromis zien te vinden. We hadden gehoopt dat het samen zou gaan maar omdat zowel de hond als de katten niet echt een plek hebben om tot rust te komen levert dat alleen maar stress op voor die beestjes.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:20 schreef Deetch het volgende:
Waarom doet je vriendin haar Jack Russell niet weg dan? Als je veel weg bent kun je toch beter een stel katten hebben dan een hyperactieve jack russell?
De verwachting is dat mijn vriendin straks vaker thuis zal zijn omdat ze part-time gaat werken. We hebben geprobeerd om ze samen te houden, maar het hondje is van het type 'ik vlieg af op alles wat beweegt'. Huub heeft vervolgens 3 weken op de kattenbak gebivakkeerd en kreeg vervolgens stressklachten (begon zich kaal te likken en dat soort zaken). Matje is gebeten door de hond al bleef het bij een klein wondje. Het idee om iets te maken waarbij de katten hoog kunnen zitten hebben we ook geprobeerd, al is dat is mijn huis wat lastig. We konden al snel merken dat het niet ging en met name Huub kan er gewoon slecht tegen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:52 schreef Greys het volgende:
En neemt zij de hond mee naar haar werk of is zij vaak/vaker thuis?
Want misschien zou je het kunnen proberen om ze wel bij elkaar te houden, misschien gaat het wel!
Katten een hoge krabpaal geven zodat ze altijd hoog kunnen gaan zitten bij de hond vandaan, Feliway stekker er van te voren al in voordat je ze bij elkaar zet. Wie weet zijn ze na een week al aan elkaar gewend
Of is dat echt geen optie?
Oh jammer want ik weet iemand die nog op zoek is naar een kat, 2 zou ze ook niet erg vinden, liefst een klein beetje ouder en deze zouden goed bij haar passen. Denk alleen dat Eindhoven beetje ver is, ze woont in Utrecht dus.quote:
Ok nou dat zou geen probleem hoeven zijn want ik wil ze uiteindelijk best brengen. Wel neem ik aan dat zij de katten eerst een keer in echt wil zien?quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oh jammer want ik weet iemand die nog op zoek is naar een kat, 2 zou ze ook niet erg vinden, liefst een klein beetje ouder en deze zouden goed bij haar passen. Denk alleen dat Eindhoven beetje ver is, ze woont in Utrecht dus.
Het zijn binnenkatten toch? Ik zal haar even mailen, kijken wat ze ervan vindt. Ze heeft geen auto. Als je ze wilt brengen zou dat fijn zijn, misschien later telefonisch contact om eea met elkaar te bespreken zou ook kunnen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:08 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
Ok nou dat zou geen probleem hoeven zijn want ik wil ze uiteindelijk best brengen. Wel neem ik aan dat zij de katten eerst een keer in echt wil zien?
Dank je. Ze zijn voornamelijk binnen inderdaad. Ze mogen wel naar buiten maar staan meestal niet te springen om dat daadwerkelijk te doen. Het zijn typische 'mooiweer-katten' zeg maar. Ik zal je even een PM sturen met mijn contactgegevens.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:11 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het zijn binnenkatten toch? Ik zal haar even mailen, kijken wat ze ervan vindt. Ze heeft geen auto. Als je ze wilt brengen zou dat fijn zijn, misschien later telefonisch contact om eea met elkaar te bespreken zou ook kunnen natuurlijk.
Oh jakkes, nee dat klinkt inderdaad alsof het echt niet gaat. Sorry, dacht dat je het nog niet echt geprobeerd had wellicht om ze bij elkaar te laten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:02 schreef ZZtopSpeed het volgende:
[..]
De verwachting is dat mijn vriendin straks vaker thuis zal zijn omdat ze part-time gaat werken. We hebben geprobeerd om ze samen te houden, maar het hondje is van het type 'ik vlieg af op alles wat beweegt'. Huub heeft vervolgens 3 weken op de kattenbak gebivakkeerd en kreeg vervolgens stressklachten (begon zich kaal te likken en dat soort zaken). Matje is gebeten door de hond al bleef het bij een klein wondje. Het idee om iets te maken waarbij de katten hoog kunnen zitten hebben we ook geprobeerd, al is dat is mijn huis wat lastig. We konden al snel merken dat het niet ging en met name Huub kan er gewoon slecht tegen.
Doordeweeks laat ze haar hondje 's-ochtends uit en meteen als ze terug is van haar werk (en daarna laat op de avond nog een keer). Tot die tijd is het hondje alleen maar die is dat gewendquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh jakkes, nee dat klinkt inderdaad alsof het echt niet gaat. Sorry, dacht dat je het nog niet echt geprobeerd had wellicht om ze bij elkaar te laten.
Ik hoop dat je een heel goed huis voor je katten vindt
Hoe doet je vriendin het nu met de hond eigenlijk nu ze fulltime werkt, puur uit nieuwsgierigheid?Wordt die door een ander uitgelaten? Of kan hij heel goed alleen blijven?
Ik heb katten. En sinds twee (!) jaar een hond erbij. Ze wennen niet aan elkaar. Gelukkig hebben ze hier genoeg ruimte om elkaar te ontlopen, maar als dit in een klein huisje had gemoeten zou het onhoudbaar zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:56 schreef mazaru het volgende:
Die beesten wennen echt wel aan elkaar na verloop van tijd.
Cesar Milan erbij halen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb katten. En sinds twee (!) jaar een hond erbij. Ze wennen niet aan elkaar. Gelukkig hebben ze hier genoeg ruimte om elkaar te ontlopen, maar als dit in een klein huisje had gemoeten zou het onhoudbaar zijn.
TS: succes met het vinden van een nieuwe goede kattenbaas!
Vanzelf aan elkaar wennen doen ze in elk geval niet. En persoonlijk geloof ik er niks van dat die hond zou kunnen leren om niet dol te zijn op de katten (erachteraan jagen hebben we 'm wel kunnen afleren), en ik kan de katten niet afleren om die hond voor geen meter te vertrouwen. De combinatie is gevaarlijk, als de kat gaat vluchten dan vliegt de hond er wel achteraan en hij zal ze (per ongeluk) doodbijten als hij er een te pakken krijgt.quote:
Graag gedaan hoor, die 2 krijgen een goed huis en leven dat weet ik zeker. Ik heb zelf ook katten en ben altijd blij als katjes een goed huisje en baas hebben gevonden, übercoole namen hebben die 2 ook nog eens. Als ik op visite bij hun ben ga ik vast brabants tegen ze lullen, verrekte koekwousquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:09 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Update: Dankzij ControlAltDelete heb ik zoals het er nu uit ziet een nieuw baasje gevonden (vriendin van haar).![]()
Van de ene kant dolblij omdat ik na heel wat mailwisseling er een goed gevoel bij heb, aan de andere kant verdrietig omdat ze bij me weg gaan.Maar goed, omdat ik het idee heb dat ze goed terecht komen en liefdevol behandeld worden verzacht dat de pijn enigszins.
@ControlAltDelete: Heel erg bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |