Hij slaat door. Media is het bestaan van de politiek.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Televisie weg bij het binnenhof!??
Totaal niet. Het is maf, maar staat los van democratie an sich.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:27 schreef MilaNL het volgende:
Dit is wel even de democratie zwaar inperken
Ik geniet altijd van haar columns. Ik zie die autocue rollen en hoor de misplaatste klemtonen. Een soort muppet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:28 schreef speknek het volgende:
Haha ik vind Naema altijd slechte columns hebben en ze heeft zelf gekozen voor die lillijkerd, maar ik heb wel een beetje medelijden met 'r nu, ze zit er echt een beetje bij van oh god houd je kop.
twitter:nausicaamarbe twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:25:35Kinneging betreurt dat tv focust op vorm en niet op vent. Zonder 'vorm' zou zijn vrouw nergens aan de bak komen als 'commentator'. #penw reageer retweet
Beetje een Ten Have typetje, haar man lijkt er ook wel op. Wel kritiek maar geen debat willen hebben in een televisieshow. Tenzij je opgebeld wordt door een corrupt programma die van te voren toch al een kant heeft gekozen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ze wil een debat, maar haar tegenstander mag niet komen.
Geert?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ze wil een debat, maar haar tegenstander mag niet komen.
Dat dus super irritantquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:28 schreef Gisteren. het volgende:
Dat geklik met haar tong bloedirritant.
Smak? Laat d'r eerst eens wat aan d'r uitspraak doen. Dat gooise geleuter klinkt nergens naar.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:28 schreef Type-R het volgende:
die vrouw heeft irritante smak geluidjes als ze praat.
lol qft.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:28 schreef marcodej het volgende:
twitter:nausicaamarbe twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:25:35Kinneging betreurt dat tv focust op vorm en niet op vent. Zonder 'vorm' zou zijn vrouw nergens aan de bak komen als 'commentator'. #penw reageer retweet
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:27:56RT @Buitenhof We zoeken een enthousiaste columniste. Graag goed bij het hoofd. reageer retweet
idd, hij wordt compleet ondergekotst op twitterquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:29 schreef Gramulanion het volgende:
Die man moet heel even op Twitter kijken, als hij dat kent.
Ja die andere kerel praat nog meer dan die columniste terwijl het over haar ging, dat is nog wel het ergste..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:30 schreef Morpheus2002 het volgende:
Die professor en zn muts vallen echt keihard door de mandDie andere kerel lult ze helemaal van tafel.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:30 schreef Rens-Reith het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:27:56RT @Buitenhof We zoeken een enthousiaste columniste. Graag goed bij het hoofd. reageer retweet
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:30 schreef golfer het volgende:
Zo. Dat was weer genoeg P&W voor vandaag voor mij.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:30 schreef Rens-Reith het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:25:23'Helemaal geen tv op het Binnenhof' ga echt stuk om die kale gek. reageer retweet
QFTquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:30 schreef Rens-Reith het volgende:
Hahaha... die is briljantquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:30 schreef Rens-Reith het volgende:
Hij was 8 maanden terug al een kruisridder op de ouderwetse manier.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:30 schreef Vasilevski het volgende:
Hij zit de hele tijd beschermend met zijn arm om zijn vrouw heen. Een soort van moderne kruisridder, denkt hij zelf.
dolfijnuhquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zometeen een man die in Japan vast zat, en een man van het dolfinarium, waar gaat het nou over
vis een optie?quote:
Sea Shepherd?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zometeen een man die in Japan vast zat, en een man van het dolfinarium, waar gaat het nou over
Vaag toch, gaat het over het feit dat die man vast zat of over dolfijnenquote:
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:31:19Ik heb zojuist een Tahirplein aangelegd in de tuin. Daar mag je dagelijks de persvrijheid vieren. #manmanman reageer retweet
Hahaha.... ik moest lachen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:33 schreef arucard het volgende:
Laat die kale haar maar wurgen, wat waardeloos dit
Inderdaad, hoe erg val je door de mand...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Ontzettende kutlui, dat lelijke wijf en die achterlijke kerel van d'r. Grappig hoe die Kinneging loopt te beweren dat er een kwartier met PowNews is gepraat voor de deur, en dat er volop geknipt zou zijn om Kinneging er negatief uit te laten komen.
Elke debiel die het filmpje terugkijkt ziet dat er NUL KOMMA NIKS geknipt is. Lekker geloofwaardig, dit soort anti-democraten.
flikker eens op met die tweets, en zeker die van Jan Roos, als ik ze wil lezen ga ik wel naar twitter.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:34 schreef Rens-Reith het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:31:19Ik heb zojuist een Tahirplein aangelegd in de tuin. Daar mag je dagelijks de persvrijheid vieren. #manmanman reageer retweet
Kerel is aan vanavond.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:34 schreef Rens-Reith het volgende:
Doe eens rustig.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:35 schreef alors het volgende:
[..]
flikker eens op met die tweets, en zeker die van Jan Roos, als ik ze wil lezen ga ik wel naar twitter.
Volgens mij heeft hij thuis een dartbord met het hoofd van Rutger op.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:34 schreef Mercer het volgende:
Die kale kan echt helemaal doordraaien volgens mij
Huilieeee, ze zijn relevant en leuker dan wat we nu te zien krijgen..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:35 schreef alors het volgende:
[..]
flikker eens op met die tweets, en zeker die van Jan Roos, als ik ze wil lezen ga ik wel naar twitter.
Ben je toevallig familie van de kale?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:35 schreef alors het volgende:
[..]
Jammer dat de redactie van P&W faalt... Weesie laat nog wel via SMS meteen weten dat het filmpje 2 minuten lang is, in tegenstelling tot wat Kinneging beweert... Als ze nou een beetje intelligent waren bij P&W kwamen ze nog terug op de opmerking van een 'kwartier', en daarna het filmpje nog eens afspelen. Mag die achterlijke Kinneging uitleggen waar er precies allemaal geknipt is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe erg val je door de mand...
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:35 schreef alors het volgende:
[..]
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:37 schreef Dj_Day-V het volgende:
Beter belt Rutger zo midden in de uitzending.
Zou een goeie confrontatie zijn ja, wat we in het filmpje zagen was toch zo'n beetje de gehele ontmoeting? hij werd direct boos toch, ik heb het net voor het eerst gezien maar kreeg toch die indrukquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Jammer dat de redactie van P&W faalt... Weesie laat nog wel via SMS meteen weten dat het filmpje 2 minuten lang is, in tegenstelling tot wat Kinneging beweert... Als ze nou een beetje intelligent waren bij P&W kwamen ze nog terug op de opmerking van een 'kwartier', en daarna het filmpje nog eens afspelen. Mag die achterlijke Kinneging uitleggen waar er precies allemaal geknipt is.
Helaas, ik had de reactie van de kale willen zien.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Hopelijk laten ze Pownews zien met het NOS-item.
Hij moest huilenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat was dat met die Van Koningsbrugge?
DOlfijnen kunnen denken en hebben emoties.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:42 schreef Ties02 het volgende:
Laat die Japanners gewoon jagen op wat ze willen, wij vermoorden toch ook miljoenen koeien wat is het probleem kuthipsters
dan gaan ze toch lekker dolfijnen en walvissen fokken?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:42 schreef Ties02 het volgende:
Laat die Japanners gewoon jagen op wat ze willen, wij vermoorden toch ook miljoenen koeien wat is het probleem kuthipsters
Nou enquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:43 schreef Smoofie het volgende:
[..]
DOlfijnen kunnen denken en hebben emoties.
True story.
Rot op man.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:43 schreef Smoofie het volgende:
[..]
True story.
Koeien zijn heilig in India hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:43 schreef Smoofie het volgende:
[..]
True story.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Die mogen van mij zelf dood vallen.
Ja, hun hadden geen zin in rutger erbij, anders kwamen ze niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat doet die oudere man eigenlijk aan tafel?? Was hij neergezet om een tegenwoord te geven tegen die moraalridders?
ik was eerderquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:44 schreef Eenskijken het volgende:
die dude van het dolfinarium lijkt op jan kees de jager
pauwenwitteman.vara.nlquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat doet die oudere man eigenlijk aan tafel?? Was hij neergezet om een tegenwoord te geven tegen die moraalridders?
Die dolfijnen worden wel verhandeld MET hetquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:45 schreef ajacied4lf het volgende:
Gebeurt dat slachten ook in de Dolfinarium in Harderwijk?
Tijdens de uitzending staan de mensen aan tafel er niet meer opquote:
Ik hoor het ja..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:45 schreef Smeich het volgende:
[..]
Die dolfijnen worden wel verhandeld MET hetdolfinarium ja
jawel, moet je gewoon op 'ga naar de p en w site gaan' klikkenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Tijdens de uitzending staan de mensen aan tafel er niet meer op
okquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:46 schreef alors het volgende:
[..]
jawel, moet je gewoon op 'ga naar de p en w site gaan' klikken
Ook zo triest. Dat vrouwtje beschuldigt wel iemand ergens van in een veilige column op tv waar die persoon niet bij is, wil vervolgens degene die ze beschuldigt niet te woord staan aan de deur en ook niet met hem in discussie in een programma. Hoe sneu.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:44 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja, hun hadden geen zin in rutger erbij, anders kwamen ze niet.
Wat heeft dit met hipster te makenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:47 schreef Gisteren. het volgende:
Ach op de Færoer doen ze dit ook. Ies Koeltoer. Laat het gaan, vieze hipsters.
Lang haar..baard..occupyquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:47 schreef Gisteren. het volgende:
Ach op de Færoer doen ze dit ook. Ies Koeltoer. Laat het gaan, vieze hipsters.
Inderdaad, trieste reactie om dit continu in verband te leggen met hippies... belachelijk gewoonquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat heeft dit met hipster te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:49 schreef Rens-Reith het volgende:
Je kan natuurlijk moeilijk ontkennen dat die dieren op een verschrikkelijke manier worden geslacht.Gekke japanners, wait whutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan natuurlijk moeilijk ontkennen dat die dieren op een verschrikkelijke manier worden geslacht.tnx voor de spoiler.. maar daarom wou ik alleen maar grager (dat is geen woord..) klikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are only 151 Pokémon.
Je kan natuurlijk moeilijk ontkennen dat die dieren op een verschrikkelijke manier worden geslacht.Denemarken toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Qui audet adipiscitur
Nee hoor, dat komt alleen maar omdat alle Rutger fappers dit topic kwamen verrijken met hun begenadigde intellectuele opmerkingen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:50 schreef Omnifacer het volgende:
Ik kom net thuis, heb gewoon een dik topic gemist hier. Terugkijken waard?
Oh lollers, dat gebeurt ook altijd met VBL-volk als Johan Derksen er zitquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:51 schreef alors het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt alleen maar omdat alle Rutger fappers dit topic kwamen verrijken met hun begenadigde intellectuele opmerkingen.
Humor heeft geen fatsoenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:51 schreef Arcee het volgende:
Wat een humorloze lul zeg die Kinneging.
jonge ff rustig, sommige mensen vinden dit wel interessant.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:51 schreef Montelly het volgende:
Dat hele DOLFIJNEN EN TRAMPOLINES boeien me geeeeeeen FUCK.
Ik wil Kinnegin met zn exotische vruchtje
Dolfijnen op trampolines echter ...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:51 schreef Montelly het volgende:
Dat hele DOLFIJNEN EN TRAMPOLINES boeien me geeeeeeen FUCK.
Ik wil Kinnegin met zn exotische vruchtje
Rutger Fappers?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:51 schreef alors het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt alleen maar omdat alle Rutger fappers dit topic kwamen verrijken met hun begenadigde intellectuele opmerkingen.
Een debat over hoe anderen hun bek moeten houden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ze hoopt dat er een debat komt.
Ugh..
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ze had 2 kansen op debat die ze allebij uit de weg ging
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ze had 2 kansen op debat die ze allebij uit de weg ging
Net zoals je kunt filosoferen over dieren als parlementariërs.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:57 schreef .Paul het volgende:
Tjonge jonge, wat een slap gezeik op Kinneging en zijn vrouw hier zeg. Dat iemand een afwijkende mening heeft wil niet zeggen dat die volledig krankjorum is, of een gevaarlijke psychopaat. Hij en zijn vrouw hebben helemaal niet zo'n debiel punt, namelijk dat het in de politiek tegenwoordig meer om vorm draait dan om inhoud. Je kan het daar mee eens zijn of niet, maar het hoeft niet per se te betekenen dat je een mongool bent als je daar achter staat, want het is absoluut geen gek idee om daarover te discussiëren en ideeën uit te wisselen.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:57 schreef .Paul het volgende:
want het is absoluut geen gek idee om daarover te discussiëren en ideeën uit te wisselen.
Denk om je hart jongeman.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:57 schreef .Paul het volgende:
Tjonge jonge, wat een slap gezeik op Kinneging en zijn vrouw hier zeg. Dat iemand een afwijkende mening heeft wil niet zeggen dat die volledig krankjorum is, of een gevaarlijke psychopaat. Hij en zijn vrouw hebben helemaal niet zo'n debiel punt, namelijk dat het in de politiek tegenwoordig meer om vorm draait dan om inhoud. Je kan het daar mee eens zijn of niet, maar het hoeft niet per se te betekenen dat je een mongool bent als je daar achter staat, want het is absoluut geen gek idee om daarover te discussiëren en ideeën uit te wisselen.
twitter:bertbrussen twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 23:57:38Halloo, halloo! Hier spreeckt raadioo Kinneging, heden ook in den courant! Thans poetschen wij onze roodleederen laarzen van het fatsoen. reageer retweet
De fatsoenspolitiequote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]Nee want men moet geweerd worden, punt uit
En wie bepaalt in godsnaam wat een fatsoenlijk journalist is
Hoewel hun constatering correct is, is de uitvoering rigoureus. Of zoals die Pers-dude zei: U schiet met een kanon op een mug.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:57 schreef .Paul het volgende:
De twee praten poep. Dit is gewoon hetzelfde als stemmen verbieden om te voorkomen dat Henk en Ingrid op de pvv gaan stemmen. ( uitspraak piet verdriet)quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:57 schreef .Paul het volgende:
Ik vind dat het jou, in het kader van goed fatsoen, verboden moet worden om op internet te komen. Een commissie van wijze mannen moet z.s.m. uitzoeken of jij van het internet geweerd kan worden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:57 schreef .Paul het volgende:
Jaaaahaaa we hebben hem gevonden de eerste Wilders-godwin!quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:01 schreef Montelly het volgende:
Fatsoenspolitie...wat een Wilders-term btw...![]()
![]()
Welkom op FOK!quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:02 schreef .Paul het volgende:
Hehe, jullie vormen eigenlijk allemaal samen met het bewijs dat het tegenwoordig teveel gaat om secundaire zaken zoals voorspelbare grapjes, en ondoordachte afzeik-oneliners.
Beperken van persvrijheid, allemaal als schaapjes trouw achter onze o zo goede regering aan lopen. Ondertussen lekker laten naaien op alle vlakken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:02 schreef .Paul het volgende:
Hehe, jullie vormen eigenlijk allemaal samen met het bewijs dat het tegenwoordig teveel gaat om secundaire zaken zoals voorspelbare grapjes, en ondoordachte afzeik-oneliners.
doet me denken aan de SD van vroegerquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:01 schreef Montelly het volgende:
Fatsoenspolitie...wat een Wilders-term btw...![]()
![]()
Op het einde gaf ze nog even aan dat ze hoopte op debat over het onderwerpquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:05 schreef Danzig het volgende:
P&W hadden voor vanavond ook Castricum en Weesie uitgenodigd maar Kinneging en zijn vrouw wilden niet in discussie gaan met Castricum en Weesie, jammer zou mooie tv hebben opgeleverd.
Deze discussie gaat alleen maar over vorm.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:04 schreef .Paul het volgende:
ik ben absoluut geen voorstander van vrijheidsbeperkende maatregelen tegen de media, maar de discussie die die twee op gang hebben gebracht vind ik toch erg interessant, en ook ik vind dat inhoud boven vorm zou moeten staan, en niet andersom.
Debat met mensen die het met haar eens zijn, Castricum en Weesie moet je stenigenquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Op het einde gaf ze nog even aan dat ze hoopte op debat over het onderwerp
Alleen gedrukt, op de radio hoor je de stem van mensen en als iemand een ''grappige'' stem heeft dan kan het electoraat zich niet meer focussen op de inhoud.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De fatsoenspolitie
Alsof je een grens kan trekken, die fatsoenspolitie moet zeker gaan bepalen welke vragen er mogen worden gesteld zodat politici hier op kunnen antwoorden... op de radio, anders kunnen we hun hoofden zien en hebben we geen objectief beeld.
Telepathie.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:08 schreef Ties02 het volgende:
Maar je kan de inhoud ook op een leuke manier verwoorden, dus op schrift stellen kan dan ook al niet..
iemand nog ideeën?
Addblocker uitzondering voor forum.fok.nl instellen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:08 schreef .Paul het volgende:
@S95Sedan(quotes werken bij mij niet, gebeurt niks als ik klik),
Jij trekt wel heel snel voorbarige conclusies over wat ik denk hè? Heb jij mij ergens lopen roepen een voorstander te zijn van beperkte persvrijheid en meer mediacontrole door de regering? Nee. Maar een verbeterde focus van de media op inhoud, ja. Eigenlijk van de gehele jongere generatie(s). Dat zou de politiek alleen maar goed doen, of niet? Daarnaast kan je uren blijven lullen, maar feit is wel dat de politiek tov 10-20 jaar geleden wel is versimpeld, en dus mag je wat mij betreft best discussiëren over mogelijke oplossingen daarvoor (die ik dus, ik herhaal, niet per se allemaal steun, vrijheid staat altijd op 1).
Dan nog kan je die 2 niet serieus nemen, kritiek uiten maar dan niet in discussie willen gaan, vervolgens een journalist lastigvallen door de camera te pakken, bedreiging.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:08 schreef .Paul het volgende:
Jij trekt wel heel snel voorbarige conclusies over wat ik denk hè? Heb jij mij ergens lopen roepen een voorstander te zijn van beperkte persvrijheid en meer mediacontrole door de regering? Nee. Maar een verbeterde focus van de media op inhoud, ja. Eigenlijk van de gehele jongere generatie(s). Dat zou de politiek alleen maar goed doen, of niet? Daarnaast kan je uren blijven lullen, maar feit is wel dat de politiek tov 10-20 jaar geleden wel is versimpeld, en dus mag je wat mij betreft best discussiëren over mogelijke oplossingen daarvoor (die ik dus, ik herhaal, niet per se allemaal steun, vrijheid staat altijd op 1).
In een perfecte wereld zou politieke verslaggeving überhaupt verboden moeten worden. Alleen kranten mogen nog over de politiek berichten, en dan alleen maar door persberichten van de overheid onverkort te publiceren, zonder er hun (potentieel onfatsoenlijke) interpretatie of mening over te geven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:07 schreef Aguero het volgende:
[..]
Alleen gedrukt, op de radio hoor je de stem van mensen en als iemand een ''grappige'' stem heeft dan kan het electoraat zich niet meer focussen op de inhoud.
Zit jij een beetje een onfatsoenlijke Adblock te gebruiken?quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:08 schreef .Paul het volgende:
Dit. Het is een interessant punt. De fout die hij maakt is om duidelijke stellingen te poneren. Hij had het liever kunnen laten bij zijn constateringen. Het probleem is domweg dat het grootste deel van Nederland uit paupers bestaat. Het heeft geen enkele zin om inhoudelijk te reageren. Ook in dit topic is de vorm belangrijker.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:04 schreef .Paul het volgende:
Wat is dit een paupersite trouwens, quote's werken niet eens. Maar goed, ik ben absoluut geen voorstander van vrijheidsbeperkende maatregelen tegen de media, maar de discussie die die twee op gang hebben gebracht vind ik toch erg interessant, en ook ik vind dat inhoud boven vorm zou moeten staan, en niet andersom.
Maar iemand die uitstekende plannen heeft maar het minder goed of minder aansprekend kan brengen is dan alsnog in het nadeel.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
In een perfecte wereld zou politieke verslaggeving überhaupt verboden moeten worden. Alleen kranten mogen nog over de politiek berichten, en dan alleen maar door persberichten van de overheid onverkort te publiceren, zonder er hun (potentieel onfatsoenlijke) interpretatie of mening over te geven.
Exact, ik wil niet elitair doen, maar feit is wel dat men voor de komst van internet etc in de media veel meer was gefocust op de inhoud van politici, hetgeen wat ze te vermelden hadden, en kritiek daarop. Maar nu gaat het bijvoorbeeld om van die dingen als gestotter van Job Cohen, terwijl dat voor de kwaliteiten van de politici geen moer uit maakt natuurlijk, stotteren op TV betekent niet dat je incapabel bent om het land te leiden. Maar toch is het van grote invloed op het stemgedrag. En dan vind ik het dus niet zo gek om er over te discussiëren of een verandering van dit mediagedrag tot een objectiever stemgedrag leidt, dus tot een stemgedrag dat zich minder baseert op het mooie truitje dat iemand aan heeft, of het gladde kapsel van de spreker, maar meer op wat hij/zij te zeggen heeft en in hoeverre iemand in staat is het land te leiden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit. Het is een interessant punt. De fout die hij maakt is om duidelijke stellingen te poneren. Hij had het liever kunnen laten bij zijn constateringen. Het probleem is domweg dat het grootste deel van Nederland uit paupers bestaat. Het heeft geen enkele zin om inhoudelijk te reageren. Ook in dit topic is de vorm belangrijker.
Dat is natuurlijk ook een wisselwerking tussen kiezer en media. Als wij allemaal beslissen om ons gewoon in te lezen in partijprogramma's dan is er niets aan de hand. Helaas is de materie voor veel mensen gewoon te complex, en terecht. De meeste mensen hebben wel wat beters te doen dan 24/7 politiek volgen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:23 schreef .Paul het volgende:
[..]
Exact, ik wil niet elitair doen, maar feit is wel dat men voor de komst van internet etc in de media veel meer was gefocust op de inhoud van politici, hetgeen wat ze te vermelden hadden, en kritiek daarop. Maar nu gaat het bijvoorbeeld om van die dingen als gestotter van Job Cohen, terwijl dat voor de kwaliteiten van de politici geen moer uit maakt natuurlijk, stotteren op TV betekent niet dat je incapabel bent om het land te leiden. Maar toch is het van grote invloed op het stemgedrag. En dan vind ik het dus niet zo gek om er over te discussiëren of een verandering van dit mediagedrag tot een objectiever stemgedrag leidt, dus tot een stemgedrag dat zich minder baseert op het mooie truitje dat iemand aan heeft, of het gladde kapsel van de spreker.
Het gaat niet om het stemgedrag. Volgens mij doelde hij op een bredere ontwikkeling. Streven naar goede politiek in zijn algemeenheid.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:23 schreef .Paul het volgende:
[..]
Exact, ik wil niet elitair doen, maar feit is wel dat men voor de komst van internet etc in de media veel meer was gefocust op de inhoud van politici, hetgeen wat ze te vermelden hadden, en kritiek daarop. Maar nu gaat het bijvoorbeeld om van die dingen als gestotter van Job Cohen, terwijl dat voor de kwaliteiten van de politici geen moer uit maakt natuurlijk, stotteren op TV betekent niet dat je incapabel bent om het land te leiden. Maar toch is het van grote invloed op het stemgedrag. En dan vind ik het dus niet zo gek om er over te discussiëren of een verandering van dit mediagedrag tot een objectiever stemgedrag leidt, dus tot een stemgedrag dat zich minder baseert op het mooie truitje dat iemand aan heeft, of het gladde kapsel van de spreker.
Ik hoor serieus vaak dat Cohen in kleine groepjes, op debatavondjes bij een studievereniging ofzo, vaak juist opvallend sterk was. Nu komt dat 'opvallend' natuurlijk wel voort uit een niet al te best publiek imago.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:25 schreef Ties02 het volgende:
Het is niet alleen stotteren, Cohen had ook weinig parate feitenkennis
Ook weer allemaal vorm hè? Het was simpel scoren. En dat zeg ik als een van de grootste Cohen-uitlachers.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:25 schreef Ties02 het volgende:
Het is niet alleen stotteren, Cohen had ook weinig parate feitenkennis, en hallo waarom hebben we anders publieke debatten als het toch niet uitmaakt hoe iemand zijn standpunten onderbouwt?
Stemexamens zijn sowieso uit den boze, iedereen moet kunnen stemmen (dat legitimeert immers democratische besluitvorming), maar jij doet alsof dergelijke afwegingen geen negatieve effecten hebben. Wel dus, de kwaliteit van de politiek leidt daaronder.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:31 schreef DrDentz het volgende:
Mensen die alleen stemmen op de inhoud kunnen dat toch nog altijd doen, als ik op Bos stem omdat hij zo'n lekker kontje heeft moet dat ook kunnen. Anders moet je een stem-examen invoeren en mensen die weinig van politiek weten weren.
De kwaliteit van de politiek lijdt voornamelijk aan de hoeveelheid baantjesjagers en subsidieharkers die de politiek als carrièrepad zien daar zij nergens anders aan een fatsoenlijke boterham geraken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:35 schreef thettes het volgende:
[..]
Stemexamens zijn sowieso uit den boze, iedereen moet kunnen stemmen (dat legitimeert immers democratische besluitvorming), maar jij doet alsof dergelijke afwegingen geen negatieve effecten hebben. Wel dus, de kwaliteit van de politiek leidt daaronder.
Tenzij je 'goede politiek' als concept gaat betwisten, maar dan kom je denk ik écht nergens in deze discussie.
Het verschil is natuurlijk wel dat de 'populaire media' kwaliteiten vereist die niet relevant zouden moeten zijn voor het kunnen voeren van beleid. Wanneer de media zich zou richten op de inhoud, en niet het persoonlijke populaire geneuzel, zouden de volgens van die media zich ook richten op de inhoud.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:27 schreef thettes het volgende:
Daarom denk ik niet dat in een wereld zonder 'populaire' media de kiezer beter geinformeerd zou zijn, maar misschien juist nog apathischer tegenover politiek komt te staan. Of stemt uit traditie in plaats van rationele afweging (zoals in de verzuilde tijd)
Alsof het merendeel van Nederland zit te wachten op goede politiek. Mensen willen visie, maar dan zo simplistisch mogelijk. Oprechtheid, maar dan zo snel mogelijk. En bovenal moet het leuk blijven. Gevoed door de media met simplistische benaderingen van maatschappelijke problemen. Of erger nog, met simplistische problemen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:35 schreef thettes het volgende:
[..]
Stemexamens zijn sowieso uit den boze, iedereen moet kunnen stemmen (dat legitimeert immers democratische besluitvorming), maar jij doet alsof dergelijke afwegingen geen negatieve effecten hebben. Wel dus, de kwaliteit van de politiek leidt daaronder.
Tenzij je 'goede politiek' als concept gaat betwisten, maar dan kom je denk ik écht nergens in deze discussie.
En die praat al poep, kun je nagaan. Typische kamergeleerden die nooit buiten komen.quote:
Doet ze volgens mij heeeel erg haar best voor, ze moet echt een minuut nadenken hoe ze zinnen wil formuleren enzquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:50 schreef Klummie het volgende:
[..]
Wel knap dat je als buitenlander kak kan praten.
Op zich ben ik het er wel mee eens dat er te weinig wetenschappers (als in mensen met een legitieme onderzoeksachtergrond) in de regering/kamer zitten. Juristen en economen voeren teveel de boventoon. Sociologen zitten in principe wel op hun plaats.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:52 schreef Be-Smart het volgende:
Kinneging maakt het punt dat politiek altijd over de inhoud moet gaan.... Echter als dat waar was hadden er anno nu wel macro economen in het kabinet gezeten en wat technici zou ik zo zeggen.
Van alle regeringspartijen (binnen en buiten het kabinet) is er niemand met een macro economische achtergrond. Van de VVD is één persoon die ir. voor zijn naam mag zetten (milieutechniek - Wageningen). Tahir maakte daar vorige week een aardige kolom over waar ik het erg mee eens was. Nu er echter alleen Bedrijfskundigen, Sociologen en (*)Rechten(*) in deze partijen zitten gaat het blijkbaar niet of nauwelijks om inhoud.Blijkbaar zitten deze mensen er om een andere reden dan op inhoud, dan moet er over niet inhoudelijke journalisten ook niet zo moeilijk gedaan worden.
Jij verwart inhoud met technische wetenschap. Overigens hebben drie kandidaats fractieleiders van de PvdA bv. een technische achtergrond.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:52 schreef Be-Smart het volgende:
Kinneging maakt het punt dat politiek altijd over de inhoud moet gaan.... Echter als dat waar was hadden er anno nu wel macro economen en technici in het kabinet gezeten.
Van alle regeringspartijen (binnen en buiten het kabinet) is er niemand met een macro economische achtergrond. Van de VVD is één persoon die ir. voor zijn naam mag zetten (milieutechniek - Wageningen). Tahir maakte daar vorige week een aardige kolom over waar ik het erg mee eens was. Nu er echter alleen Bedrijfskundigen, Sociologen en (*)Rechten(*) in deze partijen zitten gaat het blijkbaar niet of nauwelijks om inhoud.Blijkbaar zitten deze mensen er om een andere reden dan op inhoud, dan moet er over niet inhoudelijke journalisten ook niet zo moeilijk gedaan worden.
Ik vind ook niet dat de politiek alleen uit wetenschappers moet bestaan, in tegendeel. Echter, er is niemand binnen de regeringspartijen die de plannetjes van Eelco Brinkman inc. op z'n merites kan beoordelen. Er is niemand met een gedegen economische achtergrond. Er zit een verpleegkundige(helemaal niets mis met verpleegkundigen!) op onderwijs. Er zit al decennia lang geen ingenieur op verkeer en waterstaat. Eigenlijk heeft alleen Teeven een achtergrond die bij zijn taak past. En hij is een totale loner ten opzichte van het wetenschappelijk veld op zijn gebied.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
Op zich ben ik het er wel mee eens dat er te weinig wetenschappers (als in mensen met een legitieme onderzoeksachtergrond) in de regering/kamer zitten. Juristen en economen voeren teveel de boventoon. Sociologen zitten in principe wel op hun plaats.
Maar het is natuurlijk niet zo dat je met een niet-wetenschappelijke achtergrond je inhoudelijk niets te melden zou hebben. De verhoudingen spreken echter boekdelen.
Helemaal niet. Ik zou het al mooi vinden als bewindvoerders enige affiniteit met hun onderwerp hebben. Daarnaast vind ik wel dat de grote fracties in ieder geval een aantal technici in hun fractie moeten hebben. Net als dat ik vind dat er in het bestuur van Translink, de NS en ProRail technici moeten zitten. De PvdA behoort dit maal niet echt bij de regerinspartijen maar als Samsom fractieleider wordt, stem ik PvdA.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:08 schreef thettes het volgende:
[..]
Jij verwart inhoud met technische wetenschap. Overigens hebben drie kandidaats fractieleiders van de PvdA bv. een technische achtergrond.
De volhardendheid waarmee De Jager zijn macro economische ideeën de rest van Europa opdringt slaan nergens op. Vele macro-economische wetten worden door Nederland stelselmatig tegen gewerkt met de eigen begroting onder de arm als absolute waarheid. Daarnaast, moet er iemand zitten die vertrouwen wekt. En misschien wekt de Jager vertrouwen bij de account op de hoek-van-de-straat. Ik zou daar juist nu iemand willen die de materie echt in de vingers heeft en ook nog eens met verstand van zaken, out-of-the-box kan denken.quote:En juist macro-economie zit vol onzekerheid. Ideologieen hebben allen andere antwoorden op de uitdagingen van de moderne tijd, zonder dat welke visie dan ook op een 'harde' wetenschappelijke wijze kan worden onderbouwd. Daarom moeten politici belangen en visies articuleren en tot oplossingen komen binnen de kaders van de wet. In die zin zijn juristen uitermate op hun plek.
Overigens is het rotsvaste geloof in de verwevenheid van wetenschap en politiek iets wat al zo'n twintig jaar terug op z'n einde kwam, lees bv. eens Ulrich Beck als je meer wilt weten.
Ik doelde niet op alleen maar wetenschappers. Ik zeg alleen dat er meer in zouden moeten zitten. Uiteraard is een gezonde verhouding van allerlei achtergronden het beste.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:11 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat de politiek alleen uit wetenschappers moet bestaan, in tegendeel. Echter, er niemand van de regeringspartijen die de plannetjes van Eelco Brinkman inc. op z'n merites kan beoordelen. Er is niemand met een gedegen economische achtergrond. Er zit een verpleegkundige(helemaal niets mis met verpleegkundigen!) op onderwijs. Er zit al decennia lang geen ingenieur op verkeer en waterstaat. Eigenlijk heeft alleen Teeven een achtergrond die bij zijn taak past. En hij is een totale loner ten opzichte van het wetenschappelijk veld op zijn gebied.
Het is geen wet van meden en persen dat er mensen met een inhoudelijke achtergrond zouden moeten zitten, ze zouden er wat mij betreft wel tussen mogen zitten.
Vage termen. Welke macro-economische wetten? Die worden juist constant gecontesteerd. Misschien juist wel door mensen die out-of-the-box denken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:21 schreef Be-Smart het volgende:
De volhardendheid waarmee De Jager zijn macro economische ideeën de rest van Europa opdringt slaan nergens op. Vele macro-economische wetten worden door Nederland stelselmatig tegen gewerkt met de eigen begroting onder de arm als absolute waarheid. Daarnaast, moet er iemand zitten die vertrouwen wekt. En misschien wekt de Jager vertrouwen bij de account op de hoek-van-de-straat. Ik zou daar juist nu iemand willen die de materie echt in de vingers heeft en ook nog eens met verstand van zaken, out-of-the-box kan denken.
Dat is misschien één keer in de dertig jaar wel goed. Eurlings werd echter elke week uit gelachen door aannemers en projectmanagers omdat hij echt geen idee had waar Abraham de mosterd vandaan heeft gehaald. Je moet als opdrachtgever op ongeveer gelijk niveau kunnen praten als diegene die je opdrachten geeft.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:21 schreef Kenju het volgende:
Overigens ben ik het niet eens met jouw idee over dat je iemand met navenante achtergrond op een bepaalde positie moet willen hebben. Op verkeer en waterstaat kan iemand met specifieke inhoudelijke kennis over een bepaald type project ook zijn nadelen hebben. Namelijk dat hij zijn eigen inzichten gaat toepassen of deze zoekt bij vriendjes uit het verleden, terwijl een goed bestuurder juist verschillende inzichten inwint. Je moet gewoon een goed beleidsmaker hebben die in staat is de juiste ondersteunende mensen om zich heen te vergaren. De kwaliteiten moeten organiseren en besturen zijn.
Eens, maar je onderschat nu wel de kracht van het ambtenarenapparaat ter ondersteuning van een minister.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:30 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Dat is misschien één keer in de dertig jaar wel goed. Eurlings werd echter elke week uit gelachen door aannemers en projectmanagers omdat hij echt geen idee had waar Abraham de mosterd vandaan heeft gehaald. Je moet als opdrachtgever op ongeveer gelijk niveau kunnen praten als diegene die je opdrachten geeft.
Ik ben dat met ze eens. Rutger had ook gewoon even kunnen bellen. Er wordt een grens overschreden wanneer je publieke personen zonder reden thuis opzoekt, zonder aankondiging.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:30 schreef MrSweets het volgende:
wat een mongool die Kinneging en dan hebben over fatsoen lol, en die vrouw moest der ook nog om lachen pff wat een droeftoeters.
Lol Tahir ook nog haar man verdedigen, dat rutger de grens heeft overscheden lol die Kinneging meer lijkt me zo pfff
quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:36 schreef thettes het volgende:
[..]
Eens, maar je onderschat nu wel de kracht van het ambtenarenapparaat ter ondersteuning van een minister.
Grootste gevaar bij een incapabele minister is misschien juist wel eerder dat een technocratisch ambtenarenbestuur op een departement gaat heersen, waarin de bredere maatschappelijke context uit het oog wordt verloren. Want een minister articuleert ook die belangen, de politieke koers dus, (vanuit de ministerraad en kamer) richting ambtenaren.
Dat voorkomen vraagt dus om iemand die niet enkel technisch maar ook beleidsmatig onderlegd is. Hoe die balans er precies uit moet zien verschilt misschien ook wel per ministerie.
Dat is dan nog geen reden om iemand aan te vallen en te bedreigen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben dat met ze eens. Rutger had ook gewoon even kunnen bellen. Er wordt een grens overschreden wanneer je publieke personen zonder reden thuis opzoekt, zonder aankondiging.
Inderdaad, hoewel ik me ook best voor kan stellen dat een keer echt de stoppen doorslaan. Mensen doen gekke dingen als het om hun familie gaat.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:43 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Dat is dan nog geen reden om iemand aan te vallen en te bedreigen.
Zeg gewoon, hallo hier heb ik geen zin in bel even op van te voren, goede dag veder! en doe de deur lekker dicht, klaarrrr
Ook zo, maar om voor ziets aangifte te gaan doen is echt heel erg kansloos. Zoveel gebeurde er niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:43 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Dat is dan nog geen reden om iemand aan te vallen en te bedreigen.
Zeg gewoon, hallo hier heb ik geen zin in bel even op van te voren, goede dag veder! en doe de deur lekker dicht, klaarrrr
Nou nee lijkt me wel n top aktie eigenlijk, hoop eigenlijk van harte dat die gast er veel last mee gaat krijgen, een docent rechtsfilosofie notabene, en dan zo erg voor fatsoenlijkheid , hypocrietofnietquote:Op woensdag 29 februari 2012 01:50 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ook zo, maar om voor ziets aangifte te gaan doen is echt heel erg kansloos. Zoveel gebeurde er niet.
Powned
Die vent interesseert me verder niet zo. Al mocht ik 'm ook niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 01:55 schreef MrSweets het volgende:
Hij legt het zelf ook nog bij zn advocaat neer, is dat niet belachelijk dan ? meneer moet niet zo piepen en zn excuses ff aanbieden ofzo en beter kappen met zn docent wezen lijkt me niet goed dat soort lui voor de klas te hebben.
Nee TVquote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:56 schreef S95Sedan het volgende:
Serieus wat een oetlul
Geen beelden nodig om een objectief beeld te vormen, sure...
Journalistiek weren uit het binnenhof![]()
Elitair is niet wereldvreemd, dat is wereldwijs. Komt niets goeds van het rapalje een echte stem geven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:00 schreef Klummie het volgende:
[..]
De twee praten poep. Dit is gewoon hetzelfde als stemmen verbieden om te voorkomen dat Henk en Ingrid op de pvv gaan stemmen. ( uitspraak piet verdriet)
Kortom, ze zijn volkomen wereldvreemd, elitair dus.
Het is een interessante discussie. Wanneer we onze politici voornamelijk kiezen op de vorm en niet de inhoud, zullen diezelfde politici alsnog bepaalde inhoudelijke beslissingen moeten nemen. En dan realiseert de bevolking zich dat de politiek beslissingen neemt waar ze het niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Elitair is niet wereldvreemd, dat is wereldwijs. Komt niets goeds van het rapalje een echte stem geven.
In mijn ogen zijn dat echt niet dezelfde kwaliteiten. Met bv. Cohen valt best te onderhandelen, maar op TV komt ie niet sterk over.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:35 schreef eentwee het volgende:
Een belangrijk argument dat totaal over het hoofd wordt gezien is het feit dat je in de Nederlandse politiek coalities moet smeden. Iemand kan zo intelligent zijn en goede ideeën hebben, dat je overweegt om op die persoon te stemmen. Maar als hij in de menselijke omgang zwak is, irritatie opwekt, zich door iedereen weg laat zetten in debatten en onderhandelingen of te star is om ze überhaupt in te gaan dan krijgt hij weinig voor elkaar.
Niet echt, maar dat kan ook moeilijk bij mensen die tegen persvrijheid zijn en oeverloos uit hun nek lullen over fatsoen zonder zelf eerst in de spiegel te kijken. Trouwens, als ze zo tegen persvrijheid zijn gaan ze maar lekker in Noord-Korea wonen, daar zullen ze zich vast erg thuis voelen.quote:
Dit heeft niets met persvrijheid te maken...quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:33 schreef TLC het volgende:
[..]
Niet echt, maar dat kan ook moeilijk bij mensen die tegen persvrijheid zijn en oeverloos uit hun nek lullen over fatsoen zonder zelf eerst in de spiegel te kijken. Trouwens, als ze zo tegen persvrijheid zijn gaan ze maar lekker in Noord-Korea wonen, daar zullen ze zich vast erg thuis voelen.
Journalisten weren van het Binnenhof heeft echt niks met persvrijheid te maken neequote:Op woensdag 29 februari 2012 13:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit heeft niets met persvrijheid te maken...
Simpele zielen.
sowieso Rutger belangrijk maken en niet durven te debatteren met hemquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:41 schreef David Letterman het volgende:
Straks het item met Tahir en Kinneging nog maar een keer bekijken...stelletje debielen met absurde denkbeelden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |