abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 11:55:38 #1
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497230

Welkom in de AKQ SC, voor iedereen die ooit in de AKQ gepost heeft, dat nog van plan is of dat nog steeds doet en ieder ander is ook van harte welkom.

Met als vaste gasten:

hartjes93.jpglolz.jpgboes.JPGNebrionic.jpg91kynm.jpgIRM.PNGcute.png2rnzoe1.gif
wtg2.gifnapo.JPGiamredleader.jpgAudreyAvatar.jpgavatar214978_1.jpgsharky60.jpg
sheep60x602.jpgamsterdam_hat.gifwapen60.gifwoosh.png
Brian.pngem-avatar.jpgtyph2.jpg1.jpgbeertje.jpg

Aangezien het kabinet van de AKQ(SC) al enige tijd niet meer functioneert, is deze per heden met verlof gestuurd. Betaald, dat wel :P

De voorgaande delen t/m 989 zijn in de archieven verdwenen. Vanaf topic 990 worden de voorgaande topics niet meer bijgehouden, noch in de OP van een topic, noch in de Wiki.
Lang leve de zoekfunctie van Fok! als je iets nodig hebt of terug wilt zoeken...

Verjaardagen
Wiebelsoempie - 13 januari
Its-Jojo-4you - 14 februari
Hawaii_Tim - 26 februari
Cobra4 - 27 februari
Calex - 27 februari
Nembrionic - 9 maart
Soempie - 13 maart
LadyBlack - 8 juni
Whiteguy - 2 juli
MaJo - 7 juli
Yurithemaster - 14 juli
B.ertha - 23 juli
Puntenslijpsel - 31 juli
PhysicsRules - 27 augustus
Supersheep - 29 augustus
Tinuviel - 2 september
Bart - 15 september
TradeMarkie - 25 september
lubje25 - 3 oktober
iamredleader - 11 oktober
Etcetera - 2 november
Mark - 2 november
Nesle - 19 november
Diaan73 - 19 november
Wyccie - eeuwig 18
MadMaster - de leeftijd van een erg goede whisky
Ofyles - ???
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 11:56:26 #2
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497256
Waarom kan ik de laatste post - die van mij dan - niet editten met een linkje naar dit topic :?
With four other people
And aliens
pi_108497273
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:55 schreef Bart het volgende:

[..]

Verschilt per bedrijf hoor :).
ik zeg ook bij veel bedrijven. Maar mensen die de illusie hebben dat HR opkomt voor de belangen van werknemers moeten snel wakker worden :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_108497334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:56 schreef Etcetera het volgende:
Waarom kan ik de laatste post - die van mij dan - niet editten met een linkje naar dit topic :?
Dat stoorde me laatst ook al, je kunt voortaan niet meer editten in een gesloten topic :{
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:58:29 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_108497335
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:56 schreef Etcetera het volgende:
Omdat ik erna nog een post heb gemaakt :@.
Maar in principe is het ook een beetje nutteloos aangezien je eronder de topicnaam hebt staan, gewoon op het zwarte pijltje rechts ernaast klikken brengt je ook naar dit topic :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:58:58 #6
65252 Bart
pi_108497349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat stoorde me laatst ook al, je kunt voortaan niet meer editten in een gesloten topic :{
Alleen de lapo kun je nog editten ja. Vind het ook niet geweldig, maar ja, keuze van Danny...
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 11:59:19 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497357
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:58 schreef Bart het volgende:

[..]

Omdat ik erna nog een post heb gemaakt :@.
Maar in principe is het ook een beetje nutteloos aangezien je eronder de topicnaam hebt staan, gewoon op het zwarte pijltje rechts ernaast klikken brengt je ook naar dit topic :P.
Prutser :P

En whut :D die functie kende ik niet :D :@
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:59:54 #8
65252 Bart
pi_108497379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:59 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Prutser :P
Sowwy :@.
quote:
En whut :D die functie kende ik niet :D :@
En als je op de TT klikt krijg je de reeks te zien ;).
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:00:00 #9
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497382
Oh, en bij mij is HR bokkig omdat ze nog geen budget hebben en daarom momenteel helemaal niets of niemand willen aannemen :{
With four other people
And aliens
pi_108497527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:00 schreef Etcetera het volgende:
Oh, en bij mij is HR bokkig omdat ze nog geen budget hebben en daarom momenteel helemaal niets of niemand willen aannemen :{
Mja, en wat dan als je geen contract krijgt?

Bart, handig! Ik kende die functie dus ook nog niet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108497562
Ik val nog steeds een kg per week af. *O* Iemand nog tips voor gezonde, lekkere tussendoortjes? Of dingen voor 's avonds laat? :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:06:45 #12
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:04 schreef Soempie het volgende:

[..]

Mja, en wat dan als je geen contract krijgt?
Dan zit ik vanaf 1 april weer thuis.

Er is een workaround bedacht, dat het geld dat door Noordhoff moet worden betaald eerst uit het marketingbudget gaat komen tot ze bij HR eruit zijn. :') .
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:06:54 #13
65252 Bart
pi_108497577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:06 schreef Soempie het volgende:
Ik val nog steeds een kg per week af. *O* Iemand nog tips voor gezonde, lekkere tussendoortjes?
Fruit :P.
quote:
Of dingen voor 's avonds laat? :Y)
Fruit :P.
pi_108497629
quote:
Ik val nog steeds een kg per week af. *O* Iemand nog tips voor gezonde, lekkere tussendoortjes? Of dingen voor 's avonds laat? :Y)
Een club sandwich. :)

Ik zit er net één te eten. :9
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108497664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:06 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Dan zit ik vanaf 1 april weer thuis.
Heb je nog sollicitaties lopen? Want thuis gaan zitten lijkt me dus een stuk minder gunstig? Dit was toch ook bedoeld als plek om vanuit door te solliciteren?

Ik weet echt niet veel van je situatie, maar ik denk dat er best mensen jaloers op je zijn dat je een plek hebt. :@
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:09:42 #16
65252 Bart
pi_108497667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:08 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Een club sandwich. :)

Ik zit er net één te eten. :9

Wel lekker, maar echt gezond denk ik niet :D.
pi_108497712
Pff, ik zie anders sla en tomaat!
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:11:39 #18
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heb je nog sollicitaties lopen? Want thuis gaan zitten lijkt me dus een stuk minder gunstig? Dit was toch ook bedoeld als plek om vanuit door te solliciteren?

Ik weet echt niet veel van je situatie, maar ik denk dat er best mensen jaloers op je zijn dat je een plek hebt. :@
Ik ben weer aan het rondkijken, maar er zijn niet echt veel interessante vacatures jammer genoeg. En het was inderdaad de bedoeling dat ik nog verder zou solliciteren, maar dat is er (natuurlijk :') ) niet echt van gekomen.

Ik ben ook heel blij met m'n plekje, en ik wil hier ook niet weg - collega's willen ook niet dat ik wegga - maar ik wil uit m'n uitkering. En dat gaat zonder contract hier ook niet lukken -O-
With four other people
And aliens
pi_108497763
Ik zou dan denk ik toch gaan voor het solliciteren vanuit deze functie. Anders zit je thuis en dat staat helemaal raar. Zeker als ze aangeven dat ze wel willen, maar het financieel niet rond krijgen. Dan kun je wel druk gaan zetten, maar of dat gaat werken? Misschien wel hoor, dat ik het helemaal verkeerd inschat? 8)7
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:13:01 #20
65252 Bart
pi_108497764
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:11 schreef Soempie het volgende:
Pff, ik zie anders sla en tomaat!
Shoarma is ook heel gezond, zit knoflook in!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:13:07 #21
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108497768
voor mij zo een ham/kaas croissant en 2 broodjes kaas (nee, geen bier :+ )

En de botte bijl hakt wel het mooiste.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_108497782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef TradeMarkie het volgende:

:D
pi_108497804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef TradeMarkie het volgende:
voor mij zo een ham/kaas croissant en 2 broodjes kaas (nee, geen bier :+ )

wel met de meeste spaanders ja :Y
Maar als je niet op de juiste plaats staat als je die gebruikt doe je je jezelf wel snel pijn....
pi_108497805
Excuses Etc, je had je keuze al gemaakt. Had m'n mond moeten houden. :@
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:26 #25
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef Soempie het volgende:
Ik zou dan denk ik toch gaan voor het solliciteren vanuit deze functie. Anders zit je thuis en dat staat helemaal raar. Zeker als ze aangeven dat ze wel willen, maar het financieel niet rond krijgen. Dan kun je wel druk gaan zetten, maar of dat gaat werken? Misschien wel hoor, dat ik het helemaal verkeerd inschat? 8)7
Kijkend wat ik hier doe, hoe lastig het voor ze gaat zijn om zonder mij verder te moeten en wat ik momenteel nog steeds blijf overnemen van andere: ik heb leverage gecreëerd, alleen nog niet ingezet :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:14 schreef Soempie het volgende:
Excuses Etc, je had je keuze al gemaakt. Had m'n mond moeten houden. :@
:D geeft niet hoor, als ik niet wilde dat ik andere meningen zou horen, had ik het niet hier moeten posten :)

Oei! 'Wie laat zich niet koeiener' shirt is in de dagaanbieding bij David & Thomas :D
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:37 #26
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108497834
ik heb vanochtend trouwens de ronde van noord holland gereden :P
En ik heb zin in m'n bed :')
pi_108498009
quote:
Yoghurt, crackers, fruit.
Als je zin hebt in chips, kun je beter kroepoek of tarwechips nemen, dat is relatief beter.
Als je zin hebt in m&ms of andere chocoladesnoep, kun je beter wat blokjes chocolade nemen, van een goede kwaliteit, liefst puur. Dat bevat meestal minder suiker en vet dan huismerk chocolade.
Neem een rijstwafel met stroop ( :9) ipv een stroopwafel. Neem een boterham in plaats van twee koekjes. Enz.

En over het algemeen negeer ik mijn eigen tips :')
pi_108498016
Ik duim in elk geval nog steeds voor een contract. ^O^
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:23:05 #29
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108498049
ik zou gewoon niet meer moeten kopen dan wat er op mn boodschappenlijstje staat, maar ik dwaal altijd af naar de eerste 2 paden rechts :')
pi_108498079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef Soempie het volgende:
Ik ben het opzich wel met Etc eens, ze werkt er al maanden voor een habbekrats. Waarbij keer op keer gezegd wordt hoe blij ze met haar zijn.

Als ze echt zo blij zijn dan is er zo budget gevonden/gemaakt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_108498085
yoghurt, fruit en volkorenbrood zijn nu m'n tussendoortjes. :Y) En gelukkig vind ik dat ook wel heel lekker, maar soms begint het opeens te vervelen.

B. thanks, je hebt me op ideeen gebracht. MaJo gister ook al met haar zalmwraps. Zo maar even kijken of ik naar de winkel kan om spullen voor maaltijdsalades en dergelijke te kopen. :9
pi_108498168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:24 schreef Soempie het volgende:
yoghurt, fruit en volkorenbrood zijn nu m'n tussendoortjes. :Y) En gelukkig vind ik dat ook wel heel lekker, maar soms begint het opeens te vervelen.

B. thanks, je hebt me op ideeen gebracht. MaJo gister ook al met haar zalmwraps. Zo maar even kijken of ik naar de winkel kan om spullen voor maaltijdsalades en dergelijke te kopen. :9
Zalmwraps zijn ook erg lekker :Y
Ook voor je maaltijdsalades kun je dingen aanpassen natuurlijk. Neem gegrilde kip en gegrilde groenten en maak/koop dressing op yoghurt of oliebasis in plaats van mayobasis :)
pi_108498223
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik ben het opzich wel met Etc eens, ze werkt er al maanden voor een habbekrats. Waarbij keer op keer gezegd wordt hoe blij ze met haar zijn.

Als ze echt zo blij zijn dan is er zo budget gevonden/gemaakt.
Is ook weer waar. Ik zie alleen om me heen veel mensen die thuis komen te zitten, omdat het budget er echt niet is. :+ Maar ik hoop dus echt dat ze het wel rond krijgen. :Y

En ik denk ook aan behoorlijk wat mensen die dus helemaal niks kunnen krijgen en nu een rotbaantje hebben en weinig opbouwen. Etcie heeft echt wel geluk gehad, ook al werkt ze voor een habbekrats. Ze had ook verder kunnen solliciteren, zoals de bedoeling was (daar is die plek voor bedoeld, geloof ik?). Kun je wel gaan eisen, maar ergens vind ik dat ook wat ondankbaar. :@

Maar misschien denk ik wel heel krom.
pi_108498242
Ik doe nooit dressing op salades. :D
pi_108498500
En het weigeren van die reizen, kunnen ze dat niet op werkweigering gooien? :?
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 12:45:18 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108498767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:29 schreef Soempie het volgende:

[..]

Is ook weer waar. Ik zie alleen om me heen veel mensen die thuis komen te zitten, omdat het budget er echt niet is. :+ Maar ik hoop dus echt dat ze het wel rond krijgen. :Y

En ik denk ook aan behoorlijk wat mensen die dus helemaal niks kunnen krijgen en nu een rotbaantje hebben en weinig opbouwen. Etcie heeft echt wel geluk gehad, ook al werkt ze voor een habbekrats. Ze had ook verder kunnen solliciteren, zoals de bedoeling was (daar is die plek voor bedoeld, geloof ik?). Kun je wel gaan eisen, maar ergens vind ik dat ook wat ondankbaar. :@

Maar misschien denk ik wel heel krom.
Ik ben het met Soemp eens :Y We zitten gewoon in een hele lastige tijd waarin je al lang blij mag zijn met een baan. Eisen stellen zit er dan gewoon even niet in :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:49:03 #37
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108498889
Maar etc heeft dus geen baan maar een uitkering en werkt dus in het kader daarvan bij een bedrijf, dat ligt dan toch net even iets anders. Als dat bedrijf echt zo tevreden is met etc dan profiteren ze gewoon over haar rug van deze regeling en dat is niet netjes en dan rijst de vraag of je daar wel zo wilt werken.
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 12:52:21 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108498993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:49 schreef TradeMarkie het volgende:
Maar etc heeft dus geen baan maar een uitkering en werkt dus in het kader daarvan bij een bedrijf, dat ligt dan toch net even iets anders. Als dat bedrijf echt zo tevreden is met etc dan profiteren ze gewoon over haar rug van deze regeling en dat is niet netjes en dan rijst de vraag of je daar wel zo wilt werken.
Dat is ook zo maar je bouwt wel werkervaring op en dat is ook heel belangrijk. En als ik het goed begrijp krijgt ze wel een extra vergoeding dus gaat ze erop achteruit als ze alleen nog de uitkering heeft :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:54:52 #39
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108499075
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is ook zo maar je bouwt wel werkervaring op en dat is ook heel belangrijk. En als ik het goed begrijp krijgt ze wel een extra vergoeding dus gaat ze erop achteruit als ze alleen nog de uitkering heeft :)
Dat is ook wel weer zo, maar ik kan etc wel begrijpen. Hoe langer dit ook gaat duren, hoe meer je jezelf af kunt vragen of je wel in zo'n laks bedrijf wilt werken
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:56:17 #40
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108499126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Kijkend wat ik hier doe, hoe lastig het voor ze gaat zijn om zonder mij verder te moeten en wat ik momenteel nog steeds blijf overnemen van andere: ik heb leverage gecreëerd, alleen nog niet ingezet :)

En ik las cleavage, dat helpt je misschien ook aan je contract :')
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 12:57:08 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108499163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:54 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer zo, maar ik kan etc wel begrijpen. Hoe langer dit ook gaat duren, hoe meer je jezelf af kunt vragen of je wel in zo'n laks bedrijf wilt werken
Ik snap Etc ook wel :Y Maar ik zie op dit moment dat ze bij sollicitaties vooral naar werkervaring vragen dus het is erg belangrijk om dat op te bouwen. Het is gewoon erg moeilijk om momenteel aan een baan te komen :X
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:58:24 #42
65252 Bart
pi_108499215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:56 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

En ik las cleavage, dat helpt je misschien ook aan je contract :')
_O-
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:59:21 #43
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:21 schreef Soempie het volgende:
Ik duim in elk geval nog steeds voor een contract. ^O^
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Extra vergoeding? Reiskosten, that's it. En die schiet ik nog eerst voor ook :P

Ik weet dat ik best wel mazzel heb gehad, maar het hele traject is bedoeld om werkervaring op te doen en in de meest ideale situatie je meteen bij het bedrijf blijft.

Het contract kan nog maximaal met 3 maanden verlengd worden, maar dat wil ik niet. De werkervaring ben ik heel blij mee, maar ik kom zo uiteindelijk geen steek verder. En ik vind dat ik na 2 maanden wachten wel eens iets mag gaan eisen, al is het maar duidelijkheid over wat er nu gaat gebeuren. Geen contract, ook prima, maar zeg dat dan gewoon. (en ja ik zal er echt heel erg van balen als er geen contract inzit)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap Etc ook wel :Y Maar ik zie op dit moment dat ze bij sollicitaties vooral naar werkervaring vragen dus het is erg belangrijk om dat op te bouwen. Het is gewoon erg moeilijk om momenteel aan een baan te komen :X
Ik heb als dit is afgelopen 9 maanden werkervaring, dat is meer dan waar ik mee begon :P

En ik vind echt dat als ze zo blij met me zijn, ze dat wel eens mogen tonen. Ook al zitten ze ook te bezuinigen, er is blijkbaar behoefte aan dat wat ik doe, en ik ben er blijkbaar goed genoeg in dat ik naar Engeland en België mag om anderen voor te lichten over de software.
With four other people
And aliens
pi_108499546
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:49 schreef TradeMarkie het volgende:
Mwah, blijkbaar zit ze nog steeds in die regeling en gebeurt er nu precies waarvoor de plek bedoeld was: werkervaring opdoen. Daar profiteert Etcie toch ook van? Ik zou die drie maanden dan nog gewoon afwachten (en wel blijven informeren natuurlijk) voor ik eisen zou gaan stellen.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:10:48 #45
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499662
Misschien begrijpen jullie het verkeerd :) ik ga niet direct eisen stellen. Als er nu wordt voorgesteld dat ik in maart naar Mechelen ga om een 2de training te geven, dan ga ik aangeven dat ik dat prima vind mits er duidelijkheid is over het contract.

Dat is in mijn ogen, met de intentieverklaring in m'n achterhoofd, de mondelinge toezeggingen die er tot nu toe zijn gedaan én de wetenschap dat 31 maart mijn contract afloopt, niet onredelijk.

En de enige reden dat ik duidelijkheid wil hebben is niet eens dat ik een contract wil, maar dat die onzekerheid killing is. Daar ben ik echt klaar mee :X
With four other people
And aliens
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 13:15:45 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108499812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:10 schreef Etcetera het volgende:
Misschien begrijpen jullie het verkeerd :) ik ga niet direct eisen stellen. Als er nu wordt voorgesteld dat ik in maart naar Mechelen ga om een 2de training te geven, dan ga ik aangeven dat ik dat prima vind mits er duidelijkheid is over het contract.

Dat is in mijn ogen, met de intentieverklaring in m'n achterhoofd, de mondelinge toezeggingen die er tot nu toe zijn gedaan én de wetenschap dat 31 maart mijn contract afloopt, niet onredelijk.
Ik snap het wel :Y En het is ook goed dat je er achteraan gaat en duidelijkheid wil, maar ik snap niet waarom je die 3 extra maanden niet wil doen en dán achter een vast contract aangaat? Of denk je dat je het dan sowieso niet krijgt?

Ik vind sowieso dat ze wel meer openheid van zaken moeten geven!
pi_108499820
Hopelijk heb je voor die tijd duidelijkheid.
pi_108499892
Wat gebeurt er als ze zeggen dat je -nog- geen contract krijgt? Blijft je uitkering dan wel lopen? Of moet je dan sowieso die drie maanden doen?
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:05 #49
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499968
Uitkering blijft lopen, en het traject en mijn uitkering staan op dat gebied los van elkaar. Ik heb zelf aangegeven dat ik niet nog een verlenging wil, daar heeft mijn 'klantmanager' geen zeggenschap over voor zover ik weet. Ben er vrijwillig aan begonnen in elk geval.
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:10 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108499971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 06:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

:D _O_

En homeopathie, ik ben met m'n mening over homeopathie bijna net zo voorzichtig als over het geloof. Herkent iemand dat? Sommige mensen zijn er zo fanatiek in en behoorlijk snel beledigd/ boos als je je mening geeft (en in dat geval is het zeker geen mening meer, maargoed).
Nee. Want homeopathie is aantoonbaar onzin.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:51 #51
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499987
Oh ja, @MaJo: het wordt eerst een half jaar contract :) niet meteen vast (daar was ik sowieso al niet vanuit gegaan)
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:55 #52
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108499990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee. Want homeopathie is aantoonbaar onzin.
Ik heb wel veel baat gehad bij homeopathie hoor. :Y Ook bij acupunctuur trouwens.
Make love, not war ☮
pi_108500087
Ik stel me Nem nu zo voor: :|W
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:25:51 #54
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108500100
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:25 schreef Soempie het volgende:
Ik zat al popcorn te overwegen vanwege de discussie die nu komt :P
With four other people
And aliens
pi_108500111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:25 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik zat al popcorn te overwegen vanwege de discussie die nu komt :P
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 13:26:46 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108500141
quote:
Of zo: :')

Ik heb niets tegen homeopathie, als het mensen helpt so what?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:27:05 #57
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500153
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:21 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb wel veel baat gehad bij homeopathie hoor. :Y
Dat geloof ik niet :)
Althans, ik geloof niet dat het door een werkzame stof in die middelen komt.

quote:
Ook bij acupunctuur trouwens.
Daar heb ik nog geen mening over :)
pi_108500166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen homeopathie, als het mensen helpt so what?
Ik vind het alleen kwalijk dat het vergoed wordt vanuit aanvullende verzekeringen. 8)7
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:27:59 #59
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500183
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die volgorde :P
pi_108500186
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik heb wel veel baat gehad bij homeopathie hoor. :Y Ook bij acupunctuur trouwens.
Ik denk dat jij, net als wyccie en ik, bij homeopathie denkt aan kruiden en planten. En niet aan, wat het daadwerkelijk schijnt te zijn, werkzame stoffen maar dan ontzettend verdund omdat dat de werking juist zou versterken.
:)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:28:16 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het alleen kwalijk dat het vergoed wordt vanuit aanvullende verzekeringen. 8)7
Je vindt het dus uberhaupt kwalijk dat er voor betaald moet worden?
pi_108500193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[..]

Die volgorde :P
_O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:28:47 #63
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik denk dat jij, net als wyccie en ik, bij homeopathie denkt aan kruiden en planten. En niet aan, wat het daadwerkelijk schijnt te zijn, werkzame stoffen maar dan ontzettend verdund omdat dat de werking juist zou versterken.
Met als gevolg dat er geen werkzame stoffen meer traceerbaar zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:29:03 #64
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108500229
quote:

[..]

Wait, whut? Werkzame verstoffen verdunnen zou werking versterken? Dat klinkt echt te onlogisch.
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:30:35 #65
114177 Diaan73
pi_108500275
quote:

[..]

Het maakt me eigenlijk niet uit hoe en wat. Ik weet wel dat door de homeopathische behandeling mijn allergie voor katten een stuk minder is geworden. Of het nou kruiden, planten of andere stoffen zijn... als het helpt, vind ik het prima.

Ik ken mensen die er echt bij zweren.

Maar waarom is het stom dat het uit een aanvullend pakket wordt vergoed? Ik vind dat normaal vanuit een aanvullend pakket. Dat is een keuze die je maakt en waar je voor betaalt.
Make love, not war ☮
pi_108500334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je vindt het dus uberhaupt kwalijk dat er voor betaald moet worden?
Daar ben ik nog niet over uit. Als ik een zak lucht wil verkopen vind ik ook dat het moet kunnen, maar dan moet wel duidelijk zijn dat het lucht is. Als mensen daar dan geld aan uitgeven, tja, moeten ze zelf weten. Alleen denk ik dat het veel mensen niet duidelijk is dat het onzin is.
pi_108500368
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het maakt me eigenlijk niet uit hoe en wat. Ik weet wel dat door de homeopathische behandeling mijn allergie voor katten een stuk minder is geworden. Of het nou kruiden, planten of andere stoffen zijn... als het helpt, vind ik het prima.

Ik ken mensen die er echt bij zweren.

Maar waarom is het stom dat het uit een aanvullend pakket wordt vergoed? Ik vind dat normaal vanuit een aanvullend pakket. Dat is een keuze die je maakt en waar je voor betaalt.
Punt is gewoon dat homeopathie is verzonnen als term voor een therapie waarbij je in feite water gebruikt. Het wordt nu gebruikt voor alle-buiten-gangbare-medicijnen-middelen en daarom worden 'homeopatische' middelen ook vergoed.

Het product is niet slecht, er wordt foutief een term aan gehangen die verwijst naar een product dat wel slecht is.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:32:59 #68
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:29 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Wait, whut? Werkzame verstoffen verdunnen zou werking versterken? Dat klinkt echt te onlogisch.
Blijkbaar is de gedachte erachter dat je met de stoffen een ziektebeeld nabootst. Als gevolg daarvan zou je lichaam zelf aan het werk gaan om zich te wapenen. Dat moet je dan met een kleine dosis doen om weerstand op te bouwen. Teveel, en je wordt echt ziek.

Zie het als een poliovaccin. Dat werkt door dode polio in te spuiten. Als gevolg daarvan gaat je lichaam antistoffen aanmaken. Maar bij polio is het gewoon duidelijk aantoonbaar in het vaccin, bij homeopathie zijn de stoffen niet te vinden.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:34:23 #69
114177 Diaan73
pi_108500416
Maar waarom wordt het wel als "officiële geneeswijze" erkend. Als het slecht of misleidend zou zijn, zou daar toch wel wat aan gedaan moeten worden. Misschien ben ik ook wel te naïef hierin.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:34:55 #70
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108500438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Blijkbaar is de gedachte erachter dat je met de stoffen een ziektebeeld nabootst. Als gevolg daarvan zou je lichaam zelf aan het werk gaan om zich te wapenen. Dat moet je dan met een kleine dosis doen om weerstand op te bouwen. Teveel, en je wordt echt ziek.

Zie het als een poliovaccin. Dat werkt door dode polio in te spuiten. Als gevolg daarvan gaat je lichaam antistoffen aanmaken. Maar bij polio is het gewoon duidelijk aantoonbaar in het vaccin, bij homeopathie zijn de stoffen niet te vinden.
Oh op die fiets.

Ik zat het te vergelijken met laten we zeggen cafeïne: een verdunde dosis cafeïne die een sterkere werking zou hebben dan een normale dosis. Dit is meer werken met antistoffen, zoals de griepprik.
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:35:28 #71
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Soempie het volgende:

[..]

Daar ben ik nog niet over uit. Als ik een zak lucht wil verkopen vind ik ook dat het moet kunnen, maar dan moet wel duidelijk zijn dat het lucht is. Als mensen daar dan geld aan uitgeven, tja, moeten ze zelf weten. Alleen denk ik dat het veel mensen niet duidelijk is dat het onzin is.
Precies..dus de kluit wordt belazerd.

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Maar waarom wordt het wel als "officiële geneeswijze" erkend. Als het slecht of misleidend zou zijn, zou daar toch wel wat aan gedaan moeten worden. Misschien ben ik ook wel te naïef hierin.
Dat wordt het niet. Het wordt als alternatieve geneeswijze aangeduid, als placebo en als pseudo-wetenschap.
pi_108500462
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Vanwege de terminologie. Echt, geloof me nu, ik heb me erin verdiept :)

Mensen, ik heb deze discussie vaker gevoerd, dus ik ken dit bijltje. Laten we afspreken dat:

• Iedereen het erover eens is dat tot 100% verdunde stoffen niet werken (tenzij placebo)
• Natuurproducten zouden kunnen werken
• Natuurproducten abusievelijk 'homeopatisch' worden genoemd.
• Niet volledig verdunde stoffen abusievelijk 'homeopatisch' worden genoemd
• Natuurproducten vergoed zouden moeten worden
• Waterige producten niet vergoed moeten worden
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:36:22 #73
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500500
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Oh op die fiets.

Ik zat het te vergelijken met laten we zeggen cafeïne: een verdunde dosis cafeïne die een sterkere werking zou hebben dan een normale dosis. Dit is meer werken met antistoffen, zoals de griepprik.
Ik vind het wel een goed voorbeeld waarvan lagere doseringen beter werken :Y
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:36:50 #74
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:35 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Mensen, ik heb deze discussie vaker gevoerd, dus ik ken dit bijltje. Laten we afspreken dat:

• Iedereen het erover eens is dat tot 100% verdunde stoffen niet werken (tenzij placebo)
Eens.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:37:40 #75
114177 Diaan73
pi_108500544
quote:

[..]

Wat is dan wel homeopatisch? Niets of alleen die tot 100% verdunde stoffen?
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:38:01 #76
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef B.ertha het volgende:
Het product is niet slecht, er wordt foutief een term aan gehangen die verwijst naar een product dat wel slecht is.
En dat ook. Ik zeg niet dat het produkt slecht is, maar het doet niets. Dus je betaald voor iets dat niets doet.
pi_108500598
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat laatste.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:39:45 #78
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500641
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ja.

Trouwens, voor de duidelheid: verdunnen gaat als volgt (even in het kort/versimpeld)

1. je neemt een reageerbuis met wat planten/stoffen/whatever
2. daar doe je 100 ml water bij en je schudt
3. je gooit de buis leeg, waarbij er wat oplossing aan de wand blijft hangen
4. je vult weer aan met water tot 100 ml.
5. schudden
6. leeggooien
7. 100x herhalen.

Nou, dat noem ik niet eens verdunnen meer.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:40:28 #79
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108500676
Dat is afwassen :') zonder zeep :')
With four other people
And aliens
pi_108500693
Ik vind het idioot als een zorgverzekering onzin vergoedt. En hoe kom je er dan bij dat het als officiele geneeswijze bekend staat? Het is pseudowetenschap. Sommige verzekeraars erkennen bepaalde beroepsverenigingen, dat wel. Waarom is me een raadsel.

Wat B. zegt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:41:30 #81
114177 Diaan73
pi_108500715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja.

Trouwens, voor de duidelheid: verdunnen gaat als volgt (even in het kort/versimpeld)

1. je neemt een reageerbuis met wat planten/stoffen/whatever
2. daar doe je 100 ml water bij en je schudt
3. je gooit de buis leeg, waarbij er wat oplossing aan de wand blijft hangen
4. je vult weer aan met water tot 100 ml.
5. schudden
6. leeggooien
7. 100x herhalen.

Nou, dat noem ik niet eens verdunnen meer.
Nee dat is niet eens meer verdunnen. Maar ik kreeg destijds korreltjes, geen druppels.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:41:40 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500718
B.ertha legt het veel rustiger uit :+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:42:00 #83
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500728
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:41 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nee dat is niet eens meer verdunnen. Maar ik kreeg destijds korreltjes, geen druppels.
Ja, dat zijn suikerkorreltjes, gemaakt van die "verdunning" :)

Wat het trouwens dit spul? :P

dinsdag 28 februari 2012 @ 13:42:50 #84
114177 Diaan73
pi_108500754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:40 schreef Soempie het volgende:
Ik vind het idioot als een zorgverzekering onzin vergoedt. En hoe kom je er dan bij dat het als officiele geneeswijze bekend staat? Het is pseudowetenschap. Sommige verzekeraars erkennen bepaalde beroepsverenigingen, dat wel. Waarom is me een raadsel.

Wat B. zegt.
Officieel staat ook tussen " " De mensen die homeopaat zijn, zijn wel van oorsprong arts. En het wordt wel als alternatieve geneeswijze erkend.
Make love, not war ☮
pi_108500767
't Is me trouwens geen raadsel. Mensen sluiten die aanvullende pakketten af omdat ze gebruik willen maken van die alternatieve geneesmiddelen. Tja, verzekeraars zijn ook niet gek natuurlijk en verdienen er lekker aan. Ik vind dat dus niet kunnen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:43:37 #86
114177 Diaan73
pi_108500782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:42 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja, dat zijn suikerkorreltjes, gemaakt van die "verdunning" :)

Wat het trouwens dit spul? :P

[ afbeelding ]
Nee dat spul is onzin, dat werkt niet... dat had ik al gelezen.

Ik liep bij een "officiële" homeopaat. Die gericht op mij korreltjes heeft gegeven.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:44:00 #87
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500794
Ik schaar het onder stenen leggen, magnetiseren, auro wassen en weet ik veel wat...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:44:18 #88
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500808
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:43 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Nee dat spul is onzin, dat werkt niet... dat had ik al gelezen.

Ik liep bij een "officiële" homeopaat. Die gericht op mij korreltjes heeft gegeven.
Die doet precies hetzelfde :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:44:24 #89
114177 Diaan73
pi_108500813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:43 schreef Soempie het volgende:
't Is me trouwens geen raadsel. Mensen sluiten die aanvullende pakketten af omdat ze gebruik willen maken van die alternatieve geneesmiddelen. Tja, verzekeraars zijn ook niet gek natuurlijk en verdienen er lekker aan. Ik vind dat dus niet kunnen.
Het is natuurlijk niet alleen homeopathie. Ook acupunctuur, natuurgeneeskunde enz. Ik vind het erg prettig dat ik dat betaald kan krijgen.
Make love, not war ☮
pi_108500815
Even van wiki:

Onder alternatieve geneeswijzen vallen alle therapieën, geneesmiddelen en diagnostische handelingen waarvoor geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs van geneeskundige effectiviteit geleverd is, en die meestal niet aan medische faculteiten of officieel erkende paramedische opleidingen worden gedoceerd.
pi_108500985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:43 schreef Soempie het volgende:
Mensen willen een product dus wordt dat product op de markt gebracht, niets vreemds aan toch? Overigens worden alternatieve budgetten bij verzekeraars ook gebruikt om bijvoorbeeld consulten bij pedagogen uit te vergoeden ;)
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:53:06 #92
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108501089
Was er ook niet een anti-homo-therapie die vergoed werd vanuit de verzekering :')
With four other people
And aliens
pi_108501113
Dat werd volgens mij gedaan onder de paraplu van de reguliere GGZ, maar ik kan er naast zitten.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:55:23 #94
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108501157
Ennuh, @Diaan, dit is natuurlijk geen persoonlijk aanval :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:57:39 #95
114177 Diaan73
pi_108501238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:55 schreef Nembrionic het volgende:
Ennuh, @Diaan, dit is natuurlijk geen persoonlijk aanval :)
I know. Het zijn gewoon wat verschillende opvattingen.

Ik oordeel op de ervaringen die ik er mee heb gehad.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:04:13 #96
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108501455
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:57 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

I know. Het zijn gewoon wat verschillende opvattingen.

Ik oordeel op de ervaringen die ik er mee heb gehad.
En mijn punt is dat het niet om opvattingen draait, maar om aantoonbare werking :)
Bij dit soort dingen vieren onderbuikgevoelens hoogtij en worden bewijzen terzijde gelegd.

Je zegt zelf dat oscillococcinum onzin is, maar vervolgens zweer je bij exact hetzelfde soort produkt. Dat het door een officiele homeopaat (heel erg hoog "wij van WC Eend"-gehalte) is gemaakt geeft het voor jou een bepaalde autoriteit...maar dat klopt niet :)

Je geeft zelf ook al aan misschien wat naief te zijn hierin. En dat kan ik je natuurlijk niet kwalijk nemen :P

Placebo's vindt ik prima, maar het moet dan wel bekend gemaakt worden dat het daarom draait. En dat zeggen ze er niet bij. Misschien ook nog wel omdat ze het zelf geloven.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:04:45 #97
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108501474
http://www.nu.nl/politiek(...)didaat-bij-pvda.html

ik dacht even dat het een man was
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:05:21 #98
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108501496
quote:
Freek de Jonge na een haarimplantatie _O-

Zag het op het journaal ja. Ik dacht: WIE is dat? :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:05:36 #99
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108501505
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:53 schreef Etcetera het volgende:
Was er ook niet een anti-homo-therapie die vergoed werd vanuit de verzekering :')
een soort homeofobie?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:06:41 #100
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108501535
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:05 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

een soort homeofobie?
Als je maar genoeg verdunde homo inslikt, wordt je vanzelf een béétje homo en daardoor gaat je lichaam antihomostoffen aanmaken en ben je genezen? :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:35 #101
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108501571
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als je maar genoeg verdunde homo inslikt, wordt je vanzelf een béétje homo en daardoor gaat je lichaam antihomostoffen aanmaken en ben je genezen? :D
ja, goed gorgelen en slikken!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:08:30 #102
30252 Soempie
Procreating
pi_108501605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:49 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Mensen willen een product dus wordt dat product op de markt gebracht, niets vreemds aan toch? Overigens worden alternatieve budgetten bij verzekeraars ook gebruikt om bijvoorbeeld consulten bij pedagogen uit te vergoeden ;)
Beetje flauw, dat laatste. :+ En ook geen argument voor mij om voor de vergoeding van alternatieve behandelingen te zijn. Ik begrijp wel dat het vergoed wordt, ik vind het alleen kwalijk. Er wordt onzin verkocht en dan gaat een zorgverzekering dat ook nog vergoeden. Vind ik een naar idee, juist omdat ze ook de vergoedingen voor wetenschappelijk bewezen behandelingen regelen. Alsof het dan in hetzelfde rijtje gezet wordt...

Ik kan het niet goed uitleggen. ;(
pi_108501699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:08 schreef Soempie het volgende:

[..]

Beetje flauw, dat laatste. :+ En ook geen argument voor mij om voor de vergoeding van alternatieve behandelingen te zijn. Ik begrijp wel dat het vergoed wordt, ik vind het alleen kwalijk. Er wordt onzin verkocht en dan gaat een zorgverzekering dat ook nog vergoeden. Vind ik een naar idee, juist omdat ze ook de vergoedingen voor wetenschappelijk bewezen behandelingen regelen. Alsof het dan in hetzelfde rijtje gezet wordt...

Ik begrijp je wel hoor :Y het stoort me overigens ontzettend dat pedagogen e.d. onder alternatieve zorg geschaard worden, maar ik wil alleen even aangeven dat er niet alleen "onzin" verzekerd wordt vanuit die budgetten.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:11:07 #104
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108501709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:08 schreef Soempie het volgende:

[..]

Zal er ook wel mee te maken hebben dat mensen het recht hebben op alternatieve geneeswijzen omdat de geneeskunde ook niet zaligmakend is.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:12:20 #105
30252 Soempie
Procreating
pi_108501748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:10 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel hoor :Y het stoort me overigens ontzettend dat pedagogen e.d. onder alternatieve zorg geschaard worden, maar ik wil alleen even aangeven dat er niet alleen "onzin" verzekerd wordt vanuit die budgetten.
Ah oke. :) Dan begreep ik je verkeerd.
pi_108501755
En voor sommige mensen is een chiropractor ook echt de oplossing voor hun probleem, of ze voelen zich eindeloos veel beter door het placebo-effect, ik vind het prima eigenlijk. Het is net zoiets als religie, sommige mensen hebben er behoefte aan.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:13:15 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108501784
:W
pi_108501880
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
En voor sommige mensen is een chiropractor ook echt de oplossing voor hun probleem, of ze voelen zich eindeloos veel beter door het placebo-effect, ik vind het prima eigenlijk. Het is net zoiets als religie, sommige mensen hebben er behoefte aan.
Wordt religie voortaan ook vergoed? Kan ik mijn kerkelijke bijdrage bij de verzekeraar indienen :+
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 14:16:48 #109
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108501899
Ik geloof in de belasting, hoef ik dan niet meer te betalen :')
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:17:20 #110
114177 Diaan73
pi_108501914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:04 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En mijn punt is dat het niet om opvattingen draait, maar om aantoonbare werking :)
Bij dit soort dingen vieren onderbuikgevoelens hoogtij en worden bewijzen terzijde gelegd.

Je zegt zelf dat oscillococcinum onzin is, maar vervolgens zweer je bij exact hetzelfde soort produkt. Dat het door een officiele homeopaat (heel erg hoog "wij van WC Eend"-gehalte) is gemaakt geeft het voor jou een bepaalde autoriteit...maar dat klopt niet :)

Je geeft zelf ook al aan misschien wat naief te zijn hierin. En dat kan ik je natuurlijk niet kwalijk nemen :P

Placebo's vindt ik prima, maar het moet dan wel bekend gemaakt worden dat het daarom draait. En dat zeggen ze er niet bij. Misschien ook nog wel omdat ze het zelf geloven.
Voor mijn gevoel is het toch anders als je iets standaard in de winkel koopt of als het - zo lijkt het tenminste - speciaal voor je gemaakt wordt. Ik durf niet te beweren dat beide producten hetzelfde zijn, omdat ik dat niet weet! Daarvoor zou je het beide moeten onderzoeken.

Maar we verschillen in deze van mening. Ik ken heel veel mensen die profijt hebben van homeopathie.. of het nu daadwerkelijk het product is of niet, voor die mensen werkt het en dat vind ik fijn voor ze.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:17:50 #111
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108501936
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:16 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wordt religie voortaan ook vergoed? Kan ik mijn kerkelijke bijdrage bij de verzekeraar indienen :+
Als dat gaat gebeuren dan zul je zien dat het kerkbezoek plotseling weer middenoorloogse aantallen bereikt :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:18:21 #112
30252 Soempie
Procreating
pi_108501952
Als het speciaal voor je gemaakt wordt heet het: magistrale bereiding. Tja... :') die term alleen al.

Vind het ook raar dat apotheken die middelen leveren.
pi_108501969
quote:

[..]

Die homotherapie viel voor de invoering van de Zorgverzekeringswet in ieder geval onder het pastoraal werk.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:19:25 #114
30252 Soempie
Procreating
pi_108501984
pi_108502005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:18 schreef Soempie het volgende:
Als het speciaal voor je gemaakt wordt heet het: magistrale bereiding. Tja... :') die term alleen al.

Een middel dat je apotheker zelf voor je maakt heet ook magistrale bereiding en kan gewoon reguliere zorg zijn :Y
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:20:21 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108502017
Wat een discussie hier, daar ben ik nog helemaal niet wakker genoeg voor :') Echt erg, ik deed net mn ogen even dicht en was direct al bijna vertrokken :@
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:20:29 #117
30252 Soempie
Procreating
pi_108502022
Fuck, ik kom er net achter dat magistrale bereiding gewoon betekent dat een apotheker het maakt. _O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:20:43 #118
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502030
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:17 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is het toch anders als je iets standaard in de winkel koopt of als het - zo lijkt het tenminste - speciaal voor je gemaakt wordt. Ik durf niet te beweren dat beide producten hetzelfde zijn, omdat ik dat niet weet! Daarvoor zou je het beide moeten onderzoeken.
Oscillo wordt gemaakt volgens het homeopatisch principe. Als jij bij een "officiele homeopaat" loopt, dan zal hij dat via hetzelfde principe maken. Dat lijkt me duidelijk toch? Anders is het geen "echte".

Mijn argwanende geest vraagt zich trouwens af hoe hij de korrels maakt. Mij verbaast het niets als hij wat inkoopt bij de groothandel en mengt :D
Maargoed, dát is mijn achterdocht vrees is, en niet aantoonbaar

quote:
Maar we verschillen in deze van mening. Ik ken heel veel mensen die profijt hebben van homeopathie.. of het nu daadwerkelijk het product is of niet, voor die mensen werkt het en dat vind ik fijn voor ze.
Ja, heel fijn voor ze :Y

Alleen mij steekt het.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:20:51 #119
30252 Soempie
Procreating
pi_108502039
Excuses. :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:21:30 #120
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108502064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:20 schreef Soempie het volgende:
Excuses. :D
ik geloof niet in excuses :+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:21:48 #121
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:21 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Dan krijg je ze ook niet terug :+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:21:51 #122
114177 Diaan73
pi_108502081
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:18 schreef Soempie het volgende:

Zo heb ik het nog nooit gehoord. Die homeopaat had zelf allemaal potjes enz. Ik hoefde het niet bij de apotheek op te halen.

Maar genoeg met deze discussie.
Ik ben een type van als de reguliere geneeswijzen niet helpen, ik zoek bij de alternatieve geneeswijze. Zo hebben - als eerder gezegd - homeopathie en acupunctuur mij goed geholpen. Of het nou placebo is of niet, het werkte voor mij.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:22:13 #123
30252 Soempie
Procreating
pi_108502098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:21 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

ik vergoed ze ook niet!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:22:25 #124
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108502104
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

oh, sorry dan
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:22:53 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502123
En hoe kan het dan dat het met Willow zijn huid een stuk beter gaat sinds hij medicijnen krijgt van een homeopathische dierenarts? Het placebo-effect is hier niet van toepassing :)
pi_108502127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Excuusdiefstal! :o
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:23:47 #127
114177 Diaan73
pi_108502154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:20 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Oscillo wordt gemaakt volgens het homeopatisch principe. Als jij bij een "officiele homeopaat" loopt, dan zal hij dat via hetzelfde principe maken. Dat lijkt me duidelijk toch? Anders is het geen "echte".

Mijn argwanende geest vraagt zich trouwens af hoe hij de korrels maakt. Mij verbaast het niets als hij wat inkoopt bij de groothandel en mengt :D
Maargoed, dát is mijn achterdocht vrees is, en niet aantoonbaar

[..]

Ja, heel fijn voor ze :Y

Alleen mij steekt het.
Bij een homeopaat krijg je een heel onderzoek en wordt er naar dingen gekeken die persoonlijk voor jou zijn. Dat is bij zo'n standaard preparaat uit de winkel niet. Dat maakt voor mij het verschil.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:24:49 #128
114177 Diaan73
pi_108502205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:22 schreef MaJo het volgende:
En hoe kan het dan dat het met Willow zijn huid een stuk beter gaat sinds hij medicijnen krijgt van een homeopathische dierenarts? Het placebo-effect is hier niet van toepassing :)
Omdat jullie graag willen zien dat het nu met zijn huid beter gaat? :P

Garpje hoor. :*
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:25:50 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502244
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:24 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Omdat jullie graag willen zien dat het nu met zijn huid beter gaat? :P

Garpje hoor. :*

Ik heb zelf geen ervaring met homeopathie maar bij Willow werkt het goed. Hij heeft minder jeuk en bijt zich niet meer. Hij heeft weer een glanzende vacht. Dus blijkbaar doen die medicijnen wel íets :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:27:46 #130
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502317
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:23 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Bij een homeopaat krijg je een heel onderzoek en wordt er naar dingen gekeken die persoonlijk voor jou zijn.
Dat is bij zo'n standaard preparaat uit de winkel niet. Dat maakt voor mij het verschil.
Ja maar als hij vervolgens een potje suikerpilletjes geeft, net als het "preparaat" in de winkel...dan heb je toch betaald voor het gevoel van behandeling, niet voor een medicijn?

Nou goed, oeverloze discussie :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:27:59 #131
114177 Diaan73
pi_108502324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen ervaring met homeopathie maar bij Willow werkt het goed. Hij heeft minder jeuk en bijt zich niet meer. Hij heeft weer een glanzende vacht. Dus blijkbaar doen die medicijnen wel íets :)
Fijn dat het nu beter gaat en die medicijnen wel iets doen. *O*
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:28:46 #132
114177 Diaan73
pi_108502351
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja maar als hij vervolgens een potje suikerpilletjes geeft, net als het "preparaat" in de winkel...dan heb je toch betaald voor het gevoel van behandeling, niet voor een medicijn?

Nou goed, oeverloze discussie :)
Precies... want jij gaat er van uit dat het suikerpilletjes zijn, ik niet...
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:28:49 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502353
Wel opvallend dat de anti-homeopathie mensen nu allemaal stil zijn als ik zeg dat het bij de hond wel degelijk werkt _O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:28:56 #134
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502357
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:22 schreef MaJo het volgende:
Kort door de bocht noemen wij dat toeval :)

Maar welk middel is het?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:29:32 #135
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502394
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:28 schreef MaJo het volgende:
Wel opvallend dat de anti-homeopathie mensen nu allemaal stil zijn als ik zeg dat het bij de hond wel degelijk werkt _O-
Toevallig dat jij dat de complete homeopathie als waarheid bestempelt omdat je *schijnbaar* één werkend geval hebt.
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:29:40 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:28 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Kort door de bocht noemen wij dat toeval :)

Maar welk middel is het?
Nou daar geloof ik dus niets van :) Hij krijgt meerdere dingen, korrels en poeders :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:30:25 #137
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502424
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:28 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Precies... want jij gaat er van uit dat het suikerpilletjes zijn, ik niet...
:D Dat is je kop in het zand steken. Maargoed :)
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:30:59 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Toevallig dat jij dat de complete homeopathie als waarheid bestempelt omdat je *schijnbaar* één werkend geval hebt.
Nee hoor, ik zei al dat ik er geen ervaring mee heb en dat ik er ook niet echt een mening over heb. Zelf geloof ik er ook niet in, maar het is opvallend dat het bij Willow wel goed werkt.

Overigens kan ik jouw opmerking ook ombuigen en stellen dat jij het als onwaarheid bestempelt puur omdat jij het niet geloofd ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:31:57 #139
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:29 schreef MaJo het volgende:
Nou daar geloof ik dus niets van :)
Maar ik wel :)

quote:
hij krijgt meerdere dingen, korrels en poeders :)
En zijn het homeopatische middelen, of natuurproducten, zoals B.ertha uitlegde?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:32:07 #140
114177 Diaan73
pi_108502482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:30 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

:D Dat is je kop in het zand steken. Maargoed :)
Ik zou trouwens - als ik nu iets had - eerder naar acupunctuur gaan. Maar ik ben wel van de zweverige geneeswijzen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:32:42 #141
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zei al dat ik er geen ervaring mee heb en dat ik er ook niet echt een mening over heb. Zelf geloof ik er ook niet in, maar het is opvallend dat het bij Willow wel goed werkt.

Overigens kan ik jouw opmerking ook ombuigen en stellen dat jij het als onwaarheid bestempelt puur omdat jij het niet geloofd ;)
Ik ga ervan uit dat het onwaar is vanwege de basis waarop die middelen gemaakt worden.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:33:09 #142
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108502521
en uiteindelijk gaan we allemaal dood, einde
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:33:51 #143
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:33 schreef TradeMarkie het volgende:
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:34:31 #144
114177 Diaan73
pi_108502573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:33 schreef TradeMarkie het volgende:

Ik ga maar eens douchen... heb me nog niet aangekleed vandaag. Heb nog huispak aan.
Make love, not war ☮
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:34:48 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:31 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar ik wel :)

[..]

En zijn het homeopatische middelen, of natuurproducten, zoals B.ertha uitlegde?
Ik heb geen flauw idee, ik weet dat het een homeopathische dierenarts is. Misschien zijn het wel natuurproducten, maar daarmee gaat jouw punt dat homeopathen alleen maar onzin voorschrijven :)
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:25 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502653
Dat is een kromme zin :') Maar jij stelt dat homeopathen alleen placebo's voorschrijven, maar als dat natuurproducten zijn dan niet?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:26 #147
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502656
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee, ik weet dat het een homeopathische dierenarts is. Misschien zijn het wel natuurproducten, maar daarmee gaat jouw punt dat homeopathen alleen maar onzin voorschrijven :)
Nee, want ik ontken niet dat een homeopaat natuurprodukten voor kan schrijven, maar als het zegt dat het een homeopatisch middel is, dan is dat dus onzin en homeopatische middelen zijn onzin.

En zoals eerder gezegd, wordt er ook nog wel eens per abuis homeopaat gebruikt terwijl het een natuurgenezer is :P
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:54 #148
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef MaJo het volgende:
Dat is een kromme zin :') Maar jij stelt dat homeopathen alleen placebo's voorschrijven, maar als dat natuurproducten zijn dan niet?
Zie het verschil tussen de middelen, niet tussen de naam van de behandelaar.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:37:57 #149
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502730
Even een requote:

quote:

[..]

dinsdag 28 februari 2012 @ 14:38:20 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_108502740
De benaming "homeopathie" wordt soms ten onrechte gebruikt voor middelen die niet volgens de principes van Hahnemann zijn bereid, namelijk plantaardige middelen die vallen onder de noemer fytotherapie.

Wiki. O+

Denk dat dat het geval is?
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:38:45 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502758
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, want ik ontken niet dat een homeopaat natuurprodukten voor kan schrijven, maar als het zegt dat het een homeopatisch middel is, dan is dat dus onzin en homeopatische middelen zijn onzin.

En zoals eerder gezegd, wordt er ook nog wel eens per abuis homeopaat gebruikt terwijl het een natuurgenezer is :P
Maar in dat geval kan het toch zijn dat de homeopaat van Diaan natuurproducten heeft voorgeschreven? Je deed alsof hij haar alleen maar placebo's kon voorschrijven maar dat klopt dus niet ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:39:11 #152
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502771
En voordat MaJo Diaan gaan aanhalen: het is dus mogelijk dat Diaan niet in homeopatie gelooft, maar in plantgeneeskunde :P
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:39:22 #153
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502777
Net te laat zie ik _O-
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:39:25 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502780
En van dat kamerlid van de PvdA heb ik ook nog nooit gehoord :D En dat terwijl ik toch heel wat onbekende kamerleden ken _O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:40:03 #155
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502794
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar in dat geval kan het toch zijn dat de homeopaat van Diaan natuurproducten heeft voorgeschreven? Je deed alsof hij haar alleen maar placebo's kon voorschrijven maar dat klopt dus niet ;)
Als de man alleen echte homeopatische middelen gebruikt en voorschrift, dan is het een charlatan ja.

Voor de rest: zie hierboven.
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 14:40:34 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108502821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:40 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als de man alleen echte homeopatische middelen gebruikt en voorschrift, dan is het een charlatan ja.

Voor de rest: zie hierboven.
Nee dat is helder :) Maar wilde je daar even op wijzen ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:42:23 #157
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502881
In ander nieuws: alternatieve sterfwijze: http://www.nu.nl/gezondhe(...)al-start-gewild.html
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:43:11 #158
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108502914
Oh, en toevallig ook iets met medicijnen:

Veel medicijnen zijn niet vegetarisch
http://www.nu.nl/gezondhe(...)iet-vegetarisch.html
pi_108502978
quote:
Slechts een op de vijf van deze vegetariërs bleek bij de arts of apotheker te informeren naar de ingrediënten van de medicatie. 49 patiënten bleken medicijnen met gelatine te gebruiken, terwijl de helft daarvan dat eigenlijk niet wil.
Nou sorry, ik ben vegetariër en doe het liever zonder gelatine maar als een arts iets voorschrijft is dat niet zonder reden (in het kader van olie op het alternatieve vuurtje: ik heb een antroposofisch huisarts :P ) en ga ik het niet weigeren omdat het niet vegetarisch is.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:50:37 #160
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108503176
Oh, nog een ander leuk onderwerp: wat vinden jullie ervan dat Rutger van Castricum zich aangevallen voelt nadat hij iemand thuis had lastiggevallen?
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 14:52:15 #161
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108503222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:50 schreef Nembrionic het volgende:
Oh, nog een ander leuk onderwerp: wat vinden jullie ervan dat Rutger van Castricum zich aangevallen voelt nadat hij iemand thuis had lastiggevallen?
Ik heb het verhaal half meegekregen, en ik vind Rutger een zak hooi eerste klas, maar ik vind niet dat je iemand anders fysiek moet aanvallen.
With four other people
And aliens
pi_108503325
Ik kan me volledig voorstellen dat bepaalde mensen die behoefte oproepen maar je hoort het niet daadwerkelijk te doen inderdaad.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:55:25 #163
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108503355
Okay, en hoe erg heeft de man Rutger aangevallen?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:56:30 #164
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108503392
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:55 schreef Nembrionic het volgende:
Okay, en hoe erg heeft de man Rutger aangevallen?
met de aloude chinese dasaai, net zo gevaarlijk als de kraanvogel
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 14:57:18 #165
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108503421
http://www.dumpert.nl/med(...)beelden_s_audio.html

We hebben beeld *O* en een kakkerige trut die een verhaaltje opleest.
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 15:00:07 #166
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108503514
En filmpje wat bekeken, niet alles, en ik vind Rutger nog steeds een zak, maar hij was deze keer volgens mij best rustig en netjes.
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:00:24 #167
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108503522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:56 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

met de aloude chinese dasaai, net zo gevaarlijk als de kraanvogel
Wat ik wil zeggen is dus dat het Roze Leger van Pownes/GeenStijl met succes weer publiciteit heeft kunnen scoren.

Hier is het filmpje:

Kijk vooral naar hoe zielig Rutger opeens is. En kijk vooral naar het incident waar je niets van kunt zien. Dus we moeten Rutger geloven. Maar blijkbaar is Rutger even 2x kort tegen de muur geduwd.

Nou nou nou, wát een mishandeling mensen :')
Dat gebeurt in de kroeg ook wel eens. Gelijk maar aangifte doen?

Het is gewoon weer een smerig spelletje.

Ik zeg overigens niet dat geweld goedgekeurd moet worden. Ik zeg wel dat ik denk dat het hier geen geweld betreft...en...zoals iemand op Retecool zei:

quote:
Mensen maken keer op keer de denkfout dat het 'ok' is om iemand tot op het bot te tergen, zolang je diegene maar niet fysiek aanraakt. Daar zou de grens liggen. BULLSHIT.
En dat gaat dan natuurlijk over Rutger.

Dus ik vind het niet gek als iemand een keertje Rutger op zijn tenen trapt en ook helemaal niet verwerpelijk.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:01:54 #168
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108503562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:00 schreef Etcetera het volgende:
En filmpje wat bekeken, niet alles, en ik vind Rutger nog steeds een zak, maar hij was deze keer volgens mij best rustig en netjes.
Ja :Y

De man was een beetje voorbarig. Wat ik niet gek vind gezien de geschiedenis van Rutger.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 15:02:57 #169
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108503594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja :Y

De man was een beetje voorbarig. Wat ik niet gek vind gezien de geschiedenis van Rutger.
Ik ook niet :P en dat weet Rutger zelf dondersgoed, dus elke keer dat zoiets gebeurt blazen ze het mooi op natuurlijk :')
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:04:56 #170
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108503652
en ik gun hem wel een ontiegelijke ram tegen zijnen bakkes, dat dan weer wel
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:09:17 #171
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108503796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:04 schreef TradeMarkie het volgende:
en ik gun hem wel een ontiegelijke ram tegen zijnen bakkes, dat dan weer wel
Het grappige is dat ik Rutger ken van toen hij nog voor Rijnmond TV werkte. Toen ging 'ie altijd op bezoek bij studenten en dat soort dingen om ze een beetje te kakken te zetten. Dat vond ik altijd enorm grappig :D

Maar nu hij dezelfde technieken gebruikt bij serieuze dingen vind ik het smerig. Best wel erg :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:10:19 #172
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108503834
Ah, hier. Rutger Leert Stappen.

Vanaf 3:55!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Nembrionic op 28-02-2012 15:18:07 ]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:16:53 #173
30252 Soempie
Procreating
pi_108504086
Hij zegt dat hij overdonderd wordt? Of versta ik het nu verkeerd? :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:18:17 #174
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108504130
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:16 schreef Soempie het volgende:
Hij zegt dat hij overdonderd wordt? Of versta ik het nu verkeerd? :D
Oh, dat zou mooi zijn _O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:18:39 #175
114177 Diaan73
pi_108504147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:00 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is dus dat het Roze Leger van Pownes/GeenStijl met succes weer publiciteit heeft kunnen scoren.

Hier is het filmpje:

Kijk vooral naar hoe zielig Rutger opeens is. En kijk vooral naar het incident waar je niets van kunt zien. Dus we moeten Rutger geloven. Maar blijkbaar is Rutger even 2x kort tegen de muur geduwd.

Nou nou nou, wát een mishandeling mensen :')
Dat gebeurt in de kroeg ook wel eens. Gelijk maar aangifte doen?

Het is gewoon weer een smerig spelletje.

Ik zeg overigens niet dat geweld goedgekeurd moet worden. Ik zeg wel dat ik denk dat het hier geen geweld betreft...en...zoals iemand op Retecool zei:

[..]

En dat gaat dan natuurlijk over Rutger.

Dus ik vind het niet gek als iemand een keertje Rutger op zijn tenen trapt en ook helemaal niet verwerpelijk.
Ben het zowaar met je eens :D :Y
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:19:51 #176
114177 Diaan73
pi_108504198
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien was die van mij wel een natuurgenezer met natuurproducten onder het mom "homeopathie". Ik praat trouwens over ruim 15 jaar geleden.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:20:19 #177
30252 Soempie
Procreating
pi_108504214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Oh, dat zou mooi zijn _O-
Minuut 3 van je filmpje. :D
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 15:21:47 #178
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108504280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:10 schreef Nembrionic het volgende:
Ah, hier. Rutger Leert Stappen.

Vanaf 3:55!!!!

Ik vind de LAN's waar ik heen ga toffer geloof ik _O-
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:22:42 #179
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108504313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:21 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het is 7 jaar oud he? :+
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 15:23:20 #180
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108504334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Het is 7 jaar oud he? :+
Oh verrek :')
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:29:31 #181
65252 Bart
pi_108504603
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:21 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Kom je een keer naar onze LAN? :P
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 15:30:27 #182
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108504644
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:29 schreef Bart het volgende:

[..]

Kom je een keer naar onze LAN? :P
Welke LAN is dat :P
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:31:23 #183
65252 Bart
pi_108504690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:30 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Die van ons :7.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:32:29 #184
65252 Bart
pi_108504746
Eigenlijk zijn het twee LAN's die een beetje samen aan het smelten zijn de laatste twee keer. De ene heet LAN-HOO en de ander heet BeT. Maar het zijn gewoon groepjes vrienden hoor, bij iemand thuis :P.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:36:19 #185
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108504910
omg, die gabberversie van Stappen met Rutger is echt weer hilarisch _O-
pi_108505103
Weet iemand hoe je in Excel kan instellen dat tekst die niet in het vakje past, automatisch slechts deels wordt weergegeven?

Ik heb bijvoorbeeld in een vakje staan: "Aap, Noot, Mies", maar het vakje is maar breed genoeg voor "Aap, No". Nu komt "ot, Mies" heel vervelend over het vakje er rechts naast heen te staan, maar dat wil ik niet, ik wil dat het onzichtbaar is totdat ik op dat vlakje klik.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:41:50 #187
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108505135
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:41 schreef B.ertha het volgende:
Weet iemand hoe je in Excel kan instellen dat tekst die niet in het vakje past, automatisch slechts deels wordt weergegeven?

Ik heb bijvoorbeeld in een vakje staan: "Aap, Noot, Mies", maar het vakje is maar breed genoeg voor "Aap, No". Nu komt "ot, Mies" heel vervelend over het vakje er rechts naast heen te staan, maar dat wil ik niet, ik wil dat het onzichtbaar is totdat ik op dat vlakje klik.
Welke versie van Excel is het?
pi_108505283
2010
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:53:23 #189
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108505592
Geen hulp van mijn kant :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:54:21 #190
65252 Bart
pi_108505621
Spatie in het vakje erna zetten...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:57:17 #191
114177 Diaan73
pi_108505747
2010 weet ik ook niet.

Trouwens die PvdA-kandidate van vandaag kende ik ook niet. Ik dacht dat het een man was wat naam betreft, had qua uiterlijk ook nog wel gekund. Manwief. :X
Make love, not war ☮
pi_108505755
Ik kom ook niet verder dan zorgen dat het vakje niet leeg is. (de spatie van Bart dus)
pi_108505764
Ja, dat werkt, maar dan blijft er in het vakje daar weer naast nog het restant van de tekst staan. Heel raar dit :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:58:39 #194
65252 Bart
pi_108505788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:57 schreef B.ertha het volgende:
Ja, dat werkt, maar dan blijft er in het vakje daar weer naast nog het restant van de tekst staan. Heel raar dit :D
Daar ook een spatie zetten ;). Tekst loopt door over lege vakjes, zorgen dat er iets instaat dus. Of tekst passend maken bij celeigenschappen, maar dan wordt het klein, of terugloop gebruiken, maar dan krijg je meerdere regels.
pi_108505918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:57 schreef B.ertha het volgende:
Bij mij niet :?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:03:36 #196
65252 Bart
pi_108505946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:02 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Bij mij niet :?
Nu je het zegt, bij mij ook niet, in Excel 2003. Geen idee hoe 2010 het doet...
pi_108505965
Ik heb 2010.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:06:17 #198
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_108506031
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Nu je het zegt, bij mij ook niet, in Excel 2003. Geen idee hoe 2010 het doet...
In 2007 ook niet...
pi_108506075
Ik heb het ook nooit eerder gezien, het zal wel aan dit bestand liggen. Ik werk er wel omheen ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:09:28 #200
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_108506108
Dat was best leuk terug lezen :+
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_108506217

Soemp, moet je je UI niet wijzigen?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:13:52 #202
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108506250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:09 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Dat was best leuk terug lezen :+
_O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:18:01 #203
65252 Bart
pi_108506383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:12 schreef B.ertha het volgende:

Misschien is ze wel weer zwanger?
pi_108506501
quote:

[..]

giften aan de kerk zijn toch ook aftrekbaar van de belasting?
pi_108506538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:30 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Open TTD. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108506548
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:08 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb het ook nooit eerder gezien, het zal wel aan dit bestand liggen. Ik werk er wel omheen ;)
Je kan ook 'terugloop' instellen (weet niet waar dat in 2010 zit) en daarna met de hand de cel weer kleiner maken.
bron
pi_108506596
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

giften aan de kerk zijn toch ook aftrekbaar van de belasting?
ja, maar, het ging over de vraag of religie therapeutisch was en daarom onder de zorgverzekering valt.
bron
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:26:28 #208
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108506625
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:25 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

ja, maar, het ging over de vraag of religie therapeutisch was en daarom onder de zorgverzekering valt.
Eigenlijk wel een interessant discussieonderwerp.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:30:05 #209
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_108506758
quote:

[..]

:o best goed punt
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_108506817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

:o best goed punt
Is al beter dan vinden dat een gelovige in therapie moet :+
bron
pi_108506828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Eigenlijk wel een interessant discussieonderwerp.
Ik maak die kosten dus ben er uiteraard voor als een ander deze voor mij betaalt ~:)
bron
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:39:24 #212
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108507059
en weer thuis :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:42:13 #213
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108507154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik maak die kosten dus ben er uiteraard voor als een ander deze voor mij betaalt ~:)
Maar die kosten maak je vrijwillig :+
pi_108507274
:W en op naar huis :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:50:27 #215
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108507455
om iets onder de zorgverzekering te laten vallen moet het toch wel als ziekte/kwaal/mankement aangemerkt worden?
Dan vind ik het ver gaan om godsdienst daaronder te willen scharen :P
pi_108507514
quote:

[..]

omdat dat nu wel vaststaat dat het om sprokkjes gaat?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:52:47 #217
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108507519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:50 schreef TradeMarkie het volgende:
om iets onder de zorgverzekering te laten vallen moet het toch wel als ziekte/kwaal/mankement aangemerkt worden?
Nee, daarmee stel je godsdienst gelijk aan de ziekte. En de ziekte wordt nooit vergoed ;)

Het gaat juist om de behandelwijze, of die vergoed wordt.
De vraag : is godsdienst heilzaam? En dat zou theoretisch op het mentale vlak wel zo kunnen zijn.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:54:29 #218
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108507582
ja ik was iets te kort door de bocht, maar je snapt mn punt, ik vind dat godsdienst niets geneest.
pi_108507588
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:50 schreef TradeMarkie het volgende:
Ja, maar volgens mijn rabbijn Ralbag kun je een therapie nodig hebben zonder ziek te zijn. :P :{
bron
pi_108507638
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

omdat dat nu wel vaststaat dat het om sprokkjes gaat?
Nee, omdat het therapeutisch kan werken
bron
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:56:37 #221
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108507658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mijn rabbijn Ralbag kun je een therapie nodig hebben zonder ziek te zijn. :P :{
dat is een mening
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:01:16 #222
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108507812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:54 schreef TradeMarkie het volgende:
ja ik was iets te kort door de bocht, maar je snapt mn punt, ik vind dat godsdienst niets geneest.
Dat geloof ik ook niet..échter..het ZOU de kwaliteit van je leven kunnen verhogen.
Ik kan me voorstellen dat iemand die flink in de put zit/het spoor een tijdje bijster is, maar steun haalt uit geloof, de dingen weer een stuk beter aanpakt. Een soort alternatieve therapie, ipv psychologen.

En iemand dit beter in zijn vel zit, levert de maatschappij meer op en vertoont minder ziektebeelden.
Was ooit een onderzoek.

Ik speel slechts advocaat van de duivel, want ik vind het wel interessant.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:02:02 #223
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108507838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:54 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Stuitend. Maar is natuurlijk niet beperkt tot rabbis
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:13:46 #224
30252 Soempie
Procreating
pi_108508185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:12 schreef B.ertha het volgende:

Jawel, maar ik wil niet. :') Ik vind hem nog steeds zo O+

Misschien is dat mijn versie van het bekende: 'ik mis m'n dikke, zwangere buik'. Want die buik mis ik dus echt verder geen seconde. Maar die UI zou ik missen. :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:14:09 #225
30252 Soempie
Procreating
pi_108508200
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:31 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Is al beter dan vinden dat een gelovige in therapie moet :+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 17:15:37 #226
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_108508238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:13 schreef Soempie het volgende:

[..]

Jawel, maar ik wil niet. :') Ik vind hem nog steeds zo O+

Misschien is dat mijn versie van het bekende: 'ik mis m'n dikke, zwangere buik'. Want die buik mis ik dus echt verder geen seconde. Maar die UI zou ik missen. :D
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 17:35:13 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108508915
Ik ben echt niet productief vandaag :@ zit steeds met mijn broer te kletsen waardoor werken er niet echt van komt :D nu even in bad, zometeen maar weer een poging tot werken :')
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 17:36:53 #228
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108508970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:41 schreef B.ertha het volgende:

Cel selecteren, CTRL+1 doen en daar even neuzen :)
With four other people
And aliens
pi_108510534
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:04 schreef Nembrionic het volgende:
Placebo's vindt ik prima
Zeg, ik blijf niet aan de gang.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:24:23 #230
30252 Soempie
Procreating
pi_108510553
Bezigheidstherapie voor wyccie.
pi_108510620
Geloof me, ik had gisteren al genoeg aan SOG gedaan.
Toch je UI veranderd! :o
Die is ook mooi.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:26:26 #232
30252 Soempie
Procreating
pi_108510624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Heb hem gewijzigd. ;(

Nog een dikke :* voor het maken. O+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:26:47 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_108510641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:26 schreef wyccie het volgende:
Geloof me, ik had gisteren al genoeg aan SOG gedaan.
Toch je UI veranderd! :o
Die is ook mooi.
Ik klikte mis. :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:27:07 #234
30252 Soempie
Procreating
pi_108510651
Hij verandert steeds terug naar die uil. :o
pi_108510661
Dan heeft het lot beslist.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:27:50 #236
30252 Soempie
Procreating
pi_108510675
Niks ervan. :D
pi_108510944
Snel afgevallen. Nu lijk je zo'n jong meisje.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:36:32 #238
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108510965
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:23 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zeg, ik blijf niet aan de gang.
Ik had er al wat weggehaald :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:39:17 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108511061
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:35 schreef wyccie het volgende:
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:39:45 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_108511080
MM kan er nu misschien wel een maken met een draagzak?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:41:37 #241
30252 Soempie
Procreating
pi_108511146
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:35 schreef wyccie het volgende:

Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 18:43:41 #242
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108511209
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:39 schreef LadyBlack het volgende:
MM kan er nu misschien wel een maken met een draagzak?
Of met een kleine Mattis, zittend op de grond :P
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:44:14 #243
30252 Soempie
Procreating
pi_108511228

Die met de weegschaal.. :')
pi_108511265
Wat is die rechts bovenin aan de rechterkant?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:47:00 #245
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108511352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:45 schreef wyccie het volgende:
Wat is die rechts bovenin aan de rechterkant?
Stier (matador)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:48:08 #246
30252 Soempie
Procreating
pi_108511410
Ik snap die links boven niet..
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:48:47 #247
30252 Soempie
Procreating
pi_108511436
Oh, waterman...
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 18:48:47 #248
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108511438
Waterman?
With four other people
And aliens
pi_108511481
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:47 schreef Nembrionic het volgende:
Stier (matador)
Jammer, de matador had niet gehoeven. De stier was voor mij duidelijk genoeg.
Er klopt iets niet. Ik tel wel 12 poppetjes...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:50:50 #250
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108511518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:50 schreef wyccie het volgende:

[..]

Jammer, de matador had niet gehoeven. De stier was voor mij duidelijk genoeg.
:')

quote:
Er klopt iets niet. Ik tel wel 12 poppetjes...
Wat klopt er niet dan?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:51:06 #251
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108511526
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:48 schreef Soempie het volgende:
Oh, waterman...
Ja.
pi_108511549
Oh, dan was het dus niet duidelijk genoeg. De ene is dus een ram.
Vond het al raar dat het lapje aan de andere kant hing.
pi_108511643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:50 schreef Nembrionic het volgende:
:')
En jij dacht zeker dat ik jouw toevoeging van matador aan de uitleg van stier overbodig vond? :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:53:54 #254
30252 Soempie
Procreating
pi_108511648
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:51 schreef wyccie het volgende:
Oh, dan was het dus niet duidelijk genoeg. De ene is dus een ram.
Vond het al raar dat het lapje aan de andere kant hing.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:57:27 #255
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108511799
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

En jij dacht zeker dat ik jouw toevoeging van matador aan de uitleg van stier overbodig vond? :D
Ja, soms zien mensen(ik ook) wel eens dingen niet die eigen superduidelijk zijn. Ik probeerde de vraag voor te zijn dat je niet snapte waarom dat een stier was. Want misschien dacht je wel iets met een zakdoek ofzo. In eerste instantie omdat je het dus sowieso al niet snapte.
pi_108511992
Haha, in dat opzicht klonk het wel heel arrogant dan. :D

Ik zag wel dat het een matador was, maar ik dacht dat de ram links ervan de stier was. Waarom zou je dan alsnog een matador tekenen, dacht ik. Vroeg me dus af of ik niet een sterrenbeeld vergeten was welke, apart van de stier, ook nog gelinkt kon worden aan een matador.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:04:28 #257
30252 Soempie
Procreating
pi_108512127
Eten :W :9
pi_108512420
@lubje, ik las dat je een kroeg had. Weet niet of je al een pubquiz hebt, maar ik werk voor een pubquizbedrijf en zou je eventueel wat leuks kunnen aanbieden
Graag op anoniem
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:15:09 #259
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_108512529
Hehe marketing in de SC. Ik heb het gevoel dat men daar niks van moet hebben :+
Live from Chicago
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:16:34 #260
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108512568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
mooie dubbelzinnige men in deze zin ;)
pi_108512635
Ja bij nader inzien klinkt het wel een beetje fout
Graag op anoniem
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 19:18:11 #262
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108512636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik hou van marketing hoor :P e-commerce, leuk :P
With four other people
And aliens
pi_108512700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:18 schreef Mainport het volgende:
Ja bij nader inzien klinkt het wel een beetje fout
Stuur 'm anders een pm.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:21:23 #264
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108512754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:12 schreef Mainport het volgende:
@lubje, ik las dat je een kroeg had. Weet niet of je al een pubquiz hebt, maar ik werk voor een pubquizbedrijf en zou je eventueel wat leuks kunnen aanbieden
Mr Bright :W
pi_108512774
Mr. Bright :')

Daar wil ik niet mee geassocieerd worden
Graag op anoniem
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:23:25 #266
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108512830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:21 schreef Mainport het volgende:
Mr. Bright :')

Daar wil ik niet mee geassocieerd worden
Ja jammer joh! Als je zegt dat je voor een pubquizbedrijf werkt, dan is dat associatie nummer 1 :D
En waarom je daar niet mee geassocieerd wil worden is me een raadsel.
pi_108513087
Even een dm gestuurd, kan natuurlijk niet zomaar alles hier neerplempen
Graag op anoniem
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:30:56 #268
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_108513123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:12 schreef Mainport het volgende:
Ik werk bij een IT bedrijf. Kan ik je nog een leuke server, laptop, domein, hosting, tablet, projector, of co-locatie aanbieden?
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 19:31:31 #269
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108513143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:30 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Ik werk bij een IT bedrijf. Kan ik je nog een leuke server, laptop, domein, hosting, tablet, projector, of co-locatie aanbieden?
_O_ _O-
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:32:03 #270
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108513162
quote:

[..]

Misschien wil hij wel sexy op de foto.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:32:57 #271
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108513199
of een nieuwe cv-ketel?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:33:24 #272
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_108513218
Wyccie zit in de zorg.. misschien dat er daar nog wat te regelen valt qua neurochirurgie
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:34:05 #273
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_108513242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:32 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Misschien wil hij wel sexy op de foto.
:W :D dat kan ik ook doen
Live from Chicago
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 19:34:16 #274
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108513251
Ik zit in de e-commerce, denk dat ik je wel kan helpen om je marketing op peil te krijgen. Wel een contract hoor, anders doe ik 't niet.
With four other people
And aliens
pi_108513252
quote:

[..]

Ja, ik ben wel een schrale baas, dat ik ontken ik niet. Maar nu weet iedereen waarvoor ze mij moeten vinden
Graag op anoniem
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:35:54 #276
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108513325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

:W :D dat kan ik ook doen
Maar jij zit in de VS :P
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:36:26 #277
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_108513341
Spamfiltertjes doen we ook, maar dan kan je je eigen berichten misschien niet meer lezen dus dat is niet zo handig denk ik O-)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:40:48 #278
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108513502
Alsof de duvel ermee speelt _O-

Komt hier opeens homeopathie ter sprake :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:41:19 #279
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_108513524
:W Ben benieuwd naar de dm :P
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 19:42:31 #280
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108513584
Ik kan heel heel slecht tegen ranzigheid qua wonden enzo. Maar dit vind ik om een of andere reden fascinerend. Waarschuwing: niet klikken als je een zwakke maag hebt, of aan het eten bent. En het is een gifje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With four other people
And aliens
pi_108513656
Oeh, gezellig daarbinnen O+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:44:18 #282
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108513669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:42 schreef Etcetera het volgende:
Ik kan heel heel slecht tegen ranzigheid qua wonden enzo. Maar dit vind ik om een of andere reden fascinerend. Waarschuwing: niet klikken als je een zwakke maag hebt, of aan het eten bent. En het is een gifje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
goed, ik klikte natuurlijk toch, gadver
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 19:45:33 #283
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108513735
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Oeh, gezellig daarbinnen O+
Ik wil het vast niet weten, maar ik vraag me wel af wat het is _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:44 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

goed, ik klikte natuurlijk toch, gadver
Told you so o|O
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:45:57 #284
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108513758
ik neem het je ook niet kwalijk :P
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:49:59 #285
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108513993
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:41 schreef lubje25 het volgende:
:W Ben benieuwd naar de dm :P
Be prepared for spam :+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:54:13 #286
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_108514190
Tralala nu maar eens een presentatie geven over het onderwerp fashion photography en meteen ook weer even 15 nieuwe foto's presenteren en laten bekritiseren
Live from Chicago
pi_108514665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:42 schreef Etcetera het volgende:

SPOILER
Ik klik altijd voordat ik lees ;( :')
pi_108514817
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:45 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik wil het vast niet weten, maar ik vraag me wel af wat het is _O-

Maden die een wond schoonhouden? (hoewel daarvoor volgens mij de maden in een soort zakje zitten dus misschien is het ook gewoon een open voetwond met maden erin :P )
pi_108515359
Trouwens, dat ding staat wel in een spoiler, maar ik zie hem wel bovenaan in de picture overview :r
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 20:18:39 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108515386
Ik hou van vieze dingen maar daar keerde mijn maag toch even van om :r
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 20:20:49 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108515505
En ik zit in de snackbar en nu ben ik misselijk :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:23:41 #292
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108515668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:20 schreef MaJo het volgende:
En ik zit in de snackbar en nu ben ik misselijk :')
Lekker bij je schnitzeltje :')
pi_108515925
*doet nog een beetje extra zure room over haar wrap :9
pi_108515979
Even snel deze pagina volmaken :X
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 20:30:21 #295
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108516015
:D _O-
With four other people
And aliens
pi_108516057
Bezig met de adressenlijst voor als Jair's kleine broer/zus er is :P
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 20:31:29 #297
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108516083
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:31:31 #298
30252 Soempie
Procreating
pi_108516084
Ik vraag me af of het kietelt.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:31:53 #299
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108516106
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:31 schreef iamredleader het volgende:
Bezig met de adressenlijst voor als Jair's kleine broer/zus er is :P
logeer/dumpadressen? :P
pi_108516133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:31 schreef Soempie het volgende:
Lijkt me wel eigenlijk, van die visjes die aan je voeten knabbelen kriebelen ook :Y
pi_108516157
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:31 schreef Soempie het volgende:
Neuh, kleine schopjes in de buik :) leuk hoor :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')