abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 11:55:38 #1
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497230

Welkom in de AKQ SC, voor iedereen die ooit in de AKQ gepost heeft, dat nog van plan is of dat nog steeds doet en ieder ander is ook van harte welkom.

Met als vaste gasten:

hartjes93.jpglolz.jpgboes.JPGNebrionic.jpg91kynm.jpgIRM.PNGcute.png2rnzoe1.gif
wtg2.gifnapo.JPGiamredleader.jpgAudreyAvatar.jpgavatar214978_1.jpgsharky60.jpg
sheep60x602.jpgamsterdam_hat.gifwapen60.gifwoosh.png
Brian.pngem-avatar.jpgtyph2.jpg1.jpgbeertje.jpg

Aangezien het kabinet van de AKQ(SC) al enige tijd niet meer functioneert, is deze per heden met verlof gestuurd. Betaald, dat wel :P

De voorgaande delen t/m 989 zijn in de archieven verdwenen. Vanaf topic 990 worden de voorgaande topics niet meer bijgehouden, noch in de OP van een topic, noch in de Wiki.
Lang leve de zoekfunctie van Fok! als je iets nodig hebt of terug wilt zoeken...

Verjaardagen
Wiebelsoempie - 13 januari
Its-Jojo-4you - 14 februari
Hawaii_Tim - 26 februari
Cobra4 - 27 februari
Calex - 27 februari
Nembrionic - 9 maart
Soempie - 13 maart
LadyBlack - 8 juni
Whiteguy - 2 juli
MaJo - 7 juli
Yurithemaster - 14 juli
B.ertha - 23 juli
Puntenslijpsel - 31 juli
PhysicsRules - 27 augustus
Supersheep - 29 augustus
Tinuviel - 2 september
Bart - 15 september
TradeMarkie - 25 september
lubje25 - 3 oktober
iamredleader - 11 oktober
Etcetera - 2 november
Mark - 2 november
Nesle - 19 november
Diaan73 - 19 november
Wyccie - eeuwig 18
MadMaster - de leeftijd van een erg goede whisky
Ofyles - ???
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 11:56:26 #2
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497256
Waarom kan ik de laatste post - die van mij dan - niet editten met een linkje naar dit topic :?
With four other people
And aliens
pi_108497273
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:55 schreef Bart het volgende:

[..]

Verschilt per bedrijf hoor :).
ik zeg ook bij veel bedrijven. Maar mensen die de illusie hebben dat HR opkomt voor de belangen van werknemers moeten snel wakker worden :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_108497334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:56 schreef Etcetera het volgende:
Waarom kan ik de laatste post - die van mij dan - niet editten met een linkje naar dit topic :?
Dat stoorde me laatst ook al, je kunt voortaan niet meer editten in een gesloten topic :{
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:58:29 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_108497335
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:56 schreef Etcetera het volgende:
Omdat ik erna nog een post heb gemaakt :@.
Maar in principe is het ook een beetje nutteloos aangezien je eronder de topicnaam hebt staan, gewoon op het zwarte pijltje rechts ernaast klikken brengt je ook naar dit topic :P.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:58:58 #6
65252 Bart
pi_108497349
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat stoorde me laatst ook al, je kunt voortaan niet meer editten in een gesloten topic :{
Alleen de lapo kun je nog editten ja. Vind het ook niet geweldig, maar ja, keuze van Danny...
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 11:59:19 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497357
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:58 schreef Bart het volgende:

[..]

Omdat ik erna nog een post heb gemaakt :@.
Maar in principe is het ook een beetje nutteloos aangezien je eronder de topicnaam hebt staan, gewoon op het zwarte pijltje rechts ernaast klikken brengt je ook naar dit topic :P.
Prutser :P

En whut :D die functie kende ik niet :D :@
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:59:54 #8
65252 Bart
pi_108497379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:59 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Prutser :P
Sowwy :@.
quote:
En whut :D die functie kende ik niet :D :@
En als je op de TT klikt krijg je de reeks te zien ;).
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:00:00 #9
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497382
Oh, en bij mij is HR bokkig omdat ze nog geen budget hebben en daarom momenteel helemaal niets of niemand willen aannemen :{
With four other people
And aliens
pi_108497527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:00 schreef Etcetera het volgende:
Oh, en bij mij is HR bokkig omdat ze nog geen budget hebben en daarom momenteel helemaal niets of niemand willen aannemen :{
Mja, en wat dan als je geen contract krijgt?

Bart, handig! Ik kende die functie dus ook nog niet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108497562
Ik val nog steeds een kg per week af. *O* Iemand nog tips voor gezonde, lekkere tussendoortjes? Of dingen voor 's avonds laat? :Y)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:06:45 #12
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:04 schreef Soempie het volgende:

[..]

Mja, en wat dan als je geen contract krijgt?
Dan zit ik vanaf 1 april weer thuis.

Er is een workaround bedacht, dat het geld dat door Noordhoff moet worden betaald eerst uit het marketingbudget gaat komen tot ze bij HR eruit zijn. :') .
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:06:54 #13
65252 Bart
pi_108497577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:06 schreef Soempie het volgende:
Ik val nog steeds een kg per week af. *O* Iemand nog tips voor gezonde, lekkere tussendoortjes?
Fruit :P.
quote:
Of dingen voor 's avonds laat? :Y)
Fruit :P.
pi_108497629
quote:
Ik val nog steeds een kg per week af. *O* Iemand nog tips voor gezonde, lekkere tussendoortjes? Of dingen voor 's avonds laat? :Y)
Een club sandwich. :)

Ik zit er net één te eten. :9
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_108497664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:06 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Dan zit ik vanaf 1 april weer thuis.
Heb je nog sollicitaties lopen? Want thuis gaan zitten lijkt me dus een stuk minder gunstig? Dit was toch ook bedoeld als plek om vanuit door te solliciteren?

Ik weet echt niet veel van je situatie, maar ik denk dat er best mensen jaloers op je zijn dat je een plek hebt. :@
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:09:42 #16
65252 Bart
pi_108497667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:08 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Een club sandwich. :)

Ik zit er net één te eten. :9

Wel lekker, maar echt gezond denk ik niet :D.
pi_108497712
Pff, ik zie anders sla en tomaat!
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:11:39 #18
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:09 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heb je nog sollicitaties lopen? Want thuis gaan zitten lijkt me dus een stuk minder gunstig? Dit was toch ook bedoeld als plek om vanuit door te solliciteren?

Ik weet echt niet veel van je situatie, maar ik denk dat er best mensen jaloers op je zijn dat je een plek hebt. :@
Ik ben weer aan het rondkijken, maar er zijn niet echt veel interessante vacatures jammer genoeg. En het was inderdaad de bedoeling dat ik nog verder zou solliciteren, maar dat is er (natuurlijk :') ) niet echt van gekomen.

Ik ben ook heel blij met m'n plekje, en ik wil hier ook niet weg - collega's willen ook niet dat ik wegga - maar ik wil uit m'n uitkering. En dat gaat zonder contract hier ook niet lukken -O-
With four other people
And aliens
pi_108497763
Ik zou dan denk ik toch gaan voor het solliciteren vanuit deze functie. Anders zit je thuis en dat staat helemaal raar. Zeker als ze aangeven dat ze wel willen, maar het financieel niet rond krijgen. Dan kun je wel druk gaan zetten, maar of dat gaat werken? Misschien wel hoor, dat ik het helemaal verkeerd inschat? 8)7
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:13:01 #20
65252 Bart
pi_108497764
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:11 schreef Soempie het volgende:
Pff, ik zie anders sla en tomaat!
Shoarma is ook heel gezond, zit knoflook in!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:13:07 #21
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108497768
voor mij zo een ham/kaas croissant en 2 broodjes kaas (nee, geen bier :+ )

En de botte bijl hakt wel het mooiste.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_108497782
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef TradeMarkie het volgende:

:D
pi_108497804
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef TradeMarkie het volgende:
voor mij zo een ham/kaas croissant en 2 broodjes kaas (nee, geen bier :+ )

wel met de meeste spaanders ja :Y
Maar als je niet op de juiste plaats staat als je die gebruikt doe je je jezelf wel snel pijn....
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_108497805
Excuses Etc, je had je keuze al gemaakt. Had m'n mond moeten houden. :@
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:26 #25
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108497829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef Soempie het volgende:
Ik zou dan denk ik toch gaan voor het solliciteren vanuit deze functie. Anders zit je thuis en dat staat helemaal raar. Zeker als ze aangeven dat ze wel willen, maar het financieel niet rond krijgen. Dan kun je wel druk gaan zetten, maar of dat gaat werken? Misschien wel hoor, dat ik het helemaal verkeerd inschat? 8)7
Kijkend wat ik hier doe, hoe lastig het voor ze gaat zijn om zonder mij verder te moeten en wat ik momenteel nog steeds blijf overnemen van andere: ik heb leverage gecreëerd, alleen nog niet ingezet :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:14 schreef Soempie het volgende:
Excuses Etc, je had je keuze al gemaakt. Had m'n mond moeten houden. :@
:D geeft niet hoor, als ik niet wilde dat ik andere meningen zou horen, had ik het niet hier moeten posten :)

Oei! 'Wie laat zich niet koeiener' shirt is in de dagaanbieding bij David & Thomas :D
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:15:37 #26
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108497834
ik heb vanochtend trouwens de ronde van noord holland gereden :P
En ik heb zin in m'n bed :')
pi_108498009
quote:
Yoghurt, crackers, fruit.
Als je zin hebt in chips, kun je beter kroepoek of tarwechips nemen, dat is relatief beter.
Als je zin hebt in m&ms of andere chocoladesnoep, kun je beter wat blokjes chocolade nemen, van een goede kwaliteit, liefst puur. Dat bevat meestal minder suiker en vet dan huismerk chocolade.
Neem een rijstwafel met stroop ( :9) ipv een stroopwafel. Neem een boterham in plaats van twee koekjes. Enz.

En over het algemeen negeer ik mijn eigen tips :')
pi_108498016
Ik duim in elk geval nog steeds voor een contract. ^O^
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:23:05 #29
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108498049
ik zou gewoon niet meer moeten kopen dan wat er op mn boodschappenlijstje staat, maar ik dwaal altijd af naar de eerste 2 paden rechts :')
pi_108498079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:13 schreef Soempie het volgende:
Ik ben het opzich wel met Etc eens, ze werkt er al maanden voor een habbekrats. Waarbij keer op keer gezegd wordt hoe blij ze met haar zijn.

Als ze echt zo blij zijn dan is er zo budget gevonden/gemaakt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_108498085
yoghurt, fruit en volkorenbrood zijn nu m'n tussendoortjes. :Y) En gelukkig vind ik dat ook wel heel lekker, maar soms begint het opeens te vervelen.

B. thanks, je hebt me op ideeen gebracht. MaJo gister ook al met haar zalmwraps. Zo maar even kijken of ik naar de winkel kan om spullen voor maaltijdsalades en dergelijke te kopen. :9
pi_108498168
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:24 schreef Soempie het volgende:
yoghurt, fruit en volkorenbrood zijn nu m'n tussendoortjes. :Y) En gelukkig vind ik dat ook wel heel lekker, maar soms begint het opeens te vervelen.

B. thanks, je hebt me op ideeen gebracht. MaJo gister ook al met haar zalmwraps. Zo maar even kijken of ik naar de winkel kan om spullen voor maaltijdsalades en dergelijke te kopen. :9
Zalmwraps zijn ook erg lekker :Y
Ook voor je maaltijdsalades kun je dingen aanpassen natuurlijk. Neem gegrilde kip en gegrilde groenten en maak/koop dressing op yoghurt of oliebasis in plaats van mayobasis :)
pi_108498223
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik ben het opzich wel met Etc eens, ze werkt er al maanden voor een habbekrats. Waarbij keer op keer gezegd wordt hoe blij ze met haar zijn.

Als ze echt zo blij zijn dan is er zo budget gevonden/gemaakt.
Is ook weer waar. Ik zie alleen om me heen veel mensen die thuis komen te zitten, omdat het budget er echt niet is. :+ Maar ik hoop dus echt dat ze het wel rond krijgen. :Y

En ik denk ook aan behoorlijk wat mensen die dus helemaal niks kunnen krijgen en nu een rotbaantje hebben en weinig opbouwen. Etcie heeft echt wel geluk gehad, ook al werkt ze voor een habbekrats. Ze had ook verder kunnen solliciteren, zoals de bedoeling was (daar is die plek voor bedoeld, geloof ik?). Kun je wel gaan eisen, maar ergens vind ik dat ook wat ondankbaar. :@

Maar misschien denk ik wel heel krom.
pi_108498242
Ik doe nooit dressing op salades. :D
pi_108498500
En het weigeren van die reizen, kunnen ze dat niet op werkweigering gooien? :?
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 12:45:18 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108498767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:29 schreef Soempie het volgende:

[..]

Is ook weer waar. Ik zie alleen om me heen veel mensen die thuis komen te zitten, omdat het budget er echt niet is. :+ Maar ik hoop dus echt dat ze het wel rond krijgen. :Y

En ik denk ook aan behoorlijk wat mensen die dus helemaal niks kunnen krijgen en nu een rotbaantje hebben en weinig opbouwen. Etcie heeft echt wel geluk gehad, ook al werkt ze voor een habbekrats. Ze had ook verder kunnen solliciteren, zoals de bedoeling was (daar is die plek voor bedoeld, geloof ik?). Kun je wel gaan eisen, maar ergens vind ik dat ook wat ondankbaar. :@

Maar misschien denk ik wel heel krom.
Ik ben het met Soemp eens :Y We zitten gewoon in een hele lastige tijd waarin je al lang blij mag zijn met een baan. Eisen stellen zit er dan gewoon even niet in :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:49:03 #37
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108498889
Maar etc heeft dus geen baan maar een uitkering en werkt dus in het kader daarvan bij een bedrijf, dat ligt dan toch net even iets anders. Als dat bedrijf echt zo tevreden is met etc dan profiteren ze gewoon over haar rug van deze regeling en dat is niet netjes en dan rijst de vraag of je daar wel zo wilt werken.
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 12:52:21 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108498993
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:49 schreef TradeMarkie het volgende:
Maar etc heeft dus geen baan maar een uitkering en werkt dus in het kader daarvan bij een bedrijf, dat ligt dan toch net even iets anders. Als dat bedrijf echt zo tevreden is met etc dan profiteren ze gewoon over haar rug van deze regeling en dat is niet netjes en dan rijst de vraag of je daar wel zo wilt werken.
Dat is ook zo maar je bouwt wel werkervaring op en dat is ook heel belangrijk. En als ik het goed begrijp krijgt ze wel een extra vergoeding dus gaat ze erop achteruit als ze alleen nog de uitkering heeft :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:54:52 #39
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108499075
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is ook zo maar je bouwt wel werkervaring op en dat is ook heel belangrijk. En als ik het goed begrijp krijgt ze wel een extra vergoeding dus gaat ze erop achteruit als ze alleen nog de uitkering heeft :)
Dat is ook wel weer zo, maar ik kan etc wel begrijpen. Hoe langer dit ook gaat duren, hoe meer je jezelf af kunt vragen of je wel in zo'n laks bedrijf wilt werken
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:56:17 #40
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_108499126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Kijkend wat ik hier doe, hoe lastig het voor ze gaat zijn om zonder mij verder te moeten en wat ik momenteel nog steeds blijf overnemen van andere: ik heb leverage gecreëerd, alleen nog niet ingezet :)

En ik las cleavage, dat helpt je misschien ook aan je contract :')
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 12:57:08 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108499163
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:54 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer zo, maar ik kan etc wel begrijpen. Hoe langer dit ook gaat duren, hoe meer je jezelf af kunt vragen of je wel in zo'n laks bedrijf wilt werken
Ik snap Etc ook wel :Y Maar ik zie op dit moment dat ze bij sollicitaties vooral naar werkervaring vragen dus het is erg belangrijk om dat op te bouwen. Het is gewoon erg moeilijk om momenteel aan een baan te komen :X
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:58:24 #42
65252 Bart
pi_108499215
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:56 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

En ik las cleavage, dat helpt je misschien ook aan je contract :')
_O-
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 12:59:21 #43
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:21 schreef Soempie het volgende:
Ik duim in elk geval nog steeds voor een contract. ^O^
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Extra vergoeding? Reiskosten, that's it. En die schiet ik nog eerst voor ook :P

Ik weet dat ik best wel mazzel heb gehad, maar het hele traject is bedoeld om werkervaring op te doen en in de meest ideale situatie je meteen bij het bedrijf blijft.

Het contract kan nog maximaal met 3 maanden verlengd worden, maar dat wil ik niet. De werkervaring ben ik heel blij mee, maar ik kom zo uiteindelijk geen steek verder. En ik vind dat ik na 2 maanden wachten wel eens iets mag gaan eisen, al is het maar duidelijkheid over wat er nu gaat gebeuren. Geen contract, ook prima, maar zeg dat dan gewoon. (en ja ik zal er echt heel erg van balen als er geen contract inzit)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap Etc ook wel :Y Maar ik zie op dit moment dat ze bij sollicitaties vooral naar werkervaring vragen dus het is erg belangrijk om dat op te bouwen. Het is gewoon erg moeilijk om momenteel aan een baan te komen :X
Ik heb als dit is afgelopen 9 maanden werkervaring, dat is meer dan waar ik mee begon :P

En ik vind echt dat als ze zo blij met me zijn, ze dat wel eens mogen tonen. Ook al zitten ze ook te bezuinigen, er is blijkbaar behoefte aan dat wat ik doe, en ik ben er blijkbaar goed genoeg in dat ik naar Engeland en België mag om anderen voor te lichten over de software.
With four other people
And aliens
pi_108499546
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:49 schreef TradeMarkie het volgende:
Mwah, blijkbaar zit ze nog steeds in die regeling en gebeurt er nu precies waarvoor de plek bedoeld was: werkervaring opdoen. Daar profiteert Etcie toch ook van? Ik zou die drie maanden dan nog gewoon afwachten (en wel blijven informeren natuurlijk) voor ik eisen zou gaan stellen.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:10:48 #45
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499662
Misschien begrijpen jullie het verkeerd :) ik ga niet direct eisen stellen. Als er nu wordt voorgesteld dat ik in maart naar Mechelen ga om een 2de training te geven, dan ga ik aangeven dat ik dat prima vind mits er duidelijkheid is over het contract.

Dat is in mijn ogen, met de intentieverklaring in m'n achterhoofd, de mondelinge toezeggingen die er tot nu toe zijn gedaan én de wetenschap dat 31 maart mijn contract afloopt, niet onredelijk.

En de enige reden dat ik duidelijkheid wil hebben is niet eens dat ik een contract wil, maar dat die onzekerheid killing is. Daar ben ik echt klaar mee :X
With four other people
And aliens
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 13:15:45 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108499812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:10 schreef Etcetera het volgende:
Misschien begrijpen jullie het verkeerd :) ik ga niet direct eisen stellen. Als er nu wordt voorgesteld dat ik in maart naar Mechelen ga om een 2de training te geven, dan ga ik aangeven dat ik dat prima vind mits er duidelijkheid is over het contract.

Dat is in mijn ogen, met de intentieverklaring in m'n achterhoofd, de mondelinge toezeggingen die er tot nu toe zijn gedaan én de wetenschap dat 31 maart mijn contract afloopt, niet onredelijk.
Ik snap het wel :Y En het is ook goed dat je er achteraan gaat en duidelijkheid wil, maar ik snap niet waarom je die 3 extra maanden niet wil doen en dán achter een vast contract aangaat? Of denk je dat je het dan sowieso niet krijgt?

Ik vind sowieso dat ze wel meer openheid van zaken moeten geven!
pi_108499820
Hopelijk heb je voor die tijd duidelijkheid.
pi_108499892
Wat gebeurt er als ze zeggen dat je -nog- geen contract krijgt? Blijft je uitkering dan wel lopen? Of moet je dan sowieso die drie maanden doen?
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:05 #49
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499968
Uitkering blijft lopen, en het traject en mijn uitkering staan op dat gebied los van elkaar. Ik heb zelf aangegeven dat ik niet nog een verlenging wil, daar heeft mijn 'klantmanager' geen zeggenschap over voor zover ik weet. Ben er vrijwillig aan begonnen in elk geval.
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:10 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108499971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 06:24 schreef Soempie het volgende:

[..]

:D _O_

En homeopathie, ik ben met m'n mening over homeopathie bijna net zo voorzichtig als over het geloof. Herkent iemand dat? Sommige mensen zijn er zo fanatiek in en behoorlijk snel beledigd/ boos als je je mening geeft (en in dat geval is het zeker geen mening meer, maargoed).
Nee. Want homeopathie is aantoonbaar onzin.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:51 #51
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108499987
Oh ja, @MaJo: het wordt eerst een half jaar contract :) niet meteen vast (daar was ik sowieso al niet vanuit gegaan)
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:21:55 #52
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108499990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee. Want homeopathie is aantoonbaar onzin.
Ik heb wel veel baat gehad bij homeopathie hoor. :Y Ook bij acupunctuur trouwens.
Make love, not war ☮
pi_108500087
Ik stel me Nem nu zo voor: :|W
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:25:51 #54
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108500100
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:25 schreef Soempie het volgende:
Ik zat al popcorn te overwegen vanwege de discussie die nu komt :P
With four other people
And aliens
pi_108500111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:25 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik zat al popcorn te overwegen vanwege de discussie die nu komt :P
:D
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 13:26:46 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108500141
quote:
Of zo: :')

Ik heb niets tegen homeopathie, als het mensen helpt so what?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:27:05 #57
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500153
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:21 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb wel veel baat gehad bij homeopathie hoor. :Y
Dat geloof ik niet :)
Althans, ik geloof niet dat het door een werkzame stof in die middelen komt.

quote:
Ook bij acupunctuur trouwens.
Daar heb ik nog geen mening over :)
pi_108500166
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen homeopathie, als het mensen helpt so what?
Ik vind het alleen kwalijk dat het vergoed wordt vanuit aanvullende verzekeringen. 8)7
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:27:59 #59
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500183
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Die volgorde :P
pi_108500186
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:21 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik heb wel veel baat gehad bij homeopathie hoor. :Y Ook bij acupunctuur trouwens.
Ik denk dat jij, net als wyccie en ik, bij homeopathie denkt aan kruiden en planten. En niet aan, wat het daadwerkelijk schijnt te zijn, werkzame stoffen maar dan ontzettend verdund omdat dat de werking juist zou versterken.
:)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:28:16 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:27 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het alleen kwalijk dat het vergoed wordt vanuit aanvullende verzekeringen. 8)7
Je vindt het dus uberhaupt kwalijk dat er voor betaald moet worden?
pi_108500193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[..]

Die volgorde :P
_O-
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:28:47 #63
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik denk dat jij, net als wyccie en ik, bij homeopathie denkt aan kruiden en planten. En niet aan, wat het daadwerkelijk schijnt te zijn, werkzame stoffen maar dan ontzettend verdund omdat dat de werking juist zou versterken.
Met als gevolg dat er geen werkzame stoffen meer traceerbaar zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:29:03 #64
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108500229
quote:

[..]

Wait, whut? Werkzame verstoffen verdunnen zou werking versterken? Dat klinkt echt te onlogisch.
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:30:35 #65
114177 Diaan73
pi_108500275
quote:

[..]

Het maakt me eigenlijk niet uit hoe en wat. Ik weet wel dat door de homeopathische behandeling mijn allergie voor katten een stuk minder is geworden. Of het nou kruiden, planten of andere stoffen zijn... als het helpt, vind ik het prima.

Ik ken mensen die er echt bij zweren.

Maar waarom is het stom dat het uit een aanvullend pakket wordt vergoed? Ik vind dat normaal vanuit een aanvullend pakket. Dat is een keuze die je maakt en waar je voor betaalt.
Make love, not war ☮
pi_108500334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:28 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je vindt het dus uberhaupt kwalijk dat er voor betaald moet worden?
Daar ben ik nog niet over uit. Als ik een zak lucht wil verkopen vind ik ook dat het moet kunnen, maar dan moet wel duidelijk zijn dat het lucht is. Als mensen daar dan geld aan uitgeven, tja, moeten ze zelf weten. Alleen denk ik dat het veel mensen niet duidelijk is dat het onzin is.
pi_108500368
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:30 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Het maakt me eigenlijk niet uit hoe en wat. Ik weet wel dat door de homeopathische behandeling mijn allergie voor katten een stuk minder is geworden. Of het nou kruiden, planten of andere stoffen zijn... als het helpt, vind ik het prima.

Ik ken mensen die er echt bij zweren.

Maar waarom is het stom dat het uit een aanvullend pakket wordt vergoed? Ik vind dat normaal vanuit een aanvullend pakket. Dat is een keuze die je maakt en waar je voor betaalt.
Punt is gewoon dat homeopathie is verzonnen als term voor een therapie waarbij je in feite water gebruikt. Het wordt nu gebruikt voor alle-buiten-gangbare-medicijnen-middelen en daarom worden 'homeopatische' middelen ook vergoed.

Het product is niet slecht, er wordt foutief een term aan gehangen die verwijst naar een product dat wel slecht is.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:32:59 #68
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:29 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Wait, whut? Werkzame verstoffen verdunnen zou werking versterken? Dat klinkt echt te onlogisch.
Blijkbaar is de gedachte erachter dat je met de stoffen een ziektebeeld nabootst. Als gevolg daarvan zou je lichaam zelf aan het werk gaan om zich te wapenen. Dat moet je dan met een kleine dosis doen om weerstand op te bouwen. Teveel, en je wordt echt ziek.

Zie het als een poliovaccin. Dat werkt door dode polio in te spuiten. Als gevolg daarvan gaat je lichaam antistoffen aanmaken. Maar bij polio is het gewoon duidelijk aantoonbaar in het vaccin, bij homeopathie zijn de stoffen niet te vinden.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:34:23 #69
114177 Diaan73
pi_108500416
Maar waarom wordt het wel als "officiële geneeswijze" erkend. Als het slecht of misleidend zou zijn, zou daar toch wel wat aan gedaan moeten worden. Misschien ben ik ook wel te naïef hierin.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage dinsdag 28 februari 2012 @ 13:34:55 #70
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108500438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Blijkbaar is de gedachte erachter dat je met de stoffen een ziektebeeld nabootst. Als gevolg daarvan zou je lichaam zelf aan het werk gaan om zich te wapenen. Dat moet je dan met een kleine dosis doen om weerstand op te bouwen. Teveel, en je wordt echt ziek.

Zie het als een poliovaccin. Dat werkt door dode polio in te spuiten. Als gevolg daarvan gaat je lichaam antistoffen aanmaken. Maar bij polio is het gewoon duidelijk aantoonbaar in het vaccin, bij homeopathie zijn de stoffen niet te vinden.
Oh op die fiets.

Ik zat het te vergelijken met laten we zeggen cafeïne: een verdunde dosis cafeïne die een sterkere werking zou hebben dan een normale dosis. Dit is meer werken met antistoffen, zoals de griepprik.
With four other people
And aliens
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:35:28 #71
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500461
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Soempie het volgende:

[..]

Daar ben ik nog niet over uit. Als ik een zak lucht wil verkopen vind ik ook dat het moet kunnen, maar dan moet wel duidelijk zijn dat het lucht is. Als mensen daar dan geld aan uitgeven, tja, moeten ze zelf weten. Alleen denk ik dat het veel mensen niet duidelijk is dat het onzin is.
Precies..dus de kluit wordt belazerd.

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Maar waarom wordt het wel als "officiële geneeswijze" erkend. Als het slecht of misleidend zou zijn, zou daar toch wel wat aan gedaan moeten worden. Misschien ben ik ook wel te naïef hierin.
Dat wordt het niet. Het wordt als alternatieve geneeswijze aangeduid, als placebo en als pseudo-wetenschap.
pi_108500462
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Vanwege de terminologie. Echt, geloof me nu, ik heb me erin verdiept :)

Mensen, ik heb deze discussie vaker gevoerd, dus ik ken dit bijltje. Laten we afspreken dat:

• Iedereen het erover eens is dat tot 100% verdunde stoffen niet werken (tenzij placebo)
• Natuurproducten zouden kunnen werken
• Natuurproducten abusievelijk 'homeopatisch' worden genoemd.
• Niet volledig verdunde stoffen abusievelijk 'homeopatisch' worden genoemd
• Natuurproducten vergoed zouden moeten worden
• Waterige producten niet vergoed moeten worden
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:36:22 #73
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500500
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:34 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Oh op die fiets.

Ik zat het te vergelijken met laten we zeggen cafeïne: een verdunde dosis cafeïne die een sterkere werking zou hebben dan een normale dosis. Dit is meer werken met antistoffen, zoals de griepprik.
Ik vind het wel een goed voorbeeld waarvan lagere doseringen beter werken :Y
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:36:50 #74
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_108500518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:35 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Mensen, ik heb deze discussie vaker gevoerd, dus ik ken dit bijltje. Laten we afspreken dat:

• Iedereen het erover eens is dat tot 100% verdunde stoffen niet werken (tenzij placebo)
Eens.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:37:40 #75
114177 Diaan73
pi_108500544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:35 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Wat is dan wel homeopatisch? Niets of alleen die tot 100% verdunde stoffen?
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')