quote:Militaire functies
Op militair gebied heeft hij, na zijn recentste bevordering op 27 april 2005, de volgende rangen:
Reserve Commandeur der Koninklijke Marine
Reserve Brigadegeneraal der Infanterie van de Koninklijke Landmacht
Reserve Commodore van de Koninklijke Luchtmacht
Reserve Brigadegeneraal der Koninklijke Marechaussee
Tevens is hij adjudant in buitengewone dienst van de koningin.
Sinds 6 december 2001 is hij ook drager van het Officierskruis (officieel: Onderscheidingsteken voor eervolle langdurige Nederlandse effectieve dienst als officier, ook bekend als het Jeneverkruis), omdat hij in dat jaar 15 jaar als officier in dienst was van de koningin.
Hmmm, idd het zou protocollair kunnen zijnquote:Op maandag 27 februari 2012 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarschijnlijk omdat hij er niet in zijn capaciteit als marine-officier was, maar als vervanger van de Koningin.
Volgens mij puur symbolisch, itt het Engelse koningshuisquote:Op maandag 27 februari 2012 18:19 schreef Anno2012 het volgende:
Zijn dit symbolische functies, of mag Willem ook echt commando voeren over de marine als er oorlog uitbreekt?
Misschien past ie hem niet meer.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom komt Willem Alexander naar een herdenking van de slag in de Javazee zonder uniform?
Ik denk dat dat sowieso niet het geval is.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Misschien past ie hem niet meer.
hij heeft volgens mij tijdens zijn dienstplicht als officier van de wacht ofzo gediend aan boord van fregatten.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:19 schreef Anno2012 het volgende:
Zijn dit symbolische functies, of mag Willem ook echt commando voeren over de marine als er oorlog uitbreekt?
Het siert niet als men een hogere rang krijgt dan men verdiend heeft inclusief de medailles. Dat is iets voor Afrikaanse of Zuid-Amerikaanse dictators.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij heeft volgens mij tijdens zijn dienstplicht als officier van de wacht ofzo gediend aan boord van fregatten.
in oorlogstijd zou hij dat weer op kunnen pikken lijkt me (relatief veilige functie) als een soort moraalb00ster
Meat packing glitteratiquote:Op maandag 27 februari 2012 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het siert niet als men een hogere rang krijgt dan men verdiend heeft inclusief de medailles. Dat is iets voor Afrikaanse of Zuid-Amerikaanse dictators.
lekker belangrijk of het siert of nietquote:Op maandag 27 februari 2012 18:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het siert niet als men een hogere rang krijgt dan men verdiend heeft inclusief de medailles. Dat is iets voor Afrikaanse of Zuid-Amerikaanse dictators.
Prince Andrew vloog helicopter in de Falkland oorlogquote:Op maandag 27 februari 2012 18:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk of het siert of niet
het leger heeft nu eenmaal een aantal ceremoniele functies waar je geen in de strijdgeharde ijzervreters voor nodig hebt ... dan heeft het weinig zin om die een half jaar door de modder te laten kruipen voor ze aan de slag kunnen
PWA heeft zo'n functie (een aantal eigenlijk) maar hij heeft ook gewoon zijn dienstplicht doorlopen en zijn vliegbrevet gehaald en dat soort dingen
daar hebben we niet aan meegedaanquote:Op maandag 27 februari 2012 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Prince Andrew vloog helicopter in de Falkland oorlog
Nou nou, het is wat zeg. Dien anders even een klachtenbrief in drievoud in.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
http://nos.nl/koningshuis(...)ng-slag-javazee.html
Waarom komt Willem Alexander naar een herdenking van de slag in de Javazee zonder uniform?
Hij heeft de volgende rangen
[..]
Afghanistan, Joegoslavië, Libanon? Kansen genoeg gehad.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar hebben we niet aan meegedaan
je kunt je wel afvragen of we dat fregat waar hij opzat (zo uit mijn hoofd had het gekund qua data) die kant uit hadden gestuurd met de kroonprins aan boord als we wel hadden meegedaan
Nee, vroeg me gewoon af waarom dat was, zeiklijster. En de vraag is beantwoord, het had een protocollaire redenquote:Op maandag 27 februari 2012 18:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nou nou, het is wat zeg. Dien anders even een klachtenbrief in drievoud in.
Groot respect voor Willem-Alexander dat hij acte de presence geeft bij die herdenking, ondanks zijn privésituatie. En dan ga jij lopen miepen over een uniform? Ben je niet goed wijs ofzo?
het is toch geen verplichting ofzoquote:Op maandag 27 februari 2012 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Afghanistan, Joegoslavië, Libanon? Kansen genoeg gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |