Hhahaahaha!quote:
Je hebt tenminste voor de helft gelijk, het is geen kwaliteitsfoto.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Echt een kwaliteitsfoto is het niet, maar zo staat het in de krant verwoord.
Er word hier gesproken over de "lastige uitkeringstrekker". Dat is een andere groep dan de universitaire geschoolde. En zelfs dan is er niks mis mee om "iets" te gaan doen ipv. niks doen. Dat je je WW uitzit en geen werk onder je niveau accepteert kan ik inkomen, maar nadat de WW afloopt ga je maar gewoon weer wat doenquote:Op maandag 27 februari 2012 11:36 schreef whitetiger300 het volgende:
[..]
Je hebt tenminste voor de helft gelijk, het is geen kwaliteitsfoto.
Wat betreft de inhoud, ik zie nergens staan dat mensen niet willen werken. Enkel dat ze geen baan willen accepteren waar ze geen zin in hebben. Erg populistische taal in dit artikel maar dat terzijde is dit helemaal niet vreemd als je universitair bent opgeleid, heb je nu eenmaal weinig zin om vanuit het UWV in de fabriek te gaan staan terwijl je zelf druk bezig gepast werk te vinden. Je hebt in dit stelsel meer aan mensen die 2 maanden uitkering trekken om vervolgens weer werk op niveau te vinden dan hoog opgeleiden op laag opgeleid werk te zetten.
Ja bedanktquote:Op maandag 27 februari 2012 11:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Slim antwoord zeg. Complimenten![]()
Serieus, zeg dan nietsquote:
Precies mijn gedachte..quote:Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee.
Wat mij betreft mag je daar voor kiezen, maar dan krijg je ook geen bijstand/andere uitkeringen.
Werk is uiteraard niet verplicht, maar om dan de lasten van de niet werkende geheel en enkel op de schouders af te schuiven van degene die wel werken is natuurlijk ook niet bepaald netjes, sociaal of eerlijk.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:00 schreef BasEnAad het volgende:
Nou ja, mensen worden vrij geboren he. Moet werk echt verplicht worden?
Niet altijd, bij de grote "WAO-opruiming" van een aantal ajren terug waren volgens het UWV er een groot aantal mensen ineens wonderbaarlijk genezen van het ene op het andere moment (ondanks het feit dat hun klachten niet minder zijn geworden) en kregen geen WAO meer, die zitten nu in de bijstand. Wat betreft de huidige WIA, je moet voor een bepaald percentage zijn afgekeurd voordat je WIA krijgt, zit je eronder...pech gehad en bijstand. Niet alle mensen die wat mankeren zitten dus in de WAO/WIA maar ze moeten wel concurreren vanuit de bijstand met gezonde mensen voor een baan.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je arbeidsongeschikt bent krijg je toch een andere soort uitkering? geen bijstand?
Iedereen is vrij, niks moet. Maar als je vind dat jij niet hoeft te werken, maar anderen jou wel moeten en voeden, dan ben je niet consequent.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:00 schreef BasEnAad het volgende:
Nou ja, mensen worden vrij geboren he. Moet werk echt verplicht worden?
Gewoon niet werken en leven op kosten van al die 'hardwerkende Nederlanders'. Iets mooiers is er niet, lijkt me.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:05 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Iedereen is vrij, niks moet. Maar als je vind dat jij niet hoeft te werken, maar anderen jou wel moeten en voeden, dan ben je niet consequent.
quote:Maar dat is niet genoeg, legt De Krom uit. "Want uit het onderzoek van de inspectie blijkt, is dat in ieder geval de helft van de mensen in de bijstand geen enkele dwang of drang voelen om dat werk om daadwerkelijk te accepteren. Dat kan natuurlijk niet."
"Het tweede wat ik weet is dat maar een kwart van de mensen in bijstand meent dat ze werk zouden moeten aanvaarden terwijl ze daar geen zin in hebben", vervolgt De Krom
"Driekwart vindt dus dat ze dat niet hoeven te doen", zegt De Krom. "Dat is voor mij een indicatie om te zeggen dat we kennelijk een cultuurprobleem hebben. Ik vind het niet acceptabel dat mensen met die mentaliteit in de bijstand zitten. Als je kan werken, moet je werken"
quote:Op maandag 27 februari 2012 13:18 schreef Chai het volgende:
http://www.bnr.nl/topic/b(...)en-om-werk-te-zoeken
[..]
niks nieuws dus. deze mentaliteit, dat je elke baan maar onder dwang moet accepteren, die is nieuw.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:18 schreef Chai het volgende:
http://www.bnr.nl/topic/b(...)en-om-werk-te-zoeken
[..]
Op zich wel mee eens alleen zitten daar 2 problemen aan.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee.
Wat mij betreft mag je daar voor kiezen, maar dan krijg je ook geen bijstand/andere uitkeringen.
Dus dan moeten ze ook niet zeiken als je lekker op de bank geld vangt.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja in NL kan dat ook gewoon niet zonder dat je andere mensen lastig valt he.
Juist, dat dus, ik werk nu ook bewust niet ( jaartje sabatical) maar ga mijn hand echt niet ophouden voor geld.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Nee.
Vraag me af of je ergens nog een plek kan vinden waar je op kan wonen zonder huur te betalen of iets dergelijks.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:32 schreef Chai het volgende:
Ja bij die keuze kun je helaas niet in Nederland blijven. Dan moet je maar ergens anders vrij gaan zijn.
Ik wel. Ik vind het prima dat mensen niet willen werken, maar dan vervolgens hun handje ophouden omdat ze niet in hun eigen levensonderhoud willen voorzien. Daar hoeft mijn geld niet naar toe, dan zie ik het nog liever via een hele lange strijkstok naar de hongernegers in Afrika gaan, die *kunnen* niet in hun eigen levensonderhoud voorzien. Subtiel maar groot verschil.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
Van mij hoef je niet perse te werken. Vind het absoluut niet erg om iedere maand en bepaald bedrag af te staan voor een collectief potje waarmee luilakken van hun primaire levensonderhoud worden voorzien. Een beetje solidariteit is niets mis mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |