abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108455428
quote:
De helft van de mensen met een bijstandsuitkering ervaart nu door het contact met de gemeente 'dwang en drang' om aan het werk te gaan. 'Dat ze de plicht hebben om te solliciteren en daarbij iedere vorm van werk dienen aan te pakken, ervaart slechts een klein deel van de bijstandsontvangers. Dit is onaanvaardbaar.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)k-om-te-werken.dhtml

Het is toch wat. Dat je moet werken :N . Waar gaat het heen met dit land?

Toch wel eens leuk dat er een rapport ligt dat de helft gewoon niet wil en het wel best vind.

[ Bericht 5% gewijzigd door Yreal op 27-02-2012 11:28:17 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 10:59:54 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108455474
Stichting Open Deur is weer bezig?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:00:27 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_108455498
Nou ja, mensen worden vrij geboren he. Moet werk echt verplicht worden?
pi_108455550
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:00 schreef BasEnAad het volgende:
Nee.

Wat mij betreft mag je daar voor kiezen, maar dan krijg je ook geen bijstand/andere uitkeringen.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:02:35 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_108455575
quote:
werk is niet verplicht nee, maar dan hoef je wat chai zegt ook geen "extraatjes" te verwachten/krijgen.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_108455601
Haha toch knap hoe je de oorspronkelijke titel weet te manipuleren:

Helft van mensen in bijstand voelt druk om te werken

Dat wil niet zeggen dat de andere helft niet wil werken, ei.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108455620
Als die andere helft daadwerkelijk arbeidsongeschikt is, vind ik het prima. Iets zegt me alleen dat dat niet zo is.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:03:57 #8
136343 BasEnAad
pi_108455628
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef Chai het volgende:

[..]

Nee.

Wat mij betreft mag je daar voor kiezen, maar dan krijg je ook geen bijstand/andere uitkeringen.
Dat zou zo moeten zijn als de overheid alle andere mogelijkheden om aan eten te komen niet zou belasten. Jagen is er niet meer bij en je moet overal een vergunning voor hebben of belasting over betalen. Zij creëren de omgeving waarin je niet meer voor je zelf mag/kan zorgen op die manier.
pi_108455656
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat zou zo moeten zijn als de overheid alle andere mogelijkheden om aan eten te komen een beetje verboden heeft. Jagen is er niet meer bij en je moet overal een vergunning voor hebben of belasting over betalen. Zij creëren de omgeving waarin je niet meer voor je zelf mag/kan zorgen op die manier.
Ja in NL kan dat ook gewoon niet zonder dat je andere mensen lastig valt he.
pi_108455663
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef Ma1k3l het volgende:
Als die andere helft daadwerkelijk arbeidsongeschikt is, vind ik het prima. Iets zegt me alleen dat dat niet zo is.
Als je arbeidsongeschikt bent krijg je toch een andere soort uitkering? geen bijstand?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:06:32 #11
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_108455707
Van mij hoef je niet perse te werken. Vind het absoluut niet erg om iedere maand en bepaald bedrag af te staan voor een collectief potje waarmee luilakken van hun primaire levensonderhoud worden voorzien. Een beetje solidariteit is niets mis mee.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_108455747
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:04 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je arbeidsongeschikt bent krijg je toch een andere soort uitkering? geen bijstand?
precies

quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef Stokstaart het volgende:
Haha toch knap hoe je de oorspronkelijke titel weet te manipuleren:

Helft van mensen in bijstand voelt druk om te werken

Dat wil niet zeggen dat de andere helft niet wil werken, ei.
Als de andere helft ook druk voelde om te gaan werken hadden ze niet geschreven dat de helft wilde werken, niet? :)
pi_108455840
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

precies

[..]

Als de andere helft ook druk voelde om te gaan werken hadden ze niet geschreven dat de helft wilde werken, niet? :)
Misschien wil de andere helft ook graag werken, maar ervaren ze geen druk vanuit de gemeente?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108455869
quote:
Niet in alle gevallen, voor WAO e.d. moet je aan specifieke voorwaarden voldoen. Als je bijvoorbeeld arbeidsongeschikt wordt terwijl je al in de bijstand zit, dan blijf je daar volgens mij ook in.

Verder heb je natuurlijk altijd een aanzienlijke groep die misschien technisch niet arbeidsongeschikt is, maar die gewoon bestaat uit kanslozen die niemand aan wil nemen.
pi_108455888
Dat wordt overigens weer goed verdraaid. Er wordt gesteld dat de helft van de mensen druk ervaart. Druk wordt door TS omgezet in 'wil om te werken' en vervolgens wordt een conclusie getrokken over de helft van de mensen die in het artikel niet eens wordt besproken. :') Waardeloos.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108455902
Lastig toch lezen. Er staat toch duidelijk dat ze geen dwang en drang voelen door contact met gemeente, niet dat ze niet willen werken. TS, terug naar de basisschool maar.
pi_108455983
Het artikel in de krant was uitgebreider, daar werd uitdrukkelijk vermeld dat de andere helft niet wilde werken.
pi_108456025
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

precies

[..]

Nee pannenkoek, de HELFT voelt druk om te werken. Het hele woord willen komt niet in het stuk voor.
Je kunt ook druk voelen zonder te willen werken. Of geen druk ervaren maar WEL willen werken.

Ik vraag me serieus af wat mensen met jouw intellectuele vermogens voor toegevoegde waarde hebben op de arbeidsmarkt.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:17:33 #19
136343 BasEnAad
pi_108456033
Maar is het een schande dat mensen niet willen werken dan? Daar kun je wel commentaar op hebben, maar ze willen gewoon niet.

edit: oh het gaat om druk voelen :P
pi_108456064
Sommige mensen werken tot hun dood en sommige mensen hebben een uitkering
pi_108456091
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:18 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Sommige mensen werken tot hun dood en sommige mensen hebben een uitkering
Moet je leuk vinden, of hoe zei die Probleemwijker dat precies?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:20:29 #22
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108456123
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Het moet in je aard liggen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_108456126
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:19 schreef Nober het volgende:

[..]

Groetjes, Ezio.
pi_108456192
quote:

[..]

Dan is het wel schandalig. Iedere werkeloze die kan werken met een beetje fatsoen zou de druk moeten voelen om een baan te vinden.
pi_108456235

Echt een kwaliteitsfoto is het niet, maar zo staat het in de krant verwoord.
pi_108456246
Gooi zulke lui het land uit
  maandag 27 februari 2012 @ 11:27:26 #27
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_108456329
quote:
13s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Cher- het volgende:
Slim antwoord zeg. Complimenten :') :')
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_108456341
quote:
Hhahaahaha!

''Joh rot toch op ik heb een abbonement!''
''Dat kan niet!''
''Nee jij niet, want je hebt geen huisadres!''
pi_108456639
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

Echt een kwaliteitsfoto is het niet, maar zo staat het in de krant verwoord.
Je hebt tenminste voor de helft gelijk, het is geen kwaliteitsfoto.
Wat betreft de inhoud, ik zie nergens staan dat mensen niet willen werken. Enkel dat ze geen baan willen accepteren waar ze geen zin in hebben. Erg populistische taal in dit artikel maar dat terzijde is dit helemaal niet vreemd als je universitair bent opgeleid, heb je nu eenmaal weinig zin om vanuit het UWV in de fabriek te gaan staan terwijl je zelf druk bezig gepast werk te vinden. Je hebt in dit stelsel meer aan mensen die 2 maanden uitkering trekken om vervolgens weer werk op niveau te vinden dan hoog opgeleiden op laag opgeleid werk te zetten.
pi_108456783
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:36 schreef whitetiger300 het volgende:

[..]

Je hebt tenminste voor de helft gelijk, het is geen kwaliteitsfoto.
Wat betreft de inhoud, ik zie nergens staan dat mensen niet willen werken. Enkel dat ze geen baan willen accepteren waar ze geen zin in hebben. Erg populistische taal in dit artikel maar dat terzijde is dit helemaal niet vreemd als je universitair bent opgeleid, heb je nu eenmaal weinig zin om vanuit het UWV in de fabriek te gaan staan terwijl je zelf druk bezig gepast werk te vinden. Je hebt in dit stelsel meer aan mensen die 2 maanden uitkering trekken om vervolgens weer werk op niveau te vinden dan hoog opgeleiden op laag opgeleid werk te zetten.
Er word hier gesproken over de "lastige uitkeringstrekker". Dat is een andere groep dan de universitaire geschoolde. En zelfs dan is er niks mis mee om "iets" te gaan doen ipv. niks doen. Dat je je WW uitzit en geen werk onder je niveau accepteert kan ik inkomen, maar nadat de WW afloopt ga je maar gewoon weer wat doen :{w
pi_108456896
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:27 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Slim antwoord zeg. Complimenten :') :')
Ja bedankt
pi_108456926
quote:
13s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Cher- het volgende:
Serieus, zeg dan niets :')
Groetjes, Ezio.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:57:10 #33
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_108457349
quote:

[..]

Nee.

Precies mijn gedachte.. ^O^
pi_108458369
Jezus TS, natuurlijk willen ze niet werken. Wil jij wel werken? Kom nou
Sum es est, sumus estis sunt
  maandag 27 februari 2012 @ 12:27:59 #35
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_108458455
quote:
Werk is uiteraard niet verplicht, maar om dan de lasten van de niet werkende geheel en enkel op de schouders af te schuiven van degene die wel werken is natuurlijk ook niet bepaald netjes, sociaal of eerlijk.

Ik heb er totaal geen probleem mee om te betalen aan een betrokken en leefbare maatschappij, enkel betalen aan mensen die vinden dat ze het recht hebben om niet te werken op iemand anders kosten is op ten duur niet te verkopen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_108458859
quote:

[..]

Niet altijd, bij de grote "WAO-opruiming" van een aantal ajren terug waren volgens het UWV er een groot aantal mensen ineens wonderbaarlijk genezen van het ene op het andere moment (ondanks het feit dat hun klachten niet minder zijn geworden) en kregen geen WAO meer, die zitten nu in de bijstand. Wat betreft de huidige WIA, je moet voor een bepaald percentage zijn afgekeurd voordat je WIA krijgt, zit je eronder...pech gehad en bijstand. Niet alle mensen die wat mankeren zitten dus in de WAO/WIA maar ze moeten wel concurreren vanuit de bijstand met gezonde mensen voor een baan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108459706
quote:
Iedereen is vrij, niks moet. Maar als je vind dat jij niet hoeft te werken, maar anderen jou wel moeten en voeden, dan ben je niet consequent.
Noodles
pi_108459841
Waarom denk je dat al die Polen hier komen om te werken? De meeste Nederlandse bijstandstrekkers die zijn er te lui voor/voelen er te weinig voor dat werk te doen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_108459978
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:05 schreef ikhouvannoodles het volgende:

[..]

Iedereen is vrij, niks moet. Maar als je vind dat jij niet hoeft te werken, maar anderen jou wel moeten en voeden, dan ben je niet consequent.
Gewoon niet werken en leven op kosten van al die 'hardwerkende Nederlanders'. Iets mooiers is er niet, lijkt me.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_108460189
http://www.bnr.nl/topic/b(...)en-om-werk-te-zoeken

quote:
Maar dat is niet genoeg, legt De Krom uit. "Want uit het onderzoek van de inspectie blijkt, is dat in ieder geval de helft van de mensen in de bijstand geen enkele dwang of drang voelen om dat werk om daadwerkelijk te accepteren. Dat kan natuurlijk niet."

"Het tweede wat ik weet is dat maar een kwart van de mensen in bijstand meent dat ze werk zouden moeten aanvaarden terwijl ze daar geen zin in hebben", vervolgt De Krom

"Driekwart vindt dus dat ze dat niet hoeven te doen", zegt De Krom. "Dat is voor mij een indicatie om te zeggen dat we kennelijk een cultuurprobleem hebben. Ik vind het niet acceptabel dat mensen met die mentaliteit in de bijstand zitten. Als je kan werken, moet je werken"
pi_108460271
quote:

Die is toe aan vakantie, hopelijk heeft 'ie nog snipperdagen.
pi_108460529
quote:
niks nieuws dus. deze mentaliteit, dat je elke baan maar onder dwang moet accepteren, die is nieuw.
kom op zeg, het valt me nog mee dat een kwart het dus geen enkel probleem vindt om elk kutbaantje te accepteren dat ze je toeschuiven.

en het betekend dus helemaal niet dat die mensen niet willen werken, het betekend dat die mensen zelf willen kunnen kiezen welk werk ze gaan doen.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:32:06 #43
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_108460668
quote:

[..]

Nee.

Op zich wel mee eens alleen zitten daar 2 problemen aan.

Ten eerste zou er dan veel meer criminaliteit zijn, want geld moet toch ergens vandaan komen.
Ten 2e, het kan niet, waarom? Omdat je ook niet ergens zelf een hutje mag bouwen en van het land mag leven.
Dan wordt je weer weggestuurd omdat het land virtueel van iemand is. Ofwel, zonder geld kun je niet leven.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_108460693
Ja bij die keuze kun je helaas niet in Nederland blijven. Dan moet je maar ergens anders vrij gaan zijn.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:34:38 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_108460759
Boeiend onderzoek. Ik heb een baan en wil helemaal niet werken. Toch voel ik een dwang en drang om 's ochtends allejezus vroeg op te staan en m'n tijd hier te verdoen.

Dus 1) de antwoorden zijn niet mutual exclusive 2) de antwoorden zijn niet uniek voor uitkeringstrekkers
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:39:48 #46
351780 Piye
King of Kush
pi_108460951
quote:

[..]

Ja in NL kan dat ook gewoon niet zonder dat je andere mensen lastig valt he.
Dus dan moeten ze ook niet zeiken als je lekker op de bank geld vangt.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:40:09 #47
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_108460969
quote:

[..]

Nee.

Juist, dat dus, ik werk nu ook bewust niet ( jaartje sabatical) maar ga mijn hand echt niet ophouden voor geld.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_108460996
Gewoon lijfstraffen opnieuw invoeren. Wie niet werken wil zal voelen :)
  maandag 27 februari 2012 @ 13:42:30 #49
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_108461063
quote:
11s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:32 schreef Chai het volgende:
Ja bij die keuze kun je helaas niet in Nederland blijven. Dan moet je maar ergens anders vrij gaan zijn.
Vraag me af of je ergens nog een plek kan vinden waar je op kan wonen zonder huur te betalen of iets dergelijks.

Persoonlijk hou ik veels te veel van gadgets en technologie om ook maar te denken aan een leven als dat :)
Dus ik blijf wel werken.

Maar vind wel dat mensen een keus moeten blijven hebben.
Zo veel verschil zit er niet tussen slavernij en werken tegenwoordig.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_108461083
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:06 schreef Frank_Drebin het volgende:
Van mij hoef je niet perse te werken. Vind het absoluut niet erg om iedere maand en bepaald bedrag af te staan voor een collectief potje waarmee luilakken van hun primaire levensonderhoud worden voorzien. Een beetje solidariteit is niets mis mee.
Ik wel. Ik vind het prima dat mensen niet willen werken, maar dan vervolgens hun handje ophouden omdat ze niet in hun eigen levensonderhoud willen voorzien. Daar hoeft mijn geld niet naar toe, dan zie ik het nog liever via een hele lange strijkstok naar de hongernegers in Afrika gaan, die *kunnen* niet in hun eigen levensonderhoud voorzien. Subtiel maar groot verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')