abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 09:48:19 #1
70532 loveli
N
pi_108453556
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_108453576
Joan zong niet vals, meisje met de tamboerijn wel (iig de 1e keer heel erg :X ) :Y
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 09:53:30 #3
70532 loveli
N
pi_108453652
Raff is bi :')
http://www.shownu.nl/verhaal/raffaëla-ik-ben-biseksueel
crap in = crap out
pi_108453701
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ze zingt hartstikke zuiver - binnen de stijl. :? ik vind het altijd zo grappig dat mensen iets wat ze qua stijl niet aanstaat vals noemen :P je hebt vals en vals, deze mevrouw zingt niet vals, maar kiest waar zij tonen van welke kant benadert om in de stijl te passen.

echt vals zingen is iets heel anders. :Y
Ik zei heul ook niet dat het vals was, maar dat ze soms de toon niet goed vast leek te houden. Dat het bij het nummer hoort kan ik ook niet ruiken :P

Loveli, dat er bij 27% iets uit ontstaat betekent nog niet dat het met die insteek was. :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108453703
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:53 schreef loveli het volgende:
Raff is bi :')
http://www.shownu.nl/verhaal/raffaëla-ik-ben-biseksueel
Aaaaaandaaaaaaaaacht!!!!! :W
pi_108453745
quote:
3s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:44 schreef sigme het volgende:

Ik heb het zaterdag in Assen gekocht. Bij de biologische winkel.
Mijn dank is groot _O_ Daar dus langs komende week! (dat is dat biologische supermarktje tussen ziekenhuis en binnenstad in hè?)

En ik zag Allisonbrood langskomen, dat is sinds kort het enige brood wat ik nog haal. Er zit zoveel rare troep in al dat andere brood! glucose-fructosestroop, dextrose en geharde plantaardige vetten (lees: transvet). Wat doet dat allemaal in brood? :o

Allison: volkorentarwemeel, water, bakkersgist, bakkerszout :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108453822
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:55 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik zei heul ook niet dat het vals was, maar dat ze soms de toon niet goed vast leek te houden. Dat het bij het nummer hoort kan ik ook niet ruiken :P

Loveli, dat er bij 27% iets uit ontstaat betekent nog niet dat het met die insteek was. :D
Wat jij bedoelt denk ik, is dat onze indiaan erg vaak van kop naar borststem gaat. Als je dat te vaak doet gaat het irriteren, vooral bij mij |:( Ik vind het verschrikkelijk overigens, wat een aanfluiting weer :'(

:W Morguh!

Wij krijgen straks een financieel mannetje over de vloer. Even alles opschonen voor de aangifte dit jaar. Joy! }:|
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 10:02:02 #8
70532 loveli
N
pi_108453866
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn dank is groot _O_ Daar dus langs komende week! (dat is dat biologische supermarktje tussen ziekenhuis en binnenstad in hè?)

En ik zag Allisonbrood langskomen, dat is sinds kort het enige brood wat ik nog haal. Er zit zoveel rare troep in al dat andere brood! glucose-fructosestroop, dextrose en geharde plantaardige vetten (lees: transvet). Wat doet dat allemaal in brood? :o

Geharde plantaardige vetten => vroeger varkensreuzel, = broodverbetermiddel. Ook aan brood wordt veel geklust om het beter/fluffier/houdbaarde (=langer vers) te houden.

Vroeger was meel gemalen graan, nu wordt het gescheiden in zemelen, kiemen, zetmeel, en naar behoefte weer gemengd.
crap in = crap out
pi_108454103
Henk, je collega's hebben gelijk!! Ik heb waarschijnlijk mijn nespresso vermoord voor niet lekkere koffie
* le sad* :'( :'( :'(

Phaid: Wij hebben de linkse, fijn ding (toen hij nog werkte :P ). Ik zou trouwens wachten, van de zomer komt er weer een aktie dat je 50 euro korting of voor 50 euro koffie bij je nespresso krijgt, da's mooi meegenomen (de vorige actie was eind januari afgelopen)...
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108454177
Hoi! :W

Heel fijn weekend gehad met vriendje O+ en nu weer aan de studie.

Lijstje gisteren:

O: yoghurt, muesli, honing, kiwi, glas bio cranberrysap
L: speltbth pindakaas, , halve banaan, glas bio cranberrysap
B: ikea kast in elkaar zetten :P
T: bio brownie, cappuchino
D: aardappelen, verse bietjes, eitje, 3 chipolataworstjes
T: kom yoghurt met muesli, honing, peer
pi_108454191
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:44 schreef loveli het volgende:

[..]

HEMA uitverkoop, hangt het tussen voor weinig. Schijnt fijn spul te zijn.
Daar gaat het niet om! :(

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Sorry sorry sorry!!!! :@
Heb je mij gespot op die ene foto? In de meest onflatteuze hoek ever?
Ik geloof dat ik geen recht van spreken heb! >:O
Haha, nee, niet gezien! :D Het is je vergeven bij deze :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108454246
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:13 schreef creepycookie het volgende:
Hoi! :W

Heel fijn weekend gehad met vriendje O+ en nu weer aan de studie.

Lijstje gisteren:

O: yoghurt, muesli, honing, kiwi, glas bio cranberrysap
L: speltbth pindakaas, , halve banaan, glas bio cranberrysap
B: ikea kast in elkaar zetten :P
T: bio brownie, cappuchino
D: aardappelen, verse bietjes, eitje, 3 chipolataworstjes
T: kom yoghurt met muesli, honing, peer
Wat eet jij lekker vandaag O+
pi_108454335
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat eet jij lekker vandaag O+
Was gisteren! Maar thanks :D
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 10:20:49 #14
70532 loveli
N
pi_108454365
Is er veel verschil tussen Nesprersso en Krups?
/noob
crap in = crap out
pi_108454464
Goeiemorgen! :)
Heb hier en daar wat bijgelezen dit weekend, maar ik weet al niet meer waar ik op wilde reageren. :+

Planning voor vandaag:
O: havermout met melk
T: snee brood met kipfilet
L: 2x brood met kaas
T: 1x brood met kipfilet
T: banaan
S: 40 minuten fietsen
D: noodles met kipfilet en wokgroente
T: glaasje wijn, kiwi
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108454498
Kwak, wat leuk en spannend! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108454559
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:19 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Was gisteren! Maar thanks :D
Pfff nog niet wakker :{
pi_108454707
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar zou wel te porren zijn voor brood met weinig koolhydraten. Conleche: wat is dat Allisonbrood?
Allisonbrood is extreem stevig brood, wat dan ook meer vult dan gewoon volkoren. Ik vind het ongeroosterd absoluut niet lekker, maar als je het goed roostert, (ik doe dat op lage stand, maar dan 2x, zodat het bijna toast is,) dan is het juist weer wel erg goed te doen. Het is volgens mij gezonder omdat er weinig onzin in zit. En wel handig dat je na twee sneetjes echt vol zit.
pi_108454757
Oh, ik eet dat brood ongeroosterd! Maar dan moet er wel lekker beleg op zitten :+
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108454764
The insiders hebben nu een nespresso test. Kun je zo'n apparaat tegen 89,- waarborg testen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108454769
Oh en ik wilde eigenlijk het NSF kijken om jullie te spotten, maar ik kon het echt niet aan. :P Toen die semisexytroela over chocola begon te kwelen ben ik de bachelor gaan kijken.

(want dat is veel hoogstaander. :+ )
pi_108454799
Voor de anglisten: naast beterrekenen.nl en beterspellen.nl is er nu ook nubeterengels.nl!

Edit: Oh. Het is alleen wel idioot makkelijk.
pi_108454809
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:35 schreef conleche het volgende:
Oh en ik wilde eigenlijk het NSF kijken om jullie te spotten, maar ik kon het echt niet aan. :P Toen die semisexytroela over chocola begon te kwelen ben ik de bachelor gaan kijken.

(want dat is veel hoogstaander. :+ )
Greys was nog even in beeld! Ik gelukkig niet! :P

Maar wat een tuthola, die Rafaella. Ik had niet gezien dat haar pakje van voren nog half bloot was ook :')

En the bachelor is leuk, bij welk seizoen ben je? :7
pi_108454836
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:37 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Greys was nog even in beeld! Ik gelukkig niet! :P

Maar wat een tuthola, die Rafaella. Ik had niet gezien dat haar pakje van voren nog half bloot was ook :')

En the bachelor is leuk, bij welk seizoen ben je? :7
S16 gisteren ep 7, dus nu nog 1 te gaan.
pi_108454860
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:38 schreef conleche het volgende:

[..]

S16 gisteren ep 7, dus nu nog 1 te gaan.
Ben dus? Dat ben ik ook aan 't kijken. _O-
pi_108454893
Wat zonde Aurum!
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:20 schreef loveli het volgende:
Is er veel verschil tussen Nesprersso en Krups?
/noob
Ik zou een gewoon espresso apparaat nemen! Zo eentje met bonen enzo. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108454951
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:35 schreef Ml-etje het volgende:
The insiders hebben nu een nespresso test. Kun je zo'n apparaat tegen 89,- waarborg testen.
da's geen nespresso, maar een dolce gusto van nescafe o|O o|O o|O

@Li: Welke krups en welke nespresso vergelijk je?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108454987
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:39 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ben dus? Dat ben ik ook aan 't kijken. _O-
Oooh ben jij ook zo dol op "hoeraarkanjejemondnunogmeertrekken' Courtney? Love to hate her.

En ik heb Nespresso (gratisch gekregen bij een abo op de Elle eten) en ik zou hem zonder melkopschuimer nemen, want die zijn vaak onder de maat. Het allerbeste schuim krijg je met zo'n plastic beker van de Douwe Egberts. Stuk of 20x heen en weer raggen, dan de magnetron in voor 45 secs en het allerbeste schuim dat je ooit hebt gehad.
pi_108455007
*klaag aan* Hoe moeilijk kan het voor 'management' zijn om een beetje op lange termijn te denken. :') Ik lever ze echt een berg met kansen aan om flinke omzet te draaien en het enige waar ze blijkbaar aan denken is op korte termijn declarabel zijn. Klote detachering. }:| :r *klaag uit*

Ik had gister echt even voorjaarsgevoel. :D 's Avonds was het nog best warm vergeleken met de afgelopen periode, geen wind en fluitende vogeltjes. :)
pi_108455067
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:42 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:D echt! Kun je nagaan :') hoop maar dat mijn werk iets beter gaat.
pi_108455100
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Oooh ben jij ook zo dol op "hoeraarkanjejemondnunogmeertrekken' Courtney? Love to hate her.

En ik heb Nespresso (gratisch gekregen bij een abo op de Elle eten) en ik zou hem zonder melkopschuimer nemen, want die zijn vaak onder de maat. Het allerbeste schuim krijg je met zo'n plastic beker van de Douwe Egberts. Stuk of 20x heen en weer raggen, dan de magnetron in voor 45 secs en het allerbeste schuim dat je ooit hebt gehad.
Nou, toen ze ging zwemmen toen Ben met een ander meisje even apart was gaan zitten. Wat een doos _O- Maar toch denk ik dat zij het wordt :')
pi_108455228
Vanochtend werd ik stuk beter wakker dan gister. heb het meisje van gister verteld dat het niks wordt. Had ze ook niet echt verwacht dus dat scheelt alweer.

Weer ontopic: vanochtend ook gewogen: 81,5 kg. Dus weer iets zwaarder geworden, maar vetpercentage is gelijk gebleven. Dus dat is blijkbaar spieren/water whatever. Had wel spierpijn in bovenbenen vanochtend, langzaam trekt het wat weg.
Mijn lijstje voor vandaag:
O 3 boterhammen kip, ham glas melk.
T appel
L 4 boterhammen
T appel
D: weet nog niet, misschien salade nicoise ofzo iets
S: anderhalf uur normaal fietsen.
T: paar biertjes, heb met een vriendin in de stad afgesproken.
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 10:56:37 #33
70532 loveli
N
pi_108455380
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:42 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

De goedkoopste met cups :') Geen idee wat de verschillen zijn.
crap in = crap out
  maandag 27 februari 2012 @ 10:59:14 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108455456
Ik heb gisteren een tupperware-achtige bak gekocht om salaaades mee te kunnen nemen naar mijn werk :7 </on topic> </brood minderen binnenkort> </falalalala>

:Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108455530
:o Maria met nieuw plan? Details!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:02:54 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108455586
Tf, bedelaar in de trein. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.
Niet meer actief op Fok!
pi_108455590
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:56 schreef loveli het volgende:

[..]

De goedkoopste met cups :') Geen idee wat de verschillen zijn.
Je gaat voor de lekkerste voor de beste prijs, niet voor de goedkoopste. Krent 8)7
pi_108455618
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:02 schreef Viking84 het volgende:
Tf, bedelaar in de trein. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.
dan ben je niet vaak genoeg met de trein geweest. Ik heb hele bendes treinzangers gehad die daarna om een zakcentje vroegen :)
pi_108455678
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dan ben je niet vaak genoeg met de trein geweest. Ik heb hele bendes treinzangers gehad die daarna om een zakcentje vroegen :)
Copy that, slapen was er niet bij :D
  maandag 27 februari 2012 @ 11:06:30 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108455705
Allison brood is altijd het brood dat overblijft dus ik dacht dat het wel vies zou zijn. En uit mijn verpakking spelt crackers heb ik twee crackers gevist die niet kapot waren :')
Niet meer actief op Fok!
pi_108455750
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:44 schreef ElDinosaur het volgende:
*klaag aan* Hoe moeilijk kan het voor 'management' zijn om een beetje op lange termijn te denken. :') Ik lever ze echt een berg met kansen aan om flinke omzet te draaien en het enige waar ze blijkbaar aan denken is op korte termijn declarabel zijn. Klote detachering. }:| :r *klaag uit*

Ik had gister echt even voorjaarsgevoel. :D 's Avonds was het nog best warm vergeleken met de afgelopen periode, geen wind en fluitende vogeltjes. :)
Haha, ja dat is herkenbaar voor detacherings-bedrijven. Succes ermee!

Ik hoorde gister dat de temperaturen dit voorjaar op kunnen lopen nar 30 graden! Het stond wel in de Telegraaf, datzelfde vodje dat de verzengende hitte van zomer 2011 en de horrorwinter van 2011-12 voorspelde... :')
  maandag 27 februari 2012 @ 11:08:04 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108455753
Vaag. Ik ga altijd in het weekend of in de spits, blijkbaar zijn zij er op andere momenten.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 11:08:43 #43
70532 loveli
N
pi_108455768
quote:
12s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:02 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Je gaat voor de lekkerste voor de beste prijs, niet voor de goedkoopste. Krent 8)7
Bij auto's zie ik verschil tussen een Audi en een Renault, anderen zien 4 wielen, stuur, dak. Bij espressoapparaten zie ik 2 apparaten met cups.
crap in = crap out
pi_108455787
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:11 schreef _aurum_ het volgende:
Henk, je collega's hebben gelijk!! Ik heb waarschijnlijk mijn nespresso vermoord voor niet lekkere koffie
* le sad* :'( :'( :'(

Phaid: Wij hebben de linkse, fijn ding (toen hij nog werkte :P ). Ik zou trouwens wachten, van de zomer komt er weer een aktie dat je 50 euro korting of voor 50 euro koffie bij je nespresso krijgt, da's mooi meegenomen (de vorige actie was eind januari afgelopen)...
O dan gooi ik die dingen nu meteen weg!!! Zonde zeg van je nespresso..
Worry is a misuse of imagination
pi_108455909
Aurum, die van ons was ook gesneuveld door DE-cups, maar na twee reiningsbeurten leefde hij weer op.
pi_108455926
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:07 schreef anna82 het volgende:

[..]

Haha, ja dat is herkenbaar voor detacherings-bedrijven. Succes ermee!

Ik hoorde gister dat de temperaturen dit voorjaar op kunnen lopen nar 30 graden! Het stond wel in de Telegraaf, datzelfde vodje dat de verzengende hitte van zomer 2011 en de horrorwinter van 2011-12 voorspelde... :')
Dat soort lange termijn voorspellingen zijn echt nutteloos. :') Het is in NL al moeilijk genoeg om 5 dagen met redelijk zekerheid te voorspellen en dan komt de Televaag wel met een voorspelling van deze zomer. :')2
pi_108455944
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die aan de Torenlaan, ik ken eigenlijk geen andere biologische winkel in Assen (muv de biologische slager). De enige toko die ik in Assen ken zit er om de hoek, kom ik ook wel graag.

Ik heb amarant en quinoa gekocht. Ik denk dat als je anarant door de muesli wil gooien je gepofte amarant zou moeten kopen, of zelf poffen. Op de ongepofte staat op het etiket dat je pap kan maken van 15gr amarant en 150ml water, maar daar moet ergens een vergissing in zitten. Met ongeveer 5 keer zoveel amarant wordt het wel lekker.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 27 februari 2012 @ 11:23:01 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108456193
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef V1z0R het volgende:
:o Maria met nieuw plan? Details!
Ik denk dat ik verder commentaar / uitleg / details wel laat komen als ik eenmaal begonnen ben, ik heb namelijk wel vaker dingen aangekondigd waar ik uiteindelijk niks/weinig mee deed :@ :')

Maar voor nu iig vast suiker minderen :+
pi_108456242
Spuit 11 neemt altijd braaf elke morgen Optimel of karnemelk mee naar het werk in een vrolijke roze Hello Kitty beker 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_108456372
Ik heb gisteren quinoa gegeten (met een saus met kip, paprika, courgette, ui, rozijntjes en abrikozen erbij) maar vond het echt helemaal nergens naar smaken. Klopt dat of heb ik iets verkeerd gegaan?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 27 februari 2012 @ 11:30:57 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108456469
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:28 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb gisteren quinoa gegeten (met een saus met kip, paprika, courgette, ui, rozijntjes en abrikozen erbij) maar vond het echt helemaal nergens naar smaken. Klopt dat of heb ik iets verkeerd gegaan?
Geen Quinoazoline dus? ;(

</flauw grapje hoezee>

Volgens mij is quinoa net als rijst en consorten iets wat je spannend moet maken met kruiden enzo! Had eerst een receptje gevonden waarbij je het moest koken in kippenbouillon, met groenten erbij enzo. Dat klonk wel lekker, niet geprobeerd though!
  maandag 27 februari 2012 @ 11:32:06 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108456516
Leuk meisje in de trein O+
Niet meer actief op Fok!
pi_108456517
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:06 schreef Viking84 het volgende:
Allison brood is altijd het brood dat overblijft dus ik dacht dat het wel vies zou zijn. En uit mijn verpakking spelt crackers heb ik twee crackers gevist die niet kapot waren :')
Dat klopt ja, maar ik vind het juist heerlijk, met boter en kaas O+
Ik eet alleen speltbrood nu omdat ik niet goed tegen normaal brood kan, maar anders zou ik Allison eten.
pi_108456540
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:32 schreef Viking84 het volgende:
Leuk meisje in de trein O+
O+
pi_108456565
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Geen Quinoazoline dus? ;(

</flauw grapje hoezee>

Volgens mij is quinoa net als rijst en consorten iets wat je spannend moet maken met kruiden enzo! Had eerst een receptje gevonden waarbij je het moest koken in kippenbouillon, met groenten erbij enzo. Dat klonk wel lekker, niet geprobeerd though!
Maar rijst/couscous/pasta hebben 'zonder iets' nog wel smaak. Maar misschien dat mijn verkoudheid er ook wel het een en ander mee te maken heeft, bedenk ik nu.
pi_108456662
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108456813
Kan je niet geleidelijk afbouwen? Dan moet het vast goedkomen :)
pi_108456899
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:41 schreef _aurum_ het volgende:
Kan je niet geleidelijk afbouwen? Dan moet het vast goedkomen :)
Dat is waarschijnlijk wel hoe ik het ga doen ja, eerst een lagere dosering, een beetje zoals ik het heb opgebouwd. :)
pi_108456984
Spannend Cookie, maar wel dapper dat je ermee gaat stoppen! Hoop dat het allemaal goed gaat. :*
Everything has changed
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 11:46:36 #60
70532 loveli
N
pi_108456988
Cold turkey mag geloof ik ook niet.
crap in = crap out
pi_108456998
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik denk dat ik verder commentaar / uitleg / details wel laat komen als ik eenmaal begonnen ben, ik heb namelijk wel vaker dingen aangekondigd waar ik uiteindelijk niks/weinig mee deed :@ :')

Maar voor nu iig vast suiker minderen :+
Minderen klinkt al beter dan je poging(en) tot cold-turkey :P
Maar als je gewoon je lijstjes van een week analyseert en dan noteert op welke punten je het wilt aanpakken, heb je al een mooie overzicht van wat het plan wordt. Dan kun je het nog altijd punt voor punt aanpakken in de volgorde die jezelf het beste lijkt.
^O^

Lijkt me goed instelling Creepy! :Y Misschien wel wachten op wat zonniger weer? Dan trekt de vitamine D aanmaak ook weer bij...

Anna, had jij de CT trouwens al? If so, hoe bevalt 'ie?
pi_108457133
Ik vind quinoa ook echt niets, zo'm muffe smaak.

Lijstjes:

Zaterdag

O - beetje havermout met kaneel (bah, hou het maar bij Brinta), snee spelttoast met roomboter
L - 2 x toast met filet A en tuinkers, 1 x toast met kaas en pickle, komkommer en cherrytoms
B - hele keuken uitmesten en alle kastjes uitsoppen
T - handje cashews, een peer
D - varkensfilet met honing en thijn, 200 gram aardappel wedges, snijbonen en wortels
T - koffie verkeerd, 2 blokjes extra pure choco

Zondag

Pre O - 1 snee toast met 1 kleine banaan
S - 5 km hardlopen, 4x3x10 push-ups onderweg, 50 meter walking lunges, stretchen
O - brinta met 1 appel en kaneel
L - 2 x toast met makreel en pickle, 1 toast met boter en cheddar, halve rauwe paprika, 100 gram cherrytomaatjes
T - 50 gram cashews
D - 2 brood met 2 spiegeleieren, tomaten en worteltjes (echt geen zin om te koken, voelde me niet lekker)
T - koffie verkeerd, 2 blokjes extra pure choco

Vandaag

O - 2vk crackers filet A, 1 banaan
T - appel
L - 3vk bth kaas/vlees/hummus/tom&kom
T - 150ml griekse yoghurt met gemende noten en honing
D - pittig gehakt, gebakken rijst met groenten, courgette
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_108457183
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:46 schreef loveli het volgende:
Cold turkey mag geloof ik ook niet.
Nope, vandaar de begeleiding van de huisarts. Vaiz, zonlicht is een goeie inderdaad, maar het is bijna maart en ik hoor de vogeltjes al weer fluiten enz, dus ik denk dat dat wel goed komt :)
pi_108457417
succes cookie, zou wel erg prettig zijn als je er zonder kan!

Ik heb gister een hele lekkere curry gemaakt met kip en pompoen en ik dacht dat vandaag weer te kunnen gaan eten, maar de pan is leeg :')

Lijstje gister havermout, fruit, kwark met fruit, curry met rijst, kommetje vla

vandaag:
O: havermout
T: cappuccino, plakje cake (yay de koffie wil er weer in)
L: broodje gezond
T: cappuccino, sinaasappel
D: witlof met ham en kaas uit de oven
T: kwark met 2 mandarijnen

Lijf doet nogsteeds gammel en koortsig, maar ik heb wel weer trek :)
pi_108457842
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:52 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Nope, vandaar de begeleiding van de huisarts. Vaiz, zonlicht is een goeie inderdaad, maar het is bijna maart en ik hoor de vogeltjes al weer fluiten enz, dus ik denk dat dat wel goed komt :)
Tja, ik zou ook niet weten hoelang de opbouwfase is geweest en hoelang het afbouwen dan ook gaat duren. :@
Dacht dat het maar iets van 6 weken was of zo, tenminste wat ik meen te hebben onthouden van Ewelina
Succes in ieder geval! ^O^
pi_108458319
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:10 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Tja, ik zou ook niet weten hoelang de opbouwfase is geweest en hoelang het afbouwen dan ook gaat duren. :@
Dacht dat het maar iets van 6 weken was of zo, tenminste wat ik meen te hebben onthouden van Ewelina
Succes in ieder geval! ^O^
Zoiets inderdaad, maar dan is het in ieder geval geen winter meer :) Thanks!
pi_108458623
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:43 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk wel hoe ik het ga doen ja, eerst een lagere dosering, een beetje zoals ik het heb opgebouwd. :)
Doet mijn moeder ook :Y
Ze vond het heel raar dat ze nu weer bij het lezen van bepaalde krantenberichten etc tranen in haar ogen kreeg oO< (Ging over een bepaalde pagina met ingezonden brieven). Toen ik dezelfde pagina las moest ik bij elk bericht wel ff sniffen :')

En ze zit mijn vader meer achter de vodden :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_108458956
M'n OV chipkaart heeft een barst en ik hield hem alleen maar vast :'( Nu mag ik lekker 3 weken wachten op een nieuwe.. ;(
pi_108458981
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:32 schreef Syrena het volgende:

[..]

Doet mijn moeder ook :Y
Ze vond het heel raar dat ze nu weer bij het lezen van bepaalde krantenberichten etc tranen in haar ogen kreeg oO< (Ging over een bepaalde pagina met ingezonden brieven). Toen ik dezelfde pagina las moest ik bij elk bericht wel ff sniffen :')

En ze zit mijn vader meer achter de vodden :7
Heu, ja die emoties....nou moet ik zeggen dat die in het begin echt vlakker waren zoals het dan hoort, maar ze de laatste tijd weer wat meer naar boven komen. Anyway, daar moeten ze het maar mee doen (heb dan alleen medelijden met m'n vriendje :P).
pi_108459012
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:44 schreef Probability het volgende:
M'n OV chipkaart heeft een barst en ik hield hem alleen maar vast :'( Nu mag ik lekker 3 weken wachten op een nieuwe.. ;(
Jup, had hetzelfde. Zorg dat je vanaf de derde week (de eerste twee weken vergoeden ze niet) alle bonnetjes enzo bijhoudt, dan krijg je het terug, mocht het echt zo lang duren. Maar meestal zijn ze sneller hoor!
pi_108459027
Succes alvast, cookie! :*.

Regeldagje, hier! Heb er al heel wat telefoontjes opzitten (en me pas bij de laatste bedenken dat we ook gewoon een huistelefoon hebben natuurlijk). Conclusie: de service van RVS/NN is geweldig, die van Independer flut.
pi_108459115
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:46 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Jup, had hetzelfde. Zorg dat je vanaf de derde week (de eerste twee weken vergoeden ze niet) alle bonnetjes enzo bijhoudt, dan krijg je het terug, mocht het echt zo lang duren. Maar meestal zijn ze sneller hoor!
Ah oké, ben alleen even aan het denken wat makkelijk is, losse kaartjes kopen of een anonieme OV chipkaart?
pi_108459203
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Ah oké, ben alleen even aan het denken wat makkelijk is, losse kaartjes kopen of een anonieme OV chipkaart?
Kan allebei, als je bij een anonieme OV bij het opladen dus maar een bonnetje vraagt :)

Thanks DaD :)
pi_108459250
Lekker handig wilde deze vakantie optimaal gebruik maken van mijn OV :'( Maar goed er zijn ergere dingen :)
pi_108459498
lijstje:

O: yoghurt met banaan en muesli
L: goulashsoep en een beker met yoghurt met klein beetje muesli
T: 2 knackebrod met iets
D: snert met 1 knackebrod
S: 2 uur volleyballen
T: nog iets.
pi_108459648
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik zou een anonieme doen, voor losse kaartjes ben je heel veel meer kwijt (ook al krijg je het later weer terug)

Oh Viz, nee nog geen CT, hij is in bestelling (en ik heb nog helemaal niet gevraagd naar levertijden)..
pi_108459680
(Saai) lijstje voor vandaag:

O: kwark, diepvriesfruit, muesli
T: 1 bth Old Amsterdam
L: 2 bth Old Amsterdam
T: banaan, appel
D: pasta, saus met gehakt en veel groente
pi_108459970
Beetje aan de magere kant lijkt me Jagar!? Soepen vind ik altijd zo moeilijk inschatten...
Wel minder zwaar aan de KH's dan je normaal hebt volgens mij ^O^

Q, volgens mij ook beetje laag.

Wat nootjes voor beiden een idee?

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:03 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik zou een anonieme doen, voor losse kaartjes ben je heel veel meer kwijt (ook al krijg je het later weer terug)

Oh Viz, nee nog geen CT, hij is in bestelling (en ik heb nog helemaal niet gevraagd naar levertijden)..
-O-
pi_108460126
Iets verder dan 5km gelopen, met 9,8km/u.

Daarna even met de auto naar de bakker op een km of 5, die heeft op maandag en dinsdag 3 volkorenbroden voor 5,25 en die zijn zoveel lekkerder dan het supermarktbrood. Kom ik op een boerenweggetje een landrover tegen. *PATS* steentje tegen m'n ruit. Nu zit er een barst van 15cm in m'n voorruit. Auto is net een half jaar oud :(.

Het brood was wel geweldig lekker. Met een gekookt eitje, wat ham van eigen vark, zelfgemaakt fricandeau, afsluiten met zelfgemaakte sleedoornpruimenjam.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108460352
Damn, balen van je ruit, sigme. :o.
pi_108460411
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:12 schreef V1z0R het volgende:
Beetje aan de magere kant lijkt me Jagar!? Soepen vind ik altijd zo moeilijk inschatten...

[..]

-O-
ik heb een hele grote bak met snert, en denk dat dat wel voldoende vulling is voor 2 uur volleyballen. Denk dat ik daarna nog een bakje yoghurt eet ofzo. Alhoewel yoghurt wel het thema is van m'n lijstje vandaag..
pi_108460535
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:12 schreef V1z0R het volgende:

Nootjes zijn zo moeilijk om maat mee te houden :@ en een zak is meteen 700 kcal ofzo. Maar heb al een week niet gesport (last van een plekje net onder mijn knie en durf het niet zo goed aan om te gaan hardlopen en dan ben ik ook nog verkouden), dus een beetje laag is niet zo erg. Ik zal het eens uitrekenen.

edit: waarom heeft het voedingscentrum alleen muesli met fruit, krokante muesli of muesli met yoghurt :| ?

edit2: 1592 kcal. Ik neem misschien nog wel een knackebrodding uit de automaat ofzo, maar in principe lijkt me dit genoeg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Quinazoline op 27-02-2012 13:34:10 ]
pi_108460930
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Damn, balen van je ruit, sigme. :o.
Ja.

Thanx voor het benzinegeld :*!
pi_108460976
Dan is het ook een beste portie pasta Q :P
:@ ik eet eigenlijk nooit pasta dus weet ook niet precies hoeveel dat nou is...
Nootjes kan ik wel maat mee houden, maar zoals afgelopen zaterdag gaat een pak yogho perzik toch in een streep naar binnen :@ :')
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik heb een hele grote bak met snert, en denk dat dat wel voldoende vulling is voor 2 uur volleyballen. Denk dat ik daarna nog een bakje yoghurt eet ofzo. Alhoewel yoghurt wel het thema is van m'n lijstje vandaag..
Ben normaal ook groot voorstander van variatie in eiwitten, maar als jij dan nog zin hebt in yoghurt moet je dat gewoon doen :D
pi_108461112
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja.

Thanx voor het benzinegeld :*!
Zonde!! Ik zag ooit een reclame dat kleine barsten gratis gerepareerd werden, misschien is dat nog steeds zo? Carglass volgens mij?
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 13:45:00 #86
70532 loveli
N
pi_108461147
Barst kun je beter laten vervangen dan repareren. Neem aan dat het gewoon verzekeringswerk is?
crap in = crap out
pi_108461172
Geïnspireerd door kwak ga ik zo naar mijn sportschool om eindelijk mijn fittest uit te voeren :)
pi_108461393
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:44 schreef Probability het volgende:

[..]

Zonde!! Ik zag ooit een reclame dat kleine barsten gratis gerepareerd werden, misschien is dat nog steeds zo? Carglass volgens mij?
Dat gratis moet je met een grote korrel zout nemen hoor. Je bent dan namelijk wel een deel no-claim kwijt en dat kan je zo 80-90 euro per jaar schelen. Sterretjes repareren is dus vaak goedkoper als je het gewoon zelf ter plekke betaalt. Dikke barsten en ruiten vervangen is wel de moeite waard om het via de verzekering regelen.
(het zal ook afhangen van je verzekeraar..)
pi_108461619
Ik ga woensdag voor het eerst sinds een jaar of zo naar de kapper :o Wil ook voor het eerst in jaren een ander kapsel, spannend :7!!
  maandag 27 februari 2012 @ 13:58:44 #90
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108461722
Ik heb trouwens vorige week weer es 2x gesport, dikke prima :7 Sinds ik werk vind ik dat wel lastig, maar 2-3x per week zou ik wel mooi vinden voor voorlopig! In kader van realistische doelen :+
pi_108461740
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb trouwens vorige week weer es 2x gesport, dikke prima :7 Sinds ik werk vind ik dat wel lastig, maar 2-3x per week zou ik wel mooi vinden voor voorlopig! In kader van realistische doelen :+
Wat goed van je!!
pi_108461836
Heeft iemand een plaatje van de outfit van die Raffaela :? Ik snap de poeha niet :')
pi_108461954
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:01 schreef _aurum_ het volgende:
Heeft iemand een plaatje van de outfit van die Raffaela :? Ik snap de poeha niet :')
Het was een soort panty.
Zie de onderste foto in dit bericht: http://frontpage.fok.nl/s(...)al-songfestival.html
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 14:04:26 #94
70532 loveli
N
pi_108461971
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:01 schreef _aurum_ het volgende:
Rode hold-ups, rode pruik en een half doorzichtige body.
crap in = crap out
pi_108462160
Ik begrijp niet zo goed waarom die Joan verkleed is als Indiaan. Kan iemand me dat uitleggen?
pi_108462240
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom die Joan verkleed is als Indiaan. Kan iemand me dat uitleggen?
Dat wilde ze zelf graag. :)
Doe wat je niet durft.
pi_108462283
Echt? Al vind ik het op de foto's van FOK! er een stuk leuker uitzien dan op tv.
pi_108462314
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af ja. :D Het heeft ook niks met het nummer te maken, of wel?
Everything has changed
pi_108462317
Heej, bekende gezichten in het publiek! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108462498
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:13 schreef V1z0R het volgende:
Heej, bekende gezichten in het publiek! :D

SPOILER
Zie Greys eens een lekker ding zijn dan! O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')