abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 09:48:19 #1
70532 loveli
N
pi_108453556
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_108453576
Joan zong niet vals, meisje met de tamboerijn wel (iig de 1e keer heel erg :X ) :Y
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 09:53:30 #3
70532 loveli
N
pi_108453652
Raff is bi :')
http://www.shownu.nl/verhaal/raffaëla-ik-ben-biseksueel
crap in = crap out
pi_108453701
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ze zingt hartstikke zuiver - binnen de stijl. :? ik vind het altijd zo grappig dat mensen iets wat ze qua stijl niet aanstaat vals noemen :P je hebt vals en vals, deze mevrouw zingt niet vals, maar kiest waar zij tonen van welke kant benadert om in de stijl te passen.

echt vals zingen is iets heel anders. :Y
Ik zei heul ook niet dat het vals was, maar dat ze soms de toon niet goed vast leek te houden. Dat het bij het nummer hoort kan ik ook niet ruiken :P

Loveli, dat er bij 27% iets uit ontstaat betekent nog niet dat het met die insteek was. :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108453703
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:53 schreef loveli het volgende:
Raff is bi :')
http://www.shownu.nl/verhaal/raffaëla-ik-ben-biseksueel
Aaaaaandaaaaaaaaacht!!!!! :W
pi_108453745
quote:
3s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:44 schreef sigme het volgende:

Ik heb het zaterdag in Assen gekocht. Bij de biologische winkel.
Mijn dank is groot _O_ Daar dus langs komende week! (dat is dat biologische supermarktje tussen ziekenhuis en binnenstad in hè?)

En ik zag Allisonbrood langskomen, dat is sinds kort het enige brood wat ik nog haal. Er zit zoveel rare troep in al dat andere brood! glucose-fructosestroop, dextrose en geharde plantaardige vetten (lees: transvet). Wat doet dat allemaal in brood? :o

Allison: volkorentarwemeel, water, bakkersgist, bakkerszout :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108453822
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:55 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik zei heul ook niet dat het vals was, maar dat ze soms de toon niet goed vast leek te houden. Dat het bij het nummer hoort kan ik ook niet ruiken :P

Loveli, dat er bij 27% iets uit ontstaat betekent nog niet dat het met die insteek was. :D
Wat jij bedoelt denk ik, is dat onze indiaan erg vaak van kop naar borststem gaat. Als je dat te vaak doet gaat het irriteren, vooral bij mij |:( Ik vind het verschrikkelijk overigens, wat een aanfluiting weer :'(

:W Morguh!

Wij krijgen straks een financieel mannetje over de vloer. Even alles opschonen voor de aangifte dit jaar. Joy! }:|
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 10:02:02 #8
70532 loveli
N
pi_108453866
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn dank is groot _O_ Daar dus langs komende week! (dat is dat biologische supermarktje tussen ziekenhuis en binnenstad in hè?)

En ik zag Allisonbrood langskomen, dat is sinds kort het enige brood wat ik nog haal. Er zit zoveel rare troep in al dat andere brood! glucose-fructosestroop, dextrose en geharde plantaardige vetten (lees: transvet). Wat doet dat allemaal in brood? :o

Allison: volkorentarwemeel, water, bakkersgist, bakkerszout :7
Geharde plantaardige vetten => vroeger varkensreuzel, = broodverbetermiddel. Ook aan brood wordt veel geklust om het beter/fluffier/houdbaarde (=langer vers) te houden.

Vroeger was meel gemalen graan, nu wordt het gescheiden in zemelen, kiemen, zetmeel, en naar behoefte weer gemengd.
crap in = crap out
pi_108454103
Henk, je collega's hebben gelijk!! Ik heb waarschijnlijk mijn nespresso vermoord voor niet lekkere koffie
* le sad* :'( :'( :'(

Phaid: Wij hebben de linkse, fijn ding (toen hij nog werkte :P ). Ik zou trouwens wachten, van de zomer komt er weer een aktie dat je 50 euro korting of voor 50 euro koffie bij je nespresso krijgt, da's mooi meegenomen (de vorige actie was eind januari afgelopen)...
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108454177
Hoi! :W

Heel fijn weekend gehad met vriendje O+ en nu weer aan de studie.

Lijstje gisteren:

O: yoghurt, muesli, honing, kiwi, glas bio cranberrysap
L: speltbth pindakaas, , halve banaan, glas bio cranberrysap
B: ikea kast in elkaar zetten :P
T: bio brownie, cappuchino
D: aardappelen, verse bietjes, eitje, 3 chipolataworstjes
T: kom yoghurt met muesli, honing, peer
pi_108454191
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:44 schreef loveli het volgende:

[..]

HEMA uitverkoop, hangt het tussen voor weinig. Schijnt fijn spul te zijn.
Daar gaat het niet om! :(

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Sorry sorry sorry!!!! :@
Heb je mij gespot op die ene foto? In de meest onflatteuze hoek ever?
Ik geloof dat ik geen recht van spreken heb! >:O
Haha, nee, niet gezien! :D Het is je vergeven bij deze :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108454246
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:13 schreef creepycookie het volgende:
Hoi! :W

Heel fijn weekend gehad met vriendje O+ en nu weer aan de studie.

Lijstje gisteren:

O: yoghurt, muesli, honing, kiwi, glas bio cranberrysap
L: speltbth pindakaas, , halve banaan, glas bio cranberrysap
B: ikea kast in elkaar zetten :P
T: bio brownie, cappuchino
D: aardappelen, verse bietjes, eitje, 3 chipolataworstjes
T: kom yoghurt met muesli, honing, peer
Wat eet jij lekker vandaag O+
pi_108454335
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:16 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat eet jij lekker vandaag O+
Was gisteren! Maar thanks :D
  Vis een optie? maandag 27 februari 2012 @ 10:20:49 #14
70532 loveli
N
pi_108454365
Is er veel verschil tussen Nesprersso en Krups?
/noob
crap in = crap out
pi_108454464
Goeiemorgen! :)
Heb hier en daar wat bijgelezen dit weekend, maar ik weet al niet meer waar ik op wilde reageren. :+

Planning voor vandaag:
O: havermout met melk
T: snee brood met kipfilet
L: 2x brood met kaas
T: 1x brood met kipfilet
T: banaan
S: 40 minuten fietsen
D: noodles met kipfilet en wokgroente
T: glaasje wijn, kiwi
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108454498
Kwak, wat leuk en spannend! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108454559
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:19 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Was gisteren! Maar thanks :D
Pfff nog niet wakker :{
pi_108454707
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar zou wel te porren zijn voor brood met weinig koolhydraten. Conleche: wat is dat Allisonbrood?
Allisonbrood is extreem stevig brood, wat dan ook meer vult dan gewoon volkoren. Ik vind het ongeroosterd absoluut niet lekker, maar als je het goed roostert, (ik doe dat op lage stand, maar dan 2x, zodat het bijna toast is,) dan is het juist weer wel erg goed te doen. Het is volgens mij gezonder omdat er weinig onzin in zit. En wel handig dat je na twee sneetjes echt vol zit.
pi_108454757
Oh, ik eet dat brood ongeroosterd! Maar dan moet er wel lekker beleg op zitten :+
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_108454764
The insiders hebben nu een nespresso test. Kun je zo'n apparaat tegen 89,- waarborg testen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108454769
Oh en ik wilde eigenlijk het NSF kijken om jullie te spotten, maar ik kon het echt niet aan. :P Toen die semisexytroela over chocola begon te kwelen ben ik de bachelor gaan kijken.

(want dat is veel hoogstaander. :+ )
pi_108454799
Voor de anglisten: naast beterrekenen.nl en beterspellen.nl is er nu ook nubeterengels.nl!

Edit: Oh. Het is alleen wel idioot makkelijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108454809
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:35 schreef conleche het volgende:
Oh en ik wilde eigenlijk het NSF kijken om jullie te spotten, maar ik kon het echt niet aan. :P Toen die semisexytroela over chocola begon te kwelen ben ik de bachelor gaan kijken.

(want dat is veel hoogstaander. :+ )
Greys was nog even in beeld! Ik gelukkig niet! :P

Maar wat een tuthola, die Rafaella. Ik had niet gezien dat haar pakje van voren nog half bloot was ook :')

En the bachelor is leuk, bij welk seizoen ben je? :7
pi_108454836
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:37 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Greys was nog even in beeld! Ik gelukkig niet! :P

Maar wat een tuthola, die Rafaella. Ik had niet gezien dat haar pakje van voren nog half bloot was ook :')

En the bachelor is leuk, bij welk seizoen ben je? :7
S16 gisteren ep 7, dus nu nog 1 te gaan.
pi_108454860
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:38 schreef conleche het volgende:

[..]

S16 gisteren ep 7, dus nu nog 1 te gaan.
Ben dus? Dat ben ik ook aan 't kijken. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')