abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108429674

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Winter 2012

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall
2012 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

Animees
Nederlandstalig blog met reviews over lopende animeseries en (soms) meer!

Anime News Network (ANN)
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

Animeinfo.com
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

Anidb.net
De anime-database.

Anime Planet
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

My Anime List (MAL)
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8)7
Bakakame 8-)
Qunix :)
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond O+
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap
Samael
De_Ilias

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
  zondag 26 februari 2012 @ 19:43:10 #3
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108429707
gefeliciteerd! je hebt eindelijk een topic geopend :D
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_108429842
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
'He's so fail. I have to do something...'

Eerlijk is eerlijk, 't is vast niet makkelijk te vertalen, zelfs niet voor /a/ bezoekers en het is niet de schuld van Commie, zij rippen de subs alleen van Crunchyroll of van waar dan ook. Taiga is kewl maar Minorin en Amin zijn gewoon zo veel leuker.
Horrible ript van CR, Commie subt volgens mij gewoon zelf hoor :o

En deeltje 199:
IT IS ON!!! 8-)
pi_108429848
Waarom associeer jij Mami met Amsterdam en waarom is haar hoofd verbonden met haar romp. Iedereen die de anime gezien heeft weet dat dat ze niet zo in elkaar zit.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_108429912
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:45 schreef Repelsteeltju het volgende:
Waarom associeer jij Mami met Amsterdam en waarom is haar hoofd verbonden met haar romp. Iedereen die de anime gezien heeft weet dat dat ze niet zo in elkaar zit.
Er was geen ruimte meer bij New York, daar hangt mijn rooster.
En als je Mami zonder hoofd wil zien moet je deze USB nemen.
pi_108429926
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:45 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik heb alleen aflevering 1 gezien en ik weet dat dit klopt! :Y
pi_108429945
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:46 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Epic! *O*
  zondag 26 februari 2012 @ 19:47:00 #10
333374 Lithia
Too serious
pi_108429951
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Vet, dit wil ik hebben. _O_
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_108430090
quote:
4s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:45 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Horrible ript van CR, Commie subt volgens mij gewoon zelf hoor :o

Ik herinner me dat zij en de simulcasts afleverden en eigen vertalingen maken, maar het zou heel goed kunnen dat ik er naast zit.
pi_108430102
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Moet je natuurlijk wel de link posten hè ;)
pi_108430179
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:49 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Moet je natuurlijk wel de link posten hè ;)
Zoek gewoon op Mami USB, als je hem echt wil vind je hem wel ;)
pi_108430385
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:41 schreef Klipnap het volgende:
Heb ik nu de coolste klok ooit of niet?
[ afbeelding ]
WTF, dat is zo vet _O_

Gefeliciteerd met je eerste topic, maar de volgende wordt toch echt van mij. >:)
pi_108430406
Kopen jullie eigenlijk ook wel eens manga?
pi_108430536
quote:
11s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:55 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb volume 1 van Bakuman (in het Engels, dat wel) en ben van plan meer volumes te kopen als ik geld heb en ze uitgekomen zijn :Y

En als het in het Engels vertaald word koop ik SOWIESO Hoshi no Samidare _O_ Ik snap niet dat hier geen anime van gemaakt wordt ;(
pi_108430537
quote:
Nope. Ik meen dat ik ooit een exemplaar van NANA zag liggen in een duister winkeltje, maar nooit gekocht. Ik lees toch alles op Mangafox of reader.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:00:55 #19
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108430642
quote:
nope of ik lees het online maar meestal kijk ik de anime wel ;)
pi_108430863
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:59 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ik heb volume 1 van Bakuman (in het Engels, dat wel) en ben van plan meer volumes te kopen als ik geld heb en ze uitgekomen zijn :Y

En als het in het Engels vertaald word koop ik SOWIESO Hoshi no Samidare _O_ Ik snap niet dat hier geen anime van gemaakt wordt ;(
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:59 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Nope. Ik meen dat ik ooit een exemplaar van NANA zag liggen in een duister winkeltje, maar nooit gekocht. Ik lees toch alles op Mangafox of reader.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:00 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

nope of ik lees het online maar meestal kijk ik de anime wel ;)
Ik koop wel eens manga, maar niet echt ongelofelijk veel. Dit is mijn "verzameling" tot nu toe. Ik wil nog wel de andere delen van FMA en Monster kopen :P

Op de foto:

Fullmetal Alchemist 1 t/m 10
Gundam 00 Season 2 1 t/m 4
K-ON! 1 en 2
Monster 1 en 2

Het kopen van manga voelt gewoon veel beter dan online kijken. Zo duur is het ook weer niet en het is heerlijk om in het OV te lezen o.i.d.

Oh en een eenzame volume 1 van Death Note in het Nederlands. De rest is Engels natuurlijk :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 20:06:41 ]
  zondag 26 februari 2012 @ 20:06:53 #21
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108430925
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Do want!
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik koop wel eens manga, maar niet echt ongelofelijk veel. Dit is mijn "verzameling" tot nu toe. Ik wil nog wel de andere delen van FMA en Monster kopen :P

[ afbeelding ]

Op de foto:

K-ON! 1 en 2
Monster 1 en 2

Het kopen van manga voelt gewoon veel beter dan online kijken. Zo duur is het ook weer niet en het is heerlijk om in het OV te lezen o.i.d.

Oh en een eenzame volume 1 van Death Note in het Nederlands. De rest is Engels natuurlijk :P
Waarom heb je 2x Halo 3?
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_108430945
quote:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Op de foto:

K-ON! 1 en 2
Monster 1 en 2

Is het dan wel gekleurd? Zwart-wit is zo irritant ><
Bij de bieb hebben ze trouwens Bleach liggen. Misschien kan ik die eens huren.
pi_108430982
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:07 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Manga is altijd zwart-wit, op de enkele gekleurde pagina vanwege speciale redenen na ;)

Het went :)
pi_108431006
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:07 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Manga is altijd zwart-wit, op de enkele gekleurde pagina vanwege speciale redenen na ;)

Het went :)
En wat zijn de speciale redenen?
pi_108431030
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:08 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Geen idee, maar voorzover ik weet is het altijd zwart-wit
pi_108431065
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Do want!

[..]

Waarom heb je 2x Halo 3?
Oh, ik heb de Legendary Edition van Halo 3. Daar zit nog een bonus DVD en helm bij :P
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:07 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Manga is bijna altijd zwart-wit. Kwestie van wennen.

Bleach zuigt trouwens big time, niet aan beginnen. Typische shounen, slecht getekend, slecht verhaal, maar wel leuk voor de sensatie.
pi_108431140
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh, ik heb de Legendary Edition van Halo 3. Daar zit nog een bonus DVD en helm bij :P

[..]

Manga is bijna altijd zwart-wit. Kwestie van wennen.

Bleach zuigt trouwens big time, niet aan beginnen. Typische shounen, slecht getekend, slecht verhaal, maar wel leuk voor de sensatie.
Naruto, daarentegen, heeft wél een goed verhaal, al is het wel érg lang. Maar de anime is nu ook weer leuk :Y
Daarbij gewoon de fillers skippen en dan komt het wel goed :)
pi_108431160
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:08 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Geen idee, maar voorzover ik weet is het altijd zwart-wit
In de K-ON! manga zijn heel sommige scenes gekleurd. Gewoon puur willekeur.
pi_108431206
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:08 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Bedenk me net, wellicht dat 't te maken heeft met dat de meeste manga wekelijks/maandelijk is en met de hand getekend wordt. Als je het dan ook nog in moet (laten) kleuren wordt het wel érg tijdrovend (duur) :Y
pi_108431259
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:11 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Bedenk me net, wellicht dat 't te maken heeft met dat de meeste manga wekelijks/maandelijk is en met de hand getekend wordt. Als je het dan ook nog in moet (laten) kleuren wordt het wel érg tijdrovend (duur) :Y
Dat snap ik, maar waarom dan wel die eerste pagina's?
pi_108431275
quote:

[..]

Plus dat ze zich beter kunnen focussen op het verhaal. :)

De laatste Hunter x Hunter is trouwens echt slecht getekend. Niet normaal, de mangaka is gewoon ongelofelijk lui geweest.

pi_108431296
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:13 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar waarom dan wel die eerste pagina's?
Zodat mensen het sneller kopen :P
pi_108431328
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De laatste Hunter x Hunter is trouwens echt slecht getekend. Niet normaal, de mangaka is gewoon ongelofelijk lui geweest.

[ afbeelding ]
0_0
pi_108431377
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:14 schreef Klipnap het volgende:

[..]

0_0
O____O
pi_108431447
Bookdepository.com is trouwens een hele goede plaats om je manga te kopen.

www.Bol.com heeft ook wat staan :P
  zondag 26 februari 2012 @ 20:19:18 #36
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108431564
quote:

[..]

Ik denk dat het voornamelijk vanwege de printkosten zal zijn, en omdat het voor de meeste lezers toch een wegwerp-blad is, wanneer het in Shonen Jump of whatever terecht komt, dus dan moet het betaalbaar blijven.

Dat kleuren zal prima kunnen qua tijd: gewoon 1 of 2 extra assistenten erbij zetten wat nu ook gebeurt met het inkten en backgrounds tekenen en speedlines etc etc etc.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:24:15 #37
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_108431814
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:43 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
En hier is mijn klok weer :7
Dit is ook wel een leuk klokje:
pi_108432581
Koop gewoon normale strips van westerse makelij. Die zijn wel ingekleurd want kwaliteit is kwalitatief hoogwaardiger dan kwantiteit.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:34:23 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108432613
edit
pi_108432867
ik heb trouwens alle acht boekdelen van Welcome to the NHK op een boekenplank staan met Naruto boekdeel XVI en B.Ichi boekdeel II er direct naast.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:42:05 #45
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108433308
naruto :P heb je dr spijt van?
pi_108433354
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:35 schreef Klipnap het volgende:
Deze magnetron moet ik hebben. Zie vooral het einde.
Needs more lensflare!
pi_108433825
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:49 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik herinner me dat [Commie] en de simulcasts afleverden en eigen vertalingen maken, maar het zou heel goed kunnen dat ik er naast zit.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:42 schreef Frag_adder het volgende:
naruto :P heb je dr spijt van?
Ja, en nee. Gekocht bij Borders en ik heb er plezier van gehad, Kakashi v. Itachi, Sarutobi v. Orochimaru en Gaara v. Naruto staan er in, toen was Naruto nog goed, maar het is en blijft Naruto.

Oh en ik heb het eerste boekdeel van Samurai Champloo ook liggen, gekocht bij de boekenbeurs en vervolgens nooit meer naar omgekeken.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:49:59 #48
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108434012
Naruto is een geweldige manga serie, en ik heb hier 53 delen staan :) Daarnaast moet ik ook nog 1 deeltje Dr. Slump en dan heb ik die serie compleet :)
pi_108442393
ik had het idee om ghost in the shell vanavond te kijken maar ik ben bang :@
There are only 151 Pokémon.
pi_108442877
Ik wil nog een film zien vanavond, iemand aanraders?

Ik heb geen zin in Ghibli-films :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 februari 2012 @ 22:37:08 #51
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_108442897
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:27 schreef Eenskijken het volgende:
Welke?
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_108443568
de eerste film
pi_108443585
quote:
5s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:36 schreef Bakakame het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanted :7
pi_108443609
quote:
5s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:36 schreef Bakakame het volgende:

SPOILER
Backdoor Sluts 9
pi_108443707
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Backdoor Sluts 9
Ja, die kun je persoonlijk aanraden? :+
pi_108443753
Nee, ik heb het nieuwe deel gemist! En ik had nog een leuk idee voor een titel... Ik zal het wel opnieuw proberen bij deeltje 201, want 200 wil ik niet kapen. :P
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_108443850
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:54 schreef Xaryna het volgende:
Nee, ik heb het nieuwe deel gemist! En ik had nog een leuk idee voor een titel... Ik zal het wel opnieuw proberen bij deeltje 201, want 200 wil ik niet kapen. :P
Ik wil eigenlijk wel de 200 hebben, maar nu je het zegt: Ik heb ook geen idee voor de TT ;(
pi_108444772
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:53 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Ja, die kun je persoonlijk aanraden? :+
De blowjobs kun je beter skippen.

Slut of sluts is trouwens ook wel (die bestaat ook echt)_O_

Oh nevermind, 3DPD etc. :{w
pi_108446016
quote:
Je bent bang dat iemand je betrapt terwijl je naar het functionele naakt uit die film kijkt en denkt dat je naar Japanse tentakelporno tekenfilms kijkt? :+
  zondag 26 februari 2012 @ 23:53:03 #60
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108446490
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:37 schreef Repelsteeltju het volgende:
ik heb trouwens alle acht boekdelen van Welcome to the NHK op een boekenplank staan met Naruto boekdeel XVI en B.Ichi boekdeel II er direct naast.
De boeken of de manga?

En waar heb je dat in godesnaam vandaan gehaald?

En is het leuk? In vergelijking met de anime, hoe houdt het zich?

Alle vragen hebben enkel en alleen betrekking op Welcome to the NHK
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_108448206
Sorry dat was inderdaad niet duidelijk. Het gaat over de manga, al wil ik de boeken eigenlijk ook. En over je vragen:

• De postbode kwam er op een dag mee aanzetten, nadat ik de set had gekocht van een gozer op het Aniway forum, het is uitgebracht door Tokyopop.
• Het begint hetzelfde met maar dan met meer depressie, drugs, drama en expliciete... dingen, op een gegeven moment gaat het plot meer in de richting van de boeken dan de animé.
• De personages zijn iets gekker en vanwege 't medium kan alles net iets verder gaan. Maar om nu te zeggen dat het veel beter was dan de animé gaat wat ver. Het is anders maar net zo leuk.

De begrippenlijst achterin volume 1 legt goed en begrijpelijk uit wat moé betekent. O+

Download/stream de serie en oordeel zelf.
pi_108456147
Heb het tweede chapter van Eureka Seven Astral Ocean gelezen en inderdaad, het is toch een sequel ipv een prequel (kort optreden van Eureka als unknown mother was meer dan duidelijk)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_108456913
Goed nieuws! De nieuwe Hellsing OVA (afl 9) is gesubt door sage, in zowel 720 als 1080p! *O*
pi_108457340
Voor Gundam AGE: Eindelijk een plausibele reden waarom Zeheart een masker draagt!
  maandag 27 februari 2012 @ 14:11:39 #65
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108462258
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:56 schreef MakuMaku het volgende:
Voor Gundam AGE: Eindelijk een plausibele reden waarom Zeheart een masker draagt!
Hij heeft tot deze aflevering nog geen masker gedragen, dus ik snap je "Eindelijk" niet zo goed...
ANIMEES.
- Scamp
pi_108463443
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:44 schreef Bakakame het volgende:
Goed nieuws! De nieuwe Hellsing OVA (afl 9) is gesubt door sage, in zowel 720 als 1080p! *O*
*O*
Thuis maar eens kijken :9
  maandag 27 februari 2012 @ 14:55:31 #67
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108463806
Is er hier iemand die Persona 4 ook gespeeld heeft? Ik kijk P4: the Animation nu al 20 afleveringen, maar ik heb nog steeds geen idee wie die Margaret en die andere dude aan het begin eigenlijk zijn. Of hoe die Arcanas en Personas nou precies werken...

Verder is het een hele leuke serie :)
ANIMEES.
- Scamp
pi_108464681
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:55 schreef .Cake. het volgende:
Is er hier iemand die Persona 4 ook gespeeld heeft? Ik kijk P4: the Animation nu al 20 afleveringen, maar ik heb nog steeds geen idee wie die Margaret en die andere dude aan het begin eigenlijk zijn. Of hoe die Arcanas en Personas nou precies werken...

Verder is het een hele leuke serie :)
Reden dat ik het niet kijk. Mss dat er ooit een ps2 met persona 4 uit de lucht komt vallen.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 15:47:36 #69
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_108465717
quote:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Op de foto:

K-ON! 1 en 2
Monster 1 en 2

Ik heb zelf nu ook een aardige manga verzameling, heb alleen helemaal geen camera.. :P
Lees manga in engels of duits.. duits is vaak goedkoper.
Heb ergens in Berlijn heel Hunter x Hunter op de kop getik voor 2.50 per stuk _O_
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja de laatste tijd is het echt best wel slecht als je het vergelijkt met de manga;s aan het begin :N.. |Dit ziet er wel heel shit uit, de rest ziet er toch niet zo uit :?
quote:
4s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
Koop gewoon normale strips van westerse makelij. Die zijn wel ingekleurd want kwaliteit is kwalitatief hoogwaardiger dan kwantiteit.
Al die amerikaanse meuk.. mooi getekend maar al die superhelden shit is zo ontzettend saai IMO. Echt niet mijn ding.. Tekenstijl is wel gedetailleerd en in kleur maar ik vind het niet mooi
quote:
Deel 1 is geweldig _O_
Deel 2 snapte ik eigelijk niet veel van -O-
:')
  maandag 27 februari 2012 @ 15:48:16 #70
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108465743
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:20 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Reden dat ik het niet kijk. Mss dat er ooit een ps2 met persona 4 uit de lucht komt vallen.
Mwoah, ik zou dat niet aanvoeren als reden om het niet te kijken. Het is niet écht storend ofzo, maar ik vroeg het mij gewoon af omdat ze in de serie duidelijk er van uitgaan dat veel mensen het spel hebben gespeeld.

Degenen die Mirai Nikki hebben gedropped, de laatste paar afleveringen zijn echt best wel vetjes!
ANIMEES.
- Scamp
pi_108466125
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Al die amerikaanse meuk.. mooi getekend maar al die superhelden shit is zo ontzettend saai IMO. Echt niet mijn ding.. Tekenstijl is wel gedetailleerd en in kleur maar ik vind het niet mooi
Ik zou het niet weten want lees bijna geen strips. Al zijn er zeker goede franchisen: Teen Titans, Spiderman, Assassin's Creed, Angel, Buffy, Spawn, Halo en ga zo maar door.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:15:12 #72
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108466786
Godver... zit je 40GB aan anime binnen te halen van Read or Die, kom je erachter dat er geen subs bijzitten... (!)
pi_108467578
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:48 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Mwoah, ik zou dat niet aanvoeren als reden om het niet te kijken. Het is niet écht storend ofzo, maar ik vroeg het mij gewoon af omdat ze in de serie duidelijk er van uitgaan dat veel mensen het spel hebben gespeeld.

Degenen die Mirai Nikki hebben gedropped, de laatste paar afleveringen zijn echt best wel vetjes!
Zo'n serie is wel des te leuker als het game karakters zijn waar je al tig uur mee hebt doorgebracht.
pi_108467771
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:15 schreef Yi-Long het volgende:
Godver... zit je 40GB aan anime binnen te halen van Read or Die, kom je erachter dat er geen subs bijzitten... (!)
Dat is kut ja. Of dan kom je er achter dat je alle subs in het Spaans hebt :')
  maandag 27 februari 2012 @ 17:05:46 #75
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108468981
quote:
zet dit soort dingen aub in een spoiler :P ik heb de afl van vandaag nog niet gezien ivm werk
nou valt deze spoiler mee maar toch, gewoon niet doen
pi_108469308
Godverdomme, mijn PS3 Slim heeft het begeven :'(

Hij geeft een rood knipperend licht, wat betekent dat hij oververhit is. Ik laat hem even afkoelen en ben benieuwd wat er nog aan te doen is :P
  maandag 27 februari 2012 @ 17:52:41 #77
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108470668
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:15 schreef robin007bond het volgende:

Hij geeft een rood knipperend licht, wat betekent dat hij oververhit is. Ik laat hem even afkoelen en ben benieuwd wat er nog aan te doen is :P
ANIMEES.
- Scamp
pi_108471627
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:52 schreef .Cake. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij wordt eerst groen, dan geel en knippert dan rood. Hardware defect dus. ;(
pi_108474131
quote:
Gaarne een spoiler voortaan!!!! :{w
  maandag 27 februari 2012 @ 19:35:41 #80
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108474614
quote:
15s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:24 schreef Qunix het volgende:

[..]

Gaarne een spoiler voortaan!!!! :{w
Op zich is het ook al te zien in de OP, dus ik weet niet zo goed waar jullie over aan het freaken zijn.
SPOILER: Spoiler voor degenen die de eerste arc van AGE nog niet af hebben gekeken.
Check 1:44 maar.
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 27 februari 2012 @ 19:39:44 #81
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108474791
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:35 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Op zich is het ook al te zien in de OP, dus ik weet niet zo goed waar jullie over aan het freaken zijn.
SPOILER: Spoiler voor degenen die de eerste arc van AGE nog niet af hebben gekeken.
dan nog is het fijn om het in een spoiler tag te zetten :)
pi_108475194
Bakuman vind ik leuk :Y
Gundam AGE ook :Y

Nu Hellsing kijken _O_
pi_108477550
W00t! Helsing is weer vet _O_
Volgende is de laatste, vermoedelijk ergens in november of volgend jaar.
pi_108478181
Ik opende de link naar de opening van Gundam Age in een apart tabblad, hoorde de stem van Ali Bouali dus opende het tabblad en zag Ali B, dacht dat ik voor een gek gehouden werd en wilde het tabblad sluiten maar zag in de linkerbovenhoek van het filmpje 'T-Mobile Ali B' en herkende het als díé reclame.

Nu volg ik Ali B op Twitter en ben ik 'ik ben je zat van Ali B' aan het luisteren. Bedankt Gundam Age en Youtube, echt, krijg de pest. Ik vond het internet nog leuker toen Amerikanen de enigen met gelocaliseerde reclame waren.
pi_108478361
Gundam _O_
pi_108481226
quote:
18s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik opende de link naar de opening van Gundam Age in een apart tabblad, hoorde de stem van Ali Bouali dus opende het tabblad en zag Ali B, dacht dat ik voor een gek gehouden werd en wilde het tabblad sluiten maar zag in de linkerbovenhoek van het filmpje 'T-Mobile Ali B' en herkende het als díé reclame.

Nu volg ik Ali B op Twitter en ben ik 'ik ben je zat van Ali B' aan het luisteren. Bedankt Gundam Age en Youtube, echt, krijg de pest. Ik vond het internet nog leuker toen Amerikanen de enigen met gelocaliseerde reclame waren.
Je kan ook een adblocker installeren :') (moet je wel voor Fok uit doen, anders werkt er niets)
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:35 schreef .Cake. het volgende:

[..]

True, maar zoiets kan in een spoiler.

Btw, die intro heeft een leuk liedje. 4 april komt 'ie uit.
pi_108481333
sharp # / ねごと

(test)
pi_108481371
Grappig. Je kan geen kana's gebruiken wanneer je edit, wel wanneer je nieuw reactie plaatst :')
pi_108484143
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:15 schreef robin007bond het volgende:

goed moment om je op school/sociaal leven te storten? :+
pi_108485378
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:16 schreef mschol het volgende:

[..]

goed moment om je op school/sociaal leven te storten? :+
Maak ik zo'n erge indruk ;(?
  maandag 27 februari 2012 @ 23:30:54 #91
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108487635
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maak ik zo'n erge indruk ;(?
Don't feed the trolls :P

Je bent hooguit vrij enthousiast over je hobby, niets mis mee dunkt mij.
ANIMEES.
- Scamp
pi_108488456
Ik ben ongetwijfeld erger, ik kan mij bijvoorbeeld de laatste keer dat ik oprecht gelachen heb om iets anders dan animé of stupiditeit niet herinneren.

En ik ben de tel alweer kwijt van hoe vaak ik gelachen heb om die tandenpoetsscène.
pi_108488501
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik ben ongetwijfeld erger, ik kan mij bijvoorbeeld de laatste keer dat ik oprecht gelachen heb om iets anders dan animé of stupiditeit niet herinneren.

En ik ben de tel alweer kwijt van hoe vaak ik gelachen heb om die tandenpoetsscène.
vertel.
pi_108488525
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:49 schreef Klipnap het volgende:

[..]

vertel.
second that...
pi_108489697
Heeft iemand gekeken / kent iemand Metoroporisu oftwel Metropolis? Ik heb 'm in mijn lijst staan van bekende films die ik nog moet kijken maar ben vergeten waarom :P is ie goed?
pi_108489883

Zelfs als je Nisemonogatari niet aan het kijken bent is aflevering 8 een aanrader. Het is namelijk totaal niet plotrelevant en zo absurd en verkeerd en goddelijk geregisseerd dat het wel eens dè meest gedenkwaardige scène van 2012 kan gaan worden.
pi_108490086
KururugiSeiryuu twitterde op maandag 27-02-2012 om 15:33:55 wtf #nisemonogatari's toothbrush scene got removed by youtube for violating their nudity/sexual content policy reageer retweet
pi_108490365
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:30 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Don't feed the trolls :P

Je bent hooguit vrij enthousiast over je hobby, niets mis mee dunkt mij.
In al mijn hobby's ben ik erg enthousiast, soms iets te.

Soms op bezoek, als ik dan een politieke discussie heb, willen sommige gasten niet naar huis gaan, omdat ze het zo leuk vinden om mij er zo enthousiast over te zien vertellen. :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:46:54 #100
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108490382
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:35 schreef Repelsteeltju het volgende:
KururugiSeiryuu twitterde op maandag 27-02-2012 om 15:33:55 wtf #nisemonogatari's toothbrush scene got removed by youtube for violating their nudity/sexual content policy reageer retweet
_O-

En dat terwijl er géén naakt in voorkomt, zelfs geen piepklein stukje sideboob of inkijk.

Pro.
ANIMEES.
- Scamp
pi_108490392
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]

Zelfs als je Nisemonogatari niet aan het kijken bent is aflevering 8 een aanrader. Het is namelijk totaal niet plotrelevant en zo absurd en verkeerd en goddelijk geregisseerd dat het wel eens dè meest gedenkwaardige scène van 2012 kan gaan worden.
Alle mannen met een whyboner.jpg ;(
pi_108490564
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]

die screen alleen al is een wtf moment waard :')
Nisemonogatari -> op de to-watch list stond ie al :')
pi_108490980
whyboner.jpg
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 01:21:17 #104
pi_108491048
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

Ja je hebt een flink otakusyndroom te pakken O+
pi_108491918
waarom moet ik bij dit gezicht denken aan anime? ;( (eerste die mij tebinnen schoot was clannad overigens :+)
SPOILER
pi_108492503
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 02:53 schreef mschol het volgende:
waarom moet ik bij dit gezicht denken aan anime? ;( (eerste die mij tebinnen schoot was clannad overigens :+)
SPOILER
pi_108492510
quote:
SPOILER
HAHAHA _O-
pi_108492997
quote:
SPOILER
Ze heeft ook wel een beetje zo'n animehoofd. :P
pi_108493218
Moet je haar ogen groter maken :')

pi_108494673
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:11 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Hij heeft tot deze aflevering nog geen masker gedragen, dus ik snap je "Eindelijk" niet zo goed...
Mijn "Eindelijk" slaat op waarom hij een masker draagt. Niet dat hij eindelijk een masker gaat dragen. :P

Bij vorige Gundam series vond ik het maar stom waarom de antagonist een masker draagt om zijn identiteit te verhullen. Nu heeft het tenminste een functionele reden.

Voor de spoilertag klagers: Als jullie de OP hebben gezien, weten jullie wel dat Zeheart een masker gaat dragen. Ik verwonder me alleen over het feit dat er nu eindelijk een functionele reden is waarom er een masker gedragen wordt. Ik zie niet in waarom ik aan het spoilen ben en ga daarom ook geen spoilertag aanmaken. De reden voor het dragen van een masker heb ik namelijk niet gespoild. :)
En ik heb wel eens aan de andere kant gestaan dat ik aan het klagen ben over spoilers (tig topics terug) en toen werd mij het argument gegeven dat de aflevering al is uitgezonden en dus niks te spoilen valt. Ik heb ermee leren leven, hoop jullie ook! (Probeer het voor iedereen hier ook gezellig te houden, ik ga niet express hier zitten flamen!)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:26:31 #111
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108496309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:21 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Mijn "Eindelijk" slaat op waarom hij een masker draagt. Niet dat hij eindelijk een masker gaat dragen. :P

Bij vorige Gundam series vond ik het maar stom waarom de antagonist een masker draagt om zijn identiteit te verhullen. Nu heeft het tenminste een functionele reden.

Voor de spoilertag klagers: Als jullie de OP hebben gezien, weten jullie wel dat Zeheart een masker gaat dragen. Ik verwonder me alleen over het feit dat er nu eindelijk een functionele reden is waarom er een masker gedragen wordt. Ik zie niet in waarom ik aan het spoilen ben en ga daarom ook geen spoilertag aanmaken. De reden voor het dragen van een masker heb ik namelijk niet gespoild. :)
En ik heb wel eens aan de andere kant gestaan dat ik aan het klagen ben over spoilers (tig topics terug) en toen werd mij het argument gegeven dat de aflevering al is uitgezonden en dus niks te spoilen valt. Ik heb ermee leren leven, hoop jullie ook! (Probeer het voor iedereen hier ook gezellig te houden, ik ga niet express hier zitten flamen!)
Ah ok, het gaat dus niet zozeer om Zeheart maar het feit dat hij een antagonist is met een masker :P

Is hier serieus gezegd dat de aflevering al is uitgezonden een reden is om te spoilen? Als het recent is moet het sowieso in spoilertags, als het een oud iets is dan laten sommige mensen het. Bijvoorbeeld het begin van Naruto ofzo. Zelf zet ik het liefst wel alles in spoilertags als het om grote spoilers gaat, maakt niet uit hoe oud de serie is.

Maar in deze ben ik het met je eens hoor! ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_108502131
Haar hoofd lijkt op een peer. #cannotunsee
pi_108502378
Dus je vin' ze irritant?

* Repelsteeltju vind ze stijlvoller dan de derdepersoons rode text, maar nuttig voor hetzelfde.
pi_108502643
Verdorie jongens, ik ga topic 200 missen ;(

Tenzij we deze voor overmorgen nog vol weten te krijgen, want dan ga ik naar Berlijn tot en met zondag! Dusse, help me out here :P
pi_108502651
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
Dus je vin' ze irritant?

* Repelsteeltju vind ze stijlvoller dan de derdepersoons rode text, maar nuttig voor hetzelfde.
* Klipnap vindt van niet.
pi_108502716
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef Bakakame het volgende:

Tenzij we deze voor overmorgen nog vol weten te krijgen, want dan ga ik naar Berlijn tot en met zondag! Dusse, help me out here :P
pi_108502724
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:36 schreef Bakakame het volgende:

we zitten pas op post 118, dan moeten we dit topic kunnen uit houden tot zondag
pi_108503601
Oh god. Clannad afbeeldingen waardoor ik weer helemaal enthousiast word ;(

Wie kijkt er trouwens nog meer uit naar Evangelion 3.0? 8-)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:05:00 #121
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108503655
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:03 schreef robin007bond het volgende:

Oh god. Clannad afbeeldingen waardoor ik weer helemaal kriebelig wordt. Check de ruimte tussen die ogen!
Ok, sorry ik zal ophouden met Clannad-huisstijl te bashen. :@

Evangelion 3.0 heb ik ook wel zin in. Komt ie binnenkort uit dan?
ANIMEES.
- Scamp
pi_108503656
Ik heb al min of meer besloten dat ik die op een groot scherm ga zien. stelmenietteleurmelkweg.jpg
pi_108503721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:05 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Oh god. Clannad afbeeldingen waardoor ik weer helemaal kriebelig wordt. Check de ruimte tussen die ogen!
Ok, sorry ik zal ophouden met Clannad-huisstijl te bashen. :@

Evangelion 3.0 heb ik ook wel zin in. Komt ie binnenkort uit dan?
Fall 2012. :P

En niets tegen Clannad. Of moet ik de moe-brigade naar je toesturen? ;(
pi_108504295
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:03 schreef robin007bond het volgende:

SPOILER
pi_108504441

Zou er ooit nog een Kotomi chapter komen?
"We start to climb up... the long... long uphill climb"
- Tomoya
pi_108506034
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:26 schreef Key. het volgende:
[ afbeelding ]

Zou er ooit nog een Kotomi chapter komen?
Ik hoop het.

Kotomi O+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:45:50 #127
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108507276
Another deel 8 is gerecenseerd en wel op Animees!

Lees en vrees! Of niet. Ik ga thee drinken. c_/
ANIMEES.
- Scamp
pi_108507929
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:45 schreef .Cake. het volgende:
Another deel 8 is gerecenseerd en wel op Animees!

Lees en vrees! Of niet. Ik ga thee drinken. c_/
Oja, ik moet hem ook nog kijken. Vanavond dan maar.
pi_108514766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:12 schreef Klipnap het volgende:
Dat begin bij Another :')
Het einde dan :')
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:20:13 #131
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108515473
kenpachi _O_
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_108515763
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:20 schreef wdn het volgende:
kenpachi _O_
Bleach :')
pi_108516000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:25 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Bleach :')
bleach, naruto (shippuuden), one piece: ;(
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:35:25 #135
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108516280
Jullie hebben beide geen smaak.
pi_108516459
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:35 schreef wdn het volgende:
Jullie hebben beide geen smaak.
Elfen Lied leuk vinden compenseert de boel weer bij jou :P

Oh, en ik ga een nieuwe PS3 kopen. Laten repareren kost ¤150, dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen.
pi_108516986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:39 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh, en ik ga een nieuwe PS3 kopen. Laten repareren kost ¤150, dan kan ik net zo goed een nieuwe kopen.
Wie heeft hier nou geen smaak?
pi_108517234
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:49 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij hebt Clannad een 9 gegeven hoor. :{w

Een heerlijke anime vol met mooie jankmomenten. De visual novel is trouwens minstens zo goed. Wat is er mis met Clannad? Ik begrijp dat echt niet. Critici zijn er ook dolenthousiast over!
pi_108517236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:49 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
non believer :{
^O^
pi_108517408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:54 schreef mschol het volgende:

[..]

non believer :{
[ afbeelding ] ^O^
Sowieso, de humor in Clannad _O_

Ook de meisjes in Clannad _O_
Sunohara is _O-
Nagisa is O+

SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2012 20:59:38 ]
pi_108517490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sunohara is _O-
Nagisa is O+
Ik ergerde me dood aan Sunohara :{w
Trouwens, blauw normaal vinden maar blond onnatuurlijk als haarkleur :|W
pi_108517530
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:59 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ik ergerde me dood aan Sunohara :{w
Trouwens, blauw normaal vinden maar blond onnatuurlijk als haarkleur :|W
Sunohara zijn haar moest wijken voor de keiharde wereld van

SPOILER
Daarnaast is zijn domheid juist zo komisch. Heerlijk hoe Tomoya daar altijd misbruik van weet te maken, bijvoorbeeld met die geweldig uitgewerkte Cyborg grap!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2012 21:02:25 ]
pi_108517643
Soberzo: in anime hebben jongens alle kleuren haar van de regenboog, maar als je blond bent wordt je als gedetineerde gezien :')
pi_108517664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sunohara is _O-
Nagisa is O+

SPOILER
Sunohara was af en toe grappig, maar vaker vond ik em eerder vervelend

nagisa & Ushio O+
en in AS waren er (uiteraard) wel meer stukken die flink aansloegen...
SPOILER
pi_108517718
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:03 schreef Klipnap het volgende:
Soberzo: in anime hebben jongens en meisjes alle kleuren haar van de regenboog, maar als je blond bent wordt je als gedetineerde gezien :')
:s) (toegegeven, ik heb nog geen blond meisje in een anime gezien zover ik mij kan herrinneren :+)
pi_108517721
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:10:29 #148
pi_108518015
Waarom is er deze week geen Hunter X Hunter episode :?
pi_108518096
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom is er deze week geen Hunter X Hunter episode :?
Ik mis het ook...
pi_108518101
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:04 schreef mschol het volgende:

[..]

:s) (toegegeven, ik heb nog geen blond meisje in een anime gezien zover ik mij kan herrinneren :+)
Je vergeet:

Geen meisje, maar wel een main character die ook nog eens heel belangrijk is.

En nog veel meer..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2012 21:13:01 ]
pi_108518123
ayatsujiyukito twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 06:29:10 昨日、魔がさして明かしてしまった「Another~episode S」は、続編というより、いわゆるスピンアウトのようなものです。続編「Another 2」(仮題)は別に構想中。 reageer retweet

Tl;dr: er komt een Another OVA uit.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:15:37 #152
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108518250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:39 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Heb ik ooit gezegd dan elfen lied =leuk= is?
Volgens mij heb ik andere bewoordingen gebruikt ;)

PS3 *O* ff13-2 *O* Uncharted *O*
pi_108518290
En ik lees dat TV Tokyo stopt met uitzenden van Bleach. 27 maart is de laatste aflevering. Of het dan verder gaat als een OVA is niet bekend.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:18:06 #154
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108518350
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:16 schreef Qunix het volgende:
En ik lees dat TV Tokyo stopt met uitzenden van Bleach. 27 maart is de laatste aflevering. Of het dan verder gaat als een OVA is niet bekend.
Bleach gaat stoppen en dit is de laatste arc.

Helaas. Zal het gaan missen zo op de dinsdag avond. Is de afgelopen jaren toch een vast momentje in de week geweest.
pi_108518379
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:18 schreef wdn het volgende:

[..]

Helaas. Zal het gaan missen zo op de dinsdag avond.
Hoeveel afleveringen zijn er in totaal geweest?
pi_108518416
quote:

[..]

Helaas. Zal het gaan missen zo op de dinsdag avond.
De laatste arc heet toch ook letterlijk 'the last arc'?

Ik heb Bleach gedropped bij de bounters (o.i.d. die vampiers).
pi_108518423
quote:

[..]

Helaas. Zal het gaan missen zo op de dinsdag avond. Is de afgelopen jaren toch een vast momentje in de week geweest.
Manga loopt nog voorop las ik
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:19:51 #158
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108518429
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:18 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Hoeveel afleveringen zijn er in totaal geweest?
Vandaag was eps 362

Bijna 8 jaar als je 50 eps per jaar telt(?)
pi_108518498
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:12 schreef Qunix het volgende:
ayatsujiyukito twitterde op dinsdag 28-02-2012 om 06:29:10 昨日、魔がさして明かしてしまった「Another~episode S」は、続編というより、いわゆるスピンアウトのようなものです。続編「Another 2」(仮題)は別に構想中。 reageer retweet
[ afbeelding ]

Tl;dr: er komt een Another OVA uit.
Bedankt, nu krijg ik Japanse advertenties in dit topic :')
pi_108518502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je vergeet:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geen meisje, maar wel een main character die ook nog eens heel belangrijk is.

[ afbeelding ]

En nog veel meer..
een 2 (her)ken ik uberhaupt niet... (plaatje 4 & 5)
de rest ben ik gewoon vergeten, vast omdat ze niet intressant genoeg waren..
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:22:32 #161
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108518566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:21 schreef mschol het volgende:

[..]

4 ken ik ook maar weet ik de naam zo niet vanT
Oh ja Mami Tomoe van Puella Magica.
pi_108518733
quote:

[..]

1 ken ik niet
2 is Winry uit FMA
3 is Mugi uit K-ON
4 is Mami Tomoe uit Puella Magi Madoka Magica
5 is Louise Halevy uit Gundam 00
6 is uit Legend of the Galactic Heroes dacht ik (nog niet gezien)
7 is Ino uit Naruto

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:22 schreef wdn het volgende:

[..]

5 is Saber.
4 ken ik ook maar weet ik de naam zo niet vanT
Oh ja Mami Tomoe van Puella Magica.
De file heet Gundam 00 2nd season, dus Saber uit Fate/Zero zal het niet zijn ;)
pi_108518861
quote:

[..]

Om er nog wat toe te voegen...
"We start to climb up... the long... long uphill climb"
- Tomoya
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:28:37 #164
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108518876
Ha ik had niet naar de URL's gekeken baka ;)
Leek op Saber maar de stijl van de tekening bracht me al aan het twijfelen. :D :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:29:31 #165
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108518925
DAMN nu ik die afbeelding zie wil ik weer een seizoen Claymore.
Alleen al die blik van Clare is *;
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:30:17 #166
pi_108518973
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:29 schreef wdn het volgende:
DAMN nu ik die afbeelding zie wil ik weer een seizoen Claymore.
Ja inderdaad claymore was fucking awesome _O_
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:30:54 #167
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108519000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja inderdaad claymore was fucking awesome _O_
Die onthoofding was het W T F moment van het jaar _O_
pi_108519071
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:25 schreef Bakakame het volgende:

[..]

1 ken ik niet
2 is Winry uit FMA
3 is Mugi uit K-ON
4 is Mami Tomoe uit Puella Magi Madoka Magica
5 is Louise Halevy uit Gundam 00
6 is uit Legend of the Galactic Heroes dacht ik (nog niet gezien)
7 is Ino uit Naruto

[..]

De file heet Gundam 00 2nd season, dus Saber uit Fate/Zero zal het niet zijn ;)
4 & 5 nog nooit gezien, dus dat klopt dan wel dat ik die niet herken, de rest herkende ik wel :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:28 schreef Key. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Om er nog wat toe te voegen...
1 & 2 herken ik niet (DN en claymore kennelijk)
3 is ??? uit air
4 is lucy (duhhhh) uit fairy tail
5 is dinges uit naruto :')
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 21:33:01 #169
pi_108519120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:30 schreef wdn het volgende:

[..]

Die onthoofding was het W T F moment van het jaar _O_
Weet even niet meer welke scene je bedoeld :P
Weet wel dat het einde zo open was dat ik een jaar later al een sequel verwachtte :?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:33:04 #170
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108519123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:32 schreef mschol het volgende:

[..]

4 & 5 nog nooit gezien, dus dat klopt dan wel dat ik die niet herken, de rest herkende ik wel :+

[..]

1 & 2 herken ik niet
3 is ??? uit air
4 is lucy (duhhhh) uit fairy tail
5 is dinges uit naruto :')
1 Death Note. Naam staat er onder ;)
2. Claymore. Clare.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:35:58 #171
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108519283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Weet even niet meer welke scene je bedoeld :P
Weet wel dat het einde zo open was dat ik een jaar later al een sequel verwachtte :?
Ja, ik ook :(
Erg open einde :(

Claymore was zo onvoorspelbaar. Zelfs 'hoofdrolspelers' gingen eraan.

Spoilers -> :+

;)
pi_108520134
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:35 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja, ik ook :(
Erg open einde :(

Claymore was zo onvoorspelbaar. Zelfs 'hoofdrolspelers' gingen eraan.

Spoilers -> :+

;)
zooo.. die zet ik op mijn "gekeken" lijstje .....

:+
pi_108520161
Ano Natsu O+

Ik ben voor Girl C :@ *O*
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:06:27 #174
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108520883
Nee man, 1 is Cecilia Alcott uit Infinite Stratos.
EDIT: sorry, had niet door dat het over de tweede serie ging. Maar van de eerste reeks blondines is 1 dus Cecilia uit IS.

Temari! O+

Er zijn er meer dan genoeg dunkt me.

[ Bericht 6% gewijzigd door .Cake. op 28-02-2012 22:12:07 ]
ANIMEES.
- Scamp
pi_108521186
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:06 schreef .Cake. het volgende:

Temari! O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Natuurlijk, Miku :D
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:15:32 #176
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_108521314
Maka _O_
Soul Eater. Absurd goede anime.
pi_108521364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:06 schreef .Cake. het volgende:
EDIT: sorry, had niet door dat het over de tweede serie ging. Maar van de eerste reeks blondines is 1 dus Cecilia uit IS.

Temari! O+

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

onderste 3 ken ik niet (naja de laatste vaag wel, maar heb ik de serie maar 1 ep gezien omdattie zo raar was :+)

ik heb iig weer wat serie ideeen opgedaan, om dat lange lijstje nog langer te maken :X
pi_108521520
Morgen weer god piece :)
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 22:23:17 #179
pi_108521712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:15 schreef wdn het volgende:
Maka _O_
Soul eater is kut man :')
Alle ingredienten voor een kutshonen, irritante characters, bloedneuzen, lamme verhaallijn, slechte fanservice :r
pi_108521802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Alle ingredienten voor een kutshonen, irritante characters, bloedneuzen, lamme verhaallijn, slechte fanservice :r
Jij snapt het.
pi_108522277
Morgen weer naar school :'(
他やな棚山なやはかなラジオ花被やサナチ螺に柚ならは差はや来なマカ屋は
Wie vertaalt dit? :D leve het Japanse toetsenbord op de iPhone *O*
pi_108522452
Yuzu if ya wel komen maca differentieel snelheid spiraal bloemdek en Sanachi een Tanayama Ya radio vergankelijkheid en niet op andere
:?
pi_108522566
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:32 schreef Klipnap het volgende:
google zegt dit:

quote:
Yuzu if ya do come maca differential speed to spiral perianth and Sanachi a Tanayama Ya radio transience and not other
pi_108522810
ow en dit is het in het fonetisch volgens google:
quote:
Ta yana tana yamanaya hakana rajio hana hi ya sanachi nishi ni yuzunara wa sa haya ki na maka-ya wa
:+

(google translate die eindelijk fonetisch japans ondersteund :o)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:44:07 #186
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108522941
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:16 schreef mschol het volgende:

[..]

onderste 3 ken ik niet (naja de laatste vaag wel, maar heb ik de serie maar 1 ep gezien omdattie zo raar was :+)

ik heb iig weer wat serie ideeen opgedaan, om dat lange lijstje nog langer te maken :X
3 is Maka van Soul Eater
4 is Shiemi uit Ao no Exorcist
5 is Nino uit Arakawa Under the Bridge
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:49:33 #187
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108523235
ik ken maar weinig anime series zo te zien :P
pi_108523330
Adaptatie 2011
Imouto 2010
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:15 schreef wdn het volgende:
Maka _O_
Maka's seiyuu is de eerste vrouwelijke seiyuu wiens naam me kan schelen. Die Rie ken ik ook maar dat is meer zodat ik haar kan vermijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Weet je ik was een inhoudelijk en goed gestructureerd betoog geschreven waarom wat je zegt onzin is maar halverwege besefte ik mij dat je vast gewoon zand in je vagina hebt en niet voor rede vatbaar bent.

Oh dat voorgaande is trouwens een leugen. Soul Eater is kut dat kan ik beamen maar niet helemaal kut en niet vanwege de redenen die jij aanvoert.

Kirino heeft eigenlijk bruin haar maar ze verft het, hoe koel is dat. En in de meeste tekenfilms moet blauw realistisch zwart haar voorstellen als haar betekenis heeft tenminste.
pi_108525094
Mirai Nikki 20 _O_
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:57:14 #190
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_108527117
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:20 schreef Bakakame het volgende:
Mirai Nikki 20 _O_
Lang niet gekeken ben ergens bij episode 13 blijven hangen en toen op vakantie gegaan, binnenkort maar weer eens oppakken.
  woensdag 29 februari 2012 @ 01:13:11 #191
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108530330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:51 schreef Repelsteeltju het volgende:
Kirino heeft eigenlijk bruin haar maar ze verft het, hoe koel is dat. En in de meeste tekenfilms moet blauw realistisch zwart haar voorstellen als haar betekenis heeft tenminste.
Maar dan is ze dus geen natural blonde, en dat zoeken wij :P
ANIMEES.
- Scamp
pi_108533807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:41 schreef mschol het volgende:
(google translate die eindelijk fonetisch japans ondersteund :o)
tof ja!
pi_108533828
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 07:24 schreef Klipnap het volgende:
[ afbeelding ]
Hoshina Utau uit Shugo Chara
je mag niet hotlinken :')

ばか (−_−;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:09:29 #195
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108533831
yes het topic is nog niet vol :P op naar nr 200 vandaag! :D

Waarmo staan er trouwens zoveel blondjes in dit topic? Wie heeft nu weer een blondinefetish? :P
pi_108533858
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:32 schreef Klipnap het volgende:
heb je de smilies/emoticons gezien?
(^O^☆♪
pi_108536626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:09 schreef Frag_adder het volgende:
yes het topic is nog niet vol :P op naar nr 200 vandaag! :D

Waarmo staan er trouwens zoveel blondjes in dit topic? Wie heeft nu weer een blondinefetish? :P
Er werd geklaagd over het gebrek aan blond in anime :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:42:52 #198
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108538742
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er werd geklaagd over het gebrek aan blond in anime :P
Er is ook een gebrek aan blond ;) maar een overschot aan geel in anime :P
pi_108539883
Ah, ik wil ook meedoen! :P

Wolfram von Bielefeld (Kyou Kara Maou):

Diens moeder, Cecilie von Spitzberg (Kyou Kara Maou):

Fei (Sacred Seven):

Tina (Ai Yori Aoshi):

Alberto, de sexy Italiaan ( :') ). (Ikoku Irokoi Romantan):

Groepje blondines (Zero no Tsukaima):

Rushuna (Grenadier):

Holy Bell (Ah! My Godess):

Mensen met blond haar zijn meestal yankees of westerlingen (ongeacht land van afkomst) :P
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_108540849
maar zoals Frag al zei: het is in 90% v/d gevallen eigenlijk meer geel dan blond...
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:59:47 #201
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108541000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:55 schreef mschol het volgende:
maar zoals Frag al zei: het is in 90% v/d gevallen eigenlijk meer geel dan blond...
Geel == blond?

Of sta ik daar alleen in?
ANIMEES.
- Scamp
pi_108541226
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:59 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Geel == blond?

blond heeft wel een gelige kleur, maar dat is maar heel erg weinig, in anime is het (vrijwel) altijd te veel geel om het echt blond te laten zijn imho
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:41:06 #203
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108542510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:59 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Geel == blond?

fotos van n echte vrouw met geel haar?
Blond is meer gebroken wit, in anime is dat moeilijk omdat wit met geel er o heen veelal voor licht wordt gebruikt
pi_108542517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:06 schreef mschol het volgende:

[..]

blond heeft wel een gelige kleur, maar dat is maar heel erg weinig, in anime is het (vrijwel) altijd te veel geel om het echt blond te laten zijn imho
Logisch, echt blond is moeilijk te maken. Dan is het contrast met de effecten heel moeilijk, aangezien die altijd wel een wit-achtige kleur gebruiken om felheid te laten zien.
pi_108542560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:41 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

fotos van n echte vrouw met geel haar?
Blond is meer gebroken wit, in anime is dat moeilijk omdat wit met geel er o heen veelal voor licht wordt gebruikt
GMTA

Voor mensen die het gevoel hebben te hoge ratings te geven op MAL (waaronder ik), check dit: http://oko.im/mal/

Een grafiek van welke scores je vaak geeft. Over het algemeen geven mensen op MAL veel te hoge scores. Hierdoor wordt de boel wat meer genuanceerd. Ik geef helaas ook veel te hoge scores :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:49:46 #206
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108542781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

GMTA

Voor mensen die het gevoel hebben te hoge ratings te geven op MAL (waaronder ik), check dit: http://oko.im/mal/

Een grafiek van welke scores je vaak geeft. Over het algemeen geven mensen op MAL veel te hoge scores. Hierdoor wordt de boel wat meer genuanceerd. Ik geef helaas ook veel te hoge scores :P
Haha, ja man, ik geef echt te hoog. Of ik kijk vooral goede series! :o

Over de blond discussie. Als ik een persoon met geel haar zie in anime dan beschouw ik dat als blond.
Maar wel een interessant fenomeen, zijn er andere kleuren die jullie als normaal of juist apart beschouwen? Bijvoorbeeld rood als dit:

Beschouwen jullie dat als roodharig aka "ginger" of zien jullie het als de kleur die het is?
ANIMEES.
- Scamp
pi_108543269
quote:

[..]

GMTA

Ik doe het best netjes!
quote:
rated anime: 100; mean score: 7.72
(0.56 higher than global
average)
http://oko.im/mal/Nenova
:)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:49 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Over de blond discussie. Als ik een persoon met geel haar zie in anime dan beschouw ik dat als blond.
Maar wel een interessant fenomeen, zijn er andere kleuren die jullie als normaal of juist apart beschouwen? Bijvoorbeeld rood als dit:
[ afbeelding ]
Beschouwen jullie dat als roodharig aka "ginger" of zien jullie het als de kleur die het is?
Ik doe het net als jij - geel beschouw ik als blond, roodtinten als rood haar... maar ik denk er niet zo hard over na, eigenlijk. Roze haar vind ik roze haar en blauw haar blauw, maar het boeit me niet zoveel. :')
Chocoladetaartjes.
pi_108543406
quote:

[..]

[ afbeelding ]
you rated "10" over 10% of the titles you’ve watched.
you’re either retarded or watched only godly anime.
please re-rate them to make MAL a better place

_O-

Ik beschouw dat als de kleur die ik zie. Alleen geel beschouw ik meer als blond, voor de rest zoek ik er niet echt iets achter.
pi_108543956
http://oko.im/mal/Remus_lupa

Grappig, maar ik ga echt niet veranderen hoe ik mijn Japanse tekenfilms be- en veroordeel.

En ik zoek alleen iets achter haarkleuren als de personages dat doen. Anders is het gewoon: lol Japan niemand heeft roze haar of lol Japan een veertien-jarige met grijs gaar, echt?
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:35:52 #210
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_108544327
Nichibros 8 staat op Animees! Wederom op tijd voor de koffiepauze!

Oeh, koffie. Wel een goeie. c_/
ANIMEES.
- Scamp
pi_108544580
quote:

[..]

GMTA

ik ben middenmoot :')
ik had gedacht te hoog te raten..
http://oko.im/mal/mschol

quote:
rated anime: 192; mean score: 7.21
(0.05 higher than global average)

dit is alleen weer een beetje jammer:
quote:
Stats are regenerated every 8 hours
and represent data collected by MALgraph
(not whole MyAnimeList.net's).

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 29-02-2012 14:48:24 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:00:41 #212
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108545275
quote:

[..]

[ afbeelding ]
als ik dat zie denk ik aan een ginger, als ik roze zie denk ik aan een debiel kansloos wijf wat ze niet alle 8 op een rijtje heeft, blauw zie ik gewoon als zwart :P, groen zie ik als een stuk mos op iemand zijn hoofd.
pi_108546279
Mijn zusje zit met een vriendin Clannad te kijken hier! :D
pi_108546288
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:11 schreef Qunix het volgende:

[..]

heb je de smilies/emoticons gezien?
(^O^☆♪
(^O^)/ヽ(´o`;

Ik heb trouwens 0,33 lager dan gemiddeld.
pi_108546415
Alle Clannad non-believers bekeren naar mijn Clanned religie _O_
pi_108546799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:37 schreef Klipnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat?
Bidden voor Clannad jullie!
pi_108546847
quote:
rated anime: 226; mean score: 7.77
(0.61 higher than global average)
Ik geef maar dan de helft van de series die ik kijk een 7 of een 8. :')
pi_108547300
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ik geef maar dan de helft van de series die ik kijk een 7 of een 8. :')
Ik heb veel tienen gegeven, omdat ik gewoon begonnen ben met alle toppers. Ook is mijn power level nog niet zo hoog. ;(
pi_108547307
quote:

[..]

[ afbeelding ]
hoofdzakelijk zie ik de kleur als het is, maar als er kenmerkende eigenschappen zijn (sproeten bij rood haar bijvoorbeeld) komt het wel "realistischer" over
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:42:22 #221
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108549084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:58 schreef mschol het volgende:

[..]

hoofdzakelijk zie ik de kleur als het is, maar als er kenmerkende eigenschappen zijn (sproeten bij rood haar bijvoorbeeld) komt het wel "realistischer" over
een klein beetje realistischer dan, echt realistisch wordt het nooit ;)

clannad :r
pi_108549577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:42 schreef Frag_adder het volgende:
clannad :r
goeden garp XD iksdee
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:02:48 #223
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108549816
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

goeden garp XD iksdee
nee echt er gebeurt geen bal in die serie, wat is er leuk aan ? :P
pi_108550065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:02 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

nee echt er gebeurt geen bal in die serie, wat is er leuk aan ? :P
Het is gewoon Slice of Life, daar gaat het meer om interactie tussen characters dan om dingen die gebeuren.

Als je de hele tijds iets aan de hand wilt zien, dan ben je beter af met een simpele shönen. Slice of Life series focussen zich gewoon meer op character developement. Daarnaast gebeurt er echt wel genoeg :P

Heb je hem überhaupt gezien? :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 17:11:21 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:11:39 #225
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550100
twee afleveringen toen pleurde ik in slaap. :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:14:12 #226
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550161
maar ik snap zo een slice of life gewoon niet :P er gebeurt doorgaans bijna niets, en de personages maken ook maar zelden iets mee dat een serie je bij blijft :(
pi_108550168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:11 schreef Frag_adder het volgende:
twee afleveringen toen pleurde ik in slaap. :P

Misschien heb je moeite je ergens op te concentreren, er gebeurt namelijk best veel.

SPOILER
Dat het niet vol zit met actie, oké. Maar wat verwacht je dan? Het is gewoon een drama.
pi_108550182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:14 schreef Frag_adder het volgende:
maar ik snap zo een slice of life gewoon niet :P er gebeurt doorgaans bijna niets, en de personages maken ook maar zelden iets mee dat een serie je bij blijft :(
Oke, fair enough. Slice of Life is niet je genre, dat kan natuurlijk :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 17:15:10 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:15:11 #229
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550189
ruzie, knokken, bloed dood en verderf? :D
pi_108550210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:15 schreef Frag_adder het volgende:
ruzie, knokken, bloed dood en verderf? :D
Tomoyo knokt anders best veel :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:17:13 #231
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550248
maar met bloed dood en verderf>? :P
pi_108550274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:42 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

een klein beetje realistischer dan, echt realistisch wordt het nooit ;)
vandaar de quotes...
pi_108550277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:17 schreef Frag_adder het volgende:
maar met bloed dood en verderf>? :P
Streep dat bloed maar weg :P

Dood en verderf komen er wel in voor.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 17:18:17 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:20:28 #234
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:17 schreef mschol het volgende:

[..]

vandaar de quotes...
weet ik ;) maar dan kijk ik persoonlijk toch liever naar de stijl in een ghibli film of van the borrowers dan naar die van de gemiddelde serie met roze haar :D
pi_108550359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Streep dat bloed maar weg :P

Dood en verderf komen er wel in voor.
niet in clannad, wel in clannad AS als ik mij goed herrinner.......

quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oke, fair enough. Slice of Life is niet je genre, dat kan natuurlijk :P
hij moet Hanasaku Iroha niet gaan kijken dan, dát is pas een slice of life :')
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:21:53 #236
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:20 schreef mschol het volgende:

[..]

niet in clannad, wel in clannad AS als ik mij goed herrinner.......

[..]

hij moet Hanasaku Iroha niet gaan kijken dan, dat is pas een slice of life :')
doe mij maar een goede gundam :P of full metal alchemist!
pi_108550480
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ook niks mis mee zo op z'n tijd :)
pi_108550482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:21 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Vind ik ook best :P

Ik waardeer eigenlijk alle genres wel behalve het homo-erotische ;(
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:25:02 #239
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550500
maar wat ik me dus afvraag, ik houd van actie niet alleen in anime me maar ook in gewone films en films / seriesm et en goed verhaal.
Maar als je van slice of life series houd :) houd je dan ook van drama films of soap series? :P beetje zelfde genre immers
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:25:18 #240
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vind ik ook best :P

Ik waardeer eigenlijk alle genres wel behalve het homo-erotische ;(
maar lesbo erotisch mag wel? :P
pi_108550622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:25 schreef Frag_adder het volgende:
maar wat ik me dus afvraag, ik houd van actie niet alleen in anime me maar ook in gewone films en films / seriesm et en goed verhaal.
Maar als je van slice of life series houd :) houd je dan ook van drama films of soap series? :P beetje zelfde genre immers
je noemt soaps en ik druk spontaan op het "rapporteer post" knopje.. :')

normale series ben ik veel kieskeuriger mee..
heeft denk ik ook (deels) met realisme te maken: bij anime verwacht ik 0 realisme (is dat er wel dan is het mooi)
kijk ik een serie dan verwacht ik realisme, en is dat er niet (doordat b.v. het overduidelijk geacteerd is, of situatie's die te toevallig zijn etc..) dan kan ik de serie al veel minder waarderen...
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:29:32 #242
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108550660
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:28 schreef mschol het volgende:

[..]

je noemt soaps en ik druk spontaan op het "rapporteer post" knopje.. :')

normale series ben ik veel kieskeuriger mee..
heeft denk ik ook (deels) met realisme te maken: bij anime verwacht ik 0 realisme (is dat er wel dan is het mooi)
kijk ik een serie dan verwacht ik realisme, en is dat er niet (doordat b.v. het overduidelijk geacteerd is, of te toevallig etc..) dan kan ik de serie al veel minder waarderen...
en bedankt :P zo fout was die post toch niet? ;")

grappig dat je er zo anders over denkt, ik waardeer juist de realistischere anime :) ik zie het dan ook meer als een medium dan een genre op zich :D
series die ik als anime leuk vind had ik waarschijnlijk als live action ook leuk gevonden en andersom :P
pi_108550969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:29 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

en bedankt :P zo fout was die post toch niet? ;")

grappig dat je er zo anders over denkt, ik waardeer juist de realistischere anime :) ik zie het dan ook meer als een medium dan een genre op zich :D
series die ik als anime leuk vind had ik waarschijnlijk als live action ook leuk gevonden en andersom :P
mja.. nee. live action valt bij mij onder het kopje: Soaps, en soaps staan bij mij vooral bekend vanwege slecht acteer werk :+
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:42:01 #244
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108551119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:38 schreef mschol het volgende:

[..]

mja.. nee. live action valt bij mij onder het kopje: Soaps, en soaps staan bij mij vooral bekend vanwege slecht acteer werk :+
met live action bedoel ik gewoon amerikaanse tv series he :P
al was de live action van onizuka briljant ;P
pi_108551396
Soaps zijn over het algemeen gewoon bagger geacteerd. In anime heb je hoogstens een vervelende voice actor, maar in een onbekende taal merk je dat al een stuk minder. Gevoelens zijn veel makkelijker te uiten.
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:55:28 #246
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108551652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:49 schreef robin007bond het volgende:
Soaps zijn over het algemeen gewoon bagger geacteerd. In anime heb je hoogstens een vervelende voice actor, maar in een onbekende taal merk je dat al een stuk minder. Gevoelens zijn veel makkelijker te uiten.
gevoelens worden veel meer overdreven geuit :P ik moet zeggen dat de japanse taal mij niets doet in zo een opzicht, beetje redelijk gedubt in het engels vind ik fijner kijken (jaja heiligschennis bijt me )

maar klopt bij anime kan je geen slecht acteer werk hebben, wel slecht animeerwerk of een art stijl die je echt niet aan staat
pi_108551805
Japanse drama dan :') Hana Kimi is te lachwekkend voor woorden, juist door de emoties.

Maar wel grappig :P
pi_108551852
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:59 schreef Klipnap het volgende:
Japanse drama dan :') Hana Kimi is te lachwekkend voor woorden, juist door de emoties.

Koreaanse drama :')

Sowieso K-Pop :')

Japanse drama is niet mijn ding, maar het is niet heel slecht.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 18:01:28 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:01:30 #249
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108551872
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:00 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Koreaanse drama :')

Sowieso K-Pop :')
maar er zijn wel weer leuke manhwa :D (of hoe hun manga ook het)

jep het klopt. Leest er iemand the breaker? :D dies echt nice

[ Bericht 9% gewijzigd door Frag_adder op 29-02-2012 18:11:12 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:13:46 #250
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108552306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:59 schreef Klipnap het volgende:

ik vraag me bij die series echt af waarom ze ze maken :6 anime en spelshows! dat is alles wat ze moeten doen
pi_108552828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:13 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik vraag me bij die series echt af waarom ze ze maken :6 anime en spelshows! dat is alles wat ze moeten doen
ik vind amerikaanse series niet slecht. belgische series vind ik echt om te ;(
in amerikaanse series komen de acteer talenten veel natuurlijker over. belgische series is echt geforceerd en je ziet het.

soaps zijn nog slechter, bold and the beautyful and spaanse soaps zijn allemaal even slecht dat durf ik geen acteren noemen maar gewoon toneel.

hebben jullie nog wel vrije tijd want het lijkt wel alsof jullie niks anders doen dan anime kijken en manga lezen.
ik kan die titels nooit niet onthouden van wat ik gezien heb. vind ook als je veel dingen tegelijk kijkt dat je dan minder passioneel over een serie bent. terwijl je er anders altijd naar uitkeek.
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:28:00 #252
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108552894
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:26 schreef redboyke het volgende:

[..]

in amerikaanse series komen de acteer talenten veel natuurlijker over. belgische series is echt geforceerd en je ziet het.

soaps zijn nog slechter, bold and the beautyful and spaanse soaps zijn allemaal even slecht dat durf ik geen acteren noemen maar gewoon toneel.

hebben jullie nog wel vrije tijd want het lijkt wel alsof jullie niks anders doen dan anime kijken en manga lezen.
ik kan die titels nooit niet onthouden van wat ik gezien heb. vind ook als je veel dingen tegelijk kijkt dat je dan minder passioneel over een serie bent. terwijl je er anders altijd naar uitkeek.
belgische politie series zijn vaak wel beter dan de nederlandse tegenhangers hoor :)

ik kijk gewoon al een jaar of 10 anime ;) daarom lijkt het of ik veel ken, ik volg nooit meer dan 2 series tegelijk eigenlijk :D en dat is dus 2 afleveringen/week
pi_108553189
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:26 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik kijk ook al lange tijd anime.. vroeger wilde ik nog wel eens een seizoen volgen (dus 5-6 series tegelijk) tegenwoordig kijk ik bijna alleen maar complete series en eigenlijk altijd maar 1 tegelijk, maar dat is wel afhankelijk van wat je tegelijkertijd noemt...

het mixen van series doe ik nauwelijks (dus serie A 2 afleveringen en dan serie B 2 afleveringen ofzo)
wat ik wel doe: (serie C (lang, veel afleveringen) een paar eps, daarna serie D (26 eps) in 2 a 3 dagen en dan weer serie C een paar afleveringen)
pi_108553207
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:28 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

belgische politie series zijn vaak wel beter dan de nederlandse tegenhangers hoor :)

ik kijk gewoon al een jaar of 10 anime ;) daarom lijkt het of ik veel ken, ik volg nooit meer dan 2 series tegelijk eigenlijk :D en dat is dus 2 afleveringen/week
je bedoeld Flikken zeker, maar nu heb je ook Vermist en Zone stad heb nog nooit naar een belgische serie gekeken met uitzondering van samson en gert (en hollandse bassie en adriaan) toen ik klein was.

vind wel dat wij belgen leuke kinderseries hebben zoals samson en gert, kabouter plop, mega mindy (lekker wijf :9~ ) ook heb je op tv altijd reclame en sinds ik gewoon ben van geen reclame te kijken stoort dat wel een beetje, vroeger was het reclame om het halfuur nu is het elke 10min.

ik zit nu dag in dag uit one piece te zien en elke donderdag kijk ik Naruto
zit nu aan aflevering 262

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 18:36:31 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:36:24 #255
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kijk ook al lange tijd anime.. vroeger wilde ik nog wel eens een seizoen volgen (dus 5-6 series tegelijk) tegenwoordig kijk ik bijna alleen maar complete series en eigenlijk altijd maar 1 tegelijk, maar dat is wel afhankelijk van wat je tegelijkertijd noemt...

het mixen van series doe ik nauwelijks (dus serie A 2 afleveringen en dan serie B 2 afleveringen ofzo)
wat ik wel doe: (serie C (lang, veel afleveringen) een paar eps, daarna serie D (26 eps) in 2 a 3 dagen en dan weer serie C een paar afleveringen)
ik kijk ook liever een serie die af is, wanneer het mij uit komt, maar dan heb ik van die periodes dat ik gewoon 20 afl in de week kijk (ja ik weet dat er hier veel meer kijken) en periodes dat ik er geen een kijk er zijn gewoon niet genoeg goede series :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:38:05 #256
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:34 schreef redboyke het volgende:

[..]

je bedoeld Flikken zeker, maar nu heb je ook Vermist en Zone stad heb nog nooit naar een belgische serie gekeken met uitzondering van samson en gert (en hollandse bassie en adriaan) toen ik klein was.

vind wel dat wij belgen leuke kinderseries hebben zoals samson en gert, kabouter plop, mega mindy (lekker wijf :9~ ) ook heb je op tv altijd reclame en sinds ik gewoon ben van geen reclame te kijken stoort dat wel een beetje, vroeger was het reclame om het halfuur nu is het elke 10min.

ik zit nu dag in dag uit one piece te zien en elke donderdag kijk ik Naruto
zit nu aan aflevering 262
flikken is wel oke, ik moet zeggen dat ik die andere niet ken :P ik zap er wel eens langs en dan blijf ik hangen. En vroeger natuurlijk postbus 100 en zo :P

Once piece ben ik redelijk bij mee maar daar stop ik mee en dan haal ik ineens 20 afleveringen in :P Die fillers van one piece trek ik namelijk echt niet.... die "film afleveringen" :r
pi_108553334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:36 schreef Frag_adder het volgende:
er zijn gewoon niet genoeg goede series :P
Legend of the Galactic Heroes al gezien?

Heb je trouwens ook een MAL? :P
pi_108553354
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:36 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik kijk ook liever een serie die af is, wanneer het mij uit komt, maar dan heb ik van die periodes dat ik gewoon 20 afl in de week kijk (ja ik weet dat er hier veel meer kijken) en periodes dat ik er geen een kijk er zijn gewoon niet genoeg goede series :P
ik kijk ze ook liever allemaal na elkaar uiteindelijk 20min is niet veel en je voelt je altijd wel genept nadien als de aflevering je niet bevalt als je daar een hele week naar uitkijkt.
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:39:33 #259
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553381
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Legend of the Galactic Heroes al gezien?

Heb je trouwens ook een MAL? :P
is die beter dan legend of legendary heroes?

Nee ik kan niet tegen MAL omdat ik me gewoon niet meer kan herinneren wat ik zoal gezien heb :P tot dat ik het tegen kom....
pi_108553415
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:39 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nee ik kan niet tegen MAL omdat ik me gewoon niet meer kan herinneren wat ik zoal gezien heb :P tot dat ik het tegen kom....
ik vul ook steeds aan :+

mis vast nog een shitload aan series _O-
pi_108553423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:39 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Het is denk ik een van de beste anime ooit gemaakt.

Dat laatste herken ik helemaal niet. Alle anime die ik heb gezien weet ik nog, eveneens het plot. Misschien omdat jij al veel meer hebt gezien o.i.d. :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:41:05 #262
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553433
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:38 schreef redboyke het volgende:

[..]

ik kijk ze ook liever allemaal na elkaar uiteindelijk 20min is niet veel en je voelt je altijd wel genept nadien als de aflevering je niet bevalt als je daar een hele week naar uitkijkt.
ik kijk geen series meer waar ik zo naar uit kijk :P dat scheelt ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:40 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vul ook steeds aan :+

mis vast nog een shitload aan series _O-
ik heb echt veeeeel gezien, maar als ik er moet op noemen vind ik 15 al veel :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:41:31 #263
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553456
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is denk ik een van de beste anime ooit gemaakt.

Dat laatste herken ik helemaal niet. Alle anime die ik heb gezien weet ik nog, eveneens het plot. Misschien omdat jij al veel meer hebt gezien o.i.d. :P
nee, ik word oud :P vandaar
pi_108553466
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:41 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

nee, ik word oud :P vandaar
Mag ik vragen hoe oud je bent? :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:42:22 #265
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553481
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud je bent? :P
geboortedatum staat gewoon in mn profiel, 25 dus :P
pi_108553541
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:42 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Oh, dat valt nog wel mee. :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:43:48 #267
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Oh, dat valt nog wel mee. :P
dementie op je 25e valt anders erg tegen hoor!
pi_108553601
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:43 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

dementie op je 25e valt anders erg tegen hoor!
Ik heb wel vaak dat ik series die ik ben tegengekomen op internet vergeet. Als ik ze gekeken heb dan verlies ik ze niet meer uit het oog :P
pi_108553610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:42 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

25 en jezelf oud noemen, pff :{w
maar ken het probleem, ik zou ook niet uit m'n hoofd weten wat ik allemaal gezien heb..
kom ik et tegen dan denk ik "oja! die heb ik gezien"

ik heb trouwens ook een hoop series die ik wel wil zien, 1 aflevering kijk en dan weer opzij leg..
keer op keer.. :')
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:46:08 #270
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553644
quote:
6s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb trouwens ook een hoop series die ik wel wil zien, 1 aflevering kijk en dan weer opzij leg..
en hoe jong ben jij dan wel niet? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik heb wel vaak dat ik series die ik ben tegengekomen op internet vergeet. Als ik ze gekeken heb dan verlies ik ze niet meer uit het oog :P
ik heb het geheugen van een zak zand in een bootje, soms heb ik bij een film pas na 20 minuten door dat ik em al ooit gezien heb
pi_108553686
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:46 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

en hoe jong ben jij dan wel niet? :P
27 :7
quote:
[..]

ik heb het geheugen van een zak zand in een bootje, soms heb ik bij een film pas na 20 minuten door dat ik em al ooit gezien heb
dat gaat wel erg ver.. :')
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:49:09 #272
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:47 schreef mschol het volgende:

[..]

27 :7

[..]

dat gaat wel erg ver.. :')
ik doe te veel dingen tegelijk :P en als man kan ik dat niet, dusja daar faalt het dan met films ^^ maar zelden dat ik er echt voor ga zitten
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:51:26 #273
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553821
documentaires onthoud ik beter, goede films vergeet ik dan weer niet dus dat scheelt :D
pi_108553919
quote:
6s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:44 schreef mschol het volgende:

[..]

maar ken het probleem, ik zou ook niet uit m'n hoofd weten wat ik allemaal gezien heb..
kom ik et tegen dan denk ik "oja! die heb ik gezien"

vroeger keek alles online en kwam ik per toeval op die series uit gewoon kijken
en nu zie ik der een paar staan op harde schijf vanwaar ik de naam niet van wist en het einde ook nietmeer wist maar pas wanneer ik het einde terug heb gezien dat ik me terug alles herriner

verder ben ik ook niet iemand die dingen goed kan onthouden
je hebt zo van die mensen die perfect weten in welke aflevering iets is gebeurd enzo
ik wou dat ik dat ook kon.
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:55:37 #275
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108553945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:54 schreef redboyke het volgende:

[..]

vroeger keek alles online en kwam ik per toeval op die series uit gewoon kijken
en nu zie ik der een paar staan op harde schijf vanwaar ik de naam niet van wist en het einde ook nietmeer wist maar pas wanneer ik het einde terug heb gezien dat ik me terug alles herriner

verder ben ik ook niet iemand die dingen goed kan onthouden
je hebt zo van die mensen die perfect weten in welke aflevering iets is gebeurd enzo
ik wou dat ik dat ook kon.
je gooit niets weg zeker?
ik vergeet vaak bij series al bij welke aflevering ik ben :@ ik heb een word document waarin ik dat bij hou...
pi_108554010
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:55 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik vergeet vaak bij series al bij welke aflevering ik ben :@ ik heb een word document waarin ik dat bij hou...
Dan is een myanimelist toch juist heel handig. Kun je het voortaan daar bijhouden :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:58:13 #277
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108554029
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dan is een myanimelist toch juist heel handig. Kun je het voortaan daar bijhouden :P
als ouwe bok moet ik niet aan die moderne ontwikkelingen

- gepost vanaf mijn smartphone
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:03:17 #278
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108554226
another is echt zo een serie waarin de laatste minuut van elke afl het boeiendst is :D
pi_108554375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:55 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

de series dat ik minder vind ben ik van plan om weg te gooien eigenlijk en zeker van die langdurige series is het ook lastig om weg te gooien. maar ik heb ook nog echte series zoals Friends, how i met your mother, futurama en american dad en family guy wil ik ook nog wel downloaden zo heb ik nog iets dat andere mensen ook leuk vinden. ik probeer van alles wat zo een beetje te kijken, als ik alleen anime zou kijken zouden mensen me nog meer een rare vinden.

ik woon niet alleen dus heb nog geen NAS(mijn moeder doet zelfs digibox uit en het rode lichtje uit van de tv als ze gaat slapen en ze wil niet dat er iets stroom verbruikt s'nachts :') , maar vanaf ik alleen ga wonen ga ik er eentje kopen maar kan nog 2 jaar duren.de ene harddisk staat vol met anime van mschol en de andere staat bijna vol met films en series
pi_108554429
Ik heb de live-action versie van Arakawa Under the Bridge proberen te kijken en de live-action Usagi drop staat nog steeds op mijn lijstje van films die ik wil kijken.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:08:23 #281
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108554443
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:07 schreef redboyke het volgende:

[..]

de series dat ik minder vind ben ik van plan om weg te gooien eigenlijk en zeker van die langdurige series is het ook lastig om weg te gooien. maar ik heb ook nog echte series zoals Friends, how i met your mother, futurama en american dad en family guy wil ik ook nog wel downloaden zo heb ik nog iets dat andere mensen ook leuk vinden. ik probeer van alles wat zo een beetje te kijken, als ik alleen anime zou kijken zouden mensen me nog meer een rare vinden.

ik woon niet alleen dus heb nog geen NAS(mijn moeder doet zelfs digibox uit en het rode lichtje uit van de tv als ze gaat slapen en ze wil niet dat er iets stroom verbruikt s'nachts :') , maar vanaf ik alleen ga wonen ga ik er eentje kopen maar kan nog 2 jaar duren.de ene harddisk staat vol met anime van mschol en de andere staat bijna vol met films en series
ik ben gewoon gekapt met dingen bewaren want ik kijk eigenlijk nooit iets terug, maar heel zelden dat ik daar spijt van heb :) meestal is het gewoon ruimte verspilling! :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:08:36 #282
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108554452
quote:
2s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik heb de live-action versie van Arakawa Under the Bridge proberen te kijken en de live-action Usagi drop staat nog steeds op mijn lijstje van films die ik wil kijken.
proberen te kijken? :D
pi_108554736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:08 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ik ben gewoon gekapt met dingen bewaren want ik kijk eigenlijk nooit iets terug, maar heel zelden dat ik daar spijt van heb :) meestal is het gewoon ruimte verspilling! :P
vroeger had ik een vriend waar we dingen voor elkaar downloade maar dat was dikwijls films en games, ik denk altijd ik hou het bij zodat andere mensen er ook in geintreseert in kunnen geraken.

stel je hebt nog nooit one piece hebt gezien dan heb je toch ook liever dat je die afleveringen allemaal hebt ipv allemaal te moeten downloaden.oudere afleveringen zijn ook moeilijker te downloaden vind ik

ale ik woon in belgie (ja het land van de datalimieten) dus dan stellen de mensen dat op prijs als je ineens wat GB's kunt overbrengen zodat ze het niet moeten downloaden.

en die ene vriend dat ik nu heb vind tekenfilms niks probeer ik nog steeds te overhalen om naruto te kijken vrouwen zijn der makkelijker in

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 19:17:45 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:19:03 #284
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108554930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:14 schreef redboyke het volgende:

[..]

vroeger had ik een vriend waar we dingen voor elkaar downloade maar dat was dikwijls films en games, ik denk altijd ik hou het bij zodat andere mensen er ook in geintreseert in kunnen geraken.

stel je hebt nog nooit one piece hebt gezien dan heb je toch ook liever dat je die afleveringen allemaal hebt ipv allemaal te moeten downloaden.oudere afleveringen zijn ook moeilijker te downloaden vind ik

ale ik woon in belgie (ja het land van de datalimieten) dus dan stellen de mensen dat op prijs als je ineens wat GB's kunt overbrengen zodat ze het niet moeten downloaden.
ja oke in belgie snap ik het, hier heb ik altijd nog gewoon alles kunnen vinden hoor :P

Hmmm ik kan je juist aanraden als je een maat anime wilt laten kijken, zoek een serie die hij echt goed zou vinden als ie niet geanimeerd zou zijn maar echt :) Houd ie van humor dan is naruto oke, maar houd ie van actie dan zou ik met een andere komen :D
pi_108555125
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:19 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ja oke in belgie snap ik het, hier heb ik altijd nog gewoon alles kunnen vinden hoor :P

Hmmm ik kan je juist aanraden als je een maat anime wilt laten kijken, zoek een serie die hij echt goed zou vinden als ie niet geanimeerd zou zijn maar echt :) Houd ie van humor dan is naruto oke, maar houd ie van actie dan zou ik met een andere komen :D
Dat is inderdaad wel zo. Ik raad meestal iets aan afhankelijk van de persoon.

De meeste vrienden van me heb ik overgehaald met Elfen Lied, FMA of Naruto. Nu zijn ze pas een beetje de "echte" series aan het kijken en sommige zijn helaas bij de shonens blijven steken :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:24:29 #286
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555162
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel zo. Ik raad meestal iets aan afhankelijk van de persoon.

De meeste vrienden van me heb ik overgehaald met Elfen Lied, FMA of Naruto. Nu zijn ze pas een beetje de "echte" series aan het kijken en sommige zijn helaas bij de shonens blijven steken :P
FMA is anders een van de beste series hoor :6

wat noem jij dan een echte serie? :D
pi_108555652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:24 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

FMA is anders een van de beste series hoor :6

wat noem jij dan een echte serie? :D
LoGH, Neon Genesis Evangelion, Serial Experiments Lain, Ergo Proxy :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:35:24 #288
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

LoGH, Neon Genesis Evangelion, Serial Experiments Lain, Ergo Proxy :P
serieus, neon genisis evangelion? :') ik kan die serie echt niet uit staan :r

LoGH toch maar eens checken, is het een nieuwe of een oude serie? en hoeveel afl?
pi_108555711
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:35 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

serieus, neon genisis evangelion? :') ik kan die serie echt niet uit staan :r

LoGH toch maar eens checken, is het een nieuwe of een oude serie? en hoeveel afl?
110 afleveringen, oude serie :P

Misschien dat je NGE leuker vindt nadat je de guide hebt gelezen, die ik hier ooit had gepost. Of als je The End of Evangelion hebt gezien.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-02-2012 19:36:25 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:36:27 #290
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555735
wat voor serie is het? :P
pi_108555754
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:36 schreef Frag_adder het volgende:
wat voor serie is het? :P
Sci-fi en oorlog :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:37:25 #292
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sci-fi en oorlog :P
beetje gundam of wat?
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:37:35 #293
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555775
of heel anders?
pi_108555803
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:37 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

beetje gundam of wat?
Een vergelijking met Gundam is misplaatst en zelfs een belediging.
pi_108555817
Ik weet echter niet of je de serie kan waarderen. Ik hoop echt van wel :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:38:34 #296
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een vergelijking met Gundam is misplaatst en zelfs een belediging.
auw.hoezo? gundam gaat ook over galactische oorlog
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:38:45 #297
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555841
ik kan best veel waarderen :) is het nog een beetje te vinden?
pi_108555852
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:38 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

auw.hoezo? gundam gaat ook over galactische oorlog
Sommige Gundam zijn best goed, maar LoGH gaat veel verder in de politiek en militaire strategieën.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:39:23 #299
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108555866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:39 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sommige Gundam zijn best goed, maar LoGH gaat veel verder in de politiek en militaire strategieën.
het gaat dus ook nog echt ergens over?
pi_108555867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:38 schreef Frag_adder het volgende:
ik kan best veel waarderen :) is het nog een beetje te vinden?
Best wel.
pi_108555877
JA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')