Dit is zéér herkenbaar. Je wilt iets doen en iets in je "verstand" begint de gevaren/slechte dingen op te noemen. En je kan het niet stoppen, en begint erop te focussen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:04 schreef Gewas het volgende:
Hier gaat het hetzelfde als altijd. Maar ik heb de afgelopen tijd een soort last van stemmen, of beter gezegd: gedachten die tegen mij praten en mij waarschuwen voor gevaar..
Deze onrust komt altijd als het stil is om me heen (daarom val ik altijd in slaap met muziek aan).
dit is ook herkenbaar. Maar ze begint altijd met een soort "trance" en hallucineren. Achteraf is mijn denkwijze anders en wordt ik net een ander persoon, compleet verschillend met hoe ik "normaal" ben.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:00 schreef Gro het volgende:
Als je een psychose hebt (gehad) kan je schizofrenie hebben maar dat hoeft niet. Een psychose is een onderdeel van schizofrenie (dit noemen ze de positieve symptomen). Dat 'positief' is geen waardeoordeel maar duidt op aanwezigheid van symptomen die je 'normaal' niet hebt. Bij schizofrenie heb je naast positieve symptomen ook negatieve symptomen. Ook dat 'negatief' duidt niet op een waardeoordeel maar op het afwezig zijn van kenmerken je 'normaal' wél hebt (denk aan energieverlies of problemen met initiatief nemen).
Ook herkenbaar, niks meer voelen. Alles is meh. Geen zin om relatie aan te gaan om de relatie zelf. Je zit op het uur te kijken wanneer het een "normale" tijd is om naar huis te gaan. Sexuele drang is er wel, maar daarna is er niks meer, eerder spijt en schuld.quote:Op zondag 18 maart 2012 07:43 schreef Gewas het volgende:
Ik geloof dat ik niet meer verliefd kan worden. En toen ik de laatste relatie had vond ik het eerder vervelend om aan elkaar vast te zitten....
het gevoel van "dit ben ik toch niet?" en dat je net van iemand "achter" je in de spiegel naar jezelf zit te kijken? En dan naar jezelf kijkt en steeds weer schrikt met het besef van "oh ja, dit ben ik wel".quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Heel apart, moeilijk uit te leggen. Ik wist wel dat dat spiegelbeeld mij was, maar ik wilde uiteindelijk niet echt accepteren dat ik echt ben.
Heb je dit vaak? Kan ook een gezonde angst zijn, maar het klinkt wel een beetje paranoide...quote:Ik moet regen opzetten op de pc, dan kan ik slapen. Anders hoor ik alles. En alles geeft een "what if" reactie. Een auto die lijkt te stoppen midden in de nacht, zijn de flikken/controle/komen doodsbericht geven over naaste familie...
Het is denk ik niet het meeleven met anderen hun gevoelens. Ik snap perfect wat er scheelt, weet de pijn, alleen doet het me niks. Zoals een rat die op straat is overreden, ik snap dat het erg/zielig is, maar geef er niet om.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:40 schreef Gewas het volgende:
Welkom, Archangelo!
In het topic wat je noemt herken ik wel iets, vooral het afstompen van gevoelens en het moeilijk kunnen inleven in de gevoelens van een ander. Vooral toen ik psychotisch was had ik dat heel erg.
Enkel tijdens de trances en de dagen erna. Ik denk niet dat paniekerig het slechtste beginnen denken om een stoppende auto gezonde angst is. Eens het treintje begint te gaan, is het niet meer te stoppen.quote:Heb je dit vaak? Kan ook een gezonde angst zijn, maar het klinkt wel een beetje paranoide...
Neequote:Op woensdag 18 juli 2012 08:27 schreef wekky het volgende:
Ik praat in mijzelf, ben wel getrouwd maar leef in een fantasie wereld! Bedenk de gekste dingen in mijn hoofd.. Ben ik ook schizo?
Thanks.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:12 schreef Messina het volgende:
Ik hoop dat het snel weer wat positiever voor je wordt allemaal, Gewas.
Laatste tijd wordt er weer druk gepraat in m'n hoofd. Hoop dat het niet erger wordt, ik kan het me momenteel niet veroorloven om in een slechte episode te geraken.
het wordt iig lekker warm dus ga iets lekker verkoelends doenquote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:08 schreef Gewas het volgende:
[..]
Thanks.
Jij ook sterkte.
Het is een constant gevecht he. Vandaag voelde ik me weer behoorlijk depressief. Heeft verschillende redenen.
Nu hopen dat het aankomende weekend wat rust gaat brengen.
Van wat voor genres muziek en boeken hou je dan?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:47 schreef Gewas het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat ik stelselmatig genegeerd wordt.
Waar ik van baal is dat ik zowat niemand ken met dezelfde interesses (muziek en boeken).
Laatste paar weken gaat het ook ronduit slecht. Sommigen vermoeden een psychose.
Muziek: klassieke muziek, Duits- en Franstalig.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Van wat voor genres muziek en boeken hou je dan?
Het zijn inderdaad niet de meest gangbare genres ja, hoewel ik juist erg veel mensen ken die klassieke muziek wel weten te waarderen maar dat is heel afhankelijk van je omgeving. Wat ikzelf heb gemerkt is dat je met interesses die je niet met je omgeving deelt op internet vaak heel goed in contact kunt komen met mensen die die interesses wel hebben, zo heb ik me laatst aangesloten bij het Tolkien genootschap omdat ik er in mijn omgeving niet zoveel over kon praten als waar ik behoefte aan hadquote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:18 schreef Gewas het volgende:
Ik ga dit weekend chillen met de muziek van Brahms. En Jean Ferrat!
[..]
Muziek: klassieke muziek, Duits- en Franstalig.
Boeken: Karl Marx, Eerste en Tweede Wereldoorlog.
In mijn omgeving niemand die hier van houd.
Gelukkig heb ik op internet contact met een aantal klassieke muziekliefhebbers.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad niet de meest gangbare genres ja, hoewel ik juist erg veel mensen ken die klassieke muziek wel weten te waarderen maar dat is heel afhankelijk van je omgeving. Wat ikzelf heb gemerkt is dat je met interesses die je niet met je omgeving deelt op internet vaak heel goed in contact kunt komen met mensen die die interesses wel hebben, zo heb ik me laatst aangesloten bij het Tolkien genootschap omdat ik er in mijn omgeving niet zoveel over kon praten als waar ik behoefte aan had
Degene die componisten als Brahms en Bach saai noemt is gewoon niet goed wijs hoor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:42 schreef Gewas het volgende:
Soms voel ik me verdrietig...
Maar dat gevoel duurt nooit langer dan 5 seconden.
Er zijn heel weinig dingen waar ik warm of koud van wordt. Ik ben net zo saai geworden als mijn klassieke muziek.
Misschien heeft dat met de innerlijke rust te maken.
Vandaag verwacht ik 2 cd's van Brahms.![]()
Eens.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:59 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Degene die componisten als Brahms en Bach saai noemt is gewoon niet goed wijs hoor.
Saaie muziek had het nooit zo lang overleefd.
Goedemorgen, ja dat was volgen hem ook de reden dat hij dronk. En om toch wakker te blijven en de effecten van het dronken zijn te dempen rookte hij crack. Dat laatste heeft hem financieel kapot gemaakt, niet het bier.quote:Op zondag 26 augustus 2012 08:47 schreef Gewas het volgende:
Hey Jisba, welkom in dit topic.
Bij mij duurde het jaren voordat ze aan de bel trokken en me naar een psycholoog stuurde. Eigenlijk best raar dat leraren nooit wat in de gaten hadden.
Veel drinken heb ik ook last van. Dat verdooft alles een beetje. En de andere dingen die je noemt herken ik ook.
Dat zeiden ze tegen mij ook, dat ik het als zelfmedicatie gebruikte.quote:Op zondag 26 augustus 2012 09:35 schreef jisba het volgende:
[..]
Goedemorgen, ja dat was volgen hem ook de reden dat hij dronk. En om toch wakker te blijven en de effecten van het dronken zijn te dempen rookte hij crack. Dat laatste heeft hem financieel kapot gemaakt, niet het bier.
In feite gewoon zelf medicatie. Zal hem wijzen op dit forum. Hij zal het wel leuk vinden om met lotgenoten te praten hierover.
Jij bent er altijd als ik ergens mee zit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:02 schreef Re het volgende:
Ik blijf het allemaal volgen hoor, gewas. Er zijn wel een paar lotgenoten maar niet iedereen post vaak. Dus doe je ding en weet dat er hier mensen zijn met interesse en die weten wat er met deze ziekte allemaal op je afkomt.
De mosselen waren heerlijk. Heb zeker 4 borden op.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:42 schreef Re het volgende:
Mosselen
En vreemde dromen hebben we allemaal, ook de zeer angstigen
Wat een hartverwarmende smiley.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:44 schreef Messina het volgende:
Ik weet hoe dat voelt...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |