abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_113408705
registreer om deze reclame te verbergen
Hoe gaat het met iedereen?

Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan dat spel... Die comics zijn ook ubertof.

316vqld.jpg
  dinsdag 26 juni 2012 @ 15:17:41 #252
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113413805
Ik heb nog steeds geen verlengkabel voor m'n PS3-controller, want bijv. de Bart Smit mag zulke dingen niet verkopen en hier is geen Mediamarkt. :(

Voor de rest al maanden last van slaapproblemen. Oververmoeidheid, maar toch vaak niet langer dan 6 uur achter elkaar kunnen slapen en dus overdag weer supermoe zijn.
Binnenkort dus bloedprikken. Hopen dat ze dit keer wl een oorzaak vinden.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113497796
@Madame_Paon

Is het niet zo'n controller die je kan opladen en dan zonder draad kan spelen?

Slaapproblemen heb ik ook een klein beetje last van. Nou ja, zodra ik de medicatie heb genomen lig ik vlak daarna te pitten. Heb ook nog geen ene wedstrijd af kunnen kijken dit EK. _O-

Jij houd ook van de Cello Suites toch? ;) Dit is mijn favoriete stuk.

De muziek van Bach is eeuwig. :7
pi_114191042
Hoe gaat het nu met iedereen?

Hier gaat het niet al te best. Hele week familie gezien en over de vloer gehad, en het lijkt wel dat hoe vaker ik ze zie, hoe meer ik ze begin te wantrouwen.

Terwijl andere mensen die ik ontmoet allemaal wel vriendelijk zijn.

Ben echt compleet in de war.
pi_114197969
Alles gaat weer helemaal oke hier.

Was paranoide he.

Nu nog steeds eigenlijk, maar weer om iets anders. Trekt wel weer weg.
pi_114255932
ik heb een gevoel dat ik in dit topic thuishoor

affectie/psychologische stoornis?

Ms dat iemand dit bekend in de oren klinkt? Heb nog geen diagnosis laten stellen.
pi_114256174
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:04 schreef Gewas het volgende:

Hier gaat het hetzelfde als altijd. Maar ik heb de afgelopen tijd een soort last van stemmen, of beter gezegd: gedachten die tegen mij praten en mij waarschuwen voor gevaar..

Deze onrust komt altijd als het stil is om me heen (daarom val ik altijd in slaap met muziek aan).

Dit is zr herkenbaar. Je wilt iets doen en iets in je "verstand" begint de gevaren/slechte dingen op te noemen. En je kan het niet stoppen, en begint erop te focussen.

Ik moet regen opzetten op de pc, dan kan ik slapen. Anders hoor ik alles. En alles geeft een "what if" reactie. Een auto die lijkt te stoppen midden in de nacht, zijn de flikken/controle/komen doodsbericht geven over naaste familie...

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:00 schreef Gro het volgende:

Als je een psychose hebt (gehad) kan je schizofrenie hebben maar dat hoeft niet. Een psychose is een onderdeel van schizofrenie (dit noemen ze de positieve symptomen). Dat 'positief' is geen waardeoordeel maar duidt op aanwezigheid van symptomen die je 'normaal' niet hebt. Bij schizofrenie heb je naast positieve symptomen ook negatieve symptomen. Ook dat 'negatief' duidt niet op een waardeoordeel maar op het afwezig zijn van kenmerken je 'normaal' wl hebt (denk aan energieverlies of problemen met initiatief nemen).
dit is ook herkenbaar. Maar ze begint altijd met een soort "trance" en hallucineren. Achteraf is mijn denkwijze anders en wordt ik net een ander persoon, compleet verschillend met hoe ik "normaal" ben.

quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 07:43 schreef Gewas het volgende:

Ik geloof dat ik niet meer verliefd kan worden. En toen ik de laatste relatie had vond ik het eerder vervelend om aan elkaar vast te zitten....
Ook herkenbaar, niks meer voelen. Alles is meh. Geen zin om relatie aan te gaan om de relatie zelf. Je zit op het uur te kijken wanneer het een "normale" tijd is om naar huis te gaan. Sexuele drang is er wel, maar daarna is er niks meer, eerder spijt en schuld.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:

Heel apart, moeilijk uit te leggen. Ik wist wel dat dat spiegelbeeld mij was, maar ik wilde uiteindelijk niet echt accepteren dat ik echt ben.
het gevoel van "dit ben ik toch niet?" en dat je net van iemand "achter" je in de spiegel naar jezelf zit te kijken? En dan naar jezelf kijkt en steeds weer schrikt met het besef van "oh ja, dit ben ik wel".

Datzelfde gevoel had ik gisteren bij het beschrijven van mijn "trances", alsof het iemand anders is waarover ik schrijf. Zat af en toe te lachen met mezelf alsof ik een verhaaltje aan het schrijven was over iemand anders, om dan plots weer te beseffen dat het over mijzelf ging en het toch serieus was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Archangelo op 16-07-2012 02:26:38 ]
pi_114267309
Welkom, Archangelo!

In het topic wat je noemt herken ik wel iets, vooral het afstompen van gevoelens en het moeilijk kunnen inleven in de gevoelens van een ander. Vooral toen ik psychotisch was had ik dat heel erg.

quote:
Ik moet regen opzetten op de pc, dan kan ik slapen. Anders hoor ik alles. En alles geeft een "what if" reactie. Een auto die lijkt te stoppen midden in de nacht, zijn de flikken/controle/komen doodsbericht geven over naaste familie...
Heb je dit vaak? Kan ook een gezonde angst zijn, maar het klinkt wel een beetje paranoide...

[ Bericht 1% gewijzigd door Gewas op 16-07-2012 13:50:40 ]
pi_114299320
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:40 schreef Gewas het volgende:
Welkom, Archangelo!

In het topic wat je noemt herken ik wel iets, vooral het afstompen van gevoelens en het moeilijk kunnen inleven in de gevoelens van een ander. Vooral toen ik psychotisch was had ik dat heel erg.
Het is denk ik niet het meeleven met anderen hun gevoelens. Ik snap perfect wat er scheelt, weet de pijn, alleen doet het me niks. Zoals een rat die op straat is overreden, ik snap dat het erg/zielig is, maar geef er niet om.

Maar het besef dat het erg is is er wel, en dat ik er niet om geef maakt me zeer kwaad op mezelf.

quote:
Heb je dit vaak? Kan ook een gezonde angst zijn, maar het klinkt wel een beetje paranoide...
Enkel tijdens de trances en de dagen erna. Ik denk niet dat paniekerig het slechtste beginnen denken om een stoppende auto gezonde angst is. Eens het treintje begint te gaan, is het niet meer te stoppen.

Na een paar dagen ben ik terug mezelf. Alleen het apatische blijft altijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Archangelo op 17-07-2012 00:12:20 ]
pi_114349629
Mijn hoofd zit overvol. De drukte is vorige week begonnen en deze week weer een drukke week. Alle ingredienten zijn aanwezig...

De hele dag klassieke muziek nodig om rustig te worden.
pi_114349738
Ik praat in mijzelf, ben wel getrouwd maar leef in een fantasie wereld! Bedenk de gekste dingen in mijn hoofd.. Ben ik ook schizo?
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:28:01 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114349746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:27 schreef wekky het volgende:
Ik praat in mijzelf, ben wel getrouwd maar leef in een fantasie wereld! Bedenk de gekste dingen in mijn hoofd.. Ben ik ook schizo?
Nee
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114349771
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:28 schreef Re het volgende:

[..]

Nee
Ok, zal wel aan de drank liggen dan!
Weltrusten
pi_114476836
te raar achteraf

[ Bericht 24% gewijzigd door Archangelo op 20-07-2012 21:30:10 ]
pi_114488883
Deze week is het me gelukt om naar alle afspraken te gaan. Ging allemaal goed.

Ik begin de angst meer onder controle te krijgen.

Nu tijd om dit weekend lekker uit te rusten. :)
pi_114902473
Weer tijd om te vragen hoe het met iedereen gaat? ;)

Het lukt me steeds beter om naar alle afspraken te gaan. Er zit een stijgende lijn in.

De kunst is om je niet zo druk te maken en niet te veel nadenken.

Ik wil nog even wat met jullie delen: n van de mooiste aria's van Bach heb ik pasgeleden geupload.

Mein Gott, ich liebe dich von Herzen,
mein ganzes Leben hangt dir an.
Lass mich doch dein Gebot erkennen
und in Liebe so entbrennen,
dass ich dich ewig lieben kann.

Er zit zoveel achter deze teksten. Ik word er rustig van.
pi_115094724
Vannacht wakker geworden en ik verkeerde in een half psychotische toestand leek wel. Hoorde de hele tijd mensen roepen en ik zag allemaal beelden voor me als ik mijn ogen dichtdeed. Heb dit wel vaker gehad, maar dit keer schrok ik er af en toe wel van.

Ik kon het ook niet sturen. Ik denk dat ik onbewust gewoon een enorme fantasie heb.

Nu gaat het alweer een stuk beter. Overdag gaat het sowieso vaak beter.
pi_115300996
Vannacht iets leuk gedroomd (tussen alle nachtmerries door), namelijk dat ik Herman van Veen tegenkwam op een kruispunt. We hebben een tijdje zitten praten, hij heeft mij tips gegeven, en hij kende zelfs mijn naam! Prachtig toch. :)

Zat te denken, ik zie de wereld vaak heel zwart.

Als je de hele wereld zwart ziet, zegt dat dan iets over de manier hoe je zelf naar de wereld kijkt. Eigenlijk, zegt het iets over jezelf?

Kon het niet helemaal goed verwoorden.
pi_115517239
Ik begin het idee te krijgen dat ik stelselmatig genegeerd wordt.

Waar ik van baal is dat ik zowat niemand ken met dezelfde interesses (muziek en boeken).

Laatste paar weken gaat het ook ronduit slecht. Sommigen vermoeden een psychose.

[ Bericht 9% gewijzigd door Gewas op 13-08-2012 17:14:25 ]
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:51:33 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115519954
Wie zijn die sommigen? En zijn dat ook degenen die je stelselmatig negeren? Hoe zit het dan precies?

En je hebt een aparte (niet goed of slecht) muziek keuze natuurlijk :P
pi_115522546
De psycholoog vermoed dat ik tegen een psychose aanzit.

Het erge is dat ik dit heel goed besef, dat het niet goed gaat. Telkens een chaos in me hoofd en angsten.

Oh en dat genegeerd worden bedoelde ik in het algemeen. Maar wel leuk dat jij reageert! :D Ik was even bevangen door de negativiteit...

Vanavond ga ik maar voor een film zitten.
pi_115522731
Ik hoop dat het snel weer wat positiever voor je wordt allemaal, Gewas. :)

Laatste tijd wordt er weer druk gepraat in m'n hoofd. Hoop dat het niet erger wordt, ik kan het me momenteel niet veroorloven om in een slechte episode te geraken.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_115647912
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:12 schreef Messina het volgende:
Ik hoop dat het snel weer wat positiever voor je wordt allemaal, Gewas. :)

Laatste tijd wordt er weer druk gepraat in m'n hoofd. Hoop dat het niet erger wordt, ik kan het me momenteel niet veroorloven om in een slechte episode te geraken.
Thanks.

Jij ook sterkte.

Het is een constant gevecht he. Vandaag voelde ik me weer behoorlijk depressief. Heeft verschillende redenen.

Nu hopen dat het aankomende weekend wat rust gaat brengen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 17:24:35 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_115648450
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:08 schreef Gewas het volgende:

[..]

Thanks.

Jij ook sterkte.

Het is een constant gevecht he. Vandaag voelde ik me weer behoorlijk depressief. Heeft verschillende redenen.

Nu hopen dat het aankomende weekend wat rust gaat brengen.
het wordt iig lekker warm dus ga iets lekker verkoelends doen :)
pi_115650078
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2012 16:47 schreef Gewas het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat ik stelselmatig genegeerd wordt.

Waar ik van baal is dat ik zowat niemand ken met dezelfde interesses (muziek en boeken).

Laatste paar weken gaat het ook ronduit slecht. Sommigen vermoeden een psychose.
Van wat voor genres muziek en boeken hou je dan?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')