quote:
Op vrijdag 15 juni 2012 08:04 schreef Gewas het volgende:Hier gaat het hetzelfde als altijd. Maar ik heb de afgelopen tijd een soort last van stemmen, of beter gezegd: gedachten die tegen mij praten en mij waarschuwen voor gevaar..
Deze onrust komt altijd als het stil is om me heen (daarom val ik altijd in slaap met muziek aan).
Dit is zéér herkenbaar. Je wilt iets doen en iets in je "verstand" begint de gevaren/slechte dingen op te noemen. En je kan het niet stoppen, en begint erop te focussen.
Ik moet regen opzetten op de pc, dan kan ik slapen. Anders hoor ik alles. En alles geeft een "what if" reactie. Een auto die lijkt te stoppen midden in de nacht, zijn de flikken/controle/komen doodsbericht geven over naaste familie...
quote:
Op dinsdag 19 juni 2012 19:00 schreef Gro het volgende:Als je een psychose hebt (gehad) kan je schizofrenie hebben maar dat hoeft niet. Een psychose is een onderdeel van schizofrenie (dit noemen ze de positieve symptomen). Dat 'positief' is geen waardeoordeel maar duidt op aanwezigheid van symptomen die je 'normaal' niet hebt. Bij schizofrenie heb je naast positieve symptomen ook negatieve symptomen. Ook dat 'negatief' duidt niet op een waardeoordeel maar op het afwezig zijn van kenmerken je 'normaal' wél hebt (denk aan energieverlies of problemen met initiatief nemen).
dit is ook herkenbaar. Maar ze begint altijd met een soort "trance" en hallucineren. Achteraf is mijn denkwijze anders en wordt ik net een ander persoon, compleet verschillend met hoe ik "normaal" ben.
quote:
Op zondag 18 maart 2012 07:43 schreef Gewas het volgende:Ik geloof dat ik niet meer verliefd kan worden. En toen ik de laatste relatie had vond ik het eerder vervelend om aan elkaar vast te zitten....
Ook herkenbaar, niks meer voelen. Alles is meh. Geen zin om relatie aan te gaan om de relatie zelf. Je zit op het uur te kijken wanneer het een "normale" tijd is om naar huis te gaan. Sexuele drang is er wel, maar daarna is er niks meer, eerder spijt en schuld.
quote:
het gevoel van "dit ben ik toch niet?" en dat je net van iemand "achter" je in de spiegel naar jezelf zit te kijken? En dan naar jezelf kijkt en steeds weer schrikt met het besef van "oh ja, dit ben ik wel".
Datzelfde gevoel had ik gisteren bij het beschrijven van mijn "trances", alsof het iemand anders is waarover ik schrijf. Zat af en toe te lachen met mezelf alsof ik een verhaaltje aan het schrijven was over iemand anders, om dan plots weer te beseffen dat het over mijzelf ging en het toch serieus was.
[ Bericht 1% gewijzigd door Archangelo op 16-07-2012 02:26:38 ]