Nee hoor, aldus de site van het koninklijk huis:quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:36 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dat is technisch gezien een Van Vollenhoven. Maar zelfs die is niet zo rijk als Friso.
Maar je bedoelde blijkbaar de van Amsbergjes i.p.v. de Oranjes. In dat geval heb je wel gelijk, vermoed ik.quote:Bernhard Lucas Emmanuel Prins van Oranje-Nassau, Van Vollenhoven is op 25 december 1969 in Nijmegen geboren.
Maar een krant is geen ziekenhuis en ik bekijk dit vanuit journalistiek oogpuntquote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:41 schreef Tijn het volgende:
Ik snap niet wat het uitmaakt of het positief of negatief nieuws was. Je publiceert sowieso geen medische details van iemand zonder toestemming.
Ik bedoel het volgens de semi-salische wet.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee hoor, aldus de site van het koninklijk huis:
[..]
Maar je bedoelde blijkbaar de van Amsbergjes i.p.v. de Oranjes. In dat geval heb je wel gelijk, vermoed ik.
Vind jij vanuit journalistiek oogpunt dan niet dat ze alle feiten op tafel had moeten leggen?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:47 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar een krant is geen ziekenhuis en ik bekijk dit vanuit journalistiek oogpunt![]()
Maar de medische gegevens zoals via Tulleken en zijn vrouw naar buiten gebracht gaan veel verder dan dat.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:47 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar een krant is geen ziekenhuis en ik bekijk dit vanuit journalistiek oogpunt![]()
Persoonlijk heb ik ook niet zulke heftige emoties als het gaat om die privacydiscussie. Ik heb de indruk dat veel mensen zich hier zo enorm druk maken over die privacy omdat ze de regeltjes heel serieus nemen, maar regeltjes zeggen mij niet zoveel. Als je gewoon naar dít specifieke geval kijkt, namelijk dat van een man die 20 minuten onder een lawine heeft gelegen en die vervolgens - aldus de RVD - in levensgevaar op de intensive care is beland, begrijp ik totaal niet wat daar privacygevoelig aan is.
Nee, ik denk dat ze dat beter niet hadden kunnen doen, omdat we inmiddels - met de wetenschap die we nu hebben - weten dat de RVD geen onzin verkondigde. En NRC wist dat óók, op het moment van publiceren, want het hersenletsel door zuurstoftekort kon pas aan het eind van de week worden geconstateerd - daar moest op gewacht worden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind jij vanuit journalistiek oogpunt dan niet dat ze alle feiten op tafel had moeten leggen?
Eén medisch gegeven is door hen naar buiten gebracht, namelijk de afwezigheid van een schedelbasisfractuur - de rest was gewoon RVD-informatie. Dus het valt wel mee, geloof ik. Of mis ik iets?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar de medische gegevens zoals via Tulleken en zijn vrouw naar buiten gebracht gaan veel verder dan dat.
Dat er een gewone CT scan gemaakt was, dit kon als postief werden bekeken.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:05 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Eén medisch gegeven is door hen naar buiten gebracht, namelijk de afwezigheid van een schedelbasisfractuur - de rest was gewoon RVD-informatie. Dus het valt wel mee, geloof ik. Of mis ik iets?
Ja je mist iets.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:05 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Eén medisch gegeven is door hen naar buiten gebracht, namelijk de afwezigheid van een schedelbasisfractuur - de rest was gewoon RVD-informatie. Dus het valt wel mee, geloof ik. Of mis ik iets?
Ja, maar die CT-scan toonde aan dat Friso geen schedelbasisfractuur had - dat is dus precies dat ene nieuwsfeitje.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:11 schreef wekky het volgende:
[..]
Dat er een gewone CT scan gemaakt was, dit kon als postief werden bekeken.
Maar tevergeefs is het afgelopen.
Ja die verdienen hun eigen geld...Dat klopt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:17 schreef Lagrinta het volgende:
Wie zegt dat ze hun eigen geld verdienen? Ik kan niet kijken in de financiële keuzes van de familie.
Officieel wel ja.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja die verdienen hun eigen geld...Dat klopt.
Heb het ook gelezen ..Typisch Youp maar goed gedaan van Youp.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik vond de column van Youp in de NRC wel leuk
Dat medische gegeven had gewoon niet naar buiten gebracht mogen worden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:05 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Wat maakt het uiteindelijk uit?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:48 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat medische gegeven had gewoon niet naar buiten gebracht mogen worden.
Jup..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, maar die CT-scan toonde aan dat Friso geen schedelbasisfractuur had - dat is dus precies dat ene nieuwsfeitje.
Maar is er uberhaupt een CT scan gemaakt? Ik bedoel, weten we dat zeker?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, maar die CT-scan toonde aan dat Friso geen schedelbasisfractuur had - dat is dus precies dat ene nieuwsfeitje.
Daarmee zei hij toch niet 'alleen maar dat ie geen schedelbasisfractuur' had?quote:Tulleken is niet onder de indruk. 'Nee, ik heb het niet bij het verleerde eind gehad. Ik heb gezegd dat de hersenen er na zes uur nog normaal uitzagen. Als de reanimatie niet zo lang had hoeven duren, was herstel misschien nog mogelijk geweest. De enige onzekerheid was die reanimatie. Toen we de eerste berichten hoorden, ook dat hij een schedelbasisfractuur zou hebben, gaf ik er niks voor. Maar de scan van de volgende dag gaf hoop: er was geen primair hersenletsel. Toen begon ik te denken dat hij misschien wel meer dan 10 procent kans had. Ik had natuurlijk nog meer informatie, maar die heb ik niet gedeeld.'
is ook niet fijn. blijft een feit dat het dagelijks gebeurt, mensen die heengaan, te jong, te onnodig. ik ben die onzin nieuwsfeitjes op NOS enzo wel zat, laat ze enkel melden als er echt wat nieuws is met Friso, en laat zijn fucking familie eens wat met rust die hebben ook recht op wat privacy in deze voor hen moeilijke periode.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef Ceetje.. het volgende:
Weet je, in mijn ogen doet het er allemaal niet meer zoveel toe. In het ziekenhuis ligt een echtgenoot, vader, zoon, broer, die nooit meer wakker wordt en nooit meer een normaal leven zal kunnen leiden. Dat lijkt me in deze toch het ergst
een mri scan ja, Tulleken had het over een ct scan en die was vrijdag gemaakt of zaterdag weet ik veelquote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:01 schreef Rewimo het volgende:
Als je die arts moet geloven is er donderdag pas een scan gemaakt. Dus er was helemaal nog niks bekend over zijn hersenen, alleen (blijkbaar) dat er geen schedelbasisfractuur was.
Tja, dat heb je nou eenmaal als je lid bent van het koningshuis.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
is ook niet fijn. blijft een feit dat het dagelijks gebeurt, mensen die heengaan, te jong, te onnodig. ik ben die onzin nieuwsfeitjes op NOS enzo wel zat, laat ze enkel melden als er echt wat nieuws is met Friso, en laat zijn fucking familie eens wat met rust die hebben ook recht op wat privacy in deze voor hen moeilijke periode.
ja en dan hier in dit topic zeuren hoe zielug het wel niet is dit dat maar wel goedpraten dat je in zulke tijden dus gewoon niet wat afstand neemt en ze de ruimte guntquote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tja, dat heb je nou eenmaal als je lid bent van het koningshuis.
Je staat niet alleen in de picture als je aan het koekhappen bent.
Maar aan de andere kant zal deze familie ook nooit aan den lijven ondervinden hoe het is om in armoede te leven.
Het heeft zijn voor- en zijn nadelen. Dat moeten ze voor lief nemen en anders moet het koningshuis gewoon afgeschaft worden zodat ze ook bij Jan met de Pet zullen horen.
Lekker makkelijk om zo alles goed te praten.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Tja, dat heb je nou eenmaal als je lid bent van het koningshuis.
Ja dat is het ook heel ergquote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef Ceetje.. het volgende:
Weet je, in mijn ogen doet het er allemaal niet meer zoveel toe. In het ziekenhuis ligt een echtgenoot, vader, zoon, broer, die nooit meer wakker wordt en nooit meer een normaal leven zal kunnen leiden. Dat lijkt me in deze toch het ergst
Dat is ook eigenlijk het enige wat er echt toe doet; het tragische verlies voor zijn familie.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:04 schreef Ceetje.. het volgende:
Klopt, niemand heeft het recht om te weten wat er met Friso aan de hand was. Alleen zijn vrouw. Daarom is die Tulleken zo fout.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de leden van het koninklijk huis voor de zoveelste onnodig in hun privacy zijn aangetast.
Als het over Bea of Prins Pils gaat heb je gelijk, voor de rest niet dus.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:16 schreef mazaru het volgende:
Jullie kunnen daar nu wel dramatisch over doen, maar dat hoort bij zo'n positie.
Dat is vrij naïef.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Als het over Bea of Prins Pils gaat heb je gelijk, voor de rest niet dus.
Dat het zo gegaan is, is een feit. Maar dat het in de toekomst anders moet ook.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is vrij naïef.
Iedereen kent prins Friso, dus als daar wat mee gebeurt dan wil het grootste gedeelte van Nederland daar het fijne van kennen.
Dat dat heel irritant voor de naaste familie is, dat staat buiten kijf. Maar dat dat nou eenmaal zo gaat is een feit.
Hoge (en duur betaalde bomen ) vangen veel windquote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de leden van het koninklijk huis voor de zoveelste onnodig in hun privacy zijn aangetast.
Voor de duizendste keer: Friso en Mabel krijgen helemaal niks van het Rijk.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:24 schreef Pugg het volgende:
[..]
Hoge (en duur betaalde bomen ) vangen veel wind
Als iedereen vind dat het anders moet, dan moeten we het koningshuis gewoon afschaffen. Heeft niemand er meer last van en bovendien scheelt het de staat een hoop centjes.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat het zo gegaan is, is een feit. Maar dat het in de toekomst anders moet ook.
Ik mag hopen dat het NRC in elk geval voorlopig niet meer wordt uitgenodigd bij officiële persmomenten en ook geen foto's van de leden van het koninklijk huis meer mag plaatsen, zoals ook al een keer met de Privé is gebeurd.
je hebt recht op je mening. have fun with it!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als iedereen vind dat het anders moet, dan moeten we het koningshuis gewoon afschaffen. Heeft niemand er meer last van en bovendien scheelt het de staat een hoop centjes.
Of... de pers moet wat manieren leren.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als iedereen vind dat het anders moet, dan moeten we het koningshuis gewoon afschaffen.
Ik noem het eerder fatsoenlijk. Het feit dat mensen dat willen weten zegt veel over die mensen. We hebben nu eenmaal een hoop zwakzinnigen in dit land.Dat zelfs de NRC zich tot dat niveau verlaagde is heel bedenkelijk.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat is vrij naïef.
Iedereen kent prins Friso, dus als daar wat mee gebeurt dan wil het grootste gedeelte van Nederland daar het fijne van kennen.
Dat dat heel irritant voor de naaste familie is, dat staat buiten kijf. Maar dat dat nou eenmaal zo gaat is een feit.
Mening? Zijn gewoon feiten. Mijn mening heb je nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je hebt recht op je mening. have fun with it!
Iemand die deze Belg wil vertellen waarom WA prins Pils genoemd wordt..?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:19 schreef Klummie het volgende:
[..]
Als het over Bea of Prins Pils gaat heb je gelijk, voor de rest niet dus.
Maak ik zelf wel uit.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als iedereen vind dat het anders moet, dan moeten we het koningshuis gewoon afschaffen.
Toen WA nog student was hielt hij wel van een biertje.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:32 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Iemand die deze Belg wil vertellen waarom WA prins Pils genoemd wordt..?
Ow is het dat maar...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Toen WA nog student was hielt hij wel van een biertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |