abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108379172
Dat gezeik over soja altijd 'phyto-oestrogenen', en in melk zitten echte oestrogenen. Niet zo zeuren, het kan echt geen kwaad. Het remt bepaalde kankers, en bevordert weer andere, net als al het eten.

Oh ja, was vergeten dat het stoer is om op soja te bashen :').

"However, a 2010 meta-analysis of 15 placebo controlled groups showed that soy foods and isoflavone supplements had no effects on testosterone, SHBG or free testosterone levels.[119] "
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:40:21 #52
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_108379635
bitch tits :D
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:45:14 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108379834
Trouwens, naar aanleiding van mijn uitputtingsverhaal van laatst; in hoeverre heeft stress invloed op je prestaties?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108379876
Soya... Heerlijk bij de sushi, of gestoomde soyabonen met wat zout erop. Nomnomnom.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:48:38 #56
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108379895
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Trouwens, naar aanleiding van mijn uitputtingsverhaal van laatst; in hoeverre heeft stress invloed op je prestaties?
Ligt aan de mate van stress, maar dat kan een enorme impact hebben.
pi_108379953
Soms kan stress ook je prestatie verhogen, maar dat is niet het geval als je stress levels continue te hoog zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stress#Stress_en_prestatie
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:50:34 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108379961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:48 schreef slacker_nl het volgende:
Soya... Heerlijk bij de sushi, of gestoomde soyabonen met wat zout erop. Nomnomnom.
Ik vind het altijd raar dat er over wordt gedaan alsof het zo gezond is, terwijl de mensen die het al jaren eten er uitzien alsof ze een hongeroorlog aan het verliezen zijn...
pi_108379973
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ligt aan de mate van stress, maar dat kan een enorme impact hebben.
Tja ik kan het niet meten maar ik zit aan het einde van mijn opleiding (veel gezeik met een oud project) en probeer ook nog een baan te vinden. Maar tijdens het trainen ben ik best snel uitgeput en dan ga ik gapen enzo, raar horen, duizelig enzo.
pi_108379999
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:50 schreef slacker_nl het volgende:
Soms kan stress ook je prestatie verhogen, maar dat is niet het geval als je stress levels continue te hoog zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stress#Stress_en_prestatie
Daarvoor loopt het al te lang denk ik. Merk dat ik thuis enzo als ik moet werken ook futloos ben (amper motivatie).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:54:41 #61
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108380105
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tja ik kan het niet meten maar ik zit aan het einde van mijn opleiding (veel gezeik met een oud project) en probeer ook nog een baan te vinden. Maar tijdens het trainen ben ik best snel uitgeput en dan ga ik gapen enzo, raar horen, duizelig enzo.
Dat kan stress gerelateerd zijn. Maar of het daardoor komt of wat anders maakt niet zoveel uit. Je komt iets tekort waardoor je energieloos bent.
pi_108380135
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:50 schreef Snakey het volgende:

Ik vind het altijd raar dat er over wordt gedaan alsof het zo gezond is, terwijl de mensen die het al jaren eten er uitzien alsof ze een hongeroorlog aan het verliezen zijn...
Denk niet dat het alleen door soja komt, maar door gewoon gebrek aan voldoende voedingsstoffen omdat ze een te gelimiteerd dieet volgen. Denk dat het vooral de hardcore, veganisten/vegatariers zijn die de helft uitsluiten vanwege $reden, dat is fout daarom en dat is fout daarom maar de voedingsstoffen die ze niet binnenkrijgen niet extra naar binnenharken dmv supplementen. Principes voor verstand zeg maar.
pi_108380140
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Misschien krijg je niet genoeg ijzer. Misschien slaap je niet genoeg. Misschien eet je gewoon niet genoeg, lastig te zeggen. Stress lijkt het niet op though.
pi_108380181
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat kan stress gerelateerd zijn. Maar of het daardoor komt of wat anders maakt niet zoveel uit. Je komt iets tekort waardoor je energieloos bent.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:55 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Misschien krijg je niet genoeg ijzer. Misschien slaap je niet genoeg. Misschien eet je gewoon niet genoeg, lastig te zeggen. Stress lijkt het niet op though.
Hmm dat zou ook kunnen ja. Slaap pak ik de laatste tijd wel weer, minimaal 7 uur per nacht en meestal 8 tot 9. Maar meer eten zou dus de energievoorraad kunnen ophogen? Suggesties? Ik eet niet weinig op een dag en eet altijd extra eiwitten na het sporten.
pi_108380230
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Hmm dat zou ook kunnen ja. Slaap pak ik de laatste tijd wel weer, minimaal 7 uur per nacht en meestal 8 tot 9. Maar meer eten zou dus de energievoorraad kunnen ophogen? Suggesties? Ik eet niet weinig op een dag en eet altijd extra eiwitten na het sporten.
Eet zo min mogelijk geraffineerde suikers, maar complexe koolhydraten zijn wel goed.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:01:34 #66
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108380317
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:58 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Eet zo min mogelijk geraffineerde suikers, maar complexe koolhydraten zijn wel goed.
Ik kan z'n nick in zwartzondersuiker veranderen...
pi_108380382
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Prima :P
pi_108380383
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

En nicknames konden niet veranderd worden :P

Maar complexe koolhydraten dus. Ik heb even gekeken en ik snap wat je bedoelt. Ik ga meer eten en kijken of ik er dan nog zo last van heb.
pi_108380396
Niet doen, koffie zonder suiker is lastig binnen te houden.
pi_108380442
Ach en zoveel drink ik niet, ik beperkt het tot 2 of 3 koppen per dag met een beetje suiker.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:08:52 #71
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108380544
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

En nicknames konden niet veranderd worden :P

Maar complexe koolhydraten dus. Ik heb even gekeken en ik snap wat je bedoelt. Ik ga meer eten en kijken of ik er dan nog zo last van heb.
Kan wel, we doen het niet. :)

Misschien moet Stereo hier effe helpen, maar volgens mij is het zo dat als je zware lichamelijke dingen doet je ook goed en veel moet eten. Dat is 1 om alles te kunnen voeden natuurlijk, maar 2 het doet ook allerlei dingen met je hormonen huishouding als je jezelf zwaar belast, en niet genoeg intake aan je lichaam geeft.

Kroc doet een zwaar programma waarvan bekend is dat het depressie oplevert (tijdelijk). Ik denk dat dat puur is om de inspanning en het feit dat je daar niet tegenop kan eten/het fucked met je hormonen.
pi_108380561
Ben weer begonnen na een paar maanden pauze. Deze week een splitschema gevolgd, ging wel lekker. Nu lees ik steeds meer over StrongLifts 5x5. Hoe denken jullie over dit schema? En begrijp ik goed dat ik dus bij elke oefening de eerste week alleen de stang gebruik zonder gewicht?
pi_108380689
In het kort werkt het zo.

-Op de korte termijn maakt lichamelijke activiteit moe, maar nadat er uitgerust is heb je meer energie.

-Als je teveel traint krijgt je lichaam niet genoeg rust waardoor er meer langdurige moeheid is.

- (simpele) koolhydraten werken heel oppeppend, maar dat effect is heel kort. Door een te grote insuline-injectie zal je bloedsuiker juist extra laag worden waardoor moeheid ontstaat.

- Een tekort aan slaap zorgt voor lage leptine, waardoor je veel honger hebt. Verder ben je vermoeid.

- Teveel slapen zorgt voor een tekort aan serotonine, waardoor je heel log wordt.

Dus, goed eten, goed slapen, goed trainen en je voelt je zo fris als een hoentje ^O^
pi_108380696
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:09 schreef Warsaw het volgende:
Ben weer begonnen na een paar maanden pauze. Deze week een splitschema gevolgd, ging wel lekker. Nu lees ik steeds meer over StrongLifts 5x5. Hoe denken jullie over dit schema? En begrijp ik goed dat ik dus bij elke oefening de eerste week alleen de stang gebruik zonder gewicht?
Nee, de row en deadlift beginnen met gewicht. Maar de rest idd zonder met 2,5kg opbouw elke training, muv deadlift (5kg) en volgens mij ook de row.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 13:19:44 #75
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108380864
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 13:14 schreef Autobandje het volgende:
In het kort werkt het zo.

-Op de korte termijn maakt lichamelijke activiteit moe, maar nadat er uitgerust is heb je meer energie.

-Als je teveel traint krijgt je lichaam niet genoeg rust waardoor er meer langdurige moeheid is.

- (simpele) koolhydraten werken heel oppeppend, maar dat effect is heel kort. Door een te grote insuline-injectie zal je bloedsuiker juist extra laag worden waardoor moeheid ontstaat.

- Een tekort aan slaap zorgt voor hoge leptine, waardoor je veel honger hebt. Verder ben je vermoeid.

- Teveel slapen zorgt voor een tekort aan serotonine, waardoor je heel log wordt.

Dus, goed eten, goed slapen, goed trainen en je voelt je zo fris als een hoentje ^O^
True, maar de effecten op lang zwaar trainen kunnen desastreus zijn.

quote:
Dat wist ik niet. Maar klinkt bekend. Ik kon in het verleden 16 uur aan 1 stuk doorslapen, en dat deed me geen goed. Ik kan het nog steeds, maar ik doe het niet meer. :P

Zal er eens wat over lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')