abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108995317
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 23:25 schreef casper019 het volgende:
intouchebles

[ afbeelding ]

Frankrijk
Komedie / Drama

112 minuten

Deze wil ik nog zien de trailer was echt awesome ervan.
pi_108995760
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:36 schreef Dale. het volgende:
Extremely Loud and Incredibly Close

Must see. Schitterende film
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speelt wel enigszin op gevoel maja moet kunnen.
Ik vond het boek echt erg goed in ieder geval, dus ben heel benieuwd naar de film.
pi_108996400
Heyneuken aan het kijken.
Nederlandse films ben ik niet zo van, alleen deze weer wel ontvoering etc laten ze zien en dan is het met de meeste films wel afgelopen.

Maar dan gewoon nog een uur genieten hoe ze achter de daders aangaan, kijkt lekker weg
personages passen ook precies, en die ouwe draai telefoons en groene kpn telefoon hokjes(die zie je nog maar zelden).

Ik herken heel veel uit mijn "jeugd" wat je nu niet meer ziet denk dat dat ook meespeelt.
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=20624
Ik zwaai naar dieren.
pi_108997002
The stoning of soraya M

Nadat hij autopech heeft gekregen, belandt de Franse journalist Sahebjam in een afgelegen Iraans dorp, waar Zahra hem over haar nichtje vertelt. Soraya's man, Ali wil van haar scheiden omdat hij verliefd is geworden op een veertienjarige. Omdat Soraya de scheiding weigert, beschuldigt Ali haar samen met de plaatselijke, corrupte mullah van overspel. Bewijs is er niet, maar de bevolking wordt gemakkelijk overtuigd. De onschuldige Soraya wordt gestenigd. Zahra's relaas maakt duidelijk dat de vrouwen rechteloos zijn. Haar enige hoop op genoegdoening is dat het verhaal van Soraya via de journalist de buitenwereld bereikt.

Wow wat een geweldige film, ijzersterk acteer werk ook. Ik was eerst bang dat het misschien heel veel gepraat of een heel traag verhaal zou zijn maar alles behalfe! De film heeft me vanaf het begin tot het eind gepakt. Tis een hele enge maar ook zwaar indrukwekkende film... Dat mensen zulke dingen in hun hoofd kunnen halen gestoord gewoon...
Tijden geleden dat een film zon indruk op me heeft weten te maken.
een dikke 9!
  maandag 12 maart 2012 @ 09:51:58 #230
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_109002226
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:49 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik vond het boek echt erg goed in ieder geval, dus ben heel benieuwd naar de film.
Als je het boek hebt gelezen, zul je de film zeker goed vinden denk ik. Ik spreek uit ervaring. ;)
Smell the flowers while you can....
pi_109004324
TinTin

Hier kan ik heel kort over zijn, ik ken de strip niet, heb er dus ook niets mee en de film doet je dan blijkbaar ook helemaal niets, na ongeveer 50 minuten afgezet, kwam er niet doorheen. Wilde hem later nog afkijken, maar daar had ik ook geen zin meer in uiteindelijk.

Hij zal best leuk zijn voor mensen die de strip kennen en het is mooi gemaakt, dus toch maar een kleine voldoende.

Klein 6-je.
  maandag 12 maart 2012 @ 12:02:03 #232
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_109005509
The Thing (2011)

Op Alaska wordt een ruimteschip en een ingevroren alien gevonden. Als dit ding ontsnapt blijkt dat het zich kan vermengen met eens mens en plotseling is iedereen verdacht. Onderhoudende horror waarin de effects soms wat matig zijn maar al met al prima te doen is. Genoeg spanning, genoeg gore. Niet verkeerd, als je van het genre houdt.

7.3

The Awakening

Rebecca Hall(The Town) is een 'geestenjager' die er niet in geloofd en vreemde verschijnselen ontmaskert als onzin en toneelspel. Tot ze in aanraking komt met Dominic West (The Wire) die in zijn school te maken heeft met allerlei waarnemingen. Langzaam raakt ze onder de indruk van alle gebeurtenissen.

Al met al een redelijk thriller, paar spannende scenes maar écht eng wordt het niet. Geen topper, geen flop. Redelijk tussendoortje

6.3

Tron: Legacy

Kwam toevallig voor bij op HBO, had 'm wel al gezien maar dankzij de visuele pracht en de heerlijke Daft Punk muziek blijven hangen en ook deze keer heb ik me niet verveeld. Er had vanalles beter gekund aan Tron: Legacy maar vervelend is het zeker niet. Hoop dan ook dat er een vervolg van gemaakt wordt.

8.1
  maandag 12 maart 2012 @ 18:06:26 #233
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_109018610
Madame de...
Na het heel behoorlijke Letter from an Unknown Woman het andere hoogaangeschreven werk van Ophüls gezien. Dit kostuumdrama vond ik echter een behoorlijke tegenvaller. Mevrouw heeft veel schulden en verkoopt haar oorbellen, die ze als cadeau had gekregen van haar man. Met dat soort acties ontketen je ook een groot drama! Ondertussen keren die oorbellen weer terug naar mevrouw en tsja, dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op natuurlijk. Ik vond het maar suffig en ik denk dat ik deze film geslaagder had gevonden, wanneer er meer een klucht van gemaakt werd. Cijfer: 6

Real Steel
Wow, hebben de heren en dames filmmakers het nog steeds niet door? Dat bijdehante schreeuwerige kinderen een film compleet kunnen verpesten? Mên, wat was dit een verwende kutblaag. Geen wonder dat Hugh Jackman 9 jaar niet omkeek naar zijn zoontje. Door het noodlot worden vader en zoon toch bij elkaar gebracht en storten ze zich in de robot-vecht-business.

De robotgevechten waren nog wel aardig, maar niet opzienbarend. Van een SF-film had het verder helaas weinig weg, daarvoor speelt de film zich teveel af in de te nabije toekomst. Het was meer een voorspelbaar drama met niet eens een likable personage. Viel vies tegen dus. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_109019532

The Next Three Days

Een vrouw gaat onschuldig levenslang de gevangenis in en krijgt zelfmoordneigingen. Haar man smeedt vervolgens een plan om haar uit te breken. Het verhaal is doodsimpel, maar het ik vond het een heerlijk vlotte film, die op geen enkel moment echt verveelt. Ik heb op het eind op 't puntje van mn stoel gezeten. Aanrader.

8
pi_109045616
Project X

Hele recensie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De conclusie is vrij simpel, het ligt er aan waar je voor naar de bioscoop wilt en met wat voor verwachtingen je de film in gaat. Heb je zin in lekker iets luchtigs en zin in een feestje, dan is Project X de juiste keuze. Heb je zin in wat diepere stof of ben je niet in de stemming voor een gigantisch middelbare schoolfeest, dan is Project X helemaal niets. Het is een lekkere feestfilm met veel vrouwelijke schoon en dreunende bassen, een flinterdun verhaaltje en net genoeg acteerwerk om het te laten slagen.
Om het nog duidelijker aan te geven: Superbad is vóór het feest, The Hangover is ná het feest, Project X is hét feest.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:47:59 #236
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_109047291
Blitz

Stathem is een agent die achter een cop-killer(Aidan Gillen, The Wire / Game of Thrones) aan zit. Onderhoudende film al vond ik het eerder een verhaal voor een serie dan een speelfilm. Recentelijk de serie Luther (net als Blitz van Britse komaf) gezien en vond het wel veel raakvlakken hebben. Jammer dat het niet zo spannend of opzienbarend wordt.

6.5
  dinsdag 13 maart 2012 @ 23:53:39 #237
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_109074462
Vanavond gezien:

The Woman In Black
Vooraf lijkt het grootste probleem van deze film de vraag of Daniel Radcliffe het Harry Potter "aura" dat om hem heen hangt van zich af kan schudden en een geloofwaardige rol kan neerzetten waarbij je niet steeds het gevoel hebt dat je naar Potter zit te kijken. Dat lukt hem gelukkig buitengewoon goed. Hij zet een goede, geloofwaardige rol neer en al snel denk je niet meer aan Potter.

De film drijft voor het grootste deel op sfeer. Een grijze,grauwe en donkere sfeer die mede goed overkomt door het trage tempo. Dat trage tempo was bij de anderen waarmee ik naar de bios ging juist één van de minpunten van de film maar ik vond het juist erg goed bij de film passen.
Ik vond `m oprecht ontzettend eng. De film zit vol met schrikmomenten, die (ondanks dat je ze al van mijlenver ziet aankomen) goed uitpakken.
Het einde mag dan wat matig en minder goed zijn dan de rest maar over het algemeen vond ik het een zéér geslaagde, erg enge film waarin een sterke Radcliffe laat zien meer te kunnen dan Harry Potter te zijn.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_109101288
Aan de hand van dit topic heb ik misschien wel leuk idee voor nieuw topic, elke user mag een lijstje van 3 films submitten met films welke misschien niet zo bekend zijn, maar wel echte aanraders.

Vervolgens kunnen andere users een ranking geven van deze films, en zo kunnen we een echte filmkenner award uitdelen, animo hiervoor?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:04:44 #239
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_109102469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:46 schreef raptorix het volgende:
Aan de hand van dit topic heb ik misschien wel leuk idee voor nieuw topic, elke user mag een lijstje van 3 films submitten met films welke misschien niet zo bekend zijn, maar wel echte aanraders.
Lijkt me een prima idee. Als het niet al bestaat
quote:
Vervolgens kunnen andere users een ranking geven van deze films, en zo kunnen we een echte filmkenner award uitdelen, animo hiervoor?
Bedoel je een award voor een user of voor een film? In beiden gevallen spreekt me dit deel van het topic minder aan.
pi_109102726
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Lijkt me een prima idee. Als het niet al bestaat

[..]

Bedoel je een award voor een user of voor een film? In beiden gevallen spreekt me dit deel van het topic minder aan.
Mjah of gewoon een rating voor het lijstje :)
Het blijft natuurlijk gewoon fun.
pi_109110744
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:32 schreef Justinn het volgende:
[ afbeelding ]

The Next Three Days

Een vrouw gaat onschuldig levenslang de gevangenis in en krijgt zelfmoordneigingen. Haar man smeedt vervolgens een plan om haar uit te breken. Het verhaal is doodsimpel, maar het ik vond het een heerlijk vlotte film, die op geen enkel moment echt verveelt. Ik heb op het eind op 't puntje van mn stoel gezeten. Aanrader.

8
Net gezien, ik upgrade hem naar een -9 :)
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:24:59 #242
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_109110894
quote:

Zolang het in een ander topic komt, zeg ik: Doen! ^O^ Heb er persoonlijk geen behoefte aan, maar er zal best animo voor zijn. :)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_109111491
Sita Sings the Blues

IMDB: An animated version of the epic Indian tale of Ramayana set to the 1920's jazz vocals of Annette Hanshaw.

Hele leuke film die op een aparte manier in elkaar in gezet. Er worden 4 soorten stijlen animatie gebruikt voor verschillende delen van de film. Een onderdeel is dat de film wordt verteld door 3 schaduwpoppen, zij vertellen de geschiedenis met een flinke dosis humor. Hoe het verhaal van Rama en Sita wordt verteld, begeleid door stukken met jazz muziek en het verhaal van de regiseusse door elkaar verweven worden is voor mij geniaal.

Kan nog niet besluiten of het een 8 of 9 is (IMDB 7,6).
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:33:17 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_109111514
Leuk idee ^O^

Vandaag gezien:

Tabu - A Story Of The South Seas
Murnau`s laatste film is het universele verhaal van een onmogelijke liefde omgeven door lokale gewoontes en gedachtegangen.
Het is een stomme film maar, anders dan bij het grootste deel van de stomme films, komen hier geen title cards in voor om de dialogen "te vertellen". Dat maakt de film speciaal, evenals de cast die grotendeels bestaat uit amateurs van de plaatstelijke bevolking. Bovendien zijn de beelden en de muziek erg mooi.
Een sterke laaste film van grootmeester Murnau.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Bad Boys
Eén van m`n favoriete Bruckheimer films, waarvan ik bij de laatste kijkbeurt (2 jaar geleden) dacht dat ie wel eens een blu-ray uitgave verdiende en er ook van zou profiteren.
Die blu-ray is er nu dus en sinds een week of 2 behoort ie tot m`n collectie. En inderdaad: de film profiteert zeker van de blu-ray transfer. De warme typische Miami-sfeer die Bay op het scherm tovert komt nog warmer en beter tot z`n recht in een transfer die er geweldig uitziet: strak en met natuurlijk een prachtige oranje tint die het beeld beheerst. Ook het geluid knalt er uit.
De film zelf is nog steeds heerlijk, Lawrence en Smith zijn super samen en de scherpe dialogen ken ik inmiddels van voor naar achteren.
Super film in een sterke uitgave!

IMDB Cijfer: 6,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_109114103
Man on a ledge

Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

102 minuten

geregisseerd door Asger Leth
met Sam Worthington, Elizabeth Banks en Jamie Bell

Een ex-politieman dreigt van het dak van een hotel te springen, middenin Manhattan. Een vrouw spot de man, schreeuwt in paniek om zich heen en een agent geeft het voorval door. Meer agenten, de brandweer en een SWAT-team arriveren ter plaatse. De politie stuurt een vrouwelijke psycholoog om hem naar beneden te praten. De zaak blijkt echter niet te zijn wat het lijkt...

ik vond het een toffe film, verhaal was niet heel bijzonder maar keek lekker weg... zit constant
spanning in de film en is gewoon een toffe film om een keer te zien!
dikke 7!
  woensdag 14 maart 2012 @ 23:33:13 #246
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_109114933

Dirty Girl (2010)

Verhaal: Het speelt zich af in de jaren 80. Een oversext tienermeisje Danielle wordt overgeplaatst naar "special-ed" van haar school. Daar wordt zij gekoppeld aan de dikke homoseksuele Clarke voor een klassen-project. Samen moeten zij twee weken lang zorg dragen over een zak meel. Die zij als baby moeten beschouwen. Danielle weet wat zij wil en dat heeft te maken met stoere pikken. Al is haar alleenstaande moeder Sue-Ann nogal dwars daarin en tevens bekeerd Mormoon. Clarke wordt getiranniseerd door zijn vader vanwege zijn homosexuele geaardheid. En het liefste droomt hij van zijn eerste keer op softe muziek. Als de familie-ruzies escaleren besluiten zij samen haar vader in Fresno/california optezoeken. Van wie Danielle het bestaan niet afwist.

Oordeel: Het idee was goed maar de uitwerking ietsjes minder. Ik kan begrijpen dat de meesten dit wel een domme film zouden vinden. Maar ik ben zelf gek op independant-films en ik vond em best goed. Wat ook opviel is dat Mila Jovovich absoluut niet kan acteren. Iets wat helemaal niet opvalt in The Resdient-Evil installments maar het blijft een tof wijf. Er zaten genoeg hilarische wtf momenten in. Wel jammer weer dat hij niet uitkomt op Bluray. Maar dat is altijd bij deze indipendant-films.

Mijn cijfer: tsja.. dikke 8 omdat Danielle! Neh 9 omdat plus Clarke _O-
iMDB: 6.2

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 14-03-2012 23:39:17 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 14 maart 2012 @ 23:37:20 #247
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_109115112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef casper019 het volgende:
Man on a ledge

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

102 minuten

geregisseerd door Asger Leth
met Sam Worthington, Elizabeth Banks en Jamie Bell

Een ex-politieman dreigt van het dak van een hotel te springen, middenin Manhattan. Een vrouw spot de man, schreeuwt in paniek om zich heen en een agent geeft het voorval door. Meer agenten, de brandweer en een SWAT-team arriveren ter plaatse. De politie stuurt een vrouwelijke psycholoog om hem naar beneden te praten. De zaak blijkt echter niet te zijn wat het lijkt...

ik vond het een toffe film, verhaal was niet heel bijzonder maar keek lekker weg... zit constant
spanning in de film en is gewoon een toffe film om een keer te zien!
dikke 7!
Vergelijkbaar met Phonebooth?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_109115870
quote:
Leuk idee. Hopelijk doet iemand er iets mee. Ik heb al een aantal goede films gevonden dankzij deze topicreeks, welke ik anders waarschijnlijk nooit zou hebben gezien.
pi_109123540
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:56 schreef Yari het volgende:

[..]

Leuk idee. Hopelijk doet iemand er iets mee. Ik heb al een aantal goede films gevonden dankzij deze topicreeks, welke ik anders waarschijnlijk nooit zou hebben gezien.
Heb dat topic in opdracht van hem ff aangemaakt.

Filmtips: Minder bekende aanraders!

Zien wel of het loopt, daar verder dus.
pi_109124922
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:37 schreef donroyco het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met Phonebooth?
geen idee die nooit geizne, maar tis gewoon een toffe lekkere wegkijk actiefilM! tis geen flm dieje nog maanden bij gaat staan ofzo maa rje heb er wel een toffe avond mee en verveeld geen seconde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')