abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109123425
Naar aanleiding van een discussie in het "Welke film heb jij pas gezien" topic en een idee van raptorix is dit topic geopend om wat minder bekende films aan te kunnen raden aan mede Fokkers.

Hoe werkt het?
Het is nog een beetje in de beta-fase, maar het idee is om 3 films aan te raden die niet zo bekend zijn bij het grote publiek, dus vaak arthouse films of films die direct naar DVD zijn gegaan in Nederland. Heb je andere ideeën, laat maar weten, alles mag, discusseer er lekker op los en we zien wel of het loopt.

Zet de titel van de film vetgedrukt, eventueel met een filmposter/dvd cover en een korte uitleg, waar de film over gaat en eventueel waarom hij zo leuk is.

Als je een aanrader hebt gezien mag je hier natuurlijk laten weten wat je ervan vond!
pi_109123434
Ik begin wel.

City Island (2009)

Met o.a. Andy Garcia en Ezra Miller

The Rizzos, a family who doesn't share their habits, aspirations, and careers with one another, find their delicate web of lies disturbed by the arrival of a young ex-con (Strait) brought home by Vince (Garcia), the patriarch of the family, who is a corrections officer in real life, and a hopeful actor in private.

Leuke film over een weirde familie waar alles net niet lekker loopt. Gewoon een lekkere feel-good film die soms een beetje arthouse achtig overkomt, maar totaal niet zwaar is.

True Romance (1993)

Met o.a. Christian Slater en Patricia Arquette en geschreven door Tarantino, maar geen typische Tarantino film!

Clarence marries hooker Alabama, steals cocaine from her pimp, and tries to sell it in Hollywood, while the owners of the coke try to reclaim it.

Ik vind dit zelf één van de beste films die ik ken. Heerlijk hoe ze elkaar ontmoeten en daarna hun leven laten leiden door de enorme liefde tussen die twee. Toch is het totaal geen romantische film, meer een actie/thriller met achtervolgingen, bad guys, maffia, strippers en dealers. Ook leuk om Brad Pitt te zien als simpele bijrol. Ook hebben Christopher Walken, Samuel L. Jackson, Val Kilmer en Dennis Hopper rollen in deze film!

London (2005)

Met o.a. Jessica Biel, Chris Evans en Jason Statham

London is a drug laden adventure that centers on a party in a New York loft where a young man is trying to win back his ex-girlfriend.

Ooit gezien samen met een vriend toen we beide net uit een lange relatie kwamen en we konden ons zo goed vinden in deze film (behalve dronken wij alcohol in plaats van overmatige snuiverij) dat deze me altijd is bij gebleven. Het gaat over Syd die samen met Bateman (held!) naar het afscheidsfeestje gaat van zijn ex (zonder uitnodiging), waar hij maar niet overheen kan komen. Je kan het karakter verschrikkelijk vinden of totaal met hem mee leven en natuurlijk is Jason Statham met zijn droge praat en lompe gedrag, heerlijk in deze film. Come on than you cunt!
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:23:27 #3
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_109123951
Tángshān Dàdìzhèn

Geweldige film over 1976 aardbeving in japan en een meisje dat van haar familie word gescheiden. Erg goede film.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_109124060
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:23 schreef trigt013 het volgende:
Tángshān Dàdìzhèn

Geweldige film over 1976 aardbeving in japan en een meisje dat van haar familie word gescheiden. Erg goede film.
Das maar 1 film ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:26:39 #5
34974 trigt013
pi_109124064
On the Beach (2002)

BBC tv film over de nasleep van een nucleaire oorlog.

http://en.wikipedia.org/wiki/On_the_Beach_%282000_film%29
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:30:37 #6
34974 trigt013
pi_109124194
Fukkatsu no hi

Film over een virus dat de mensheid vernietigd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Virus_%281980%29
pi_109124465
Vidocq

Prachtige detective film in het Parijs van 1830, deze film vind ik een beetje iets weg hebben van in the Name of the Rose. Ook vreemde kleureffecten en vervormingen die af en toe gebruikt worden draagt mee aan het mysterieuze.

Les rivières pourpres

Erg spannende thriller met Jean Reno, voor de rest goed acteerwerk, film die gewoon lekker loopt naar mijn mening.

Angie (2009)

Naar mijn mening 1 van de betere Nederlandse films, aardig verhaal met een erg donker randje en vooral goede acteer prestaties van Annemarie Röttgering en Daniël Boissevain.
Ook erg gave bijrol van Jack Wouterse.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_109131893

Een heel wonderlijk verhaal over een insectenverdelger die van het padje af is geweest en die in een wijnstreek een insect komt verdelgen dat een typisch maar gewaardeerd smaakje aan de wijn geeft, waarbij hij zichzelf in de nesten werkt met de plaatselijke schonen. Surrealistisch en absurd, maar niet stroef.

Als ik de zaal binnenloop en het blijkt een Chinese zwartwitfilm te zijn word ik ook niet meteen heel vrolijk, maar ik vond hem heel erg geestig en erg indrukwekkend.

Eigenlijk is het een heel beroemde grote film. Ik spreek alleen zelden iemand die hem kent. Op een of andere manier lijkt hij toch in de vergetelheid geraakt. Geestig, satirisch en niet minder actueel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:34:24 #9
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109162738
True Romance is toch niet bepaald minder bekend
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:45:18 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_109175312
En Network is ook redelijk bekend hoor.

Niks verkeerd met het onder de aandacht brengen van minder bekende films. Maar wat is het verschil van dit topic met het Welke film heb je vandaag/pas gezien-topic?

Een beste 'onbekende/obscure film'-tournament zou daarentegen wel leuk zijn. Met wat voorwaarden (niet teveel votes o.a.) kan dat wel een succes worden. Je mede-FOK!kers worden dan ook aangemoedigd om die onbekendere films te kijken dmv updates.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 16 maart 2012 @ 20:41:24 #11
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_109181771
!Eens.
Ik blijf fijn in dat andere topic.
pi_109182854
Volgens mij was er ook niet echt animo voor deze aanraders, misschen een soort subtopic van die andere waar je kan doorpraten over bepaalde films, met interne links ofzo? Soort van comments gedeelte op een bepaalde film? Of is dat niet mogelijk.
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 21:09:15 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_109182977
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:06 schreef JDx het volgende:
Volgens mij was er ook niet echt animo voor deze aanraders, misschen een soort subtopic van die andere waar je kan doorpraten over bepaalde films, met interne links ofzo? Soort van comments gedeelte op een bepaalde film? Of is dat niet mogelijk.
Dit topic is er
Welke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CXCVII
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_109184873
Haha ja, maar het probleem was juist dat daar discussies niet mogelijk waren, dat werd allemaal verwijderd, en vragen om aanraders mocht ook niet.

Maar goed, dit is ook niet mijn topic, maar die van raptorix, heb 'm alleen geopend voor hem.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:00:21 #15
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_109185429
Zahrada (the garden 1995)

quote:
Verrassende ontdekkingen in een oude tuin helpen de dertiger Jakub zichzelf en de wereld beter te begrijpen. Komedie over een mysterieuze wereld in de tuin van een oud huis. Jakub is dertig jaar oud als hij geconfronteerd wordt met een grote hoeveelheid problemen. Hij is niet in staat zijn relatie met de getrouwde vrouw Tereza tot een goed einde te brengen, zijn werk bevalt hem niet en zijn vader, met wie hij zijn huis deelt, begrijpt hem niet. Jakub besluit tot een omvangrijke koerswijziging van zijn leven. Hij brengt een aantal dagen door in het verlaten buitenhuis van zijn grootvader, maar vermoedt niet dat zijn verblijf langer gaat duren dan gepland.
Mooi filosofisch en sprookjesachtige film. Bordevol met symboliek die er soms wellicht net iets te dik bovenop ligt maar bovenal een sereen en dromerig meesterwerkje.

Kimyô na Sâkasu (Strange Circus, 2005)

quote:
De aan een rolstoel gekluisterde Teako is een succesvolle schrijfster van erotische boeken en woont in een luxueus appartement omringd door enkele jonge assistenten en redacteuren. Ze is bezig een choquerend boek te schrijven over een incestueuze driehoeksverhouding tussen een vader, moeder, en dochter. Een nieuwe jonge editor, Yuji, begint een onderzoek naar Teako en ontdekt dat ze niet echt verlamd is.
Mijn favouriete film van een van mijn favouriete regisseurs van de laatste tijd; Shion Sono. Erg controversieel, avant gardistisch en extreem ongemakkelijk. Alle taboes komen voorbij, Sripski film was een walk in the park in vergelijking met deze film imo.

Little Otik (Greedy Guts, 2000)

:9

quote:
When a childless couple learn that they cannot have children, it causes great distress. To ease his wife's pain, the man finds a stump in the backyard and chops it and varnishes it into the shape of a child. However the woman takes the root as her baby and starts to pretend that it is real. When the root takes life they seem to have gained a child; but its appetite is much greater than that of a normal child
Erg, erg vreemd. Raar meesterwerkje!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_109194015

In Your Absence, film die zich afspeelt op het broeierige Spaanse platteland waar de gemoederen langzaam oplopen nadat een vreemdeling bevriend raakt met een jonge jongen.
pi_109205151
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:23 schreef trigt013 het volgende:
Tángshān Dàdìzhèn

Ga deze zeker binnenkort kijken, thanks
  zondag 18 maart 2012 @ 13:12:27 #18
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_109229151
niet geheel onbekend, maar zeker de moeite waard

Before Sunset en Before Sunrise.

Equilibrium
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_109234117
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 13:12 schreef DenWauwelaar het volgende:
niet geheel onbekend, maar zeker de moeite waard

Before Sunset en Before Sunrise.

Equilibrium
Vooral before Sunset is goed, dat vervolg viel me een beetje tegen.

Equilibrium ook leuk idd.
pi_109384377
Voor wie weleens een blik wil werpen achter de schermen van de modewereld en hoe een rijzend model daarin functioneert moet eens onderstaande film bekijken. Best wel de moeite waard.

Picture Me
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 maart 2012 @ 13:02:44 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_109384530
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Vooral before Sunset is goed, dat vervolg viel me een beetje tegen.

laat Before Sunset nou juist het vervolg zijn...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_109384657
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:02 schreef Tokus het volgende:

[..]

laat Before Sunset nou juist het vervolg zijn...
Oh haha, ja nouja, waar ze jong zijn is de leukste :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')