Klinkt raar, maar soms is afleiding helemaal niet zo naar hoor in dit soort situaties...helpt om het constant rondspoken van de situatie in je hoofd wat te doorbreken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik hoop dat de mensen die de herdenking organiseren hem bellen en zeggen, kom alsjeblieft niet, blijf gewoon in Oostenrijk.
Gezellig samen met Tulleken en zijn vrouw!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef Catbert het volgende:
Dan lynchen we 'em gewoon, lekker oldscool.
Geef duidelijk weer wat voor'n site het is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef remlof het volgende:
Smakeloos weer van GeenStijl: BREKEND: Eyeworks filmt overlijden Friso
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef remlof het volgende:
Een of andere oorlog of zo...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:24 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Excuses voor mijn ontwetendheid maar wat voor een herdenkingsdag?
uberhaupt naar geenstijl gaan.... zegt meer over jou, dan over de berichtgevingquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef remlof het volgende:
Maar een 'herdenking' lijkt me niet echt een fijne afleiding..quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Klinkt raar, maar soms is afleiding helemaal niet zo naar hoor in dit soort situaties...helpt om het constant rondspoken van de situatie in je hoofd wat te doorbreken.
Tenzij het hart wel activiteit laat zien maar niet genoeg om rond te pompen, dan ga je reanimerend naar het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:21 schreef BenQnie het volgende:
[..]
In principe is het zo dat je reanimeert tot er deskundig personeel aanwezig is. Alleen het feit is dat dat deskundig personeel ook geen dood mag constateren. Alleen een arts mag dat. Een arts is alleen niet altijd aanwezig bij de reanimatie (bijna nooit) en dan wordt er een protocol afgewerkt door de ambulance/traumaheli en dat protocol neemt ongeveer 25 minuten in beslag. Dan wordt er "gewoon" gestopt en ben je dus in principe opgegeven.
Dus je geeft nu toe dat jouw situatie en die van Friso niet te vergelijken zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat kun jij een onzin uitkramen. Ik heb nergens gezegd dat ik 3 uur zonder zuurstof heb gezeten.
Alleen dat mijn hart na 3 uur stilliggen weer op gang is gebracht.
Dat gebeurt toch meestal als er bijna geen kans is dat iemand weer bij bewustzijn komt?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
En jouw conclusie is dan dat ze nu gaan beslissen of ze de stekker eruit trekken?
Tuurlijk nietquote:
Nee? Dat gebeurt als iemand hersendood is. Op dit moment weten ze niet hoe groot die kans is. Nogmaals; heb je de persconferentie uberhaupt gezien?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:26 schreef Madame_Paon het volgende:
Dat gebeurt toch meestal als er bijna geen kans is dat iemand weer bij bewustzijn komt?
Wat maak je je druk zeg. Laat hem lekker zelf beslissen of hij wil of niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Prins van Oranje bij 70e herdenking slag in de Javazee
27 februari 2012
Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje woont op maandag 27 februari in de Kloosterkerk in Den Haag de 70e herdenking bij van de slag in de Javazee.
Daar wordt Willem-Alexander verwacht. Werkelijk, je verwacht toch niet dat hij echt gaat komen?
Ik vroeg me af hoe ze over die persconferentie van 12:00 zouden berichten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:25 schreef Onnoman het volgende:
[..]
uberhaupt naar geenstijl gaan.... zegt meer over jou, dan over de berichtgeving
ik vind je verder prima kerel hoor
Jij weet alles al? Betweter.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:26 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tuurlijk nietJe wil niet dat het een gezellige boel wordt met de hele familie maar het maakt echt geen ruk uit. Hoeveel er exact meegaan is vooral aan de familie, zolang het maar geen grote groep is.
Jawel. Hoe hard ook, ook dat is het leven en dat gaat gewoon door.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Werkelijk, je verwacht toch niet dat hij echt gaat komen?
idd t is bewonderenswaardig maar hij hoort nu in de eerste plaats gewoon "broer" te zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:
En Willem-Alexander wordt geacht komende maandag een of andere herdenking bij te wonen? Jongen, zeg dat toch af!
Inderdaad werkelijk schandalig dat ze dit gepland hebben nog voor het ongelukquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Daar wordt Willem-Alexander verwacht. Werkelijk, je verwacht toch niet dat hij echt gaat komen?
Het gaat om het principe!! Iemand vond het raar dat een hart na 20 minuten nog op gang gebracht kan worden. Zeg ik dat het ook kan na 3 uur!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ja nog steeds nauwelijks vergelijkbaar,
fijn weekend
Er was een arts aanwezig. Er zit altijd een arts in de helicopter.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel hoor. Zeker daar!
Er mag pas gestopt worden als een arts zegt dat de persoon in kwestie overleden is.
Ik weet niet of er een arts ter plekke was, of alleen hulpverleners?
Dus, moet er gereanimeerd worden, totdat ze in het ziekenhuis zijn, dan proberen ze het nog met apparatuur, lukt dat niet, dan verklaart een arts hem dood.
Ik weet wel hoe het er in een ziekenhuis aan toe gaat wat betreft bezoek enzo, heb er 10 weken gelegen. Het aantal personen is gewoon een richtlijn, als je in plaats van 2 3 broers hebt wordt je echt niet gevraagd er eentje van thuis te laten.quote:
Wat dan? Moet hij nu 14 dagen rouwen en mag hij alleen in het toilet alleen zijn? Friso leeft nog en het ziet er naar uit dat er verdomd weinig gaat veranderen de komende weken behalve dat prins Friso naar een behandelkliniek zal gaanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:
En Willem-Alexander wordt geacht komende maandag een of andere herdenking bij te wonen? Jongen, zeg dat toch af!
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat om het principe!! Iemand vond het raar dat een hart na 20 minuten nog op gang gebracht kan worden. Zeg ik dat het ook kan na 3 uur!
Smakeloos, ja nou en?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef remlof het volgende:
Laatste keer: hart en hersenen staan los van elkaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat om het principe!! Iemand vond het raar dat een hart na 20 minuten nog op gang gebracht kan worden. Zeg ik dat het ook kan na 3 uur!
Als die hersenen van Friso zolang zonder zuurstof hadden gezeten dat er GEEN hersenfunctie meer was, hadden ze ook dat hart niet meer aan de gang gekregen.
Het is niet raar dat een hart weer op gang gebracht kan worden, na langere tijd. Zolang er maar hersenactiviteit is.
Dat is gewoon onzin. Je hart wordt niet aangestuurd door je hersenen. Werkt volledig zelfstandig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:27 schreef Gia het volgende:
Als die hersenen van Friso zolang zonder zuurstof hadden gezeten dat er GEEN hersenfunctie meer was, hadden ze ook dat hart niet meer aan de gang gekregen.
Een "aanval" op Eyeworks en Reinout Oerlemans vind jij smakeloos ?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef remlof het volgende:
Het was idd gepland maar Beatrix zou gaan. Door het ongeluk van Friso gaat Wim-Alex echter zodat Bea in Oostenrijk kan blijven nadat ze dit weekend even naar nederland gaatquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Inderdaad werkelijk schandalig dat ze dit gepland hebben nog voor het ongeluk
Wijf, waar maak je je druk om.
Het is""werk" en je ziet vaker dat mensen hun normale werk(want dat is dit voor WA) als afleiding gebruiken om niet 24/7 bezig te zijn met de situatie waarin ze zich bevinden. Het is natuurlijk voor een ieder anders, sommige mensen zullen als verlamd zijn in dit soort situaties terwijl anderen juist afleiding zoeken in dingen als hun werk, we weten uiteraard niet hoe WA is in deze maar wellicht ziet hij dit als een mogelijkheid om zijn normale leven weer een beetje op te pikken (hoe moeilijk ook), zeker als dat met zijn broer nog maanden of wellicht jaren gaat duren.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar een 'herdenking' lijkt me niet echt een fijne afleiding..
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:28 schreef Copycat het volgende:
Gia, open een topic over je fantastische hersenen. Met beschadiging et al.
Copycat, zak in de stront, met je kutopmerkingen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:28 schreef Copycat het volgende:
Gia, open een topic over je fantastische hersenen. Met beschadiging et al.
Bij de herdenking zijn de nazaten van de mensen die omkwamen ter verdediging van het koninkrijk, Beatrix heeft al afgezegd, er zal alle begrip voor zijn maar dan moet het vanuit de herdenking komen. Het koningshuis moet zich daar wel vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:27 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
idd t is bewonderenswaardig maar hij hoort nu in de eerste plaats gewoon "broer" te zijn.
Ik ben net wakker.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:26 schreef Catbert het volgende:
Nee? Dat gebeurt als iemand hersendood is. Op dit moment weten ze niet hoe groot die kans is. Nogmaals; heb je de persconferentie uberhaupt gezien?
En ga jij maar terug naar biologieles.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Copycat, zak in de stront, met je kutopmerkingen.
Ik reageer alleen op iemand die niet snapt dat een hart na een langer hartstilstand weer aan de gang gebracht kan worden.
Het gaat hier om de hersenen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik reageer alleen op iemand die niet snapt dat een hart na een langer hartstilstand weer aan de gang gebracht kan worden.
Echt niet!!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:29 schreef Catbert het volgende:
Dat is gewoon onzin. Je hart wordt niet aangestuurd door je hersenen. Werkt volledig zelfstandig.
Lul dan ook niet zulke poep.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon alsnog zien. Het is een beetje lastig dat mensen hier vanalles gaan roepen zonder de persco gezien te hebben, die was heel duidelijk.quote:
Hoe kan het hart van een hersendode persoon dan nog kloppen? Ademhalen gaat via je hersenen, het hart niet.quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:31 schreef Onnoman het volgende:
Ik heb wel eens een stukje van mn eigen hersenen gegeten.. resultaat:
"ik maak in regelmaat kansloze topics aan"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |