Het ligt aan het soort bieslook wat je koopt. De ene is winterhard en andere niet. Ik had 2 soorten bieslook uit zaad (gewone bieslook en knoflook bieslook). De ene moet ik ieder jaar opnieuw zaaien en de ander komt steeds weer op. Al heeft ie dit jaar de week met -20 niet overleefd en heb ik ze alle 2 opnieuw moeten zaaien...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 18:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Exuse me, bieslook is wel meerjarig. Niet dat dat het bij mij nou goed doet. Geen idee wat ik fout doe. Ik ga het binnenkort maar weer eens met een nieuwe plant proberen.
Mijn bieslook stond al leuk 10 cm hoog toen de vorst plotseling kwam. Denk dat dat m de das om heeft gedaan...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:02 schreef LieLie het volgende:
Mijn bieslook is keihoog in bloei en winterhard![]()
En de peterselie en basilicum gaan ook goed!
Oh echt? Ik heb mijn bieslook gekregen van mijn schoonmoeder, geen idee hoe lang hij daar in de grond heeft gestaan. Vervolgens heeft hij hier een winter lang in een pot in de schuur gestaan. Daar vroor het en hij kreeg geen water. Liep toch gewoon uit en toen weer in de tuin gezet, doet het nog steeds top!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:05 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mijn bieslook stond al leuk 10 cm hoog toen de vorst plotseling kwam. Denk dat dat m de das om heeft gedaan...
Ah kijk dat is misschien t verschil. Bij mij staat ie (al een jaar of 3) in een bak op mn balkon en ik ga m er niet iedere keer uit halen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh echt? Ik heb mijn bieslook gekregen van mijn schoonmoeder, geen idee hoe lang hij daar in de grond heeft gestaan. Vervolgens heeft hij hier een winter lang in een pot in de schuur gestaan. Daar vroor het en hij kreeg geen water. Liep toch gewoon uit en toen weer in de tuin gezet, doet het nog steeds top!
Dat bedoel ik ook niet hoor. Hij heeft alleen na zijn 'verhuizing' in de schuur gestaan, verder staat hij gewoon in de grond.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ah kijk dat is misschien t verschil. Bij mij staat ie (al een jaar of 3) in een bak op mn balkon en ik ga m er niet iedere keer uit halen.Hij deed t tot afgelopen vorst periode prima mja daarna dus niet meer.
Ok dan had ik je idd verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:33 schreef LieLie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet hoor. Hij heeft alleen na zijn 'verhuizing' in de schuur gestaan, verder staat hij gewoon in de grond.
Ik geloof dat de mand gemaakt is van wilgentenen...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is vast verschil in kwaliteit bij riet. Succes!
Ik zeg ook niet dat ik er alvast aan ga beginnenquote:Op zondag 10 februari 2013 23:15 schreef Outpost76 het volgende:
Mij nog te vroeg...
Zaden planten ok maar ik ga er nu nog niet aan beginnen.
Ik heb nog helemaal niets in mijn tuin staan, dus ik ga eens kijken wat ik allemaal in kan passenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oeh, het ziet er uit dat je een flinke tuin hebt, lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |