abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108370101
Ik vind dit seizoen eigk best wel goed gemonteerd. De makers weten natuurlijk allang dat Liesbeth qua acteerwerk niet de beste mol bleek. En dat ze ook nog eens haar acties best opzichtig deed. (Wat wel een erg lage pot en veel mislukte opdrachten heeft opgeleverd. Hierin was ze gewoon echt een GOEDE mol.). Alleen het acteerwerk minder. Daardoor heeft (denk ik natuurlijk) de redactie haar juist redelijk in de picture gezet (terwijl de mol normaal op de achtergrond blijft). Vooral met vorig jaar in het achterhoofd, toen art heel verdacht was/werd gemaakt en dat veel mensen vertelden dat art het niet kon zijn, omdat het er te bovenop lag.
Ook merk je dit jaar deze reactie bij Liesbeth, "het zou er bovenop liggen". En daarna wordt ze opeens een slechte mol als ze het toch zou zijn :').
Er werd nu een keer wat opzichtiger gemold (met een lage pot als resultaat) en ook de montage bracht het goed genoeg in beeld. Een risico dat de makers hebben genomen om (denk ik) mensen op het verkeerde been te zetten. En met resultaat ook nog.

Enigste wat Liesbeth te verwijten is dat ze inderdaad geen goede actrice is. Maar er zijn maar weinig mollen geweest die het echt goed konden verbergen. Dit lijkt me ook het lastigste van alles hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108370523
Ik had liesbeth op 1, Frits en Tim op 2/3(na de onderhandelingen). Nu weet ik zeker dat het liesbeth is. Ik wist het zeker toen Tim de rest moest navigeren door het doolhof. Liesbeth was weer haantje de voorste om de hele opdracht te kunnen mollen. ( B-) )
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_108378366
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 00:07 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik vind dit seizoen eigk best wel goed gemonteerd. De makers weten natuurlijk allang dat Liesbeth qua acteerwerk niet de beste mol bleek. En dat ze ook nog eens haar acties best opzichtig deed. (Wat wel een erg lage pot en veel mislukte opdrachten heeft opgeleverd. Hierin was ze gewoon echt een GOEDE mol.). Alleen het acteerwerk minder. Daardoor heeft (denk ik natuurlijk) de redactie haar juist redelijk in de picture gezet (terwijl de mol normaal op de achtergrond blijft). Vooral met vorig jaar in het achterhoofd, toen art heel verdacht was/werd gemaakt en dat veel mensen vertelden dat art het niet kon zijn, omdat het er te bovenop lag.
Ook merk je dit jaar deze reactie bij Liesbeth, "het zou er bovenop liggen". En daarna wordt ze opeens een slechte mol als ze het toch zou zijn :').
Er werd nu een keer wat opzichtiger gemold (met een lage pot als resultaat) en ook de montage bracht het goed genoeg in beeld. Een risico dat de makers hebben genomen om (denk ik) mensen op het verkeerde been te zetten. En met resultaat ook nog.

Enigste wat Liesbeth te verwijten is dat ze inderdaad geen goede actrice is. Maar er zijn maar weinig mollen geweest die het echt goed konden verbergen. Dit lijkt me ook het lastigste van alles hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijkt het Hadewych te zijn :').
Amen.
pi_108378432
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:50 schreef Jivis het volgende:

[..]

Blijkt het Hadewych te zijn :').
Haar zou ik echt een slechte mol vinden... Ze heeft gewoon serieus geld in de pot gebracht op momenten dat dat helemaal niet had gehoeven...
pi_108378468
Hadewych gaat winnen, en Anne Marie is gewoon de mol.
  Moderator zaterdag 25 februari 2012 @ 11:56:51 #81
42184 crew  DaMart
pi_108378539
quote:

SPOILER
Die kruizen zijn juist een erg sterke hint richting Hadewych.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_108381911
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 11:54 schreef SwiffMeister het volgende:
Hadewych gaat winnen, en Anne Marie is gewoon de mol.
Anne Marie, heeft die niet van alle 3 het meeste geld binnen gebracht? Ook op momenten dat een mol dat niet zou doen? En die was wel heel erg gespannen toen ze bijna de vrijstelling ging winnen bij het kwartetten.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_108384625
Mocht Anne Marie de Mol zijn, dan klopt het spel eigenlijk niet helemaal meer. Dat zou betekenen dat de overige kandidaten opzichtig zijn gaan mollen om de verdenkingen te trekken, waardoor de Mol meer geld in het laadje brengt dan de overige kandidaten. Zou vreemd zijn en daarom gok ik ook op Liesbeth.
Dit, dus.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:40:45 #84
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_108384847
Dat er nog serieus mensen niet op liesbeth zitten
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:42:54 #85
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_108384892
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:31 schreef Buitendam het volgende:
Mocht Anne Marie de Mol zijn, dan klopt het spel eigenlijk niet helemaal meer. Dat zou betekenen dat de overige kandidaten opzichtig zijn gaan mollen om de verdenkingen te trekken, waardoor de Mol meer geld in het laadje brengt dan de overige kandidaten. Zou vreemd zijn en daarom gok ik ook op Liesbeth.
Het verklaart wel de historisch lage pot.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:48:04 #86
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108385011
Promo voor volgende week. Liesbeth wordt ontvoerd.

http://www.nederland1.nl/programma/wie-is-de-mol
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_108385262
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het verklaart wel de historisch lage pot.
Dat wel, maar het zou wel echt ten koste gegaan zijn van het spel.
Dit, dus.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:03:38 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_108385345
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat wel, maar het zou wel echt ten koste gegaan zijn van het spel.
Tsja, het is toch eigenlijk al jaren zo dat de kandidaten expres verdacht doen en de mol juist zorgt voor wat geld in de pot om de verdenkingen te voorkomen?

Dat wordt trouwens extra in de hand gewerkt doordat de te winnen bedragen zo laag zijn. Als er echt serieus geld op het spel staat, bedenk je je als kandidaat wel twee keer voordat je dat laat schieten om jezelf verdacht te maken. En andersom zou de mol ook niet zo snel geneigd zijn te cashen als het bedrag te fors was.

Ik zeg: overal een nulletje achter :7
pi_108386158
Mja als overal een nulletje achter komt te staan, maakt het nog weinig uit. Als de mol dan een keer 1000 euro in de pot zou doen (waar dat nu bijv 100 is), is dat dan in verhouding nog steeds een laag bedrag.
Feauteaux
  zaterdag 25 februari 2012 @ 16:44:06 #90
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_108386338
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
Mja als overal een nulletje achter komt te staan, maakt het nog weinig uit. Als de mol dan een keer 1000 euro in de pot zou doen (waar dat nu bijv 100 is), is dat dan in verhouding nog steeds een laag bedrag.
Het is eerder zo dat de mol nu af en toe voor 1000 euro zorgt. Als dat 10.000 zou zijn, denk je eerst wel even twee keer na.
pi_108386469
De opzet van het spel is ook fundamenteel verkeerd. Kandidaten hebben er baat bij geen geld in de pot te krijgen (beter een lage pot winnen dan een hoge pot niet winnen). De mol heeft geen motivatie om zijn best te doen om geld uit de pot te houden, want hij krijgt zijn portie toch wel.

De vraag is alleen hoe je de opzet van het spel kunt wijzigen om iedereen goed te motiveren. De beloning van de mol moet op een of andere manier afhankelijk worden van zijn prestaties, maar hoe? Misschien dat de mol een bedrag moet krijgen dat een basisbedrag is, min (een percentage van) het bedrag dat de pot in gaat. En kandidaten moeten misschien persoonlijk beloond worden voor geld dat in de pot gaat.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_108386550
Ik moest het nog kijken, maar jammer dat de titel het al verraadde.

En jammer dat Tim eruit is, nu lijkt echt alles naar Liesbeth te wijzen.
pi_108387896
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 16:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is eerder zo dat de mol nu af en toe voor 1000 euro zorgt. Als dat 10.000 zou zijn, denk je eerst wel even twee keer na.
De eindpot komt dan ook een 0 achter te staan dus in verhouding maakt het vrij weinig uit. Want wat is nou een keer 10.000 euro op een pot van een ton of meer?

Mij lijkt een beter alternatief dat er vaker flinke bedragen uit de pot worden gehaald als opdrachten mislukken. Als je dan je best niet doet omdat je loopt te mollen, loop je niet alleen geld mis, maar verlies je ook nog eens een lading geld. En dan dus echt een flink bedrag dat groot is in verhouding tot de pot.
Feauteaux
pi_108389546
quote:

SPOILER
Ik vind het een beetje een omgekeerde redenatie. Lijkt mij logischer dat ze een Mol kiezen die wél kan acteren, en niet een die niet kan acteren en dat met creatief monteerwerk dat weg moeten moffelen. En als het toch wel zo gegaan is, Liesbeth werd al heel vroeg door veel mensen verdacht, nu ook door een grote meerderheid (althans op de website van widm), dus dan is dat plan jammerlijk mislukt...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_108389711
Net de special gelezen. Snap niet dat velen het zo verdacht vinden dat Hadewych het kleinste bedrag in de pot stopte bij het doolhof.

Het is maar een klein bedrag, maar wel een bedrag dat ze wel in de pot kreeg, zeer onnodige actie voor een mol! In tegenstelling tot Liesbeth, die de envelop pakte met het grootste bedrag en zich liet pakken door de instructies niet op te volgen... Natuurlijk ook de reden dat ze graag als eerste wilde, dan heb je meer kans om die envelop te pakken te krijgen en dus uit te schakelen.
Feauteaux
  zaterdag 25 februari 2012 @ 18:55:18 #96
12221 Tijn