SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:07 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik vind dit seizoen eigk best wel goed gemonteerd. De makers weten natuurlijk allang dat Liesbeth qua acteerwerk niet de beste mol bleek. En dat ze ook nog eens haar acties best opzichtig deed. (Wat wel een erg lage pot en veel mislukte opdrachten heeft opgeleverd. Hierin was ze gewoon echt een GOEDE mol.). Alleen het acteerwerk minder. Daardoor heeft (denk ik natuurlijk) de redactie haar juist redelijk in de picture gezet (terwijl de mol normaal op de achtergrond blijft). Vooral met vorig jaar in het achterhoofd, toen art heel verdacht was/werd gemaakt en dat veel mensen vertelden dat art het niet kon zijn, omdat het er te bovenop lag.
Ook merk je dit jaar deze reactie bij Liesbeth, "het zou er bovenop liggen". En daarna wordt ze opeens een slechte mol als ze het toch zou zijn.
Er werd nu een keer wat opzichtiger gemold (met een lage pot als resultaat) en ook de montage bracht het goed genoeg in beeld. Een risico dat de makers hebben genomen om (denk ik) mensen op het verkeerde been te zetten. En met resultaat ook nog.
Enigste wat Liesbeth te verwijten is dat ze inderdaad geen goede actrice is. Maar er zijn maar weinig mollen geweest die het echt goed konden verbergen. Dit lijkt me ook het lastigste van alles hoor.Blijkt het Hadewych te zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Amen.
Haar zou ik echt een slechte mol vinden... Ze heeft gewoon serieus geld in de pot gebracht op momenten dat dat helemaal niet had gehoeven...quote:
Die kruizen zijn juist een erg sterke hint richting Hadewych.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anne Marie, heeft die niet van alle 3 het meeste geld binnen gebracht? Ook op momenten dat een mol dat niet zou doen? En die was wel heel erg gespannen toen ze bijna de vrijstelling ging winnen bij het kwartetten.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 11:54 schreef SwiffMeister het volgende:
Hadewych gaat winnen, en Anne Marie is gewoon de mol.
Het verklaart wel de historisch lage pot.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:31 schreef Buitendam het volgende:
Mocht Anne Marie de Mol zijn, dan klopt het spel eigenlijk niet helemaal meer. Dat zou betekenen dat de overige kandidaten opzichtig zijn gaan mollen om de verdenkingen te trekken, waardoor de Mol meer geld in het laadje brengt dan de overige kandidaten. Zou vreemd zijn en daarom gok ik ook op Liesbeth.
Dat wel, maar het zou wel echt ten koste gegaan zijn van het spel.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het verklaart wel de historisch lage pot.
Tsja, het is toch eigenlijk al jaren zo dat de kandidaten expres verdacht doen en de mol juist zorgt voor wat geld in de pot om de verdenkingen te voorkomen?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat wel, maar het zou wel echt ten koste gegaan zijn van het spel.
Het is eerder zo dat de mol nu af en toe voor 1000 euro zorgt. Als dat 10.000 zou zijn, denk je eerst wel even twee keer na.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
Mja als overal een nulletje achter komt te staan, maakt het nog weinig uit. Als de mol dan een keer 1000 euro in de pot zou doen (waar dat nu bijv 100 is), is dat dan in verhouding nog steeds een laag bedrag.
De eindpot komt dan ook een 0 achter te staan dus in verhouding maakt het vrij weinig uit. Want wat is nou een keer 10.000 euro op een pot van een ton of meer?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat de mol nu af en toe voor 1000 euro zorgt. Als dat 10.000 zou zijn, denk je eerst wel even twee keer na.
Ik vind dit seizoen eigk best wel goed gemonteerd. De makers weten natuurlijk allang dat Liesbeth qua acteerwerk niet de beste mol bleek. En dat ze ook nog eens haar acties best opzichtig deed. (Wat wel een erg lage pot en veel mislukte opdrachten heeft opgeleverd. Hierin was ze gewoon echt een GOEDE mol.). Alleen het acteerwerk minder. Daardoor heeft (denk ik natuurlijk) de redactie haar juist redelijk in de picture gezet (terwijl de mol normaal op de achtergrond blijft). Vooral met vorig jaar in het achterhoofd, toen art heel verdacht was/werd gemaakt en dat veel mensen vertelden dat art het niet kon zijn, omdat het er te bovenop lag.
Ook merk je dit jaar deze reactie bij Liesbeth, "het zou er bovenop liggen". En daarna wordt ze opeens een slechte mol als ze het toch zou zijn.
Er werd nu een keer wat opzichtiger gemold (met een lage pot als resultaat) en ook de montage bracht het goed genoeg in beeld. Een risico dat de makers hebben genomen om (denk ik) mensen op het verkeerde been te zetten. En met resultaat ook nog.
Enigste wat Liesbeth te verwijten is dat ze inderdaad geen goede actrice is. Maar er zijn maar weinig mollen geweest die het echt goed konden verbergen. Dit lijkt me ook het lastigste van alles hoor.Ik vind het een beetje een omgekeerde redenatie. Lijkt mij logischer dat ze een Mol kiezen die wél kan acteren, en niet een die niet kan acteren en dat met creatief monteerwerk dat weg moeten moffelen. En als het toch wel zo gegaan is, Liesbeth werd al heel vroeg door veel mensen verdacht, nu ook door een grote meerderheid (althans op de website van widm), dus dan is dat plan jammerlijk mislukt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine ©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
In eerdere seizoenen, met name voordat het met BN'ers werd gespeeld, werden de kandidaten veel harder behandeld. Ze moesten bv hun bagage afgeven en werden ze tijdens de opdrachten behoorlijk afgebeuld, moesten zelf koken en hadden minder comfortabele slaapplaatsen. Een gewonnen opdracht leidde dan ook niet altijd tot geld in de pot, maar ook tot persoonlijke perks, zoals een nacht in een luxe hotel slapen of een keer een goede maaltijd eten. Dat was een enorme motivatie voor de kandidaten om te proberen een opdracht te laten slagen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De opzet van het spel is ook fundamenteel verkeerd. Kandidaten hebben er baat bij geen geld in de pot te krijgen (beter een lage pot winnen dan een hoge pot niet winnen). De mol heeft geen motivatie om zijn best te doen om geld uit de pot te houden, want hij krijgt zijn portie toch wel.
De vraag is alleen hoe je de opzet van het spel kunt wijzigen om iedereen goed te motiveren. De beloning van de mol moet op een of andere manier afhankelijk worden van zijn prestaties, maar hoe? Misschien dat de mol een bedrag moet krijgen dat een basisbedrag is, min (een percentage van) het bedrag dat de pot in gaat. En kandidaten moeten misschien persoonlijk beloond worden voor geld dat in de pot gaat.
De winnaar mag het geld echt zelf houden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is dat geld voor de BNérs zelf, of voor een goed doel?
Want die paar honderd euro zegt ze natuurlijk niks, de stijgende marktwaarde van op tv verschijnen levert veel meer op.
Paar honderd euro? De pot is doorgaans rond de 20.000 euro, hoor.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is dat geld voor de BNérs zelf, of voor een goed doel?
Want die paar honderd euro zegt ze natuurlijk niks, de stijgende marktwaarde van op tv verschijnen levert veel meer op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |