Wij van WC-eend....quote:Op zondag 26 februari 2012 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze zijn er simpelweg niet. En we bieden een prima salaris.
Ja, ik ga voor jou even 150 posts doornemen, nogmaals lees het topic door of reageer niet.quote:
Ja en nee, enigzins denk ik dat er voor technische beroepen op middelbaar niveau nog steeds te weinig salaris word betaald, aan andere kant zie je nog steeds te weinig kwalitatief goede mensen.quote:
Je moet niet je bedrijfsmatige egoïsme afschuiven op individuele consumenten. Als je je technisch personeel meer betaald kunnen zij hun wasmachine-monteur ook makkelijker meer betalen.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en nee, enigzins denk ik dat er voor technische beroepen op middelbaar niveau nog steeds te weinig salaris word betaald, aan andere kant zie je nog steeds te weinig kwalitatief goede mensen.
In Nederland vind iedereen heel normaal om 150 euro per uur voor een advocaat te betalen, maar als je 50 euro per uur kwijt bent aan een wasmachine monteur dan roepen ze moord en brand.
Tjah het heeft ook gedeeltelijk met die domme vakbonden te maken, gasten lopen te pielen over halfe procentjes, en matiging van lonen, kom op zeg, iemand met 15 jaar ervaring zou geen mager modaal moeten verdienen in een markt met een te kort aan experts.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet niet je bedrijfsmatige egoïsme afschuiven op individuele consumenten. Als je je technisch personeel meer betaald kunnen zij hun wasmachine-monteur ook makkelijker meer betalen.
Dat wisten ze aan het begin van de industriële revolutie al.
150?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en nee, enigzins denk ik dat er voor technische beroepen op middelbaar niveau nog steeds te weinig salaris word betaald, aan andere kant zie je nog steeds te weinig kwalitatief goede mensen.
In Nederland vind iedereen heel normaal om 150 euro per uur voor een advocaat te betalen, maar als je 50 euro per uur kwijt bent aan een wasmachine monteur dan roepen ze moord en brand.
Whatever onwetend joch.quote:
Was het maar zo goedkoop. Een goede advocaat kost toch zo'n 300 tot 600 per uur.quote:
http://www.advocatentarief.nl/quote:Op zondag 26 februari 2012 18:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Was het maar zo goedkoop. Een goede advocaat kost toch zo'n 300 tot 600 per uur.
Haha, wat kan mij die site schelen. Ik zie toch wat mijn werkgever factureert?quote:
Mijn werkgever factureert ook 220 procent meer dan gangbaar in de markt, maar ik had het hier over gemiddelde tariefen, dat lijkt me wel zo fair in deze contextquote:Op zondag 26 februari 2012 18:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha, wat kan mij die site schelen. Ik zie toch wat mijn werkgever factureert?
Overigens doet dat niets af aan je punt hoor. Ik ben met je eens dat het verschil disproportioneel is.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mijn werkgever factureert ook 220 procent meer dan gangbaar in de markt, maar ik had het hier over gemiddelde tariefen, dat lijkt me wel zo fair in deze context
Jij was toch docent Nederlands?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik weet iemand met technisch talent en kennis, maar met weinig papieren. Via uitzendbureaus en detachering krijgt ie altijd nul op het rekest. Ik zal hem aanraden open sollicitaties te doen naar technische bedrijven.
Als het waar is wat hier beweert wordt, zal hij in no-time een baan hebben, hij is een stuk jonger dan mij.
Waarom zou je bij bemiddelaars langs gaan? Je moet wel een dief van je eigen portemonee zijn om dat te doen, laat hem gewoon bij bedrijven langs gaan, welke sector moet ik aan denken?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik weet iemand met technisch talent en kennis, maar met weinig papieren. Via uitzendbureaus en detachering krijgt ie altijd nul op het rekest. Ik zal hem aanraden open sollicitaties te doen naar technische bedrijven.
Als het waar is wat hier beweert wordt, zal hij in no-time een baan hebben, hij is een stuk jonger dan mij. Let's put it to the test.
Lijkt mij geen ongewone ontwikkeling, al is 150 misschi ietswat positiefquote:Op zondag 26 februari 2012 18:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom niet? Denk je dat een monteur in 5 jaar weet wat hij doet? Mijn vader was allround timmerman, maar heeft er 30 jaar over gedaan om ECHT goed in ze vak te worden, een opleiding is leuk, maar echt leren doe je pas in de praktijk.quote:Op zondag 26 februari 2012 19:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Lijkt mij geen ongewone ontwikkeling, al is 150 misschi ietswat positief
Electro/ICT. Hij hobbyed met computers, audio, eenvoudig installatie werk, PLC's, eenvoudige electronica. Hij kan goed analyseren hoe zaken beter kunnen of wat er mis is, maar mist de achtergrond voor moeilijkere reparaties en ontwerpen/bouwen van nieuwe installaties.quote:Op zondag 26 februari 2012 19:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou je bij bemiddelaars langs gaan? Je moet wel een dief van je eigen portemonee zijn om dat te doen, laat hem gewoon bij bedrijven langs gaan, welke sector moet ik aan denken?
Maar hij kan dus momenteel niets?quote:Op zondag 26 februari 2012 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Electro/ICT. Hij hobbyed met computers, audio, eenvoudig installatie werk, PLC's, eenvoudige electronica. Hij kan goed analyseren hoe zaken beter kunnen of wat er mis is, maar mist de achtergrond voor moeilijkere reparaties en ontwerpen/bouwen van nieuwe installaties.
Hij zou een prima storingsmonteur zijn en zich op kunnen werken naar Technicus of meer.
Na 7 jaar studeren mag jezelf nieteens advocaat noemen.quote:Op zondag 26 februari 2012 19:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom niet? Denk je dat een monteur in 5 jaar weet wat hij doet? Mijn vader was allround timmerman, maar heeft er 30 jaar over gedaan om ECHT goed in ze vak te worden, een opleiding is leuk, maar echt leren doe je pas in de praktijk.
Die mensen krijg je niet met een flutsalaris....bied eens iets meer!quote:Op zondag 26 februari 2012 17:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, bedrijven klagen dat ze geen mensen kunnen krijgen, uit eigen ervaring weet ik dat dit zo is, iedereen doet tegenwoordig lul studies waar niemand op zit te wachten, wij hebben al bijna 5 jaar permanent software ontwikkelaars nodig, mogen ook starters zijn, sterker mogen ook mensen zijn zonder technische achtergrond maar met goed stel hersens, maar zelfs die mensen krigj je niet.
Hij kan zat, maar krijgt geen baan omdat uitzendburau's alleen naar papieren kijken, niet naar capaciteiten. De vraag is of dat bij de bedrijven zelf beter is.quote:
Ik denk juist zo'n iemand enorm veel kan, snap hoe het moet en werkt maar niet de termen er voor kent..quote:
Ik heb hem vaak genoeg geholpen. Dan had hij iets voor 95% zelf uitgevogeld en kon ik met theorie/formules het laatste zetje geven.quote:Op zondag 26 februari 2012 19:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik denk juist zo'n iemand enorm veel kan, snap hoe het moet en werkt maar niet de termen er voor kent..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |