Droom maar rustig verder.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef shams1 het volgende:
[..]
Ow nee hoor koran is met geen letter veranderd. De koran is in het arabisch geopenbaard. Er bestaat nergens op de wereld een andere koran. Allah benoemt in de koran om maar met een soortgelijke koran te komen, de arabieren konden niet ingaan op deze uitdaging terwijl zij meesters waren van d arabische taal. Kwa retoriek en stijl kan niemand 1 soortgelijke hoofdstuk maken. De beste arabische dichters waren daartoe niet instaat. Een ongeletterde profeet zoals ook de voorspelling was inde bijbel is met een bijzondere boeke die zijn gelijke niet kent. Daarom vroegendr mensen aan de profeet doe voor ons een wonder, de profeet zei de koran is een wonder.
De grootste wonderen zijn wellicht het verbijsterend aantal mensen dat in deze 2 profeten "gelooft".quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:25 schreef UltraR het volgende:
[..]
Goed, leg jij mij maar eens uit hoe je zo zeker weet dat Jezus wel wonderen kon verrichten en Mohammed niet?
onzin.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef shams1 het volgende:
[..]
Ow nee hoor koran is met geen letter veranderd. De koran is in het arabisch geopenbaard. Er bestaat nergens op de wereld een andere koran. Allah benoemt in de koran om maar met een soortgelijke koran te komen, de arabieren konden niet ingaan op deze uitdaging terwijl zij meesters waren van d arabische taal. Kwa retoriek en stijl kan niemand 1 soortgelijke hoofdstuk maken. De beste arabische dichters waren daartoe niet instaat. Een ongeletterde profeet zoals ook de voorspelling was inde bijbel is met een bijzondere boeke die zijn gelijke niet kent. Daarom vroegendr mensen aan de profeet doe voor ons een wonder, de profeet zei de koran is een wonder.
Grappig, bij mij was Simson ook zo'n beetje het punt waarbij ik dacht "klopt dit allemaal wel? "quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:30 schreef Schonedal het volgende:
Wat betreft de genezingsdiensten: Er is wel eens een onderzoek geweest naar het effect van bidden voor zieken, het bleek dat er geen verschil was tussen het ziekteverloop van mensen waarvoor wel en waarvoor niet werd gebeden.
Een bron van deze uitslag kan ik niet geven, maar ik ga op zoek.
Mijn twijfels over de verhalen in de bijbel ontstonden toen ik van de daden van Simson hoorde.
Simson ving driehonderd vossen, nam fakkels, bond staart aan staart en bevestigde tussen elke twee staarten een fakkel. Daarna stak hij de fakkels in brand en joeg de vossen in het staande koren der Filistijnen (zie Richteren 15).
Ik bedacht hoe moeilijk het was om 1 vos te vangen dus laat staan 300, als je er twee met de staarten aan elkaar bindt begint er een staarttrekwedstrijd van je welste, deze vossen lopen echt niet naast elkaar weg.
Een aanrader:quote:Op maandag 5 maart 2012 23:08 schreef shams1 het volgende:
[..]
(terwijl de JG notabene zèlf de bijbel hebben aangepast naar hun inzichten)quote:De Bijbel(de geschriften) zijn nog nooit gewijzigd.
quote:Ow nee hoor koran is met geen letter veranderd.
Nu wordt het verwarrendquote:Op maandag 5 maart 2012 10:17 schreef hoatzin het volgende:
Andere goden. God erkent dat er andere goden zijn.
de tekst komt bij mij over alsof mohammed geen wonderen kon doen en het dus afschuift op de koran en zegt dat dat een wonder is en er dus eigenlijk geen andere wonderen meer nodig zijn.quote:Een ongeletterde profeet zoals ook de voorspelling was inde bijbel is met een bijzondere boeke die zijn gelijke niet kent. Daarom vroegendr mensen aan de profeet doe voor ons een wonder, de profeet zei de koran is een wonder.
Of we vergeten even de triniteit.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jezus kreeg de kracht om wonderen te verrichten van God.
Heracles had ook krachten, hij was een halfgod.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
En het staat toch duidelijk in de bijbel welke wonderen Jezus heeft gedaan.
En nu nog doet door andere mensen heen.
[..]
de tekst komt bij mij over alsof mohammed geen wonderen kon doen en het dus afschuift op de koran en zegt dat dat een wonder is en er dus eigenlijk geen andere wonderen meer nodig zijn.
De Jedi's kregen de kracht om wonderen te verrichten door de midichlorians.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ahja het staat geschreven dus dan moet het wel waar zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
En nu nog doet door andere mensen heen.
[..]
de tekst komt bij mij over alsof mohammed geen wonderen kon doen en het dus afschuift op de koran en zegt dat dat een wonder is en er dus eigenlijk geen andere wonderen meer nodig zijn.
'de legendarische helden uit het verleden', zoals ze in genesis worden genoemd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:04 schreef damirovic het volgende:
[..]
Heracles had ook krachten, hij was een halfgod.
Ja, dat kan niet op de Griekse (half)goden slaan. Die moesten toen nog verzonnen wordenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:08 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
'de legendarische helden uit het verleden', zoals ze in genesis worden genoemd.
Wie zegt dat die mythes niet al eerder bestonden?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, dat kan niet op de Griekse (half)goden slaan. Die moesten toen nog verzonnen worden
De historische gegevens omtrent de migratie-patronen in het Oude Griekenland.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:14 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die mythes niet al eerder bestonden?
In dat geval heb ik niets gezegd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De historische gegevens omtrent de migratie-patronen in het Oude Griekenland.
Zo zijn er nog een aantal verhalen van andere volkeren uit hele andere plekken van de wereld die soortgelijke overleveringen vertellen. Volkeren toen nog nooit van Moses, Noach, Adam en Eva, God of wie dan ook gehoord hadden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tja, genesis zelf is ook een beetje her en der gejat. De ark van Noach -> Gilgamesj epos
O, en was ie dan zelf god niet, of was het vestzak-broekzak ?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
Maar sjoemie toch, die wonderen deden ze toen allemaal. Op elke hoek van de straat stond er wel een wonderdoener. En omdat het in het N.T. staat is dit waar. Ken je dat van die WC-eend ?quote:En het staat toch duidelijk in de bijbel welke wonderen Jezus heeft gedaan.
Wonderen met keurmerk voorzien. Verkoopt beter.quote:En nu nog doet door andere mensen heen.
Ik niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:14 schreef naatje_1 het volgende:
Wie zegt dat die mythes niet al eerder bestonden?
Dit is wat ze noemen : Uit de nek kletsen !quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:14 schreef shams1 het volgende:
Het is een onmogelijke taak om de Koran te vertalen naar een andere taal, omdat de bewoording van de Koran in het Arabisch een wonder is. Een wonder dat niet geëvenaard kan worden in een andere taal.
Het is echter wel toegestaan om de betekenissen van de Koran te vertalen. Dit houdt in dat de uitleg óf de Tafsier (exegese) van de Koran vertaald wordt. Hiervoor moet men een betrouwbare Arabische Tafsier boek kiezen. Een boek dat in overeenstemming is met de manieren van de vrome voorgangers. Vervolgens kan hij beginnen met het vertalen naar een andere taal, zodat de mensen die een andere taal beheersen ook de betekenissen van de Koran kunnen weten.
Wel dienen we niet te vergeten dat het voor iedere moslim verplicht is om Arabisch te leren, de taal waarin de Koran is geopenbaard. Dit zodat de mensen hun religie, de Woorden van hun Heer en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) goed kunnen begrijpen.
Slecht verhaal. Dat terzijde.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:45 schreef ATON het volgende:
[..]
Een aanrader:
http://www.knack.be/moham(...)er-Site-Knack-NL-nl#
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |