abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108507240
Wat betreft je punt over het opstaan uit de dood. Ik weet niet in hoeverre dat geëvenaard kan en zal worden, maar ik weet wel dat als Jezus bijvoorbeeld 40 dagen in de woestijn leeft zonder eten en drinken, heeft iemand in China rond de 70 dagen zonder eten en drinken gezeten. (ik weet dat jullie dit graag in twijfel trekken en niet aannemen dat dit waar is, noch dat van Jezus)

Oh, trouwens, die opstanding van de doden wordt in de eerste Korinthebrief benoemd. Hoofdstuk 15.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_108507605
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:42 schreef naatje_1 het volgende:
Je bent van nature geneigd om religieus te zijn, dat klopt, maar om deze God te zoeken?
Waarom net de god van de joden ??
quote:
Als je God gaat zoeken, moet je je leven uiteindelijk in de handen van God leggen en mensen willen toch liever hun eigen weg gaan, dan dat ze de bevelen van een God opvolgen.
De bevelen van die joodse god bedoel je ?
quote:
Dat is het punt wat Paulus benadrukt.
Dat is wat jij en je gemeenschap er van gemaakt heeft.
quote:
En nee, het gaat niet om niet-christenen.
Effe wat bijstellen ?
quote:
Ja, het zijn de gevolgen van een totaal losbandig leven, maar het zit wel van nature in de mens. In het vlees.
Schuldgevoelens aanpraten. Hebben ze je daar ook al mee ?
quote:
Niet voor niets dat ik naar Gal. 5 verwijs. Daarin staan de vruchten van de vlees opgesomd, ook christenen kunnen zich hieraan schuldig maken (kijk naar het kindermisbruik in de katholieke kerk) en het is dus van nature in de mens.
Enkel de katholieke kerk ? Blijk toch bij geen enkele gemeenschap te lukken. Heb je daar cijfers over dat die misbruiken minder bij gelovigen zou voorkomen ?
pi_108507671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:05 schreef sjoemie1985 het volgende:
Genezingsdiensten zijn er omdat iedere geloveige z'n eigen gaven heeft.
En er zijn een heleboel gaven.
Waaronder dus ook de gave van genezen, en ik geloof wel dat als je echt gelooft dat Jezus jouw kan genezen dat het ook gebeurt. En dan kan zo'n gebeds genezer jouw wel genezen omdat hij het met oprecht door de naam van Jezus doet.
Wat een onzin zeg! 1 Kor 13:8 zegt bv ook dat wonderen en gaven zullen ophouden.
Gebedsgenezingen of wat voor genezing dan ook komt niet meer voor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Is dit topic van masterjapie nou niet een beetje gekaapt door bianconeri?
Ik reageerde op Masterjapie en daarna kwamen er heelveel off topic reacties.
Dat heeft niets met mij te maken die dit topic kaapt, maar anderen doen dat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:10 schreef ATON het volgende:

En zeker de bedenkers van JG niet vergeten. Vooral zij beperken je zichtsveld.

Je bent een leugenaar. Je hebt helemaal niks gelezen.

Bianco is niet hetzelfde als Bianconeri , he Neri ?
De bedenkers van JG? Die bestaan niet hoor, God is de bedenker van Zijn volk.
Jij bent een leugenaar, jij hebt niets gelezen. (je kunt niet oordelen over een ander wat ie gelezen heeft, dus kan ik dit net zo goed naar jouw toe wijzen).

Ongelofelijk jouw verstand nadert echt steeds meer het 0 punt.

1. Bianconeri is een aangesloten woord, dus heel wat anders dan voor en achternaam.
2. Ze zeggen jouw voor of achternaam toch ook geregeld apart in het echt!!!
Ze noemen mij ook gewoon bij me voornaam en niet bij beide.

Die schrijver die jij opnoemt heeft een volledige naam, das die Robin [...] Fox.
Maar achternaam is gewoon Fox en das hetzelfde.
pi_108507723
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:44 schreef naatje_1 het volgende:
Wat betreft je punt over het opstaan uit de dood. Ik weet niet in hoeverre dat geëvenaard kan en zal worden, maar ik weet wel dat als Jezus bijvoorbeeld 40 dagen in de woestijn leeft zonder eten en drinken, heeft iemand in China rond de 70 dagen zonder eten en drinken gezeten. (ik weet dat jullie dit graag in twijfel trekken en niet aannemen dat dit waar is, noch dat van Jezus)

Oh, trouwens, die opstanding van de doden wordt in de eerste Korinthebrief benoemd. Hoofdstuk 15.
Daarmee weer eens een bewijs dat je Paulus' ' opstanding uit de dood ' niet begrepen hebt. Hij heeft dit nooit letterlijk bedoeld. Dat heeft men er achteraf van gemaakt. En ja, ik kan dit onderbouwen. ' De Hermetische Gnosis ' van G.Quispel eens op naslaan.
pi_108507754
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:08 schreef naatje_1 het volgende:

Ik dacht juist dat in het Woord staat dat wij mensen grotere wonderen zullen gaan doen dan Jezus.
Ja precies, maar niet in de zin van genezingswonderen of dat soort wonderen.
Na goed onderzoek kun je op dat gebied zeggen dat deze wonderen juist de verspreiding van het goede nieuws betekend, zoals Jezus zelf ook veel het goede nieuws overal verkondigde.
Zo wordt dat tegenwoordig zo goed als op elke plek gedaan.
Gods woord en naam wordt meer verspreidt dan ooit te voren.

quote:
Sion blijft nog immer een berg en niet de hemel.
Zoals je weet staan er in de Bijbel genoeg illustraties, zoals aarde soms staat voor samenstel staat Sion geregeld voor hemel. Gods heilige plaats.
pi_108507782
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:42 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Je bent van nature geneigd om religieus te zijn, dat klopt, maar om deze God te zoeken? Als je God gaat zoeken, moet je je leven uiteindelijk in de handen van God leggen en mensen willen toch liever hun eigen weg gaan, dan dat ze de bevelen van een God opvolgen. Dat is het punt wat Paulus benadrukt. En nee, het gaat niet om niet-christenen. Ja, het zijn de gevolgen van een totaal losbandig leven, maar het zit wel van nature in de mens. In het vlees. Niet voor niets dat ik naar Gal. 5 verwijs. Daarin staan de vruchten van de vlees opgesomd, ook christenen kunnen zich hieraan schuldig maken (kijk naar het kindermisbruik in de katholieke kerk) en het is dus van nature in de mens.

Voor de volledigheid ook even die vruchten van het vlees:

Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid,
20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer,
21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke;

Galaten 5.
Vandaar ook dat de grootste 2 religies ter wereld samen zo'n 3.6 miljard aanhangers heeft en dat op een bevolking van 7 miljard mensen.
Jouw smaakje van religie heeft 2.1 miljard aanhangers, dat is toch geen kattepis en wekt toch sterk de indruk dat er zat mensen zijn die "deze" god gezocht hebben en hun leven in de handen van die god gelegd hebben. (om met jouw woorden te spreken)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldreligie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking
pi_108507860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Waarom net de god van de joden ??

[..]

De bevelen van die joodse god bedoel je ?
Waar gaat de bijbel over? Over Allah?
quote:
[..]

Dat is wat jij en je gemeenschap er van gemaakt heeft.
Waarom? Hoe kan je dit anders interpreteren?
quote:
[..]

Effe wat bijstellen ?

[..]

Schuldgevoelens aanpraten. Hebben ze je daar ook al mee ?

[..]

Enkel de katholieke kerk ? Blijk toch bij geen enkele gemeenschap te lukken. Heb je daar cijfers over dat die misbruiken minder bij gelovigen zou voorkomen ?
Schuldgevoelens aanpraten, wat? Nee, ik zeg dat elk mens van nature zondig is, wat hier benadrukt wordt en dat ook christenen mensen zijn, die nog steeds kunnen zondigen. Daarbij maakt je laatste punt dus niet uit. De katholieke kerk is gewoon even een voorbeeld. Ik zou zo snel geen gemeente kunnen noemen, die ook zo in het nieuws is op het moment als de katholieke kerk.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_108507972
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:02 schreef naatje_1 het volgende:

Schuldgevoelens aanpraten, wat? Nee, ik zeg dat elk mens van nature zondig is
Dat jij jezelf als zondig ziet (wat toch een behoorlijk negatief zelfbeeld is) moet je zelf weten, maar dat je anderen datzelfde defect ook opplakt is nou precies de reden waarom mensen zoals ik mensen zoals jij scheef aankijken. :{
pi_108508021
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:00 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vandaar ook dat de grootste 2 religies ter wereld samen zo'n 3.6 miljard aanhangers heeft en dat op een bevolking van 7 miljard mensen.
Jouw smaakje van religie heeft 2.1 miljard aanhangers, dat is toch geen kattepis en wekt toch sterk de indruk dat er zat mensen zijn die "deze" god gezocht hebben en hun leven in de handen van die god gelegd hebben. (om met jouw woorden te spreken)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldreligie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking
Ik denk niet dat deze mensen God gezocht hebben, maar dat God naar deze mensen toe is gebracht door het constant evangeliseren, het maken tot staatsgodsdienst van Rome, de ontdekkingsreizen om meer gebied te verkrijgen, waarbij religie is gebruikt als machtsmiddel en niet als religie zodanig. Er is niemand, naar ik weet, die ontkent dat religie opium is voor het volk. Ik stel dat de God uit de bijbel geen prettige God is, want bij hem kun je niet op eigen kracht leven, wat de meeste mensen toch wel willen en uiteindelijk ook doen. Dat de katholieke kerk een andere weg in heeft geslagen, moge duidelijk zijn en het katholicisme staat ook ver van het geloof af waar Paulus over verkondigde. Het protestantisme is een goed alternatief, maar nog niet goed genoeg. Sola scriptura, maar dan met weinig achtergrond over die scriptura...
pi_108508092
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:56 schreef bianconeri het volgende:
De bedenkers van JG? Die bestaan niet hoor, God is de bedenker van Zijn volk.
Je weet zelfs niks over de JG's. Erg!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Jehova%27s_getuigen
quote:
Jij bent een leugenaar, jij hebt niets gelezen. (je kunt niet oordelen over een ander wat ie gelezen heeft, dus kan ik dit net zo goed naar jouw toe wijzen).
Dat je zelfs geen titel of auteur kunt noemen en beweren dat je er al genoeg over gelezen hebt ? Dat maakt je een leugenaar.

quote:
Ongelofelijk jouw verstand nadert echt steeds meer het 0 punt.
Hier ga je weer eens in de fout.
quote:
Die schrijver die jij opnoemt heeft een volledige naam, das die Robin [...] Fox.
Maar achternaam is gewoon Fox en das hetzelfde.
Zelfs de linken die ik je geef mag je niet openen, anders zou je geweten hebben dat
- Robin James de voornamen zijn en
- Lane Fox de achternaam.
Wie is hier nu de domoor ?
pi_108508124
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:06 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat jij jezelf als zondig ziet (wat toch een behoorlijk negatief zelfbeeld is) moet je zelf weten, maar dat je anderen datzelfde defect ook opplakt is nou precies de reden waarom mensen zoals ik mensen zoals jij scheef aankijken. :{
Zie hier waarom ik meen dat de mens van nature niet God gaat zoeken.

Tevens: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Heb jij werkelijk nooit gestolen, gespijbeld, een bekeuring gekregen voor wat dan ook en ben je altijd liefdevol geweest richting je naaste?
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:13:01 #62
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108508159
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:11 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Tevens: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Heb jij werkelijk nooit gestolen, gespijbeld, een bekeuring gekregen voor wat dan ook en ben je altijd liefdevol geweest richting je naaste?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biecht
pi_108508199
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:16:03 #64
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108508254
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:14 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ja, en nu?
Als je zonden zijn vergeven mijn zoon. P
pi_108508357
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:11 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Oh maar dat is niet helemaal wat jullie christenen met zondig bedoelen he?!
Het hele idee is immers dat ieder mens een slecht mens is tenzij hij zijn hartje in handen van de here jezus legt en dat is precies datgene wat mij stoort.
Ik noem dat uitbesteden van verantwoordelijkheid, wat inhoudt dat wanneer je bijv. iemand een kutstreek levert je simpelweg even bidt en alles is weer goed.

Ja ik heb matige dingen gedaan, ja ik doe nog steeds af en toe matige dingen en ja ik zal dat zeer waarschijnlijk nog heel vaak in de toekomst gaan doen ook, maakt mij dat in de kern een slecht mens? Lijkt me niet...
pi_108508371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja precies, maar niet in de zin van genezingswonderen of dat soort wonderen.
Na goed onderzoek kun je op dat gebied zeggen dat deze wonderen juist de verspreiding van het goede nieuws betekend, zoals Jezus zelf ook veel het goede nieuws overal verkondigde.
Zo wordt dat tegenwoordig zo goed als op elke plek gedaan.
Gods woord en naam wordt meer verspreidt dan ooit te voren.

[..]

Zoals je weet staan er in de Bijbel genoeg illustraties, zoals aarde soms staat voor samenstel staat Sion geregeld voor hemel. Gods heilige plaats.
Zelf niet in de hel geloven, omdat er dan een werkelijke plaats staat, maar wel in de hemel geloven, omdat het dan ineens symbolisch is bedoeld? Begrijp ik dit nu goed?
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:20:36 #67
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108508415
Tuurlijk is er wel een hel en een hemel. Je hebt namelijk niet en wel katholieken. :P
pi_108508476
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:02 schreef naatje_1 het volgende:
Waar gaat de bijbel over? Over Allah?
Je had het niet over de Bijbel, maar over dit:
quote:
De mens is dus eigenlijk van nature geneigd God niet te zoeken.
En deels gaat de bijbel wél over Allah. Dit is gewoon de naam die de moslims aan god geven, zoals de joden Hem de ( verboden uit te spreken )naam JHWH geven.
quote:
Waarom? Hoe kan je dit anders interpreteren?
Kom je wel achter na wat meer literatuur gelezen te hebben. Begin al eens met G.Quispel.

quote:
Schuldgevoelens aanpraten, wat? Nee, ik zeg dat elk mens van nature zondig is, wat hier benadrukt wordt en dat ook christenen mensen zijn, die nog steeds kunnen zondigen. Daarbij maakt je laatste punt dus niet uit. De katholieke kerk is gewoon even een voorbeeld. Ik zou zo snel geen gemeente kunnen noemen, die ook zo in het nieuws is op het moment als de katholieke kerk.
Zoals ik al zei: je bent een pak schuldgevoelens aangepraat. Zo werkt deze religie.
pi_108508592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:18 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Oh maar dat is niet helemaal wat jullie christenen met zondig bedoelen he?!
Het hele idee is immers dat ieder mens een slecht mens is tenzij hij zijn hartje in handen van de here jezus legt en dat is precies datgene wat mij stoort.
Ik noem dat uitbesteden van verantwoordelijkheid, wat inhoudt dat wanneer je bijv. iemand een kutstreek levert je je simpelweg even bidt en alles is weer goed.

Ja ik heb matige dingen gedaan, ja ik doe nog steeds af en toe matige dingen en ja ik zal dat zeer waarschijnlijk nog heel vaak in de toekomst gaan doen ook, maakt mij dat in de kern een slecht mens? Lijkt me niet...
Er is een verschil tussen een slecht mens en een zondig mens. Ik ben het met je eens dat er veel moralistische christenen zijn, die zullen zeggen dat je een slecht mens bent, maar ik bedoel een zondig mens. Of dat meteen slecht is? Als dat slecht zou zijn, zou de mens van nature dus slecht zijn en God vond toch juist (sowieso in eerste instantie) dat de mens van nature goed was? Zondig is naar mijn mening niet altijd slecht, maar het heeft wel slechte gevolgen.

Wat betreft het bidden om vergeving: het is niet zo dat je simpelweg een kruisje kan slaan nadat je iemand anders de hersenen hebt ingeslagen, het gaat er meer om dat je ten diepste spijt hebt van datgene wat je gedaan hebt en dan in het vervolg met de hulp van God, maar dit zou ook met hulp van een ander kunnen zijn (daar gaat het mij in essentie om) niet meer te zondigen.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:27:46 #70
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108508654
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:26 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een slecht mens en een zondig mens. Ik ben het met je eens dat er veel moralistische christenen zijn, die zullen zeggen dat je een slecht mens bent, maar ik bedoel een zondig mens. Of dat meteen slecht is? Als dat slecht zou zijn, zou de mens van nature dus slecht zijn en God vond toch juist (sowieso in eerste instantie) dat de mens van nature goed was? Zondig is naar mijn mening niet altijd slecht, maar het heeft wel slechte gevolgen.

Wat betreft het bidden om vergeving: het is niet zo dat je simpelweg een kruisje kan slaan nadat je iemand anders de hersenen hebt ingeslagen, het gaat er meer om dat je ten diepste spijt hebt van datgene wat je gedaan hebt en dan in het vervolg met de hulp van God, maar dit zou ook met hulp van een ander kunnen zijn (daar gaat het mij in essentie om) niet meer te zondigen.
Wat ene anti-katholiek geleuter. Geen vergeving zonder priester, hombre! :P
pi_108508736
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:26 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Iets als stelen is zondig maar niet slecht? Hmm
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:32:24 #72
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108508823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:30 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Iets als stelen is zondig maar niet slecht? Hmm
Dat kan ja, aldus mgr. Muskens. :P
pi_108508872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat kan ja, aldus mgr. Muskens. :P
Inderdaad, maar de 10 geboden was dacht ik wel vrij duidelijk in hoe het zat en daar wordt voor zover ik weet niet een lijst met uitzonderingen gegeven. :P
pi_108508899
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:08 schreef naatje_1 het volgende:
Ik denk niet dat deze mensen God gezocht hebben, maar dat God naar deze mensen toe is gebracht door het constant evangeliseren, het maken tot staatsgodsdienst van Rome, de ontdekkingsreizen om meer gebied te verkrijgen, waarbij religie is gebruikt als machtsmiddel en niet als religie zodanig. Er is niemand, naar ik weet, die ontkent dat religie opium is voor het volk. Ik stel dat de God uit de bijbel geen prettige God is, want bij hem kun je niet op eigen kracht leven, wat de meeste mensen toch wel willen en uiteindelijk ook doen. Dat de katholieke kerk een andere weg in heeft geslagen, moge duidelijk zijn en het katholicisme staat ook ver van het geloof af waar Paulus over verkondigde.
Hieruit blijkt volgens mij dat je goed bezig bent, maar nu nog het verschil ontdekken tussen wat Paulus verkondigde en wat de Roomse kerk verkondigde.
quote:
Het protestantisme is een goed alternatief, maar nog niet goed genoeg. Sola scriptura, maar dan met weinig achtergrond over die scriptura...
Wat misschien een goed alternatief is voor het katholicisme, maar beiden niks te maken heeft met wat Paulus wou brengen. Bij het protestantisme wordt ' schuld en boete ' nog eens extra in de verf gezet.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 17:50:20 #75
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108509422
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Inderdaad, maar de 10 geboden was dacht ik wel vrij duidelijk in hoe het zat en daar wordt voor zover ik weet niet een lijst met uitzonderingen gegeven. :P
Traditie > Bijbel hè? We nemen die niet zo letterlijk. Beetje zelf nadenken mag wel, we zijn geen protestanten die alleen lezen wat er staat er niet verder denken. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')