abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108483911
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:10 schreef MasterJapie het volgende:
Ik durfde het nooit eerder tegen m'n ouders te vertellen
Nou met alle respect maar klinkt als fantastische familie :O
Lekker christelijk komen ze ook over zeg. Als je dat nu pas hebt durven te vertellen en zo spannend is het niet(of ik er nou zelf achter sta of niet).
Hopen in elk geval dat ze wel bij draait want dit is natuurlijk voor niemand fijn, en wie weet dat ze ooit zelf Gods licht moge zien.

quote:
Geloven jullie dat goede mensen in de hel belanden?
Nee, ik ben zelf ook christelijk maar hier geloof ik niet in.
Sowieso als je onderzoek doet naar de oorspronkelijke tekst dan zul je leren dat het woord ''hel'' er niet eens in voorkomt. Sommige Bijbels vertalen dit ten onrechte vanuit het woord Gehenna.
En zoals je zelf al aangeeft zou de hel niet overeenkomen met hoe God is! Een God van liefde.
God oordeelt op je werken(gedrag/daden), geloof en je hart! Niet simpelweg op je geloof.

quote:
Als God bestaat heeft Hij mij een gedachtegang gegeven die veel te nieuwsgierig is om religie te accepteren. Ik kan de mysteries van het leven simpelweg niet bestempelen als "God heeft het gedaan".
Wij kunnen als mensen idd niet God bevatten en hoe dat allemaal werk klopt.
Maar zijn bestaan is met goed onderzoek wel degelijk indirect te bewijzen.
Die nieuwschierigheid komt van God, niet voor ons simpel leventje dat met veel geluk 80 jaar duurt maar voor het komende eeuwige leven op het aardse paradijs!! Waar we echt alles kunnen onderzoeken.

quote:
Waarom zijn er genezingsdiensten? Geeft God voorrang aan zieken waar massaal voor word gebeden? Heeft mijn vader meer kans op een plotselinge, miraculeuze genezing als er voor hem word gebeden door honderden mensen tegelijk, dan een klein, terminaal ziek meisje die stilletjes voor zichzelf bid in haar kamer van het ziekenhuis?
Echte genezingsdiensten ken ik niet, wel in gebed wordt voor kracht gevraagd voor die persoon en familie. God gaat echter niet zo maar door een wonder tegenwoordig iemand genezen. De Bijbel leert duidelijk dat wonderen niet zo ineens meer voorkomen nu. (handoplegging enzo is onzin).
Het gaat ook vooral voor het mentale, geeft je gewoon kracht en op die manier kun je langer door.

quote:
Waarom bidden mensen eigenlijk om genezing in de eerste plaats? Dat zou betekenen dat God in een kamer zit, vol met touwtjes die het leven van alle zieke mensen op aarde voorstellen. Elk touwtje heeft een schaar dat langzaamaan dichtklapt. En God houd die schaar pas tegen als er voor je gebeden word.
Zoals je zelf al aangeeft: Geruststelling, dat je probleem bekend is. Dat geeft je kans op acceptatie en veel steun. Fysiek verandert niets, maar zoals bekend is een mentaal sterk persoon gezonder dan een mentaal zwakke, dus je leeft wss langer.
Dat als poppenspeler is idd een vreemde voorstelling, dat zou best erg zijn soms.
Zoals gezegd gebeuren dit soort wonderen niet meer, of je nou bidt of niet het geneest niet zo zeer daardoor. Wel indirect wellicht doordat je meer tegenwerkt maar toch.

quote:
In de hemel zou men verdriet niet eens kennen. Hoe kan je blijheid waarderen zonder verdriet te kennen? Waarom zou ik een eeuwigheid in de hemel willen doorbrengen waar iedereen altijd een glimlach op zijn of haar gezicht heeft, en iedereen altijd blij en vrolijk is. Hoe zien jullie een eeuwig leven in de hemel voor je?
De Bijbel maakt duidelijk dat wij helemaal niet naar de hemel gaan, ten minste de meesten niet.
Net zoals de hel niet bestaat is dat een fabeltje van de kerken.
Zoals Openbaring te kennen geeft zullen er 144.000 naast Jezus op Sion(de hemel) staan.
Met daarvoor een hele grote schare met stralend witte kleding(van zonden gewassen) die op de aarde staan. Wij mensen op aarde kunnen nu niet van zonden gewassen worden, dit moet dus wel al het paradijs voorstellen! Met mensen OP AARDE. Dat is waar wij zullen komen(de meesten).
Dit zal gebeuren na Gods grote dag Armageddon(ook in Openbaring).

Het is best triest eigenlijk dat we nu alleen echt blijdschap voelen als we ook verdriet moeten hebben. Dat is toch iets best ergs van tegenwoordig?
Wij kunnen ons dat nu wellicht niet voorstellen maar in het paradijs voelen we die blijdschap altijd!!
Dat zullen we echt wel merken, daar heb je geen verdriet voor nodig meer.
En zoals je zelf met de nieuwschierigheid al zegt valt er dan genoeg te ontdekken, stel je maar een lopende reis voor over de hele aarde! Genoeg te leren op elke plek weer. Zoveel mensen om te leren kennen! En zoals de Bijbel zegt voor eeuwig leren over God.

[quote]Ik hoop dat ik hier wat meer antwoorden kan krijgen dan van boven, want daar bleef het stil./quote]

Hoop ik ook ;)
En daarbij moet je ook niet verwachten dat God ineens via brandende struik met je praat ofzo he.
God kan als je telkens aanhoudt in gebed, laat merken dat het je echt aangaat je op vele manieren helpen. 1 voorbeeld hiervan is dit forum alleen al, dat hier mensen zijn om jouw antwoord te geven.
Krijg je toch je antwoorden over God, sta daar maar eens bij stil ;)
pi_108484257
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2012 22:15 schreef Argo het volgende:

Wel kan ik mee delen, en dit mag je geloven of je wilt of niet. Een man nam pijn van mijn ziekte eens weg door te bidden met een Maria beeldje, hoe verklaar je zoiets? Niet dus..
Geloof ik dus voor geen ene meter he sorry ;)
De Bijbel maakt zelfs heel duidelijk dat de wonderwerken, ''de gaven in mensen'' zijn opgehouden. Zoals dit soort wonderbaarlijke zaken. Bijbel maakt wel duidelijk dat de demonen(onder leiding van Satan) dit soort dingen verrichten ter afleiding van de enige ware God!
Denk bv ook aan praten met de doden, volgens de Bijbel(Prediker) hebben doden geen werken meer, geen gedachtes niets meer, compleet weg. Dus met doden praten gaat dan lastig he.
Maar ook dit zijn de demonen.

En sowieso het Maria beeldje? Dat heeft 0,0 met het christelijke geloof te maken! Aangezien een beeldje ter aanbidding verboden is en Maria zelf niets van dit soort krachten heeft.
pi_108484407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:21 schreef Elemo het volgende:

Allereerst: de hel bestaat niet.
top dat we dat overeen komen trouwens!!

Alleen wel jammer dat je met je Griekse/Hebreeuwse kennis en alles niet door hebt dat het geen kruis was(stau'ros) en toch dat als foto hebt. +Dat je niet door hebt dat de trinity heel erg onbijbels is.

@TS
Succes ermee, antwoorden zijn er wel. Hier wat boven dus ook die van mij volledig.
pi_108494191
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:21 schreef bianconeri het volgende:

+Dat je niet door hebt dat de trinity heel erg onbijbels is.

Ja, jammer ook dat Elemo dat inhoudelijk goed wist te onderbouwen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:06:07 #30
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_108494454
quote:
De Bijbel maakt duidelijk dat wij helemaal niet naar de hemel gaan, ten minste de meesten niet.
Net zoals de hel niet bestaat is dat een fabeltje van de kerken.
Zoals Openbaring te kennen geeft zullen er 144.000 naast Jezus op Sion(de hemel) staan.
Met daarvoor een hele grote schare met stralend witte kleding(van zonden gewassen) die op de aarde staan. Wij mensen op aarde kunnen nu niet van zonden gewassen worden, dit moet dus wel al het paradijs voorstellen! Met mensen OP AARDE. Dat is waar wij zullen komen(de meesten).
Dit zal gebeuren na Gods grote dag Armageddon(ook in Openbaring
Openbaring als betrouwbare bron citeren....het is een boek vol met waanzin en op iedere manier uit te leggen. :')
pi_108496834
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:06 schreef hoatzin het volgende:
Openbaring als betrouwbare bron citeren....het is een boek vol met waanzin en op iedere manier uit te leggen. :')
Even een citaat uit het boek ' De Bijbel: waarheid en verdichting ' van R. Lane Fox
http://en.wikipedia.org/wiki/Robin_Lane_Fox

'Van de hof van Eden tot aan de Openbaring is de Bijbel een document van menselijke dwaling en slechtheid. Dat zijn twee van de menselijke waarheden in de vertellingen, en in mijn boek heb ik ze behandeld bij de auteurs zelf. Ook zij dwalen en eisen valse identiteiten op; ze zijn maar al te menselijk in hun visie op anderen, van de verbitterde haat voor vijanden bij de psalmdichters tot aan de goddelijke goedkeuring van volkenmoord of de afslachting van het merendeel van de mensheid in Openbaring van Johannes. Er is geen troostende ontwikkeling, van een barbaarse God van oorlog naar een latere, mildere od van liefde.
Omega eindigt in de Openbaring van Johannes door zich ongeveer net zo te gedragen als Alfa was begonnen bij de zondvloed. Dergelijke denkbeelden over God zijn menselijke scheppingen, en net als de scheppingsverhalen blijven ze tot het eind toe tegenstrijdig. Hoe zouden de menselijke teksten ook anders kunnen zijn, na het paradijs ?
De Schrift is niet onfeilbaar; het is niet het ' woord Gods'; wat wij nu lezen is soms slechts één tekstvariant te midden van oudere alternatieven; het verhaal kan aantoonbaar onjuist zijn ( Jozua's veroveringen of het geboorteverhaal van Jezus ); het kan uitspraken toeschrijven aan mensen die zoiets nooit hebben gezegd. Voor christenen kan die tegenwoordige betekenis worden toegeschreven aan de H.Geest, die beloofd is als hulp om te zien wat de Schrift werkelijk zegt ( Joh.16:13). Anderen vragen zich wellicht af od de H.Geest wel zo heilig is wanneer de interpretaties er zo vaak naast hebben gezeten.'
pi_108496897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:06 schreef hoatzin het volgende:

Doe je alsof je dom bent of ben je dom?
Als het om iets inhoudelijks gaat op het christelijke gebied, waar wil je dan uit citeren?
Christelijke standpunten ga je toch via de Bijbel uitleggen duhhhhhhh.
Of je dat nou betrouwbaar vindt of niet, maar ik kan wel 1 of andere archeoloog, wetenschapper of encyclopedie aanhalen maar dat heeft toch geen nut om een Christelijk standpunt te verdedigen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:53 schreef Haushofer het volgende:

Ja, jammer ook dat Elemo dat inhoudelijk goed wist te onderbouwen.
Ik heb anders nog nooit 1 argument, laat staan Bijbelse tekst gehoord die de 3-eenheid ondersteunt.
Niet van Elemo niet van wie dan ook(anders zou ik wel in de trinity geloven he slimbo).
pi_108497000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:43 schreef ATON het volgende:

Er is geen troostende ontwikkeling, van een barbaarse God van oorlog naar een latere, mildere God van liefde.
Die is er wel hoor! Bijbel begint positief met het aardse paradijs. Maar dat gaat al vrij snel compleet verkeerd vanwege Satan en de 1e mens.
Ook laat de Bijbel als laatste zien in de toekomst een paradijs op aarde waar alle mensen voor eeuwig in vrede en blijdschap leven. Daar voor is Gods grote dag, de grote oorlog en dat is dus niet waar het mee eindigt. Het eindigt positief en prachtig.

quote:
het verhaal kan aantoonbaar onjuist zijn ( Jozua's veroveringen of het geboorteverhaal van Jezus ); het kan uitspraken toeschrijven aan mensen die zoiets nooit hebben gezegd.
Jozua's veroveringen wat is daar in vredesnaam onjuist aan? lolled.
Net als Jezus geboorteverhaal, vele dingen rondom dat zijn juist bewezen(bv dat Herodes de kinderen uitschakelde) en niets daarvan is ontkracht. Dus waar haal je al die loze punten vandaan.
En uitspraken die nooit gedaan zijn? lolled again....
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:53:16 #34
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_108497147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Doe je alsof je dom bent of ben je dom?
Als het om iets inhoudelijks gaat op het christelijke gebied, waar wil je dan uit citeren?
Christelijke standpunten ga je toch via de Bijbel uitleggen duhhhhhhh.
Of je dat nou betrouwbaar vindt of niet, maar ik kan wel 1 of andere archeoloog, wetenschapper of encyclopedie aanhalen maar dat heeft toch geen nut om een Christelijk standpunt te verdedigen.

Je weet wel beter. Een op schrift gestelde verzameling visioenen van een waanzinnige. Geen touw aan vast te knopen en op allerlei manieren uitlegbaar. Een hoop christenen wagen zich daar dan ook niet aan.
pi_108497343
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Die is er wel hoor! Bijbel begint positief met het aardse paradijs. Maar dat gaat al vrij snel compleet verkeerd vanwege Satan en de 1e mens.
Ook laat de Bijbel als laatste zien in de toekomst een paradijs op aarde waar alle mensen voor eeuwig in vrede en blijdschap leven. Daar voor is Gods grote dag, de grote oorlog en dat is dus niet waar het mee eindigt. Het eindigt positief en prachtig.
Volgens R.Lane Fox laat de Bijbel dit nou net niet zien. Al eens iets gelezen over de Bijbel, buiten de bijbel ? ( hoe was het nou weer ? Ha! ... Duhhhh ! )

quote:
Net als Jezus geboorteverhaal, vele dingen rondom dat zijn juist bewezen(bv dat Herodes de kinderen uitschakelde) en niets daarvan is ontkracht. Dus waar haal je al die loze punten vandaan.
Eu.. o.a. uit het boek hierboven aangegeven. En dit : http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jericho en nog een bib. vol boeken door personen geschreven die er iets meer dan jij over weten. ( heu.. hoe was het dan ? Ha...slimbo ! )
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:02:19 #36
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_108497457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Herodes stierf in 4 voor Chr. he? En Quirinius leefde dan weer een tiental jaren later. Rara wat klopt hier niet? En die volkstelling, waarbij je naar de plaats van je voorouders moest. Waarom? En ja, welke voorouders he? Van hem? Van haar? En wie zijn je voorouders?

vragen vragen...
pi_108499902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:02 schreef hoatzin het volgende:
Herodes stierf in 4 voor Chr. he? En Quirinius leefde dan weer een tiental jaren later. Rara wat klopt hier niet? En die volkstelling, waarbij je naar de plaats van je voorouders moest. Waarom?
Even kijken wat Robin L. Fox daar over te vertellen heeft ( heb het boek toch nog naast me liggen ):

' Volgens het Lukas-evangelie had de ' inschrijving', waarvoor Jozef naar Bethelehem moest reizen, ' voor het eerst plaats toen Quirinius het bewind over Syrië voerde'. Deze volkstelling van Quirinius was inderdaad de eerste, maar hoort thuis in het jaar 6 n.C. toen koning Herodes, de andere historische figuur die dit verhaal gezag moet verlenen, al lang dood was.
( onafhankelijke bron: geschiedschrijver en Romeins senator Dio, die dit schreef tussen 200 en 220 n.C.)
Het derde evangelie heeft een plaatselijke volkstelling in Judea verward met een bevel van Augustus voor het gehele Rijk; het heeft geprobeerd het verhaal te dateren aan de hand van een obscure Quirinius, terwijl het verhaal zich elders, bv. bij Mattheüs, afspeelt onder Herodes de Grote.
Het ' bevel van de keizer ' eiste ' inschrijving ' ( Grieks : apographè ). Precies datzelfde woord wordt gebruikt voor een volkstelling ten behoeve van belastingsheffing in ons bekende documenten uit die tijd uit Egypte, dat destijds onder Romeins bestuur stond. Het staat vast dat de volkstelling bedoeld was om belasting te heffen, maar de praktijken van Romeinse belastingheffing kloppen niet met het evangelieverhaal. De ' eigen stad' van Jozef wordt in het evangelie gedefinieerd door zijn zogenaamde afstamming. Alleen hechtten Romeinse volkstellingen geen enkele waarde aan verre verwantschappen, zeker niet als ze vervalst waren: zij baseerden zich op huizenbezit van levenden, niet van doden. '

conclusie: Enkel in geval Jozef onroerend goed had in Judea moest hij zich melden.
pi_108500370
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:58 schreef ATON het volgende:

Volgens R.Lane Fox laat de Bijbel dit nou net niet zien. Al eens iets gelezen over de Bijbel, buiten de bijbel ? ( hoe was het nou weer ? Ha! ... Duhhhh ! )

Eu.. o.a. uit het boek hierboven aangegeven. En dit : http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jericho en nog een bib. vol boeken door personen geschreven die er iets meer dan jij over weten. ( heu.. hoe was het dan ? Ha...slimbo ! )
Ja genoeg dingen buiten de Bijbel gezien! De Bijbel laat dat niet zien? Weet die Fox wel eens wat de Bijbel is? De Bijbel begint met het paradijs, hof van Eden zoals je neem ik aan weet.
en eindigt met de belofte dat Gods oorlog zal komen om de goddeloze af te snijden en dat de rechtvaardigen daarna eeuwig in vrede en geluk op aarde zullen leven.

2. Die link heb ik al 1000x eerder aan je uitgelegd en nog kom je met die waardeloze link aanzetten?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:53 schreef hoatzin het volgende:
Je weet wel beter. Een op schrift gestelde verzameling visioenen van een waanzinnige. Geen touw aan vast te knopen en op allerlei manieren uitlegbaar. Een hoop christenen wagen zich daar dan ook niet aan.
Jij weet wel beter.
Het christelijke geloof is compleet gebaseerd op de Bijbel, wil je dat (standpunten) uitleggen dan moet je de Bijbel zelf gebruiken. Dan ga je geen andere zaken gebruiken daarvoor.
Of je het nou waanzin vindt of niet. Er is heel goed een touw aan vast te knopen en niet verschillend uitlegbaar. Alleen als je maar 1 vers gebruikt is het lastig, maar de hele Bijbel bij elkaar erg duidelijk.
pi_108500600
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef bianconeri het volgende:
Ja genoeg dingen buiten de Bijbel gezien!
Ik heb het niet over ' gezien ', maar daadwerkelijk gelezen. Noem eens een paar titels met auteur ?
quote:
Weet die Fox wel eens wat de Bijbel is?
Duizend keer beter dan jij zou ik zeggen. En het is niet Fox, maar Robin Lane Fox. Kijk maar effe op de link die ik je gegeven heb.
pi_108501009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb anders nog nooit 1 argument, laat staan Bijbelse tekst gehoord die de 3-eenheid ondersteunt.
Niet van Elemo niet van wie dan ook(anders zou ik wel in de trinity geloven he slimbo).
Nee, omdat jij een andere tekstbenadering hebt. Er zijn voor beide standpunten dingen te zeggen, en je zult dan veel specifieker moeten zijn wat je met "de 3-eenheid ondersteunen" bedoelt.\

-edit: ik zie nu dat dit het topic niet is voor dit soort discussies :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:54:51 #41
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_108501141
quote:
2. Die link heb ik al 1000x eerder aan je uitgelegd en nog kom je met die waardeloze link aanzetten?
Schamperen met wetenschap als dat toevallig zo uitkomt is symptomatisch voor mensen als jij.

quote:
Er is heel goed een touw aan vast te knopen en niet verschillend uitlegbaar
Daarom wordt er ook zoveel over gesteggeld he? Voor veel deskundigen is het een raadselachtig boek maar voor jou heeft het geen geheimen. Yeah right.
pi_108502510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:54 schreef hoatzin het volgende:

Schamperen met wetenschap als dat toevallig zo uitkomt is symptomatisch voor mensen als jij.
[quote]

Wat heeft dat nou met schamperen te maken? Ik heb eerder al punt voor punt gereageerd op die link en dat blijf ik niet doen. Schijnbaar heeft niemand die reactie ook gelezen dus wat voor nut heeft het voor me?

[quote]Daarom wordt er ook zoveel over gesteggeld he? Voor veel deskundigen is het een raadselachtig boek maar voor jou heeft het geen geheimen. Yeah right.
Vergeet Satan niet he, die probeert het zichtsveld van mensen te beperken.
Er zijn ook teksten die als je heel erg simpel kijkt de 3-eenheid steunen, echter is daarbij de context er totaal buiten gelaten. Dat is ook wat de trinity kerken doen, nemen 1 tekst en kijken niet naar wat er verder staat.
Er blijven altijd raadsel, maar de 3-eenheid en veel andere standpunten zijn heel duidelijk te zien als je de hele bijbel gelezen en bestudeert hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:50 schreef Haushofer het volgende:

Nee, omdat jij een andere tekstbenadering hebt. Er zijn voor beide standpunten dingen te zeggen, en je zult dan veel specifieker moeten zijn wat je met "de 3-eenheid ondersteunen" bedoelt.\

-edit: ik zie nu dat dit het topic niet is voor dit soort discussies :)
Dit is inderdaad niet het topic ervoor.
Wat ik met 3-eenheid ondersteunen bedoel? Ja dat lijkt me nogal logisch he:
Met Bijbelse teksten de 3-eenheid ondersteunen, tonen dat de Bijbel dat aangeeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef ATON het volgende:

Ik heb het niet over ' gezien ', maar daadwerkelijk gelezen. Noem eens een paar titels met auteur ?
Alsof ik de auteurs ken man, rot lekker eind op alsof iemand dat gaat onthouden.

quote:
Duizend keer beter dan jij zou ik zeggen. En het is niet Fox, maar Robin Lane Fox. Kijk maar effe op de link die ik je gegeven heb.
Nou 1000x slechter bedoel je, voor zo ver ik van jou de dingen hoor snapt die er geen bal van als hij zegt dat Bijbel begint en eindigt met iets slechts.
Of hij moet het paradijs slecht vinden maar dat lijkt me stug.

Het is wel Fox, je zegt het zelf ja: Robin Lane !!!FOX!!!
pi_108503671
Genezingsdiensten zijn er omdat iedere geloveige z'n eigen gaven heeft.
En er zijn een heleboel gaven.
Waaronder dus ook de gave van genezen, en ik geloof wel dat als je echt gelooft dat Jezus jouw kan genezen dat het ook gebeurt. En dan kan zo'n gebeds genezer jouw wel genezen omdat hij het met oprecht door de naam van Jezus doet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_108503850
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:32 schreef bianconeri het volgende:
Vergeet Satan niet he, die probeert het zichtsveld van mensen te beperken.
En zeker de bedenkers van JG niet vergeten. Vooral zij beperken je zichtsveld.

quote:
Alsof ik de auteurs ken man, rot lekker eind op alsof iemand dat gaat onthouden.
Je bent een leugenaar. Je hebt helemaal niks gelezen.

quote:
Het is wel Fox, je zegt het zelf ja: Robin Lane !!!FOX!!!
Bianco is niet hetzelfde als Bianconeri , he Neri ?
pi_108504174
Is dit topic van masterjapie nou niet een beetje gekaapt door bianconeri?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_108506073
Overigens, even een stuk van Paulus citeren dat op zich wel cruciaal is:

Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11 er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12 Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.
14 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16 Vernieling en ellende is op hun wegen,
17 en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.

Romeinen 3.

Deze uitspraken gelden natuurlijk vooral als vruchten van het vlees (zie Gal 5 daarvoor), maar hier staat een bijzonder punt: 'er is niemand die God zoekt.' De mens is dus eigenlijk van nature geneigd God niet te zoeken. Wat jij zegt, dat je een te kritische blik hebt om gelovig te worden, is dus heel begrijpelijk: het zit in de natuur van de mens. De één heeft natuurlijk een kritischer blik dan een ander, maar het is dus geen punt om niet te geloven.

Edit:

In dit bericht ook maar even ingaan op een paar opmerkingen die bianconeri maakt, te beginnen met:

quote:
De Bijbel leert duidelijk dat wonderen niet zo ineens meer voorkomen nu.
Ik dacht juist dat in het Woord staat dat wij mensen grotere wonderen zullen gaan doen dan Jezus.

quote:
Sion blijft nog immer een berg en niet de hemel.

[ Bericht 10% gewijzigd door naatje_1 op 28-02-2012 16:19:34 ]
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_108506478
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:08 schreef naatje_1 het volgende:
De mens is dus eigenlijk van nature geneigd God niet te zoeken. Wat jij zegt, dat je een te kritische blik hebt om gelovig te worden, is dus heel begrijpelijk: het zit in de natuur van de mens.
Net andersom. Het zit in de natuur van de mens om alles wat voor hem nog een mysterie is, dit met één of meerdere goden in te vullen. Dit zit er bij de mens ingebakken zolang de mens bestaat.
quote:
De één heeft natuurlijk een kritischer blik dan een ander, maar het is dus geen punt om niet te geloven.
Hoe meer de wetenschap voor deze ' zwarte gaten ' een verklaring gevonden heeft, hoe kleiner ' god's domein ' wordt. Zaak is dat de meeste mensen zich hierover niet informeren, zelfs niet die met een universitaire opleiding.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:22:37 #48
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_108506507
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:08 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens, even een stuk van Paulus citeren dat op zich wel cruciaal is:

Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11 er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12 Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.
14 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16 Vernieling en ellende is op hun wegen,
17 en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.

Romeinen 3.

Deze uitspraken gelden natuurlijk vooral als vruchten van het vlees (zie Gal 5 daarvoor), maar hier staat een bijzonder punt: 'er is niemand die God zoekt.' De mens is dus eigenlijk van nature geneigd God niet te zoeken. Wat jij zegt, dat je een te kritische blik hebt om gelovig te worden, is dus heel begrijpelijk: het zit in de natuur van de mens. De één heeft natuurlijk een kritischer blik dan een ander, maar het is dus geen punt om niet te geloven.

Edit:

In dit bericht ook maar even ingaan op een paar opmerkingen die bianconeri maakt, te beginnen met:

[..]

Ik dacht juist dat in het Woord staat dat wij mensen grotere wonderen zullen gaan doen dan Jezus.
oei, ik vond opstaan uit je eigen dood al behoorlijk tricky. Kunnen wij ook?

Enne, dat rijtje wat je opnoemt uit Romeinen: dat gaat over niet-christenen he? Zeg nu zelf is dat een behoorlijke afspiegeling van de werkelijkheid? Nee het is een gebruikelijke scheldkannonade om anders-denkenden in een kwaad daglicht te plaatsen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 16:26:21 #49
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_108506617
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:21 schreef ATON het volgende:

[..]

Net andersom. Het zit in de natuur van de mens om alles wat voor hem nog een mysterie is, dit met één of meerdere goden in te vullen. Dit zit er bij de mens ingebakken zolang de mens bestaat.

[..]

Hoe meer de wetenschap voor deze ' zwarte gaten ' een verklaring gevonden heeft, hoe kleiner ' god's domein ' wordt. Zaak is dat de meeste mensen zich hierover niet informeren, zelfs niet die met een universitaire opleiding.
Inderdaad. Niet geneigd om God te zoeken? Kom op zeg, hoeveel goden en religies zijn er inmiddels niet?
pi_108507147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:26 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Inderdaad. Niet geneigd om God te zoeken? Kom op zeg, hoeveel goden en religies zijn er inmiddels niet?
Je bent van nature geneigd om religieus te zijn, dat klopt, maar om deze God te zoeken? Als je God gaat zoeken, moet je je leven uiteindelijk in de handen van God leggen en mensen willen toch liever hun eigen weg gaan, dan dat ze de bevelen van een God opvolgen. Dat is het punt wat Paulus benadrukt. En nee, het gaat niet om niet-christenen. Ja, het zijn de gevolgen van een totaal losbandig leven, maar het zit wel van nature in de mens. In het vlees. Niet voor niets dat ik naar Gal. 5 verwijs. Daarin staan de vruchten van de vlees opgesomd, ook christenen kunnen zich hieraan schuldig maken (kijk naar het kindermisbruik in de katholieke kerk) en het is dus van nature in de mens.

Voor de volledigheid ook even die vruchten van het vlees:

Het is bekend wat de werken van het vlees zijn, namelijk overspel, hoererij, onreinheid, losbandigheid,
20 afgoderij, toverij, vijandschappen, ruzie, afgunst, woede-uitbarstingen, egoïsme, onenigheid, afwijkingen in de leer,
21 jaloersheid, moord, dronkenschap, zwelgpartijen, en dergelijke;

Galaten 5.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')