Nou met alle respect maar klinkt als fantastische familiequote:Op donderdag 23 februari 2012 22:10 schreef MasterJapie het volgende:
Ik durfde het nooit eerder tegen m'n ouders te vertellen
Nee, ik ben zelf ook christelijk maar hier geloof ik niet in.quote:Geloven jullie dat goede mensen in de hel belanden?
Wij kunnen als mensen idd niet God bevatten en hoe dat allemaal werk klopt.quote:Als God bestaat heeft Hij mij een gedachtegang gegeven die veel te nieuwsgierig is om religie te accepteren. Ik kan de mysteries van het leven simpelweg niet bestempelen als "God heeft het gedaan".
Echte genezingsdiensten ken ik niet, wel in gebed wordt voor kracht gevraagd voor die persoon en familie. God gaat echter niet zo maar door een wonder tegenwoordig iemand genezen. De Bijbel leert duidelijk dat wonderen niet zo ineens meer voorkomen nu. (handoplegging enzo is onzin).quote:Waarom zijn er genezingsdiensten? Geeft God voorrang aan zieken waar massaal voor word gebeden? Heeft mijn vader meer kans op een plotselinge, miraculeuze genezing als er voor hem word gebeden door honderden mensen tegelijk, dan een klein, terminaal ziek meisje die stilletjes voor zichzelf bid in haar kamer van het ziekenhuis?
Zoals je zelf al aangeeft: Geruststelling, dat je probleem bekend is. Dat geeft je kans op acceptatie en veel steun. Fysiek verandert niets, maar zoals bekend is een mentaal sterk persoon gezonder dan een mentaal zwakke, dus je leeft wss langer.quote:Waarom bidden mensen eigenlijk om genezing in de eerste plaats? Dat zou betekenen dat God in een kamer zit, vol met touwtjes die het leven van alle zieke mensen op aarde voorstellen. Elk touwtje heeft een schaar dat langzaamaan dichtklapt. En God houd die schaar pas tegen als er voor je gebeden word.
De Bijbel maakt duidelijk dat wij helemaal niet naar de hemel gaan, ten minste de meesten niet.quote:In de hemel zou men verdriet niet eens kennen. Hoe kan je blijheid waarderen zonder verdriet te kennen? Waarom zou ik een eeuwigheid in de hemel willen doorbrengen waar iedereen altijd een glimlach op zijn of haar gezicht heeft, en iedereen altijd blij en vrolijk is. Hoe zien jullie een eeuwig leven in de hemel voor je?
Geloof ik dus voor geen ene meter he sorryquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:15 schreef Argo het volgende:
Wel kan ik mee delen, en dit mag je geloven of je wilt of niet. Een man nam pijn van mijn ziekte eens weg door te bidden met een Maria beeldje, hoe verklaar je zoiets? Niet dus..
top dat we dat overeen komen trouwens!!quote:
Ja, jammer ook dat Elemo dat inhoudelijk goed wist te onderbouwen.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:21 schreef bianconeri het volgende:
+Dat je niet door hebt dat de trinity heel erg onbijbels is.
Openbaring als betrouwbare bron citeren....het is een boek vol met waanzin en op iedere manier uit te leggen.quote:De Bijbel maakt duidelijk dat wij helemaal niet naar de hemel gaan, ten minste de meesten niet.
Net zoals de hel niet bestaat is dat een fabeltje van de kerken.
Zoals Openbaring te kennen geeft zullen er 144.000 naast Jezus op Sion(de hemel) staan.
Met daarvoor een hele grote schare met stralend witte kleding(van zonden gewassen) die op de aarde staan. Wij mensen op aarde kunnen nu niet van zonden gewassen worden, dit moet dus wel al het paradijs voorstellen! Met mensen OP AARDE. Dat is waar wij zullen komen(de meesten).
Dit zal gebeuren na Gods grote dag Armageddon(ook in Openbaring
Even een citaat uit het boek ' De Bijbel: waarheid en verdichting ' van R. Lane Foxquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:06 schreef hoatzin het volgende:
Openbaring als betrouwbare bron citeren....het is een boek vol met waanzin en op iedere manier uit te leggen.
Doe je alsof je dom bent of ben je dom?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:06 schreef hoatzin het volgende:
Openbaring als betrouwbare bron citeren....het is een boek vol met waanzin en op iedere manier uit te leggen.
Ik heb anders nog nooit 1 argument, laat staan Bijbelse tekst gehoord die de 3-eenheid ondersteunt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:53 schreef Haushofer het volgende:
Ja, jammer ook dat Elemo dat inhoudelijk goed wist te onderbouwen.
Die is er wel hoor! Bijbel begint positief met het aardse paradijs. Maar dat gaat al vrij snel compleet verkeerd vanwege Satan en de 1e mens.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:43 schreef ATON het volgende:
Er is geen troostende ontwikkeling, van een barbaarse God van oorlog naar een latere, mildere God van liefde.
Jozua's veroveringen wat is daar in vredesnaam onjuist aan? lolled.quote:het verhaal kan aantoonbaar onjuist zijn ( Jozua's veroveringen of het geboorteverhaal van Jezus ); het kan uitspraken toeschrijven aan mensen die zoiets nooit hebben gezegd.
Je weet wel beter. Een op schrift gestelde verzameling visioenen van een waanzinnige. Geen touw aan vast te knopen en op allerlei manieren uitlegbaar. Een hoop christenen wagen zich daar dan ook niet aan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Doe je alsof je dom bent of ben je dom?
Als het om iets inhoudelijks gaat op het christelijke gebied, waar wil je dan uit citeren?
Christelijke standpunten ga je toch via de Bijbel uitleggen duhhhhhhh.
Of je dat nou betrouwbaar vindt of niet, maar ik kan wel 1 of andere archeoloog, wetenschapper of encyclopedie aanhalen maar dat heeft toch geen nut om een Christelijk standpunt te verdedigen.
Volgens R.Lane Fox laat de Bijbel dit nou net niet zien. Al eens iets gelezen over de Bijbel, buiten de bijbel ? ( hoe was het nou weer ? Ha! ... Duhhhh ! )quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:48 schreef bianconeri het volgende:
Die is er wel hoor! Bijbel begint positief met het aardse paradijs. Maar dat gaat al vrij snel compleet verkeerd vanwege Satan en de 1e mens.
Ook laat de Bijbel als laatste zien in de toekomst een paradijs op aarde waar alle mensen voor eeuwig in vrede en blijdschap leven. Daar voor is Gods grote dag, de grote oorlog en dat is dus niet waar het mee eindigt. Het eindigt positief en prachtig.
Eu.. o.a. uit het boek hierboven aangegeven. En dit : http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jericho en nog een bib. vol boeken door personen geschreven die er iets meer dan jij over weten. ( heu.. hoe was het dan ? Ha...slimbo ! )quote:Jozua's veroveringen wat is daar in vredesnaam onjuist aan? lolled.
Net als Jezus geboorteverhaal, vele dingen rondom dat zijn juist bewezen(bv dat Herodes de kinderen uitschakelde) en niets daarvan is ontkracht. Dus waar haal je al die loze punten vandaan.
En uitspraken die nooit gedaan zijn? lolled again....
Herodes stierf in 4 voor Chr. he? En Quirinius leefde dan weer een tiental jaren later. Rara wat klopt hier niet? En die volkstelling, waarbij je naar de plaats van je voorouders moest. Waarom? En ja, welke voorouders he? Van hem? Van haar? En wie zijn je voorouders?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Die is er wel hoor! Bijbel begint positief met het aardse paradijs. Maar dat gaat al vrij snel compleet verkeerd vanwege Satan en de 1e mens.
Ook laat de Bijbel als laatste zien in de toekomst een paradijs op aarde waar alle mensen voor eeuwig in vrede en blijdschap leven. Daar voor is Gods grote dag, de grote oorlog en dat is dus niet waar het mee eindigt. Het eindigt positief en prachtig.
[..]
Jozua's veroveringen wat is daar in vredesnaam onjuist aan? lolled.
Net als Jezus geboorteverhaal, vele dingen rondom dat zijn juist bewezen(bv dat Herodes de kinderen uitschakelde) en niets daarvan is ontkracht. Dus waar haal je al die loze punten vandaan.
En uitspraken die nooit gedaan zijn? lolled again....
Even kijken wat Robin L. Fox daar over te vertellen heeft ( heb het boek toch nog naast me liggen ):quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:02 schreef hoatzin het volgende:
Herodes stierf in 4 voor Chr. he? En Quirinius leefde dan weer een tiental jaren later. Rara wat klopt hier niet? En die volkstelling, waarbij je naar de plaats van je voorouders moest. Waarom?
Ja genoeg dingen buiten de Bijbel gezien! De Bijbel laat dat niet zien? Weet die Fox wel eens wat de Bijbel is? De Bijbel begint met het paradijs, hof van Eden zoals je neem ik aan weet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:58 schreef ATON het volgende:
Volgens R.Lane Fox laat de Bijbel dit nou net niet zien. Al eens iets gelezen over de Bijbel, buiten de bijbel ? ( hoe was het nou weer ? Ha! ... Duhhhh ! )
Eu.. o.a. uit het boek hierboven aangegeven. En dit : http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jericho en nog een bib. vol boeken door personen geschreven die er iets meer dan jij over weten. ( heu.. hoe was het dan ? Ha...slimbo ! )
Jij weet wel beter.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:53 schreef hoatzin het volgende:
Je weet wel beter. Een op schrift gestelde verzameling visioenen van een waanzinnige. Geen touw aan vast te knopen en op allerlei manieren uitlegbaar. Een hoop christenen wagen zich daar dan ook niet aan.
Ik heb het niet over ' gezien ', maar daadwerkelijk gelezen. Noem eens een paar titels met auteur ?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef bianconeri het volgende:
Ja genoeg dingen buiten de Bijbel gezien!
Duizend keer beter dan jij zou ik zeggen. En het is niet Fox, maar Robin Lane Fox. Kijk maar effe op de link die ik je gegeven heb.quote:Weet die Fox wel eens wat de Bijbel is?
Nee, omdat jij een andere tekstbenadering hebt. Er zijn voor beide standpunten dingen te zeggen, en je zult dan veel specifieker moeten zijn wat je met "de 3-eenheid ondersteunen" bedoelt.\quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb anders nog nooit 1 argument, laat staan Bijbelse tekst gehoord die de 3-eenheid ondersteunt.
Niet van Elemo niet van wie dan ook(anders zou ik wel in de trinity geloven he slimbo).
Schamperen met wetenschap als dat toevallig zo uitkomt is symptomatisch voor mensen als jij.quote:2. Die link heb ik al 1000x eerder aan je uitgelegd en nog kom je met die waardeloze link aanzetten?
Daarom wordt er ook zoveel over gesteggeld he? Voor veel deskundigen is het een raadselachtig boek maar voor jou heeft het geen geheimen. Yeah right.quote:Er is heel goed een touw aan vast te knopen en niet verschillend uitlegbaar
Vergeet Satan niet he, die probeert het zichtsveld van mensen te beperken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:54 schreef hoatzin het volgende:
Schamperen met wetenschap als dat toevallig zo uitkomt is symptomatisch voor mensen als jij.
[quote]
Wat heeft dat nou met schamperen te maken? Ik heb eerder al punt voor punt gereageerd op die link en dat blijf ik niet doen. Schijnbaar heeft niemand die reactie ook gelezen dus wat voor nut heeft het voor me?
[quote]Daarom wordt er ook zoveel over gesteggeld he? Voor veel deskundigen is het een raadselachtig boek maar voor jou heeft het geen geheimen. Yeah right.
Dit is inderdaad niet het topic ervoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:50 schreef Haushofer het volgende:
Nee, omdat jij een andere tekstbenadering hebt. Er zijn voor beide standpunten dingen te zeggen, en je zult dan veel specifieker moeten zijn wat je met "de 3-eenheid ondersteunen" bedoelt.\
-edit: ik zie nu dat dit het topic niet is voor dit soort discussies
Alsof ik de auteurs ken man, rot lekker eind op alsof iemand dat gaat onthouden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef ATON het volgende:
Ik heb het niet over ' gezien ', maar daadwerkelijk gelezen. Noem eens een paar titels met auteur ?
Nou 1000x slechter bedoel je, voor zo ver ik van jou de dingen hoor snapt die er geen bal van als hij zegt dat Bijbel begint en eindigt met iets slechts.quote:Duizend keer beter dan jij zou ik zeggen. En het is niet Fox, maar Robin Lane Fox. Kijk maar effe op de link die ik je gegeven heb.
En zeker de bedenkers van JG niet vergeten. Vooral zij beperken je zichtsveld.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:32 schreef bianconeri het volgende:
Vergeet Satan niet he, die probeert het zichtsveld van mensen te beperken.
Je bent een leugenaar. Je hebt helemaal niks gelezen.quote:Alsof ik de auteurs ken man, rot lekker eind op alsof iemand dat gaat onthouden.
Bianco is niet hetzelfde als Bianconeri , he Neri ?quote:Het is wel Fox, je zegt het zelf ja: Robin Lane !!!FOX!!!
Ik dacht juist dat in het Woord staat dat wij mensen grotere wonderen zullen gaan doen dan Jezus.quote:De Bijbel leert duidelijk dat wonderen niet zo ineens meer voorkomen nu.
Sion blijft nog immer een berg en niet de hemel.quote:Zoals Openbaring te kennen geeft zullen er 144.000 naast Jezus op Sion(de hemel) staan.
Net andersom. Het zit in de natuur van de mens om alles wat voor hem nog een mysterie is, dit met één of meerdere goden in te vullen. Dit zit er bij de mens ingebakken zolang de mens bestaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:08 schreef naatje_1 het volgende:
De mens is dus eigenlijk van nature geneigd God niet te zoeken. Wat jij zegt, dat je een te kritische blik hebt om gelovig te worden, is dus heel begrijpelijk: het zit in de natuur van de mens.
Hoe meer de wetenschap voor deze ' zwarte gaten ' een verklaring gevonden heeft, hoe kleiner ' god's domein ' wordt. Zaak is dat de meeste mensen zich hierover niet informeren, zelfs niet die met een universitaire opleiding.quote:De één heeft natuurlijk een kritischer blik dan een ander, maar het is dus geen punt om niet te geloven.
oei, ik vond opstaan uit je eigen dood al behoorlijk tricky. Kunnen wij ook?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:08 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens, even een stuk van Paulus citeren dat op zich wel cruciaal is:
Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11 er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12 Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.
14 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16 Vernieling en ellende is op hun wegen,
17 en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.
Romeinen 3.
Deze uitspraken gelden natuurlijk vooral als vruchten van het vlees (zie Gal 5 daarvoor), maar hier staat een bijzonder punt: 'er is niemand die God zoekt.' De mens is dus eigenlijk van nature geneigd God niet te zoeken. Wat jij zegt, dat je een te kritische blik hebt om gelovig te worden, is dus heel begrijpelijk: het zit in de natuur van de mens. De één heeft natuurlijk een kritischer blik dan een ander, maar het is dus geen punt om niet te geloven.
Edit:
In dit bericht ook maar even ingaan op een paar opmerkingen die bianconeri maakt, te beginnen met:
[..]
Ik dacht juist dat in het Woord staat dat wij mensen grotere wonderen zullen gaan doen dan Jezus.
Inderdaad. Niet geneigd om God te zoeken? Kom op zeg, hoeveel goden en religies zijn er inmiddels niet?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:21 schreef ATON het volgende:
[..]
Net andersom. Het zit in de natuur van de mens om alles wat voor hem nog een mysterie is, dit met één of meerdere goden in te vullen. Dit zit er bij de mens ingebakken zolang de mens bestaat.
[..]
Hoe meer de wetenschap voor deze ' zwarte gaten ' een verklaring gevonden heeft, hoe kleiner ' god's domein ' wordt. Zaak is dat de meeste mensen zich hierover niet informeren, zelfs niet die met een universitaire opleiding.
Je bent van nature geneigd om religieus te zijn, dat klopt, maar om deze God te zoeken? Als je God gaat zoeken, moet je je leven uiteindelijk in de handen van God leggen en mensen willen toch liever hun eigen weg gaan, dan dat ze de bevelen van een God opvolgen. Dat is het punt wat Paulus benadrukt. En nee, het gaat niet om niet-christenen. Ja, het zijn de gevolgen van een totaal losbandig leven, maar het zit wel van nature in de mens. In het vlees. Niet voor niets dat ik naar Gal. 5 verwijs. Daarin staan de vruchten van de vlees opgesomd, ook christenen kunnen zich hieraan schuldig maken (kijk naar het kindermisbruik in de katholieke kerk) en het is dus van nature in de mens.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:26 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Inderdaad. Niet geneigd om God te zoeken? Kom op zeg, hoeveel goden en religies zijn er inmiddels niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |