abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164047488
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:43 schreef FANN het volgende:

[..]

begreep ik :Y ik ook.... is toch gewoon écht vreemd?
Klopt, nu zijn er wel meer plekken op de wereld waar het vaker voorkomt dan statistisch gezien normaal is. Een dorpje in Italië (naam ff kwijt) bijv.
De wijk in Boxtel is jaren terug helemaal afgegraven omdat die bodem zwaar verontreinigd was. Dat zou de 7 gevallen in mijn oude woonwijk nog iets kunnen verklaren... zegt alleen niet zoveel over de 10 gevallen in de rest van het dorp.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_164047509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Klopt, nu zijn er wel meer plekken op de wereld waar het vaker voorkomt dan statistisch gezien normaal is. Een dorpje in Italië (naam ff kwijt) bijv.
De wijk in Boxtel is jaren terug helemaal afgegraven omdat die bodem zwaar verontreinigd was. Dat zou de 7 gevallen in mijn oude woonwijk nog iets kunnen verklaren... zegt alleen niet zoveel over de 10 gevallen in de rest van het dorp.
misschien dat ze daar ook eens moeten gaan graven denk ik dan :@
pi_164047853
quote:

[..]

Ik was even aan het zoeken, maar misschien kan je hier iets melden of een bodemondezoek
aanvagen?

Geen idee hoor, maa je zou kunnen bellen of informeren,want het is best écht een vreemd verhaal
eigenlijk toch?

http://www.leefmilieu.nl/klachtmelden

Ik hoop dat het iets is, ik heb zitten googelen :@
pi_164047975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:11 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik was even aan het zoeken, maar misschien kan je hier iets melden of een bodemondezoek
aanvagen?

Geen idee hoor, maa je zou kunnen bellen of informeren,want het is best écht een vreemd verhaal
eigenlijk toch?

http://www.leefmilieu.nl/klachtmelden

Ik hoop dat het iets is, ik heb zitten googelen :@
Het is op zich allemaal bekend en we hebben nog contact met de huisarts(en).
En de bodem is jaren terug al goedgekeurd. de sanering is ergens midden jaren '80 gedaan voordat de rest van de wijk werd gebouwd.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_164048015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het is op zich allemaal bekend en we hebben nog contact met de huisarts(en).
En de bodem is jaren terug al goedgekeurd. de sanering is ergens midden jaren '80 gedaan voordat de rest van de wijk werd gebouwd.
ah... ja ráár :o is het enige wat ik kan bedenken

sorry dat het zolang duurde ik zat te googelen en te lezen :@
pi_164048303
quote:

[..]

en is het zo'n klein dorpje dat iedereen familie van elkaar is? Er is ook een erfelijke variant die soms milder verloopt
pi_164048423
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

en is het zo'n klein dorpje dat iedereen familie van elkaar is? Er is ook een erfelijke variant die soms milder verloopt
Nee, zo'n incest dorp is het nou ook weer niet :P

bij mijn vader was het een spontane mutatie.
pi_164061737
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

bij mijn vader was het een spontane mutatie.
wel triest :'( en als je dit leest zou het dus gewoon iederéén kunnen overkomen, maar
zolang het nog niet zover is is het natuurlijk voor de meeste mensen ''de ver van mijn
bed show'''.

quote:
De ziekte kan voorkomen bij volwassenen op elke leeftijd, maar ontstaat meestal tussen het 40ste en 60ste levensjaar. Een klein deel van de mensen met ALS (5 – 10%) heeft te maken met een erfelijke vorm van ALS. De erfelijke vorm komt echter heel zelden voor en is meestal al langer bekend in de families.
Maar er zijn dus wél ontwikkelingen in het onderzoek... hopelijk is het voor jouw vader nog
niet te laat...

quote:
Omgevingsfactoren
Ook veel andere omgevingsfactoren zijn onderzocht, zoals bijvoorbeeld de straling van hoogspanningsmasten, inspanning en hoofdletsel. Lees meer over de onderzoeksresultaten over risicofactoren voor ALS in ons webartikel over epidemiologisch onderzoek. In de komende tijd hopen we ook te kunnen kijken of luchtvervuiling en pesticiden een verhoogd risico op ALS kunnen geven.

Wisselwerking genen en omgeving
Daarnaast zijn stappen gezet om de gegevens over leefstijl en andere omgevingsfactoren te analyseren samen met de genetische risicofactoren. Doel is het analyseren van genetische factoren in combinatie (interactie) met omgevingsfactoren, zodat we uiteindelijk de oorzaak van ALS kunnen ophelderen. Er wordt dan gekeken of bepaalde leefstijlfactoren bij mensen met een bepaalde genetische aanleg leiden tot een verhoogd risico.

Het is belangrijk om het PAN onderzoek de komende jaren te blijven uitbreiden om nog betere en betrouwbaardere data te krijgen voor nog beter onderzoek naar risicofactoren voor ALS, PLS en PSMA.
http://www.als-centrum.nl(...)tudie-nederland-pan/

quote:
Blootstelling aan schadelijke stoffen
Het ALS Centrum doet binnen de PAN-studie onderzoek naar blootstelling aan schadelijke stoffen als risicofactor voor ALS. Hierbij wordt een breed scala aan schadelijke stoffen onderzocht.

Lood

Een Amerikaanse onderzoeksgroep heeft gevonden dat blootstelling aan lood een rol speelt bij het ontwikkelen van ALS. Ook het ALS Centrum Nederland doet onderzoek naar lood als risicofactor voor ALS.

Pesticide

Recent hebben Amerikaanse onderzoekers in een eerste studie gevonden dat blootstelling aan pesticide mogelijk een risicofactor voor ALS zou kunnen zijn. Dit was een relatief kleine studie. Replicatie van deze bevindingen in een nieuw onderzoek is daarom nodig.
Als je dat leest ga je toch wel snel denken dat het iets in de omgeving is als er ineens zoveel
mensen die ziekte daar hebben gekregen....
pi_164061810
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:44 schreef FANN het volgende:
Maar er zijn dus wél ontwikkelingen in het onderzoek... hopelijk is het voor jouw vader nog
niet te laat...
Mwah ;)

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hier ook allemaal, we gaan even voor een paar ALS-vrije jaren.
Pap is eind september overleden (4.5 jaar na diagnose) en we hebben er even genoeg van.
pi_164061828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mwah ;)

[..]

excuus :@ niet alles teruggelezen...
pi_164062128
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:49 schreef FANN het volgende:

[..]

excuus :@ niet alles teruggelezen...
ah maakt niet uit, laatst vroeg een recruiter aan de telefoon of de situatie met m'n vader stabiel was
'ik hoop het wel' zei ik
'o?'
'ja hij is al bijna een jaar dood'
*stilte*

:D
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:06:53 #237
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_164062165
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_164062179
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

ah maakt niet uit, laatst vroeg een recruiter aan de telefoon of de situatie met m'n vader stabiel was
'ik hoop het wel' zei ik
'o?'
'ja hij is al bijna een jaar dood'
*stilte*

:D tja.... ik kan me nu wel goed voorstellen hoe die man zich voelde, maar gelukkig dat je dáár
dan wel weer om kan lachen :* niet om je vader natuurlijk, maar om het misverstand...
pi_164062192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:07 schreef FANN het volgende:

[..]

:D tja.... ik kan me nu wel goed voorstellen hoe die man zich voelde, maar gelukkig dat je dáár
dan wel weer om kan lachen :* niet om je vader natuurlijk, maar om het misverstand...
Mijn vader zou het me nooit vergeven als ik hem niet gebruikte voor slechte grappen ;)
Ook tijdens z'n ziekte nog genoeg met hem kunnen lachen.
pi_164062204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mijn vader zou het me nooit vergeven als ik hem niet gebruikte voor slechte grappen ;)
Ook tijdens z'n ziekte nog genoeg met hem kunnen lachen.
Dat is goed om te horen :Y

of te lezen eigenlijk :D
  Miss 200.000.000! woensdag 12 juni 2019 @ 00:29:16 #241
367000 roos94
pi_187381357
Las pas het verhaal van Fernando Ricksen.

https://www.rtlboulevard.(...)gt-laatste-avond-aan

Voor mijn gevoel hoor je steeds meer en meer van deze ziekte. Echt super beangstigend.
  woensdag 12 juni 2019 @ 00:42:37 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187381492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:29 schreef roos94 het volgende:
Las pas het verhaal van Fernando Ricksen.

https://www.rtlboulevard.(...)gt-laatste-avond-aan

Voor mijn gevoel hoor je steeds meer en meer van deze ziekte. Echt super beangstigend.
Je denkt dat het gemiddeld aantal patiënten toeneemt? Daar kan ik geen bron/info over vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187382921
Er is veel meer aandacht voor de ziekte, toen mijn opa er aan overleed 35 jaar geleden had niemand ervan gehoord
pi_187383048
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je denkt dat het gemiddeld aantal patiënten toeneemt? Daar kan ik geen bron/info over vinden.
Het aantal patienten blijft ongeveer gelijk, dit vanwege het grote verloop van de ziekte.
Maar zoals hierboven wordt gezegd, er is wel meer aandacht voor de ziekte gekomen.
  woensdag 12 juni 2019 @ 08:44:51 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187383357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:49 schreef Sjaalom het volgende:

[..]

Het aantal patienten blijft ongeveer gelijk, dit vanwege het grote verloop van de ziekte.
Maar zoals hierboven wordt gezegd, er is wel meer aandacht voor de ziekte gekomen.
Dat ‘meer en meer’ in combinatie met ‘super beangstigend’ leek mij angst voor een vaker voorkomen ervan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187383981
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 07:49 schreef Sjaalom het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de aandacht eigenlijk wel weer is afgezwakt, alleen als die Fernando nog wat doet hoor je er iets van. Toen m'n vader de diagnose kreeg had je die hele landelijke actie met posters en alles maar kan niet zeggen dat ik er tegenwoordig nog veel over hoor.
Nu heb ik het nieuws erover ook even een tijd genegeerd omdat het te confronterend was dus daar kan het ook nog wel aan liggen natuurlijk.
pi_187391811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de aandacht eigenlijk wel weer is afgezwakt, alleen als die Fernando nog wat doet hoor je er iets van. Toen m'n vader de diagnose kreeg had je die hele landelijke actie met posters en alles maar kan niet zeggen dat ik er tegenwoordig nog veel over hoor.
Nu heb ik het nieuws erover ook even een tijd genegeerd omdat het te confronterend was dus daar kan het ook nog wel aan liggen natuurlijk.
Kan ook eraan liggen dat ik zelf het laatste 1,5 jaar meer het nieuws eromheen gevolgd heb omdat mijn moeder de diagnose had gekregen. Ik ben met je eens dat Fernando degene is die momenteel het vaakst de ziekte in het nieuws brengt. Maar als ik met mensen erover praat merk ik nu vaker dat ze op de hoogte zijn van de ziekte in tegenstelling tot enkele jaren geleden. Ik hoop iig dat ze er ooit iets tegen vinden, het is een vervelende ziekte :X
  vrijdag 14 juni 2019 @ 07:56:44 #248
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_187415285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 18:11 schreef Sjaalom het volgende:

[..]

Kan ook eraan liggen dat ik zelf het laatste 1,5 jaar meer het nieuws eromheen gevolgd heb omdat mijn moeder de diagnose had gekregen. Ik ben met je eens dat Fernando degene is die momenteel het vaakst de ziekte in het nieuws brengt. Maar als ik met mensen erover praat merk ik nu vaker dat ze op de hoogte zijn van de ziekte in tegenstelling tot enkele jaren geleden. Ik hoop iig dat ze er ooit iets tegen vinden, het is een vervelende ziekte :X
O man wat onzettend k*t van je moeder... gaat ze snel achteruit of valt het mee?
pi_187425658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O man wat onzettend k*t van je moeder... gaat ze snel achteruit of valt het mee?
Ze heeft afgelopen jaar juli de diagnose gekregen, maar toen had ze de ziekte al 12 tot 14 maanden (ze dachten eerst dat ze PPA had, een hersenziekte die de spraak aantast). Ze is afgelopen maand overleden, dus heeft circa 2,5 jaar de ziekte gehad. Ze had de meest agressieve vorm, dus het ging erg snel allemaal.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2019 @ 22:36:15 #250
367000 roos94
pi_187426811
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:36 schreef Sjaalom het volgende:

[..]

Ze heeft afgelopen jaar juli de diagnose gekregen, maar toen had ze de ziekte al 12 tot 14 maanden (ze dachten eerst dat ze PPA had, een hersenziekte die de spraak aantast). Ze is afgelopen maand overleden, dus heeft circa 2,5 jaar de ziekte gehad. Ze had de meest agressieve vorm, dus het ging erg snel allemaal.
Veel sterkte gewenst.. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')