Dat dus. Ik heb recent een extra radiator in de woonkamer geplaatst, t/m de stalen aanvoer&retourbuis tot onder de vloer. Daarna moest de installateur er bij komen om de aansluiting op de Uponorslangen te maken.quote:Op zondag 26 februari 2012 08:54 schreef cvboer het volgende:
Voor de klussers is er ook een nadeel, die kunnen er niks mee. Even snel ergens een radiator bijplaatsen word ineens een mooie uitdaging.
Zeker weten. Dit brengt me op een leuke anekdote, is ongeveer een half jaar geleden, rond 16:00 uur op een zaterdag.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
goed voor de werkgelegenheid dus dat soort buisjes
Handig als je die connecties hebt.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:10 schreef koffielepel het volgende:
Ik huur dan gewoon een tang, maar ik geef toe dat het lastig is dat je zo'n ding niet hebt.
Zo'n joekel van een perstang met batterijen bedoel je? Waar zijn die dan te huur?quote:Op zondag 26 februari 2012 09:10 schreef koffielepel het volgende:
Ik huur dan gewoon een tang, maar ik geef toe dat het lastig is dat je zo'n ding niet hebt.
Je kunt ze volgens mij gewoon huren bij Boels en dergelijke andere verhuurbedrijvenquote:Op zondag 26 februari 2012 09:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo'n joekel van een perstang met batterijen bedoel je? Waar zijn die dan te huur?
Slimme vent die Koffielepel,quote:Op zondag 26 februari 2012 15:26 schreef koffielepel het volgende:
Klopt, ik huur een handperstang bij Bakker de Houthandel, kost een tientje ofzo, wel met borg. Diezelfde tang kun je geloof ik ook kopen daar voor iets van 130 euro ofzo.
Ik zit erover te denken om dat maar te doen aangezien 90% van mijn leidingen nu kunststof is hier.
Alleen bij dit stukje kunst past het dan precies in elkaar.quote:
Bij nieuw aangelegde installatie`s door het drinkwaterbedrijf is de leiding tot de watermeter vaak al in Tyleenbuis uitgevoerd.quote:
die heeft mazzel gehad zeg..quote:Op zondag 26 februari 2012 09:09 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zeker weten. Dit brengt me op een leuke anekdote, is ongeveer een half jaar geleden, rond 16:00 uur op een zaterdag.
Ik was in de lokale bouwmarkt voor wat spullen die ik nodig was, ik hoorde een klant aan het personeel vragen of ze iets hadden voor kunststof buis. Nieuwsgierig als ik ben liep ik er heen, ik zag hem staan met een stukje Rehau, hij had hem al afgezaagd, in de overtuiging dat de bouwtoko hier wel hulpstukken voor had.
Niet dus. Uiteindelijk heb ik de beste man gelukkig kunnen helpen.
had je wel ontbraamt?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef klusfoobje het volgende:
Braaf gedaan. buis gehaald, koppelingen (idd, dure krengen) en tang gehuurd.. Die pijp buigen was wel erg makkelijk op deze manier. Toen kon de vloer dicht.
man , ik ben nog nooit zo blij geweest dat de tijd om de definitieve vloer te leggen er maar niet was... die knelkoppeling bleek te zijn gaan lekken. heeeel langzaam steeds iets meer.
Dan ben je blij dat je de pijp wat ruimer heb gelegd en de lengte hebt om het nog eens te koppelen.
Nooooit lekkages gehad met knel spul. 1 keer pers gebruikt en hoppa...![]()
Je kunt toch ook de knelring vervangen?! Dat is in ieder geval niet zo duur als een nieuwe knelkoppeling.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:26 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Solderen is absoluut superieur aan knelkoppelingen, maar niet iedereen heeft daar de spullen (en vooral, het lef!) voor. Heb zelf altijd alles gedaan met knelkoppelingen, nooit lekkages gehad maar ben dan ook een pietje-precies als het op die dingen aankomt.
- altijd testen of de boel inderdaad niet lekt. Lukt het knellen niet (en heb je dus een lek), knelkoppeling weghalen en een nieuwe pakken. Knoeien met een al gebruikte = kansloos (dat is tenminste mijn ervaring).
- en ja... wees heel secuur met het weghalen van bramen inderdaad!
Die kreeg ik vaker-dan-niet niet meer los zonder de boel nog verder te verpunken.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:03 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt toch ook de knelring vervangen?! Dat is in ieder geval niet zo duur als een nieuwe knelkoppeling.
Wat teflontape om de knelring schijnt ook te kunnen helpen als je hem niet lekdicht krijgt. Ik kreeg dit laatst als tip, maar ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die kreeg ik vaker-dan-niet niet meer los zonder de boel nog verder te verpunken.![]()
Het enige dat er dan nog opzat was afzagen die handel en er weer een nieuwe opzetten.![]()
ja, die krengen zijn verrekte duur inderdaad.
Zoals gezegd, ik ben beter in slopen dan in monteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |