quote:
quote:
Kootwijk staat er, en ik dacht dus aan Kootwijkerbroek. Maar als er ook een Kootwijk bestaat, dan is dat het waarschijnlijkquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:53 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Heb gekeken op de foto zelf..
En kon het niet terug vinden op flickr aangezien nergens een link stond
OT: Waar is dit btw?![]()
quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:03 schreef freud het volgende:
Winnaar slechtst gesloten topic 2012
[..]
[..]
Ja 2011 is al voorbijgekomen...quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:03 schreef Isdatzo het volgende:
Ik weet niet of deze al voorbij waren gekomen, maar ik zie ze nu pas. Jaaroverzicht Boston, The Big Picture:
http://www.boston.com/big(...)n_pictures_part.html
http://www.boston.com/big(...)ictures_part_ii.html
http://www.boston.com/big(...)ctures_part_iii.html
Jow die Dakine is echt een mega-unit zegquote:Op donderdag 23 februari 2012 17:07 schreef Ener-G het volgende:
Ik merk dat ik eigenlijk iets te lang/breed ben voor de flipside. De lusjes aan de schouderbanden waar je extra meuk aan kan hangen op de schouders voor zitten bij mij bijna bovenop mn schouders zegmaar
De Dakine is hoger, en verder past er naast wat meer non-fotospul in de Dakine een 15" laptop, en is het cameragedeelte eruit te halen zodat ik een daily rugzak overhou.
Geweldige tas verder hoor, de flipsideMn D700 met mounted grip past daar gewoon in, maar dat maakt hem wel heel diep/dik.
Waarom een schoudertas ipv rugtas? Je huidige tas is toch ook groot zat? Ik was er iig van onder de indruk toen ik 'm zagquote:Op donderdag 23 februari 2012 18:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Jow die Dakine is echt een mega-unit zeg
Vorige week een Crumpler New Delhi 620 binnen gehad. Moesten 2 bodies in passen + 4 objectieven en een MBP 15" Wel krap allemaal...
Past geen laptop in en moet mee naar Japan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom een schoudertas ipv rugtas? Je huidige tas is toch ook groot zat? Ik was er iig van onder de indruk toen ik 'm zag![]()
In een hoop rugtassen wel hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Past geen laptop in en moet mee naar Japan.
Mja,... ik vind een schoudertas wel relaxed. Je bent zo bij je spullen. Ik heb nog wel een LowePro rugtas waar het allemaal net in past, maar dan moet ik zo'n schouderunit mee in mijn koffer nemen en dat neemt extra ruimte in beslag.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In een hoop rugtassen wel hoor.
Je koopt imo geen DSLR om niet na te bewerken. Dat hoort er gewoon bij. Vind ik dan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:09 schreef Jef1919 het volgende:
Ik zit erover te denken om ook eens een spiegelreflexcamera te kopen en zo langzamerhand een beetje de fotografie wereld in te komen... Ik ben me al een beetje aan het inlezen, maar als je nou de volgende foto's ziet;
http://img194.imageshack.us/img194/5339/18146158.jpg (copy/paste deze link)
http://www.flickr.com/photos/freekwijffels/4343873826/sizes/l/
Zijn deze gemaakt puur dmv apparatuur of is hier ook nabewerking aan te pas gekomen?
Ik heb nou nog een compact camera, maar als ik een vergelijkbare foto zou maken zou ik hele andere kleuren krijgen...
Ik heb trouwens geen idee of ik hier in het juiste topic zit, maar om voor deze vraag nou een nieuwe topic te openen vond ik ook wat overdreven
Maar geen lenzen wisselen... Althans bij sommige wel maar dan is de keuze een stuk minder dan dat je bij spiegel reflex camera's hebt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:19 schreef Isdatzo het volgende:
Beide foto's zijn wel wat bewerkt, maar niet veel.
Overigens kan je met een beetje fatsoenlijke compactcamera ook zulke foto's maken.
Ha, weer een nieuwe in de SC, welkom!quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Maar geen lenzen wisselen... Althans bij sommige wel maar dan is de keuze een stuk minder dan dat je bij spiegel reflex camera's hebt.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ha, weer een nieuwe in de SC, welkom!
Die eerste foto is sowieso ontzettend nabewerkt. Veel contrast toegevoegd.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:44 schreef Jef1919 het volgende:
Ik heb nu een Panasonic DMC-FZ8, maar als ik nou een foto zou maken van mijn auto worden de kleuren heel anders.
Onderstaande foto bijvoorbeeld;
[ afbeelding ]
Echt mooie diepe kleuren.
Maak ik een foto met mijn camera worden de kleuren een stuk fletser;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat doe ik fout? Andere instellingen van de camera?
Ik heb er ook niks tegen, vraag me gewoon af hoe je van die diepe kleuren krijgtquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je koopt imo geen DSLR om niet na te bewerken. Dat hoort er gewoon bij. Vind ik dan.
Hmm, durf ik niet te zeggen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:45 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, volgens mij is je auto overgespoten ipv dat het aan je camera ligt.
Hij was eerst rood en toen zwart?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:49 schreef Jef1919 het volgende:
[..]
Hmm, durf ik niet te zeggen.
Lastig na te trekken bij een auto van 20 jaar oud
Je vind hem niet strak in de lak zitten oid?
Oh, met nabewerking in PS. De verzadiging van de kleuren en het contrast verrijken/verhogen. En als het even kan in RAW formaat foto's maken ipv JPEG.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:46 schreef Jef1919 het volgende:
[..]
Ik heb er ook niks tegen, vraag me gewoon af hoe je van die diepe kleuren krijgt
Oke, toch is die foto van de BMW ook een stuk scherper lijkt het.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij was eerst rood en toen zwart?
[..]
Oh, met nabewerking in PS. De verzadiging van de kleuren en het contrast verrijken/verhogen. En als het even kan in RAW formaat foto's maken ipv JPEG.
Scherper>komt door de lens en eenbeetje doord e camera.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:57 schreef Jef1919 het volgende:
[..]
Oke, toch is die foto van de BMW ook een stuk scherper lijkt het.
In de foto's die ik heb gemaakt zie je ook wat ruis, ik neem aan dat dit aan de apparatuur ligt?
Nog even over PS;
Levendigheid moet je hetzelfde laten?
En doen jullie nog curven? Of lekker laten zoals het is?
Dank, ik ga eens wat spelen met PS en langzamerhand opzoek naar een leuke DSLRquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Scherper>komt door de lens en eenbeetje doord e camera.
Ruis komt door het toestel.
Je mag alles aanpassen zoals je zelf wilt. Ik doe een beetje curven en wat aan de schuifjes trekken.
En dan, wat al eerder is gezegd, naar RAW gaan schieten ipv JPG. Dat is echt een wereld van verschil als het om bewerking gaat.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:00 schreef Jef1919 het volgende:
[..]
Dank, ik ga eens wat spelen met PS en langzamerhand opzoek naar een leuke DSLR
Ohh die schoudertas ga je spijt van krijgen als je er echt zoveel in wil gaan stoppen.. ik heb ook nog een grote crumpler schoudertas en volgeladen moet ik er echt niet langer dan 5 minuten mee lopen, anders heb ik geheid rug/schouder/nekklachten. De Dakine is idd ook niet de kleinste, maar compressiestraps en uitneembare inserts schelen een hoop.quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Jow die Dakine is echt een mega-unit zeg
Vorige week een Crumpler New Delhi 620 binnen gehad. Moesten 2 bodies in passen + 4 objectieven en een MBP 15" Wel krap allemaal...
Ah, ik dacht dat dat gewoon jouw stijl was aangezien je je foto's zo vaak op die manier bewerkt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:20 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kon het niet laten. Omdat het op een aantal plaatsen overbelicht was heb ik maar een cartoonig iets van gemaakt. Dat doe ik wel vaker als een erg goede foto qua overbelichting verziekt is.
Nee hoor. Doe het ook omdat ik het mooi vind iddquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat dat gewoon jouw stijl was aangezien je je foto's zo vaak op die manier bewerkt.
De liefde spat hier van het scherm af.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb je gemist Wiebel, heb je het door?
Das geen liefde wat spettert.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:28 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
De liefde spat hier van het scherm af.
Ik wilde een grapje maken overdat jij dan altijd overbelichte kutfoto's zou maken. Maar je snapte 'm niet?quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:28 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Nee hoor. Doe het ook omdat ik het mooi vind iddMaar soms als het niet scherp genoeg of overbelicht is op bepaalde plekken gebruik ik het ook.
Jawel hoor maar ik ga er gewoon serieus op inquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das geen liefde wat spettert.
[..]
Ik wilde een grapje maken overdat jij dan altijd overbelichte kutfoto's zou maken. Maar je snapte 'm niet?
Ach man, dat valt toch wel mee? Kwa kou dan? Gewoon handschoenen aantrekken.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:33 schreef Wiebeldak het volgende:
Maar ik ben het serieus even kwijt wat fotografie betreft al komt het langzaam wel weer terug. Ook houd ik er totaal niet van om in de vrieskou te staan met mijn camera. Totaal bevroren vingers zodat je niet eens meer normaal de knoppen kunt bedienen.
Hmm, apart. Je ziet in inder geval niet meer dat die overbelicht wasquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:20 schreef Wiebeldak het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kon het niet laten. Omdat het op een aantal plaatsen overbelicht was heb ik maar een cartoonig iets van gemaakt. Dat doe ik wel vaker als een erg goede foto qua overbelichting verziekt is.
Dat heb je sowieso niet gedaan, althans die 70-200 wel maar alle andere lenzen heb ik nog gewoon en zelfs de 50MM die ik nog amper gebruikt heb. Dat is ook echt een lens die ik nog niet onder de knie heb en dat is iets waar ik mij echt aan kan ergeren.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach man, dat valt toch wel mee? Kwa kou dan? Gewoon handschoenen aantrekken.
iig goed om te zien dat je weer een beetje terug bent. Ik zou 't ook niet willen dat ik je zin in fotografie heb meegenomen toen ik die 70-200 meenam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |